Databáze udržitelných stavebních postupů pomáhá developerům

Startup Rethink Architecture pomáhá snižovat uhlíkovou stopu budov. Úspěšně absolvoval akcelerační program Start it @ČSOB a nyní získal svého prvního klienta. Přední český developer KKCG Real Estate Group si jako první koupil přístup do jejich databáze.   

Budovy a jejich provoz způsobují 37 % emisí CO₂ na světě. Potenciál, jak tento podíl snižovat, je přitom obrovský. „Navrhovat udržitelnější projekty developerům a architektům pomáhá právě naše služba Rethink Architecture Database,“ říká Karolína Barič, expertka na udržitelnost budov a spouzakladatelka startupu.

Důkaz, že developeři o snižování uhlíkové stopy jen nemluví

Pro dvě mladé podnikatelky, jimiž jsou Karolína Barič a Kateřina Eklová, je zisk klienta, jakým je KKCG Real Estate Group, průlomem v dosavadní historii organizace a zároveň důkazem, že jejich práce má smysl. „Vidíme, že udržitelnost v oboru real estate stále nabírá na důležitosti a že firmy skutečně chtějí snižovat uhlíkovou stopu projektů a věnovat se i dalším tématům jako je nakládání s vodou nebo výběr stavebních materiálů,“ shodují se.

Databáze, kterou tandem podnikatelek vytvořil spolu s týmem dalších expertek a expertů v oboru, je jediná svého druhu v Česku, možná i v celé Evropě. „V oblasti udržitelného stavebnictví vidíme velký potenciál pro rozvoj a vznikají tam mnohé příležitosti pro startupy jako je Rethink Architecture. Máme radost, že se zakladatelkám podařilo vedle neziskového segmentu vzdělávání vytvořit komerční produkt, který bude mít skutečný dopad v udržitelném stavebnictví,“ říká Zuzana Paulovics, lídryně Start it @ČSOB.

„Na rozdíl od našich individuálních konzultací může díky databázi naše know-how využívat víc firem najednou. Pozitivní dopad pro životní prostředí tak může být ještě vyšší,“ slibují si Barič s Eklovou.

KKCG: Chceme celý obor pozdvihnout k udržitelnějšímu přístupu

Přístup do placené databáze, která obsahuje návody, technologie a postupy, jak snižovat uhlíkovou stopu budov, má nově i KKCG Real Estate Group, jeden z předních developerů v Česku. „Chceme rozvíjet stavařské dovednosti, které mohou pozdvihnout celý obor k udržitelnějšímu přístupu,“ vysvětluje technický ředitel KKCG Development Pavel Švanda.

„Snižování uhlíkové stopy a adaptaci na klimatickou změnu bereme vážně, protože svět kolem nás se mění. Vysoké teploty, dlouhotrvající sucha, nedostatek vody či primárních materiálů vnímáme všichni negativně. V našich silách je však tomuto běhu čelit. A věříme, že Rethink Architecture Database nám v tom pomůže,“ dodává ESG Manager KKCG Real Estate Group Karel Fronk.

Startup Rethink Architecture úspěšně prošel akceleračním programem Start it @ČSOB. Ten od roku 2018 nabízí poradenství a mentoring začínajícím inovativním firmám, které hledají způsob, jak rozjet udržitelně a ziskově svůj byznys. Programem Start it @ČSOB prošlo už osm desítek startupů, které přitahují investory a sbírají prestižní ocenění.

Rethink Architecture inspiruje, vzdělává a propojuje architekty a investory, aby tvořili udržitelné budovy a čtvrti. Pořádají přednášky, vydávají vzdělávací e-booky, dělají osvětovou činnost. Vytvořili také online databázi udržitelných řešení pro architekturu a real estate, ve které investoři i architekti najdou návody, ekologické přínosy, přibližné investiční a provozní náklady i seznamy dodavatelů. Představují principy a výhody udržitelné architektury ve všech třech pilířích udržitelnosti: environmentálním, ekonomickém a sociálním.

Budoucnost nakupování je v umělé inteligenci a rozšířené realitě. Klarna zveřejnila studii „The Future of Retail“

Průzkum přední světové bankovní, platební a nákupní služby Klarna ukazuje, jak bude vypadat budoucnost nakupování. Příští generace spotřebitelů využije personalizovaná doporučení produktů pomocí umělé inteligence, nákupy ve virtuální realitě, rozšířenou realitu v kamenných prodejnách i automatizované online doručování pomocí dronů a robotů.

Klarna letos slaví 18 let, během kterých se ze své severské domoviny rozšířila do více než 45 zemí, kde spolupracuje s více než 500 tisíci maloobchodními partnery a svými technologickými inovacemi se významně podílela na transformačních změnách v retailu. V letošním roce se také stala jednou z prvních značek, která spolupracuje s OpenAI a využívá svůj protokol k vytvoření integrovaného pluginu pro ChatGPT.

V rámci oslav osmnáctých narozenin oslovila Klarna přes 5 000 spotřebitelů v pěti zemích a vypracovala studii s názvem Future of Retail, která se zabývá chováním zákazníků v době za 18 let, kdy bude Generaci Z 40 let a spolu s mileniály budou dominantními spotřebiteli. Výsledky studie odhalují předpovědi, jak nové technologie ovlivní budoucnost nakupování. 

Budoucnost retailu je v umělé inteligenci

Klarna se v roce 2023 vydala cestou umělé inteligence a spustila ve své aplikaci personalizovaný feed řízený vlastním enginem pro doporučování produktů. Tato inovativní funkce poskytuje spotřebitelům vysoce přizpůsobená doporučení produktů, která se průběžně aktualizují v reálném čase na základě preferencí uživatele. Kromě toho se stala jednou z prvních společností, která spolupracuje s OpenAI a využívá svůj protokol k vytvoření integrovaného pluginu pro ChatGPT.

Personalizovaná nabídka

Nejdůležitější je pro zákazníky větší personalizace. 65 % respondentů si přeje, aby se v budoucnu nakupování více personalizovalo, a 36 % je přesvědčeno, že se tak stane, a to jak v kamenných prodejnách, tak v online. Pouze polovina oslovených věří, že si oblečení vyzkouší stejným způsobem jako dnes (53 %). Naopak 48 % respondentů chce využívat virtuální převlékací kabinky, 28 % rozšířenou realitu (AR) a 23 % se chce spolehnout na umělou inteligenci (AI), která jim poradí, jaké oblečení se nejlépe hodí k jejich postavě a módnímu stylu.

„V západním světě probíhá přibližně 80 % všech online nákupů prostřednictvím vyhledávání, zatímco zbývajících 20 % je založeno na personalizovaných doporučeních. Naproti tomu v Číně je 80 % online nákupů založeno na personalizovaných doporučeních. Tato studie potvrzuje, že zákazníci na Západě touží po srovnatelném zážitku z nakupování, který je nyní k dispozici ve feedu aplikace Klarna, založeném na umělé inteligenci a datech o historii nákupů. Příští generace spotřebitelů bude očekávat vysoce personalizované nakupování, kdy si produkty najdou je, a nikoli naopak.“ říká David Sandström, CMO společnosti Klarna.

Rozšířená (AR) a virtuální (VR) realita

Drtivá většina (81 %) očekává, že rozšířená realita (AR) zlepší jejich zážitek z nakupování na prodejně, a třetina (37 %) si myslí, že se tato technologie časem stane standardem v celém odvětví, naopak méně než polovina příslušníků generace Z (43 %) věří, že nakupování ve virtuální realitě (VR) v příštích dvaceti letech překoná nakupování v reálném životě.

Roboti a virtuální asistenti

Více než polovina (59 %) respondentů je otevřena myšlence, že by měli v prodejně k dispozici robota, který by jim změřil míry a doporučil vhodný styl a dalších 18 % by o tom uvažovalo v závislosti na jeho chování a vzhledu. Tři čtvrtiny respondentů by navíc ocenili přístup k virtuálním „osobním nákupčím“, kteří by jim při online nákupech poskytli doporučení na základě jejich stylu a vkusu. I když je přístup zákazníků k robotům, zatím poněkud rozpačitý, klíčové je stále pohodlí. 57 % dotázaných si myslí, že do roku 2041 bude více než polovina zásilek doručována autonomními vozidly.

Jak vidí budoucnost retailu samotná AI?

„Největší změnou pro zákazníky v roce 2041 bude pravděpodobně masové využívání technologií rozšířené reality (AR) a virtuální reality (VR), které jim umožní vyzkoušet si produkty ještě před samotným nákupem. Kromě toho budou k dispozici ještě přesnější a rozšířenější personalizovaná doporučení založená na dosavadním chování a preferencích zákazníků, díky čemuž bude nakupování efektivnější a více přizpůsobené individuálním potřebám.“ odpověděl chatbot ChatGPT vyvinutý společností OpenAI.

Metodika:

Společnost Klarna provedla v dubnu 2023 ve spolupráci s výzkumnou agenturou Dynata online průzkum v pěti zemích (USA, Spojené království, Německo, Francie a Švédsko), kterého se zúčastnilo minimálně 1 000 respondentů v každé zemi. Velikost vzorku je reprezentativní pro jednotlivé země a zahrnuje uživatele Klarny i ty, kteří Klarnu nepoužívají. Celkem se studie zúčastnilo 5 055 spotřebitelů.

O společnosti Klarna:

Klarna si od roku 2005 klade za cíl urychlit obchodování, jehož středobodem jsou potřeby spotřebitelů. S více než 150 miliony aktivních uživatelů po celém světě a 2 miliony provedených transakcí denně přináší společnost Klarna férová, udržitelná a umělou inteligencí poháněná platební a nákupní řešení, která přinášejí revoluci ve způsobu, jakým lidé nakupují a platí online, a umožňuje spotřebitelům při nákupech efektivněji využívat čas i finance. Inovativní technologie a marketingová řešení společnosti Klarna využívá více než 500 000 globálních maloobchodních partnerů včetně společností jako H&M, Saks, Sephora, Macys, IKEA, Expedia Group a Nike. Další informace naleznete na https://klarna.com/.

Od kvásku ke kódu: Příběhy absolventů lákají do IT

Stát se programátorem není otázkou magického talentu. Klíčovou roli hraje tvrdá práce a odhodlání. IT obor už dávno není jen pro geeky, matematiky či geniální děti. Tyto mylné představy často odrazují lidi s velkým potenciálem od toho, aby udělali krok do neznáma a zkusili rozjet novou kariéru třeba právě v IT.

Začít od nuly nemusí být vždy snadné, obzvlášť pokud potřebujete jistotu a stabilitu pro svou rodinu. Možná budete muset zatnout zuby, ale vyplatí se to.

Stále nevěříte, že na to máte? Když to dokázala spousta odvážlivců před vámi, proč by to nemohlo vyjít i vám.

Petr chtěl především svobodu a možnost být kreativní

Petr Stoklas neměl jasnou představu o své kariéře. V zahraničí pracoval jako pekař nebo skladník. Odjakživa chtěl mít možnost pracovat z domova i z kanceláře a tvořit kreativní věci. Pochopil, že programování mu toto umožní, a to jen s notebookem v ruce. Také se mu líbila velká rozmanitost pracovních možností. V České republice našel jen několik nabídek studia programování a mezi nimi  Coding Bootcamp Praha. Jak sám říká, ten měl skvělé recenze a výhodné školné. „Samotný bootcamp byl zábavný. Stresoval jsem se jen tím, abych si co nejdříve našel práci. Dostal jsem šanci a využil ji,“ říká absolvent Coding Bootcamp Praha, nyní spokojený React vývojář pro JLL.

Od logistiky a nákupu až po vývoj bankovních aplikací

Zatímco byl celý svět ochromen pandemií, Tomáš Kravčík se ji rozhodl využít jako příležitost pro změnu. Motivován naplňující kariérou se chopil příležitosti, kterou mu nabídl bootcamp, díky němuž nakonec získal práci v České spořitelně. „Tvrdě pracujte a posouvejte se dál, protože bootcamp je jen začátek. Musíte se stále učit a přizpůsobovat,“ podělil se o svou zkušenost další z absolventů. Nyní Tomáš jako návrhář procesů v bance pracuje na zlepšování funkčnosti a uživatelského komfortu interních aplikací. Při zamyšlení nad svou cestou radí budoucím studentům bootcampu, aby přijímali výzvy a přistupovali ke své práci poctivě a zodpovědně.

Vzdělávání brala Tâm jako práci na plný úvazek

Tâm Lê se po čase na pozici asistentky generálního ředitele rozhodla pro radikální změnu. „Chtěla jsem si najít práci, kde budu pracovat s lidmi, ale zároveň budu mít čas pracovat sama na sobě,“ vzpomíná  absolventka Coding Bootcamp Praha. Začala si sama vyhledávat kurzy programování a díky tomu objevila právě tento druh intenzivního bootcampu. Od začátku brala kurz velmi vážně a všechen svůj čas investovala do studia.  „Bylo to velmi intenzivní. Tím myslím, že jsem musela vstřebat spoustu informací ve velmi krátkém čase. Tři měsíce mi utekly jako voda,“ hodnotí Tâm zpětně své zkušenosti z kurzu. Přibližně měsíc po dokončení studia si našla svou první práci v IT jako frontend developer a nyní pracuje v Emplifi (bývalé Social Bakers).

„Sledujeme, kolik studentů po úspěšném absolvování našeho programu dokáže sehnat práci v IT do šesti měsíců od konce kurzu. Náš průměr, ze všech v tuhle chvíli 20 dokončených běhů, je 92 %,“ komentuje úspěšnost svých studentů Jana Večerková, zakladatelka a ředitelka intenzivních kurzů programování Coding Bootcamp Praha.

Poptávání jsou dnes datoví odborníci. Na českém trhu práce jich chybí až 10 000

Odvětví data science se stává stále důležitější součástí mnoha společností od finančnictví,     telekomunikaci  až po e-commerce. Po datových odbornících je vysoká poptávka nejen v Česku, ale i po celém světě, což na domácím trhu nedostatek odborníků dále zvyšuje. V reakci na rostoucí poptávku otevřeli CBP ve spolupráci s EY nový kurz Data Science Bootcamp. „Je v naší DNA podílet se na vzdělávacích iniciativách i v oblastech, kde je největší celospolečenská potřeba a zájem. I proto se těšíme, že studentům pomůžeme získat znalosti právě v oblasti datové vědy,“ doplnil Michal Ambler ze společnosti EY.

„Vyznat se dnes v galimatyáši různých pojmů a metod je obtížné a často demotivující. V tomto pomůžeme studentům Data Science Bootcampu vyznat se a osvojit si přední technologie dnes používané pro zpracování a vytěžování dat vytvářených moderními institucemi,“ popisuje Bohuslav Dvorský, mentor v Data Science Bootcampu, který má za sebou více 10 let zkušeností s vývojem datově intenzivních enterprise aplikací v Komerční bance a rovněž působí jako doktorand na katedře Biomedicínské informatiky ČVUT.

Motivaci máte, ale poslední překážkou je vysoké školné?

U renomovaných programů je dnes samozřejmostí, že vám kariéru pomohou rozjet. V praxi to funguje tak, že nejenže garantují uplatnění na trhu práce, ale umožní vám i předem zaplatit jen nízkou částku školného, kterou si zajistíte místo v konkrétním kurzu. Zbytek školného se rozdělí do několika měsíčních splátek, které začnete splácet až po ukončení kurzu. Stejně tak to nabízí i Coding Bootcamp Praha. „Věříme, že finanční situace by neměla být překážkou při získávání nových dovedností. Proto jsme se rozhodli nabídnout našim studentům možnost odkladu školného, což jim umožňuje odsunout platbu většiny školného až na dobu po absolvování bootcampu. Věříme, že tato možnost pomůže začínajícím webařům a datařům dosáhnout svého cíle bez obav, jestli na to mají,“ komentuje Večerková. Oba jejich bootcampy, Web Development i Data Science, lze navíc studovat nejen osobně, ale i online. A pokud studenti úspěšně absolvují program pro webaře a nesehnali by práci v oboru, školné je jim vráceno.

Konec s výmluvami typu „nemám peníze“ nebo „je to příliš daleko“! Je čas vyrazit za svými kariérními sny.       

O Coding Bootcamp Praha

Coding Bootcamp Praha vybavuje studenty schopnostmi a dovednostmi, které jsou zapotřebí pro budoucí povolání v IT sféře – programování, vývoj webů a data science. Své studenty učí jak kreativně řešit problémy reálného světa, mají možnost osvojit si osvědčené postupy a vytvořit si kompletní portfolio, které budou moci prezentovat svým budoucím zaměstnavatelům. Bootcamp je oceněn prestižní americkou univerzitou MIT a Evropskou komisí za vysokou úspěšnost absolventů a jejich schopnost nalézt uplatnění v budoucí kariéře. Funguje nepřetržitě od září 2016 a mentoři vzdělali a pomohli najít uplatnění více než 350 novým programátorům.

Nextbike zažívá boom. V červnu získal 10 588 nových aktivních uživatelů, vstupuje do Liberce a už působí v 35 českých městech

Nextbike od začátku léta rozšířil svoji síť sdílených kol do tří nových měst – Přerova, Pelhřimova a Liberce. Celkem tak mohou bikesharing využít obyvatelé 35 českých obcí a měst. Nextbike provozuje v jejich ulicích přibližně 7000 bicyklů, které parkují ve stanicových systémech. Ve většině měst dotují prvních 15 až 30 minut jízdy denně radnice či firmy, které s nextbike spolupracují. Cílem společnosti je do konce roku získat 400 tisíc uživatelů aplikace.

Letos plánujeme navýšit počet uživatelů naší aplikace ze 300 tisíc na 400 a pokračovat ve spolupráci na budování funkční infrastruktury pro bikesharing v České republice. Jsme velmi rádi, že jsme během posledních tří týdnů zahájili provoz sdílených kol v Přerově a Pelhřimově a že v polovině července odstartujeme i v Liberci. Jen za červen jsme získali 10 588 aktivních jezdců, z toho 739 si bikesharing poprvé vyzkoušelo na festivalu Rock for People, kde mohli jezdit na nextbike po městě i v areálu. Loni jsme vyrostli o 150 procent a chceme pokračovat dál, protože v bikesharingu vidíme velký potenciál ke zlepšení městské dopravy i kvality života Čechů,” říká CEO nextbike Lukáš Luňák.

V Přerově jezdí 140 sdílených kol, která mají uživatelé na prvních 15 minut zdarma díky podpoře města, zatímco v Pelhřimově půjčování 50 bicyklů financuje společnost Cara Plasma. V Liberci vyjelo do ulic 150 sdílených kol 15. července a jejich provoz dotuje kraj, stejně jako je tomu v nedalekém Jablonci nad Nisou, kde si lidé v průměru půjčí kolo na jedné ze 24 stanic 160 krát denně. „Liberec se v rámci projektu Net Zero Cities dlouhodobě snaží usnadnit svým občanům bezemisní mobilitu, a tak bikesharing představuje správnou volbu, která navíc radním umožní získat data o tom, jak se lidé po městě pohybují. Sdílení kol je oblíbené i v jiných městech – například Beroun v červnu přidával dvě stanice a v Třebíči se po dvou měsících od zahájení činnosti nextbike počet výpůjček zdvojnásobil,“ říká marketingový ředitel nextbike Dan Rambousek.

Nextbike často spolupracuje i s firmami, které chtějí svým zaměstnancům nabídnout možnost jezdit do práce na sdíleném kole, a proto si nechávají instalovat stanice přímo před svými provozy. Další využívají kola jako reklamní plochu a jezdit s nextbikem zdarma lze i v rámci Multisport karty. Na Berounsku bikesharing v celém městě financuje Nadace Tipsport, v Mladé Boleslavi zase Škoda Auto. K využití bicyklu jako dopravního prostředku pro každodenní cesty do zaměstnání obyvatele měst motivovala i nedávná výzva Do práce na kole a navazující soutěž nextbiku „Šlápni do toho a vyhraj“.

Nextbikeři se však nyní mohou účastnit další, tentokrát charitativní, výzvy Kolo pro Adama, kterou platforma podpoří příspěvkem 1 Kč z každé výpůjčky provedené v době konání výzvy, tedy od 22. do 30. července 2023. 

O společnosti nextbike

Nextbike je největší česká bikesharingová platforma, která nabízí sdílená kola v desítkách českých měst. K dispozici je v nich přes 6500 městských kol a 500 elektrokol, na kterých aktivně jezdí přes 190 tisíc lidí. Kola se půjčují na stanicích pomocí aplikace, kde je možné kolo bezdotykově odemknout během 2 vteřin. Prvních 15 minut jízdy proplácí ve většině měst radnice, a když se uživatel dostane do cíle, kolo zase vrátí do jiné stanice, kde ho zamkne pomocí elektronického zámku a výpůjčka se mu automaticky ukončí. Pokud uživatel nechá kolo jinde, přijde mu napomenutí, při druhém přestupku pak pokuta. Nextbike úzce spolupracuje s dopravními podniky a radnicemi, jeho dlouhodobou vizí je napomáhat transformaci měst a podporovat mikromobilitu. Firmu založili dva bývalí profesionální hokejisté Lukáš Luňák a Tomáš Karpov, poté se k nim přidal ještě plavec Dan Rambousek. Loni platforma narostla o 150 procent a měla obrat 61 milionů korun. Celkově v Česku působí od roku 2018 a za tu dobu zaznamenala už více než 7 milionů výpůjček. Nextbike po celém světě využívá kola od tradičního českého výrobce Olpran.

Deset let po odchodu zvukového génia profesora Amara Bose: Jeho odkaz i vize žije stále dál

12. července roku 2013 přišel svět o profesora Amara Bose, který vnesl v šedesátých letech minulého století do světa audiotechniky zcela nový pohled. Tehdy aplikoval své poznatky z psychoakustiky (vědy, která se zabývá lidským vnímáním zvuku) a vytvořil vlastní koncept reproduktoru Bose 901 s naprosto nevídanou konstrukci, který otevřel kapitolu světoznámé značky Bose. Tento legendární audiosystém určený pro instalaci do rohu místnosti je dodnes symbolem inovací v oblasti reprodukce. To byl však jen začátek.

Kdo byl Amar Bose a jak se zrodila značka Bose

Jeho křestní jméno napovídá, že Bose nebyl „čistokrevný“ Američan. Narodil se nicméně ve Philadelphii v roce 1929. Jeho otec byl indický revolucionář za svobodu, který uprchl ve dvacátých letech z Bengálska, matka měla francouzský a německý původ. Amar Bose se stal elektrotechnikem a zvukovým inženýrem, který přednášel více než 45 let na Massachusetts Institute of Technology.

Kromě toho byl také vášnivým milovníkem hudby. Domů si tehdy pořídil nejkvalitnější audio systém, jaký tehdejší trh nabízel, ale s jeho reprodukcí nebyl úplně spokojen. Začal proto zkoumat, proč je zážitek z koncertních sálů tak zásadně jiný než dojem z domácí reprodukce. Aplikoval své poznatky z psychoakustiky (vědy, která se zabývá lidským vnímáním zvuku) a zjistil, že více než 80 % zvuku, který vnímá člověk v koncertním sále, nepřichází k uším přímou cestou od hudebních nástrojů, ale až po odrazech od stěn. To byl už jen krůček ke vzniku vlastního konceptu, reproduktoru Bose 901, a slávy značky Bose Corporation. Zmíněný audio systém Bose 901 vybavil Amar devíti reproduktory, z nichž jen jeden mířil dopředu k posluchačům. Ostatních osm směřovalo dozadu na zeď a systém využíval odrazy zvukových vln od dvou stěn současně. Výsledkem byl do té doby „neslýchaný“ zážitek z poslechu hudby.

Historické milníky Bose

Profesor Amar Bose byl vizionář. Mnohé ze svých nápadů realizoval a některé z nich nastavily v audio technice nové standardy. Sluchátka a reproduktory Bose využívaly postupně celou řadu vlastních technologií a patentů. Během let se pojem Bose stal symbolem malinkých reproduktorů, které dokáží vytvořit nečekaně hutnou a pestrou zvukovou kulisu. Do myslí širokého spektra lidí se dostala tato značka také díky implementaci audio systémů Bose do prémiových řad vozů, jako Audi, Porsche, Cadillac, Infiniti, Nissan, Mazda a dalších.

Samostatnou kapitolou, která vedla k celosvětové popularitě značky Bose, je dnes masivně rozšířená sluchátková technologie známá jako ANC (Actine Noise Cancelling). Pomocí mikrofonů a sofistikované elektroniky dokáže ztlumit okolní ruchy. Bose je historicky největším průkopníkem sluchátek s ANC. Původně využil Bose tento způsob v profesionálních headsetech pro piloty letadel, kde technologii označoval jako Active Noise Reducing (ANR). V roce 2000 se pak na trhu objevila sluchátka pro širokou veřejnost Bose QuietComfort, která nastavila na dlouhou dobu laťku všem produktům této kategorie.

Třetí a nejnovější oblastí, která si zaslouží z pohledu historie Bose významnou pozornost, je chytré řešení bezdrátového domácího rozvodu hudby. Jedná se o technologii, která umožňuje propojit bezdrátově audio systémy samostatně stojící v jednotlivých místnostech a následně řídit reprodukci v celém prostoru s využitím chytrého telefonu. Každý člen domácnosti může ze svého smartphonu vybírat hudbu, volit místnosti, ve kterých má hrát, ovládat hlasitost a mnoho dalších věcí.

Značka Bose po odchodu Amara: Další patenty, technologie a inovace

Deset let po smrti Amara zůstává značka Bose stále soukromým subjektem, který není tlačen akcionáři k rychlým ziskům a většinu příjmů promítá zpět do vývoje. Díky tomu vznikají stále nové nápady. Pro demonstraci zmiňme alespoň tři nejzajímavější technologie Bose současnosti.

Personalizace zvuku CustomTune: Reprodukce přizpůsobená individuální anatomii každého ucha

„Ušní zvukovody každého z nás jsou jedinečné a chovají se akusticky jinak,“ vzpomíná na vznik této technologie John Rule, PhD, vedoucí systémový inženýr ve společnosti Bose, který dříve působil jako letecký inženýr. Rule přišel proto s nápadem – zkusme zlepšit vlastnosti sluchátek tím, že reprodukci zvuku i technologii ANC potlačující ruchy z okolí přizpůsobíme individuálně uším každého člověka. V Bose dostal prostor a čas na vyřešení problému a výsledem je inovativní technologie kalibrace zvuku nazvaná „CustomTune“ poprvé představena ve sluchátkách Bose QuietComfort Earbuds II, která jsou mnoha odborníky považována za sluchátka s nejlepším ANC na světě.

Rule vzpomíná, že klíčem byla kultura inovací v Bose, která mu umožnila pracovat na tomto projektu několik měsíců bez záruky úspěchu: „Zakladatel Amar Bose věřil, že společnost by měla mít vždy tým chytrých lidí, kteří se věnují výzkumu bez přímé vazby na vývoj konkrétního produktu s cílem objevit něco lepšího, než je aktuálně dosažitelné. Takové objevy lze pak promítnout do produktů, které jsou opravdu jedinečné. Pokud přijdete v Bose se skvělým nápadem, budete povzbuzováni k tomu, abyste se na něj soustředili a snažili ho realizovat – přesně to jsem udělal. Okamžik „heuréka“ pro vznik CustomTune nastal tehdy, když jsem na daný problém v akustickém odvětví použil matematické postupy ​​ze zkušeností v raketovém inženýrství.“

Přenosný vodotěsný reproduktor, který může spadnout do moře a neztratíte ho

Voděodolné a vodotěsné přenosné Bluetooth reproduktory jsou dnes již samozřejmým standardem. Co se ale stane, když takový reproduktor spadne do moře nebo řeky z lodě nebo paddleboardu? Odpověď je nasnadě. Jak je na tom ale nejnovější reproduktor Bose SoundLink Flex, který je nepřímým nástupcem legendárního SoundLink Mini, jednoho z historicky nejpopulárnějších Bluetooth reproduktorů? Nejen že je vodotěsný a pád do vody (ani jemný plážový písek mu neuškodí), ale když do vody opravdu spadne, vyplave na hladinu poutkem nahoru a hraje dál. Kromě toho a jeho vynikajícího zvuku optimalizuje automaticky reprodukci podle toho, jestli leží, stojí nebo visí za poutko.

Nejnovější „Bosák“ aplikuje do přenosných zařízení profesionální ozvučovací prvky

Nejžhavější novinka Bose ukazuje a do značné míry předznamenává další směr – aplikování technologií z profesionálních ozvučovacích systémů do přenosných reproduktorů ideálních pro ozvučení velkých party, malých koncertů až pro přibližně 50 osob, karaoke akcí i firemních eventů. Přenosný PA systém Bose S1 Pro+ s hmotností přibližně 7 kg nejde z pohledu vlastností ani hlasitosti srovnávat se sebevýkonnějším přenosným Bluetooth reproduktorem. PA systém je zkratka pocházející z anglického výrazu „public address system“ a označuje zařízení určená pro veřejné ozvučení. K reprodukci využívá kombinaci basového reproduktoru a výškových měničů umístěných pod sebou a různě natočených tak, aby vytvořily systém „line array“ využívaný pro ozvučení stadionů. Je osazen velmi výkonnou dobíjecí baterií, která umožňuje jeho provoz při využití vysoké hladiny hlasitosti až po dobu 11 hodin, má 3 vstupy (2 z nich využitelné pro mikrofony nebo hudební nástroje a jeden pro Bluetooth nebo kabelový stereo vstup), vestavěným interně i pomocí aplikace dálkově ovládaným mixpultem, přijímači pro bezdrátové připojení mikrofonu či kytary a mnohým dalším.

Ve výčtu technologií a produktů demonstrujících historické i současné milníky Bose bychom mohli pokračovat dál a zmínit podrobnosti o soundbarech se stále vylepšovanými technologiemi kalibrace zvuku podle konkrétní místnosti, audio slunečních brýlích Bose, reproduktorech vyzařujících zvuk do všech stran ve stejné kvalitě či chytrém domácím ozvučení. To, co jsme ale chtěli zdůraznit, je odkaz Amara Bose, na který značka stále navazuje i dekádu po jeho odchodu. Díky tomu přináší do světa reprodukce zvuku stále nové trendy.

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean.

SPOLEČNOST RAZER POSOUVÁ HRANICE HERNÍHO A STREETOVÉHO OBLEČENÍ S NOVOU KOLEKCÍ OBLEČENÍ A VYBAVENÍ XANTHUS

Společnost Razer™, přední světová lifestylová značka pro hráče, ve své snaze poskytovat personalizované, stylové a exkluzivní herní lifestylové vybavení, představila novou kolekci vlastního oblečení a vybavení: Razer Xanthus. Kolekce Xanthus dokonale vyvažuje funkčnost a styl a umožňuje bezproblémový přechod mezi delšími herními seancemi a každodenními outdoorovými aktivitami, přičemž poskytuje hráčům svobodu nosit své periferie kdekoli a kdykoli.

Po úspěchu předchozích kolekcí vlastního oblečení Genesis | Unleashed a Instinct se nejnovější módní kolekce Razer vyznačuje odvážnými vzory a užitnými prvky z vysoce kvalitních a prodyšných materiálů. S řadou stylů a možností přizpůsobení je Razer Xanthus základní kolekcí pro hráče, kteří chtějí předvést svůj jedinečný styl a individualitu na bitevním poli i mimo ni.

„Hraní her je životní styl a my věříme, že se to týká i způsobu, jakým se hráči vyjadřují,“ řekla Addie Tan, zástupkyně ředitele pro rozvoj obchodu ve společnosti Razer. „Jsme nadšeni, že můžeme našim největším fanouškům nabídnout dokonalé oblečení a vybavení, které hráčům otevře zcela nový svět personalizace, aby mohli ukázat svou vášeň… ve velkém stylu.“

Razer Xanthus | Oblečení a vybavení

Kolekce Razer Xanthus je navržena s ohledem na pohodlí, funkčnost a všestrannost a je ideální pro streetové a herní nadšence. Tato kolekce, která se vyznačuje charakteristickou kyselinově zelenou estetikou značky a reliéfní grafikou Razer, nabízí řadu možností stylingu a přizpůsobení, jako jsou například odnímatelné tkané pásky s ikonickým mottem značky „For Gamers. By Gamers.“ a nášivky s logem Razer.

Kolekce Xanthus obsahuje:

  • Razer Xanthus – Oversized Tank: Toto mírně elastické tílko bez rukávů nadměrné velikosti s reliéfní grafikou Razer, vyrobené z měkkého bavlněného úpletu, nabízí nejvyšší pohodlí a volnost pohybu, takže je ideální volbou pro hráče, kteří hledají styl i funkčnost.
  • Razer Xanthus – tričko: Toto tričko je vyrobeno z prvotřídního a mírně elastického bavlněného úpletu, má žebrovaný výstřih a reliéfní grafiku Razer, což zajišťuje jedinečné pohodlí a nepřekonatelnou estetiku pro hráče, kteří od svého herního oblečení vyžadují jen to nejlepší.
  • Razer Xanthus – tričko s dvojitou kapsou: S dvojitými předními kapsami s klopami, odnímatelným nápisem „For Gamers. By Gamers.“ a vyrytou kovovou visačkou se značkou Razer, je toto nadměrné tričko nezbytným doplňkem pro hráče, kteří hledají módní a zároveň praktický základ šatníku.
  • Razer Xanthus – tričko s krátkým rukávem: Tato košile s krátkým rukávem bez problémů kombinuje užitné vlastnosti a módní design, aby zlepšila herní životní styl.
  • Razer Xanthus – Cargo šortky: Tyto cargo šortky jsou ztělesněním všestrannosti a pohodlí, mají šest prostorných kapes, elastický pas a nápis „For Gamers. By Gamers.“ zipu, v dokonalé rovnováze mezi výkonem a nadčasovým stylem.
  • Razer Xanthus – šestipanelová čepice: Tato kšiltovka je vytvořena jako symbol sebevyjádření a vyjádření vaší jedinečné osobnosti a má zahnutý okraj s ikonickým nápisem Razer „For Gamers. By Gamers.“, nákladní kapsou na nezbytnosti a praktickým páskem na zadní straně.
  • Razer Xanthus – kbelíková čepice: Tato kbelíková čepice, pečlivě vyrobená jako dokonalý společník pro dobrodružství, kombinuje praktičnost s nádechem elegance, má nákladní kapsu na nezbytnosti a odnímatelnou „Pro hráče. By Gamers.“, který okamžitě pozvedne tvůj herní a streetwearový komplet.

Razer Xanthus | Brašny

V kolekci Xanthus najdete také novou kabelku Crossbody a tašku Tote Bag. Tyto vodotěsné, lehké a všestranné brašny umožňují hráčům nosit své herní periferie bez obav kamkoli.

  • Razer Xanthus – brašna přes rameno: Tato crossbody taška je vybavena odnímatelným mini pouzdrem na sluchátka, třemi vnitřními kapsami a odnímatelným nápisem „For Gamers“. By Gamers.“, která v sobě hladce spojuje užitečnost a styl pro hraní na cestách.
  • Razer Xanthus – Brašna: Díky polstrované přihrádce pro notebooky s úhlopříčkou až 16″, možnosti obousměrného nošení s odnímatelným ramenním popruhem a vodoodpudivé úpravě se tato brašna může pochlubit módní funkčností s mnoha kapsami a elegantním designem, což z ní činí dokonalého společníka pro hráče na cestách.

CENA & DOSTUPNOST

  • Razer Xanthus – Oversized Tank: $89.99 USD / 109.99€
  • Razer Xanthus – Tee: $99.99 USD / 119.99€
  • Razer Xanthus – Double Pocket Oversized Tee: $99.99 USD / 119.99€
  • Razer Xanthus – Košile s krátkým rukávem: $109.99 USD / 129.99€
  • Razer Xanthus – Cargo šortky: $109.99 USD / 129.99€
  • Razer Xanthus – Kšiltovka se 6 panely: $59.99 USD / 69.99€
  • Razer Xanthus – Bucket Hat: $69.99 USD / 79.99€

K dostání na Razer.com a RazerStores od 11. července 2023.

  • Razer Xanthus – Crossbody Bag: $79.99 USD / 99.99€
  • Razer Xanthus – Brašna: $89.99 USD / 109.99€

K dostání na Razer.com, RazerStores a u vybraných prodejců od 11. července 2023.

Další informace o kolekci Razer Xanthus najdete zde.

AKTIVA

Stáhněte si aktiva zde

Razer Xanthus look book zde

Hackeři prodávají na Facebooku phishingové nástroje i ukradená data

Cílem phishingových útoků je vylákat z nic netušících obětí citlivé informace a přihlašovací údaje a ty použít k dalším útokům. Ale vytvoření věrohodné zprávy a webové stránky vyžaduje dovednosti a také čas.

Existuje celá řada nástrojů, které mohou kyberzločincům pomoci vytvořit repliky populárních značek, jako jsou Netflix, Facebook nebo Microsoft. Chybí ale bezplatné nebo levné nástroje, které by dokázaly vytvořit napodobeniny méně známých nebo lokálních značek.

Když útočník zneužije identitu známé značky, může uživatele oklamat, aby kliknul na škodlivý odkaz, otevřel infikovanou přílohu e-mailu nebo prozradil citlivé údaje.

Pokud chtějí útočníci získat třeba přihlašovací údaje zákazníků českých bank, musí vytvořit přesnou repliku přihlašovací stránky, nastavit přesvědčivou doménu a také vytvořit dostatečnou infrastrukturu, která se postará o zpracování a uložení ukradených přihlašovacích údajů. Pro zkušeného vývojáře žádná výzva, ale pro amatérského kyberzločince obtížný úkol.

Řešením je, stejně jako u každého technického problému, outsourcing.

„Většina renomovaných vývojářů pravděpodobně odmítne vytvářet phishingové stránky, takže amatérští hackeři hledají mezi morálně flexibilními vývojáři. Nejlepším místem pro hledání podobných odborníků se může zdát darknet, ale existuje bohužel i jednodušší možnost: Facebook,“ říká Miloslav Lujka, Country Manager Czech Republic, Slovakia & Hungary z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies. „Stejně jako na jiných platformách, i na Facebooku jsou různé zájmové skupiny a některé sdružují hackery a podvodníky. Tyto veřejné skupiny mají často tisíce členů, kteří nakupují, prodávají a vyměňují phishingové stránky, údaje o kreditních kartách, hackerské nástroje a mnoho dalšího obsahu.“

Jeden hacker například ve facebookové skupině nabízí nejen vytvoření phishingové stránky, ale také kompletní proces obcházení dvoufaktorového ověřování. Navíc poskytuje podporu v různých jazycích. Zdá se, že jde o profesionálního podvodníka.

Vlastnit phishingovou stránku ale nestačí. URL adresa stránky se musí nějakým způsobem dostat k potenciální oběti. Návod lze opět získat ve stejných skupinách. Jeden z hackerů například nabízí službu, která pošle SMS s odkazem na phishingovou stránku jménem vybrané společnosti.

„Co se stane se všemi ukradenými informacemi? Některé z nich útočníci prodávají dál se slušným ziskem. V některých facebookových skupinách lze koupit data ukradená pomocí phishingových stránek, včetně údajů o kreditních kartách a osobních údajů. Na podobné věci jsme zvyklí z temných zákoutí darknetu, ale nyní vidíme obchod s kybernetickými hrozbami a daty prakticky veřejně. Kdokoli, bez ohledu na schopnosti a dovednosti, k nim může snadno získat přístup,“ varuje Miloslav Lujka.

Phishingové útoky jsou stále pokročilejší a rozšířenější, je proto nutné se vzdělávat, používat pokročilá bezpečnostní řešení a také dodržovat osvědčené postupy, které minimalizují riziko:

  1. Nikdy nesdílejte své přihlašovací údaje a nepoužívejte stejná hesla. Krádeže přihlašovacích údajů jsou oblíbeným cílem kybernetických útoků. Řada lidí používá stejná uživatelská jména a hesla napříč různými účty, takže hackeři pak získají přístup k dalším online službám.
  2. Pozor na e-maily s žádostí o resetování hesla. Pokud obdržíte nevyžádaný e-mail s žádostí o resetování hesla, neklikejte na odkazy ve zprávě. Kliknutím na odkaz se totiž můžete dostat na phishingové stránky, které sice budou připomínat originální web, ale své přihlašovací údaje poskytnete kyberzločincům.
  3. Nenechte se zmanipulovat. Techniky sociálního inženýrství se snaží zneužívat lidskou přirozenost. Lidé častěji udělají chybu, když spěchají nebo se snaží plnit zdánlivě důležité příkazy. Phishingové útoky běžně používají tyto techniky k přesvědčení obětí, aby ignorovaly jakékoli podezření a klikly na odkaz nebo otevřely přílohu.
  4. Všímejte si detailů. Pokud budete pozorní, můžete odhalit řadu věcí, které signalizují phishing. Jedná se třeba o špatné formátování, pravopisné a gramatické chyby, včetně názvů domén, a obecné pozdravy jako „vážený uživateli“ nebo „drahý zákazníku“. Ujistěte se také, že odkazy začínají https:// a nikoli http://. A nikdy nedůvěřujte podezřelým zprávám.
  5. Obecně platí, že nikdy nesdílejte více, než je nezbytně nutné. Společnosti nepotřebují vaše rodné číslo, abyste u nich mohli nakoupit. Nikdy neposkytujte své přihlašovací údaje třetím stranám.
  6. Smažte podezřelé zprávy. Pokud máte podezření, že něco není v pořádku, důvěřujte svým instinktům a podezřelou zprávu smažte bez otevírání a klikání na odkazy.
  7. Neklikejte na přílohy. Neotvírejte přílohy v podezřelých nebo podivných zprávách – zejména přílohy Word, Excel, PowerPoint nebo PDF, ale samozřejmě ani přílohy typu EXE, MSI nebo BAT.
  8. Ověřte odesílatele. U každé zprávy zkontrolujte, kdo jej posílá. Kdo nebo co je zdrojem zprávy? Dávejte pozor na překlepy nebo rozdíly v e-mailové adrese odesílatele. A neváhejte blokovat podezřelé odesílatele.
  9. Neodkládejte aktualizace. V mobilním telefonu i počítači používejte vždy nejnovější verze softwaru. Nové verze mají opravené chyby a záplatované zranitelnosti. Použití zastaralého softwaru může hackerům umožnit, aby se dostali k vašim osobním informacím.
  10. Nikdy nevěřte příliš dobrým nabídkám, jako „80% sleva na nový iPhone“. Buďte velmi opatrní i u výstražných zpráv a vždy raději napřímo kontaktujte danou společnost, ať už vám přijde nějaká upomínka z banky nebo třeba zpráva o nedoručené zásilce.
  11. Chraňte se před phishingovými útoky. Důležitým prvním krokem k ochraně je pochopení taktik hackerů a rizik souvisejících s phishingovými útoky. Moderní phishingové kampaně jsou ale sofistikované a je pravděpodobné, že řada lidí podvod nepozná. Důležité je proto používat i bezpečnostní řešení na ochranu koncových bodů a e-mailů a pokročilé anti-phishingové řešení. Zákazníci společnosti Check Point jsou před phishingovými útoky chráněni. Řešení Check Point 360° Anti-Phishing eliminuje potenciální hrozby napříč e-maily, prohlížeči, koncovými body, mobilními telefony a sítěmi, takže k uživateli se dostane už vyčištěný obsah. Navíc ve srovnání s jinými bezpečnostními technologiemi využívajícími umělou inteligenci mají řešení Check Point o 40 % vyšší míru zachycení hrozeb.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Facebook: https://www.facebook.com/CheckPointCzech

Twitter: https://twitter.com/CheckPointCzech

LinkedIn: https://cz.linkedin.com/showcase/checkpointczech

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

Twitter: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
Twitter: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Revolut představuje nový produkt pro Čechy, kteří chtějí ušetřit: Flexibilní účty nabízí variabilní denní úrokovou sazbu až do 3.43 %

Revolut, globální finanční superaplikace s více než 30 miliony zákazníků po celém světě, představuje novou funkci pro několik měn v Česku, Německu a Lucembursku: Flexibilní účty jsou chytrým způsobem, jak mohou zákazníci získat ze svých úspor maximum, a to i v době, kdy životní náklady rostou. Nový produkt od Revolutu nabízí stávajícím i novým zákazníkům kompletní flexibilitu s roční úrokovou sazbou až 3.43 % pro EUR účty, možnost dobít a vybrat prostředky kdykoli a také denně vyplácený úrok.

Flexibilní účty investují do fondů peněžního trhu, které jsou méně volatilní a vysoce diverzifikované a představují alternativu pro zákazníky, kteří hledají stabilní výnosy, nebo chtějí své účty ochránit proti inflaci. V porovnání s alternativními investičními produkty je zde totiž nižší očekávané riziko. Doposud byly tyto fondy dostupné hlavně investorům v rámci institucí a velké korporace a banky je často používaly k uložení svých peněz. Revolut nabízí Flexibilní účty ve spolupráci s Fidelity International, předním celosvětovým správcem fondů.

Klepnutím na funkci Spoření v Centru mohou zákazníci převést peníze, které chtějí investovat, na Flexibilní účet a získávat úroky přes noc. Zákazníci si mohou vybrat mezi třemi různými měnami pro vložení peněz na svůj Flexibilní účet – EUR, GBP a USD – a mít více Flexibilních účtů najednou. Úroková sazba se liší v závislosti na měně: Stávající zákazníci získají od 2.58 % do 3.43 % za vklad v EUR, od 3.60 % do 4.75 % za vklad v GBP a od 3.85 % do 5.20 % za vklady v USD v závislosti na plánu. Úrok je vyplácen denně a zákazníci mají možnost prostředky dobít a vybrat kdykoli .

Ivan Chalov, ředitel Retail aplikace:
„S rostoucími životními náklady jsme velice rádi, že můžeme našim zákazníkům pomoci odkládat si více peněz stranou, aby měli možnost si něco ušetřit. Těšíme se z toho, že můžeme nabídnout produkt, který lidem pomůže získat co nejvíce ze svých úspor, a to s jistotou, že si je budou moci kdykoli vybrat. A v neposlední řadě jsme nadšeni, že jsme každému zákazníkovi dopřáli služby, které donedávna nebyly pro klienty retailového bankovnictví snadno dostupné.“

Wiktor Stopa, Ředitel Revolutu pro růst v západní Evropě:
„Vzhledem k tomu, že poptávka zákazníků po spořicích účtech s vysokým výnosem neustále roste, Revolut s potěšením pomáhá zákazníkům získat ze svých úspor co nejvíce. Jsme rádi, že můžeme vyhovět skutečným potřebám klientů tím, že jim nabídneme flexibilní řešení, které jim pomůže maximalizovat úrok, který mohou získat, a to s jistotou, že budou moci okamžitě vybrat své úspory.“

Flexibilní účty budou nejprve spuštěny v Česku, Německu a Lucembursku a poté budou postupně zaváděny na další trhy v EHP. Mezi další produkty Revolut, které pomáhají zákazníkům ušetřit v době inflace, patří Trezory na úspory a funkce Zaokrouhlování drobných.

Na základě kritérií způsobilosti může společnost Fidelity zadržet zdaněný úrok zákazníka, aby splnila regulační požadavky.

Jak si zákazníci mohou otevřít Flexibilní účet:
● Klepněte na Spoření v aplikaci Revolut.
● Přijměte podmínky a ujednání a zaregistrujte se k flexibilním účtům tím, že se přihlásíte do dceřinné společnosti Revolut Securities Europe UAB licencované a regulované Litevskou centrální bankou.
● Klikněte na „Vytvořit Flexibilní účet“.
● Vyberte měnu.
● Rozhodněte se, kolik peněz chcete investovat.

Podmínky úrokových sazeb v den spuštění:
● 2.58 % pro EUR, 3.60 % pro GBP a 3.85 % pro USD pro stávající zákazníky Standard
● 2.73 % pro EUR, 3.85 % pro GBP a 4.10 % pro USD pro stávající zákazníky Plus
● 3.18 % pro EUR, 4.35 % pro GBP a 4.60 % pro USD pro stávající zákazníky Premium
● 3.33 % pro EUR, 4.60 % pro GBP a 4.85 % pro USD pro stávající zákazníky Metal
● 3.43 % pro EUR, 4.75 % pro GBP a 5.20 % pro USD pro stávající zákazníky Ultra

Roční úrokové sazby jsou uvedeny k 12.07.2023 a mohou se denně měnit. Výpočty jsou založeny na informacích obdržených od správce fondu. Stejně jako u všech investic není růst zaručen a investovaný kapitál může být vystaven riziku. Výnosy se mohou zvýšit nebo snížit v důsledku kolísání měn. Tato tisková zpráva je určena pouze pro informační účely a nepředstavuje investiční poradenství nebo doporučení. Investiční službu poskytuje společnost Revolut Securities Europe UAB, licencovaná a regulovaná Litevskou centrální bankou.

O REVOLUTU

Revolut buduje první globální finanční superaplikaci na světě, která má lidem pomoci získat více ze svých peněz. V roce 2015 byl ve Velké Británii spuštěn Revolut, který nabízel převody a směny peněz. Dnes již více než 30 milionů zákazníků a stovky tisíc podniků po celém světě využívají desítky inovativních produktů Revolut k provádění více než 400 milionů transakcí měsíčně.

V rámci našich osobních a firemních účtů pomáháme zákazníkům zlepšit jejich finanční zdraví, poskytujeme jim větší kontrolu a bezproblémově spojujeme lidi po celém světě.

Směr nastaven! Odpočítávání zahájeno! ROCKFISH Games vypouští akční RPG hru EVERSPACE 2. Známe datum vydání pro Playstation a Xbox!

Nezávislí vývojáři společnosti ROCKFISH s radostí představí kritiky velmi dobře hodnocenou vesmírnou RPG hru Everspace 2, která 15. srpna tohoto roku rovněž vychází i na herních konzolích PlayStation 5 a Xbox Series X|S. Po loňské úspěšné počítačové verzi, která v tomto roce zaznamenala velmi vysoké hodnocení 81 bodů metacritic a 88 % skóre na platformě Steam, více než 350 000 prodaných kusů. Nyní je tato akční vesmírná RPG hra dostupná od $49.99 USD / £44.99 / €49.99 / ¥6900. Předobjednávky na PlayStation a Xbox jsou nyní dostupné s výhodnou akční slevou 20 %. Tak neváhejte a ponořte se do světa sci-fi dobrodružství.

Shlédnout trailer Everspace 2 pro herní konzole ZDE

Xbox Game Pass hráči budou nadšení z možnosti vžít se do role pilota a začít prozkoumávat více než 100 lokačních map napříč celého multiplayrového vesmíru, jaký nabízí právě EVERSPACE 2.  Hráči PC Game Pass a Microsoft Store si mohou užít i verzi pro Xbox Series X|S a to prostřednictvím Play Anywhere support. K dnešnímu dni EVERSPACE 2 vyzkoušelo více než 120 000 hráčů PC Game Pass.

Na PlayStation 5 bude mít EVERSPACE 2 řadu výhod, mezi jinými hmatovou odezvu a adaptivní spouště včetně reproduktoru DualSense. Dochází tak k jedinečnému propojení hratelnosti s odezvou v ruce.

“Z důvodu, že se vesmírná dobrodružství těší čím dál větší popularitě než kdy jindy předtím, je nám nesmírným potěšením spustit EVERSPACE 2 v srpnu i pro hrací konzole Xbox a Playstation“ říká ROCKFISH Games CEO Michael Schade.  “Dva roky jsme strávili v Early Access nad vývojem počítačové verze, co nám v důsledku dalo i dobrý základ pro pozdější vývoj v rámci herních konzolí. Posledních pár měsíců jsme pak strávili nad vylepšováním hry a tím vytvořili její pevný základ.  Toto léto vyjde i verze podporující 60 FPS.“

EVERSPACE 2 startuje na konzolích se vzrušující 30hodinovou kampaní pro jednoho hráče s audio průvodcem v angličtině a němčině. Přináší sebou navíc mnoho dalších hodin doplňkových aktivit, vedlejších misí, úkolů, tísňových volání, místních výzev, hádanek a jiných věcí. Hra je dostupná v následujících lokalizacích: v angličtině, brazilské portugalštině, češtině, francouzštině, němčině, italštině, japonštině, korejštině, polštině, ruštině, zjednodušené a tradiční čínštině a španělštině.

Vydavatel Maximum Games spolupracuje s ROCKFISH Games na tom, aby 3. října 2023 došlo k velkolepému vydání sběratelského balíčku pro PlayStation 5 a Xbox Series X|S  všem maloobchodním řetězcům po celém světě. EVERSPACE 2 Stellar Edition je zabalena v atraktivním steelbooku spolu s 64stránkovým artbookem s možností stažení digitálního soundtracku.

Předobjednávky jsou nyní k dispozici na Amazon i ostatních prodejních místech po celém světě.

Vesmírní fanoušci mohou EVERSPACE 2 sledovat na Twitteru a Facebooku nebo se připojit ke komunitě Discord, kde mohou získávat nejžhavější informace vývojových novinkách.  Tým ROCKFISH Games streamuje vždy v pátky a vysílá obsah ze své nejnovější vývojové verze EVERSPACE 2 na kanálu Twitch a YouTube. Streamy běží od 20:00 do 22:00 SEČ / 14:00 až 16:00 ET / 11:00 až 13:00 PT. Během vysílání mohou diváci klást otázky vývojářskému týmu, a to prostřednictvím chatu.

O EVERSPACE™ 2
EVERSPACE 2 pokračuje v příběhu Adama Roslina z první epizody série. EVERSPACE 2 má šest rozlehlých hvězdných systémů, které mohou prozkoumat vesmírní piloti. Hráči se vcítí v Adamovu emocionální cestu, v jeho osobní rozvoj od nesmrtelného klonovaného vesmírného pilota k individuální postavě, jejíž smrt má nedozírné následky v akčním otevřeném RPG světě.

EVERSPACE 2 lze aktuálně zakoupit na Steamu zde a na GOG zde rovněž dostupná na PC Gamepass a Microsoft Store. Předobjednávky dostupné na Xbox a Playstation.

6 překážek, kterým čelí start-upy při hledání investorů, a jak je překonat

Najít své první investory je pro start-upy zásadní krok, který se ale neobejde bez překonání nejrůznějších překážek. Na základě zkušeností EIT Health, největší evropské sítě pro inovace ve zdravotnictví, jsme se zabývali hlavními problémy, s nimiž se začínající firmy v této kritické fázi setkávají. Ať už jde o vyvrácení mylných představ nebo nalezení toho správného investora, který nenabízí jen snadné peníze.

Financování je pro start-upy v rané fázi náročné, zejména ve střední, východní a jižní Evropě.  Díky významným změnám, které v posledních letech umožnila Evropská unie a vnitrostátní instituce, nyní ale existuje řada programů, které se touto problematikou zabývají, a začínajícím podnikům se tak získávání finančních prostředků usnadnilo. Přesto mají zakladatelé firem tendenci hledat investice všude, kde je to jen možné, místo aby se soustředili na hledání toho správného investora, který bude zapadat do jejich dlouhodobé strategie.

Start-upy při hledání investorů sice mohou narazit na několik různých překážek, ty ale zároveň mají svá řešení. Uvedené poznatky čerpají z odborných znalostí Tamáse Békásiho, manažera pro vytváření podniků EIT Health v regionu RIS tvořeném skupinou 13 zemí, které jsou z hlediska inovací pokrokovější.

Kulturní připravenost: Začínajícím podnikům často chybí kulturní zázemí pro spolupráci s institucionálními investory. Mnoho zakladatelů firem pochází z prostředí, kde převládá flexibilní hierarchie. Když však tyto nezkušené a často mladé týmy vstoupí do interakce se zkušenými profesionály v oblasti podnikání, vyžaduje to od nich jiný typ myšlení. Podle Tamáse Békásiho se „začínající firmy musí naučit spolupracovat a pochopit očekávání investorů. Je zásadní uvědomit si, že investoři nejsou zlí vlci ani altruističtí andělé, jsou to podnikatelsky orientovaní jedinci„.

Expert k tomu dodává: „Tato výzva je obzvláště častá u start-upů v oblasti zdravotnictví, kde iniciativu v oblasti inovací mnohdy přebírají studenti a lékaři a vytvářejí týmy, aniž by měli potřebný obchodní talent pro orientaci ve světě investic.

Výběr správného investora: Podle Tamáse Békásiho je výběr prvního investora něco jako vstup do manželství. V nejlepším případě trvá partnerství celý život. Pokud se však k sobě ti dva nehodí, může to vyústit v bolestivý a potenciálně i ničivý rozchod. Start-upy jsou samy o sobě křehké a procházení rozchodem může jejich napětí ještě zvětšit. To může vést až k jejich zániku. Proto je nezbytné pečlivě vybírat investory, kteří se shodují s cíli, hodnotami a dlouhodobou vizí začínající firmy.

Vyvrácení mylných představ: Mnoho začínajících podnikatelů se mylně domnívá, že mají v rukou všechny karty a že by všichni měli bojovat v jejich prospěch, protože jsou to výjimečné tzv. „sněhové vločky“. Na druhou stranu, také investoři občas upadají do pasti a domnívají se, že jejich peníze jim poskytují absolutní kontrolu. „Ve skutečnosti se jedná o vztah spolupráce, kdy se obě strany snaží o prospěch toho druhého. Začínající firmy mají výsadu vybírat si své partnery, ale měly by si také uvědomit hodnotu, kterou jim přinášejí investoři,“ zdůrazňuje Tamás Békási.

Strategické investice: Investování bez jasné strategie může být nákladné. Některé start-upy považují investory jen za snadný způsob, jak vydělat peníze. Po úspěšném pitchingu je mohou investoři oslovit s lákavou nabídkou, ale poté se může ukázat, že jde jen o jednorázový obchod, který není v souladu s dlouhodobými plány společnosti. Podle manažera pro vytváření podniků v oblasti zdravotnictví EIT je zásadní pečlivě vyhodnocovat investiční návrhy a zajistit, aby byly v souladu se strategickými cíli.

Podhodnocení nebo nadhodnocení společnosti: Začínající firmy často čelí těžkým rozhodnutím při oceňování své společnosti. Mohou prodat významný podíl za malou investici, protože zoufale potřebují peníze. Nemusí přitom ale zvážit důsledky pro další kola financování, kdy by se museli vzdát ještě většího vlastního kapitálu. Naopak příliš vysoké ocenění v prvním kole může ztížit získání dalších investorů, kteří jsou schopni nebo ochotni vypsat vysoké šeky. Najít správnou rovnováhu je proto klíčové.

Pověst investora: Pověst investora může ovlivnit budoucí snahu start-upu o získání finančních prostředků. „Pokud má investor špatnou pověst nebo je o něm známo, že se s ním špatně spolupracuje, může to další investory odradit od účasti v pozdějších kolech financování, protože musí mezi sebou uzavřít syndikační dohodu. I když je investor v prvním kole často pro přežití firmy rozhodující, je důležité zvážit širší důsledky jeho reputace,“ zdůrazňuje Tamás Békási.

Fundraisingové bootcampy a simulace v zasedací místnosti – překonávání klíčových výzev

Programy zaměřené na investice, jako je program EIT Health s názvem Attract to Invest, se s těmito problémy vypořádávají. Program se zaměřuje na podporu start-upů, které již vstoupily na trh a zahájily prodejní procesy, čímž přitahují zájem potenciálních investorů.  Program se skládá ze dvou klíčových vzdělávacích modulů:

  1. Fundraisingové bootcampy: Tento modul se zabývá výše uvedenými problémy a nástrahami. Účastníci nejsou nováčci, mají značné zkušenosti s pitchingem z různých akcí a soutěží. Nicméně pitching před investory vyžaduje jiný typ dovedností a poznatků, které přináší právě tento program. Představeny jsou také klíčové nástroje, jako je Term Sheet (definující hodnotu společnosti a vyhlídky na výnosy) a investiční strategie (nastiňující strukturu investice a společnosti v horizontu pěti let).
  2. Simulace zasedání představenstva: Tento modul připravuje začínající podnikatele na realitu jejich partnerství prostřednictvím simulace zasedání představenstva. Každému týmu je přidělen skutečný investor, který tým každé dva týdny konfrontuje, klade mu otázky a řeší témata, která nejspíš nikdo z týmu neočekával. Cílem není odradit, ale spíše otevřít začínajícím podnikatelům oči, aby byli připraveni na možné problémy.

Kromě vzdělávacích modulů nabízí program Attract to Invest nevratný grant ve výši 25 000 EUR, který zahrnuje:

  • 4 000 EUR na cestu a ubytování během bootcampu ve Vídni.
  • 6 000 EUR na poradenské služby sítě mentorů a koučů EIT v oblasti zdraví. Tato síť zahrnuje stovky odborníků z různých oblastí (právní, komunikační, obchodní atd.), lékařských specialistů (onkologie, radiologie atd.) a specialistů na konkrétní trh (např. Norsko, Německo), kteří jsou začínajícím firmám k dispozici.
  • 15 000 EUR, které si začínající firma může rozdělit na základě svého plánu a zamýšlených dalších kroků (např. počáteční financování, investice série A, crowdfundingové kampaně). EIT Health nepožaduje na oplátku žádný vlastní kapitál.

Aktuálně je možné podat si přihlášku do druhého ročníku programu. Letos do něj navíc přibyl nový prvek: velké finále na začátku listopadu. Zúčastněné týmy mají možnost ucházet se o další finanční prostředky. Všech 15 týmů se představí porotě a tři nejlepší získají peněžní odměnu ve výši 25 000, 15 000 a 10 000 EUR. Tato akce nabízí cenné příležitosti k navázání kontaktů s investory. Zakladatelé firem, kteří mají zájem se programu zúčastnit, se mohou přihlásit do 21. července na webových stránkách programu.

Úspěšný příklad z Chorvatska

Důkazem úspěchu projektu Attract to Invest je firma Ani Biome, chorvatská společnost zaměřená na extrakty z fermentované zeleniny a hub pro posílení střevní mikroflóry. Impuls k vývoji jejich produktu dal osobní boj zakladatele firmy s život ohrožujícím střevním zánětem. Společnost Ani BIome již dosáhla se svými produkty 700 000 prodaných kusů. Její účast v programu Attract to Invest v roce 2022 vedla k úspěšnému získávání finančních prostředků, díky čemuž získala 1,2 milionu EUR v podobě počátečního financování. V současné době postupuje do nového kola financování v celkové výši 3,8 milionu EUR.

Hledání investorů je pro start-upy nepochybně náročné, ale je důležité soustředit se na výběr správného investora, a ne se zabývat potížemi,“ uzavírá Tamás Békási a dodává: „Program EIT Health Attract to Invest se na tyto překážky zaměřuje prostřednictvím vzdělávacích modulů, které začínajícím firmám poskytují potřebné znalosti, dovednosti a podporu pro zajištění financování. Díky strategickému přístupu a vedení zkušených odborníků mohou start-upy překonat překážky a prosperovat v konkurenčním podnikatelském prostředí.

O Evropském inovačním a technologickém institutu (EIT)

EIT je největší evropský inovační ekosystém, který sdružuje téměř 3 000 partnerů ze špičkových podnikatelských, výzkumných a vzdělávacích organizací z celé Evropy ve více než 80 inovačních centrech. EIT posiluje schopnost Evropy inovovat tím, že podporuje řešení naléhavých globálních výzev a vychovává podnikatelské talenty, aby v Evropě vytvářel udržitelný růst a kvalifikovaná pracovní místa. EIT je orgánem EU a nedílnou součástí rámcového programu EU pro výzkum a inovace Horizont Evropa. Institut podporuje dynamická celoevropská partnerství, znalostní a inovační společenství EIT, složená z předních společností, výzkumných laboratoří a univerzit, z nichž každá se věnuje řešení naléhavých globálních problémů, od změny klimatu přes zdraví až po obnovitelné zdroje energie. Více informací naleznete na adrese https://eit.europa.eu.

O EIT Health

EIT Health je jedním z největších evropských partnerství veřejného a soukromého sektoru v oblasti inovací ve zdravotnictví. Tvoří ji přes 130 partnerů, a EIT Health je tak jedinečnou evropskou sítí předních společností, univerzit, výzkumných a vývojových center a také nemocnic a institucí. Úlohou EIT Health je budovat ekosystém, který bude umožňovat rozvoj zdravotnické péče pro budoucnost tak, aby evropští občané mohli žít déle a zdravěji. EIT Health zvyšuje dovednosti zdravotníků napříč Evropou, investuje do nejlepších evropských talentů, a umožňuje komercializaci inovativních zdravotnických produktů/řešení v rámci EU. Je jednou z největších veřejně financovaných zdravotnických iniciativ a je podporována Evropským institutem pro inovace a technologie, který je orgánem Evropské unie. Více informací získáte na: www.eithealth.eu.

O EIT Health InnoStars

Klastr InnoStars je jednou ze sedmi geografických oblastí EIT Health. Zahrnuje polovinu Evropy, včetně Polska, Maďarska, Itálie a Portugalska, a také další regiony zahrnuté do Regionálního inovačního programu EIT – Baltské státy, Chorvatsko, Slovensko, Českou republiku, Slovinsko, Řecko a Rumunsko. Jedná se o skupinu zemí, kterou Evropský inovační zpravodaj (EIS) hodnotí jako mírné inovátory. InnoStars se zaměřuje na podporu podnikání, inovace a vzdělávání v oblasti zdravotní péče, zdravého životního stylu a aktivního stárnutí v regionu a překlenuje mezeru mezi regiony, které jsou lídry v inovacích a regiony, které se rozvíjejí.

O Regionálním inovačním programu EIT (EIT RIS)

Regionální inovační program EIT (EIT RIS) byl vytvořen Evropským institutem pro inovace a technologie (EIT), aby překlenoval rozdíl mezi regiony, které jsou lídry v inovacích, a těmi regiony, které se rozvíjejí. Program je realizován za účasti místních hubů. V oblasti zdravotní péče se program vyvíjí od roku 2016 a koordinuje jej EIT Health InnoStars. Program zahrnuje 14 EIT Health hubů nacházejících se ve 13 zemích napříč východní, střední a jižní Evropou. V České republice je tento program implementován ve spolupráci s českým hubem EIT Health – DEX Innovation Centre.

Exit mobile version