Shopsys dále rostl i přes pokles e-commerce, loni utržil 103 milionu

Společnost Shopsys, leader pro tvorbu e-shopů pro největší hráče na českém trhu, utržila 103 milionů, čímž zaznamenala meziroční růst v podobě 7 % a potvrdila tím svůj nepřetržitý růst, který trvá již šest let po sobě. Za tímto výsledkem stojí kombinace stabilního portfolia stávajících klientů společně se spuštěním 3 velkých projektů a investováním do moderních technologií.

Česká e-shopová scéna se pomalu vrací k přirozenému růstu. Očekávaná obnova k rozvoji české e-commerce se ve druhém čtvrtletí letošního roku sice ještě plnohodnotně neprojevila, nicméně několik kvartálů trvající pokles se již začíná obracet.

Podle zjištění nákupního rádce, portálu Heureka.cz, se obrat české e-commerce ve druhém čtvrtletí roku 2023 zastavil na mínus 8 procentech oproti předchozímu roku. V porovnání s předchozím kvartálem se však jedná o zlepšení. Pro doplnění dle společnosti Heureka Group zaznamenala v Q1 česká e-commerce meziroční pokles o 13 %. “Nehledě na to, jestli aktuálně trh s e-commerce stoupá či klesá, udržuje si naše společnost přibližně dvacetiprocentní náskok nad tempem růstu trhu po dobu již šesti let,” uvádí Matěj Kapošváry, CEO společnosti Shopsys a dodává: „Za těmito výsledky stojí nejen stabilní portfolio našich stálých klientů, ale i nové projekty, které jsme letos spustili“ doplňuje Kapošváry.

Tržby společnosti Shopsys vzrostly meziročně z 98,5 na 103 milionů a výsledný zisk, vyjádřený ukazatelem EBIT (před daněmi a odpisy), dosáhl hodnoty 5,2 milionů. Pro porovnání, zatímco česká e-commerce za posledních pět let rostla o 46 % ze 135 na 197 miliard, tak tržby společnosti Shopsys překonaly dvojnásobný růst, a to konkrétně o 129 % ze 45 na 103 milionů korun.

Společnost v rámci fiskálního roku 2023 spustila hned 3 nové projekty – omnichannel řešení pro Tescomu, jeden velkoobchodní e-shop a také e-shop výrobce prodávající zboží do více než 200 zemí světa. “Všechny tyto projekty jsou navíc nově postavené na javascriptové technologii React. Přechod na tuto moderní technologii, jež používají i velké světové značky jako např. Facebook, Netflix nebo Instagram, výrazně zlepšuje zákaznickou zkušenost uživatelů a otevírá možnosti v rozvoji nových prodejních kanálů, čímž našim klientům přináší novou konkurenční výhodu,” popisuje inovace v Shopsysu jeho projektový ředitel Václav Macíček.

Mimo jiné se společnosti Shopsys také podařilo navázat novou spolupráci s největším českým prodejcem podlahových krytin, společností BRENO. “Tato společnost plánuje kompletní digitální transformaci jejich prodejů. Kromě nového B2C a B2B řešení budeme v rámci omnichannel prodeje řešit i digitalizaci nákupního zážitku na prodejnách,” přibližuje velké ambice tohoto reailového lídra Kapošváry.

Shopsys momentálně navíc soustředí značnou část svých kapacit na rozšíření svých služeb napříč trhem. “Pracujeme na tom, aby naše služby byly dostupnější i pro středně velké e-shopy. Chceme zužitkovat naše zkušenosti a know-how, jež máme s velkými e-shopy, abychom jim pomohli dosáhnout úspěchu” uzavírá Kapošváry.

Společnost Shopsys pomáhá předním B2B i B2C hráčům digitalizovat jejich prodeje a uspět v omnichannel světě. Pro své zákazníky je spolehlivým full-service e-commerce partnerem s nejlepšími technologiemi a mnohaletým know-how. Mezi největší klienty, o které se stará přes 70 IT odborníků, patří Tescoma, SCONTO Nábytek, Mountfield, Bushman, Démos, B2B Partner, Office Depot nebo Agátin svět.

Pražské kanceláře brzy budou nedostatkové zboží, cenu jejich vybavení žene nahoru ESG a moderní standardy

Vysoká poptávka a nedostatek nových projektů způsobily pokles neobsazenosti pražských kanceláří, která aktuálně činí 7,26 %. Objem nové výstavby a rekonstrukcí představoval na konci 2. čtvrtletí 2023 přibližně 143 600 metrů čtverečních a celková velikost trhu činila 3,85 milionů metrů čtverečních. Referenční ceny nájmů se oproti předchozímu čtvrtletí nijak nezměnily, v souvislosti s ESG a moderními standardy však roste cena vybavení kanceláří. Přesáhnout může jednoduše i 1000 euro za metr čtvereční. Vyplývá to z průzkumu společnosti Colliers, předního poskytovatele diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic.

Velikost kancelářského trhu v Praze činila na konci 2. čtvrtletí přibližně 3,85 milionu m2, ve výstavbě bylo dalších 143 600 m2, z nichž 47 % bude dodáno v rámci 7 projektů ještě v letošním roce. Pořadí při rozdělení do tradičních deseti dílčích trhů se přitom nijak nezměnilo. Největším dílčím trhem zůstává Praha 4, následovaná Prahou 5 a Prahou 8. Na opačné straně žebříčku máme Prahu 10, Prahu 2 a Prahu 3, které tvoří nejmenší část moderního kancelářského portfolia. Již plných dvanáct měsíců ovšem nebyla v Praze zahájena žádná stavba nového kancelářského objektu. To nevyhnutelně povede k výraznému nedostatku nových ploch v průběhu roku 2025.

Neobsazenost klesá

Oproti tomu se ale změnila neobsazenost a tato změna nebyla pouze kosmetická. Ve srovnání s 1. čtvrtletím 2023 se ve 2. čtvrtletí snížila o dalších 30 bazických bodů na současných 7,26 %. Pokles byl zaznamenán již popáté v řadě a celkově se neobsazenost trhu snížila o 103 bazických bodů oproti poslednímu maximu v 1. čtvrtletí 2022. V absolutních číslech představuje neobsazenost 279 600 m2 kanceláří, které jsou nájemcům okamžitě k dispozici. Nejžádanější dílčí trh je stále Praha 8 s mírou neobsazenosti pod 4 % a s pouhými 24 400 m2 okamžitě dostupných prostor rozptýlených po celém Karlíně.

„Určitá dodatečná neobsazenost, podle naších odhadů 1,5 % až 2,0 %, se skrývá na trhu podnájmů. Příležitostně registrujeme, že na tomto trhu přibývají nové jednotky, nicméně jen některé z nich jsou vhodné pro podnájem,“ vysvětluje Josef Stanko, senior analytik společnosti Colliers.

Poptávka stále vysoká

Hrubá realizovaná poptávka ve 2. čtvrtletí 2023 byla nejvyšší za dané čtvrtletí za posledních pět let, což jen podtrhuje pokračující vysokou aktivitu na leasingovém trhu. S hrubým zobchodovaným objemem 148 800 m2 téměř překonala objem ze 4. čtvrtletí 2022, který byl nejvyšší od roku 2018. Podíl čisté realizované poptávky činí 45 %, a to včetně předpronájmů.

Co se týče největších transakcí v uplynulém čtvrtletí, v čele tabulky stojí několik výjimečných renegociací, z nichž zdaleka největší byly transakce společností DHL Information Services a Microsoft. Z deseti největších transakcí bylo šest renegociací. DHL renegociovala smlouvu o velikosti 18 000 m2 v areálu The Park v Praze 4. Microsoft renegocioval smlouvu v objektu Brumlovka Delta v Praze 4 a v současné době zabírá přibližně 16 100 m2. Největším novým pronájmem byl pronájem farmaceutické společnosti Sandoz ze skupiny Novartis, která si pronajala 5 700 m2 v budově Enterprise v Praze 4 a bude sídlit hned vedle pražské centrály Novartisu.

Ceny top nájmů nerostou, náklady na vybavení tlačí nahoru ESG a moderní standardy

Hlavní referenční ceny nájemného v centru Prahy, ve vnitřním městě a ve vnějším městě zůstaly na stejné úrovni jako v minulém čtvrtletí, zbytek trhu pomalu mírně roste. Nájemné obecně nebylo v uplynulém období tolik závislé na inflaci a více reagovalo na situaci na trhu.

Špičkové prostory v centru hlavního města bylo možné pronajmout přibližně za 27,00 eur za metr čtvereční měsíčně. Prostory ve vnitřním městě, které tvoří prstenec kolem centra, jsou k dispozici za nájemné přibližně do 18,25 EUR a prostory ve vnějším městě do 16,00 EUR. Všechny uvedené výše nájemného se vztahují na dobře situované kancelářské prostory třídy A o velikosti vyšších stovek metrů a nelze je aplikovat na malé nebo specifické jednotky, tam může být cena významně vyšší. Vnitřní a vnější město se nevyhnutelně dostanou pod tlak, pokud se v těchto lokalitách v dohledné době rozběhnou ohlášené projekty, které budou nevyhnutelně cenou nájemného výše.

„Když mluvíme o cenové dostupnosti kanceláří, musíme se zmínit také o jejich vybavení. Zrychlený vývoj pracovního prostředí zvýšil poptávku po různých moderních materiálech a pokročilém AV vybavení a díky ESG také po revizi provozních postupů firem. To vše dohromady může přinést rozpočet na fit-out nové kanceláře až přes 1 000 eur na metr čtvereční,“ vysvětluje Josef Stanko. Mnozí nájemci si však již dnes uvědomují, že atraktivita a funkčnost kanceláří je důležitým nástrojem v boji proti nízké angažovanosti zaměstnanců a neváhají tyto náklady investovat. Každý další kousek přidaného komfortu se počítá.

Problematická výstavba v Praze může ohrozit některé investiční příležitosti v ČR

Problematická výstavba v Praze není nepříjemná jen pro místní nájemce, představovat může i ztrátu některých investičních příležitostí, nejčastěji ve prospěch Polska nebo například Slovenska. Současné obtíže spočívají pravděpodobně hlavně v drahých finančních nákladech, které znemožňují realizaci projektů. Celý trh je však stále pod tlakem nepředvídatelných, byrokratických a zdlouhavých povolovacích procesů a nechuti veřejnosti k nové výstavbě, populisticky podněcované některými komunálními politiky. Tento nepříjemný a nereprezentativní stav českého stavebního prostředí je na cestě ke zlepšení, ale reálně to bude trvat ještě roky. „Na druhou stranu díky tomuto stavu zůstane trh předvídatelný a stabilní s důrazem na renegociace, omezeným počtem možností pro stěhující se nájemníky a příležitostmi pro případné rekonstrukce stárnoucí zástavby, neboť řada budov na trhu je již ve třetí dekádě svého provozu,“ říká na závěr Josef Stanko a dodává: „Optimistické je, že se developeři připravují k realizaci mnoha zajímavých projektů v různých lokalitách a jsme si jisti, že se tyto projekty stanou realitou v nadcházejících 5 až 7 letech. Zkušení a angažovaní místní developeři jsou na dobré cestě, a i díky některým místním autoritám se začínají některé pražské brownfieldy po letech stagnace zlepšovat, a to i bez nového územního plánu.“ 

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední diverzifikovaná společnost poskytující profesionální služby a správu investic. Naše společnost působí v 62 zemích a 17 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 27 let přináší naše zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,1 miliardy dolarů a více než 50 miliardami dolarů spravovaných aktiv společnost Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch našich klientů, našich investorů a našich lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, Twitter @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Třetina Čechů nakoupí zboží, které viděli na sociálních sítích, vedení drží Facebook

Platební a nákupní služba Klarna publikovala velký přehled nákupního chování spotřebitelů napříč světovými zeměmi. V rámci svého průzkumu Shopping Pulse Klarna ve spolupráci s výzkumnou agenturou Nepa zpovídala více než 19 tisíc zákazníků v 18 zemích včetně České republiky, přičemž z každé z nich byl osloven vzorek minimálně 1 000 nakupujících. Z průzkumu, který se dotazoval na nákupní zvyklosti a preference respondentů během druhého čtvrtletí letošního roku, vyplynulo, že téměř třetina Čechů (28 %) nakupuje výrobky, které viděli na sociálních sítích, přičemž 40 % z nich uskuteční nákup přímo z platformy. Nejoblíbenější sociální sítí pro nakupování je v Česku Facebook.

Podle Průzkumu Klarna’s Shopping Pulse nakupuje více než čtvrtina oslovených Čechů (27 %) alespoň jednou týdně online, a to většinou na počítači (59 %). Na druhém místě jsou mobilní telefony se 35 %. Tím se lišíme od celkového průměru, ze kterého vyplývá, že mobilní telefony letos poprvé předstihly ostatní zařízení a se 47 % jsou nejpreferovanějším způsobem online nakupování. Jako největší výhody online nákupů čeští zákazníci uvádějí jednodušší možnost porovnání cen (87 %), úsporu času (87 %), větší výběr produktů (83 %) a nižší ceny (81 %).

Rostoucí vliv sociálních sítí

Více než polovina příslušníků generace Z (53 %) a téměř jedna třetina mileniálů (32 %) si v posledním měsíci koupila zboží poté, co ho viděli na sociálních sítích. Pro generaci Z (62 %) a pro mileniály (64 %) jsou největší inspirací při nakupování samotné značky a generace X nejvíce reaguje na zprávy od prodejců (65 %). Stále větší vliv na mladé mají influenceři, kteří k nákupu inspirovali 39 % zákazníků generace Z a 30 % mileniálů. Nejoblíbenější sociální sítí Čechů pro nákupy je Facebook (64 %), následován Instagramem a YouTubem (oba 32 %), přičemž Facebook preferují čeští mileniálové (68 %), příslušníci generace X (75 %) a Baby Boomers (73 %). Generace Z nakupuje nejvíce na Instagramu (59 %), Facebooku (37 %) a čím dál raději také na Tik Toku (35 %).

Udržitelnost

Význam ekologicky udržitelného chování značek a prodejců je považován za důležitý napříč generacemi. U mileniálů je však vyšší zastoupení, pokud jde o vše od zohlednění dopadu způsobu doručení na životní prostředí při online nákupu až po vyhledávání značek, které jsou ve větší míře etické a udržitelné. Nejdůležitějším aspektem udržitelnosti pro české spotřebitele (40 %) je, zda daná firma nabízí možnost opravy v záruční lhůtě. 36 % zákazníků zajímá, jestli značka používá při výrobě recyklované nebo udržitelné materiály a 28 % Čechů označilo za nejdůležitější aspekt program zpětného odkoupení.

Více platebních možností a rozložení platby

Dalším důležitým faktorem při nákupu online, je pro zákazníky větší výběr platebních možností než v kamenné prodejně. Téměř tři čtvrtiny respondentů to uvedlo jako jeden z hlavních benefitů v porovnání s kamennými obchody. Stále oblíbenější jsou tzv. odložené platby (BNPL), které umožňují zboží ihned koupit, ale zaplatit později, případně platbu rozložit na vícekrát.  Průzkum ukázal, že zákazníci ve všech zúčastněných zemích, kromě USA, by tuto metodu preferovali před nákupem prostřednictvím kreditní karty. V Česká republice by tuto možnost využilo 40 % oslovených, oproti 19 % těch, kteří by si vybrali platbu kreditkou. Jako hlavní výhodu (60 %) BNPL uvádějí čeští zákazníci možnost zaplatit plnou cenu za objednané zboží až po doručení a rozhodnutí, zda si je ponechají. Pro 38 % respondentů je důležité, že nebudou mít aktuální nedostatek peněz v případě, kdy by s objednávkou nebylo něco v pořádku.

Velký nárůst popularity zažívá, podle Klarny možnost okamžitého nákupu oblíbených produktů s rozložením do tří bezúročných plateb hrazených každých 30 dní od nákupu. To ocení s blížícím se začátkem školního roku například rodiče budoucích prvňáčků, jejichž výbava může letos přesáhnout až pět tisíc korun, což pro řadu rodin může znamenat citelný zásah do měsíčního rozpočtu. Podle loňského průzkumu společnosti Sodexo celkem 26 % rodičů uvádí, že jim nebudou stačit peníze na veškeré výdaje spojené se školou a mnoho domácností musí omezit některé kroužky, nakoupit levnější vybavení, využít bazary, nebo pomoc rodiny. Dalších 36 % respondentů uvedlo, že rodinný rozpočet tyto výdaje výrazně pocítí.

Klarna aktuálně komunikuje možnost řešení podobných situací ve své právě probíhající back to school kampani, v rámci které mohou zákazníci rozložit náklady na nezbytné nákupy školních potřeb a podzimního oblečení do tří měsíců a mohou tak svým dětem pořídit kvalitnější výrobky, které déle vydrží, bez kompromisu ohledně pořizovací ceny. Kampaň probíhá od 14. srpna do 4. září ve spolupráci s klíčovými obchodními partnery v regionu střední a východní Evropy (CEE).

Další zajímavá čísla z oblasti nákupních a platebních preferencí se dozvíte v reportu, který je k dispozici zde. Více informací o společnosti Klarna pak naleznete na jejím webu.

Metodika:

Poznatky pochází ze spotřebitelského průzkumu Klarny realizovaného ve spolupráci se společností Nepa v 18 zemích. Výzkum probíhá čtvrtletně a v každé zemi se ho vždy účastní minimálně 1 000 respondentů. Během 2. čtvrtletí 2023 (duben-červen) se ho zúčastnilo celkem 19 293 spotřebitelů. Velikost vzorku je reprezentativní pro jednotlivé země, zahrnující jak uživatele Klarny, tak i ty, kteří Klarnu nepoužívají, vybrané výzkumnou agenturou Nepa.

O společnosti Klarna:

Klarna si od roku 2005 klade za cíl akcelerovat obchodování, jehož středobodem jsou potřeby spotřebitelů. S více než 150 miliony aktivních uživatelů po celém světě a 2 miliony provedených transakcí denně přináší společnost Klarna férová, udržitelná a umělou inteligencí poháněná platební a nákupní řešení, která přinášejí revoluci ve způsobu, jakým lidé nakupují a platí online, a umožňuje spotřebitelům při nákupech efektivněji využívat čas i finance. Inovativní technologie a marketingová řešení společnosti Klarna využívá více než 500 000 globálních maloobchodních partnerů včetně společností jako H&M, Saks, Sephora, Macys, IKEA, Expedia Group a Nike. Další informace naleznete na https://klarna.com/

Huawei Watch Ultimate získaly prestižní ocenění EISA za prémiové hodinky roku 2023/2024

Prémiové chytré hodinky Huawei Watch Ultimate byly představeny na jaře letošního roku a velmi rychle si získaly oblibu díky jejich nejnovějším inovacím a funkcím. Hodinky vynikají stylovým designem, prémiovým pouzdrem ze zirkonové slitiny a funkcemi, jako je potápění až do hloubky 100 metrů nebo nový režim Expedice. Díky tomu jsou hodinky opěvovány v mnoha recenzích napříč různými lifestylovými a technologickými médii. Uznání se jim dostalo i od respektované Asociace EISA (Expert Imaging and Sound Association), která hodinky ocenila cenou Premium Smartwatch pro rok 2023/24.  

Stylové a funkční

Ať už se chystáte vyrazit na víkendovou túru do skal, nebo premiéru na červeném koberci, hodinky Watch Ultimate budou ideálním parťákem. Nejenže zaujmou svými technologickými vlastnostmi, ale zároveň jsou i skvělým designovým doplňkem ke každé příležitosti. Hodinky jsou k dostání ve dvou barevných provedeních: modrá Voyage Blue a černá Expedition Black. Zasazeny jsou do kovového pouzdra ze zirkonové slitiny, která svou tvrdostí a odolností vůči vodě a opotřebení překonává titan a nerezovou ocel. Asociace EISA také vyzdvihla safírové sklo na ciferníku hodinek a keramický rámeček kolem elegantního tenkého 1,5palcového AMOLED displeje. Ten dodává chytrým hodinkám elegantní vzhled připomínající tradiční luxusní hodinky.

Potápějte se až do hloubky 100 m

Huawei Watch Ultimate zvládnou potápění do hloubky až 100 metrů a jsou tak opravdovou raritou na trhu chytrých hodinek. Z toho důvodu Asociace EISA zdůrazňuje, že jde o chytré hodinky pro uživatele, kteří milují dobrodružství. Schopnost potápět se do hloubky až 100 metrů není ale pouze o voděodolnosti. Důležitou roli hraje také potápěčský počítač, který uživatelům poskytuje vodítko a technické nástroje potřebné pod vodou. Uživatelé si mohou vybrat hned z několika režimů od freedivingu po profesionální potápění.

Hodinky jsou skvělým společníkem i na pevnině. Zbrusu nový režim Expedice je vybaven přesnou dvoufrekvenční GNSS navigací s pěti satelitními systémy a výkonnými funkcemi pro outdoorové sporty. Watch Ultimate jsou proto při navigaci v nezmapovaných teritoriích nepostradatelným nástrojem všech dobrodruhů. Po aktivaci režimu Expedice zobrazují hodinky údaje jako čas, kapacitu baterie, datum, čas průzkumu, tepovou frekvenci, vzdálenost do cíle či již zdolanou vzdálenost. Výborným pomocníkem jsou také informace o venkovním prostředí, jako je nadmořská výška, tlak vzduchu, východ a západ slunce, údaje o fázích měsíce a přílivu či varování před nepříznivým počasím. To uživatelům pomáhá vyhnout se nebezpečí, jako je například blížící se bouřka.

Výdrž na dva týdny používání a rychlé nabíjení

Smart hodinky Watch Ultimate sklidily na udílení cen EISA úspěch i za svou působivou výdrž baterie, která je až dva týdny. To se rozhodně hodí při cestování a prozkoumávání krajin mimo civilizaci. Když už přijde čas na nabíjení, za pouhých 10 minut hodinky nabijete na 25 % kapacity a za hodinu na maximum. S Watch Ultimate se tak můžete bez obav věnovat zábavě, práci, cvičení či objevování nových míst.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Zamilujte si ho na první dotek a pociťte rozdíl s novým motorola moto g14

Společnost Motorola představuje nejnovějšího člena rodiny moto g, který do ní přináší zážitek z příjemné a stylové veganské kůže. Nový moto g14 je cenově výhodný chytrý telefon s množstvím prémiových funkcí, které vynikají mezi ostatními chytrými telefony střední úrovně na trhu.

Nový moto g14 umožňuje uživatelům sledovat oblíbený obsah s dokonalou čistotou obrazu na displeji Full HD+ a zároveň si užívat pohlcujícího zvuku ze stereo reproduktorů s Dolby Atmos® a prostorovým zvukem Spatial Sound by Moto. Uživatelé také mohou pořizovat úžasné záběry s pokročilým systémem fotoaparátů s 50Mpx1 snímačem s citelným rozdílem již na dotek díky povrchové úpravě z veganské kůže ve dvou úžasných barvách i na tomto zařízení střední třídy.

Fantastický displej s pohlcujícím zvukovým zážitkem

S moto g14 zažijí uživatelé rozlišení Full HD+ ostré jako žiletka, které jim dopřeje čistotu obrazu, jakou standardní obrazovky HD+ nedokážou poskytnout. Kromě toho, 6,5palcový displej poskytuje poměr stran 20:9, takže mohou méně scrollovat a více vidět. Díky designu Hole-in-Display (HiD) a menším rámečkům máte s moto g14 více prostoru pro práci a zábavu.

Vylepšené basy a vokály ve stereo reproduktorech poskytují zvuk bez rušení jakéhokoli šumu a vtáhnou vás do vícerozměrného zvukového zážitku Dolby Atmos®. S prostorovým zvukem Spatial Sound by Moto uživatelé přímo ucítí, jak se zvuk pohybuje všude kolem nich. Ať už zvolí reproduktor nebo sluchátka, pokaždé dostanou působivou kvalitu zvuku.

Pokročilý systém fotoaparátů a nádherně zpracovaný design

Nový moto g14 přichází s 50Mpx1 snímačem, který umožňuje detailní fotografie i při slabém osvětlení. Hlavní systém fotoaparátu je vybaven technologií pro 4násobně vyšší citlivost při slabém osvětlení, což vede k ostřejšímu a živějšímu obrazu. Motorola moto g14 rovněž disponuje vyhrazeným fotoaparátem Macro Vision, který přibližuje uživatele k objektu snímání tak, že uvidí i detaily, které standardní snímač nezachytí. Přední 8Mpx fotoaparát navíc nabízí selfie připravené k okamžitému sdílení na sociálních sítích díky režimu Face Beauty, který automaticky vylepší každou selfie.

Nové zařízení motorola je stylové bez závratné ceny. Vyrobeno je z vysoce kvalitních materiálů a speciální edice přináší dokonce veganskou kůži s prémiovým vzhledem a pocitem z povrchu, který je jemný na dotek a odolný vůči otiskům prstů. Tato verze je dostupná v odstínech Pale Lilac a Butter Cream2. Kromě nich jsou na výběr také dva standardní odstíny: Steel Gray a Sky Blue. Design moto g14 je vodoodpudivý3, takže chytrý telefon zůstává chráněn před politím či postříkáním vodou.

Vysoký výkon poháněný vynikající baterií

Motorola moto g14 je vybaven výkonným osmijádrovým procesorem zajišťujícím potřebný výkon při všem od pohlcujících videorozhovorů až po pokročilé možnosti fotografování s pomocí umělé inteligence. Díky 4 GB RAM zařízení okamžitě reaguje na každý dotek, klepnutí či potáhnutí prstem. Nový moto g14 je vybaven vestavěným úložištěm s kapacitou až 128 GB4 i UFS2.2 úložištěm s vysokou rychlostí čtení a zapisování dat, takže instalace a otevírání aplikací trvá mnohem kratší dobu. 5

Smartphone je vybaven 5000 mAh baterií, takže se nemusíte obávat o napájení. Své playlisty můžete poslouchat déle, s přáteli se můžete bavit přes videohovory celé hodiny nebo najednou zhlédnout celý seriál.6 Pokud by to nestačilo, moto g14 je také kompatibilní s 15W TurboPower™ nabíjením, abyste nepromeškali hodiny zábavy při používání dokonalého displeje a působivých audio funkcí. 7

Dostupnost

Nový moto g14 bude v prodeji za cenu 3 999 Kč od druhé poloviny srpna.

O společnostech Lenovo a Motorola

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) je společnost s příjmy 70 miliard USD, která patří do žebříčku Fortune Global 500 a poskytuje služby zákazníkům na 180 trzích po celém světě. Zaměřujeme se na odvážnou vizi poskytovat inteligentnější technologie pro všechny a vyvíjíme technologie, které mění svět a které každý den pohánějí (prostřednictvím smartphonů a infrastruktury) a posilují (prostřednictvím řešení, služeb a softwaru) miliony zákazníků a společně vytvářejí inkluzivnější, důvěryhodnější a udržitelnější digitální společnost pro všechny a všude. Společnost Motorola Mobility LLC byla v roce 2014 převzata společností Lenovo Group Holdings. Motorola Mobility je dceřiná společnost v plném vlastnictví společnosti Lenovo a je zodpovědná za navrhování a výrobu všech mobilních telefonů a řešení značky Moto a Motorola. Chcete-li se dozvědět více, navštivte stránku https://www.lenovo.com a přečtěte si o nejnovějších zprávách na našem  StoryHub a Motorola Global Blog.

Prohlášení o odmítnutí právní odpovědnosti

Některé funkce, funkce a specifikace produktů mohou záviset na síti a mohou podléhat dodatečným smluvním podmínkám a poplatkům. Všechny se mohou změnit bez upozornění. MOTOROLA, stylizované logo M, MOTO a skupina značek MOTO jsou ochranné známky společnosti Motorola Trademark Holdings, LLC. Dolby, Dolby Atmos a symbol dvojitého D jsou registrované ochranné známky společnosti Dolby Laboratories Licensing Corporation. Vyrobeno v licenci od Dolby Laboratories. Všechny ostatní ochranné známky jsou majetkem jejich příslušných vlastníků. ©2023 Motorola Mobility LLC. Všechna práva vyhrazena.

  1. 50Mpx snímač kombinuje 4 pixely do jednoho pro efektivní rozlišení 12,5Mpx fotografie.
  2. Možnosti paměti/úložiště/barev se liší v závislosti na trhu. Dostupnost si ověřte u svého operátora nebo prodejce.
  3. Vodoodpudivý design vytváří bariéru, která pomáhá chránit chytrý telefon před mírným vystavením vodě, jako je náhodné rozlití, postříkání nebo slabý déšť. Není určeno k ponoření do vody nebo vystavení tlaku vody nebo jiným kapalinám; časem se účinnost může zmenšovat. Není vodotěsný.
  4. Dostupné uživatelské úložiště je menší v důsledku mnoha faktorů, včetně operačního systému, softwaru a funkcí využívajících část této kapacity; Může se změnit s aktualizacemi softwaru.
  5. Na základě srovnání mezi úložištěm UFS2.2 a úložištěm eMMC5.1.
  6. Baterie musí být podstatně vybitá; Rychlost nabíjení se v průběhu nabíjení zpomaluje. Všechna tvrzení o výdrži baterie jsou přibližná a vycházejí z mediánu testovaného uživatelem v profilu smíšeného používání (který zahrnuje čas používání i pohotovostní režim) v optimálních síťových podmínkách. Skutečný výkon baterie se bude lišit a bude záviset na mnoha faktorech včetně síly signálu, nastavení sítě a zařízení, teploty, stavu baterie a způsobech používání.
  7. Maximálně 15W nabíjení; Nabíjení TurboPower™ je možné pouze s nabíječkou Motorola TurboPower™; Nabíječka Motorola TurboPower™ 20 (součástí balení v LATAM a Indii) nezvyšuje maximální nabíjecí výkon.

Back to school u HTC znamená levnější VR headsety, smartphony i příslušenství

HTC přichází s Back to School akcí, která napříč Evropou zpřístupní virtuální realitu, smartphony i VR příslušenství každému zájemci. V období od 21. srpna do 10. září lze totiž využít nezanedbatelné slevy na širokou škálu produktů, včetně zařízení HTC VIVE Pro 2 a VIVE XR Elite. Majitelé SteamVR kompatibilních headsetů libovolného výrobce pak nadchne možnost ušetřit při nákupu příslušenství VIVE Tracker 3.0 umožňujících sledování celého těla a slevy se nevyhnuly ani chytrým telefonům HTC Desire 22 pro a poslední novince HTC U23 pro.

Akce bude dostupná na stránkách www.vive.com, www.htc.com a u vybraných lokálních partnerů.

VIVE XR Elite: Výjimečné spojení smíšené a virtuální reality

V rámci akce lze poprvé využít slevy na výkonný a univerzální headset VIVE XR Elite a ušetřit 100 €. Extrémně malý a lehký headset spojuje schopnosti smíšené reality (MR) a virtuální reality (VR) do jediného zařízení, které je ideální pro hraní her, cvičení, produktivitu i profesionální nasazení. Těšit se lze na výkonný interní hardware umožňující běh méně náročných aplikací přímo v headsetu i streaming obsahu z mobilního telefonu a také propojení s PC pro VR zážitky ve vysoké kvalitě. Uživatelům je přitom k dispozici jak kabelové USB-C připojení, tak bezdrátová varianta připojení prostřednictvím Wi-Fi 5, Wi-Fi 6, nebo Wi-Fi 6E. VIVE XR Elite je vybaven plnobarevnou RGB kamerou pro precizní propojení virtuálních objektů s realitou, rozlišením 4K a modulárním designem, který umožňuje snadnou transformaci do podoby lehoučkých brýlí. Díky různým způsobům ovládání, které zahrnují nejen pohybové ovladače, ale také sledování pohybu rukou je skvělou variantou pro hry, relaxaci i pracovní využití.

VIVE Pro 2: Precizní a pohlcující VR zážitky

Pro ty, kdo upřednostňují precizní a extrémně pohlcující VR zážitky s využitím výkonného PC, výrobce přichystal slevu na VIVE Pro 2 Full Kit ve výši 300 €! V rámci sady získají zákazníci vše, co je pro skvělé VR třeba – headset, ovladače i základnové stanice. O něco menší sleva pak čeká na ty, kteří by rádi vylepšili svou VR sestavu samostatným headsetem VIVE Pro 2 s 5K rozlišením, 120Hz obnovovací frekvencí a 120° zorným polem. Čeká na ně totiž 200€ zvýhodnění. Snadno tak posunou svá dosavadní VR dobrodružství na novou úroveň bez ohledu na to, zda upgradují z headsetu HTC VIVE, VIVE Pro, nebo třeba Valve Index.

VIVE Tracker 3.0: Propojení reálného světa s virtuální realitou

V rámci akce lze také získat s 20€ slevou i VIVE Tracker 3.0. Ten umožňuje přesný přenos pohybu objektů z reálného světa do virtuální reality. Skvěle se tak hodí pro takzvaný Full-body tracking (sledování pohybu celého těla) ve virtuálních světech jako je VR Chat, nebo pro sportovní hry jako je Final Soccer, Virtual sports. V profesionální sféře pak poslouží skvěle například pro studium ergonomie pracovníků ve výrobě.

Chytré telefony HTC: Výkon a eleganci za výhodné ceny

Nabídka zahrnuje také chytré telefony. Nejnovější model, HTC U23 pro, lze zakoupit ve sněhově bílé barvě se slevou 50 €. Výkonný 5G smartphone vyšší střední třídy nabízí skvělou hlavní kameru, praktický širokoúhlý snímač i velký OLED displej s vysokou obnovovací frekvencí a mnoho dalších funkcí.

HTC Desire 22 pro: Skvělý telefon za atraktivní cenu

Pro zájemce o dostupnější smartphone výrobce připravil poslední lákavou nabídku. V rámci akce si zájemci mohou užít slevu 100 € na model HTC Desire 22 pro, který je dostupný pouze na htc.com.

O HTC VIVE

HTC Vive je první komplexní systém virtuální reality vyvinutý ve spolupráci firem HTC a Valve, který je od základu designován pro virtuální realitu v pokojovém měřítku (room-scale VR). Umožnil tak rozvoj VR technologie do podoby, v jaké ji známe dnes. Nové modely HTC VIVE Pro 2, VIVE Focus 3 a VIVE Flow, které na průkopnický headset navazují tak uživatele pohltí vizuálně, fyzicky i emocionálně, ať už se jedná o náročné hráče či profesionály.

Notebooky s GeForce RTX pomáhají studentům rozvíjet kreativitu a zvládat náročné úkoly

S blížícím se začátkem školního i akademického roku se řada žáků a studentů poohlíží po notebooku, který by jim nejen poskytl dostatek výkonu na hraní mezi studijními povinnostmi, ale také pomohl rozvinout kreativitu, usnadnil práci na náročnějších úkolech a zároveň nabídl lehký a kompaktní design pro snadné přenášení. Notebooky vybavené některou z GPU GeForce RTX nabízejí v tomto ohledu řadu funkcí a možností. Mezi ty nejdůležitější patří:

  • NVIDIA Broadcast – uplatní se nejen při živých streamech, ale též např. tvorbě podcastů. Aplikace NVIDIA Broadcast dokáže proměnit každou místnost v nahrávací studio. Funkce potlačení šumu a ozvěny v místnosti využívá umělou inteligenci k odstranění nežádoucího hluku v pozadí pouhým stisknutím tlačítka. Pomocí AI lze také vytvořit dojem ničím nepřerušovaného pohledu do kamery například při čtení chatu nebo dokumentů.
  • NVIDIA Canvas – ambiciózní studenti mohou využít umělou inteligenci k přeměně jednoduchých tahů štětcem na hyperrealistické obrazy krajiny. Tvůrci mohou rychle přizpůsobit obrázky pomocí různých malířských stylů a výsledek snadno přenést do Adobe Photoshop, kde lze jej lze snadno dokončit.
  • Notebooky s certifikací NVIDIA Studio uspokojí vysoké nároky na kvalitu tvorby. Jde o platformu kombinující notebooky a pracovní stanice s pečlivě vyhraným hardware pro efektivní využívání nejmodernějších trendů v digitální tvorbě se sadou nástrojů a technologií NVIDIA Studio usnadňujících tvůrčí proces.
  • NVIDIA Omniverse – urychluje pracovní postupy při tvorbě 3D obsahu. Studenti, kteří se této disciplíně věnují, mohou využít řadu nástrojů k tvorbě realistických vizuálů.

Notebooky s GeForce RTX řady 40 pro studenty v číslech

GeForce RTX řady 40 jsou nejnovější generací GPU NVIDIA postavenou na mimořádně efektivní architektuře Ada Lovelace. Níže naleznete krátký přehled výhod, jež studentům nabízejí:

  • Akcelerace výkonu pomocí AI. Aplikace důležité pro technické obory díky AI doznají urychlení až 1,7×, hry 3,1× a tvorba 3,4×1
  • Až 22× rychlejší v předmětech důležitých pro STEM obory ve srovnání s průměrným notebookem2
  • Až 14× rychlejší ve hrách ve srovnání s průměrným notebookem3
  • Až 13× rychlejší v kreativních aplikacích ve srovnání s průměrným notebookem4

Výběr akčních nabídek notebooků s GPU GeForce RTX:

MSI Katana 15 (GeForce RTX 4070): https://nvda.ws/3P4R4co
Lenovo LOQ 15IRH8 (GeForce RTX 4060): https://nvda.ws/3P3B3Ds
ASUS TUF Gaming F15 (GeForce RTX 2050): https://nvda.ws/3P4oc3W

Bližší informace naleznete na stránkách akce Zpátky do školy.

HONOR představuje nový motivační program pro vývojáře a designéry

Globální technologická značka HONOR s hrdostí oznamuje spuštění svého motivačního programu pro vývojáře a designéry: „The Developer Incentive Program“. Prostřednictvím tohoto programu podpoří a odmění nejinovativnější vývojáře a designéry světa. Program nabízí více než 120 milionů[1] eur v poukázkách, které následně mohou využít k propagaci svých výtvorů. Cílem této iniciativy je podpořit a odměnit kreativní a inovativní práci v oblasti vývoje aplikací a her i designu tzv. témat uživatelského rozhraní mobilních telefonů. 

Podpora vývojářů a designérů

The Developer Incentive Program je jedinečnou příležitostí pro vývojáře aplikací a her. HONOR nabízí poukázky v hodnotách 63 000 eur, 37 000 eur a 18 000 eur[2]. Tyto poukázky mohou následně použít k propagaci svých aplikací v App Store nebo Game Center, včetně bannerů na domovských stránkách App Store a Game Center a zároveň i v kategorii doporučených aplikací na App Store.

Pro designéry uživatelského rozhraní mobilních telefonů poskytuje společnost HONOR poukázky na propagaci v hodnotě 18 000 eur, 12 000 eur a 6 000 eur[3]. Tyto poukázky lze použít k propagaci tzv. témat v Theme Center, včetně horního a středního banneru stejně jako k umístění tématu v kategorii doporučených.

Velmi nás těší, že můžeme představit nový motivační program pro vývojáře a designéry,“ řekl Bai Kai, ředitel společnosti HONOR Czech. „Ve společnosti HONOR se řídíme filozofií zaměřenou na člověka, která mimo jiné oceňuje inovace a kreativitu. Chápeme, že za každou skvělou aplikací, hrou nebo tématem stojí talentovaní vývojáři a designéři, kteří do svých výtvorů vkládají své srdce a duši. Náš závazek podpořit tyto jednotlivce je neoblomný a tento program je toho důkazem. Těšíme se na zajímavé výtvory, které vzejdou z této iniciativy.“ 

Proces podávání žádostí

Vývojáři a designéři, kteří mají zájem přihlásit se do programu The Developer Incentive Program, mohou poslat e-mail na adresu: Developers_Support@hihonor.com se svým ID vývojáře a ID aplikace nebo ID obsahu. HONOR následně osloví vybrané uchazeče.

Tento program potvrzuje závazek společnosti HONOR podporovat inovace a kreativitu. Je to skvělá příležitost pro talentované vývojáře a designéry prezentovat svou práci po celém světě.

Více informací o programu The Developer Incentive Program naleznete na webové stránce:

https://developer.hihonor.com/en/activity/page/tg2023070414497763

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

[1] 120 miliónů eur je přibližná suma založená na kurzech devizového trhu, to stejné platí pro další uvedené sumy. Přesná částka je závislá od aktuálního kurzu.

[2] Uvedené sumy jsou přibližné, založené na kurzech devizového trhu. Přesná částka je závislá od aktuálního kurzu.

[3] Uvedené sumy jsou přibližné, založené na kurzech devizového trhu. Přesná částka je závislá od aktuálního kurzu.

Dell představuje nový 24palcový dotykový monitor pro hybridní práci

Společnost Dell Technologies představuje nový monitor Dell P2424HT. Jde o první 23,8“ dotykový monitor na světě s ethernetovým připojením. Nabízí FHD rozlišení, konzistentní pokrytí barev a bohaté možnosti připojení k internetu i dalším zařízením. Je navržen s ohledem na maximální uživatelský komfort a vytvoření interaktivního prostředí při práci z kanceláře i pohodlí domova.  

Intuitivní ovládání

Monitor Dell P2424HT umožňuje interaktivní ovládání obrazovky všemi deseti – na obrazovce lze dotykově snadno zvětšovat a zmenšovat, odsouvat, otáčet, přetahovat, přidržovat a poklepávat, ale také listovat, komentovat a potvrzovat. To vše v konzistentně živých barvách s pokrytím 99 % barevného prostoru sRGB a širokými pozorovacími úhly díky technologii IPS. Funkce ComfortView Plus navíc pomáhá omezovat potenciálně škodlivé modré záření, aniž by byla ovlivněna věrnost barev.

Spolehlivá konektivita

Připojení prostřednictvím kabelu USB-C nabízí napájení o výkonu až 90 W, zatímco konektor RJ45 umožňuje stabilní pevné ethernetové připojení. Díky vestavěným rozhraním včetně HDMI, DisplayPort a dvou rychle přístupných portů USB se monitor stává efektivním nástrojem pro práci odkudkoli.

Promyšlený design

Konstrukce kloubového stojanu umožňuje naklonit obrazovku do vhodného úhlu pro pohodlné dotykové ovládání. Nastavit je možné výšku a úhel náklonu ve třech osách, zatímco funkce Dell Power Button Sync umožňuje uživateli současně zapnout monitor a připojený počítač Dell jedním stiskem.

Monitor má certifikaci ENERGY STAR, TCO Certified Edge a EPEAT Gold.

Technické specifikace, další informace a fotografie produktu naleznete zde.

Kyberkriminalita: Tichý dravec, který redefinuje moderní kriminalitu

Svět je vzhledem k obrovskému nárůstu digitálních technologií a internetu propojen více než kdy dříve. To přináší mnoho výhod, usnadňuje komunikaci, elektronické obchodování nebo třeba práci na dálku. Jak ale upozorňuje kyberbezpečnostní společnost Check Point Software Technologies, která letos slaví 30leté výročí od založení, vidíme také bezprecedentní vzestup kyberzločinu, který se stal jedním z nejnebezpečnějších druhů trestné činnosti.

„Základní motivace tradiční i kybernetické kriminality je často podobná. Finanční zisk, touha po moci, politické motivy nebo touha po adrenalinu a vzrušení,“ říká říká Daniel Šafář, Area Manager CEE regionu z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Tradiční trestná činnost mnohdy vyžaduje sílu, chladnokrevnost, rychlost nebo nenápadnost. Kybernetická kriminalita se v řadě případů spoléhá na zneužívání zranitelností systémů a klamání lidí, což vyžaduje technické znalosti. Na rozdíl od tradičních trestných činů není kyberkriminalita omezena fyzickými hranicemi ani zeměpisnou polohou. Hacker může ohrozit jednotlivce, organizace i vlády vzdálené tisíce kilometrů. Světové ekonomické fórum (WEF) dokonce řadí kyberzločin v krátkodobém i dlouhodobém horizontu mezi největší globální hrozby, navíc se jedná o jediný druh zločinu v Top 10 globálních hrozeb.

Král zločinu

Kyberkriminalita svým finančním dopadem převyšuje tradiční formy zločinu, jedná se o celosvětově nejrychleji rostoucí druh trestné činnosti. Podle společnosti Cybersecurity Ventures přesáhly škody způsobené kyberkriminalitou v roce 2021 6 bilionů dolarů, do roku 2025 se částka vyšplhá až na 10,5 bilionu dolarů ročně, přičemž v roce 2015 to byly „jen“ 3 biliony dolarů. Kyberzločin navíc pomáhá i dalším druhům kriminality, na darknetu se ve velkém obchoduje s drogami, zbraněmi nebo falešnými a kradenými identitami.

Ukrást z banky desítky a stovky milionů znamená extrémní riziko. Vydírat organizace nebo jednotlivce s brašnou ukradených dokumentů nebo s rukojmím svázaným v kufru auta? Výkupné bude mít své limity, policie navíc jistě odhalí nějakou chybu v plánu. Ovšem v kybernetickém světě vidíme obří krádeže, hackerům se například podařilo ukradnout 2 miliony BNB tokenů v hodnotě 570 milionů dolarů z kryptoměnové burzy Binance. A takové loupeže jsou bohužel poměrně běžné. Podobně alarmující jsou i vyděračské útoky. Příkladem je společnost Colonial Pipeline, provozovatel největší sítě produktovodů na východním pobřeží Spojených států, která byla paralyzována ransomwarovým útokem a hackeři požadovali výkupné 4,4 milionu dolarů. Francouzská nemocnice Centre Hospitalier Sud Francilien byla napadena skupinou LockBit 3.0 a výkupné bylo 10 milionů dolarů. Skupina nemocnic GHT Cœur Grand Est byla nucena přerušit internetové připojení nemocnic Vitry-le-François a Saint-Dizier poté, co obdržela požadavek na výkupné ve výši 1,3 milionu dolarů. A to je jen krátká ukázka z dlouhé řady známých útoků. Kyberzločinci jen pomocí ransomwaru Hive vylákali z více než 1 300 společností po celém světě za pouhý rok a půl přes 100 milionů dolarů, v mnoha případech se jednalo o zdravotnické organizace. Ale vyděračským hrozbám čelí všechny organizace bez ohledu na velikost nebo odvětví.

Rostoucí nebezpečí potvrzují i data z 2. čtvrtletí 2023, kdy došlo v porovnání s předchozím rokem k nárůstu průměrného týdenního počtu kyberútoků o 8 % na rekordních 1258 kyberútoků týdně na jednu společnost.

Tichý nepřítel

Ke kybernetickým útokům často dochází nepozorovaně. Na rozdíl od loupežného přepadení nebo fyzického útoku, kdy se oběti o trestném činu okamžitě dozví, mohou oběti kyberkriminality útok odhalit až dlouho poté, pokud vůbec. To ztěžuje zmírnění následků a zvyšuje způsobené škody.

Obavy o národní bezpečnost

„Vidíme také obrovský vzestup hacktivismu a elitních hackerských jednotek, které jsou vážnou hrozbou pro národní bezpečnost. Státem sponzorované hackerské skupiny mohou kromě politických špionáží narušit vojenské operace nebo ohrozit kritickou infrastruktury, jako jsou energetické sítě, dopravní systémy, zdravotnictví nebo obranné systémy, a mohou způsobit i ztráty na životech. Kyberkriminalita tak stírá hranice mezi tradiční kriminalitou, terorismem a válkou,“ dodává Daniel Šafář.

Kyberzločin nikdy nespí

Komplexnost a složitost kyberkriminality zvyšuje její nebezpečnost. Kyberzločinci často využívají nejnovější technologie, používají sofistikované metody a neustále vyvíjejí své taktiky, aby obešli bezpečnostní opatření. Boj proti nim je tak velmi obtížný.

Hackeři v poutech

„Lov hackerů je náročná detektivní práce. Odhalit hrozby a gangy za nimi je jen začátek, protože ke konkrétní identifikaci útočníků vede ještě dlouhá cesta a ještě delší k jejich dopadení a obvinění,“ uvádí Daniel Šafář.

Stíhání kybernetické kriminality je nesrovnatelně obtížnější, než vypátrat a dostat do vězení lupiče z banky nebo násilníka. Bohužel se to projevuje i v relativně malé míře odsouzení. Mezinárodní povaha internetu často vede k problémům s jurisdikcí a soudním řízením. Zákony týkající se kyberkriminality se také celosvětově liší a mnoho zemí nemá právní rámec potřebný k adekvátnímu boji s touto hrozbou.

U tradičních trestných činů mohou pomoci fyzické překážky, jako jsou zámky a tuny ocele, případně různé poplašné systémy nebo prostě vojáci se samopaly. Pro ochranu před kyberzločinci je zásadní používat proaktivní preventivní bezpečnostní technologie, které útočníky zastaví, ještě než mohou způsobit nějaké škody. Důležité je také vzdělávání a dodržování správných bezpečnostních postupů, včetně používání silných hesel.

Kybernetická kriminalita je vzhledem ke svému rozsahu, ekonomickému dopadu, anonymitě, právním komplikacím a důsledkům pro národní bezpečnost největší hrozbou digitálního věku. Stát se nebezpečným kyberzločincem je relativně jednoduché, řada kyberhrozeb je prodávána jako služba na darknetu. Check Point nedávno varoval, že phishingové útoky lze koupit i přímo na Facebooku. K tomu si připočítejme AI technologie jako ChatGPT a Google Bard , které lze poměrně efektivně použít k vytváření malwaru a dalších hrozeb. Digitální prostředí se neustále vyvíjí, a musí se tak vyvíjet i strategie pro boj s tímto zákeřným, neviditelným zločinem. Boj s kyberkriminalitou je společnou odpovědností jednotlivců, společností i vlád po celém světě.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Facebook: https://www.facebook.com/CheckPointCzech

Twitter: https://twitter.com/CheckPointCzech

LinkedIn: https://cz.linkedin.com/showcase/checkpointczech

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

Twitter: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
Twitter: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies 

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT. 

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Exit mobile version