Trh s repasovanými chytrými telefony roste a pružně reaguje na poptávku spotřebitelů

Výzkumná agentura Kantar provedla šetření, proč si někteří lidé stále kupují nový smartphone místo repasovaného. Více než třetina spotřebitelů (33 %) uvedla jako důvod stav baterie, dále funkční kvalitu nového telefonu (42 %) a absenci známek opotřebení (26 %). Finská společnost Swappie reaguje na tuto mezeru na trhu a představuje svou novou řadu, Premium Series, jež nabízí 100% kapacitu baterie, žádné známky opotřebení, plnou funkční kapacitu a stejně jako na všechny prodávané iPhony Swappie se na ně vztahuje 12měsíční záruka. Premium Series navíc produkuje zlomek elektronického odpadu, který je tradičně spojován s novými smartphony, takže je také lepší volbou pro planetu. Znamená to, že spotřebitelé mohou vlastnit bezchybnou variantu technologie, aniž by přispívali k obrovskému množství elektronického odpadu, který vzniká v důsledku výroby smartphonů.

„Výroba nových chytrých telefonů produkuje více než 100 milionů tun CO2 ročně, zatímco elektroodpad je nejrychleji rostoucí formou odpadu na planetě. 85–95 % emisí spojených s chytrými telefony se uvolňuje během výroby, včetně těžby surovin, přepravy a prvního roku životnosti. Začátkem letošního roku Brusel navrhl právní předpisy na podporu práva spotřebitelů na opravu, což je krok správným směrem. Musíme však jít ještě dál a zajistit, aby byly zakázány veškeré praktiky, které omezují nezávislé opravy prostřednictvím procesů, jako je serializace, omezení distribuce dílů a přístupu k návodům. Spotřebitelé by měli mít možnost vyhledat cenově dostupný a kvalitní servis u poskytovatele, kterého si vyberou, a v žádném případě by nemělo dojít ke zhoršení funkčnosti výrobku, protože oprava byla provedena mimo síť původních výrobců. To je jediný způsob, jak účinně podpořit opravování před výměnou,“ komentoval Jori Ahvonen, CTO společnosti Swappie.

Premium Series bude ode dneška dostupné ve všech 24 zemích, kde společnost Swappie působí. Nejdůležitějším prvkem řady Premium Series společnosti Swappie je její uhlíková stopa, která stejně jako u ostatních repasovaných zařízení nabízených společností Swappie vytváří o 78 % méně emisí než nový smartphone. „Vždy jsme si kladli za cíl naslouchat našim zákazníkům a v průběhu let jsme se jim tímto přístupem a neustálým vylepšováním naší nabídky přiblížili. Repasovanou elektroniku jsme tak učinili o něco rozšířenější a dostupnější. Věděli jsme však, že to nestačí, že existuje skupina zákazníků, kteří si repasovanou elektroniku vyberou pouze v případě, že telefon má nedotčený estetický stav nebo baterii s plnou kapacitou. I když hledali ekologicky šetrnější řešení, absence tohoto řešení u nich vytvářela bariéru. Proto přicházíme na trh s prémiovou řadou Swappie, protože představuje o třídu vyšší novinku, která náročným spotřebitelům usnadní začlenění oběhového hospodářství do jejich každodenního života,“ komentuje Casper Andersen, Premium Series Lead ve společnosti Swappie.

CEO a spoluzakladatel společnosti Swappie Sami Marttinen řekl: „S nadšením vytváříme svět, který je udržitelnější, etičtější a inkluzivnější. Naši zákazníci stojí v centru všeho, co děláme, a jsme odhodláni učinit používání našich služeb co nejjednodušší a nejpříjemnější. Společnost Swappie má jedinečnou pozici, protože veškeré repasování provádíme ve vlastních zařízeních v Evropě, vlastníme vlastní dodavatelský řetězec a nabízíme výhody, jako je záruka a možnost vrácení zboží. V každé fázi můžeme zajistit dodržování standardizovaných postupů, což zaručuje vysoce kvalitní a plně funkční výrobky. To má zásadní význam pro budování dlouhodobé důvěry ve společnost Swappie. Chytré telefony nemají datum spotřeby a my doufáme, že přidání Premium Series k naší oblíbené produktové řadě pomůže ještě většímu počtu spotřebitelů, aby se při nákupu repasovaného iPhonu cítili stejně pohodlně jako při nákupu ojetého automobilu.

Počet výrobků Premium Series je omezený, ale třída Premium se vztahuje na všechny modely. Řada je dostupná ode dneška na: https://swappie.com/cz/premium/?utm_source=pr&utm_medium=press_release&utm_campaign=premium_series

Swappie

Swappie je přední online platforma pro nákup i prodej repasovaných chytrých telefonů. Posláním společnosti je poskytovat vysoce kvalitní, cenově dostupnější a ekologický způsob pořizování telefonů. V současné době působí v 15 evropských zemích včetně Česka, Švédska, Itálie nebo Německa. Swappie výrazně vzrostlo v roce 2020 s tržbami v hodnotě 100 milionů dolarů (2,3 miliardy korun) a stalo se tak od svého založení v srpnu 2016 nejinovativnější a nejrychleji rostoucí evropskou společností. Dosud rozšířilo svůj tým na 1 200 zaměstnanců a získalo celkem 171 milionů dolarů (3,6 miliard korun) od investorů. Pro více informací navštivte https://swappie.com/cz/.

Novým ředitelem marketingu Mall a CZC je Jan Suchý. Stavět chce na synergiích obou značek i spojení s Allegrem

Na pozici marketingového ředitele pro značky Mall a CZC nastupuje Jan Suchý (42). Nový ředitel má za sebou více než patnáct let zkušeností z agenturního prostředí – od tvorby a realizací marketingových strategiích v nadnárodních agenturách až po založení a vedení agentury vlastní. V Mall Group bude mít Suchý na starost veškeré marketingové aktivity spojené s dalším směřováním značek CZC i Mall, a to napříč všemi zeměmi, kde skupina aktuálně působí.

Suchý v uplynulých letech působil v několika mediálních agenturách, jako je např. globální společnost Omnicom Media Direction, kde byl zodpovědný za tvorbu mediální strategie i vedení plánovacího týmu. Jeho další profesní kroky směřovaly ke spoluzaložení vlastní mediální agentury zaměřené na online marketing, v jejímž vedení strávil dva roky. Necelé tři roky působil také ve společnosti Wavemaker, kde sehrál významnou roli při akvizici nového klienta – společnosti L’Oréal, pro níž Suchý následně spravoval marketingové aktivity napříč českým, slovenským a maďarským trhem. Ve společnosti Mall působil Suchý již před svým nástupem na pozici ředitele marketingu, dva a půl roku totiž ve firmě vedl tým mediálního plánování.

Ve své nynější roli bude Suchý zodpovědný nejen za budování a rozvoj zákaznické základny Mall a CZC, ale také za efektivní využití vzájemných synergií i marketingové aktivity spojené s postupující integrací značek se skupinou Allegro.

„Mall je generalista, takže má ambici oslovit svým sortimentem, cenou a důvěryhodností opravdu každého. CZC je pak jasně profilovaná značka, která staví na férovosti, osobním přístupu a kvalitním výběru specifické nabídky produktů, navzájem se tak skvěle doplňují. Na těchto silných stránkách obou značek chci proto i nadále stavět a zároveň nakupujícím ukázat možnosti, které do světa české e-commerce přináší Allegro a jeho nově spuštěné lokální tržiště,“ komentuje Jan Suchý, nový ředitel marketingu Mall Group.

O Allegro Group

Skupina Allegro je preferovanou platformou elektronického obchodu pro evropské spotřebitele a dosahuje silného růstu tržeb, ziskovosti a peněžních toků ve velkém měřítku. Skupina se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů provozuje přední elektronické tržiště ve střední a východní Evropě. Její Allegro.pl je jedním z deseti největších internetových obchodů na světě a řadí se také mezi 100 nejnavštěvovanějších internetových stránek na světě podle měsíční návštěvnosti. Obchodníci skupiny prodávají v různých kategoriích, které zahrnují elektroniku, dům a zahradu, sport a volný čas, výrobky pro děti, auto-moto, módu a obuv, zdraví a krásu, knihy, média, sběratelské předměty a umění a další. Její platformy usnadňují obchodníkům prodej převážně nových výrobků, zejména prostřednictvím modelu business-to-customer, a poskytují tak evropským spotřebitelům snadný přístup k milionům nabídek za nejvýhodnější ceny.

Statisíce účtenek místo na papíře v mobilní aplikaci, která nově dostala silné biometrické zabezpečení

Před půl rokem dal Globus svým věrnostním zákazníkům možnost místo papírové účtenky za nákup zvolit elektronickou. A za tu dobu jich nebylo vytištěno neuvěřitelných 678 tisíc. Tyto stvrzenky si ponechali zákazníci jen v mobilní aplikaci Můj Globus. Mají je tak od nákupu po dobu dvou let vždy po ruce. Vedle toho mobilní aplikace doznala důležité změny – má nové biometrické zabezpečení.  

Od listopadu loňského roku mají zákazníci programu Globus Bonus možnost si nenechávat vůbec tisknout účtenku za nákup, protože ji uchová mobilní aplikace. Virtuální účtenky si takto nastavilo ve svých aplikacích na 38 tisíc zákazníků. „Je to začátek úspory zbytečného papíru, který časem vybledává. Takto mají zákazníci své účtenky mobilní aplikaci vždy po ruce. Je to velmi praktické,“ řekla Aneta Turnovská, tisková mluvčí hypermarketů Globus. Poznamenala, že další zákazníci si pak u pokladny místo klasické účtenky žádají její zkrácenou variantu. Pro mnohé nakupující je elektronické uchovávání pokladních dokladů vítanou variantou. Obchody totiž mají povinnost dát každému nakupujícímu stvrzenku, pokud o ni požádá. Velká většina obchodů ale zákazníkům účtenku vytiskne ke každému nákupu automaticky kvůli případné reklamaci.

Bezpečí biometrie

O aplikaci Můj Globus je všeobecně známo, že jí již roky zákazníci používají k prohlížení nabídky zboží v hypermarketech Globus, sestavování rodinných nákupů, uplatňování slevových kuponů a nakupování pomocí skeneru přímo v obchodě. Tomu všemu podle týmu vývojářů přísluší i silné zabezpečení. Každá aplikace i program se může totiž ocitnout pod palbou hackerů, a nastavování nových silných hesel s velkými i malými písmeny, čísly a dostatečnou délkou, je krajně nekomfortní. Aplikace umí nově rozpoznat otisk prstu či obličej dle toho, jak si to v novém nastavení uživatel zvolí. Biometrické rozpoznávání poskytuje vysokou úroveň ochrany, zároveň si uživatelé nemusejí pamatovat heslo. Mohou se tak vyhnout používání slabého hesla, což je při případném útoku nebezpečné,“ doplnila Aneta Turnovská. Podle ní si zároveň nově uživatelé mohou měnit heslo přímo v aplikaci v sekci „Editace osobních údajů“, kde mimo jiné najdou i tlačítko pro samotné zapnutí. 

O společnosti

Činnost rodinné společnosti Globus zahájil roku 1828 Franz Bruch otevřením obchodu s potravinami v sárském St. Wendelu. V současné době stojí v čele společnosti představitel již šesté generace rodiny Bruchů – Matthias Bruch.

Na český trh vstoupil holding Globus v roce 1991 založením společnosti Globus Praha s.r.o. První český hypermarket byl otevřen 4. listopadu 1996 v Brně – Ivanovicích. V současné době se na území České republiky nachází 15 hypermarketů. Hypermarkety disponují kompletní vlastní výrobou v řeznictví, úplnou pekárenskou produkcí včetně cukrářství a vlastními restauracemi a kavárnami. Vlastní výroby Globus vyrábějí více než 700 potravin, které jsou označeny Poctivá výroba Globus. Globus ČR je držitelem několika ocenění Obchodník roku v kategorii „Prodejce potravin“, „Česká potravina“ nebo „Zlatý klas“. Více informací na www.globus.cz a https://www.facebook.com/GlobusCesko

Netolerujte marketingový bullshit aneb jak poznat dobrou reklamní agenturu od špatné a nenechat si namluvit hlouposti

V naší první kanceláři, coworku a podnikatelském inkubátoru Node5 na pražském Smíchově, visel na zdi plakát s nápisem No Bullshit. V Node5 panovala zdravě soutěživá atmosféra, potkávali se tam silně motivovaní zakladatelé technologických startupů a plakát jasně říkal: Žádné výmluvy! Kdo chce uspět, musí makat.

V naší agentuře Fairy Tailors jsme No Bullshit vždycky chápali více zeširoka jako poctivost, upřímnost a kvalitní reklamní řemeslo. „No bullshit policy“ jsme implementovali do hodnot naší firmy jako základní postoj, který za každé situace zastáváme. Věřím, že mnoho podnikatelů a firem to má stejně. Přesycený a pro toho, kdo přichází zvenčí, nejspíš poměrně nepřehledný trh reklamních agentur a expertů však vytvořil prostor také těm, kdo klientům servírují bullshit jako hlavní bod nabídky. Dovolte, abych vás provedl bullshitem, se kterým se setkáte nejčastěji.

Marketingu rozumí každý? Bullshit!

Nejprve si vyjasníme pojmy. Pokud někdo pracuje v „marketingovém oddělení“ nebo „marketingové agentuře“, nejspíš se věnuje marketingové komunikaci. Marketing je významně širší pojem, který začíná zjišťováním potřeb zákazníka a pokračuje návrhem produktu nebo služby, která tyto potřeby uspokojí. Marketingová komunikace je součást marketingu a jejím cílem je propagovat značku a její produkty a služby.

Není expert jako expert

Marketingová komunikace je komplexní obor, který propojuje strategii, kreativitu, psychologii a obchod. Když ji budete dělat dobře, dokáže významně zlepšit vnímání vaší značky a vydělat vám spoustu peněz. Ale nesmíte ji svěřit do rukou marketingového neumětela. Problém je, že i marketingový neumětel dokáže často předstírat, že marketingové komunikaci rozumí. Je to dáno povahou našeho oboru, který je protkán nesrozumitelnými anglicismy a zejména v digitálním prostředí se velmi rychle vyvíjí. Staršímu člověku, který nepoužívá sociální sítě, pak může připadat kdokoliv, kdo umí obsluhovat Instagram, jako marketingový expert, který drží prst na tepu doby.

V praxi se setkávám především se zcela nekoncepčním uvažováním bez nadhledu a cílů. Kvalitní marketingová komunikace vždy musí stát na pevných základech. Profesionál ví, co v komunikaci říká, proč to říká, komu to říká, jak to říká, čeho tím chce dosáhnout a jak to změří. Pokud to neví, je to bullshit.

Bullshit ve výběrových řízeních

„Tendr snese všechno“, traduje se mezi agenturami. Výběrka jsou specifický žánr. Je to jako když jdete na rande – taky se chcete ukázat v tom nejlepším možném světle a vaše skutečné kvality se nejspíš projeví až později.

Klienta je zapotřebí nadchnout, a proto agentury mnohdy přichází s nápady a řešeními, které jsou především efektní, avšak zpravidla výrazně mimo zadaný rozpočet. A kdo to zaplatí? To se přece vyřeší až po tendru. Buď se klient plácne přes kapsu podstatně více, než měl v plánu, nebo se nápady, které agentuře vyhrály tendr, nikdy nerealizují. Vždyť je to jedno, výsledek výběrka se už nezmění. Rozšířeným fenoménem jsou také tendrové ceny. Mnohé agentury jsou ochotné nabízet v tendrech nesmyslně nízké hodinové sazby, aby překonaly konkurenci a získaly zakázku. Že je to výhoda pro klienta? Ani ne. Agentura, která si účtuje poloviční sazby, než je obvyklé, vám bude nejspíš vykazovat dvojnásobný počet hodin.

A to je pořádný bullshit. Jak z toho ven? Řešení začíná u rozumné organizace tendrů a kvalitního zadání, ve kterém jsou očekávané výsledky a rozpočet ve vzájemném souladu.

Bez dobrého zadání to je vždy bullshit

Dobré zadání je vůbec předpokladem dobrého výsledku. Agentura, která chce pracovat kvalitně, tedy musí s klientem sestavit poctivé zadání stůj co stůj. Ne vždy se to ale děje a některé agentury se staly jen pasivním zpracovatelem nekoncepčních myšlenek klienta. Není chybou klienta, pokud o marketingové komunikaci přemýšlí nekoncepčně, vždyť klient většinou není marketingový profesionál. Je však chybou agentury, pokud neplní svou roli odborného partnera a nevede klienta k hlubšímu zamyšlení nad key message nebo smyslem komunikace.

Nezájem a neschopnost agentury sestavit poctivé zadání je typický bullshit. Nespolupracujte s línými marketéry. Najděte si takové, kteří vám kladou chytré otázky a nespokojí se s nedotaženým výsledkem. A až je najdete, nechte se vést a využijte jejich know-how.

Bullshit natřený na růžovo

„Nemáte výsledky? Tak si je vymyslete.“ Pokud cílem komunikačních aktivit není přímo prodej zboží, klient si jen těžko ověří, zda reportované výsledky komunikace odpovídají realitě. Agentura má možnost čarovat s čísly nebo vybírat do reportu pouze takové metriky, které působí dobře. Znám výrobce sladkostí, kterému předchozí agentura trojnásobně nadhodnocovala výsledky komunikace. Viděl jsem globální módní značku, která kvalitu své komunikace na sociálních sítích měří výhradně přírůstkem sledujících na Instagramu. A setkal jsem se s online prodejcem elektroniky, který od své předchozí agentury nikdy nedostal žádný report za výkonnostní kampaně na Googlu a spokojil se s ujištěním, že výsledky jsou dobré.

Hezká slova nenahrazují report. Pokud nejsou podpořena jasnými výsledky, jde o pouhý bullshit. A s tím se vy nesmíte spokojit. Kultivace prostředí totiž musí být společným dílem nás i vás, marketérů i klientů. Netolerujte marketingový bullshit. Nakonec totiž budete mít právě takovou marketingovou komunikaci, jakou si zasloužíte.

„Říkat bullshit: mluvit nesmysly, zejména s úmyslem oklamat nebo uvést v omyl. (zdroj: Slovník Merriam-Webster).

Autorem článku je Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz.

Huawei P60 Pro: Tam, kde se potkává technologie s uměním v inovativním Rococo designu

Novinka Huawei P60 Pro je průkopníkem nejen v mobilní fotografii, ale také na poli designu. Svým vzhledem totiž dokáže zaujmout na první pohled. Smartphone byl představen ve dvou nadčasových barvách, včetně elegantní varianty Black, která je vyrobena ze speciálního skla proti otiskům prstů s matným efektem. Druhá barevná varianta Rococo Pearl je zcela výjimečná, protože na její výrobu byl použit přírodní minerální perlový prach. Zadní strana telefonu tak uhrane svou perlovou strukturou. Navíc byl tento materiál na výrobu telefonu použit poprvé a každý kus je originál. 

Perfektní kombinace klasiky a kreativity

Krása je velmi subjektivní, a navíc se neustále mění. V oblasti technologií se každý výrobce snaží, aby jeho produkt zaujmul na první pohled svým špičkovým designem. Největším trendem je ale vždy klasika, která nikdy nezklame. Zvlášť, když je okořeněná o zajímavé nadčasové prvky. Proto smartphone P60 Pro přichází s klasickou, ale přesto inovativní barevnou variantou Rococo Pearl. Unikátní textura této barevné varianty byla inspirovaná rokokem z 18. století. Perleťový design přesně odráží prvky tohoto stylu, je nadčasový, zářivý a unikátní. Jedná se o první design telefonu obsahující přírodní minerální prach. Výsledkem je, že se zadní strana telefonu duhově leskne a dosahuje přírodní textury lastury.

Každý kus tohoto smartphonu je díky použitým přírodním materiálům originál a liší se svou strukturou. Každé ručně vyráběné pouzdro je unikátní. Kombinace moderních technologií a ruční práce přináší inovaci na poli designu a novinku do odvětví chytrých telefonů v pohodě Huawei P60 Pro.

Výjimečná elegance s matným třpytem

Pokud hledáte telefon, který je po designové stránce jednoduchý, ale přesto má své kouzlo, jasnou volbou je P60 Pro ve variantě Black. Ta představuje zcela moderní interpretaci klasické černé barvy. Varianta Black je vyrobena ze speciálního pískového skla, které zabraňuje nevzhlednému obtiskování prstů. Navíc se jedná o velmi příjemný materiál na dotyk, jemný jako kůže. Zadní strana je na první pohled zcela matná, ale při bližším ohledání se jemně třpytí jako diamant.

Řada P vždy ztělesňuje pokročilé technologické schopnosti a prvotřídní estetiku. Design Rococo Pearl přináší do odvětví mobilních telefonů nový trend a uživatelům   jedinečnost. Prodej nové vlajkové lodi se spouští 22. května. Doporučená obchodní cena je 28.999 Kč. Více informací najdete na e-shopu.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

HONOR Magic5 Pro je mistr fotografování i natáčení videí na mobilní telefon

S profi výbavou dnešních mobilních telefonů automaticky spoléháme na fotky i videa nejvyšší kvality a chytré smartphony tak bez problémů nahrazují těžké zrcadlovky, které dříve nesměly chybět při žádné výjimečné situaci. Navíc je až pro 57 % evropských spotřebitelů fotografování na prvním místě v osobních zálibách. Co nám ve výbavě dnešních foto mobilů nesmí chybět a jak vypadá detailní simulace reálných situací při testování prestižními technickými laboratořemi DXOMARK? 

Testování profesionálními laboratořemi ve Francii už od roku 2004

DXOMARK, prestižní nezávislé technologické laboratoře nedaleko Paříže, v Boulogne Billancourt, testují kvalitu mobilních telefonů, fotoaparátů, displejů, sluchátek i softwarových řešení na vysoce profesionální úrovni už od roku 2004.

Na základě standardů pro testování fotoaparátů mobilních telefonů testeři DXOMARK pořídí a analyzují 3 000 fotek a 150 minut videa. Testy DXOMARK kombinují objektivní metodiky z celkem 16 laboratoří, většina z nich je plně automatizovaná, tzn. nepotřebuje k testování člověka. K tomu testeři přidávají analýzu ze skutečných situací každého z nás.

Podle evropských dat je až pro 57 % z nás fotografování jednička v našich zálibách. Navíc fotografování máme rádi, protože je to nejjednodušší způsob, jak zachytit naše vzpomínky. 

Podívejte se do zákulisí testování vlajkového špičkového foto mobilu HONOR Magic5 Pro

Testování foto a video výbavy a výsledné skóre se skládá z pěti základních sekcí: Video, Foto, Zoom, Bokeh a Náhled, tak aby bylo možné vše jednoduše porovnat s konkurenčními modely. Jak dopadla vlajková loď HONOR Magic5 Pro? Po součtu testování všech kategorií a analyzování výsledků získal celkem 152 bodů, ve chvíli testování byl mobilem s nejlepší kamerou, a i když se od té doby s pořadím předních příček zamíchalo, stále se drží mezi špičkou a právem patří do zlaté kategorie mobilů s nejlepší kamerou na světě.

Dokonalé portrétní fotky

V testování prestižní francouzské organizace DXOMARK získal foto mobil HONOR Magic5 Pro nejvyšší možné skóre s absolutně perfektními výsledky rychlosti spuštění závěrky fotoaparátu, přesného zaostření, prémiového rozlišení a velmi přirozeného tónu pleti. Testovací tým vyzkoušel hned několik ukázkových situací:

Dobré vytónování pleti

Jde o jednu z největších výzev pro dnešní chytré telefony a je velmi těžké zaručit pěkný tón pleti, když fotíte portrét, tak aby seděl každému.

Zachycení pohybu

Je to jako zastavit anebo zmrazit čas. Takový snímek potřebuje nízký expoziční čas, který ale může ovlivnit kvalitu výsledné fotky. HONOR Magic5 Pro dosáhnul velmi vysoké kvality při zachycení jednoho momentu v pohybu.

Rychlé spuštění závěrky fotoaparátu

Vyfocení momentky žádá rychlou reakci nejen nás, ale i spuštění fotoaparátu. Toto HONOR Magic5 Pro zvládnul na jedničku. Nemusíte se tak bát, že vám uteče jakýkoli moment při sportovním výkonu anebo třeba kouzelná chvilka vašich dětí pobíhajících kolem. 

Fotografování za špatného osvětlení

Za špatného počasí, v interiéru nebo v noci je pro jakýkoli fotoaparát velmi těžké zaostřit a pořídit kvalitní fotku. Fotografie pořízené na HONOR Magic5 Pro zachovaly ostré detaily vysoké kvality a jeho fotoaparát exceluje ve vykreslování barev i v precizním automatickém zaostření bez obrazových šumů. 

Vysoká kvalita i v největším zoomu

Při testování výkonnosti při zazoomování, jak při fotografování, tak i při natáčení videí, HONOR Magic5 Pro zaznamenal nejvyšší rozlišení v porovnání s konkurenčními produkty ve stejné cenové kategorii.

Bezchybný videohovor i natáčení videí

Kvalita videa se perfektně pozná u obtížnějších scenériií, jako je natáčení lidí nebo záznam v pohybu. HONOR Magic5 Pro nezklamal přesným automatickým zaostřením, ale také skvělou stabilizací i vykreslením barev.

Barva, cena a dostupnost

Vlajkový smartphone s jedním z aktuálně nejlepších fotoaparátů si můžete vybrat ve dvou barevných provedeních, přírodní Meadow Green a klasické Black, a to za cenu 29 990 Kč. Až do konce května navíc k nákupu dostanete jako dárek prémiový tablet HONOR Pad 8 zdarma.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

HONOR je v plné síle zpět

Značka HONOR se zavázala být globální technologickou špičkou a vybudovat portfolio chytré domácnosti, které bude dostupné pro každého. Dnes má HONOR více jak 13 000 zaměstnanců, z nichž větší polovina pracuje na výzkumu a vývoji (R&D), čtyři vývojové instituce, více než sto inovačních laboratoří po celém světě, a podal už přes 5500 patentových žádostí. Velmi rychle etabloval také přes 30 strategických partnerství se světovými špičkami jako Microsoft, Google, Intel, Qualcomm apod., s nimiž společně vyvíjí inovativní řešení v rámci softwaru i hardwaru, a dokáže tak zajistit produkci mobilní technologie od začátku až do konce.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Titul nejlepšího fotomobilu umí Huawei P60 Pro jednoznačně obhájit

Řada P od Huawei je známá svými inovacemi v oblasti fotoaparátů a designu. A u novinky P60 Pro tomu není jinak. Tento nový chytrý telefon nadchne uživatele vylepšeným optickým systémem, automaticky nastavitelnou clonou a kvalitními fotografiemi zachycenými i za špatných světelných podmínek. Není už problém zachytit vzpomínky a zážitky kdykoliv a kdekoliv, ani vzdálenost už není překážkou. Fotoaparát totiž disponuje až 100násobný digitálním zoomem.  Po uvedení na trh si tak telefon P60 Pro rychle vysloužil 156 bodů v žebříčku DXOMARK, čímž obsadil první místo a získal titul nejlepšího fotomobilu.

Dokonalé detaily ve ztmavených snímcích

Fotografování je umění i věda, která využívá světla k vytvoření trvalého obrazového záznamu. Manipulace se světlem je tedy to nejdůležitější, co potřebujeme ovládat, abychom zachytili kvalitní snímek. Některá zařízení nám ale dokáží při fotografování pomoci. Novinka Huawei P60 Pro vstupuje na trh vybavena Ultra Lighting XMAGE kamerou s hlavním 48Mpx fotoaparátem s automaticky nastavitelnou fyzickou clonou F1.4-F4.0, skupinou čoček s vysokou propustností a snímačem RYYB SuperSensing. Díky těmto inovacím je fotoaparát velmi citlivý na světlo a disponuje schopností obnovit detaily ve ztmavených snímcích. To umožnuje dosáhnout fotografií s vysokým rozlišením a mimořádně vysokým dynamickým rozsahem.

Huawei P60 Pro je také vybaven ultra světelným teleobjektivem, který dokáže v noci zachytit i téměř neviditelné. Technologie Ultra Lighting Telephoto s clonou F2.1, skupina čoček Ultra Lighting Lens a snímač RYYB SuperSensing umožňují zvýšit množství světla vstupujícího do objektivu o 178 % ve srovnání s předchozími modely. Díky tomu dokáže fotoaparát zachytit a zvýraznit detaily světel v dálce a pořizovat snímky i při slabém osvětlení bez ztráty detailů. Výsledné fotografie jsou reálné a zachycují přesně to, co uživatelé vidí. Zároveň jde o největší clonu (F2.1) v odvětví mobilních fotoaparátů s periskopovým teleobjektivem, což jen potvrzuje dlouhodobou práci Huawei na sestavě fotoaparátů.

Automaticky nastavitelná fyzická clona: fotografování už nemůže být jednodušší

Huawei P60 Pro nabízí také automaticky nastavitelnou fyzickou clonu F1.4-F4.0 v absolutně kompaktním modulu. Jde tak o průlom na poli mobilních fotoaparátů. Standardně je v rámci fotomobilů využíván přístup automatického zvětšování velikosti snímače a clony, aby se do snímače dostalo více světla. To vede k malé hloubce ostrosti a rozmazané fotografii. Nastavitelná fyzická clona u Huawei P60 Pro však používá šest lamel, které ovládají velikost clony. Tu lze synchronně otevírat a zavírat pomocí ovladače.

U různých scén lze proměnnou velikost clony automaticky upravit pomocí umělé inteligence. V noci a za špatných světelných podmínek se clona automaticky přepne na světelnost F1.4 a zvýší množství světla vstupujícího do objektivu, čímž zesvětlí fotografii. Při pořizování skupinové fotografie s více lidmi v dobře osvětleném prostředí se přepne na menší clonu F4.0, aby rozšířila hloubku ostrosti a zajistila, že každý objekt, na pozadí nebo v popředí, bude na fotografii zaostřený. U fotografie krajiny se naopak přepne na světelnost F2.0., aby zachytila co nejvíce světla a zároveň zachovala detaily s dostatečnou hloubkou ostrosti.

Ať už jde o focení jídla, portrétů a dalších každodenních činnosti, lze přepnout na vhodnou clonu odpovídající dané scéně. Pouhým cvaknutím spouště, bez profesionálních dovedností a složitých úkonů, vám systém automaticky pomůže zachytit ostré fotografie s vysokým rozlišením.

Se 100násobným digitálním zoomem už není vzdálenost překážkou

Huawei P60 Pro přichází se zcela přepracovanou mechanickou strukturou teleobjektivu, která přináší 3,5násobný optický zoom s optickou stabilizací a až 100násobný digitální zoom, který zachytí i ty nejvzdálenější objekty. V kombinaci se skupinou objektivů pro optimalizaci obrazu dokáže nejen dobře pracovat se světlem, ale také umožňuje fotografovat z blízkých i dalekých vzdáleností. Díky schopnosti zaostřit na objekty již od 10 cm otevírá dveře pro ještě větší kreativitu než kdy dřív. V rámci jedné ohniskové vzdálenosti můžete nyní zachytit siluetu osoby nebo budovy s tlumeným měsíčním světlem za oknem vaší ložnice a zároveň miniaturní předmět přímo před vámi, díky rychlému přechodu do režimu Super makro.

S Anti-Shake Sensort Rotation není vidět chvění rukou

Další technologickou vychytávkou je režim Super Moon. Tato funkce pomůže dokonale zachytit vzdálený Měsíc a zároveň zachovat detaily okolních objektů. Uživatelé tak mají možnost experimentovat s astrofotografií a vytvářet vizuální iluze měsíce. S tímto režimem jdou zachytit velkolepé noční scény v křišťálové kvalitě.

Huawei P60 Pro představuje také Anti-Shake Sensort Rotation, která využívá dynamický pohyb snímače namísto dynamického pohybu objektivu. Objektivy fotoaparátu jsou standardně dále od snímače, čímž je optická dráha delší a může být na snímcích patrné chvění. Smartphone P60 Pro má optickou vzdálenost kratší díky snímači proti otřesům, což znamená, že žádné otřesy ani chvění nebudou na fotografiích patrné.

Ohromující scény zachycené do nejmenších detailů

Při pozorování fotografií mají lidé subjektivní preference pro různé barvy. Proto při vývoji fotoaparátu P60 Pro shromáždil Huawei expertní týmy ze sedmi výzkumných ústavů a na základě příspěvků více než 3,3 milionu uživatelů a ve spolupráci s profesionálními institucemi vytvořila exkluzivní styl obrazu. Fotoaparát XMAGE živě a plně vykresluje pohlcující atmosféru, rozmanité barvy a dodává fotografiím světlo a stín. Výsledkem je překvapivě ohromující efekt na scénách s výraznými barvami, jako jsou západy slunce a podzimní listí. S XMAGE bude fotografie jasná a živá. Při fotografování lidí a záznamu jídla dokáže zachytit světlo, stíny, detaily a živé barvy.

Díky těmto inovacím si Huawei P60 Pro zasloužil první místo v žebříčku DXOMARK a titul krále mobilní fotografie se 156 body.

Huawei P60 Pro je na českém trhu v předprodeji již od 9. května 2023 za cenu 28 999 Kč u všech maloobchodních prodejců. Na oficiálním e-shopu Huawei lze telefon exkluzivně zakoupit již nyní, navíc k němu dostanete hodinky Watch GT3 jako dárek.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Zájem o automatizaci domácností enormně roste. Oproti roku 2018 je desetinásobný

Ochrana před zloději, úspora energií, ale i komfort domova. I s těmito aspekty pomáhá automatizace a inteligentní prvky v domácnosti. Lidé si díky moderním technologiím čím dál častěji usnadňují každodenní život. Uživatelů chytré domácnosti je v porovnání s rokem 2020 dvakrát tolik, zájem o automatizaci domácnosti se za posledních pět let podle odborníků dokonce zdesetinásobil. Kam směřují trendy v tomto odvětví? A ve kterých oblastech se dá očekávat rozvoj automatizace?

Automatizace domácností roste spolu s rozšířením internetu a chytrých telefonů. Ukazuje to poslední průzkum Českého statistického úřadu, který monitoruje vliv technologického rozvoje na životy Čechů. Podle průzkumu z listopadu loňského roku přibývá množství spotřebičů a řešení, které lze přes chytré telefony ovládat. Například televizi s připojením k internetu používá stále více domácností, za poslední dva roky vzrostl jejich podíl z 34 na 44 %. „Domácí spotřebiče, které se ovládají přes aplikaci v telefonu, využívá osm procent domácností,” tvrdí předseda Českého statistického úřadu Marek Rojíček. Ve srovnání s rokem 2022 se jedná o pětiprocentní nárůst. Stejný podíl respondentů používá také zabezpečovací zařízení připojená na internet.

O automatizaci je zájem. Až desetkrát větší než v roce 2018

Zájem o inteligentní prvky v posledních letech roste. A nic na tom nezměnil ani nedostatek čipů, který ochromil průmyslový svět v důsledku pandemie koronaviru. „Automatizace je standard, v porovnání mezi lety 2018 a 2022 registrujeme až desetinásobný nárůst prodejů u plně automatizovaných řešení,“ popisuje Jan Hrnčíř, produktový manažer společnosti Somfy, která se zabývá technologiemi pro chytrou domácnost. Dodává, že zpoždění dodávek registrovali u hlavního sortimentu, jako jsou čidla nebo pohony, v řádu týdnů.

Internet a smart prvky už dávno neslouží jen k zábavě. Lidé díky automatizaci získávají například finanční úsporu. V současné chvíli si lidé pořizují automatizované systémy zejména proto, že dokážou citelně ušetřit za výdaje. Například pasivní chlazení domu či bytu v podobě venkovního stínění v létě snižuje teplotu až o deset stupňů,” vysvětluje Petr Přichystal, marketingový manažer společnosti Lomax, která se věnuje výrobě stínící techniky a garážových vrat.

Na nárůstu zájmu o chytrou domácnost se podepsala i globální energetická krize v souvislosti s ruskou invazí na Ukrajinu. Domácnosti se podle prodejců elektroniky více zaměřily na optimalizaci spotřeby energií. „Největší nárůst prodejů, a to v počtu stovek kusů týdně, jsme v poslední době zaznamenali u zásuvek s měřením spotřeby energie, u termostatů a také termostatických hlavic,” potvrzuje Michaela Balarinová z CZC.cz, jednoho z největších internetových obchodů s elektronikou na českém trhu. Rostoucí poptávce po inteligentních řešeních v domácnosti zde museli přizpůsobit produktovou nabídku.

Inteligentní prvky udávají trendy v bydlení

K plné automatizaci v horizontu příštích let míří osvětlení interiéru. Odborníci z tohoto segmentu pozorují částečný odklon uživatelů od dálkového ovládání a přechod k optimalizaci světel za pomocí mobilního telefonu. Klasické ovladače ale nezatracují. „Dálkově ovládaná osvětlení ztrácejí na významu, jelikož stmívání svítidel se stává téměř standardem. Stále častěji jsou světla ovládána prostřednictvím aplikací na smartphonu, avšak často jsou stále doplněna dálkovým ovladačem pro případ, že telefon není po ruce,” potvrzuje Maxim Kelecsényi, jednatel společnosti ValmaX, specialisty na LED osvětlení. Podle dat Českého statistického úřadu ovládá chytrá světla či topení přes aplikaci šest procent domácností, což je oproti roku 2020 dvojnásobek.

Do spektra plně automatizovaných zařízení patří také venkovní stínění. Oproti běžnému ovládání mají jeho chytré atributy několik výhod. „Předokenní rolety či žaluzie můžete díky moderním technologiím ovládat z jakéhokoliv místa na světě. Vhod to přijde zejména tehdy, když se člověk v domácnosti delší dobu nevyskytuje – typicky během dovolené. Nehybná stínicí technika může být signálem pro nezvané hosty, že nikdo není doma, díky chytrému ovládání je však možné tuto hrozbu eliminovat a potenciální zloděje odradit,” tvrdí Přichystal. Smart prvky tak účinně přispívají nejenom ke komfortu, ale i k bezpečnosti domova a ochraně majetku.

Chytrá domácnost jako běžná součást života

I přes obrovskou míru automatizace domácností existuje stále okruh příslušenství, u kterého lidé upřednostňují ovládání na dálku. Na trhu s elektronikou jsou to typicky televize, oblasti bydlení si lidé nejčastěji dálkovým ovladačem řídí garážová vrata nebo venkovní žaluzie. „Zákazníci nejčastěji volí dálkové ovládání u venkovního stínění, garážových vrat a brán. I přes obrovskou míru automatizace má tradiční dálkové ovládání stále svoje místo,” popisuje Přichystal.

„Domnívám se, že v budoucnu se chytré řízení domácnosti stane běžnou součástí našeho života,” předpovídá Kelecsényi. Odborníci pod hlavičkou University Oxford jdou dokonce ještě dál a tvrdí, že do deseti let budou minimálně 39 procent domácích prací vykonávat roboti.  Jejich průzkum publikovaný ve vědeckém časopisu PLOS ukazuje, že automatizace bude schopna zkrátit až 60 procent času, který lidé věnují nakupování potravin. Pro roboty by v budoucnu měly být snadné i další domácí práce, jako úklid, žehlení nebo mytí nádobí.

Pipedrive rozšiřuje balíčky služeb, aby lépe odrážely růst a potřeby malých a středních firem

Estonský scaleup Pipedrive, který vyvinul globální prodejní CRM platformu pro obchodní a marketingové specialisty, oznamuje svůj nový balíček služeb Power. Ten splňuje specifické potřeby škálujících firem a pomáhá jim lépe využít možností jejich CRM systému. Balíček Power řeší největší problémy malých a středních podniků a přináší týmům flexibilitu a možnost využívat nástroje pro řízení projektů, vylepšené automatizace a telefonickou podporu.

Malé a střední podniky tvoří naprostou většinu společností v České republice, což vypovídá o jejich zásadním významu pro národní ekonomiku. Podíl malých a středních podniků na celkovém počtu aktivních podnikatelských subjektů činil v roce 2019 dle Ministerstva průmyslu a obchodu ČR 99,8 %. Největší výzvou pro takové firmy je zvládání rychlého růstu, s nímž souvisí specifické nároky, například potřeba kvalitnější týmové spolupráce či efektivnější řízení týmů. Malé a střední podniky mají větší šanci dosáhnout úspěchu, pokud disponují nástroji a technologiemi, které se škálováním dopředu počítají.

Heidrun Luyt, globální marketingová ředitelka společnosti Pipedrive, zdůrazňuje zásadní roli škálovatelného softwaru pro rostoucí podniky: „Ve společnosti Pipedrive při vývoji produktů vždy upřednostňujeme potřeby a cíle svých zákazníků. Chápeme, že s tím, jak se podniky rozšiřují a expandují, jejich obchodní týmy vyžadují pokročilé funkce pro spolupráci, přizpůsobení, flexibilitu, zabezpečení a automatizaci. Abychom maximalizovali hodnotu Pipedrive pro zákazníky, je náš nový tarif Power určen speciálně pro škálující firmy. Poskytuje jim efektivní CRM nástroj pro zvýšení prodejů, který plně podporuje jejich růstové cíle.“

Nový tarif Power Best Value zahrnuje následující funkce:

  • Plánování, sledování a doručování projektů – mapování složitých projektů přímo na platformě Pipedrive pomocí nového zobrazení firemní tabule Kanban. Lidé mohou vytvářet seznamy úkolů s podúkoly a snadno sledovat projekty pomocí štítků, vlastních polí a filtrů.
  • Telefonická podpora a implementace CRM – uživatelé mohou využít osobní školení, které jim ukáže, jak implementovat Pipedrive do svých specifických procesů a systémů. Společnosti s tarifem Power si mohou vyžádat a naplánovat dodatečnou telefonickou podporu.
  • Škálovatelná kontrola oprávnění a viditelnosti účtů – firmy si mohou usnadnit spolupráci díky pětkrát většímu počtu vlastních sad oprávnění, vlastních skupin viditelnosti a týmů.
  • Vysoké limity využití, které jsou ideální pro stále vytíženější firmy a složité struktury týmů – jednotliví uživatelé mají k dispozici až 200 000 otevřených kontraktů, 500 vlastních položek, 250 reportů a 90 aktivních automatizací.

Kromě přidání pátého tarifu oznamuje Pipedrive vylepšení stávajícího tarifu Professional. Ten zahrnuje specifické funkce, personalizaci a přizpůsobení jednotlivých položek kontraktů. Změny přicházejí v rámci mise společnosti Pipedrive budovat pevnější vztahy se zákazníky a přidávat diferenciaci hodnot.

Pipedrive nabízí svým zákazníkům pět plánů zohledňujících jejich velikost, potřeby a složitost prodejních cyklů:

  • Essential: Prodejní týmy, které se CRM teprve začínají pracovat
  • Advanced: Malé prodejní týmy, které chtějí automatizovat
  • Professional: Etablované prodejní týmy, které chtějí optimalizovat
  • Power: Prodejní týmy napříč odděleními se složitějšími aktivitami
  • Enterprise: Velké společnosti, které nechtějí žádná omezení

Více o Pipedrive

Pipedrive je přední nástroj pro řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodní a marketingové specialisty. Těm pomáhá držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro ně důležité. Startup byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Tallinu, Tartu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Dublinu, Rize a Berlíně. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 100 000

Nový vizuální styl Vlastivědného muzea v Olomouci propojuje historii s moderní dobou. Za originálním návrhem stojí designové studio Ler

Vlastivědné muzeum v Olomouci má novou jednotnou vizuální identitu, jejíž součástí je nové logo, on-line grafika, šablona pro tištěné materiály, merch muzea a grafický manuál pro implementaci. Z celkového počtu 24 zaslaných návrhů vybrala hodnotící komise vítěznou variantu, jejímž autorem je designové studio Ler.

Veřejnou soutěž na novou jednotnou vizuální identitu vyhlásilo Vlastivědné muzeum v Olomouci v říjnu loňského roku. Cílem bylo vytvořit moderní a profesionálně zpracovaný vizuální styl, který obstojí nejen v konkurenci dnešní doby. Současně bude také prezentovat Vlastivědné muzeum v Olomouci a jeho dvě pobočky, Zámek v Čechách pod Kosířem a Arboretum v Bílé Lhotě, jako svébytnou a jedinečnou instituci.

Vyhlášení veřejné soutěže podpořil i Jan Žůrek, radní pro oblast kultury a památkové péče Olomouckého kraje: „Vizuální identitu vnímám jako důležitou součást prezentace a komunikace kulturní instituce a tyto složky ji nesmí opomíjet. Vypsání soutěže jsem proto uvítal a jsem rád, že se Vlastivědnému muzeu v Olomouci podařilo soutěž dokončit v takto krátkém čase,“ doplnil.

Hodnotící komisi nejvíce zaujalo antikvové písmo

Do soutěže přišlo celkem 24 návrhů, z nichž desetičlenná hodnotící komise složená ze zástupců Vlastivědného muzea v Olomouci, Olomouckého kraje, Národního muzea v Praze a z předních odborníků v oblasti designu a výtvarného umění z řad Univerzity Palackého a Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně vybrala vítěznou variantu. „Základ vizuálního stylu tvoří originální autorské antikvové písmo. S písmem se pracuje stavebnicovým způsobem. Důsledně se využívá tvůrčího principu, kdy část slova nebo některé z písmen je zrcadlově otočené. Zvolená červená barevnost připomíná barvu užívanou ve středověkých iluminovaných rukopisech. Navržený vizuální styl je svým řešením elegantní a nadčasový,“ hodnotí nový vizuální styl muzea Pavel Noga, vedoucí ateliéru Grafický design Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, který byl současně členem hodnotící komise. 

Výrazný a snadno zapamatovatelný vizuál

Hlavním požadavkem bylo sjednocení veškerých vydávaných materiálů, elektronických výstupů, grafické podoby výstav, edukačních aktivit a propagačních materiálů muzea a jeho poboček tak, aby bylo na první pohled zřejmé, že je realizuje jedna instituce. „Nový vizuální styl muzea splnil má očekávání. Je výrazný a snadno zapamatovatelný. Jeho obrovskou výhodou je variabilita, v případě potřeby dovoluje nekonečně rozšiřovat škálu značek pro naše jednotlivé subjekty. Umožňuje také bezproblémovou aplikaci v tištěné i digitální verzi,“ říká ředitel Vlastivědného muzea v Olomouci Jakub Ráliš. V současné době probíhá postupná implementace jednotlivých prvků vizuální identity.

Propojení historie s autorskou typografií

Autorem vítězného návrhu je designové studio Ler digital studio. „Možnost přihlásit se do soutěže jsme s radostí využili, neboť nás na první pohled zaujaly krásné, historické budovy spojené s organizací. Chtěli jsme propojit historii s moderní autorskou typografií. Vytvořili jsme tedy brand spojením perokreseb těchto budov a autorským fontem, který dává prostor výstavám a akcím zde pořádaným vystoupit ze stínu,“ vysvětluje Adam Ryba, Account Manager designového studia Ler důvody, proč se do soutěže zapojili.

Vizuály najdete pod tímto odkazem: https://lerstudio.cz/reference/tvorba-vizualni-identity-vlastivedne-muzeum-olomouc.

Vlastivědné muzeum Olomouc má v současné době téměř dva miliony sbírkových předmětů, což ho z hlediska rozsahu sbírky řadí mezi největší muzea v České republice. Jádro muzea tvoří třicet šest podsbírek. Povahou sbírkového fondu v oblasti společenských i přírodních věd pokrývá nejen střední Moravu, ale i širší území s přesahem do zahraničí.

Exit mobile version