Pardubice slaví. Finále jarní Robosoutěže na Maker Faire Prague vyhrál tým Havárie – bez havárie přehodil nejvíc „horkých brambor“

Absolutním vítězem Robosoutěže FEL ČVUT pro týmy z 2. stupně základních škol a odpovídajících tříd víceletých gymnázií se stal tým Havárie z Technecia Pardubice, druhé místo obsadili Gyrotechnici z Gymnázia Písnická v Praze 12 a třetí místo získali Hradečtí baráčníci 1 z DDM Hradec Králové. Finále se konalo v Xiaomi aréně na festivalu Maker Faire Prague za účasti děkana FEL ČVUT profesora Petra Páty.

Tříčlenné týmy z celé republiky během jara konstruovaly pojízdné roboty, které měly plnit „škodící“ úlohu Horký brambor. Cílem bylo během 90 sekund posbírat co nejvíce pingpongových míčků a přemístit je na soupeřovo hřiště. Celkem 16 nejlepších robotů, které vzešly ze třech dubnových předkol s celkem 128 soutěžícími týmy, se nakonec včera utkalo ve velkém finále před davy diváků – v k tomuto účelu speciálně přichystané Xiaomi robotické aréně na festivalu Maker Faire Prague.

  • Vítězem Robosoutěže pro ZŠ se stal tým Havárie ve složení Martin Půlpytel, Radek Kalousek a Jakub Šimon z Technecia Pardubice.
  • 2. místo získal tým Gyrotechnici ve složení Tomáš Bocan, Lukáš Šebor a Jan Pospíšil z Gymnázia Písnická na Praze 12.
  • 3. místo získali Hradečtí baráčníci 1 ve složení David Kubín a Matěj Hladík z Domu dětí a mládeže v Hradci Králové.

Šestnáct nejlepších před festivalovými davy na Maker Faire Prague

Finálové klání se konalo v Xiaomi robotické aréně, kam na plochu uprostřed vyvýšeného hlediště pořadatelé instalovali hřiště a kde byl pro konání soutěže vyhrazen celý den – a přirozeně se tak soutěž stala jedním z center festivalového programu. Soutěžící na místě přišel povzbudit děkan Fakulty elektrotechnické ČVUT Petr Páta.

„Atmosféra na festivalu kreativity a inovací byla úžasná, vítězové se mohli představit širšímu publiku, než jaké by bylo možné pozvat na půdu FEL ČVUT,“ říká hlavní organizátor Robosoutěže Martin Hlinovský z katedry řídicí techniky FEL ČVUT. „Bylo také fascinující sledovat, že některé týmy ještě před finále zcela přebudovaly design svých robotů, a tak šlo vlastně o novou soutěž. Vítězná Havárie ale svou konstrukci neměnila – a vyplatilo se jí to,“ uzavírá s úsměvem.

Festival Maker Faire Prague se konal o víkendu 10.-11. května na pražském Výstavišti, finále Robosoutěže pro ZŠ se uskutečnilo v neděli 11. května od 12:00 do 14:30 v Křižíkově pavilonu E na Výstavišti s podporou generálního partnera společnosti BTL Medical Technologies a.s. a společnosti Xiaomi, která zajistila robotickou arénu. Soutěž pořádá Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze.

Další informace o finále Robosoutěže pro základní školy najdete na soutěžních webových stránkách.

Samostatná Fakulta elektrotechnická ČVUT vznikla v roce 1950. V dnešní době se skládá ze 17 kateder umístěných ve dvou budovách: v rámci hlavního kampusu ČVUT v Dejvicích a v naší historické budově na Karlově náměstí. Fakulta elektrotechnická poskytuje prvotřídní vzdělání v oblasti elektrotechniky a informatiky, elektroniky, telekomunikací, automatického řízení, kybernetiky a počítačového inženýrství. Fakulta se dlouhodobě řadí mezi prvních pět výzkumných institucí v České republice. Produkuje přibližně 30 % výzkumných výsledků celého ČVUT a má navázanou rozsáhlou vědeckou spolupráci se špičkovými světovými univerzitami i výzkumnými ústavy. Od roku 1950 Fakulta elektrotechnická vydala cca 30 000 diplomů, které byly vždy vysoce hodnoceny jako doklad prvotřídního vzdělání. Více informací najdete na www.fel.cvut.cz.

České vysoké učení technické v Praze patří k největším a nejstarším technickým vysokým školám v Evropě. Podle Metodiky 2017+ je nejlepší českou technikou ve skupině hodnocených technických vysokých škol. V současné době má ČVUT osm fakult (stavební, strojní, elektrotechnická, jaderná a fyzikálně inženýrská, architektury, dopravní, biomedicínského inženýrství, informačních technologií). Studuje na něm přes 19 000 studentů. V akademickém roce 2024/2025 má ČVUT v Praze akreditováno celkem 341 studijních programů, z toho 145 v angličtině. Kromě fakult tvoří ČVUT v Praze také šest ústavů (Kloknerův ústav, Masarykův ústav vyšších studií, Ústav tělesné výchovy a sportu, Univerzitní centrum energeticky efektivních budov, Český institut informatiky, robotiky a kybernetiky a Ústav technické a experimentální fyziky). ČVUT vychovává odborníky v oblasti techniky, vědce a manažery se znalostí cizích jazyků, kteří jsou dynamičtí, flexibilní a dokáží se rychle přizpůsobovat požadavkům trhu. Podle výsledků Metodiky 2017+ bylo ČVUT hodnoceno ve skupině pěti technických vysokých škol a obdrželo nejvyšší hodnocení stupněm A. V celosvětovém žebříčku QS World University Rankings je ČVUT na 420. místě a na 12. pozici v regionálním hodnocení „Emerging Europe and Central Asia“. V rámci hodnocení Subject Rankings 2024 pro „Architecture and Build Environments“ je ČVUT 151.–200., v „Engineering – Civil and Structural” je ČVUT mezi 201.–240. místem, v oblasti „Mechanical, Aeronautical & Manufacturing Engineering“ na 201.–250. místě, u „Electrical & Electronic Engineering“ na 201.–250. pozici. V oblasti „Physics and Astronomy“ na 201.–250. místě, „Natural Sciences“ jsou na 307. příčce. V oblasti „Computer Science and Information Systems” je na 201.–250. místě, v oblasti „Material Sciences“ na 251.–300. místě, v oblasti „Mathematics“ na 301.–350. místě a v oblasti „Engineering and Technology“ je ČVUT na 182. místě. Od roku 2020 je ČVUT členem aliance prestižních technických univerzit EuroTeQ. Ta představuje zajímavou a přínosnou příležitost pro studenty, vědecké pracovníky i zaměstnance zapojit se do projektu, který si klade za ambici posunout kvalitu vysokého školství na vyšší úroveň. Dalšími členy skupiny EuroTeQ jsou Technical University of Munich, Technical University of Denmark, Technical University of Eindhoven, École Polytechnique – L´X, Tallinn University of Technology, École polytechnique fédérale de Lausanne a Technion Israel Institute of Technology. Roku 2023 byla aliance rozšířena o HEC Paris a IESE Business School (University of Navarra). Více na www.cvut.cz.

Od rozbitých semaforů po internetové kabely. BiQ Group uvádí nástroj pro rychlé řešení nehod v terénu

Praha 12. května 2025 – Výpadky elektřiny, internetu nebo havárie vody. To je jen pár příkladů nehod, se kterými se firmy potýkají. Jenom za prevenci přitom ročně utratí 4 miliardy dolarů. Technologická společnost BiQ Group ve spolupráci se společností Stablenet uvádí sadu nástrojů, která pomáhá tyto problémy efektivněji řešit tím, že místo problému identifikuje a rovnou ukáže na mapě. Technici dostanou upozornění společně s informacemi k incidentu včetně lokality. Díky tomu mohou zasáhnout mnohem rychleji a efektivněji než doposud. Řešení využívá například společnost Baumit nebo město Bratislava.

„Každý se běžně potýká s tím, že nejde internet nebo elektřina. Pro firmy, které se starají o klíčovou infrastrukturu, jsou však tyto incidenty na denním pořádku. Zároveň jsou limitovány počtem techniků, ale samozřejmě také loajalitou zákazníků. Když dojde k více nehodám současně, společnosti často čelí efektivnímu řízení záplavy alarmů, rychlé identifikaci hlavních příčin a vhodné alokací zdrojů. Zpoždění při detekci, reakci a řešení incidentů může vést k přerušení služeb a poškození pověsti,“ vysvětluje Ivan Lobotka, produktový manažer EEA SK, jež je součástí BiQ Group.

Právě dceřiná společnost EEA stojí za modulem Geodata for Jira, který umožňuje zobrazení dat na mapě. Ten je propojen s nástrojem Jira Service Management, průmyslovým standardem pro řešení servisních požadavků. Tuto dvojici doplňuje řešení StableNet od společnosti Infosim, což je monitorovací systém, který se napojí na Jira Service Management a tiket se obohatí o data zasažených zařízení – tedy co způsobilo výpadek entity a jaké jsou návaznosti.

„StableNet je přelomová automatizovaná platforma pro správu sítí a služeb, která využívá jednotnou datovou strukturu pro efektivní správu komplexních a rychle se rozšiřujících prostředí, včetně sítí založených na internetu věcí,“ vysvětluje ředitel marketingu David Toumajian ze společnosti Infosim. „Toto řešení, které celosvětově využívají podniky, poskytovatelé telekomunikačních služeb a vlády, pomáhá udržovat spolehlivou infrastrukturu, minimalizovat neplánované výpadky a výrazně zkrátit dobu řešení problémů. Partnerství s EEA nám umožňuje rozšířit možnosti našich služeb a poskytnout našim zákazníkům komplexní řešení,“ doplňuje.

Trojice nástrojů vytvoří dohromady společné řešení pro centralizované zpracování tiketů a umožní automatizované řešení pro správu sítě a služeb. Prostřednictvím nástroje Jira Service Management umožňuje pracovat se štítky incidentů, které jsou obohaceny o data o aktivech. Díky tomu je možné vizuální mapování tiketů a tím i efektivnější plánování, například trasy pro servisní týmy.

„Propojení třech populárních nástrojů vede k rychlému urychlení detekce incidentů, reakce a řešení problémů. Tam, kde firmy běžně využívají pět až sedm nástrojů, my potřebujeme pouze tři, které uživatel spravuje v jednom uživatelském rozhraní. Navíc takové, které jsou mezi světovými společnostmi standard. Jak Infosim, tak Atlassian jsou pro nás klíčovými partnery pro distribuci našeho řešení, které již využívá například společnost Baumit nebo město Bratislava, kde zajišťujeme servisní management pro infrastrukturu,“ dodává Ivan Lobotka.

Více o BiQ Group

BiQ Group je technologická skupina postavená na proaktivním a partnerském přístupu, díky kterému její experti provázejí klienty výzvami moderního digitálního světa. Skládá se z pěti dceřiných společností rozmístěných ve dvanácti lokalitách v České republice i na Slovensku. Díky tomu může být vždy po ruce jak pro lokální šampiony, tak pro globální hráče z řad známých korporací i nadějných startupů. BiQ Group, která je součástí skupiny InTeFi Lukáše Nováka, dnes tvoří více než 460 vývojářů a dalších specialistů s expertním know-how v široké paletě technologií. Díky tomu mohou přinést komplexní službu, od vývoje na míru přes osvědčené platformy SAP, Atlassian a Kentico Xperience až po e-commerce a digitální marketing. Projekty dodávají pro firmy T-Mobile, DPD, GTS Alive – ISIC, Škoda Auto, Unipetrol, Allianz pojišťovnu, Sazku, Univerzitu Tomáše Bati, SZIF, Konicu Minoltu, Tatra banku a více než stovku dalších klientů.

Představujeme inovativní TV prostředí s vylepšeným vzhledem, vyladěnými doporučeními a novými možnostmi vyhledávání

Produktová ředitelka Eunice Kim a šéfka technologií Elizabeth Stone společně odhalily nové TV prostředí Netflixu. Je přehlednější, jednodušší a intuitivnější, aby si naši členové snadno našli něco zajímavého na koukání.

„Nové TV prostředí Netflixu je pořád to, které dobře znáte a máte rádi, ale vylepšené,“ říká Kim.

Do popředí se navíc dostávají technologické inovace, kterým Netflix už roky razí cestu, ať už jde o naši špičkovou síť na poskytování obsahu Open Connect nebo naše bezkonkurenční personalizovaná doporučení.

Stone k tomu řekla: „Jedním z důvodů, proč jsem nastoupila (a proč i zůstávám) je, že tahle firma dokáže jedinečným způsobem propojit špičkové technologie se špičkovou zábavou. To je naše superschopnost. Jasně – všechno stojí na parádních pořadech a filmech, které lidi baví, ale když se trochu zamyslíte nad tím, v čem má Netflix velký náskok, což je náš dosah, naše doporučení a naše fanouškovská základna, dojde vám, že za tím vším je technologie.“

V nejbližších týdnech a měsících se naši fanoušci na celém světě seznámí s aktualizovanou domovskou stránkou na televizích. Kim vysvětluje: „Když jsme tenhle projekt začali promýšlet, chtěli jsme vytvořit prostředí, které bude flexibilnější z pohledu naší široké nabídky zábavy, intuitivnější a lépe přizpůsobené potřebám našich členů, aby všechny strhující okamžiky na Netflixu opravdu vynikly.“

Tady je několik nových funkcí, na které se fanoušci můžou těšit:

  • Objevte další skvělou podívanou ještě snadněji: Všechny informace, které potřebujete k informovanému rozhodnutí o tom, jestli se dívat, nebo ne, teď uvidíte na jednom místě. Lépe se tak zaměříte na to, co je pro vás opravdu důležité, i díky popisům jako „Držitel ceny Emmy®“ nebo „Č. 1 mezi TV pořady“.
  • Viditelnější zkratky: Zkratky k Hledání nebo Mému seznamu byly doteď tak trochu zapadlé kdesi na levé straně. Přesouváme je nahoru na stránku, kde budou víc vidět a budou přístupnější.
  • Lepší doporučení v reálném čase: Doporučení na domovské stránce budou teď přesněji reagovat na vaši náladu a okamžité zájmy.
  • Vylepšený vzhled: Nová domovská stránka dostane čistší a modernější podobu, která věrněji odráží kvalitní zážitky, pro které si na Netflix chodíte.

Pár nových funkcí přidáváme i do mobilního prostředí:

  • Nový způsob hledání: Zkoumáme možnosti využití generativní umělé inteligence pro vylepšení zkušeností našich členů s objevováním obsahu. Začínáme od hledání v iOSu v základní betaverzi. Chceme tím členům umožnit hledání pořadů a filmů pomocí přirozených konverzačních frází jako „chci něco zábavného a povzbudivého“.

  • Nový způsob objevování: V nejbližších týdnech budeme testovat vertikální feed plný klipů z pořadů a filmů na Netflixu, aby bylo objevování jednoduché a zábavné. Jediným klepnutím se budete moct začít dívat na celý pořad nebo film, přidáte si ho do Mého seznamu nebo ho nasdílíte kamarádům.

Stone uzavřela prezentaci slovy: „Pro mě osobně je na novém prostředí nejúžasnější to, jak snadno nám umožňuje vyvíjet se a inovovat do budoucna. Lidé budou mít o Netflixu daleko lepší přehled. A my jim budeme dál nabízet ještě víc pořadů, filmů a her, které si zamilují.“

O Netflixu:

Netflix je jedna z předních zábavních služeb světa. Ve více než 190 zemích světa si 260 milionů jeho předplatitelů užívá televizní seriály, filmy a hry v široké paletě žánrů a řadě jazyků. Členové služby si můžou podívanou vychutnávat podle libosti, kdykoli a kdekoli. A když potřebují pauzu, můžou pak pokračovat tam, kde se dívat přestali. Předplatné se dá kdykoli změnit.

Káva, kytice nebo brunch za polovinu: Podívejte se na nejlepší úlovky z Nesnězeno

Nebaví vás plýtvat jídlem a rádi šetříte peněženku? Pak asi znáte aplikaci Nesnězeno, která pomáhá zachraňovat přebytky jídel z restaurací a obchodů. V appce si můžete najít a koupit balíčky potravin s minimálně 50 % slevou – ovšem jen u běžných jídel z kaváren nabídka rozhodně nekončí. Na Nesnězeno totiž můžete ulovit i opravdové poklady!

Pro milovníky brunche

Jste spíše sova a před desátou dopolední na vás nemá cenu mluvit? Zpříjemněte si dopoledne snídaní nebo spíše brunchem. Na Nesnězeno totiž najdete i nabídku hotelových snídaní, které byly „nadpočet“. V pohodlí vlastní postele si tak můžete vychutnat třeba typickou anglickou snídani nebo se nechat překvapit tím, co bude zrovna na menu. Kdo by si nechal ujít brunch za polovinu?

Pro dietáře

Lepek vám nesmí přes práh a mléčné výrobky už vůbec ne? Na Nesnězeno nepřijdete zkrátka. Balíčky si totiž můžete pohodlně filtrovat i podle typu vašeho jídelního omezení nebo diety. A pochutnat si na veganských, bio i bezlepkových slaných i sladkých jídlech za cenu, za kterou byste je běžně v obchodě nekoupili. Co třeba bezlaktózová zmrzlina?

Pro závisláky na kofeinu

Jestli vám jedno kafe ráno nestačí, nebudete v tom určitě sami. Taková káva z kavárny víckrát za den už ale umí lézt do peněz. Zkuste ji ulovit přes Nesnězeno, kde najdete stovky kaváren z celé republiky. Vychutnat si můžete i opravdové kávové speciality nebo si koupit domů balíčky kávy či vybraného čaje.

P.S. Máte raději bublinky? Na Nesnězeno můžete najít třeba i přebytečné prosecco, které vám zpříjemní popracovní odpoledne.

Věděli jste, že

Češi díky aplikaci Nesnězeno zachránili už víc než tisíc tun potravin a jídlo za více než 85 000 000 Kč. Appku si stáhlo více než 1,1 milionu lidí po celé ČR. Oblíbené jsou balíčky z Penny, Starbucks, ale i pečivo Minit nebo hotelové snídaně a jídla z kaváren a pekáren.

Pro ty, co rádi vaří, co dům dal

Omezovat plýtvání by měl každý z nás. A co posunout tuhle misi ještě o krok dál a zkusit se naučit vařit z toho, co vám zrovna doma přistane? Vyberte si v appce některý z potravinových balíčků z Penny Marketu a nechte se překvapit výběrem surovin. V tašce najdete ovoce, zeleninu, pečivo, ale i mléčné výrobky, uzeniny nebo další dobroty, kterým by jinak hrozilo zbytečné vyhození. Kuchařské fantazii tak můžete popustit uzdu!

Pro nerozhodné romantiky

Rande na poslední chvíli, nečekaná návštěva nebo pokus, jak trochu napravit špatný den. Kyticí prostě nikdy neuděláte chybu – a když spojíte nákup se záchranou květin, které zbyly, ačkoliv žádnou vadou na kráse netrpí, možná si k omluvě připíšete i bonusové body. Na Nesnězeno najdete nádherné kytice vytvořené z květin, které se přes den neprodaly, ale i nabídku pokojovek nebo hrnkových květin, které vám budou dělat radost dlouhodobě. A dobrý pocit k tomu!

Síla, kterou nelze zastavit! Světová premiéra řady realme GT 7 proběhne 27. května

  • Řada realme GT 7 bude oficiálně představena 27. května 2025 v Paříži.
  • Jakožto „Flagship Killer 2025“ se zaměří především na vynikající výkon a dlouhou výdrž baterie.
  • realme GT 7 se stává prvním smartphonem na světě, který ve svém designu využívá grafen pro ultraefektivní odvod tepla.

Šen-čen, Čína – 8. května 2025 – realme, nejrychleji rostoucí značka smartphonů na světě, oficiálně oznamuje plánované globální představení nové řady GT 7. Tento dlouho očekávaný vlajkový model bude mít světovou premiéru 27. května 2025 v Paříži ve Francii.

realme zaznamenalo v roce 2024 výrazný růst v Evropě, kdy ve čtvrtém čtvrtletí dosáhlo meziročního nárůstu o 32 %, především díky vysokému zájmu v západní Evropě. Značka si zároveň udržela pozici v Top 4 na trzích východní a střední Evropy a jejím cílem je dosáhnout během příštích tří let více než 10 milionů ročních prodejů. Na veletrhu MWC 2025 realme představilo tříletou strategii, jejímž cílem je zdvojnásobení globální uživatelské základny a vstup do segmentu prémiových zařízení. Klíčovou roli v této strategii sehraje právě uvedení nové řady realme GT 7.

Flagship Killer 2025: Síla, kterou nelze zastavit

Řada GT si dlouhodobě buduje pověst vlajkového modelu zaměřeného na výkon a umělou inteligenci, přičemž každá její generace přináší výrazné technologické posuny. Model GT 7 Pro, který je již v prodeji, byl v mnoha zemích prvním smartphonem vybaveným čipsetem Snapdragon 8 Elite. Navazuje na úspěch svého předchůdce, GT 6, který byl při svém uvedení v Miláně prvním modelem v několika regionech se Snapdragonem 8s Gen 3 a přinesl také pokročilé funkce umělé inteligence.

Řada GT 7 je označována jako „Flagship Killer 2025“ a nese heslo „Síla, kterou nelze zastavit.“ Díky důrazu na špičkový výkon a výdrž baterie vzbuzuje tato novinka velká očekávání.

IceSense Design: První využití grafenu v konstrukci smartphonu

Řada realme GT 7 přináší IceSense Graphene, vůbec první tepelné řešení tohoto druhu v mobilním průmyslu, které využívá grafen – špičkový materiál z výzkumných laboratoří s desetinásobně vyšší tepelnou vodivostí než běžné grafitové fólie. IceSense Graphene je integrován do zadního krytu i displeje telefonu a umožňuje 360° ultraefektivní odvod tepla, díky čemuž si zařízení udržuje stálý špičkový výkon i při vysoké zátěži.

Kromě svého výkonného hardwaru je řada realme GT 7 vybavena systémem Skin-Touch Temperature Control, který se automaticky přizpůsobuje okolním podmínkám – udržuje povrch telefonu příjemně chladný v horku a teplý v zimě. Díky tomu poskytuje celoroční komfort při dotyku, který působí přirozeně.

realme GT 7 zároveň posouvá estetiku smartphonů na novou úroveň díky dvěma exkluzivním provedením – IceSense Blue a IceSense Black. Obě varianty nabízejí protiskluzový povrch příjemný na dotek.

Zcela nové GT 7 představuje bezpochyby důležitý krok značky realme, jejímž cílem je posunout hranice v oblasti špičkového výkonu a integrace AI technologií.

Ačkoliv podrobnosti zatím nejsou veřejné, očekává se, že GT 7 přinese výrazné inovace nejen pro spotřebitele, ale i pro celé odvětví – a to v klíčových oblastech, jako jsou výkon, výdrž baterie, design a obrazové technologie.

O značce realme

realme je globální technologická společnost, která narušila trh smartphonů zpřístupněním nejmodernějších technologií. Nabízí široké portfolio smartphonů a zařízení pro moderní životní styl, pyšnící se špičkovými specifikacemi, kvalitou a trendy designem, především určeným mladým spotřebitelům.

Společnost založil Sky Li v roce 2018 a během pouhých tří let se realme stalo jedním z pěti největších výrobců smartphonů na 30 trzích po celém světě. Firma rozšířila své působení do mnoha regionů, včetně Číny, jihovýchodní Asie, jižní Asie, Evropy, Blízkého východu, Latinské Ameriky a Afriky, a získala globální uživatelskou základnu čítající přes 200 milionů uživatelů. Rok 2024 znamenal pro realme důležitou fázi rebrandingu s novým sloganem „Make it real“. Pod touto novou filozofií se realme ještě více zaměřuje na mladé uživatele a snaží se přinést skutečné, jasné a hmatatelné benefity do jejich života. Pro více informací navštivte www.realme.com.

Budoucnost začíná teď: Huawei představuje revoluční technologie, nové produkty i atraktivní slevy

Praha, 9. května 2025 – Společnost Huawei 15. května představí nové chytré produkty, které potěší milovníky technologií, zdravého životního stylu, sportu a hudby. Uživatelé se mohou těšit na novou generaci hodinek Huawei Watch FIT 4, Watch 5 a bezdrátová sluchátka FreeBuds 6. Minulý měsíc společnost také představila vylepšení úspěšného systému Huawei TruSense s průlomovou technologií Distributed Super-Sensing Module. Ten dokáže provádět monitoring zdravotních dat z konečků prstů a poskytuje tak přesnější výsledky. Kromě technologických novinek Huawei přichází i se zajímavým exkluzivními kupóny.

Komplexní péče o zdraví a přesnější výsledky v reálném čase

Chytré hodinky Huawei vybavené vylepšeným systémem TruSense umožňují měřit více než 60 ukazatelů zdraví a kondice, budete tak mít pod kontrolou šest hlavních tělesných systému – oběhový, dýchací, nervový, endokrinní, reprodukční i svalový. Díky tomu hodinky poskytují skutečně komplexní přehled o zdravotním stavu uživatele. Například funkce Health Glance nyní během 60 sekund změří víc než deset zdravotních ukazatelů, včetně novinek, jako je variabilita srdečního tepu (HRV) nebo hodnocení funkce vaječníků.

Nejnovější verze systému TruSense navíc představuje revoluční Distributed Super-Sensing Module, který kombinuje měření ze zápěstí a nově i z konečků prstů. Tím dosahuje ještě vyšší přesnosti a spolehlivosti. Právě konečny prstů jsou ideálním místem pro snímání údajů díky husté síti cév, tenčí kůži a nižší míře rušivých faktorů.

Nové produkty pro zdraví, pohyb i hudbu

Průlomovým vylepšením systému TruSense nicméně Huawei se svými pokrokovými inovacemi rozhodně nekončí a už 15. května představí nové produkty. Společnost tak v Berlíně za pár dnů odhalí hned tři novinky:

  • Huawei Watch FIT 4 – chytré hodinky s vylepšeným osobním trenérem a desítkami tréninkových režimů.

🛒 Při přihlášení k odběru newsletteru na oficiálním e-shopu Huawei můžete do 14. 5. získat kupón se slevou 800 Kč, následně až do 29. 6. získáte kupón se slevou 500 Kč.

  • Huawei Watch 5 – univerzální pomocník pro zdraví, sport nebo každodenní organizaci.

🛒 Při koupi hodinek od 15. 5. až do 29. 6. na vás k nákupu čeká dárek v podobě sluchátek FreeBuds 6i.

  • Sluchátka FreeBuds 6 – nová generace sluchátek pro kvalitní a čistý poslech.

🛒 Sluchátka můžete pořídit od jejich představení až do 15. 6. se slevou 500 Kč.

Díky kombinaci špičkové technologie, intuitivního designu a praktických funkcí Huawei opět potvrzuje svou pozici lídra v oblasti nositelné elektroniky. Nyní k tomu přidává i atraktivní cenové nabídky, které mohou být pro uživatele posledním impulsem k pořízení nového chytrého pomocníka. Více informací naleznete na oficiálním e-shopu Huawei.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer Business Group naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

LM Studio akceleruje práci s LLM díky NVIDIA GeForce RTX a CUDA 12.8

Seriál RTX AI Garage se tento týden zaměřuje na LM Studio, které lze spustit na RTX AI PC. Jde o flexibilní nástroj s otevřeným zdrojovým kódem určené k lokálnímu a rychlému odvozování LLM pro vývojáře a nadšence.

S LM Studio 0.3.15 mohou uživatelé s GPU NVIDIA GeForce RTX řady 50 těžit z vylepšeného výkonu a rychlejších časů načítání modelů i vyšší propustností s plnou podporou CUDA 12.8 a integraci llama.cpp – od experimentování, vytváření pipelines až po integraci AI do aplikací, jako jsou Obsidian a VS Code.

Verze přináší také nové vývojářské funkce, včetně podrobnějšího ovládání nástrojů prostřednictvím parametru „volba nástroje“ a vylepšeného editoru promptů, který usnadňuje přizpůsobení a škálování pracovních postupů. Protože je vše možné spouštět lokálně, je zachována anonymita dat v zařízení.

Detailní blog: https://blogs.nvidia.com/blog/rtx-ai-garage-lmstudio-llamacpp-blackwell

Celá série Mafia nyní hratelná v GeForce NOW. Chybět nebude ani chystaný díl

Legendární série Mafia od 2K se tento týden objeví na GeForce NOW jako součást 9 nových her, které lze hrát v cloudu. Navíc chystaná další kapitola ságy, Mafia: The Old Country, bude na GeForce NOW k dispozici hned od vydání. Před ním si tedy můžete znovu projít všechny díly série, ať už v původní, nebo definitivní edici, bez nutnosti vlastnit herní PC či notebook.

A to není všechno, v knihovně se nově objevuje třeba Towerborne, akční RPG od společnosti Stoic, a nechybí ani podpora nejnovější aktualizace pro Genshin Impact.

Zde je kompletní seznam her pro tento týden:

PANASONIC TOUGHBOOK ROZŠIŘUJE MOŽNOSTI SLUŽEB A ŘEŠENÍ V EVROPĚ

Nové investice do center v Cardiffu a Budapešti posilují závazek společnosti Panasonic poskytovat podporu během celého životního cyklu – od návrhu a nasazení řešení až po servis a inovace v reálném čase.

Vzhledem k tomu, že mobilní pracovníci v celé Evropě se stále více obracejí k nejnovějším technologiím, aby získali konkurenční výhodu., oznámila společnost Panasonic Connect Europe zásadní vylepšení své podpůrné infrastruktury TOUGHBOOK – s účinností od 1. dubna – otevřením dvou servisních center a center řešení v Cardiffu a Budapešti.

Moderní organizace hledají partnera pro odolná mobilní zařízení, který je provede návrhem, implementací, údržbou i rozvojem komplexních mobilních řešení. V éře AI a rychlého rozvoje 5G rostou nároky týmů na technologie i na podporu, která je doprovází.

„Naši zákazníci mění způsob, jakým pracují v poli,” řekl Jon Tucker, generální technický ředitel Panasonic TOUGHBOOK. „Vzhledem k tomu, že provoz v reálném čase je stále více normou, prostoje nejsou vůbec přípustné. Proto zdvojnásobujeme náš model servisních a řešitelských center – abychom poskytovali praktickou podporu, odolnost v regionu a služby po celou dobu životního cyklu, které naši zákazníci potřebují, aby si udrželi náskok.”

Přístup k řízené mobilitě založený na dvou centrech

Dlouhodobě zavedené centrum v Cardiffu – nyní nově definované jako centrum služeb a řešení – nadále slouží zákazníkům ve Velké Británii a zároveň rozšiřuje své možnosti řízených služeb, aby podpořilo růst provozu Panasonic TOUGHBOOK v Evropě. To zahrnuje vše od přípravy a kompletace hardwaru až po proaktivní monitorování zařízení a správu flotily. Společnost Panasonic stále častěji spravuje celá mobilní aktiva s na míru šitou a vždy dostupnou podporou pro kritické operace.

Kromě toho společnost Panasonic také investovala do servisního střediska v Budapešti, které bude sloužit jako centrální servisní centrum pro zákazníky TOUGHBOOK v celé Evropě. Toto centrum poskytovalo v posledních dvou letech servisní a údržbovou podporu obchodním jednotkám Panasonic Visual a Factory Solutions. Nyní s přidanými místními odbornými znalostmi v oblasti odolné mobility zvyšuje schopnost Panasonic poskytovat vysokorychlostní nasazení, opravy a podporu TOUGHBOOK po celém kontinentu.

Donald Maidment, vedoucí zákaznické podpory společnosti Panasonic Connect Europe, vysvětluje: „Vždy přebíráme plnou odpovědnost za servis a výkon našich zařízení TOUGHBOOK – a to je to, co nás odlišuje. Díky této investici tento závazek rozšiřujeme. Na rozdíl od konkurence, která outsourcuje podporu, udržujeme přímé spojení s našimi zákazníky po celou dobu životního cyklu jejich mobilního majetku.”

Podpora inovací na okraji sítě

Expanze společnosti Panasonic podporuje rychlý vývoj technologií v praxi. Vzhledem k tomu, že modely umělé inteligence se nyní běžně využívají na okraji sítě a 5G umožňuje připojení v reálném čase, posouvají organizace více inteligence a rozhodování blíže k místu poskytování služeb. To vytváří vyšší efektivitu podnikání – ale také zvyšuje tlak na výkon technologií, kdekoli a bez selhání.

„Naše servisní a řešení centra jsou navržena tak, aby tuto výzvu splnila,” dodal Tucker. „Jsou to mnohem víc než jen opravy a údržba – jsou to centra pro moderní mobilní pracovníky.”

Mobile-IT-As-A-Service – komplexní model mobilní mobility

Kromě návrhu řešení na míru bude společnost Panasonic TOUGHBOOK právě z těchto center poskytovat Mobile-IT-As-A-Service – flexibilní model, který spojuje odolný hardware, přizpůsobený software a spravované služby do jednoho škálovatelného, kompletního řešení. Ať už zákazník potřebuje stovky tabletů nakonfigurovaných pro logistiku v první linii, nebo komplexní správu tisíců mobilních zařízení v různých regionech, Panasonic poskytuje personalizovanou službu, která splňuje jeho dnešní potřeby a může se vyvíjet společně s ním i v budoucnu.

O skupině Panasonic

Společnost Panasonic Group, založená v roce 1918 a dnes globální lídr ve vývoji inovativních technologií a řešení pro širokou škálu aplikací v odvětvích spotřební elektroniky, bydlení, automobilového průmyslu, průmyslu, komunikací a energetiky po celém světě, přešla 1. dubna 2022 na systém provozních společností, přičemž společnost Panasonic Holdings Corporation slouží jako holdingová společnost a pod její záštitou je umístěno osm společností. Skupina zaznamenala konsolidované čisté tržby ve výši 54,12 miliardy EUR (8 496,4 miliardy JPY) za fiskální rok končící 31. března 2024. Další informace o skupině Panasonic naleznete na: https://holdings.panasonic/global/

O společnosti Panasonic Connect Europe

Společnost Panasonic Connect Europe zahájila svou činnost 1. října 2021 a vytvořila novou agilní organizaci zaměřenou na obchodní vztahy (Business-to-Business). S více než 400 zaměstnanci a pod vedením generálního ředitele Shusuke Aokiho si podnik klade za cíl přispívat k úspěchu svých zákazníků pomocí inovativních produktů a integrovaných systémů a služeb – to vše je navrženo tak, aby naplnilo jeho vizi Změnit práci, Pokročit ve společnosti a Připojit se k zítřku.

Společnost Panasonic Connect Europe má sídlo ve Wiesbadenu a skládá se z následujících obchodních jednotek:

  • Obchodní divize Mobile Solutions pomáhá mobilním pracovníkům zvyšovat produktivitu pomocí řady odolných notebooků, firemních tabletů a kapesních počítačů Toughbook.
  • Obchodní divize Media Entertainment zahrnující řešení vizuálních systémů, která nabízejí řadu vysoce jasných a spolehlivých projektorů, stejně jako vysoce kvalitní displeje; a Broadcast & ProAV nabízející řešení Smart Live Production z komplexního portfolia sestávajícího z PTZ a systémových kamer, videokamer, platformy Kairos IT/IP, přepínačů a robotických řešení, která jsou široce používána pro snímání živých událostí, sportovní produkci, televizi a studia xR.
  • Obchodní a průmyslová řešení poskytující technologická řešení na míru zaměřená na maloobchod, logistiku a výrobu. Navrženo tak, aby zvyšovalo provozní efektivitu a zlepšilo zkušenosti zákazníků a pomáhalo podnikům podávat co nejlepší výkony každý den.
  • Panasonic Factory Solutions Europe prodává širokou škálu inteligentních továrních řešení, včetně řešení pro výrobu elektroniky, robotických a svařovacích systémů a inženýrských softwarových řešení.

Pro více informací navštivte: https://eu.connect.panasonic.com

Navštivte stránku Panasonic Connect Europe na LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/panasonic-connect-europe/

Čtyři z deseti vysokoškolských studentů se nechystají studovat v zahraničí nebo váhají

Téměř pětina z dnešních českých vysokoškolských studentů už absolvovala studijní pobyt v zahraničí, v drtivé většině v rámci programu Erasmus+. Dalších 44 procent má v plánu takový pobyt během svého studia uskutečnit. Ale téměř 40 procentům vysokoškoláků se na zkušenou do zahraničí nechce nebo nad tím váhají. Vyplynulo to z průzkumu mezi 815 vysokoškolskými studenty, který v únoru a březnu 2025 uskutečnila společnost GTS Alive. Ta v Česku vydává a spravuje studentské průkazy ISIC.

„Jako hlavní důvody, proč se jim nechce třeba ani na jeden semestr vyjet, studenti uváděli obavy z uznání předmětů, finanční faktory nebo partnerský vztah. Dosti často se ale objevoval třeba i strach z neznámého. Přitom studenti, kteří už se ze zahraničí vrátili, hodnotí z 95 procent svou zkušenost pozitivně,“ okomentoval některá zjištění průzkumu ředitel GTS Alive Radek Schich.

Studenty, kteří již mají zahraniční pobyt za sebou, k výjezdu nejvíce motivovaly nové životní zkušenosti a rozšíření životních obzorů, cestování a poznávání nových destinací, touha po větší samostatnosti nebo po odpočinku od Česka a života zde. Až na pátém místě pak figurují potenciální studijní přínosy zahraničního studijního pobytu, které jako hlavní motivátor fungovaly jen pro desetinu studentů.

Mezi výrazy nejčastěji používané studenty při hodnocení zahraničního studijního pobytu patří „skvělá zkušenost“, „nezapomenutelné“, „naučilo mě to…“, „otevřelo mi to oči“, „doporučuji každému“, „nejlepší půlrok života“, „zocelilo mě to“, „poznal/a jsem sám sebe“.

Skoro 60 procent studentů si během pobytu vylepšilo názor na zemi, kde studovali, pouze 10 procent si ho zhoršilo. A jak zahraniční studia posunula jejich vnímání Česka? Více než třetina studentů si na domovskou zemi názor při pohledu ze zahraničí vylepšila, pouze 15 procent si ho zhoršilo. Téměř u poloviny zůstal názor na Česko stejný.

Nijak špatně ve srovnání nedopadlo nejen Česko jako takové, ale ani domácí vysoké školy. Celých 44 procent studentů hodnotí zahraniční katedru jako stejně kvalitní jako tu domovskou. Pokud už preferovali zahraniční vysokou školu – což nastalo v necelé třetině případů – patřili k hlavním důvodům tamní pedagogové, moderní metody výuky nebo výukové prostory. Naopak nejčastější výtky studentů, kterým zahraniční katedra nepadla do oka, směřovaly hlavně na obsah výuky.

Čeští studenti se příliš nesnaží si v zahraničí přivydělat, 8 z 10 tam nemělo žádnou brigádu ani jiný zdroj příjmu. Pravidelnou brigádu si našlo pouze 11 procent studentů. Svůj pobyt vysokoškoláci financovali hlavně ze stipendií a grantů – primárně z programu Erasmus+. Dalšími hlavními zdroji financí pak byly rodinná podpora a vlastní úspory.

Nejvíce oslovených vysokoškoláků absolvovalo studijní pobyt ve Španělsku. Velmi oblíbené je i Portugalsko. Studenti rovněž často vyjíždějí do Francie, Německa či severských zemí. Během pobytu prakticky ve všech zemích byli ovšem studenti spíše než s místními v daleko větším kontaktu s dalšími zahraničními studenty. A často se účastnili tamního studentského života, který drtivá většina účastníků studijních pobytů v nejrůznějších zemích označila za bohatý a živý.

Část českých škol by měla zlepšit způsob informování studentů o zahraničních studijních pobytech, třicet procent studentů o nich nemá dostatečné informace. Velká většina vysokoškoláků zná program Erasmus (správně nyní označovaný jako Erasmus+). Povědomí o dalších možnostech je ovšem daleko menší. Poměrně často studenti zmiňovali ještě „Freemover“, což je typ zahraniční mobility, kdy student vycestuje samostatně na univerzitu do zahraničí mimo oficiální výměnné dohody. Dalšími zmiňovanými programy, které si část studentů samovolně vybaví, byly například CEEPUS (střední a jihovýchodní Evropa), DAAD (Německo) nebo IFMSA (medicína).

Téměř 80 procentům studentů přijde výběr zahraničních studijních výjezdů a programů, nasmlouvaných jejich školou, jako kvalitní. V nabídce by ale uvítali ještě více „starých“ zemí EU, tedy států západní, severní a jižní Evropy. Na druhém místě by chtěli rozšířit studijní možnosti v Asii, dále pak v Austrálii a v USA. Naopak o studia ve východní Evropě vysokoškoláci moc nestojí.

8 studentů z 10 se domnívá, že jim absolvované studium v zahraničí pomůže v budoucí kariéře. Opačný pohled sdílí jen 7 procent vysokoškoláků, zbytek neví.

Výběr z typických odpovědí studentů na otevřenou otázku „Shrň prosím v několika bodech, jakou pro tebe zahraniční studijní pobyt znamenal studijní a životní zkušenost. Co tě to naučilo, co ti to přineslo, co se ti líbilo, co tě naopak zklamalo nebo překvapilo?

(odpovědi studentů ponechány v původním znění)

Byla jsem ve dvou destinacích, v Belgii a v Lotyšsku. Belgie se mi hodně líbila, protože malé město mělo kvalitní moderní univerzitu, stravování a širokou nabídku předmětů na rozdíl od me skoly. Město bylo malé, ale docela živý s bary, restaurace, kino a parky všude na rozdíl od Jihlavy.

Byla to skvělá možnost, jak někam vyjet a mít to díky stipendiu skoro celé zdarma. Pokud by byla možnost, určitě bych to zopakoval.

Hodně zodpovědnosti, samostatnosti a trpělivosti. Rozšířilo mi to obzory úplně ve všem, dozvěděla jsem se spoustu nového o dalších zemích od spolužáků erasmáků. Samozřejmě mi to zlepšilo komunikační schopnosti a dodalo odvahu zkoušet víc nových věcí. Překvapilo mě, kolik možností a aktivit škola nabízela mezinárodním studentům. Trochu mě zklamala moje mentalita, ze začátku bylo všechno úžasné a skvělé, ale pak wow fáze skončila a začalo se mi hodně stýskat po rodině a všem, co doma znám.

Itálie je známá tím, že se tu nikdo moc nikam nežene, ale když potřebujete informace, podepsat spoustu dokumentů a dostat odpovědi hlavně rychle, Itálie není úplně dobrý nápad. Univerzita Sapienza v Římě je sice velmi známá, ale prostředí je zastaralé, tolik studentů, že si při přednáškách nemají kam sednout a absolutně nikdo z italských studentů nemluví anglicky a že by byli vyloženě přátelští se taky říct nedá…

Naučilo – větší samostatnosti Přineslo – vědomosti , kamarády, dovednosti Zklamalo – někteří učitelé Překvapilo – mentalita místních

Naučilo mě to více samostatnosti, více si vážit věcí, hospodařit s financemi. Přineslo mi to tunu nových kontaktů, poznal jsem různé pohledy lidí a celkově jsem získal tunu obzorů. Líbila se mi prostě změna od toho běžného. Do života mi studijni pobyty v zahraničí dávají hodně, ať už to vnímám nebo ne. 🙂

Pobyt mi přinesl více sebejistoty. Poznala jsem mnoho dalšich zahraničních studentů, díky nim mohu lépe porovnat život v Česku a jinde. Norsko jsem dřive vnímala jako nejlepší zemi Evropy v mnoha ohledech, nyní vím, že to o tolik lepší není a že dokonalost (např hezké školní vybavení) má taky své nevýhody.

Poznala jsem nové přátele, osamostatnila jsem se, získala jsem nový pohled na vyučování, nabyla jsem nové vědomosti a zkušenosti

Přineslo mi to strašně moc nových zkušeností, ať už z zařizování věcí, seznamování se s lidmi, žít sama za sebe v úplně cizí zemi. Byl to nejlepší půl rok mého dosavadního života, poznala jsem lidi, se kterými se pořád vídám a v budoucnu budu chtít navštěvovat všude po Evropě. Zároveň mě to hrozně osamostatnilo a vím, že v budoucnu bych byla opět schopná odjet sama do cizí země.

Společnost GTS Alive s.r.o. v České republice vydává a spravuje studentské průkazy ISIC a žákovské průkazy ISIC Školák (ISIC Scholar), učitelské průkazy ITIC a okrajově i další průkazy. Firma vznikla v srpnu 2000. Jejím předchůdcem byla v Česku společnost GTS International. GTS Alive s.r.o. je součástí mezinárodní skupiny GTS Alive Group, jejíž centrála sídlí v Praze a spadají pod ni pobočky v sedmnácti zemích na čtyřech kontinentech.

GTS Alive prostřednictvím čipového identifikačního systému ISIC PORT také zajišťuje řadě základních a středních škol zabezpečení přístupů do jejich budov a systém elektronické docházky. Společnost mimo jiné zprostředkovává studentům i cestovní nebo úrazové pojištění.

Exit mobile version