Tipy na květinové dárky pro přítelkyni, babičku i kamarádku

Vybrat originální dárek pro blízkou osobu není vždy snadné. Ale musí být dárek za každou cenu originální, aby udělal radost? Máme pro vás tipy na květinové dárky, které potěší kamarádku, babičku i přítelkyni.

Vybrat originální dárek pro blízkou osobu není vždy snadné. Ale musí být dárek za každou cenu originální, aby udělal radost? Máme pro vás tipy na květinové dárky, které potěší kamarádku, babičku i přítelkyni.

Dárek pro kamarádku, která je tu vždy pro vás

Co dát člověku, se kterým sdílíte největší radosti i průšvihy? Můžete ji obdarovat poukázkou na zážitek, o kterém už dlouho mluví, nebo jí objednat čerstvou kytici, která se postará o radost okamžitě. Obzvlášť když si už dlouho žádnou nekoupila sama a její polovička si to nejspíš zapomněla napsat do kalendáře.

A jak by měl takový květinový dárek pro kamarádku vypadat? Sáhněte po jejích oblíbených sezónních květinách, míchané kytici v oblíbených barvách nebo elegantní jednodruhové kytici s luxusní stuhou.

Dárek pro babičku, jako byste tam byli s ní

Přijít na hezký dárek pro babičku bývá opravdový oříšek, ale co když oříšky už dostala minule? Co darovat babičce, která má přečtené všechny knížky, čajové sady se jí nevejdou do skříně a pouzdro na brýle má pro jistotu v každé místnosti?

Je to vlastně docela jednoduché. Vybavíte si, jakou radost má babička, když jí jen tak bez důvodu zavoláte? Kytice jako překvapení má stejný efekt – a nejlépe kytice s osobním věnováním, které připomene společné zážitky.

Tak třeba míchaná kytice barevných růží nebo gerber zajistí, že bude mít babička několik dní pocit, jako byste byli u ní doma na návštěvě.

Dárek pro přítelkyni, když slova nestačí

Pokud není přítelkyně vášnivá sběratelka plyšových přívěsků na kabelky, většinou jí nejde o samotný dárek, ale o myšlenku za ním. Dárek pro přítelkyni by tedy měl být osobní a promyšlený.

Někdy stačí rukou psaný vzkaz nebo květina, která nese symboliku vašeho vztahu. Třeba taková kytice 100 rudých růží to řekne ještě o něco jasněji, než 100 slov.

Nejlepší dárek je myšlenka

Dárky nemusí být velkolepé, aby měly velký dopad. Stačí, když přijdou ve chvíli, kdy jsou nejméně očekávané. Květiny k tomu mají ideální předpoklad – mění obyčejný den v okamžik, na který se nezapomíná.

 

Dotace na fotovoltaiku: jak ušetřit a proč se do ní pustit právě teď  

Praha 8. října 2025 – Od letošního února platí nová pravidla pro dotace na pořízení fotovoltaických elektráren. Ukazuje se, že o programy, které ministerstva vypsala, je velký zájem. Stále více domácností, bytových domů i firem totiž hledá cestu, jak snížit své účty za energie a zároveň se stát méně závislými na vývoji cen elektřiny. Právě teď je období, kdy se pořízení fotovoltaiky vyplatí možná více než kdy dřív.

„V roce 2025 se opět otevřela možnost čerpat dotace, které jsou velmi štědré a dokážou významně zkrátit pořízení FVE,“ říká Martin Palarčík, předseda rady jednatelů společnosti PREsolidsun, s. r. o., která se specializuje na realizace a servis fotovoltaických systémů po celé ČR. V praxi to znamená, že se lze dostat k fotovoltaice za mnohem výhodnějších podmínek než bez podpory státu. „Naším posláním je ukázat, jak konkrétně může fotovoltaika zapadnout do jejich provozu a co jim reálně přinese,“ komentuje Martin Palarčík.

Domácnosti: úspora a jistota do budoucna

Rodinné domy jsou stále nejčastějšími žadateli o podporu. Dotace jim umožňují pořídit si fotovoltaiku s baterií za cenu, která je o desítky procent nižší, než by byla bez státní pomoci.

Modelový příklad: Na dům s roční spotřebou 7 MWh a ročními výdaji za elektřinu přibližně 42 000 Kč si domácnost pořídí FVE o výkonu 5,2 kWp a bateriovým úložištěm s kapacitou 10 kWh. Celková cena by činila kolem 292 tisíc korun, ale s podporou klesne o více než 147 tisíc. Čistá investice domácnosti se tak pohybuje okolo 145 tisíc. Díky úsporám ve výši skoro 31 tisíc ročně se vrátí za necelých 5 let.

Například pan Jindra z Moravy byl k FVE zpočátku skeptický, protože si myslel, že jeho dům nemá vhodné podmínky. „Díky správnému návrhu a dotaci ale teď každý rok ušetří desítky tisíc ročně. Důležité je, že fotovoltaika není výhodná jen díky okamžité úspoře. Domácnosti si také zajišťují dlouhodobou stabilitu nákladů a částečnou nezávislost na vývoji cen elektřiny,“ sděluje Martin Palarčík.

Bytové domy: snížení nákladů i zvýšení hodnoty nemovitosti

Nová pravidla přinesla i výraznější podporu pro bytové domy. SVJ a družstva tak mohou pokrýt až polovinu nákladů na fotovoltaiku, která slouží jak společným prostorám, tak v některých případech i jednotlivým bytům.

Modelový příklad: Šestipodlažní dům s 24 byty investuje do fotovoltaiky o výkonu 25 kWp. Náklady přesahují 1,1 milionu korun, dotace pokryje zhruba polovinu. Na každého vlastníka tak připadá vstupní náklad kolem 23 tisíc korun, který se vrací v podobě úspor na společných nákladech – ty mohou klesnout o více než 150 tisíc ročně.

„Bytový dům s vlastní fotovoltaikou je energeticky soběstačnější a atraktivnější. Je to investice, která nejen snižuje účty, ale rovněž zvyšuje hodnotu samotných bytů,“ vysvětluje Martin Palarčík.

Firmy: stabilita v nejisté době

Podnikatelé mohou čerpat podporu z Modernizačního fondu RES+, která snižuje investiční náklady na výstavbu fotovoltaických elektráren. To je cesta, jak zvládnout financování i bez velkých vlastních zdrojů.

Modelový příklad: Výrobní firma s vyšší spotřebou instaluje 100 kWp. Investice by vyšla na 2 miliony korun, ale díky dotaci se sníží o 630 tisíc. Úspory na elektřině přitom dosahují 600 tisíc korun ročně. Návratnost činí necelé dva a půl roku, což je z pohledu firemních investic velmi atraktivní.

„Pro podniky je fotovoltaika cestou, jak stabilizovat náklady na energie na dlouhou dobu dopředu. V době, kdy jsou ceny elektřiny stále velmi proměnlivé, je to obrovská konkurenční výhoda,“ říká Martin Palarčík.

Fotovoltaika: více než jen dotace

Změna dotačních podmínek na začátku roku 2025 otevřela cestu k fotovoltaice ještě většímu počtu domácností a firem. Nesouvisí to ale jen s výhodnou podporou od státu.

Fotovoltaika přináší dlouhodobé snížení nákladů, vyšší energetickou soběstačnost, stabilitu i zvýšení hodnoty nemovitosti. Pro firmy je to navíc způsob, jak lépe plánovat provozní náklady a posílit svou udržitelnost.

„Dotace jsou třešničkou na dortu. Hlavní důvod, proč lidé i firmy do fotovoltaiky jdou, je ten, že jim dává kontrolu nad jejich energií. A to je v dnešní době k nezaplacení,“ sděluje Martin Palarčík a dodává, že vyhrazená finanční částka od státu na dotace není neomezená, proto je vhodné jednat včas. „Prvním krokem může být i jednoduchá nezávazná kalkulace, která jasně ukáže, jaké úspory přinese fotovoltaika právě vám,“ zakončuje Martin Palarčík.

Více informací o aktuálních dotacích i odpovědi na nejčastější otázky spojené s pořízením fotovoltaiky najdete na www.solidsun.cz/dotace. Zjistěte, kolik byste mohli ušetřit na své konkrétní střeše nebo firmě. Nechte si zdarma spočítat možnost dotace – i s tím, co nabízejí nové dotační podmínky.

O PREsolidsun, s. r. o.

Společnost PREsolidsun, s. r. o., vznikla 1. července 2025 spojením společností Skupiny SOLIDSUN a SOLARINVEST – GREEN ENERGY. Od roku 2009 dodává chytrá solární řešení pro domy i firmy – od návrhu přes instalaci až po dlouhodobý dohled. Díky vlastnímu vývoji a více než 17 000 realizací patří k lídrům české fotovoltaiky. Kromě FVE se zaměřuje také na tepelná čerpadla, bateriové systémy a klimatizace.

Milan Smil nastupuje do společnosti ANECT jako nový CTO

Praha, 8. října 2025 – Společnost ANECT, přední český poskytovatel řešení v oblasti IT infrastruktury a kybernetické bezpečnosti, oznamuje příchod Milana Smila na pozici Chief Technology Officer (CTO). Milan Smil přináší více než dvacetileté zkušenosti z řízení globálních infrastrukturních a bezpečnostních projektů.

Milan Smil působil naposledy jako Director of Networks & Unified Communications ve společnosti Rádio Svobodná Evropa (Radio Free Europe), kde vedl technologickou a týmovou transformaci. Významné zkušenosti získal také ve společnostech DHL, Dimension Data/NTT, Novartis a Sandoz, kde řídil konsolidaci a expanzi mezinárodních týmů a pomáhal budovat centra sdílených služeb.

„ANECT vnímám jako dynamickou společnost s jasnou vizí a silným odborným zázemím. Mojí prioritou bude rozvoj technologických kapacit a podpora inovací, které přinesou zákazníkům vyšší přidanou hodnotu a úroveň bezpečnosti,“ uvedl Milan Smil.

„Milan Smil je zkušený lídr s hlubokou znalostí ICT infrastruktury a kybernetické bezpečnosti. Jeho přístup a dlouholeté zkušenosti budou pro ANECT velkým přínosem,“ uvedl Filip Winkelhofer, člen představenstva ANECT.

O společnosti ANECT

Jsme ryze českou firmou, která už 30 let poskytuje služby v oblasti informačních a komunikačních technologií. Propracovali jsme mezi přední dodavatele managovaných služeb v oblastech kybernetické bezpečnosti a enterprise architektury. Napříč těmito oblastmi nabízíme komplexní přístup, od zmapování zákaznického prostředí, přes zpracování komplexní strategie, až po samotné nasazení vhodného řešení.

Naše služby dodáváme především velkým společnostem, pro které jsme stabilním partnerem, ale vedle toho poskytujeme služby menším progresivním firmám. Máme svůj interní inovační hub, ze kterého vznikla třeba gamifikovaná školící platforma Clashing, která je zaměřená na vzdělávání v kybernetické bezpečnosti nebo aplikace XTENDISE, která zjednodušuje práci s technologií Cisco ISE.

Nová příručka od Recyklohraní pomáhá školám i zřizovatelům snižovat uhlíkovou stopu a šetřit náklady

8. října 2025 – Vzdělávací program Recyklohraní představuje novou informační příručku Školy pro klima: Snižujeme uhlíkovou stopu, která ukazuje cestu k udržitelnějšímu fungování škol. Publikace cílí nejen na pedagogy a žáky, ale také na zřizovatele škol, kteří hrají klíčovou roli při rozhodování o investicích a provozních opatřeních. Příručka je na webu Recyklohraní ke stažení zdarma a bude představena v rámci cyklu regionálních setkání se zástupci měst a obcí.

Proč je uhlíková stopa škol problém?

„Školy jsou náročné na spotřebu – ať už jde o vytápění, spotřebu elektřiny a vody, provoz školní jídelny či tvorbu odpadů. S tím je spojená velká uhlíková stopa škol. Pokud ji dokážeme snížit, prospějeme tím nejen životnímu prostředí, ale snížíme provozní finanční náklady a zároveň vytvoříme zdravé prostředí pro děti i dospělé, kteří ve školách tráví desítky hodin týdně,“ říká autorka příručky Jana Čechová.

Školy a jejich zřizovatelé tak v příručce najdou konkrétní návody, které fungují v praxi – od energetických auditů po tipy, jak získat finance na úsporná opatření. Součástí publikace jsou také výukové lekce, pracovní listy a aktivity pro starší žáky základních a studenty středních škol. Ty jim pomáhají porozumět souvislostem klimatické změny a zároveň se stát aktivními tvůrci pozitivních změn ve svém okolí.

Co příručka doporučuje

  • Technická opatření – zateplení budov, výměna oken, instalace fotovoltaiky nebo zelených střech. Tyto kroky nejen snižují spotřebu energií, ale také zlepšují vnitřní klima učeben.
  • Provozní úspory – omezení plýtvání potravinami ve školních jídelnách, preference lokálních dodavatelů, úsporné osvětlení a spotřebiče nebo chytré hospodaření s vodou. To jsou jednoduché kroky, které zvládne každá škola.
  • Zapojení žáků – výsadba zeleně v okolí školy, třídění odpadu, školní projekty zaměřené na udržitelnost. Prostřednictvím vzdělávání a motivace lze podpořit odpovědné chování současných žáků a studentů, potažmo budoucích dospělých.

Celkem 21 praktických aktivit do výuky

Pro žáky a studenty je ve výukové části materiálu připraveno 21 praktických aktivit, díky nimž se třeba dozví, jak funguje skleníkový efekt, kolik peněz lze ušetřit opravou kapajícího kohoutku nebo jaké přínosy má zelená střecha na budovách. K většině aktivit jsou k dispozici také pracovní listy. Vše lze na webu Recyklohraní stáhnout i samostatně.

Nejen teorie, ale především praxe

Že je snižování uhlíkové stopy ve školách možné, potvrzují příklady některých škol zapojených do Recyklohraní. V Základní škole Třebotov například instalovali na střechu solární panely, zvolili bílou fasádu proti přehřívání a na okna dali venkovní žaluzie. Tyto úpravy vyžadují větší investice, ale škole se postupně vrátí v úsporách. Realizují však i aktivity s nižšími náklady – žáci se například podílejí na výsadbě školního lesíku a na projektech ke snížení spotřeby papíru.

Základní škola Třebotov

Také 10. Základní škola Plzeň prošla už v roce 2009 rekonstrukcí s prvky adaptačních opatření na klimatickou krizi. Škola díky tomu snížila spotřebu tepelné energie o 45 % ročně, což znamená úsporu cca 100 tun CO₂ za rok.

Materiál vznikl v rámci projektu EKOABECEDA pro klima aneb Se změnou začínáme v místě, kde žijeme, učíme se nebo pracujeme (více zde). Rekapitulaci projektu, který je financován Evropskou unií z prostředků Národního plánu obnovy, přináší přehledný e-book představující inspiraci participativních aktivit pro školy v České republice.

Rovněž v Základní škole J. V. Sládka ve Zbirohu se dlouhodobě věnují realizaci opatření, která přispívají ke snižování uhlíkové stopy. Na školním pozemku uplatňují adaptační a přírodě blízká opatření, která zároveň podporují biodiverzitu.

Projekt Recyklohraní aneb Ukliďme si svět vznikl v roce 2008 a jeho cílem je informovat a vzdělávat žáky či studenty MŠ, ZŠ a SŠ z celé ČR o problémech životního prostředí a nutnosti recyklace. V průběhu školního roku jsou vyhlašovány zajímavé úkoly s environmentální tematikou. Pedagogičtí pracovníci ke své práci mohou využívat učební materiál, tzv. Ekoabecedu. Zájemci o praktickou výuku recyklace se mohou zapojit do nejrůznějších sběrových akcí na podporu zpětného odběru použitých baterií a drobného elektrozařízení. Do června 2023 se do programu zdarma registrovalo přes 3 980 škol. Bližší informace o aktivitách v rámci projektu, včetně fotogalerie, lze najít na stránkách www.recyklohrani.cz nebo na www.facebook.com/recyklohrani.

Hlavními partnery Recyklohraní, o.p.s. jsou společnosti ECOBAT s.r.o. a ELEKTROWIN, a.s.

Battlefield 6 a Little Nightmares III s DLSS 4. ARC Raiders k vybraným GeForce RTX řady 50

DLSS 4 s Multi Frame Generation výrazně zvyšuje výkon ve hrách Battlefield 6 a Little Nightmares III. Současně je k dispozici také nový balíček se hrou ARC Raiders k vybraným GeForce RTX řady 50.

Nové a připravované tituly s podporou RTX technologií:

  • Battlefield 6 přináší intenzivní pěchotní střety, vzdušné souboje a plně destruktivní prostředí v rámci nové generace válečných simulací společnosti EA. Hra vychází 10. října a podporuje DLSS 4 s Multi Frame Generation, DLSS Frame Generation, DLSS Super Resolution, DLAA a NVIDIA Reflex. Při hraní ve 4K s maximálním nastavením přináší DLSS 4 s Multi Frame Generation v průměru 3,8násobné zvýšení snímkové frekvence.
  • Multiplayerová extraction akční adventura ARC Raiders od studia Embark vychází 30. října. Hra využívá celou sadu technologií NVIDIA pro zvýšení výkonu, plynulosti i vizuální kvality. DLSS 4 s Multi Frame Generation v kombinaci s DLSS Super Resolution výrazně zvyšuje snímkovou frekvenci, NVIDIA Reflex snižuje latenci systému a NVIDIA RTXGI s ray tracingem zlepšuje realističnost a dynamiku osvětlení. V rámci balíčku ARC Raiders s GeForce RTX řady 50 je k dispozici Deluxe Edition hry a kosmetické bonusy k předobjednávce při zakoupení vybraných GPU GeForce RTX 50 a notebooků s nimi u zapojených prodejců.
  • Atmosférická adventura Little Nightmares III od Supermassive Games a Bandai Namco sleduje příběh postav Low a Alone na jejich cestě za útěkem z temného světa Nowhere. Hra vychází 10. října a nabízí podporu DLSS 4 s Multi Frame Generation a pokročilé ray tracing efekty, které zajišťují maximální kvalitu obrazu a plynulost na grafických kartách GeForce RTX. K dispozici je také demoverze hry.
  • Do Fortnite dorazila spolupráce s KPop Demon Hunters, která proměňuje režim Horde Rush v Demon Rush. Hráči čelí vlnám protivníků a mohou využívat nové vybavení a herní mechaniky. Na grafických kartách GeForce RTX lze pomocí DLSS zvýšit snímkovou frekvenci a technologie Reflex zároveň snižuje latenci systému. GPU řady RTX 50 dokážou v režimu Battle Royale snížit latenci až o 54 %, což zlepšuje přesnost a reakční dobu během zápasů.
  • Crimson Desert od studií Pearl Abyss a PLAION je open-world akční adventura zasazená do rozmanitého a nebezpečného kontinentu Pywel. Při vydání 19. března 2026 bude hra podporovat DLSS 4 s Multi Frame Generation, což umožní dosáhnout vyšších snímkových frekvencí a zlepšené odezvy během hraní.
  • MAVRIX by Matt Jones pojmenovaný podle legendy horské cyklistiky přináší realistické závody a freestyle jízdu. Hra je již dostupná a po poslední aktualizaci nabízí podporu DLSS Frame Generation a DLSS Super Resolution. Uživatelé mohou tyto funkce rozšířit pomocí nejnovějšího AI transformer modelu dostupného v NVIDIA app.

Huawei Watch Ultimate 2: chytré hodinky s nejmodernější technologií pro outdoorové sporty včetně potápění

Praha, 8. října 2025 – Prémiové materiály, vysoká voděodolnost a špičkové funkce – to jsou nové Watch Ultimate 2, které Huawei představil minulý měsíc v Paříži. Jedná se o první chytré hodinky podporující podvodní komunikaci za pomoci sonaru, díky čemuž dělají potápění v hlubokém moři bezpečnějším a pohodlnějším. Nejsou nicméně určeny pouze potápěčům. Hodinky přicházejí vybaveny mapami golfových hřišť i profesionálními outdoorovými funkcemi, takže si na své přijdou sportovci
i dobrodruzi.

Bezproblémová komunikace v hloubce až 150 metrů

Ponory do hlubin moře jsou náročnou aktivitou, při které není radno podceňovat možná nebezpečí. Huawei proto přichází s novinkou, která posouvá výkon i bezpečnost při potápění na novou úroveň. Watch Ultimate 2 jsou první chytré hodinky, které bez problémů fungují
i v hloubce 150 metrů pod hladinou – a to včetně podvodní komunikace, jako jsou hovory
a přehrávání hudby. Ta je založena na sonaru, který potápěči umožní odesílat přednastavené zprávy a emotikony na jiné hodinky Watch Ultimate vzdálené až 30 metrů. O bezpečí uživatele se stará také funkce SOS, která podporuje maximální dosah 60 metrů a může pomoci zajistit včasnou pomoc v případě nouze.

Špičkový systém určování polohy Sunflower a anténa Gap

O rychlou a stabilní komunikaci se stará anténní systém Gap, který zvyšuje sílu signálu společně se systémem určování polohy Sunflower. Ten je podpořen duálním pásmem pěti systémů určování polohy a pokročilými algoritmy zajišťujícími přesnou navigaci i v náročných podmínkách. Díky eSIM můžete hodinky využívat i k samostatnému volání, a to prakticky odkudkoli. O čistý zvuk hovoru i v náročných větrných podmínkách se spolehlivě postará funkce AI potlačující okolní šum. Mezi další nové funkce patří detekce pádu, nouzové SOS
a monitorování ve vysokých nadmořských výškách. Ty byly pečlivě navrženy tak, aby odvážní outdooroví nadšenci byli během svých dobrodružství vždy v bezpečí.

Odolný a stylový design, komplexní monitoring zdraví i vysoká výdrž baterie

Huawei Watch Ultimate 2 přicházejí kromě standartní černé barvy také v modrém provedení. Vyniknou nejen stylovým vizuálem, ale i prémiovým zpracováním. Pouzdro z tekutého kovu na bázi zirkonia, rámeček z nanokrystalické keramiky a safírové sklíčko se postarají
o vynikající odolnost.

Nové hodinky disponují také systémem Huawei TruSense s technologií X-Tap a supercitlivými moduly. Díky nim vám hodinky poskytnou až 11 klíčových zdravotních metrik prostřednictvím chytré funkce Health Glance. Vyzkoušet můžete i měření SpO2 z konečků prstů, které se aktualizuje v reálném čase. Tato data můžete mít společně s přesným monitoringem srdečního tepu i spánku nepřetržitě pod dohledem.

Mile vás potěší i vysoká výdrž baterie – v úsporném režimu vydrží bez problému až 11 dní[1] používání. Ve standartním režimu pak můžete chytré funkce využívat 4,5 dne bez nutnosti nabíjení.

Huawei Watch Ultimate 2 představují inovativní přístup, ve kterém nositelná zařízení vedle zdravotních a každodenních funkcí upřednostňují outdoorové aktivity. Pokud tedy patříte mezi milovníky venkovních sportů, dobrodružných aktivit nebo potápění, smartwatch přímo pro vás pořídíte už teď u partnerů Alza či Datart nebo na oficiálních stránkách Huawei. Dostupné jsou v černé barvě za 22 499 Kč a v modrém provedení za 24 999 Kč.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer Business Group naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

  1. Údaje pocházejí z laboratoří společnosti Huawei. Skutečné využití se může lišit v závislosti na rozdílech mezi produkty, zvyklostech uživatelů a faktorech prostředí.

realme odhaluje limitovanou edici vytvořenou ve spolupráci se seriálem Hra o trůny

Revoluční spojení epické fantasy ságy a špičkových technologií
přináší legendární příběh přímo do vaší dlaně

Severní Irsko, Velká Británie – 8. října 2025 – Značka realme oficiálně představuje dlouho očekávaný mobilní telefon realme Game of Thrones Limited Edition. Jedná se o vůbec první smartphone na světě vytvořený ve spolupráci se společností Warner Bros. Discovery Global Consumer Products, inspirovaný kultovním seriálem Hra o trůny z produkce HBO. Toto výjimečné spojení světa technologií a epického vyprávění přináší nejen světovou premiéru inovativní technologie Color-changing Design of Dragonfire, ale také jedinečný uživatelský zážitek díky ikonickému designu inspirovanému Západozemím a exkluzivnímu dárkovému balení dostupnému v limitovaném počtu.

Událost s mottem „Own Your Real Power“ se uskutečnila v rámci oficiální prohlídky Game of Thrones Studio Tour, která sídlí v původních filmových ateliérech Linen Mill Studios v Banbridge v Severním Irsku. Smartphone zažil velkolepou premiéru na této světově proslulé atrakci, která oživuje legendární seriál prostřednictvím realistických kulis, detailních rekvizit, kostýmů a interaktivního vyprávění ze zákulisí. Jednalo se o jedinečné prostředí pro slavnostní odhalení. Během prohlídky studia měli hosté možnost seznámit se s pokročilými obrazovými schopnostmi nového smartphonu, včetně vůbec první technologie Dragonfire Color-Changing Technology, a zároveň objevovat jeho vysoký výkon i působivý design. Celý zážitek návštěvníky přenesl přímo do světa Západozemí.

„Jsme nadšeni, že jsme mohli spolupracovat se společností Warner Bros. Discovery Global Consumer Products a přenést ikonický svět Hry o trůny do podoby jedinečného zařízení, které skutečně osloví mladé uživatele. Tato spolupráce dokazuje, že to realme opravdu umí a nejde jen o propojení značek, ale o ukázku našeho neustálého inovativního přístupu k materiálům, designu a uživatelským zážitkům,“ uvedl Chase Xu, viceprezident a CMO realme. „Naším cílem je inspirovat lidi, aby se nebáli vyjádřit sami sebe a aby každý mohl naplno prožít význam hesla Own Your Real Power.“

Epický design, ikonické řemeslné zpracování

realme Game of Thrones Limited Edition v sobě spojuje velkolepost i inovace. Zadní strana telefonu představuje výrazný Black and Gold Epic ID Design, vytvořený z prvotřídní černé kůže zdobené reliéfními vzory inspirovanými erby Velkých rodů. Středový prvek tvoří 3D gravírovaná pečeť moci rodu Targaryenů, která dodává telefonu výraznou symboliku. Dokonce i modul fotoaparátu nese motivy inspirované středověkem, zatímco tvar rámu s trojrozměrnými zlatými dračími drápy vyvažuje eleganci a mimořádně tenký profil o tloušťce pouhých 7,84 mm, odkazující na luxusní styl královské éry.

Inspirací pro vznik jedinečné technologie se stalo znovuzrození Daenerys Targaryen z ohně. realme proto představuje první technologii Dragonfire Color-Changing Technology na světě, která mění barvu z černé na červenou ve vodě o teplotě 44 °C a symbolizuje probuzení skryté síly v každém uživateli.

Všechny tyto ikonické detaily doplňuje limitované dárkové balení s vnějším designem mapy Západozemí, inspirované dřevěnou truhlou na dračí vejce Daenerys. Uvnitř se nachází stojánek na telefon ve tvaru Železného trůnu, tajemné prázdné pergamenové dopisy, odznak Královy ruky a sada tematických doplňků, mezi nimiž nechybí pohlednice a samolepky. Celé balení tak uživatele vtahuje do světa Hry o trůny už ve chvíli, kdy jej otevře.

Zařízení nabízí také vlastní uživatelská rozhraní s motivy Ledu a Ohně, která přinášejí působivé filmové efekty a plně vtahují uživatele do atmosféry příběhu. Telefon je poháněn špičkovým čipsetem Snapdragon® 7 Gen 4, disponuje baterií Titan s kapacitou 7000 mAh a podporuje 80W Ultra Charge, což zaručuje vysoký výkon, dlouhou výdrž a plynulý chod i při náročném používání.

Spojením epického světa fantasy s každodenním životem přináší realme mladým uživatelům zařízení, které propojuje výkon, kreativitu a poutavé vyprávění. Pro všechny, kdo hledají dokonalé spojení představivosti a moderní technologie, je tento limitovaný smartphone skutečnou nutností.

O značce realme

realme je globální technologická společnost, která narušila trh smartphonů zpřístupněním nejmodernějších technologií. Nabízí široké portfolio smartphonů a zařízení pro moderní životní styl, pyšnící se špičkovými specifikacemi, kvalitou a trendy designem, především určeným mladým spotřebitelům.

Společnost založil Sky Li v roce 2018 a během pouhých tří let se realme stalo jedním z pěti největších výrobců smartphonů na 30 trzích po celém světě. Firma rozšířila své působení do mnoha regionů, včetně Číny, jihovýchodní Asie, jižní Asie, Evropy, Blízkého východu, Latinské Ameriky a Afriky, a získala globální uživatelskou základnu čítající přes 200 milionů uživatelů. Rok 2024 znamenal pro realme důležitou fázi rebrandingu s novým sloganem „Make it real“. Pod touto novou filozofií se realme ještě více zaměřuje na mladé uživatele a snaží se přinést skutečné, jasné a hmatatelné benefity do jejich života. Pro více informací navštivte www.realme.com.

O společnosti Warner Bros. Discovery Global Consumer Products

Warner Bros. Discovery Global Consumer Products (WBDGCP), součást divize Revenue & Strategy společnosti Warner Bros. Discovery, rozšiřuje silné portfolio zábavních značek a franšíz do života fanoušků po celém světě. WBDGCP spolupracuje s nejlepšími licenčními partnery po celém světě na oceňovaných programech v oblasti hraček, módy, bytového designu a publikací inspirovaných největšími franšízami studií Warner Bros., HBO, Discovery, DC, Cartoon Network, HGTV, Eurosport, Adult Swim a dalších. Díky inovativním licenčním a merchandisingovým programům, maloobchodním iniciativám a promo partnerstvím je WBDGCP jednou z předních licenčních a merchandisingových organizací na světě.

O prohlídce Game of Thrones Studio Tour

Game of Thrones Studio Tour se nachází v původních filmových ateliérech Linen Mill Studios v Banbridge v Severním Irsku a zve návštěvníky, aby nahlédli do řemeslného umění, kreativity a vypravěčského mistrovství, které přivedly slavný seriál Hra o trůny k životu. Od svého otevření přitahuje fanoušky i návštěvníky z celého světa a představuje mimořádnou úroveň talentu a filmové produkce, která má své kořeny právě v Severním Irsku.

Více informací naleznete na https://gameofthronesstudiotour.com.

Nakupování pomocí umělé inteligence je tady: Mastercard spustí agentní platby už před Vánocemi

Praha, 7. října 2025 – Technologická a platební společnost Mastercard otevírá éru agentního obchodu, tedy nakupování, kdy za spotřebitele vše obstará umělá inteligence. Ještě před Vánoci si první držitelé karet Mastercard ve Spojených státech amerických vyzkoušejí, jak AI agenti dokážou bezpečně vyhledat, objednat i zaplatit nákup. Mastercard tím přináší základy pro chytřejší a bezpečnější nakupování a zároveň se podílí na tvorbě globálních standardů, které zajistí spolehlivou správu plateb prostřednictvím umělé inteligence.

Agentní obchod (agentic commerce) je dalším krokem ve vývoji digitálních plateb. Spotřebitel zadá svému AI asistentovi úkol – například najít a objednat produkt podle jeho preferencí – a agent provede celý proces včetně bezpečné platby.

„Platby zprostředkované umělou inteligencí nejsou pouhým trendem – jedná se o kompletní transformaci. Vytváříme infrastrukturu potřebnou pro novou generaci inteligentních transakcí, kdy spotřebitelé a vývojáři budou mít možnost pověřit agenty umělé inteligence k tomu, aby jednaly jejich jménem způsobem, který je důvěryhodný, transparentní a přesný,“ vysvětluje Craig Vosburg, Chief Services Officer společnosti Mastercard.

Mastercard v této oblasti spolupracuje s předními technologickými a obchodními hráči, jako jsou Google, Stripe nebo Ant International. Do programu Mastercard Agent Pay, který bude spuštěn v USA ještě před Vánoci, se jako první zapojí klienti bank Citi a U.S. Bank. Postupně se program rozšíří i do dalších zemí.

„Spolupracujeme s partnery v celém ekosystému, abychom vytvořili potřebné standardy a nástroje, které určí podobu agentního obchodu. Naším cílem je umožnit vznik globálního důvěryhodného prostředí pro platby zprostředkované umělou inteligencí,“ dodává Jorn Lambert, Chief Product Officer společnosti Mastercard.

Praktické nástroje pro rychlejší rozšíření

Aby se agentní obchod mohl rychle stát běžnou součástí života, Mastercard zpřístupňuje vývojářům a partnerům sadu praktických řešení:

  • Agent Toolkit: nástroje pro snadné napojení AI asistentů na platební infrastrukturu Mastercard.
  • Agent Sign-Up: jednoduchý způsob, jak registrovat a ověřit agenty.
  • Insight Tokens: technologie umožňující sdílení vybraných dat se souhlasem uživatele a jejich využití pro personalizované nabídky.
  • Agentní poradenství: expertní podpora vydavatelů karet, obchodníků a fintechů při návrhu bezpečných agentních zážitků.

Bezpečnost jako základ důvěry

Mastercard těží ze svých bohatých zkušeností s tvorbou mezinárodních, univerzálně použitelných norem pro digitální platby, včetně tokenizace a bezkontaktních plateb. Přispívá tak k ustavení pravidel pro realizace platebních transakcí v agentních prostředích. Společně se sdružením FIDO Alliance a jeho pracovní skupinou Payments Working Group vyvíjí Mastercard a další přední firmy v oboru standard ověřitelného oprávnění pro platby. Podle tohoto standardu se budou ověřovat údaje jako částka, obchodník a produkt. Díky tomu bude zajištěno, že všechny strany transakce budou mít jistotu, že transakce byla kupujícím skutečně schválena. Standard tak položí základy bezpečným, pohodlným a důvěryhodným agentním platbám.

Infrastruktura a standardy společnosti Mastercard jsou navrženy tak, aby podporovaly existující agentní transakce a současně umožňovaly další rozšiřování s tím, jak takové transakce bude využívat více spotřebitelů a firem.

O společnosti Mastercard

Mastercard podporuje výkon ekonomik a posiluje postavení lidí ve více než 200 zemích a teritoriích světa. Společně se svými zákazníky buduje Mastercard udržitelnou ekonomiku, v níž dokáže prosperovat každý. Společnost podporuje širokou škálu digitálních platebních možností, které zajišťují zabezpečené, jednoduché a chytré transakce dostupné každému. Vzájemné propojení technologií, inovací, partnerství a sítí společnosti Mastercard vytváří jedinečný soubor produktů a služeb, které lidem, firmám i veřejným úřadům umožňují naplňovat jejich maximální potenciál.

Oblíbené bluetooth klávesnice Satechi Slim X1 a Satechi Slim X3 přichází v české lokalizaci

Tenké bezdrátové klávesnice s podsvícením, které nabízejí funkční klávesy systému macOS i dlouhou výdrží baterie, zlepší ergonomii při práci i studiu.

Praha, 7. října 2025. Společnost Satechi uvádí na český trh dvojici bezdrátových klávesnic navržených pro macOS, iPadOS a iOS. Kompaktní Satechi Slim X1 a rozšířená Slim X3 s numerickým blokem kombinují hliníkové zpracování v odstínu Space Gray, podsvícené klávesy a plynulé přepínání mezi více zařízeními. Cílí na uživatele Apple, kteří si chtějí na stole udržet pořádek, ergonomii a stejné pohodlí psaní na všech svých zařízeních od notebooků a stolních počítačů až po chytré televizory a tablety.

Psaní přímo na notebooku je sice praktické, ale vede k nezdravému přetěžování pohybového aparátu. Nepřirozená pozice rukou a hlavy zatěžuje krční páteř, která dlouhodobě trpí a akutně může způsobovat například i bolesti hlavy. Externí klávesnice jako X1 a X3 umožní zvednout obrazovku do úrovně očí, uvolnit šíji a držet zápěstí v přirozené poloze. Takové uspořádání je pohodlnější a šetrnější při delší práci, což ocení studenti i profesionálové.

Pro Apple, v češtině, v hliníku

Oba modely vycházejí z klávesové mapy systému macOS včetně systémových kláves a zkratek. V prodeji jsou s českými popisky kláves, takže se pro uživatele QWERTZ klávesnic používají přirozeně. Tělo z kartáčovaného hliníku ladí s designem notebooků i stolních Maců a zároveň zvyšuje odolnost při každodenním používání doma i v kanceláři.

Kompaktní model Slim X1 představuje řešení pro každého s omezeným prostorem na pracovním stole a může se hodit i promobilní nasazení. Nízký profil a tiché stisky ocení každý, kdo střídá psaní mezi kanceláří, kavárnou i doma u pracovního stolu. Větší Slim X3 rozšiřuje rozložení o numerický blok a plnohodnotné šipky. Hodí se tak pro práci s tabulkami, editaci dokumentů i dlouhé psaní u externího monitoru.

Přepínání mezi zařízeními a podsvícení

Obě klávesnice podporují vícebodové Bluetooth připojení, mezi spárovanými zařízeními se přepíná jediným tlačítkem. Slim X1 umožňuje současné spárování až se třemi zařízeními, Slim X3 až se čtyřmi. Jediná klávesnice tak může bez nutnosti opakovaného párování sloužit s rodinným Macem, služebním MacBookem, iPadem nebo jakýmkoliv PC. Podsvícené klávesy s nastavitelným jasem usnadní práci večer i v tlumených prostorách.

Výdrž a nabíjení přes USB‑C

Integrované akumulátory fungují s konektorem USB‑C. Uživatel nemusí řešit baterie a při dlouhých dnech u počítače má jistotu, že lze klávesnici kdykoli dobít stejným kabelem jako MacBook, iPad nebo moderní iPhone. Při středním jasu podsvitu vydrží obě klávesnice přibližně 24 hodin aktivního psaní, zároveň ale šetří energii, při nečinnosti automaticky vypnou podsvícení a přejdou do spánku, po stisku klávesy se okamžitě probudí.

Cena a dostupnost

Klávesnice Satechi Slim X3 je dostupná v obchodě alza.cz a u vybraných partnerů za cenu 2 469 Kč, menší variantu Satechi Slim X1 získají zákazníci za 1 849 Kč.

O společnosti Satechi

Společnost Satechi, založená v roce 2005 v San Diegu, se řadí mezi průkopníky v oblasti moderní spotřební elektroniky a chytrých doplňků. Ve svém portfoliu nabízí širokou škálu prémiového příslušenství – od USB-C hubů a bezdrátových nabíječek až po designově čisté klávesnice, stojany a produkty pro chytrou domácnost. Produkty Satechi jsou známé svou kompatibilitou s ekosystémem Apple, elegantním hliníkovým zpracováním a důrazem na funkční minimalismus. Značka je zastoupena ve více než 30 zemích světa a pravidelně získává ocenění za design i inovace

Odložené platby zažívají boom: PayU se spojuje s Klarnou a přináší řešení na Allegro.cz i dalším českým obchodníkům

Praha, 7. října 2025 – Poskytovatel platebních řešení PayU rozšiřuje nabídku v Česku o odložené platby od společnosti Klarna, které milionům zákazníků přinesou ještě větší flexibilitu při nakupování. Po úspěšné spolupráci v Polsku nyní oba fintechy posouvají své partnerství na trh s výrazným růstovým potenciálem a poptávkou po inovativních e-commerce řešeních.

Jednou z prvních platforem, kde budou služby Klarna dostupné, je online tržiště Allegro. Zákazníci si budou moci vybrat, zda zaplatí do 30 dnů, nebo ve třech bezúročných splátkách. Brzy se přidají i další čeští obchodníci využívající platební bránu PayU – Klarna se jim zobrazí automaticky mezi dostupnými metodami, a to bez nutnosti podepisovat nové smlouvy a provádět technické úpravy.

Flexibilita plateb na prvním místě

Odložené platby se stávají standardem napříč Evropou. Podle nedávného průzkumu* je v Česku zná již 55 % lidí, čtvrtina je sama vyzkoušela a zájem dál roste.

Tento model zákazníkům přináší větší svobodu: umožňuje nakupovat bez odkladu, urychluje dokončení objednávek a dává možnost pořídit si více zboží bez okamžité platby. Výhody má i pro obchodníky – zvyšuje konverzní poměr, průměrnou hodnotu objednávek a posiluje loajalitu zákazníků

„Odložené platby představují změnu myšlení, kdy je pro online zákazníka na prvním místě flexibilita,“ říká Martin Prunner, Country Manager PayU GPO pro Česko a Slovensko. „Po silném úspěchu, který jsme zaznamenali v Polsku, věříme, že toto řešení pomůže i českým obchodníkům zvýšit tržby, zatímco zákazníkům nabídne více možností a pohodlí – a to vše bez složité implementace nebo papírování.“

„Platební řešení Klarna, která jsou v Česku už dostupná, získají díky spolupráci s PayU a Allegrem ještě silnější zastoupení. Jde o další krok v posilování naší pozice na trzích střední a východní Evropy a také o potvrzení rostoucího významu flexibilních platebních metod. Vnímáme, že spotřebitelé stále častěji volí odložené platby nebo úhradu ve třech bezúročných splátkách, což e-shopům přináší konkrétní benefity – od vyšší hodnoty objednávek až po větší loajalitu zákazníků,“ doplňuje Łukasz Dwulit, Head of CEE ve společnosti Klarna.

Přínosy pro celý trh

Díky spolupráci s PayU bude Allegro.cz jednou z prvních velkých platforem, kde budou odložené platby Klarna dostupné. „Průměrná hodnota košíku na českém trhu dlouhodobě roste. Odložené platby zákazníkům usnadní možnost získat zboží dříve, než dokončí platbu a zároveň přináší výhody i obchodníkům na naší platformě v podobě vyšších konverzí,“ říká Rafał Czernik, VP v Allegro.

Odložené platby obchodníkům také zlepšují cash flow – platbu dostávají od Klarny hned, zatímco poskytovatel přebírá odpovědnost za správu splátek od zákazníků. Díky flexibilním platbám navíc zákazníci častěji přidávají další položky do košíku a obchodníci obvykle zaznamenávají růst hodnoty objednávek až o 40 %.

Podle nejnovějších dat má trh odložených plateb v Evropě růst tempem 12,4 % ročně a v roce 2025 dosáhnout objemu 4,46 bilionu Kč (191,3 miliardy USD). Do roku 2030 se očekává nárůst až na 6,85 bilionu Kč (294 miliard USD). Český trh bude tento trend následovat, jakmile více obchodníků i zákazníků objeví výhody odložených plateb.

* Průzkum Online platby v Česku 2025 pro PayU GPO od agentury Perfect Crowd, uskutečněný v březnu 2025 na reprezentativním vzorku 1 005 respondentů.

O společnosti PayU GPO

PayU GPO patří mezi přední poskytovatele online plateb na českém trhu. Místním obchodníkům nabízí širokou škálu platebních řešení – od digitálních peněženek, jako jsou Apple Pay, Google Pay či Click to Pay, přes odložené platby s Twisto a Klarna, až po bankovní převody a platby pomocí QR kódů. Díky přeshraničním finančním službám navíc PayU GPO usnadňuje českým obchodníkům vstup na mezinárodní trhy. Pro malé a střední e-shopy společnost umožňuje rychlou aktivaci platební brány prostřednictvím automatizovaného onboardingu. V České republice využívají služby PayU například Smartwings, Student Agency, Allianz či Allegro.cz.

Celosvětově působí společnost ve více než 40 dynamicky rostoucích trzích napříč střední a východní Evropou, Latinskou Amerikou a Afrikou. PayU GPO se zaměřuje na vytváření špičkových finančních služeb pro téměř půl milionu obchodníků a miliony spotřebitelů. Její platforma s PCI certifikací podporuje stovky platebních metod a denně zpracovává miliony transakcí. Posláním PayU GPO je nabízet nástroje a služby, které bourají hranice a umožňují lidem i firmám prosperovat. Více na: https://czech.payu.com/

O společnosti Allegro

Allegro vzniklo v Polsku před 25 lety a dnes provozuje největší online tržiště ve střední a východní Evropě. Sídlo společnosti se nachází v Lucemburku a akcie Allegra jsou obchodovány na Varšavské burze cenných papírů po největším IPO v historii burzy. Allegro se etablovalo jako největší online tržiště evropského původu. Platforma propojuje miliony nakupujících ze střední a východní Evropy i EU s tisíci mezinárodních obchodníků, kteří nabízejí stovky milionů produktů.

V Polsku je Allegro dlouhodobě nejoblíbenějším tržištěm a významně přispívá k místní ekonomice – podílí se zhruba 1 % na HDP a zaměstnanosti celé země. Společnost si klade za cíl tento pozitivní dopad opakovat v každé zemi, kde působí, a usiluje o to stát se nejoblíbenější nákupní destinací v Evropě.
Více informací: https://media.allegro.cz/releases/tiskove-zpravy

O společnosti Klarna

Klarna je globální digitální banka a poskytovatel flexibilních plateb. S více než 100 miliony aktivních uživatelů po celém světě a 2,9 milionu transakcí denně využívá Klarna sílu umělé inteligence, aby lidem umožnila platit chytřeji – s cílem být dostupná pro všechny a všude. Zákazníci mohou platit prostřednictvím Klarna online, v kamenných obchodech i přes Apple Pay v USA, Velké Británii a Kanadě. Více než 724 000 obchodníků po celém světě důvěřuje inovativním řešením Klarna, která podporují jejich růst a posilují loajalitu zákazníků – mezi nimi například Uber, H&M, Saks, Sephora, Macy’s, Ikea, Expedia Group, Nike či Airbnb. Více informací: https://www.klarna.com/cz/

 

Exit mobile version