IKEA stahuje z prodeje USB nabíječku ÅSKSTORM (40 W, tmavě šedá). Důvodem je riziko popálenin a úrazu elektrickým proudem

IKEA žádá všechny zákazníky, kteří USB nabíječku ÅSKSTORM (40 W, tmavě šedá, číslo výrobku: 50461193) vlastní, aby ji přestali používat a obrátili se na IKEA s žádostí o vrácení peněz v plné výši.

Bezpečnost je pro IKEA prioritou, a proto stahujeme USB nabíječku ÅSKSTORM, (40 W, tmavě šedá) z prodeje. Důvodem je riziko popálenin a úrazu elektrickým proudem v důsledku opotřebení napájecího kabelu.

IKEA vyvíjí své výrobky pomocí přísného programu hodnocení rizik a testování, aby se ujistila, že výrobky splňují všechny platné zákony a normy na trzích, kde se prodávají. Přesto jsme se dozvěděli, že napájecí kabel na tmavě šedé USB nabíječce ÅSKSTORM 40 W se může poškodit nebo zlomit v důsledku častého omotávání kolem nabíječky nebo jeho ohýbání. Poškozený kabel může způsobit popáleniny nebo úraz elektrickým proudem. Proto probíhá stažení USB nabíječky ÅSKSTORM (40 W, tmavě šedá) z prodeje.

USB nabíječku ÅSKSTORM (40 W, tmavě šedá) je možné identifikovat podle čísla modelu ICPSW5-40-1, které se nachází na štítku na zadní straně USB nabíječky.

USB nabíječku ÅSKSTORM (40 W, tmavě šedá) můžete vrátit v jakémkoli obchodním domě IKEA, kde vám vrátíme peníze v plné výši. Doklad o nákupu (účtenku) nepožadujeme.

Více informací získáte na IKEA.cz nebo na telefonní lince IKEA na čísle +420 296 181 650.

Omlouváme se za jakékoli nepříjemnosti způsobené stažením výrobku z prodeje.

O IKEA

IKEA nabízí funkční a dostupné bytové zařízení vysoké kvality, které vyrábí s ohledem na lidi i životní prostředí. Pod značkou IKEA funguje několik různých společností s různými vlastníky. Všichni si ale kladnou za cíl vytvářet lepší každodenní život pro co nejvíce lidí. IKEA byla založena ve Švédsku v roce 1943.

O společnosti Ingka Group

S maloobchodními provozy IKEA na 31 trzích je Ingka Group největším maloobchodním prodejcem IKEA a představuje asi 90 % maloobchodního prodeje IKEA. Je strategickým partnerem pro rozvoj a inovace podnikání IKEA a pomáhá definovat společné strategie IKEA. Ingka Group vlastní a provozuje prodejní kanály IKEA na základě franšízových smluv s Inter IKEA Systems B.V.

Tlak na rychlost i nákladovou efektivitu v last-mile logistice dále poroste. Pomohou AI predikce, alternativní vozidla i dynamická cenotvorba

Jeden z hlavních trendů, který jsme mohli v uplynulém roce pozorovat napříč celou e-commerce, je neustále rostoucí obliba rychlého a přesného doručení v den objednání, která se během příštích několika let stane standardem. Zákazníci ji budou běžně vyžadovat u online prodejců napříč všemi segmenty, a co víc, nebudou za ni chtít platit více, než jsou zvyklí nyní u běžného doručování. Tento trend vyžaduje co nejefektivnější plánování a maximální využití dostupných zdrojů. Logistický sektor se naštěstí díky všudypřítomnému vlivu umělé inteligence stává neustále technologicky vyspělejší a loňský rok přinesl několik zásadních posunů, které umožňují dostát potřebám a přání nakupujících. Jaké trendy hýbají logistikou a co můžeme v segmentu doručování očekávat v dalších letech?

Ještě lepší plánování díky AI a zapojování alternativních vozidel a vozítek

Umělá inteligence byla jedním z hlavních témat v roce 2023 a tento trend se nevyhnul ani logistice, kde se stává stále důležitějším prvkem celkového technologického řešení. Pro efektivní logistický provoz je rozmach AI a machine-learningu zásadním milníkem, protože s pomocí pokročilé modelace je čím dál snazší efektivně alokovat adekvátní množství vozů a kurýrů pro danou oblast a plánovat trasy tak, aby počítaly nejen s aktuální situací, ale i s vývojem příštích hodin a dnů. To přispívá nejen k vyšší dostupnosti pro zákazníky, ale i šetrnějšímu přístupu k životnímu prostředí a plynulejšímu městskému provozu.

„V loňském roce se nám podařilo uvést do provozu pokročilý AI Prediktor, který dokáže na základě nasbíraných dat s pomocí umělé inteligence predikovat objednávky zákazníků v dané oblasti na dva týdny dopředu, a to s přesností na konkrétní hodiny a s chybovostí, kterou se konzistentně daří držet pod 10 %. Již tedy neplánujeme jen s ohledem na to, co se děje, ale umíme fungovat i dle toho, co se dít teprve bude. Dopad na efektivitu a plánování je při naší velikosti obrovský,“ popisuje komerční ředitel DODO Group Peter Menky a dodává: „Význam pokročilé analýzy dat a práce s modelací budoucnosti bude nadále růst a logistické firmy budou moci dělat čím dál kvalifikovanější rozhodnutí, což povede mimo jiné i ke zvyšování rychlosti, bez zásadního zdražování služby.

Umělá inteligence (AI) přináší nové možnosti v oblasti nasazování alternativních vozidel. Schopnost spolehlivě předpovědět skladbu a lokalizaci objednávek v konkrétní městské části umožní logistické firmě nasadit vždy vhodný mix přepravních prostředků – ať už půjde o drony, robotická vozítka, cargo-kola, elektrické skútry nebo třeba říční plavidla. Lze proto očekávat, že v dohledné době již limitem při nasazování alternativních přepravních prostředků nebude legislativa ani technologie samotných vozidel, ale právě schopnost alokovat je tak, aby bylo dosaženo požadovaného efektu z hlediska nákladů a udržitelnosti. S narůstající komplexitou zboží i přepravních prostředků totiž dramaticky poroste i komplexita rozvozových schémat, jež budou muset počítat s rozdílnou nosností daných vozidel, jejich dojezdem na baterii, použitelnost v daném prostředí apod.

Konsolidace poptávky a stírání hranic mezi logistickými segmenty

Tlak zákazníků na co nejkvalitnější návazné služby je jasným trendem napříč e-commerce. Zákazníci e-shopů se při rozhodování o nákupu čím dál častěji rozhodují nejen na základě ceny a parametrů samotného zboží, ale také dle rychlosti a kvality doručení. Dle dat z průzkumu společnosti Behavio deklaruje 75 % dotázaných, že je pro ně rychlost doručení důležitým parametrem při rozhodování o nákupu. Pro téměř třetinu nakupujících je navíc při rozhodování o nákupu zásadní také udržitelnost samotné logistiky. Jednou z cest, jak se bude dařit zrychlit a zefektivnit rozvoz zásilek ve městech, je koncept zónové logistiky, která boří hranice mezi jednotlivými logistickými provozy a funguje na principu sdílení vozidel i objednávek v rámci určité oblasti.

„Zónová logistika je koncept chytrého sdílení zdrojů, díky němuž zákazník svoji zásilku dostane rychleji, klient za dopravu zaplatí méně a každé z vozidel, která operují v dané oblasti, je využito na maximum tak, aby nejezdilo „naprázdno“. V rámci zónové logistiky funguje každé město jako samostatná zóna, nebo skupina zón, které jsou automaticky organizovány skrze umělou inteligenci a ve kterých se nachází pobočky a pick-up pointy různých obchodníků. Zónový přístup k logistice bude čím dál rozšířenější a umožní dále snižovat doručovací časy při zachování cenové dostupnosti expresního dodání,“ říká komerční ředitel DODO Group Peter Menky.

Tlak na dostupnost a zavádění dynamické cenotvorby

Potřeba neustále posouvat kvalitu, ale zároveň držet náklady co nejníže a udržet zboží i služby dostupné pro tu nejširší populaci, je trend, který se jako červená nit táhne celou e-commerce. Ačkoliv pozorujeme čím dál vyšší nároky na rychlost i přesnost doručení, z loňského průzkumu společnosti Behavio vyplývá, že ochota si za rychlé dodání zboží připlatit je stále poměrně nízká. Jako jedna z cest, jak na tuto nerovnováhu reagovat, se může ukázat zavádění dynamické cenotvorby, která je známá například z oblasti rezervací letenek, taxíků či hotelů. Dynamické nacenění v logistice totiž obchodníkům umožňuje nastavit cenu dopravy v reálném čase na základě aktuální poptávky, optimalizovat rozvozové špičky a činit tak rychlé a přesné doručování co možná nejdostupnější.

„Díky dynamickému nacenění budou zákazníci mít čím dál častěji možnost rozhodnout se mezi dražším doručením v časovém okně v rozvozové špičce, nebo cenově dostupnější variantou v časovém okně mimo rozvozovou špičku. V DODO jsme vloni tento koncept testovali s některými z našich klientů a na základě velmi pozitivních výsledků věříme, že bude v letošním roce široce využíván prodejci napříč všemi segmenty,“ popisuje novinku komerční ředitel DODO Group Peter Menky.

Omni-channel přístup a same-day doručení jako standard i u nadrozměrného zboží

I přes raketový covidový nárůst online prodeje se čím dál jasněji ukazuje, že převažujícím modelem obchodování bude spíše kombinace kamenných prodejen s e-shopem. Chce-li obchodník svým zákazníkům poskytnout co nejlepší nákupní zážitek a co nejkomplexněji ukojit jeho potřeby, kvalitní integrace online a offline prostředí je v dnešní době klíčová. Dříve výhradně kamenné obchody tak budou stále častěji nabízet možnosti doručení zboží zákazníkům domů, a to již v den objednání. Trend se navíc nevyhne prakticky žádnému segmentu, včetně třeba nadrozměrného zboží, u kterého si dříve zákazník expresní doručení představoval jen těžko.

„Jasně vidíme, že standard, který nastolili online prodejci potravin, se rozmáhá i do dalších segmentů. Ve spolupráci se sportovním řetězcem Decathlon jsme například vloni zavedli same-day doručení sportovního vybavení včetně nadměrných zásilek, jako jsou multifunkční posilovací stroje, nebo běžecké trenažery. Zákazníci si tak takové zboží mohou nechat dovézt ve stejný den objednání až domů a v případě potřeby jej kurýři vynesou i do vyšších pater. To samé platí třeba pro velké spotřebiče z Electro Worldu. Jsem si jist, že v následujících dvou letech dorazí same-day doručování v hodinových slotech prakticky do všech segmentů e-commerce a pro zákazníky se stane očekávaným standardem,“ uzavírá Peter Menky z DODO.

O společnosti DODO

Doménou společnosti DODO je moderní a ekologicky šetrná městská logistika řízená komplexní datovou platformou, která firmě zajišťuje maximální efektivitu a přesnost při doručování, nejčastěji hned v den objednání. Technologicko-logistická firma DODO je spolehlivým řešením poslední míle pro B2B klienty jako Košík.cz, Tesco, Billa, KFC, Rossmann, Dr. Max, Electro World nebo Decathlon. DODO, které aktuálně operuje s více než 2 300 kurýry a 1 000 vozy, své služby poskytuje v domácí České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Polsku, Německu, Rakousku a Bulharsku. Mezi last-mile operátory se DODO se svým obratem přesahujícím 1,3 miliardy korun řadí mezi 3 největší hráče na Evropském trhu a zároveň je nejvyužívanějším evropským dopravcem v oblasti rozvozu potravin.

Polovina firem zažila v roce 2023 kybernetický útok nebo incident, který jim znemožnil přístup k datům

Průzkum Global Data Protection Index společnosti Dell Technologies za rok 2023 hovoří jasně: roste náročnost ochrany dat i riziko výpadků IT a narušení bezpečnosti. Z dotazování mezi 1 500 IT manažery vyplynulo, že 90 % z nich se setkalo s nějakou formou kyberútoku. Průměrné náklady spojené s útoky a souvisejícími incidenty meziročně vzrostly z 0,66 na 1,41 milionu USD. Přibližně polovina respondentů (52 %) vnímá reálný potenciál generativní umělé inteligence při posílení obrany jejich firmy. Na druhou stranu 88 % se obává, že GenAI bude generovat velké objemy nových dat, což dále zvýší nároky na zabezpečení.

„Data jsou v dnešním, digitálním světě klíčová. To z nich dělá životně důležitý zdroj i prioritní cíl,“ říká Dermot O’Connell, seniorní viceprezident pro služby v regionu EMEA společnosti Dell Technologies. Právě nedostupnost dat byla důsledkem kyberútoků, jejichž obětí se v roce 2023 stala více než polovina firem. Vyplývá to z průzkumu Global Data Protection Index společnosti Dell Technologies vedeného mezi 1 000 IT manažery a 500 specialisty na IT bezpečnost.

Podle respondentů je narušení IT běžnou věcí, v uplynulém roce se s ním setkala naprostá většina z nich (90 %). Více než polovina útoků (55 %) začala prostřednictvím zaměstnanců. Uživatelé klikali na spam nebo phishingové e-maily a škodlivé odkazy, kompromitovali přihlašovací údaje, popřípadě byla napadena jejich mobilní zařízení. Vnější narušení bezpečnosti bylo nejčastější příčinou (40 %) ztráty dat nebo výpadku systémů.

Z pohledu čísel přišel v roce 2023 kyberútok, který zahrnoval ztrátu dat, v průměru na 2,61 milionu USD. V částce je započítáno 26 hodin neplánovaných odstávek a 2,45 TB dat. Náklady spojené s kybernetickými útoky a incidenty jako takovými se meziročně zdvojnásobily. Konkrétně z 0,66 milionu USD v roce 2022 na 1,41 milionu o rok později.

Generativní AI a kybernetická bezpečnost

Generativní umělá inteligence se stává strategickým nástrojem pro posílení obrany. Polovina dotázaných (52 %) uvedla, že integrace GenAI přinese jejich společnosti výhodu v oblasti kybernetické bezpečnosti. Nicméně 88 % respondentů se shodlo, že umělá inteligence bude generovat velké objemy nových dat. To ukazuje dvojsečnost GenAI; na jednu stranu je zdrojem vyšší bezpečnosti, na druhou pak vyšší složitosti. Stejné procento (88 %) souhlasilo s tím, že GenAI zvýší hodnotu konkrétních typů dat.

„Vzestup generativní umělé inteligence a rozšiřování fungování do hybridních a multicloudových prostředí staví do popředí zájmu společností kybernetickou odolnost a efektivní obnovu po incidentech,“ dodává Dermot O’Connell.

Pojištění proti vydírání nemusí krýt rizika

Pokud se podíváme útoky ransomware, respektive na jejich následky, odpovědi naznačují přílišnou důvěřivost a optimismus. Tři čtvrtiny respondentů (74 %) věří, že v případě útoku dostanou po předání výkupného zpět všechna svá data. Dvě třetiny (66 %) jsou pak přesvědčeny, že po zaplacení již nebudou znovu napadeny.

Většina dotazovaných (93 %), resp. jejich organizací a firem má pojištění proti ransomwaru. Z odpovědí však plyne, že tyto pojistky mají řadu „ale“. Například 57 % respondentů uvedlo, že jejich společnost musí pro pojištění prokázat „osvědčené postupy“ (best practise) prevence kybernetických hrozeb. Zhruba dvě pětiny se setkaly s omezeným pojistným plněním (43 %) nebo dokonce zrušením pojistky (40 %) kvůli scénáři, jakým byl kyberútok proveden. Plnou náhradu od pojišťovny získalo pouhých 28 % napadených.

Více si můžete přečíst v průzkumu Global Data Protection Index Report.

O průzkumu

Dotazování byly realizováno společností Vanson Bourne v září a říjnu 2023 na vzorku 1 000 osob s rozhodovací pravomocí v oblasti IT a 500 v oblasti IT bezpečnosti. Pokud není uvedeno jinak, jsou při historických srovnáních uváděny pouze výsledky od 1 000 IT manažerů.

O společnosti Dell Technologies

Dell Technologies pomáhá organizacím a jednotlivcům budovat jejich digitální budoucnost, transformovat způsob, jakým pracují, žijí a baví se. Společnost poskytuje a dodává zákazníkům nejkomplexnější a nejinovativnější portfolio technologií a služeb, aby dokázali úspěšně konkurovat v dnešní datové éře.

Novoroční předsevzetí: Češi myslí na své finance. V roce 2024 chtějí víc spořit

Novoroční předsevzetí si dává více než polovina Čechů. Na předních příčkách jejich žebříčku se objevuje touha zhubnout, méně se stresovat nebo přestat kouřit. Nechybí ale ani předsevzetí týkající se financí.

Z Čechů, kteří si s příchodem nového roku dávají předsevzetí, jich 72 procent myslí na své finance. Jedním z nejčastějších finančních novoročních předsevzetí je touha více spořit. Málokomu se ale povede své odhodlání naplnit dlouhodobě. „Hlavním důvodem, proč většina lidí u svých předsevzetí lépe hospodařit dlouho nevydrží, je nedůslednost při evidenci výdajů. Pokud se člověk rozhodne lépe nakládat se svými úsporami, měl by si v prvním kroku začít poctivě evidovat všechny své výdaje ať na papír, nebo prostřednictvím nějaké mobilní aplikace či tabulky v excelu. Již po prvním měsíci má stručný přehled o svých měsíčních výdajích. Dále by měl zohlednit všechny výdaje, které jsou například placeny ročně. Zde postačí si během jednoho večera projít pohyby na bankovním účtu v minulém roce. Po vytvoření takového analýzy by měl mít člověk jasno, kolik měsíčně utratí a kolik peněz je schopen na konci měsíce reálně dát stranou,“ doporučil Roman Pilíšek, ekonom a spoluzakladatel společnosti Zlaté rezervy.

Ekonomové doporučují zvolit ke spoření vhodný nástroj, spoří-li totiž člověk „na vlastní pěst“, často od svého cíle brzy upustí. Vhodný začátek, jak své peníze uložit a ochránit je před inflací, může být spoření do zlata. Počet lidí, kteří ukládají své finance do drahých kovů, zejména pak do zlata, v Česku meziročně stoupá. Zcela novým trendem je pak časově ohraničené – roční spoření do zlata. „Ukládání finančních prostředků do zlata je fenomén jdoucí naskrz populací, vzděláním i věkem. Vesměs se jedná o lidi, kteří jsou nohama více na zemi, jsou více realističtí a řekněme i více tradiční. Nákup zlata jako ochrana proti inflaci se v posledních letech rozšiřuje mezi stále větší počet lidí. Jako uchovatele hodnoty peněz vnímá zlato takřka 60 procent české populace. Spoření do zlata je v České republice teprve v začátcích, ale nejedná se o nic složitého,“ řekl Roman Pilíšek.

Rozložení nákupu žlutého kovu v pevně ohraničeném čase bez navýšení konečné ceny je ideálním řešením, a proto v posledních letech zájem o roční spoření do zlata významně roste i v Česku. „Roční spoření do zlata funguje velmi jednoduše, srozumitelně, a především zcela transparentně. V e-shopu si zákazník vybere kousek zlata, který odpovídá jeho představě o odkládání úspor, a klikne na nabídku spoření. Aktuální cena slitku je rozložena na jeden rok do 12 plateb a zákazník v nabídce ihned vidí výši měsíční platby. Cena je při uzavření smlouvy konečná, bez jakýchkoliv navýšení a poplatků. Po zaplacení celé kupní ceny je mu zlato posláno domů,“ vysvětlil Roman Pilíšek.

Výši měsíční platby lze přizpůsobit finančním možnostem. Spořit je možné čtrnáct set, ale třeba i čtrnáct tisíc měsíčně. A pokud chce mít člověk svůj kousek zlata doma dřív než za rok, může ho kdykoliv jednorázově doplatit. „Bez sankce lze provést úhradu mimořádné platby nebo doplatit celou kupní cenu zboží. Na druhou stranu chápeme, že mnohdy přijdou neplánovaně nečekaná vydání. Pokud není střadatel schopen krátkodobě posílat dohodnutou platbu, je možné bez problémů počkat až tři měsíce, a to zcela bez sankcí. Pokud se situace nezmění ani po této době, je třeba začít jednat o zrušení smlouvy, přičemž ke každému případu přistupujeme zcela individuálně. A pokud už zákazník své nakoupené investiční zlato z jakéhokoli důvodu nechce, poskytujeme smluvní garanci, že ho kdykoliv odkoupíme,“ uzavřel Roman Pilíšek.

ZLATÉ REZERVY, www.zlaterezervy.cz

Společnost ZLATÉ REZERVY s.r.o. je obchodní společností zabývající se prodejem a výkupem fyzického investičního zlata a stříbra v podobě uzančních slitků a mincí od roku 2010. Fyzické investiční zlato a stříbro je svým charakterem zboží, jehož cena je ovlivňována vývojem na světových trzích – držitel takovéhoto zboží je tedy vystaven riziku ztráty. Společnost pokládá služby spojené s výkupem investičního zlata a stříbra za stejně významné jako při prodeji. Je si plně vědoma skutečnosti, že každý držitel zlata a stříbra může dříve nebo později potřebovat svou investici směnit na hotovost. Společnost ZLATÉ REZERVY s.r.o. poskytuje smluvní garanci, že od svého zákazníka kdykoliv odkoupí investiční zlato a stříbro zpět.

Mgr. ROMAN PILÍŠEK

Je spoluzakladatelem a hlavním ekonomem společnosti ZLATÉ REZERVY s.r.o. Dále publikuje ekonomické analýzy a komentáře v médiích a na portálu www.zlaterezervy.cz.

Roman Pilíšek je absolventem Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, kde se již během studia intenzivně zabýval problematikou finančních a komoditních trhů. Dále je absolventem magisterského studijního programu politologie s vedlejší specializací politická ekonomie na vysoké škole CEVRO Institut v Praze.

Prémiové extra odolné sklo FIXED Armor pro váš iPhone

Dopřejte svému telefonu prémiovou a extra odolnou ochranu v podobě skla FIXED Armor. Nekompromisně ochrání displej iPhonu při všech nástrahách všedního i nevšedního dne. Tvrzené sklo Armor FIXED je vyrobeno z mimořádně odolného, a přitom pružného materiálu, který vydrží téměř cokoliv. Škrábance, pády i nárazy zvládne s přehledem, chrání tak váš telefon násobně déle než běžné ochranné sklo. Vnější vrstvu tvoří speciální oleofobní vrstva, která zjednodušuje pohyb prstů po displeji a zároveň zamezuje šmouhám a otiskům. Součástí balení je praktický aplikátor, usnadňující nalepení bez otravných bublin na displeji. Sklo FIXED Armor představuje dlouhodobou a bezpečnou ochranu displeje vašeho iPhone za každé situace a je k dostání i pro Apple Watch.

Více na www.fixed.zone

FIXED Armor sklo pořídíte za 699 Kč na fixed.zone, Alze, Datartu a u dalších prodejců elektro prodejců.

GymBeam překonal v minulém roce obrat 4 miliardy korun. V 2024 se plánuje věnovat hlavně logistice.

GymBeam opět reportuje rekordní výsledky při ohlédnutí za rokem 2023. Kromě obratu, který přesáhl 4 miliardy korun, se také pyšní meziročním růstem 60 % a neuvěřitelnými 1,5 miliony nových zákazníků. V novém roce se chystá zaměřit především na růst logistiky, marketplace a neustálé zlepšování zákaznických služeb.

Rok 2023 byl pro největší fitness e-shop v našem regionu jednoznačně nejúspěšnější. Dokládají to i jednotlivé milníky, které se GymBeam podařilo překonat. Jedním z největších byl rozhodně Black Friday. Při tom se společnosti podařilo prodat rekordní milion kusů produktů a tím dosáhnout meziročního nárůstu o 76 %. Gymbeam neroste jen v číslech, ale také v počtu zaměstnanců. Ke konci roku 2023 společnost čítala přes 500 zaměstnanců a neustále hledá nové posily. Zároveň také se svou pražskou pobočkou v Karlíně vyhrála „michelinskou hvězdu“ mezi prodejnami – Visa Czech Top Shop.

S novým rokem ale přicházejí nové vize a cíle, které je třeba překonat. Těch má Dalibor Cicman, CEO GymBeamu, v rukávu hned několik. Společnost se chce soustředit především na upevňování pozice na již existujících trzích, s důrazem na nejnovější trh v Itálii a DACH region (Německo, Rakousko a Švýcarsko). Český trh je ale nadále společně s tím slovenským nejsilnější. “V růstu napříč trhy nám pomáhají data z Google, Meta platforem a také sociální síť TikTok, plus naše vlastní data,“ popisuje.

Největší změny ale chystá v oblasti logistiky. V roce 2024 by měl GymBeam disponovat nejen 5 logistickými centry, ale také novým unikátním autostorem v Košicích. S touto investicí za bezmála 147 milionů korun si slibuje automatizaci až 80 % objednávek. To povede nejen ke zrychlení výdeje objednávek, ale také ke zvýšení kapacity logistického centra, které sídlí v Košicích. Zároveň bude Gymbeam soustředit více pracovní síly na sofistikovanější práci, než je expedice. Otevření skladu v Itálii, od čehož si slibuje také zrychlení dodání produktů v daném regionu, je již pomyslnou třešničkou na dortu roku 2024.

Společnost i nadále zůstává konzistentní ve svém primárním zájmu o uspokojení potřeb zákazníka. Přestože v současné době je přes 80 % produktů dostupných na GymBeam tvořeno vlastními značkami a navýšení tohoto procenta se tak nabízí, CEO GymBeamu Dalibor to nevnímá jako prioritu. “Jsme schopni přirozeně zvyšovat podíl našich vlastních produktů. Zákazníci se k nám vrací a my můžeme nejen predikovat, jaké produkty si vyberou, ale hlavně upravovat produkty přímo podle jejich potřeb. Jako strategickou prioritou tak stále vnímáme spokojenost zákazníků, ta je pro nás vždy na prvním místě.” dodává na závěr Dalibor Cicman.

O GymBeam:

GymBeam je s obratem 105 milionů eur za rok 2022 největším fitness e-shopem v regionu CEE. Zaměřuje se na prodej výživy pro sport a zdraví, zdravých potravin, sportovního oblečení a příslušenství. Ve svém portfoliu má více než 120 značek a tisíce produktů. Velkou část jeho tržeb tvoří vlastní výroba pod značkami GymBeam, VanaVita, BeastPink, STRIX a XBEAM.

Společnost GymBeam od vzniku expandovala do dalších krajin Evropy. Momentálně působí na 15 trzích, mezi které kromě Slovenska a Česka patří například Maďarsko, Rumunsko, Chorvatsko, Bulharsko, Ukrajina, Slovinsko, Polsko, Německo či Itálie.

ASUS Republic of Gamers na CES 2024: herní notebooky, telefony ROG Phone 8, OLED monitory a herní příslušenství

PŘEHLED PŘEDSTAVENÝCH NOVINEK

  • Neomezený výkon notebooků ROG: procesory až AMD Ryzen 9 řady 8000 a Intel Core Ultra 9/7, grafické karty NVIDIA GeForce RTX řady 40 v noteboocích ROG
  • Dokonalé mobilní hraní: smartphony ROG Phone 8 a ROG Phone 8 Pro nabízejí AI, štíhlé provedení, pohlcující displeje a kvalitní fotoaparáty
  • Revoluce v hraní her na PC s malými rozměry: řada Mini PC ROG NUC umožňuje hraní na PC v kompaktním šasi o objemu 2,5 litru
  • Revoluce ve stavbě PC: ekosystém ROG BTF zavádí nový standard pro stavbu PC
  • OLED monitory, které mění pravidla hry: ROG Swift OLED PG39WCDM s úhlopříčkou 39″, PG32UCDP s úhlopříčkou 32″ a PG27AQDP s úhlopříčkou 27″ otevírají novou kapitolu strhujícího hraní
  • Špičkové herní příslušenství: řada prvotřídních periferií ROG, které vylepší zážitek z hraní

Značka ASUS Republic of Gamers (ROG) představila na akci For Those Who Dare: Transcendence v rámci veletrhu CES 2024 v Las Vegas řadu herních produktů, které zahrnují herní monitory, špičkové notebooky s vynikající grafikou či ROG Phone, nejvýkonnější herní telefon současnosti.

Díky výkonným interním komponentům a ohromujícím displejům přinášejí notebooky ROG Zephyrus G14 a G16 revoluci v přenosném hraní. Hráči se mohou ponořit do hry s notebookem ROG Strix SCAR 18, který je určen pro e-sportové nadšence hledající maximální výkon. Tyto nové herní notebooky nabízejí špičkový výkon díky procesorům až Intel Core Ultra 9 a grafické kartě NVIDIA GeForce RTX 4090 pro notebooky.

V návaznosti na nedávnou dohodu mezi společnostmi ASUS a Intel o převzetí divize Intel Next Unit of Computing (NUC) připravila značka ROG vůbec první model řady ROG NUC. Jde o kompaktní, ale výkonný počítač nesoucí kódové označení Scorpion Canyon, který využívá procesory Intel Core Ultra a grafiku NVIDIA RTX, poskytující univerzální herní využití.

Na akci byl představen také zbrusu nový smartphone ROG Phone 8, který je oproti předchozí generaci tenčí a stal se jedním z nejuniverzálnějších zařízení na trhu.

Díky novému ekosystému s názvem Back to the Future (BTF) pomáhá značka ROG omezit chaos v kabelech v PC sestavách postavených uživateli. Od výkonné základní desky ROG Maximus Z790 Hero BTF se skrytými konektory pro dokonalou správu kabelů až po grafickou kartu ROG Strix GeForce RTX 4090 BTF Edition je každý detail pečlivě propracován.

Mezi další uvedené produkty patří například skříň ROG Hyperion GR701 BTF Edition, monitor ROG Swift OLED PG39WCDM, světelná lišta ROG Aura Monitor Light Bar, držák ROG Ergo Monitor Arm, mikrofon ROG Carnyx, který precizně zachytí každou nuanci zvuku, myš ROG Keris II Ace s funkcí ROG Polling Rate Booster, bezdrátová sluchátka ROG Cetra True Wireless SpeedNova, nízkoprofilová klávesnice ROG Falchion RX a mnoho dalšího.

Se všemi produkty, které byly představeny na virtuální zahajovací akci v Las Vegas, se mohou návštěvníci seznámit na stánku značek ASUS a ROG na výstavišti The Venetian Expo, v místnosti č. 3102, a to ve dnech 8. ledna 2024 (10:00 až 18:00), resp. 9. až 11. ledna (9:00 až 18:00).

VÝKONNÉ NOTEBOOKY PRO OPRAVDOVÉ HRÁČE

Řada ROG Zephyrus – tenké herní notebooky

Herní notebooky řady ROG Zephyrus G14 a G16 udávají trendy díky celé řadě výjimečných funkcí. Přepracované prémiové šasi z hliníku bude dostupné v barvách Eclipse Gray a Platinum White. Jde o lehký a současně odolný notebook – model G14 je tenký pouhých 1,59 cm a váží 1,5 kg, zatímco varianta G16 má profil tenký dokonce jen 1,49 cm při hmotnosti 1,85 kg. Na šasi je umístěn charakteristický LED pruh Slash Lighting, který navazuje na oblíbené možnosti personalizace předchozí generace a rozšiřuje je.

Současně se jedná o první notebooky, které jsou vybaveny panely ROG Nebula Display OLED. Zephyrus G14 zaujme panelem se 3K rozlišením a obnovovací frekvencí 120 Hz. Zephyrus G16 je vybaven displejem s rozlišením 2,5K a obnovovací frekvencí 240 Hz. Oba modely disponují poměrem stran 16:10, certifikací VESA DisplayHDR True Black 500 a ohromujícím kontrastním poměrem 1 000 000:1. Technologie Hi-Res Audio a Dolby Atmos zvyšují kvalitu zvuku a integrované HD kamery slouží pro plynulou online komunikaci.

Řada Zephyrus je určena pro hráče, tvůrce i designéry a zahrnuje modely G14 s procesorem AMD Ryzen 9 8940H a G16 s procesorem až Intel Core Ultra 9 185H. Oba notebooky využívají grafické karty NVIDIA GeForce RTX a disponují výkonným chlazením ROG Intelligent Cooling, které zajistí optimální výkon.

S inovovanou řadou Zephyrus posouvá značka ROG hraní na notebooku na novou úroveň a zdařile propojuje technologie, výkon i vzhled.

ROG Strix SCAR 16 a SCAR 18: špičkové herní notebooky

Notebooky ROG Strix SCAR 16 a SCAR 18 nastavují svým špičkovým vybavením laťku herní dokonalosti. Disponují procesorem Intel Core i9 14900HX a grafickými kartami až NVIDIA GeForce RTX 4090 pro notebooky, takže nabízejí dosud nevídaný výkon. Chlazení procesoru i grafiky pomocí tekutého kovu Conductonaut Extreme v kombinaci s technologií Tri-Fan a ventilačními otvory po celém obvodu zajišťuje optimální teploty i během hraní.

Mini LED displeje s 2,5K rozlišením (2560 x 1600 pixelů), obnovovací frekvencí 240 Hz a technologií ROG Nebula HDR – včetně vůbec prvního 18palcového Mini LED displeje ROG – nabízejí až 90% poměr obrazovky k tělu a společně se zvukovou technologií Dolby Atmos a čtyřmi reproduktory garantují, že notebooky nabídnou skutečně pohlcující hraní.

Nechybí ani klávesnice přizpůsobená pro hráče, rozhraní Thunderbolt 4, síťové připojení LAN 2,5 Gb/s, WiFi 6E či baterie s kapacitou 90 Wh s možností 100W nabíjení prostřednictvím konektoru USB-C. Kovové šasi, zpracované s důrazem na detail, zdobí ikonické logo ROG s RGB podvícením a nový propracovaný design ROG s lomítkem.

ROG Strix G16 a G18: síla a výkon ve dvou odlišných variantách

Notebooky ROG Strix G16 a G18 slibují špičkové herní zážitky díky procesoru Intel Core i9 14900HX a grafickým kartám až NVIDIA GeForce RTX 4080 pro notebooky. Chlazení pomocí tekutého kovu Conductonaut Extreme s podporou technologie Tri-Fan a otvory pro odvod horkého vzduchu po celém obvodu zajišťuje optimální teploty. Řada Strix G ve dvou unikátních provedeních a s až 90% poměrem obrazovky k tělu nabízí pohlcující obraz díky 16palcovému a 18palcovému displeji ROG Nebula s 2,5K rozlišením (2560 x 1600 pixelů) a obnovovací frekvencí 240 Hz. Nechybí ani technologie Dolby Vision HDR, která v kombinaci se zvukovou technologií Dolby Atmos poskytuje výjimečný audiovizuální výkon.

Hráči jistě ocení rozměrný touchpad, velké klávesy se šipkami, podporu Thunderbolt 4, klávesnici s RGB podsvícením pro každou klávesu, 1Gb/s LAN připojení, WiFi 6E či kameru s HD rozlišením (720p). Baterie s kapacitou 90 Wh a možností 100W nabíjení prostřednictvím portu USB-C zajišťují bezproblémové hraní na cestách, aniž by to mělo vliv výkon. Verze Volt Green se vyznačuje kovovým šasi s logem RGB ROG a jedinečným novým designem ROG Slash, verze Eclipse Gray se prezentuje kovovým šasi s nenápadným vzorem ROG Slash.

ROG Phone 8 a ROG Phone 8 Pro: smartphony, které boří hranice

Smartphony ROG Phone 8 a ROG Phone 8 Pro posunují hranice mobilního hraní. Nabízejí špičkové technologie, inovativní design i výjimečný uživatelský komfort. Tyto univerzální telefony s obrovským výkonem uspokojí potřeby hráčů, streamerů, tvůrců obsahu i dalších, a vynikají funkcemi vhodnými pro hraní her.

Jejich srdcem je mobilní platforma Snapdragon 8 Gen 3, která zajišťuje bezkonkurenční výkon. Novinky využívají pokročilých funkcí umělé inteligence, včetně X-Sense 2.0, AI Grabber, sémantického vyhledávání, potlačení šumu pomocí AI a dalších funkcí, které znamenají významný posun v interakci s uživatelem.

Aby se telefony nezahřívaly ani během herních maratonů, využívají pokročilé mechanismy vnitřního chlazení včetně technologie Rapid-Cooling Conductor, která odvádí teplo přímo ze SoC do zadního krytu. Nově přibyly funkce umělé inteligence určené pro hraní her, jako jsou režim na pozadí a X Capture, které ještě vylepšují zážitky z hraní.

Navzdory tomu, že jsou telefony ještě tenčí než jejich předchůdci, se mohou pochlubit robustní baterií o kapacitě 5500 mAh s podporou bezdrátového nabíjení. 6,78palcový flexibilní AMOLED displej Samsung E6 s obnovovací frekvencí 165 Hz přináší úchvatný obraz. Přizpůsobitelné prvky, jako jsou logo Aura RGB Lighting či Anime Vision Mini-LED, mohou vyjádřit individuální styl i vkus uživatele.

Systém zadního trojitého fotoaparátu se skládá z 50Mpx hlavního snímače Sony IMX890 se šestiosým hybridním stabilizátorem Gimbal 3.0, 13Mpx ultra širokoúhlým fotoaparátem s prostorovým objektivem a 32Mpx teleobjektivem s trojnásobným optickým zoomem a optickou stabilizací obrazu. Technologie Dirac Virtuo for Headphone se stará o virtuální prostorový zvuk.

Řada telefonů ROG Phone 8 nabízí bezkonkurenční výkon, inovace, odolnost proti vodě a prachu díky stupni krytí IP68 a štíhlou konstrukci, která snoubí vzhled s funkčností.

Mini PC řady ROG NUC: kompaktní herní výkon

Kompaktní Mini PC ROG NUC přesahuje rámec běžného herního systému, protože díky malým rozměrům umožňuje hrát kdykoli a kdekoli. Mini PC ROG NUC využívají výkon procesorů Intel Core Ultra 7 nebo Core Ultra 9. Architektura Performance Hybrid zajišťuje bezproblémový multitasking zásluhou dalších elektronických jader, zatímco technologie Intel Thread Director a Intel Smart Cache optimalizují pracovní zátěžm aby bylo hraní her maximálně plynulé. Ve spojení s grafikou NVIDIA RTX 4060 nebo RTX 4070 slibuje Mini PC ROG NUC ohromující obraz až na čtyřech monitorech s podporou 4K rozlišení.

Skříň je přístupná bez nutnosti použití nářadí a umožňuje složení za méně než 10 minut. Rozměry 270 x 180 x 50 mm jsou novým standardem pro nekompromisní hraní v minimalistickém provedení. Zřízení ROG NUC lze jednoduše využívat s herním ovladačem ROG Raikiri PRO, který zajišťuje novou definici herní interakce. Osvětlení ARGB a aplikace ROG Armory Crate umožňují uživatelům vytvářet jedinečné světelné show. Konektivita zahrnuje rozhraní HDMI 2.1a, DisplayPort 1.4, Thunderbolt 4 / USB4 Type-C, USB 3.2 Gen 2, USB 2.0 a Intel Killer WiFi 6E AX1690i. Mini PC ROG NUC je kompatibilní s operačními systémy Microsoft Windows 11 i Linux, a proto nabízí vysokou flexibilitu. ROG NUC je ukázkou kompaktního designu ve spojení s extrémním výkonem.

Monitory ROG Swift OLED PG39WCDM, PG32UCDP a PG27AQDP

Monitor ROG Swift OLED PG39WCDM má úhlopříčku 39 palců a ultra širokoúhlý 800R zakřivený herní OLED displej s rozlišením 3440 x 1440 pixelů a obnovovací frekvencí 240 Hz. Model ROG Swift OLED PG32UCDP je prvním herním monitorem na světě s duálním režimem a funkcí Frame Rate Boost, která umožňuje kdykoli přepnout ze 4K rozlišení s obnovovací frekvencí 240 Hz na Full HD rozlišení s obnovovací frekvencí 480 Hz. Novou řadu monitorů doplňuje model ROG Swift OLED PG27AQDP, nejrychlejší herní OLED monitor na světě zásluhou obnovovací frekvence 480 Hz.

Novinky využívají technologii ROG OLED třetí generace, nejnovější technologií META nebo technologii ELMB, díky nimž dosahují 30% zvýšení maximálního jasu a 20% zlepšení pozorovacího úhlu, čímž výrazně předčí své předchůdce. Vlastní chladič nejen snižuje provozní teploty, ale také chrání před vypalováním, čímž zajišťuje dlouhou životnost OLED displeje. Díky maximálnímu jasu 1300 nitů[1] a souladu s DisplayHDR True Black 400 poskytují nové modely řady ROG Swift OLED pohlcující obraz během hraní. Obdivuhodná doba odezvy 0,03 ms s kompatibilitou s AMD FreeSync Premium Pro zajišťuje plynulý obraz bez trhání s nízkou latencí. Exkluzivní technologie Extreme Low Motion Blur (ELMB) umožňuje ještě ostřejší a jasnější pohyb v rychlých hrách.

Monitor ROG Swift OLED PG39WCDM s vestavěnou funkcí Smart KVM umožní uživatelům bezproblémové ovládání dvou zařízení pomocí klávesnice a myši, USB 3.2 připojení zase umožňuje rychlý přenos souborů. Široké možnosti připojení včetně DisplayPort, HDMI (v2.1) a USB-C s 90 W Power Delivery[2] dělají z monitoru ROG Swift OLED univerzální hub pro herní sestavy. Vedle těchto funkcí nabízí monitory sadu ROG VESA pro snadnou montáž na stěnu či na kancelářskou přepážku. Díky zakřivení panelu 800R je ROG Swift OLED nejzakřivenějším dostupným monitorem, který poskytuje skutečně pohlcující zážitky z hraní.

Všechny tři nové modely jsou vybaveny technologií ROG Gaming Artificial Intelligence s funkcemi Dynamic Shadow Boost, Dynamic Cross-Hair, Variable Overdrive 2.0 a Dynamic GameVisual (u vybraných modelů), které uživatelům vylepšují hratelnost.

Revoluční herní nastavení: ROG Aura Monitor Light Bar ALB01 a ROG Ergo Monitor Arm AAS01

Značka ROG představila také zajímavé příslušenství pro monitory, a to světelnou lištu monitoru ROG Aura Light Bar ALB01 a držák monitoru ROG Ergo Monitor Arm AAS01, které na veletrhu CES 2024 získaly ocenění za inovace.

Světelná lišta ROG Aura Light Bar nabízí tři režimy – přední osvětlení, které nezatěžuje oči, podsvícení pro nastavení Aura Sync a jejich kombinaci, která minimalizuje namáhání očí. Je vhodná pro zakřivené i ploché monitory, podporuje personalizované nastavení teploty barev a jasu a snadno se integruje do herních sestav pomocí softwaru Aura Sync a ASUS DisplayWidget Center, který umožňuje používání pokročilých funkcí, jako jsou například synchronizace aplikací, přednastavené světelné plány a systémová synchronizace.

Držák monitoru ROG Ergo Monitor Arm je určen pro monitory s úhlopříčkou 39 palců a větší[3] až do maximální doporučené hmotnosti 11,5 kg. Díky oboustrannému vedení kabelů a modernímu provedení inspirovaného kyberpunkem s podporou standardu VESA přináší držák Ergo Monitor Arm možnost nastavení bez zbytečného nepořádku a s možností přizpůsobení.

Mechanický pružinový systém držáku umožňuje plynulé nastavení a polohování. Monitor se může natáčet v rozsahu 75° nahoru a 15° dolů, a funkci pivot, která umožňuje otáčení o plných 360°. Dokládají to přísné testy odolnosti, včetně testu polohování s 10 000 cykly. Toto příslušenství pro monitory pro nejnovější ROG OLED monitory kombinuje zajímavý design a ergonomické funkce.

EKOSYSTÉM BTF

Na veletrhu Computex 2023 představil ASUS revoluční řešení skrytých konektorů s názvem BTF, které znamená novou éru v oblasti stavění PC. Cílem této inovace je překonání tradičních metod sestavování PC snížením počtu a viditelnosti vnitřních kabelů v přední části. Úspěch BTF vedl k vytvoření ekosystému ROG Advanced BTF, který zahrnuje základní desku ROG Maximus Z790 Hero BTF, grafickou kartu ROG Strix GeForce RTX 4090 BTF Edition a PC skříň ROG Hyperion GR701 BTF Edition.

Základní deska budoucnosti: ROG Maximus Z790 Hero BTF

Vlajkovou lodí ekosystému Advanced BTF je základní deska ROG Maximus Z790 Hero BTF – designový průkopník se skrytými konektory na spodní straně. Deska nabízí také další inovativní funkce, včetně diagnostického Q-LED displeje v pravém horním rohu, která poskytuje zpětnou vazbu v reálném čase o problémech s napájením a instalací paměťových modulů před spuštěním systému.

Za zmínku stojí také PCIe Slot Q-Release Slim, což je jednoduché řešení pro odemykání grafických karet. Uživatelé mohou kartu snadno naklonit a vytáhnout, čímž ji automaticky vyjmou ze slotu, což zefektivňuje upgrade a údržbu, aniž by bylo nutné stisknout tlačítko. Na základní desce je umístěn i slot pro grafickou kartu s vysokým výkonem, který je speciálně navržen pro grafiky využívající konektor PCIe high-power, jako je třeba ROG Strix GeForce RTX 4090 BTF Edition.

Nová a vylepšená grafika ROG Strix GeForce RTX 4090 BTF Edition

Grafická karta ROG Strix GeForce RTX 4090 BTF Edition přebírá všechny funkce standardní karty řady ROG Strix RTX 4090 a zároveň přináší konektor PCIe high-power kompatibilní s novým high-power slotem pro grafiku na základní desce ROG Maximus Z790 Hero BTF. Toto inovativní řešení eliminuje potřebu viditelných 8-pinových nebo 16-pinových napájecích kabelů na kartě, čímž zjednodušuje vedení kabelů a snižuje množství odhalených vodičů. Konstrukce BTF přidává dodatečnou podporu, která zabraňuje prohýbání, a zajišťuje strukturální integritu.

Ekosystém Advanced BTF doplňuje PC skříň ROG Hyperion GR701 BTF Edition, která nabízí bezproblémové organizaci kabelů, a doplňuje tak sestavu skrytých konektorů. Ekosystém ROG BTF vylepšuje vzhled ROG sestav a integruje inovace, které přispívají k rychlejší a pohodlnější práci stavitelů PC.

PŘÍSLUŠENSTVÍ, KTERÉ MĚNÍ PRAVIDLA HRY

Na veletrhu CES představila značka ROG také pestrou škálu špičkového příslušenství, které hráčům umožňuje zdokonalit se v gamingu.

Mikrofon ROG Carnyx, který byl speciálně vytvořen pro nahrávání ve studiové kvalitě, je vybaven velkou 25mm kondenzátorovou kapslí, 192kHz/24-bitovou vzorkovací frekvencí zaručující detailní a živý zvuk a kardioidním polárním vzorem pro sólové nahrávání. Jeho vysokofrekvenční filtr, integrovaný pop-filtr a prémiový kovový držák zaručí čistý a plynulý zvuk, a to i při intenzivních herních seancích s ruchy v pozadí, jako jsou psaní, klikání nebo křik. Díky intuitivnímu multifunkčnímu ovladači knoflíku, tlačítku pro ztlumení jediným dotykem a osvětlení Aura Sync RGB je mikrofon Carnyx dokonalým společníkem pro streamování.

Dalším přírůstkem do rodiny herního příslušenství je myš ROG Keris II Ace z e-sportové edice Ace Lineup. Díky hmotnosti pouhých 54 gramů a ergonomickému tvaru je vhodná pro milovníky FPS stříleček. Zásluhou bezdrátové technologie ROG SpeedNova je zajištěna nejkratší latence i v zarušeném bezdrátovém prostředí. Optický snímač ROG AimPoint Pro a odolný 100M optický mikrospínač ROG vynikají přesností i odolností. ROG Polling Rate Booster je funkce, která podporuje bezdrátový polling rate s frekvencí až 4000 Hz a kabelový polling rate s frekvencí až 8000 Hz, čímž minimalizuje zpoždění kurzoru a zajišťuje, že akce ve hře probíhají přesně podle představ.

Klávesnice ROG Falchion RX Low Profile, která získala ocenění CES 2023 Innovation Award, je evolucí klávesnice Falchion, která využívá nízkoprofilové spínače ROG RX. Klávesnice RX Red Low-Profile nabízí hedvábně plynulý lineární pocit, zatímco klávesnice RX Blue Low-Profile poskytuje příjemný pocit. Díky kompaktnímu designu, minimalistickému vzhledu a jedinečným funkcím, jako jsou multifunkční dotykový panel, bezdrátová technologie ROG SpeedNova a přijímač ROG Omni Receiver, mění tato klávesnice pravidla hraní na cestách pro hráče i běžné uživatele.

Díky bezdrátovým sluchátkům ROG Cetra True Wireless SpeedNova s duálním režimem bezdrátového 2,4GHz a Bluetooth připojení si hráči vychutnají plně synchronizovaný zvuk. Headset využívá bezdrátovou technologií ROG SpeedNova a nabízí velmi krátkou latenci, spolehlivé bezdrátové připojení a optimalizovanou spotřebu energie. Disponuje také zvukem s vysokým rozlišením 24 bitů a frekvencí 96 kHz[4] nebo realistickými detaily vylepšenými technologií Dirac Opteo. Mikrofony na lícní kosti s podporou AI zajistí čistou komunikaci. Adaptivní ANC s automatickým režimem optimalizuje potlačení šumu a přispívá k lepším zážitkům při poslechu hudby nebo hraní her. Sluchátka nabízejí výdrž na baterie[5] až 46 hodin, bezdrátové nabíjení či funkci rychlého nabíjení a jsou vybavena i přizpůsobitelným osvětlením ASUS Aura RGB.

O značce ROG

Republic of Gamers (ROG) je značka společnosti ASUS, která se věnuje vytváření nejlepšího herního hardwaru a softwaru na světě. Značka ROG, která vznikla v roce 2006, nabízí kompletní řadu inovativních produktů známých svým výkonem a kvalitou. Zahrnuje základní desky, grafické karty, PC komponenty, notebooky, desktopy, monitory, telefony, audio zařízení, routery, herní periferie a příslušenství. ROG se účastní a sponzoruje významné mezinárodní herní akce. Výbava ROG byla použita k vytvoření stovek rekordů v přetaktování a je stále preferovanou volbou hráčů a nadšenců po celém světě. Chcete-li se stát jedním z těch, kteří se odváží, zjistěte více o společnosti ROG na adrese http://rog.asus.com.

  1. 3 % okna se zapnutou funkcí HDR.
  2. 90 W při vypnutí funkcí USB a HDR.
  3. Rozměry monitoru lze překročit, nepřekročí-li hmotnost monitoru maximální uvedenou nosnost držáku. Hmotnostní limit pro zakřivené monitory se může lišit v závislosti na modelu. Doporučené maximální rozměry: maximální doporučená hmotnost: 3~11,5 kg (zakřivené monitory 3~8,5 kg).
  4. V režimu 2,4 GHz.
  5. V režimu Bluetooth.

Canon spouští program prodloužené záruky pro velkoformátové tiskárny řady Colorado M

Společnost Canon představila komplexní program pro velkoformátové grafické tiskárny řady Colorado M, který zákazníkům umožňuje prodloužit záruku až na pět let.

Na všechny tiskárny řady Colorado M se vztahuje standardní záruka společnosti Canon, která platí po dobu dvou let od data instalace nebo do 20 000 m2 vytištěného výstupu, podle toho, co nastane dříve.[1]

Na výběr jsou dvě nové možnosti: rozšířená záruka na náhradní díly nebo rozšířená záruka na náhradní díly a tiskové hlavy. V případě rozšířené záruky na náhradní díly jsou zahrnuty všechny servisovatelné díly kromě tiskových hlav. Rozšířená záruka na náhradní díly a tiskové hlavy zahrnuje všechny výhody rozšířené záruky na náhradní díly a také plnou záruku na tiskové hlavy. Nový program rozšířené záruky dává zákazníkům na výběr krytí na tři, čtyři nebo pět let od data instalace a lze jej zakoupit v okamžiku nákupu zařízení nebo do tří měsíců od data instalace.[2]

V závislosti na požadavcích zákazníka lze volit z jedné ze tří možností rozšířené záruky náhradních dílů a tiskových hlav s možností dalšího navýšení podle toho, jak se firma rozrůstá. Základní varianta Prime je určena pro objemy tisku do 50 000 m2 po dobu pěti let, varianta Plus pokrývá objemy tisku do 100 000 m2 po dobu pěti let a varianta Pro je určena pro provozy produkující až 150 000 m2 po dobu pěti let.

Mathew Faulkner, ředitel marketingu a inovací skupiny pro velkoformátový tisk regionu EMEA společnosti Canon Europe, uvedl: „Úspěšné představení řady Colorado M, která nabízí škálovatelnost a možnost použití bílého inkoustu, vyvolalo na trhu skutečný rozruch a podstatně rozšířilo možnosti použití pro naše zákazníky. S touto rozšířenou zárukou si nyní naši zákazníci a partneři mohou být jisti, že je o údržbu postaráno díky plné záruce na potřebné díly a tiskové hlavy. Zákazníci mohou využívat výhod vysoké doby provozuschopnosti tiskárny a konzistentního tiskového výstupu a soustředit se na spokojenost odběratelů tisku a rozvoj svého podnikání.“

Nová modulární tiskárna řady Colorado M byla uvedena na trh na začátku tohoto roku a její spolehlivá konstrukce, která využívá plně automatizované piezoelektrické tiskové hlavy, zajišťuje vysokou provozuschopnost a nízké nároky na údržbu. Zavedením tohoto programu prodloužené záruky Canon dále zajišťuje výkonnost tiskáren a jejich dlouhodobou spolehlivost pro zákazníky.

Kromě standardního a rozšířeného záručního programu nabízí Canon také poprodejní servisní program proCARE, který poskytuje podporu na místě včetně dílů a práce. Smlouvy na program proCARE lze uzavřít na 36, 48 a 60 měsíců s možností prodloužení o 12 nebo 24 měsíců po skončení původní smlouvy. Další možnosti podpory zahrnují nadstandardní rychlou pomoc přímo na místě instalace a výměnu tiskových hlav.

Oceněná řada Canon Colorado M je jednotná, plně modulární platforma, kterou lze konfigurovat podle potřeb zákazníků a která roste spolu s jejich podnikáním díky snadnému upgradu přímo v terénu. Škálovatelná řada zahrnuje dva základní modely (M3 a M5), které nabízejí výběr výstupních rychlostí, s možností upgradu z jednoho modelu na druhý a s možností přidat funkci bílého inkoustu (M3W a M5W).

Řada Colorado M je navržena s ohledem na nízké celkové náklady na vlastnictví a rychlou návratnost investic, a to díky nejnižším provozním nákladům ve své kategorii, schopnosti vyrábět vysoce hodnotné aplikace a jedinečným možnostem modulárního upgradu.

Další informace o řadě Colorado M najdete zde: https://www.canon-europe.com/business/products/wide-format-printers/colorado-m-series/

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

Inteligentní predikce energetických toků zabrání až 30 % ztrát. Ogre AI získává od českých Soulmates Ventures 12 milionů korun

Předpovídat poptávku a nabídku energií a zabránit zbytečným ztrátám – to je cílem rumunského startupu Ogre AI, který prostřednictvím predikcí s pomocí umělé inteligence pomáhá chytře a udržitelně řídit energetické toky všem účastníkům energetického řetězce včetně korporací jako ČEZ Group, Enel Group, Engie a E.ON. Ogre AI tak pomáhá svým klientům zabránit až 30 % finančních ztrát, se kterými se dnes mohou potýkat. Startup nově získává od investorů v čele s českým akcelerátorem udržitelných startupů Soulmates Ventures částku 15,5 milionu korun. Soulmates Ventures podpořili Ogre AI 12 miliony korun, zbytek částky doplnil zakladatel Matei Stratan a investoři z předchozího kola Early Game Ventures. Potenciál startupu dokládá také účast renomovaných MMC Ventures, kteří mají ve svém portfoliu 230 investic a 24 úspěšných exitů. Finanční injekci společnost využije pro škálování produktu a expanzi na evropský trh včetně České republiky.

„K myšlence svěřit predikci energetické nabídky a poptávky technologiím mne dovedla osobní zkušenost. Roky jsem totiž působil ve specializované firmě, která se starala o totéž, co dnes v Ogre AI pomáhá zajišťovat umělá inteligence. Společnost obsluhovala přibližně 700 operátorů a při zkoušení jiných konkurenčních řešení jsme zjistili, že nejsou založena na dostatečně kvalitních datech. Dnes se o predikci kompletně stará umělá inteligence a strojové učení,“ vysvětluje důvody k založení startupu Matei Stratan, zakladatel a CEO Ogre AI.

„Je fascinující, jak komplexní problém je moderní distribuce energií. Velcí dodavatelé nebo lokální výroba z obnovitelných zdrojů jsou jen některé dílky této velké skládačky. V Soulmates Ventures chceme podporovat v růstu nejen profitabilní, ale stejně tak i udržitelné společnosti, čehož je Ogre AI velmi dobrým příkladem. Věřím, že má obrovský potenciál reformovat odvětví energetické správy a přispět k udržitelnější budoucnosti, ve které budou zdroje kontrolovány na základě dat a moderních technologií,“ říká Hynek Sochor, zakladatel a předseda představenstva akcelerátoru a VC fondu Soulmates Ventures. Tím však s podporou nekončí. „Pokud v budoucnu Ogre AI naplní očekávaný růst, máme možnost navýšit financování až o dalších 12 milionů korun,“ dodává.

Dohlížet nad energiemi chytře a bez ztrát

Startup již nyní ovlivňuje udržitelnost tím, že na svém místním trhu v Rumunsku předpovídá 90 % veškeré poptávky po elektřině a 85 % technických ztrát v místní síti, v Řecku pak 70 % poptávky po elektřině. Díky tomu pomáhá rychleji integrovat obnovitelné zdroje, ale zároveň udržovat stabilitu energetické sítě. Celkem pokrývá více než 15 milionů spotřebitelů (domácnosti, komerční a průmyslové podniky). I díky tomu si vysloužil místo mezi top 10 inovativními nadějnými startupy z Rumunska za rok 2023 podle EU-Startups. Portál Vestbee vybral Ogre AI jako jeden z deseti nejzajímavějších startupů pro měsíc září 2023. Následně jej jmenoval vítězem letošní soutěže Vestbee’s CEE Startup Challenge.

Ogre AI investici využije především na škálování svého produktu pro energetické společnosti a expanzi na další trhy, zejména v regionu střední a východní Evropy. Patnáctičlenný tým se také zaměří na personální růst, především svého obchodního oddělení, nově jej doplnil například bývalý CEO energetické společnosti E.ON. Za produktem stojí experti z Oxfordu, Cambridge, MIT, Princetonu a Institutu Alana Turinga, kteří se specializují na oblasti analýzy a modelování dat, matematiky, využití umělé inteligence a strojového učení.

„Ogre AI poskytuje jedinečnou platformu pro špičkovou predikci a analýzu dat energetických toků, která přináší až 30% úspory účastníkům trhu v odvětví energetiky. Skládá se ze šesti modulů – predikce výroby, poptávky, spotřebitelů/výrobců* a technických ztrát, nebo detekce anomálií a netechnických ztrát, které lze plynule integrovat samostatně či v kombinaci podle potřeb klienta,“ dodává Matei Stratan.

* Z anglického prosumer, tedy spotřebitel a zároveň výrobce. V sektoru energetiky to mohou být například domácnosti s vlastní fotovoltaikou, které odkupují i prodávají energii do sítě.

Více o Ogre AI

Ogre AI poskytuje nejmodernější platformu zaměřenou na predikce a analýzu pro energetické společnosti zahrnující oblasti elektřiny, plynu, centralizovaného vytápění, vodovodů a odpadních vod. Hlavním přínosem technologie pro zákazníky je schopnost efektivně předvídat a plánovat energetické toky, a tím snižovat rizika a udržet si konkurenceschopnost. V současnosti rozšiřují svůj záběr také na energetický management a digitalizaci celého energetického řetězce. Platforma rovněž nabízí řadu technologických funkcí, díky nimž je jedinečná svou flexibilitou. Spojuje možnosti nejmodernějších technologií, například umělou inteligenci a strojové učení, datové zdroje, big data a cloud. Zároveň je technologicky agnostická, takže ji lze nasadit do veřejných cloudů, nebo ji provozovat lokálně.

O Soulmates Ventures

Soulmates Ventures je český investiční akcelerátor zaměřený na udržitelné inovace. Vyhledává projekty, které naplňují vizi udržitelného rozvoje, tzv. purpose-profit-driven startupy v raných fázích podnikání. Kromě finančních prostředků pomáhá projektům udržitelněji růst, škálovat byznys a rychleji expandovat. Soulmates Ventures založil podnikatel Hynek Sochor a od roku 2020 ho vlastní a vede spolu s Václavem Gregorem, který působí v roli CEO. Po třech letech fungování v oblasti venture kapitálu má v portfoliu 11 společností, z toho tři exity. Mezi jejich investice patří nadějné projekty jako estonský eAgronom, britský Unmanned Life, český VOS.health a Kardi AI, slovenské Twinzo nebo rumunské Ogre AI.

Sony vystavuje na veletrhu CES 2024

Představujeme své různorodé iniciativy, které se zaměřují na využití a podporu kreativity prostřednictvím technologie

Společnost Sony Group (dále jen „Sony“) bude vystavovat na veletrhu CES 2024, který se koná v Las Vegas v Nevadě od úterý 9. ledna (SEČ). Ústředním tématem bude „Podpora kreativity prostřednictvím technologií“.

Kenichiro Yoshida, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Sony Group Corporation, vystoupil na tiskové konferenci společnosti Sony, která se konala v pondělí 8. ledna před zahájením výstavy pro veřejnost. Úvodem konstatoval, že společnost Sony jako kreativní zábavní společnost vždy považovala lidi za středobod kreativity a zavázala se být hybnou silou dobra posílením možností tvůrců. Připojila se k němu plejáda různých přednášejících a společně představili iniciativy na podporu tvůrců napříč hudební, filmovou a televizní produkcí společnosti Sony, nová řešení pro vizuální produkci a tvorbu prostorového obsahu, zapojení fanoušků v komunitách, jako jsou anime, sport a hry, a iniciativy v oblasti zábavy a bezpečnosti, které mají za cíl pokročit v oblasti mobility. Prezentace představila také různé technologie, které stojí za těmito iniciativami. Závěrem tiskové konference zdůraznil, že společnost Sony přijímá nápady lidí a povznáší jejich příběhy, protože pokračuje v podpoře kreativity pomocí technologií.

Tiskovou konferenci společnosti Sony na veletrhu CES 2024 můžete shlédnout na oficiálním kanálu YouTube:

Řečníci na tiskové konferenci (podle pořadí)

・Kenichiro Yoshida (předseda představenstva a generální ředitel společnosti Sony Group Corporation)

・Jon Platt (předseda představenstva a generální ředitel společnosti Sony Music Publishing)

・Neal Manowitz (prezident a provozní ředitel společnosti Sony Electronics Inc.)

・Katherine Pope (prezidentka, Sony Pictures Television Studios)

・Toshihiro Mibe (prezident a výkonný ředitel společnosti Honda Motor Co., Ltd.)

・Izumi Kawanishi (zástupce ředitele, prezident a provozní ředitel společnosti Sony Honda Mobility Inc.)

・Jessica Hawk (viceprezidentka společnosti, Microsoft)

Stánek společnosti Sony

Termín: 9. ledna (úterý) až 12. ledna (pátek) 2024

Místo konání: Las Vegas Convention Center, stánek # 21800

Hlavní vystavené exponáty

Od technologie podporující tvorbu přes zapojení fanoušků až po rozšiřující se prostor pro Kando – výstava se zaměřuje na to, jak společnost Sony rozšiřuje možnosti tvůrců, aby mohli víc objevovat a tvořit, a to prostřednictvím inovativních technologií pro vyprávění příběhů, zábavu a další oblasti. Ukáže také nové cesty, které umožní naplnit svět emocemi.

Společnost Sony se také snaží snížit dopad své expozice na životní prostředí tím, že znovu využívá materiály z loňského roku a používá uspořádání, které snižuje nutnost stavby velkých konstrukcí. Kromě toho jsou informační panely ve stánku vyrobeny z „Original Blended Material*“, papírového materiálu vyvinutého společností Sony.

* Ekologický papírový materiál vyrobený z bambusu, cukrové třtiny a recyklovaného papíru s ověřeným původem.

  • Rozšiřujeme kreativitu: Pomáháme přinášet nové produkční příležitosti prostřednictvím inovativních technologií
  • Nové zařízení pro pokročilou vizualizaci společnosti Sony Pictures Entertainment (SPE): Torchlight

Společnost Sony představuje Torchlight, nový přelomový pokročilý vizualizační prostor s nejnovějšími vlastními technologiemi společností skupiny Sony ve spolupráci s Unreal Engine společnosti Epic Games, nejotevřenějším a nejpokročilejším 3D nástrojem na světě pro práci v reálném čase. Torchlight umožňuje filmařům vytvářet digitální scény ještě před hlavním natáčením, a to v praktickém virtuálním prostředí s využitím Unreal Engine a virtuálních kamer, včetně sady virtuálních produkčních nástrojů, která plynule propojuje virtuální prostředí s produkcí na place s využitím digitální filmové kamery Sony VENICE. Kromě toho budou mít tvůrci přístup k různým patentovaným technologiím Sony včetně mobilního systému snímání pohybu „mocopiTM“. Tyto a další technologie jsou začleněny do pracovního postupu v Torchlight a podporují tvůrce, aby mohli v reálném čase popustit uzdu své kreativitě.

* Další podrobnosti naleznete v tiskové zprávě: https://www.sonypictures.com/corp/press_releases/2024/0104

  • Budoucnost tvorby obsahu – virtuální produkce

Společnost Sony podporuje rozvoj virtuální produkce (Virtual Production), nové formy tvorby obsahu, a to od technologického vývoje až po poskytování produkčních řešení. V této oblasti společnost Sony kombinuje pokroky ve svých zobrazovacích, snímacích a zobrazovacích technologiích a využívá vykreslování v reálném čase pomocí herních enginů. Společnosti Pixomondo, Sony PCL a SPE poskytují komplexní kreativní služby a scénickou infrastrukturu po celém světě, aby pokryly celý výrobní proces, od předprodukce, přes natáčení na place s využitím virtuální produkce až po postprodukci.

  • Zapojení fanoušků: Díky integraci reálných a virtuálních zážitků pro fanoušky
  • Produkty a hry pro PlayStation5

Společnost Sony Interactive Entertainment představuje nejnovější řadu hardwaru PlayStation 5, která zahrnuje inovativní produkty, jako je nová konzole PlayStation 5 v menším provedení, ovladač PlayStation PortalTM, bezdrátová sluchátka Pulse ExploreTM, ovladač AccessTM a připravovaná bezdrátová náhlavní souprava Pulse EliteTM. K vidění bude také kolekce stylových kovových krytů na konzoli PS5 Deep Earth a bezdrátové ovladače DualSense. Účastníci si na stánku mohou také vyzkoušet Gran Turismo 7 na PS5 i PlayStationVR2 (PS VR2) v pohlcujících závodních boxech a také si prohlédnout zbrusu nový režim No Return ve hře The Last of UsTM Part II Remastered od Naughty Dog, která vychází 19. ledna.

  • Nové zapojení fanoušků s pomocí technologií a zábavy

Společnost Sony rozvíjí iniciativy zaměřené na zapojení sportovních fanoušků. Společně s fotbalovým klubem Manchester City v současné době společnost Sony provádí testování konceptu (PoC – „proof of concept“), jehož cílem je poskytovat nové služby, které vytvoří globální online komunitu fanoušků. Beta verze služby bude pro fanoušky spuštěna později v tomto roce. Uzavřené testování již začalo a fanoušky projekt zaujal a nadchl. Na stánku si návštěvníci mohou prohlédnout nový obsah z virtuálního stadionu Etihad a zapojit se do zážitků a sdílet svou vášeň pro tým a hráče.

Divize společnosti Sony zaměřené na sport představují společné iniciativy s několika významnými sportovními společnostmi po celém světě, které spojují optické sledování Hawk-Eye Innovations, technologii vizualizace dat Beyond Sports a odborné znalosti společnosti Pulselive v oblasti zapojení fanoušků, aby vytvořily dosud nevídané zážitky pro fanoušky zaměřené na různorodé publikum, včetně mladších generací.

  • Pohlcující hudební zážitky nové generace

Společnost Sony Music vytváří nové příležitosti pro umělce, jak prostřednictvím herních platforem a dalších prostředí určených pro zábavu rozšířit jejich kontakt s fanoušky s využitím technologií tvorby na herním enginu a technologií virtuální produkce. Návštěvníci stánku si mohou vyzkoušet tři aplikace nové generace pohlcujících hudebních zážitků. Expozice představí využití virtuálních produkčních možností Sony a Unreal Editor for Fortnite (UEFN) od Epic Games při tvorbě videoklipu k písni „Jericho“ od umělkyně Iniko z Columbia Records a také Journey Through Jericho, doprovodného ostrova Fortnite založeného na tomto videu. Návštěvníci stánku si budou moci vyzkoušet také Nitewave, nový ostrov pro Fortnite zaměřený na hudbu, který byl vytvořen s pomocí UEFN. Kromě toho si budou moci zahrát AVNU: Where Music Meets, hudební destinaci pro Roblox zaměřenou na hraní her souvisejících s hudbou, výzvy a sbírání virtuálního zboží s hudbou od talentů Sony Music včetně Paula Russella, umělce z Arista Records.

  • Sony Pictures Virtual Reality

Společnost Sony Pictures Virtual Reality (SPVR) představuje svou nejnovější multiplatformní VR hru Ghostbusters: Rise of the Ghost Lord, rozšíření světa oblíbených Krotitelů duchů. V rámci expozice se představí technologie sledování očí a zpětná vazba headsetu PS VR2, nejnovější generace náhlavní soupravy pro virtuální realitu PS5, spolu s adaptivními spouštěči ovladače PS VR2 Sense. SPVR rozšiřuje využití duševního vlastnictví společnosti SPE tím, že poskytuje pohlcující zábavu prostřednictvím výroby a distribuce VR her a zážitků po celém světě ve všech spotřebitelských kanálech, včetně zábavy v domácnostech a na nejrůznějších místech.

  • Poutavé vyprávění příběhů: Vytváření hmatatelných, vizuálních zážitků, které rozšiřují IP v reálném světě prostřednictvím zábavy založené na lokaci

Společnost Sony ve snaze poskytnout tvůrcům nové možnosti vyjádření a rozšířit hodnotu duševního vlastnictví obsahu podporuje prostřednictvím spolupráce v rámci celé skupiny PoC pro pohlcující zážitky, které využívají její snímací a interaktivní technologie. Během této ukázky si návštěvníci mohou vyzkoušet pohlcující svět Krotitelů duchů s využitím jedinečné haptické technologie Sony, snímání pohybu bez markerů a mobilního systému snímání pohybu „mocopi™“.

Kromě toho se společnost SPE zaměřuje na zábavu v různých lokalitách po celém světě, včetně thajského parku Columbia Pictures Aquaverse, který byl televizní společností CNN vybrán jako jeden z nejlepších nových zábavních parků na světě. Tato výstava představuje video z těchto iniciativ, včetně první vlastní provozované zábavní destinace Wonderverse, kterou studio otevírá v lednu tohoto roku v oblasti Chicaga.

  • Nové tvůrčí prostory: Budoucnost definuje více prostorů pro okamžiky podle filosofie kando Kando Moments – proměna mobility
  • Snímací technologie pro zvýšení bezpečnosti mobility

„Safety Cocoon“ je koncept, který má zvýšit bezpečnost vozidla tím, že sleduje prostor kolem vozidla v rozsahu 360 stupňů v různých situacích každodenního provozu a umožňuje řidiči včas reagovat a vyhnout se riziku. Na stánku se návštěvníci mohou seznámit s různými snímacími technologiemi společnosti Sony, které tento koncept pomáhají realizovat. Prostřednictvím rozlišení a citlivosti, které překonávají lidské oko, si snímací technologie společnosti Sony kladou za cíl zvýšit bezpečnost tím, že budou sloužit jako oči pro systém mobility a přispívat k poskytování nových zážitků z mobility.

O Sony Corporation

Společnost Sony Corporation je zábavní společnost, jež staví na preciznosti a jedinečnosti svých technologií a zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin. Cílem společnosti je prostřednictvím svých produktů a kreativity probudit emoce u samotných spotřebitelů i firem a zároveň jim dát pocit, že se produkty staly jejich neodmyslitelnou součástí a mohou si tak kousek unikátnosti vychutnat každý den – od domácí zábavy, zvuku a hudby, fotografie a spotřební elektroniky až po mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/

Exit mobile version