TD SYNNEX nabídne 3M filtry k obrazovkám pro ochranu před vizuálními hackery

Společnost TD SYNNEX uzavřela distribuční smlouvu se společností 3M a rozšíří své portfolio o ochranné filtry k monitorům počítačů a notebooků, které zlepšují podmínky pro sledování obrazovky, ale především zabraňují nechtěným pohledům z okolí. Filtry 3M tak představují první linii ochrany soukromí a obrany před zneužitím citlivých údajů hackery.

3M je světovým lídrem v nabídce speciálních fólií a filtrů pro ochranu monitorů. Antireflexní filtry 3M™pomáhají rozptýlit odlesky a omezují zrcadlové odrazy, takže je obrazovka dobře viditelná v náročných a měnících se světelných podmínkách. Filtry si dobře poradí s interiéry, jasně osvětlenými vnitřními prostory, blízkostí oken, ale i s exteriéry, třeba v parku nebo na letišti. Filtry 3M™ pro ochranu soukromí navíc zabraňují do obrazovek nahlížet jiným lidem než vlastním uživatelům. Díky speciální technologii totiž kdokoli mimo zorný úhel 60 stupňů vidí jen tmavou obrazovku a žádný obsah. Filtry navíc poskytují obrazovkám další vrstvu ochrany před prachem a poškrábáním.

„Ochrana soukromí koncových bodů je klíčovou první linií obrany. Filtry 3M™ představují velmi jednoduché řešení, jež zabraňuje riziku, které představují takzvaní vizuální hackeři. Dokonale zamezí nechtěnému ‚surfování přes rameno‘ a zároveň zachovávají vysokou kvalitu obrazu pro uživatele. Tato preventivní ochrana je stále důležitější v prostředí vzdálené a hybridní práce, kdy mnoho lidí řeší pracovní úkoly i ve veřejných prostorách,“ uvedla Mara Pereira, viceprezidentka divize Peripherals Europe společnosti TD SYNNEX.

Filtry pro ochranu soukromí 3M jsou k dispozici v kompatibilních modelech pro všechny přední značky výrobců počítačů a notebooků, jako jsou Apple, HP, Dell a Microsoft. Díky využití nanotechnologií přitom fungují i na vybraných dotykových obrazovkách tabletů nebo smartphonů. Partneři mohou velmi jednoduše vybírat ten správný filtr pro konkrétní zařízení prostřednictvím elektronického obchodu InTouch.

Podívejte se na video, jak filtr 3M funguje.

O společnosti TD SYNNEX

TD SYNNEX (NYSE: SNX) je předním globálním distributorem a agregátorem řešení pro ekosystém IT. Jsme inovativní partner, který pomáhá více než 150 000 zákazníkům ve více než 100 zemích maximalizovat hodnotu investic do technologií, prokazovat obchodní výsledky a otevírat růstové příležitosti. Společnost se sídlem v Clearwateru na Floridě a ve Fremontu v Kalifornii zaměstnává přibližně 23 500 pracovníků, kteří se věnují spojování podmanivých IT produktů, služeb a řešení od více než 1 500 nejlepších dodavatelů technologií ve své třídě. Naše portfolio edge-to-cloud je ukotveno v dynamicky rostoucích technologických segmentech, včetně cloudu, kybernetické bezpečnosti, big data/analytiky, IoT, mobility a modelu „everything as a service“. Společnost TD SYNNEX se zavázala sloužit zákazníkům a komunitám. Věříme, že můžeme mít pozitivní dopad na obyvatele a naši planetu, protože záměrně jednáme jako zodpovědný člen společnosti. Usilujeme o to, abychom byli rozmanitým a inkluzivním zaměstnavatelem s příležitostmi pro talenty napříč IT ekosystémem. Pro více informací navštivte www.TDSYNNEX.com, nebo nás sledujte na sociálních sítích Twitter, LinkedIn, Facebook a Instagram.

Seyfor rozšiřuje své portfolio o dvě nové akvizice a vstupuje do oblasti HR řešení. Cílem je další rozšíření na evropské trhy

Seyfor, jeden z největších evropských dodavatelů ICT řešení, přidává do svého portfolia hned dvě společnosti poskytující software pro recruitment. Koncem minulého týdne koupil Seyfor společnost Datacruit a současně získal 38% podíl v Recruitis.io. Obě platformy chce Seyfor nadále rozvíjet a současně také využít jejich synergie s dalšími svými produkty. Na klíčových pozicích v obou společnostech zůstávají dosavadní majitelé. S rozšířeným portfoliem chce Seyfor pronikat i na další evropské trhy.

Společnosti Datacruit s.r.o. i Recruitis.io mají zásadní postavení v oblasti vývoje a poskytování softwaru ATS (Applicant Tracking System) pro recruitment a mezi jejich klienty patří mimo jiné velké nadnárodní společnosti. Obě akvizice posílí významně pozici i know-how Seyforu. Oblast digitalizace recruitmentu představuje novou kategorii v nabídce, která vhodně doplní personální a mzdové systémy, v nichž je Seyfor velmi silným mezinárodním hráčem. Vzájemné propojení otevírá proto nové možnosti a synergie.

Softwarová řešení nově nabytých společností pokrývají společně oblasti recruitmentu a onboardingu a řeší agendu od vyhledávání talentů přes jejich nábor a nástup až po případné ukončení působení ve společnosti. Mezi klienty řešení Recruitis patří například T-Mobile, Globus, UniCredit, Heureka, Seznam.cz či Decathlon. Náborová platforma Datacruit ATS je aktuálně k dispozici v osmi jazycích a využívají ji zákazníci v deseti zemích. Mezi klienty patří mimo jiné Aures Holding, Rohlík Group, Hofmann Personal, Deutsche Telekom Services, BENU, Super zoo a jen v ČR propojuje víc než 25 lokálních pracovních portálů včetně Jobs.cz či Práce.cz.

Je to podruhé v naší historii, kdy současně kupujeme dva produkty zaměřené na stejný, pro Seyfor nový, tržní segment. Poprvé to byly pokladní systémy Dotykačka a Markeeta. Dnes je Dotykačka jednoznačným lídrem trhu pokladních systémů v České republice. Věřím, že podobný úspěch zopakujeme i s ATS službami Datacruit a Recruitis. Recruitment je dnes velmi náročná disciplína vyžadující velké know-how a kvalitní softwarová podpora je pro tento proces klíčová. Oba produkty patří k nejlepším na českém trhu, a proto se těším na spolupráci s oběma týmy a na využití vzájemných synergií, kterých vidím opravdu hodně,“ komentuje akvizice Martin Cígler, CEO Seyforu. „V Seyforu používáme Recruitis pro nábor už léta, a právě tato zkušenost byla jedním z důvodů, proč jsme se rozhodli vydat se do tohoto segmentu trhu.“

Dosavadní majitelé společností Datacruit i Recruitis zůstávají na pozicích CEO akvírovaných společností a nadále se budou věnovat řízení firem. „S integrací obou produktů minimálně v krátkodobé budoucnosti nepočítáme, každý z nich má trochu jinou klientelu. Obě řešení budeme nicméně v brzké době začleňovat do portfolia služeb Seyforu, integrovat s našimi HR systémy a co nejdříve chceme začít těžit synergie ze zákaznických bází a ze zahraničních trhů kde působíme,“ doplňuje Cígler.

Hlavním důvodem, proč jsme se rozhodli nechat vstoupit Seyfor do naší společnosti, je pomoc našemu ATS Recruitis.io a onboardingovému systému Onbee.app dostat se na zahraniční trhy, ve kterých Seyfor dominuje. Díky jeho orientaci na konzervativní část trhu se softwarem pro HR agendu si slibujeme přinést jejich zákazníkům svěží a moderní řešení pro jejich potřeby digitálního a moderního náboru a onboardingu nových zaměstnanců,“ komentuje akvizici Štěpán Bartyzal, CEO společnosti Recruitis.io s.r.o.

V Datacruitu věříme v sílu digitalizace a umělé inteligence, které přetvářejí svět HR. Spolupráce se Seyforem nám otevírá mnoho příležitostí a synergických efektů pro integraci našich technologií, což nám umožní poskytovat zákazníkům ty nejlepší služby. Zároveň chceme dostat Datacruit ATS k širšímu spektru velkých zákazníků a akcelerovat zahraniční expanzi. Příchodem společnosti Seyfor získáváme velmi silného investora pro naplnění těchto ambiciózních cílů,“ říká Zdenek Bajer, zakladatel a CEO společnosti Datacruit s.r.o.

K podpisu obou akvizicí došlo během dvou dnů. Valuace obou společností byla ve stovkách milionů korun.

O společnosti Seyfor:

Seyfor, a.s. je jedním z velkých evropských dodavatelů ICT řešení. Společnost má přes 1 700 zaměstnanců a obsluhuje zákazníky ve 38 zemích. V roce 2023 zaznamenal počtvrté za sebou 30% meziroční růst obratu a dlouhodobě patří k nejrychleji rostoucím IT společnostem v regionu. Seyfor je největším výrobcem účetních, ERP a mzdových a personálních systémů v České republice a lídrem na českém, slovinském a srbském trhu. V posledních letech uskutečnila společnost desítky významných akvizic IT firem v České republice, na Slovensku a na Balkáně. Firma byla původně založena v roce 1990 jako Cígler Software, v letech 2017–2022 působila pod značkou Solitea. Ovládajícími vlastníky společnosti jsou slovenský Sandberg Capital a český podnikatel Martin Cígler.

O Datacruit:

Společnost Datacruit s.r.o. je předním dodavatelem náborové aplikace (Datacruit ATS) na českém i slovenském trhu. Od svého založení v roce 2014, se během několika let rozrostla na významného hráče na poli náborových aplikací. V současnosti ji využívá více než 200 firemních zákazníků, pomáhá HR týmům v 10 zemích Evropy a každý měsíc zapojuje do náborových procesů více než 1500 uživatelů. Díky svému know-how a skvělému produktu dokáže Datacruit digitalizovat a automatizovat náborový proces zákazníka, včetně integrace AI funkcí, což přispívá k celkové efektivitě a produktivitě. HR týmy se tak mohou soustředit na strategické činnosti, což zlepšuje jejich schopnost rychle a efektivně reagovat na potřeby trhu.

O Recruitis:

Recruitis.io s.r.o. je provozovatel náborového systému Recruitis.io, který patří mezi nejmodernější systémy pro řízení procesu náboru pro střední a velké firmy, které svůj nábor chtějí dělat moderně a digitálně. Mise ATS Recruitis je orientovat nábor na kandidáta. Systém má dnes tisíce aktivních uživatelů a působí převážně v ČR a SK. Jako etablovaný hráč na trhu působí od roku 2017 a mezi jeho hlavní klienty patří Seznam.cz, T-mobile, Heureka, Unicredit, Decathlon a desítky dalších. Nově na přelomu roku 2023/2024 nabízí také jednoduchý HR systém (HRIS) Onbee.app, který se specializuje na onboarding nových zaměstnanců.

Zisky Revolutu přesáhly 2,2 miliardy $; s rekordními zisky 545 milionů $ v roce 2023

  • Zisky vzrostly o 95 % na 2,2 miliardy $ (1,8 miliardy £), z 1,1 miliardy $ (0,92 miliardy £) v roce 2022.
  • Zisk před zdaněním dosáhl 545 milionů $ (438 milionů £); čistá zisková marže byla 19 %.
  • Revolut loni přidal 12 milionů nových zákazníků na celém světě, v roce 2023 to bylo 38 milionů a v červnu 2024 dosáhl 45 milionů.
  • 38% nárůst zůstatků zákazníků na 23 miliard $ (18,2 miliardy £) a 41% nárůst placených předplatných.
  • V Česku Revolut nabízel své služby do konce roku 2023 více než 650 000 zákazníků s osobním účtem. Česká zákaznická základna vzrostla o 44 %; zatímco zákaznická základna s účtem Business vzrostla o 45 % v roce 2023 oproti roku 2022.

2. července 2024 –⁠ Revolut dnes zveřejnil výroční zprávu za rok 2023.

Nik Storonsky, CEO Revolutu řekl: „V letošním roce jsme podnikli naše dosud největší kroky v rámci našeho poslání nabízet nejlepší produkty a nejlepší zákaznickou zkušenost, ať už jsou naši zákazníci kdekoli. Naše zákaznická základna se působivým tempem rozrůstá a náš diverzifikovaný obchodní model nadále podporuje výjimečné finanční výsledky, v roce 2023 přináší zisky přes 2,2 miliardy $ a rekordní zisk před zdaněním ve výši 545 milionů $. S čistým ziskem 428 milionů $ byl rok 2023 naším třetím ziskovým rokem v řadě.

Naše produkty každý den vytvářejí stavební kameny pro nové zákaznické segmenty a nové globální trhy. Kromě toho, že přinášíme aplikaci Revolut na nové trhy a zákazníkům po celém světě, zůstáváme odhodláni k naší probíhající žádosti o britskou bankovní licenci. I když 6 měsíců od začátku roku 2024 překonáme více než 45 milionů globálních zákazníků s osobním účtem, Revolut zůstává připraven na exponenciální růst v roce 2024 a dále a pokračuje v redefinování prostředí finančních služeb, jak jsme jej znali.“

Nejdůležitější milníky roku 2023

Silné finanční výsledky uprostřed širších tržních výzev (viz obrázek 1)

Revolut dosáhl rekordních zisků a růstu výnosů a zároveň se pohyboval ve stále složitějším geopolitickém, makroekonomickém a regulačním prostředí.

  • Tržby vzrostly o 95 % z 1,1 miliardy $ (0,92 miliardy £) v roce 2022 na 2,2 miliardy $ (1,80 miliardy £).
  • Revolut vykazuje zisk již 3 roky po sobě:
    • Zisk před zdaněním byl 545 milionů $ (438 milionů £) a čistý zisk vzrostl na 428 milionů $ (344 milionů £), což je nárůst o 7 milionů $ (6 milionů £) za rok 2022.
    • Čistá zisková marže za rok činila 19 %, což odráželo vlastní efektivitu a škálovatelnost obchodního modelu Revolutu, lepší náklady na služby partnerů a pokračující růst toků příjmů s vysokou marží.

Zrychlený růst tažený modelem diverzifikovaných příjmů, expanzí na nové trhy a prohlubujícím se zapojením zákazníků (viz obrázek 2)

Diverzifikace tržeb společnosti Revolut nadále podporovala udržitelný růst, přičemž žádný jednotlivý tok produktů nebo země netvořily v roce 2023 více než 30 % celkových příjmů.

  • V průběhu roku Revolut zaznamenal téměř 12 milionů nových zákazníků po celém světě, což je nejvyšší meziroční nárůst v historii společnosti, čímž se celkový počet v roce 2023 zvýšil na 38 milionů.
  • 70 % nových zákazníků s osobním účtem se připojilo organicky nebo bylo doporučeno někým, koho znají. Růst doporučení doplněný o další investice do marketingových a prodejních iniciativ, včetně Revolut Business, který si každý měsíc do konce roku zaregistrovalo 20 000 malých a středních podniků.
  • Tento nárůst byl konzistentní ve všech příjmových tocích diverzifikovaného obchodního modelu Revolut, přičemž více zákazníků využívá více našich produktů:
    • Karty a transakce: 605 milionů $ (486 milionů £), což je nárůst o 59 % z 379 milionů $ (306 milionů £);
    • Směna a Jmění: 491 milionů $ (395 milionů £), což je o 46 % více než 334 milionů $ (270 milionů £);
    • Předplatná: 303 milionů $ (244 milionů £), což je nárůst o 53 % z 196 milionů $ (159 milionů £);
  • Celkové zůstatky zákazníků vzrostly z 16,4 miliardy $ (13,2 miliardy £) na 22,7 miliardy $ (18,2 miliardy £).
  • Díky rozšířeným finančním možnostem, vyšším vkladům zákazníků spolu se zvýšením sazeb centrální banky a zrychlením úvěrového portfolia vzrostl úrokový výnos na 621 milionů $ (500 milionů £) v roce 2023 ve srovnání se 102 miliony $ (83 milionů £) v roce 2022.
  • Zapojení zákazníků se zrychlilo, objem transakcí vzrostl o 58 % a dosáhl téměř 870 miliard $ (700 miliard £). K prosinci 2023 se počet transakcí zvýšil na 590 milionů, což představuje nárůst o 73 %.
  • Stále více zákazníků využívá služeb Revolutu prostřednictvím placeného předplatného, přičemž počet zákazníků, kteří si zvolili placený plán, vzrostl o 41 %.
  • Od června 2024 je Revolut nejstahovanější aplikací v kategorii Finance v Evropě a je na prvním místě v 17 zemích.
  • Společnost expandovala na nové trhy, včetně Brazílie a Nového Zélandu, a rozšířila tak svou globální působnost do 38 zemí.

Investice do nejlepších produktů a talentů ve své třídě s cílem uspokojit finanční potřeby spotřebitelů a firem

Revolut se zaměřil na základní bankovní služby v Evropě a zdvojnásobil reinvestice na podporu budoucího růstu, včetně vývoje produktů a expanze na nové trhy.

  • 300 milionů $ (241 milionů £) bylo vyčleněno na reklamu a marketing navíc k našemu organickému růstu. Do konce roku 2023 jsme také rozšířili náš tým B2B prodejců na více než 900 zaměstnanců, protože se snažíme lépe uspokojit potřeby větších firem. Celkový počet zaměstnanců se meziročně zvýšil o 38 % na 8 152.
  • Revolut také vyvinul nové místní funkce na klíčových evropských trzích:
    • IBAN: Společnost rozšířila nabídku tuzemských IBANů pro zákazníky s osobním účtem ve Francii, Irsku, Španělsku a Nizozemsku.
    • Úvěry: Osobní půjčky byly zavedeny ve Francii, Německu a Španělsku, stejně jako kreditní karty v Irsku a Španělsku.
    • Spoření a fondy: Od uvedení fondů peněžního trhu dosáhly zůstatky ve 22 zemích EHP téměř 1,9 miliardy $ (1,5 miliardy £).

Výhled na rok 2024 (viz obrázek 3)

  • Počet zákazníků dále roste: V červnu 2024 dosáhl počet zákazníků Revolutu celosvětově 45 milionů, což představuje nárůst o 7 milionů za prvních 6 měsíců roku. Společnost je na dobré cestě překročit do konce roku 2024 hranici 50 milionů zákazníků.
  • Rozšiřování produktů a funkcí: Kromě uvedení stávajícího balíčku produktů na více trzích uvedl Revolut v prvních šesti měsících roku 2024 na trh i tyto funkce:
    • eSIM: Umožňuje zákazníkům nakupovat datové balíčky prostřednictvím aplikace Revolut, rozšířili jsme naši nabídku i o nefinanční služby (k dispozici ve Spojeném království a na vybraných trzích EHP).
    • RevPoints: Věrnostní program Revolutu, který umožňuje zákazníkům sbírat body za každodenní platby (k dispozici ve Spojeném království a na vybraných trzích EHP).
    • Robo poradce: Poloautomatický nástroj, který využívá algoritmy ke správě investičních portfolií a umožňuje zákazníkům investovat do diverzifikovaného portfolia na míru, aniž by museli trávit hodiny rešerší a průběžnou správou svých portfolií (k dispozici v USA a EHP).
  • Nová globální centrála: Revolut oznámil dohodu o přestěhování své globální centrály do budovy YY v Canary Wharf. Přestěhování budoucí růst britských a globálních operací Revolutu ještě více usnadní.

Statistiky z Česka

  • V Česku Revolut k 31. prosinci 2023 nabízel své služby více než 650 000 zákazníků s osobním účtem. Počet těch zákazníků vzrostl o 44 %, zatímco počet zákazníků s účtem Business vzrostl o 45 % v roce 2023 oproti roku 2022.
  • Čeští zákazníci měli k 31. prosinci 2023 na svých účtech uloženo více než 332 milionů £ (+62 % v roce 2023 oproti roku 2022).
  • V roce 2023 provedli čeští zákazníci více než 31 milionů platebních transakcí a transakcí z bankomatu (+46 % v roce 2023 oproti roku 2022). Více než 50 % z nich bylo provedeno v tuzemsku, což naznačuje, že Revolut je na trhu stále více využíván jako banka pro každodenní správu financí.
  • V roce 2024 vzrostla česká základna zákazníků s osobním účtem za prvních 6 měsíců o 20 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2023, a Revolut je tak na dobré cestě, aby počet jeho zákazníků na začátku příštího roku přesáhl milion.

Výroční zprávu za rok 2023 si můžete prohlédnout online nebo stáhnout ve formátu pdf zde.

POZNÁMKY PRO EDITORY

POUŽÍVEJTE PROSÍM SNÍMKY Z NOVINEK VE SPOJENÍ S TOUTO TISKOVOU ZPRÁVOU.

Obrázek 1: Růst tržeb a zisku

Obrázek 2: Růst zákazníků

Obrázek 3: 5letý přehled

 

Deset milionů eur pro estonský eAgronom. Po českých Soulmates Ventures do startupu vstupuje švédská Swedbank AB

Pomáhat zemědělcům hospodařit s půdou udržitelně a produkovat kvalitnější potraviny – to je cílem estonského startupu eAgronom, kterému v loňském roce pomohl ke vstupu na tuzemský trh český akcelerátor a VC společnost Soulmates Ventures. Nyní získal startup dalších 5,8 milionu eur (asi 145 milionů korun) v kole, do jehož čela se s částkou 4 miliony eur postavila největší švédská banka Swedbank AB. K ní se kromě Soulmates Ventures připojily také fondy Icos Capital či SmartCap Green Fund, které eAgronom podpořily již v loňském roce. Dohromady tak v tomto kole eAgronom získal investice v celkové hodnotě 10 milionů eur (asi 250 milionů korun). Nové prostředky plánuje využít pro rozšíření na klíčových trzích a škálování programů udržitelného zemědělství a financování.

„V udržitelném, inovacemi poháněném a profitabilním zemědělství dlouhodobě vidíme velký environmentální a společenský přínos. Technologie pro optimalizaci hospodaření s půdou, které eAgronom vyvíjí, nás již před rokem přesvědčily, abychom jako Soulmates Ventures do tohoto ambiciózního startupu investovali. Dlouhodobě sledujeme, jak se týmu úspěšně daří proměňovat evropské a africké zemědělství, a proto jsme se rozhodli jejich vizi podpořit ještě více. Jsme rádi, že přínos eAgronomu po nás začínají vidět i velcí finanční hráči a že největší švédská banka Swedbank vstoupila do této společnosti,“ vysvětluje účast v navazujícím investičním kole Hynek Sochor, zakladatel akcelerátoru a venture kapitálové společnosti Soulmates Ventures.

Právě akcelerátor Soulmates Ventures pomohl estonskému startupu investicí ve výši 1 milionu eur už v loňském roce. Nyní jej podpořil dalším půlmilionem eur, jeho celková investice tedy dosáhla 1,5 milionu eur (asi 37,5 milionu korun). Do čela současného ekvitního investičního kola se postavila největší švédská banka Swedbank AB. Ta eAgronom podpořila částkou 4 miliony eur z celkové sumy 5,8 milionu eur, kterou vedle Soulmates Ventures doplnily také fondy Icos Capital a SmartCap Green Fund. Estonský startup hodlá investici využít pro rozšiřování svého působení na důležitých trzích včetně regionu CEE, na podporu vzdělávání zemědělců a k zahájení prodeje uhlíkových kreditů v rámci svého programu, které zemědělcům přinášejí nové zdroje příjmů.

Optimalizovat produkci a nové zisky

Podpora změn v zemědělských postupech je klíčovým opatřením udržitelnosti a nedílnou součástí mise eAgronomu. Výroba potravin je zodpovědná za přibližně 31 % celkových emisí skleníkových plynů, přičemž 70 % těchto emisí vzniká na úrovni zemědělských podniků. Do roku 2050 bude potřeba vyprodukovat o 60 % více potravin, pro uživení rostoucí populace 9,3 miliardy lidí. Zemědělci jsou tudíž nepostradatelnou součástí snahy o globální snížení emisí. Využitím uhlíkových insettingových a regenerativních zemědělských postupů si eAgronom klade za cíl výrazně snížit uhlíkovou stopu a zároveň poskytovat skutečné finanční pobídky a vzdělávání pro zemědělce.

„Průměrný zemědělec zažije pouze 40 sklizní. Nemá tedy příliš možností experimentovat s optimalizací produkce, proto je zemědělské odvětví extrémně konzervativní. Pokud něco víceméně funguje, má smysl v tom pokračovat. Udržitelné programy eAgronomu – hodnotový řetězec potravin / scope 3, offsetting, udržitelné financování a další – pomáhají snižovat rizika pro zemědělce tím, že poskytují vzdělávání a jasné incentivy. Probíhající kolo financování nám pomůže rozšířit tyto iniciativy mezi mnohem více zemědělců,“ vysvětluje Robin Saluoks, spoluzakladatel a CEO eAgronomu. Uhlíkový program se řídí nejpřísnějšími zásadami a metodikou vývoje stanovenými programem Verra pro výpočet emisí skleníkových plynů. Díky spolupráci startupu se Swedbank mohou zemědělci dosáhnout na výhodné financování.

„Ve Swedbank chceme svým klientům umožnit přechod na moderní ekonomiku pomocí nových produktů a služeb. Řešení, které přináší eAgronom, je skvělé pro naše zákazníky z oblasti zemědělství napříč Estonskem, Lotyšskem i Litvou. Touto investicí posouváme svoje závazky v eAgronomu, abychom posílili ekosystém partnerství ve prospěch zákazníků,“ komentuje Jon Lidefelt, ředitel bankovního oddělení pro Pobaltí ve Swedbank.

Společnost eAgronom byla založena v roce 2016 a nyní spolupracuje s více než 3 000 zemědělci ve 14 zemích. Díky přímé spolupráci s eAgronomem již partnerské zemědělské podniky v Evropě a Africe ukládají 525 000 tun CO2 ročně, což zhruba odpovídá ročním emisím uhlíku 100 000 lidí. Společnost hodlá do roku 2025 rozšířit své působení na zemědělské ploše 4,1 milionu hektarů.

O společnosti Soulmates Ventures

Soulmates Ventures je český akcelerátor udržitelných inovací a společnost pro venture kapitálové investice. Vyhledává inovativní startupy v seed fázi s vizí dlouhodobě udržitelného rozvoje. Poskytuje finanční prostředky a aktivně pomáhá projektům primárně v CEE regionu škálovat byznys a úspěšně expandovat na zahraniční trhy. Soulmates Ventures založil podnikatel Hynek Sochor, po třech letech fungování má portfolio fondu čtrnáct společností, mezi které patří například eAgronom, Kardi AI, Unmanned Life, VOS.health, Ogre AI, Madmonq, Twinzo, Flowpay a Signapse.

Zdroje:

OPPO zahájilo prodej svých nových smartphonů Reno12 a Reno12 Pro s pokročilou AI, atraktivním designem nebo skvělými foťáky

Značka OPPO začíná dnes prodávat své dva nové telefony s umělou inteligencí (AI) – Reno12 5G a Reno12 Pro. Novinky byly představené v polovině června na Ibize. Zaujmou lákavým designem, ale také nabušenou výbavou. Oba smartphony do prodeje přicházejí ve dvou barevných variantách, a to za cenu 14 990 Kč u modelu Pro, respektive 12 490 Kč u modelu Reno12 5G.

Modely Reno12 5G i Reno12 Pro zastupují nejnovější generaci nejpopulárnější série značky OPPO. Zároveň jde o první produkty OPPO uvedené v rámci závazku značky urychlit zavádění telefonů s AI mezi širší veřejnost.

Áíčko pro zábavu, krásu i efektivitu

Reno12 a Reno12 Pro přinášejí sadu průlomových funkcí GenAI[1] pro každodenní použití.

Tady je jejich malý výběr:

  • AI Eraser: Uživatelé mohou z fotek jednoduchým klepnutím odstranit všechny (či jen vybrané) nežádoucí osoby nebo třeba rušivé objekty. Už žádné romantické fotky s nechtěným pozadím!
  • AI Clear Face: Funkce zajistí všem účastníkům skupinového snímku stejné vylepšení díky obnově detailů jako jsou kontury obličeje, vlasů i obočí, a to ve vysokém rozlišení, takže i osoby stojící dál od fotoaparátu budou vypadat báječně. Konečně!
  • AI Best Face[2]: Dokáže automaticky identifikovat osoby se zavřenýma očima a pomocí pokročilé technologie AI jim oči znovu otevřít. A to se rozhodně hodí.
  • AI Studio[3]: Zábavná aplikace z vlastní dílny OPPO dokáže vytvořit digitální avatary nebo umělecké portréty pomocí jediné fotografie. Uživatelé si mohou nechat udělat sami sebe jako kovboje, astronauty, figurky z modelíny nebo třeba hvězdy cyberpunkové mangy. Zábava rozhodně zaručena.
  • AI Recording Summary: Generuje textové shrnutí z hlasového záznamu a uspořádá ho dokonce do přehledných poznámek. Funkce se hodí nejen v práci, ale třeba i ve škole, až zase začne.

Foťáky pro záviděníhodné snímky

Hlavní fotoaparát obou smartphonů ukrývá snímač Sony LYT-600 s full-pixel všesměrovým automatickým ostřením a optickou stabilizací obrazu. Oba modely jsou také vybavené portrétním režimem s až dvojnásobným zoomem. Reno12 Pro pak disponuje 50Mpx teleobjektivem portrétního fotoaparátu s dvojnásobným optickým zoomem a novým 50Mpx selfie fotoaparátem s automatickým ostřením. Zadní i přední fotoaparát pořizují záznam videa v rozlišení 4K při 30 fps.

Zbrusu nový čipset, bleskové nabíjení i záruka aktualizací

Reno12 a Reno12 Pro jsou vůbec první telefony s upravenou osmijádrovou platformou MediaTek Dimensity 7300-Energy, kterou MediaTek vytvořil společně s OPPO. Smartphony jsou dále opatřené 5000mAh baterií s 80W bleskurychlým nabíjením OPPO SUPERVOOCTM a 6,7palcovým OLED displejem s obnovovací frekvencí 120 Hz.

Oba modely běží na Androidu 14 s nadstavbou uživatelského rozhraní ColorOS 14.1, která nabízí spoustu možností personalizace. Novinky obdrží minimálně tři hlavní aktualizace systému Android, součástí servisu jsou také čtyři roky kvartálních bezpečnostních aktualizací.

Cena a dostupnost

Prodej OPPO Reno12 5G a Reno12 Pro 5G startuje dnes, 1. července, a to u vybraných partnerů a operátorů, další budou přibývat. Reno12 5G je k dispozici v černohnědé a měňavé stříbrné barvě za doporučenou cenu 12 490 Kč. Reno12 Pro 5G je za cenu 14 990 Kč k dispozici v černé a atraktivní a neokoukané stříbrné barvě s lehkým fialovým nádechem.

K novým modelům řady Reno poskytuje výrobce záruku prodlouženou o 1 rok, tedy celkem na 3 roky (platí i pro telefony pořízené do firem s odpočtem DPH). Současně platí u obou modelů speciální roční záruka v případě rozbití displeje.

Technické specifikace

OPPO Reno12 5G OPPO Reno12 Pro 5G
Barvy černohnědá, stříbrná černá, stříbrná
Procesor a paměť MediaTek Dimensity 7300-Energy

RAM: 12 GB

ROM: 256 GB

MediaTek Dimensity 7300-Energy

RAM: 12 GB

ROM: 512 GB

Operační systém Android 14 + ColorOS 14.1 Android 14 + ColorOS 14.1
Displej AMOLED, 6,7“, 1 080 × 2 412 bodů, 120 Hz, 1,07 miliardy barev, maximální jas 1 200 nitů AMOLED, 6,7“, 1 080 × 2 412 bodů, 120 Hz, 1,07 miliardy barev, maximální jas 1 500 nitů
Přední fotoaparát 32 Mpx, f/2.0 50 Mpx, f/2.0
Zadní fotoaparát 50 Mpx, f/1.8, OIS

8 Mpx, f/2.2, ultraširokoúhlý (112 °)

2 Mpx, f/2.4, makro

50 Mpx, f/1.8, OIS

50 Mpx, f/2.2, dvojnásobný optický zoom

8 Mpx, f/2.4, ultraširokoúhlý (112 °)

Mobilní sítě 5G, dualSIM, AI LinkBoost 5G, dualSIM, AI LinkBoost
Rozměry 74,4 × 161,4 × 7,6 mm 74,8 × 161,5 × 7,4 mm
Hmotnost 177 g 180 g
Baterie 5 000 mAh, 80W SUPERVOOC dobíjení 5 000 mAh, 80W SUPERVOOC dobíjení
Konektivita Wi-Fi 6, Bluetooth 5.4, USB-C Wi-Fi 6, Bluetooth 5.4, USB-C
Odolnost IP65 IP65
Další výbava Beidou, GPS, GLONASS, Galileo, QZSSGPS, NFC, senzor otisků prstů Beidou, GPS, GLONASS, Galileo, QZSSGPS, NFC, senzor otisků prstů
Doporučená cena 12 490 Kč 14 990 Kč

O ZNAČCE OPPO

OPPO je přední světová značka na poli chytrých telefonů a zařízení. Svůj první mobilní telefon společnost uvedla na trh již v roce 2008 a od samého začátku se snaží do technologií vkládat své srdce i duši. Zároveň neúnavně usiluje o dokonalou harmonii designu a inovací. Dnes OPPO nabízí širokou škálu chytrých zařízení v čele se sériemi smartphonů s označeními Find a Reno. Mimo ta poskytuje OPPO svým uživatelům vlastní softwarovou nadstavbu uživatelského prostředí ColorOS. OPPO působí ve více než 40 zemích světa. Po celém světě má také 6 vlastních výzkumných ústavů a 5 center výzkumu a vývoje. V Londýně sídlí OPPO International Design Center. Po celém světě má OPPO více než 40 000 zaměstnanců.

Od července se mění lhůty pro pravidelné ověřování měřidel tepla a vody. Nově budou činit pět let

Od 1. července začínají platit nové lhůty pro periodické ověřování měřidel spotřeby vody a tepla. Ty jsou nově sjednoceny na pět let, s výjimkou statických vodoměrů. Pravidla pro ověřování měřidel se tak zpřehlední. Provozovatelé někdy zákonem nařízené ověřování měřidel podceňují. Riskují tím mimo jiné to, že koncoví spotřebitelé rozúčtování za vodu či teplo zpochybní. Spotřebu naměřenou neověřeným měřidlem totiž domácnosti nejsou povinny zaplatit.

Začátkem července vešla v platnost vyhláška č. 127/2024 Sb., která mění vyhlášku č. 345/2002 Sb. stanovující měřidla k povinnému ověřování a měřidla podléhající schválení typu. Hlavní změnou této novelizace je sjednocení ověřovacích dob u měřidel tepla a vodoměrů, a to na lhůtu 5 let. Výjimkou jsou statické (ultrazvukové a indukční) vodoměry, u nichž je ověřovací doba prodloužena na 8 let.

Dosud pro vodoměry platily ověřovací lhůty v rozsahu od 2 do 6 let podle typu a určení, u měřidel tepla platila lhůta 4 roky. „Díky novelizaci dojde ke sjednocení pravidel pro ověřování měřidel a vodoměrů Nová pravidla zajistí jednotný přístup, což povede k vyšší efektivitě a transparentnosti. Majitelé a spotřebitelé mohou nyní proces ověřování lépe předvídat a organizovat,“ uvádí Petr Holyszewski, vedoucí technického oddělení MaR společnosti ENBRA

Neověřené měřidlo? Fakturu za spotřebu nemusíte platit

Metrologické ověření měřidla je potvrzení od příslušných autorit, že měřicí zařízení splňuje toleranci povolené nepřesnosti. Každé měřicí zařízení, na jehož základě se účtuje spotřeba vody a energií, musí být metrologicky ověřeno buď Českým metrologickým institutem, nebo některým z autorizovaných metrologických středisek.

Jen takto ověřená měřidla je možné používat v obchodním styku, tedy na základě jejich náměru například účtovat spotřebu vody či energií. Pokud měřidlo není metrologicky ověřen, nebo již uplynula lhůta jeho ověřovacího cyklu, odběratel může naměřené dodávky vody či energií zpochybnit.

„Majitelé domů a bytová družstva by si měli tyto lhůty hlídat. Pokud totiž příslušná lhůta ověřovacího cyklu vodoměru nebo měřidla tepla uplyne, naměřené hodnoty přestávají být směrodatné pro účtování spotřeby,“ vysvětluje Petr Holyszewski. „Platnosti ověření přitom může měřidlo pozbýt i dříve, například v případě poškození měřidla, poškození ověřovací značky a dalšími způsoby, které vyjmenovává zákon číslo 505/1990 a jeho pozdější úpravy,“ dodává.

Jednotlivé komponenty sestavy měřidla vody a tepla jsou ověřovány v autorizovaných zkušebnách a opatřeny ověřovací značkou, takzvaným cejchem. Ten může mít podobu informace natištěné na měřidle, samolepicího štítku či závěsné plomby. Štítek má několik grafických podob, v každém případě ale na štítku či plombě musí být patrné poslední dvojčíslí roku, v němž u daného měřidla k ověření došlo.

O společnosti ENBRA

Firma ENBRA byla založena roku 1991 a od svých počátků až do dnešní doby se profiluje jako klíčový hráč v oblasti technického zařízení budov. Obchodní a zakázkové aktivity společnosti zahrnují mimo jiné také oblast měření spotřeby vody a tepla, indikace dodaného tepla v bytech, rozúčtování nákladů na vytápění, dodávky bojlerů, kotlů, tepelných čerpadel, energetické audity budov a mnoho dalšího. Společnost ENBRA provozuje rovněž nejrozsáhlejší síť špičkově vybavených autorizovaných metrologických středisek v ČR a SR.

Nová online platforma SAP usnadňuje práci zaměstnancům největší české energetiky

Společnost SAP poskytla svou online vzdělávací platformu SuccessFactors Skupině ČEZ. Téměř 30 000 uživatelů z řad zaměstnanců nebo dodavatelů největší české energetiky nyní může využít nabídku celkem 3 600 kurzů, z toho přes 400 online. Součástí řešení je i letos spuštěný zaměstnanecký portál SAP Work Zone, ve kterém mohou uživatelé prostřednictvím mobilní aplikace „podepisovat“ digitálně některé dokumenty, vyúčtovat si pracovní cesty nebo si plánovat práci z domova. Investice do nové online platformy Skupině ČEZ přinesla úspory ve výši několika milionů korun.

„V současné době prochází celý energetický sektor velkými změnami, ať už mluvíme o správě dodavatelských řetězců nebo digitalizaci. Svým zaměstnancům proto musíme poskytovat moderní vzdělávací nástroje, aby si osvojili nejnovější technologie a mohli se namísto rutinních manuálních prací věnovat činnostem, kde plně využijí svůj potenciál. Řešení společnosti SAP je dalším krokem na naší cestě k vyšší efektivitě, udržitelnosti a poskytování lepších služeb našim zákazníkům,“ říká David Krupka, ředitel úseku Hlavní IT systémy v ČEZ ICT Services.

Pro řešení SuccessFactors se ČEZ rozhodl zejména z důvodu zvýšení stability systému, podpory mobility a předávání zkušeností mezi zaměstnanci včetně plného přístupu z mobilních zařízení. Nová vzdělávací platforma kromě větší přehlednosti a nižších nároků na čas zaměstnanců s sebou přinesla úspory investic do řízení kvalifikace externistů nebo vzdělávací databáze ve výši několika milionů korun, navíc ušetří ročně až 25 tisíc stran papíru. Za projekt získala česká energetická společnost mezinárodní ocenění SAP CEE Quality Awards, kde se stala jedním z vítězů v konkurenci předních firem z regionu střední a východní Evropy.

„Energetický sektor je specifický svou komplexitou a striktnějšími regulatorními požadavky. Aby zvýšily svou konkurenceschopnost, musí firmy neustále inovovat a pracovat na efektivitě svých procesů. V Česku je řada úspěšných projektů, které slouží i v zahraničí jako osvědčené postupy, kterými se mohou organizace z různých odvětví inspirovat,“ říká Jindřich Řepka, CEE Quality Director v SAP.

Součástí online platformy SAP je i interní portál Work Zone. Uživatelům poskytuje přístup i z mobilních zařízení a umožňuje vyúčtování pracovních cest, zadávání žádostí o dovolenou, plánování práce z domova, schvalování faktur nebo online „podepisování“ některých dokumentů. Pro docházkový systém poskytla největší softwarová firma v Evropě svou platformu SAP Business Technology Platform, která zajišťuje okamžitý přehled a přístup k datům spojeným s absolvováním povinných školení.

Plány do budoucna

V letošním roce SAP cloudové systémy doplní o další modul sjednocující řešení pro zajištění nástupnictví, rozvoje, talentu, klíčových znalostí, zkušeností a mentoringu.

Další rozšíření se zaměří na oblast podporu zaměstnanců v různých fázích jejich kariéry a začlenění uživatelů z dalších společností ve Skupině ČEZ. „Proces sjednocování aplikací a systémů je běh na dlouhou trať. Už teď pozorujeme řadu benefitů, jako je jednodušší práce s daty, jejich doplňování, kontrola nebo analýza. Když budou mít naši zaměstnanci vše na jedné platformě, získají okamžitý přehled, uvidí aktuální souvislosti, a budou tak moci lépe plánovat další kroky ve svých projektech,“ uzavírá David Krupka.

O Skupině ČEZ

ČEZ je jednou z největších společností v České republice a jednou z předních evropských energetických skupin, která působí v západní a střední Evropě. Skupina ČEZ se zavázala jít příkladem a dosáhnout toho, aby byl energetický sektor udržitelný, ekologičtější a šetrnější k naší planetě. Pro ČEZ je prioritou větší rozmanitost, užší spolupráce s komunitami a co nejvstřícnější přístup k zákazníkům, kterým nabízí ta nejlepší technologická a energeticky úsporná řešení.

O společnosti SAP

SAP je světovým lídrem v oblasti podnikových aplikací a umělé inteligence pro byznys a nachází se na pomezí technologií a podnikání. Více než padesát let se organizace spoléhají na SAP, aby jim pomohl dosahovat výjimečných výsledků prostřednictvím integrace klíčových podnikových procesů zahrnující finance, nákup, lidské zdroje, řízení dodavatelských řetězců nebo vztahy se zákazníky. Další informace naleznete na www.sap.com.

Více informací o soutěži SAP CEE Quality Awards a jednotlivých oceněných naleznete na oficiálních webových stránkách.

Společnost Motorola představuje moto tag: řešení na sledovaní navržené tak, aby fungovalo kdykoli a kdekoli

Nejnovější přírůstek do ekosystému společnosti Motorola spojuje přesnou technologii trackování a ochranu soukromí společnosti Google pro nové řešení trackování

Společnost Motorola představuje moto tag, Bluetooth přívěsek navržený ke trackování nejcennějších předmětů spotřebitelů kdekoli na světě¹. Elegantní, s vylepšeným zabezpečením, jednouchý na používání a kompatibilní s většinou chytrých telefonů se systémem Android¹, moto tag využívá sílu sítě Google Find My Devices (Najít mé zařízení) a technologie UWB 2, aby spotřebitelům přinesl nové řešení trackování, které se hladce integruje do ekosystému zařízení Motorola.

Moto Tag nabízí uživatelům možnost zjistit, kde se nacházejí jejich označené předměty – od klíčů a peněženek až po zavazadla – a zajistit si tak větší klid. Aplikace Moto Tag byla vyrobena na bezproblémovou spolupráci s rozsáhlou sítí Google Find My Device, která umožňuje uživatelům určit přesnou polohu označených předmětů prostřednictvím aplikace Find My Device téměř odkudkoli na světě. Po spárování s chytrým telefonem Android s podporou širokopásmového připojení, jako je například motorola edge 50 ultra, nabízí moto tag také vylepšené přesné trackování2. Moto tag lze také použít na pomoc při hledání ztraceného smartphonu tak, že připojené zařízení zazvoní jednoduchým stisknutím vyhrazeného tlačítka na moto tagu.

Ochrana osobních údajů je u moto tagu na prvním místě. Proto spolupracuje se sítí Find My Device, která je ve výchozím nastavení zabezpečená a z principu soukromá. Údaje o poloze uživatele jsou zašifrovány end-to-end, což znamená, že polohu štítku může zobrazit pouze její majitel nebo kdokoli, komu ji majitel v rámci aplikace Najít moje zařízení nasdílel. Moto tag se opírá o odborné znalosti společnosti Google v oblasti ochrany soukromí a bezpečnosti a je také kompatibilní s automatickým upozorněním na neznámé trackování zařízení v systémech Android a iOS, která pomáhají chránit uživatele před nežádoucím trackováním. Uživatelé mají také možnost kdykoli spustit manuální skenování, aby zkontrolovali, jestli nejsou sledováni nechtěným sledovacím zařízením.

Moto Tag má také speciální multifunkční tlačítko. Jednoduchým stisknutím zazvoní chytrý telefon uživatele a pomůže mu snadno najít ztracené zařízení. Další užitečnou funkcí je možnost použít štítek jako dálkové ovládání pro pořizování fotografií na smartphonu Motorola, což usnadňuje pořízení dokonalého záběru bez nutnosti držet telefon nebo používat časovač. Tato funkce funguje s jakýmkoli telefonem se systémem Android a je obzvláště užitečná při pořizování fotografií s novou modelovou řadou motorola razr v režimu flex view.¹

„Najít moje zařízení je pro uživatele systému Android skutečně jedinečným zážitkem díky našemu otevřenému ekosystému, který dává lidem svobodu volby, a crowdsourcované síti více než miliardy zařízení, které pomáhají najít ztracené předměty a zařízení bez ohledu na to, kde se nacházejí,“ řekl Erik Kay, viceprezident pro inženýrství ve společnosti Google. „Jsme hrdí na to, že můžeme spolupracovat s partnery, abychom vám pomohli snadno a bezproblémově najít vaše věci v systému Android.“

Pro bezproblémové nastavení je po zapnutí nového moto tagu a přiblížení k chytrému telefonu uživatele snadné jej rychle spárovat s jeho zařízením pomocí funkce rychlého párování Google Fast Pair. Poté mohou uživatelé využít několik možností přizpůsobení, které jsou k dispozici v aplikaci moto tag, včetně změny názvu tagu, nastavení hlasitosti oznámení, kontroly výdrže baterie a dalších.

Elegantní silueta moto tagu byla navržena speciálně tak, aby dokonale pasovala k většině příslušenství třetích stran, které je již na trhu, a uživatelé ji tak mohli snadno připevnit ke všem svým cennostem. Navíc jeho robustní konstrukce s krytím IP67 pomáhá zajistit odolnost vůči prachu, nečistotám a ponoření do sladké vody do hloubky 1 metru až na 30 minut³, takže je vhodný pro každé dobrodružství nebo každodenní dojíždění. Uživatelé mohou být klidní i s vědomím, že baterie CR2032 moto tag je navržena tak, aby vydržela celý rok na jedno nabití4 a je snadno vyměnitelná, což z ní činí spolehlivé a odolné řešení trackování.

Moto tag bude dostupný na české trhu v průběhu léta.

Datel: Průvodce pro bezstarostnou jízdu vlakem

Po půlročním testování spouští Správa železnic do ostrého provozu mobilní aplikaci Datel, užitečného pomocníka nejen na letní cesty vlakem. Díky zpětné vazbě uživatelů je nyní aplikace přehlednější, lépe se ovládá a obsahuje řadu nových funkcí. Volně dostupná je v App Store i Google Play.

Mobilní aplikace Datel, kterou Správa železnic zveřejnila v pilotní verzi na konci minulého roku, nyní zahajuje ostrý provoz novou aktualizací. Ta přináší několik novinek, od chytrého zobrazení mimořádností až po seznam dotčených spojů nebo trasy vlaků.

Svými funkcemi Datel navazuje na Interaktivní mapu Správy železnic. Díky nativní mobilní aplikaci jsou však uživatelům všechny důležité informace o české železnici snadno po ruce, například formou notifikací. Cestující a fanoušci železniční dopravy zde najdou informace o všech osobních vlacích, odjezdové tabule, přehled služeb dostupných na nádražích i podrobnosti o železničních stavbách. Nechybí ani informační servis o aktuálních mimořádnostech v provozu. Zjednodušením je i možnost přihlášení do mobilní aplikace a do webové Interaktivní mapy pod jedním uživatelským účtem.

 

Zlepšete svůj životní styl s moto g85 5G

Společnost Motorola posiluje své poslání zpřístupňovat technologie uvedením chytrého telefonu moto g85 5G. Tímto přístrojem Motorola posouvá hranice designu a poprvé přináší do rodiny moto G nekonečný edge design. Ať už jde o zachycení výjimečných životních okamžiků, udržování spojení na cestách, nebo jen užívání si volného času, toto zařízení je navrženo tak, aby se integrovalo do života uživatele a pozvedlo každodenní zážitky.

Zaujměte s modelem moto g85 5G a jeho nekonečným designem, zakřiveným displejem a zadní stranou, které se dokonale prolínají a vytvářejí sofistikovaný vzhled, který funguje stejně dobře jako vypadá. Uživatelé si mohou vybrat ze zářivých barev s luxusní povrchovou úpravou z veganské kůže nebo rafinovanou povrchovou úpravou z PMMA. Toto zařízení je navíc vybaveno sklem Corning® Gorilla® Glass 5, takže je stejně odolné jako stylové.

Ponořte se do ohromujícího světa čistého obrazu s telefonem moto g85 5G s 6,7palcovým pOLED displejem. Vychutnejte si nekonečný kontrast, více než miliardu barevných odstínů a rozlišení Full HD+ pro filmový zážitek. Díky mimořádně plynulé obnovovací frekvenci 120 Hz1 a maximálnímu jasu až 1600 nitů si uživatelé mohou vychutnat svůj oblíbený obsah i za jasného slunečního světla.

Stejně působivý je i zvukový zážitek díky dvěma výkonným stereofonním reproduktorům, které produkují 4× silnější basy pro vysoce kvalitní zvukový výstup s neuvěřitelnou bohatostí a čistotou. Hi-Res Audio zaručuje, že každý tón je křišťálově čistý, ať už používáte kabelová nebo bezdrátová sluchátka.

Moto G85 5G je váš dokonalý partner pro zachycení každého okamžiku. Jeho 50Mpx hlavní fotoaparát s technologií Quad Pixel a snímačem Sony LYTIA™ 600 zaručují ostré a živé fotografie ve dne i v noci. Díky optické stabilizaci obrazu (OIS) jsou záběry nerozmazané i v náročných podmínkách. Ultraširokoúhlý objektiv s rozlišením 8 Mpx umožňuje spotřebitelům zachytit rozsáhlé scény, zatímco objektiv Macro Vision je ideální pro složité detaily. A pro úžasná selfie je tu 32 Mpx přední fotoaparát s technologií Quad Pixel, který nabízí fotografie ve vysokém rozlišení a vynikajícím výkonem při slabém osvětlení.

Ať už moto g85 5G používá hráč, multitasker nebo fotografický nadšenec, toto zařízení poskytuje plynulý a rychlý výkon díky procesoru Snapdragon® 6s Gen 3. Navíc díky 8 GB paměti RAM a 256 GB úložišti2 (s možností rozšíření paměťovou kartou až na 1 TB – prodává se samostatně) mohou uživatelé plynule přepínat mezi aplikacemi a bez obav ukládat všechny své fotografie, videa a aplikace. Funkce RAM Boost3 dále zvyšuje rychlost a zabezpečuje práci bez zpoždění i při těch nejnáročnějších úlohách. A díky připojení 5G4 si můžete užívat rychlé stahování, plynulé streamování a videohovory bez prodlev.

Rozlučte se s obavami o výdrž baterie díky baterii s dlouhou výdrží 5000 mAh, která spotřebiteli vystačí na více než 34 hodin práce, zábavy nebo průzkumu5. A když potřebují rychle doplnit energii, technologie nabíjení TurboPower™ 30W6 jim poskytne hodiny energie jen za několik minut.

Dostupnost

Nový moto g85 5G bude České republice dostupný od 1.7. (varianta 8/256 GB) se základní cenou 8 599 Kč.

Právní prohlášení o odmítnutí odpovědnosti

Některé funkce, vlastnosti a specifikace produktu se mohou lišit podle sítě a mohou podléhat dalším podmínkám a poplatkům. Vše může být změněno bez předchozího upozornění. MOTOROLA, stylizované logo M, MOTO a řada značek MOTO jsou ochranné známky společnosti Motorola Trademark Holdings, LLC. Android je ochranná známka společnosti Google, LLC. Corning a Gorilla jsou registrované ochranné známky společnosti Corning Incorporated. Logo Hi-Res Audio je registrovaná ochranná známka společnosti Japan Audio Society. Standard Hi-Res Audio Logo byl definován společností Japan Audio Society. Logo je používáno na základě licence společnosti Japan Audio Society. „LYTIA“ je registrovaná ochranná známka nebo ochranná známka společnosti Sony Group Corporation. Qualcomm Snapdragon® je produkt společnosti Qualcomm Technologies, Inc. a/nebo jejích dceřiných společností. Qualcomm a Snapdragon® jsou ochranné známky společnosti Qualcomm Incorporated, registrované ve Spojených státech a dalších zemích. Všechny ostatní ochranné známky jsou majetkem příslušných vlastníků. ©2024 Motorola Mobility LLC. Všechna práva vyhrazena.

  1. Automatický režim má minimální obnovovací frekvenci zařízení 60 Hz a maximální obnovovací frekvenci 120 Hz; skutečná obnovovací frekvence může být nižší a bude se lišit v závislosti na omezeních a požadavcích aplikace/obsahu, nastavení režimu zařízení a dalších faktorech.
  2. Dostupná uživatelská paměť je menší kvůli mnoha faktorům, včetně operačního systému, softwaru a funkcí využívajících část této kapacity; může se měnit s aktualizacemi softwaru.
  3. RAM Boost rozšířená paměť RAM vyžaduje používání interní paměti telefonu jako virtuální paměti, čímž se snižuje kapacita paměti; dostupná uživatelská paměť je během používání menší. Dostupná paměť RAM je menší kvůli operačnímu systému, softwaru a jiným funkcím; může se měnit s aktualizacemi softwaru. Funkce se liší podle trhu.
  4. Rychlost stahování založené na připojení k síti 5GG sub-6GHz při průměrném síťovém provozu. K dispozici s plánem služeb 5G a pokrytím sítě 5G; k dispozici pouze ve vybraných oblastech. Podrobnosti naleznete u operátora.
  5. Uživatelé střední třídy mohou získat až 34 hodin výdrže baterie. Všechna tvrzení o výdrži baterie jsou přibližná a vycházejí z mediánu uživatelů testovaných ve smíšeném profilu používání (který zahrnuje dobu používání i pohotovostní čas) za optimálních podmínek sítě. Skutečný výkon baterie se bude lišit a závisí na mnoha faktorech včetně síly signálu, nastavení sítě a zařízení, teploty, stavu baterie a způsobu používání.
  6. Maximální rychlost nabíjení 30 W TurboPower v zařízení; vyžaduje nabíječku Motorola TurboPower™ 30 W nebo vyšší (prodává se samostatně); vyšší nabíječky nezvyšují maximální schopnost nabíjení; baterie musí být značně vybitá; rychlost nabíjení se s postupujícím nabíjením zpomaluje. Všechna tvrzení o výdrži baterie jsou přibližná a vycházejí z průměrného uživatele testovaného při smíšeném profilu používání (který zahrnuje dobu používání i pohotovostní čas) za optimálních podmínek sítě. Skutečný výkon baterie se bude lišit a závisí na mnoha faktorech včetně síly signálu, nastavení sítě a zařízení, teploty, stavu baterie a způsobu používání.
Exit mobile version