Má dedikovaná IP adresa skutečně vliv na doručitelnost emailů?

Za poslední dvě dekády se odesílatelé v e-mail marketingu dozvídali, že k dosažení nejlepších možných výsledků doručitelnosti potřebují dedikované neboli vyhrazené IP adresy. Tento přístup ale přináší nemalé problémy a pro většinu odesílatelů je volba vyhrazené IP adresy nešťastná.

Dedikované IP adresy, tedy takové, které jsou přiřazené a využívané jedním zákazníkem nebo firmou, byly vytvořeny proto, aby oddělily jednotlivé společnosti a nedocházelo tak ke vzájemnému ovlivňování reputace odesílatelů. Naproti tomu sdílené IP adresy jsou společné pro více uživatelů.

Vztah mezi doručitelností a volbou IP adresy však není tak jednoduchý, jak se zdá. „Historicky byla reputace odesílatele spojena s IP adresou. IP adresy ale patří do širších IP sítí a autonomních systémů (ASNs) vlastněných operátory. Pokud má některá z IP adres špatnou reputaci, negativně to ovlivní i sousední IP adresy a tím i celou síť. Výběrem dedikované IP adresy tedy odesílatel nezajistí lepší reputaci. Jen oddálí dopad špatné reputace na sousední IP adresy,“ říká Jakub Olexa, ředitel společnosti Mailkit.

Z dedikovaných IP adres tak profitují hlavně poskytovatelé, kteří se zaměřují na kvantitu. Naberou zákazníky, přidělí jim individuální IP adresy a sledují jejich reputaci. Pokud začne reputace klesat nebo pokud by byla IP zablokovaná pro přístup na nějaký server nebo webovou stránku, vědí přesně, o kterého ze zákazníků jde.

V případě problémů přesouvají uživatele na nové adresy nebo je přihodí do rozsahu sdílených adres s dalšími neférovými hráči.

Tento proces vede ke zhoršování pověsti sdílených IP adres, protože se stávají rybníčkem, kam neféroví hráči odcházejí umřít. A právě to je hlavním důvodem, proč sdílené IP rozsahy mají tak špatnou pověst mezi marketéry,“ vysvětluje odborník z Mailkitu.

Pro zahřívání domény vybírejte sdílené adresy s dobrou pověstí

Dalším problémem dedikovaných IP adres je proces warmup, kdy je třeba IP adresu zahřívat stabilním a dostatečným objemem zpráv. Mnoho značek rozesílá e-maily pouze jednou týdně nebo i méně často a v nedostatečných objemech, což způsobuje problémy s udržením dobré reputace.

„Mnozí odesílatelé své IP adresy nedokáží dostatečně zahřát, což vede k problémům s hodnocením reputace ze strany provozovatelů e-mailových schránek a v důsledku toho i s doručitelností,“ uvádí Olexa a dále radí: „Alternativou jsou sdílené IP adresy s dobrou reputací. V takovém rozsahu mají noví odesílatelé lepší startovní pozici a profitují z již fungující reputace. Navíc přispívají k objemům odeslaných zpráv, což pomáhá udržovat IP adresy zahřáté na větší objemy a umožňuje rychlejší doručení jednotlivých rozesílek.

Klíčové je tedy využívat sdílené adresy, které mají dobrou reputaci. Firma, která poskytuje e-mailingové služby, by měla ve svém vlastním zájmu prověřit všechny nové uživatele před jejich zapojením do rozesílek a zavést striktní politiku pro případ zneužití.

Podle Olexy si mohou navíc firmy, které mají problémy s doručitelností, jednoduše prověřit, zda je společnost, která jim platformu pro rozesílku poskytuje, certifikovaná dle CSA (Certified Senders Alliance).

„Tato certifikace je uznávaná poskytovateli schránek po celém světě a její získání je podmíněno nejen splněním technických kritérií, ale i zákonných norem a dodržováním dobré praxe,“ dodává Olexa.

Trochu jiný hiring. FTMO přilákalo do vedení profesní špičky. Nový CFO a šéfka právního týmu pomohou s globálním růstem

Příprava na další růst, škálování i akvizice firem. To je směr, kterým se v posledních letech vydalo české FTMO. Zakladatelé globálně úspěšné platformy pro aspirující tradery Otakar Šuffner a Marek Vašíček se proto rozhodli rozšířit tým vedení o zkušené odborníky. Právní tým FTMO nově povede Eva Svobodová, která má firmě pomoci s právní stránkou akvizic a transakcí. Díky svému 18letému působení v jedné z největších právních společností světa White & Case má v těchto oblastech špičkové znalosti. Druhou posilou je Radek Dyntar, který bude mít za úkol vést finanční oddělení firmy. V posledních šesti letech pracoval jako finanční ředitel evropské větvě světoznámé právní kanceláře Dentons. Nové posily přicházejí v kontextu globálního růstu skupiny FTMO a podle zakladatelů se zároveň jedná o důkaz, že se firma může chlubit kvalitní reputací.

„FTMO pracuje v rychle rostoucím a vyvíjejícím se segmentu, který mě baví a zároveň je blízko k mé dosavadní specializaci. Zároveň firmu vnímám jako absolutní fenomén v oblasti prop-tradingu. Jde o globální byznys řízený z Prahy, který má stále ještě startupový mindset a do budoucna velký potenciál, a je tady reálná příležitost spolupodílet se na dalším směřování. Po 18 letech ve White & Case jsem připravena na tuto novou výzvu a jsem ráda, že je to právě v kolektivu FTMO. Mým hlavním úkolem bude další rozvoj právního oddělení s ohledem na růst stávajícího byznysu a jeho expanzi,“ říká Eva Svobodová, nová Chief Legal Officer FTMO.

Během své více než dvacetileté právní praxe a v posledních letech také v roli partnerky White & Case zastupovala Eva Svobodová investiční banky a emitenty v domácích i mezinárodních transakcích na kapitálových trzích. Je odbornicí na oblast regulatoriky, převzetí, přeshraničního poskytování investičních služeb, obchodování a licencování. V rámci udílení Women in Business Law Awards získala v roce 2022 ocenění nejlepší evropské právničky v oblasti dluhových kapitálových trhů.

Z právního prostředí přichází také nový finanční ředitel FTMO Radek Dyntar. Od roku 2017 působil jako CFO Dentons Europe, kde byl zodpovědný za finanční řízení aktivit firmy ve 20 zemích. V tomto období vyrostl obrat evropské větve společnosti, která patří k největším právním firmám na světě, z 207 na 450 milionů eur. V letech 2011 až 2015 Dyntar působil také jako CFO investiční skupiny KKCG Karla Komárka, kam přišel z pozice Tax & HR Advisory partner v Ernst & Young.

„Kdo sleduje podnikatelské zprávy v ČR, nemohl FTMO nezaznamenat. Firma má naprosto unikátní příležitost dělat globální byznys z Prahy, navíc v oboru, ve kterém je lídr. Na druhou stranu tento příběh zdaleka není u konce a bude potřeba spousta práce, znalostí a úsilí, aby byl ještě úspěšnější. Je to něco, u čeho chci být, a věřím, že se nám podaří ve finančním oddělení dobudovat tým, který bude přinášet tu největší možnou přidanou hodnotu,“ říká Dyntar, nový CFO firmy.

Růst pokračuje

„Jsme rádi, že v obou rolích nastoupí tak zkušení odborníci. Eva i Radek mají za sebou zkušenosti, které jsou pro FTMO v této fázi růstu neocenitelné. Bereme vážně svoji ambici FTMO jako skupinu rozšiřovat a víme, že tohoto cíle nedosáhneme, pokud nebudeme mít v týmu opravdové experty. Za téměř 10 let na trhu FTMO vyrostlo z garážového startupu v globální společnost, která řeší komplexní právní a finanční otázky po celém světě, v různých zemích s různými zákony. Ve všech těchto i jiných oblastech jsou Radek a Eva obrovskou posilou,“ říká k nástupu nových členů vedení Otakar Šuffner, spoluzakladatel a CEO FTMO.

Na začátku roku akvírovalo FTMO marketingovou agenturu eVisions, loni fintech společnost Quantlane. Počet registrací na platformě za první čtvrtletí stoupl meziročně o 30 % a o 75 % narostl také počet vyplacených odměn zákazníkům, kteří na platformě obchodují přes demo účty. Ambicí skupiny FTMO je podle zakladatelů hledat další firmy, které mohou nabídnout synergie ve fintech segmentu.

O společnosti FTMO

České FTMO je technologická společnost zaměřující se na rozvoj dovedností a znalostí pro obchodování na finančních trzích. Z pozice stabilního lídra trhu lidem po celém světě poskytuje demo účty navázané na vývoj na reálných trzích – s hodnotou do výše až čtyř milionů korun. S pomocí školení, koučinku a pokročilých nástrojů motivuje FTMO své uživatele k co nejlepším výkonům a ty úspěšné odmění až 90 % z výsledků na jejich demo účtech. Aby však na odměnu dosáhli, musejí klienti splnit tzv. Ověřovací proces, obsahující FTMO Challenge a Verifikaci. Od spuštění si platformu v placených i neplacených režimech vyzkoušelo přes 1,5 milionu lidí z téměř celého světa. Od svého vzniku v roce 2015 společnost pětkrát vyhrála soutěž Deloitte Fast 50 hodnotící nejrychleji rostoucí technologické firmy střední Evropy, její zakladatelé se stali EY Technologickými podnikateli roku 2022 v České republice a sbírají i další ocenění.

Více než 60 % Čechů má zkušenost s investováním. Za nejbezpečnější a nejatraktivnější investice považují nemovitosti

S investováním má alespoň nějakou zkušenost 60,4 % Čechů. Nejatraktivnější a nejbezpečnější formou investice jsou pro ně nemovitosti, které takřka 75 % respondentů považuje i za nejstabilnější investiční nástroj. Ačkoli je pořízení nemovitostí často spojeno s vysokými náklady, řešením mohou být mikroinvestice, jež umožňují investovat i s omezenými finančními prostředky. Vyplývá to z průzkumu Jak Češi investují?, který si nechala zpracovat investiční platforma InvestBay.

Investování se v České republice stává stále populárnějším nástrojem pro zajištění finanční stability a růstu. Podle průzkumu Jak Češi investují?[1], který si nechala zpracovat platforma InvestBay, má s investováním alespoň nějakou zkušenost 60,4 % Čechů. Nejčastěji investují jednou měsíčně (28 %) nebo investovali zatím jen jednorázově (17,5 %). Oproti roku 2012, kdy podle Agentury Médea Research investovalo přibližně 25 % Čechů, se jedná o významný nárůst.

75 % Čechů považuje nemovitosti za nejstabilnější investiční nástroj

Možností, jak své finance ochránit, je mnoho, od rizikovějších aktiv s vyšším zhodnocením až po stabilnější nástroje s nižšími výnosy. Češi mají nicméně o svém investičním favoritovi jasno. Z nabídky různých forem investic (např. také drahé kovy, akcie, dluhopisy…) nejvíce věří nemovitostem. Jako spíše atraktivní investici je označilo necelých 62 % Čechů. Podobně takřka 64 % respondentů považuje nemovitosti jako spíše bezpečné. „Nemovitosti představují pro mnoho Čechů jistotu. Z průzkumu nám také vyplynulo, že tři čtvrtiny Čechů souhlasí s tím, že jsou nemovitosti nejstabilnějším investičním nástrojem. A není se čemu divit, v dobách ekonomické nejistoty poskytují stabilitu a zhodnocení,“ říká Daniel Rajnoch, CEO a zakladatel investiční platformy InvestBay. Naopak jako spíše neatraktivní (48,9 %) a nebezpečnou (62,6 %) formu investice označilo nejvíce Čechů kryptoměny.

Navzdory vysoké atraktivitě investic do nemovitostí je jejich pořízení často spojeno s potřebou vysokého základního kapitálu. Tato skutečnost představuje pro více než 72 % Čechů bariéru, proč do nemovitostí neinvestují. Dalšími významnými překážkami jsou obava ze ztráty financí (62,2 %) a nedostatek informací (55,5 %). „Tyto bariéry by však mohly jednoduše vyřešit mikroinvestice, které zpřístupňují nemovitosti širšímu okruhu lidí a nabízejí cestu, jak investovat i s omezenými finančními prostředky. Mikroinvestovat je totiž možné již od pár stovek korun, což vnímá jako atraktivní řešení přibližně 46 % respondentů průzkumu,“ doplňuje Rajnoch.

Stovky investorů a nové investiční nabídky. InvestBay slaví rok na trhu

Jednou z platforem, která nabízí mikroinvestice do nemovitostí, je také InvestBay. Tato investiční platforma slaví roční výročí na trhu. Za tu dobu svým klientům nabídla již pět investičních příležitostí. Nově do své nabídky zařadila apartmán v Holiday Village Tatralandia na Slovensku. Za nedlouho se mohou klienti těšit i na developerský projekt ve Francii.

Zájem o investice do nemovitostí je znatelný, a díky mikroinvesticím mohou lidé snadno začít investovat s menším kapitálem a postupně si budovat své investiční portfolio. Do naší platformy se doposud registrovalo více než 2500 klientů, kteří společně profinancovali tři investiční nabídky – ve Španělsku, Chorvatsku a na Lipně – a již nyní získávají první výnosy z pronájmů,“ uzavírá Lukáš Přikryl, CMO a spoluzakladatel platformy InvestBay.

O InvestBay:

InvestBay je česká online platforma umožňující investovat do rekreačních nemovitostí v zahraničí i v tuzemsku. Využívá konceptu „crowdowningu,“ neboli spoluvlastnění nemovitostí. Jedná se o investiční model, který umožňuje jednotlivcům investovat do nemovitostí společně s ostatními. Na jedné investiční příležitosti se tak podílí desítky až stovky mikroinvestorů, kteří mohou začít investovat již od částky 2 500 Kč. Investoři si pak mohou užívat nejen dvojího zhodnocení svých investic, ale také si apartmány za zvýhodněných podmínek pronajímat.

Štvanická lávka, Malšovická aréna či stavba dálnice D3. Střed Česka má nové letecké snímky

Střed České republiky se dočkal nových leteckých snímků. Prohlédnout si na nich lze například stavbu pražské Štvanické lávky, hradecké fotbalové arény či postup prací na dálnici D3 u Českých Budějovic. Stejně jako v minulých letech snímky pořídila a zpracovala společnost TopGis. Veřejnosti jsou volně k dispozici na webu Chytremapy.cz.

Praha, východ středních Čech, jižní Čechy, Pardubicko, Královéhradecko a Vysočina jsou pokryty novými leteckými snímky. Srovnáním aktuálních sad fotografií s těmi z minulých let lze přehledně vidět, jak se mění sídelní struktura i krajinný ráz na našem území. „V hlavním městě lze pozorovat například výstavbu hotelu Stages u O2 Arény nebo realizaci Štvanické lávky, která obdržela titul stavby roku 2023,“ uvádí Drahomíra Zedníčková, výkonná ředitelka společnosti TopGis, která letecké snímkování Česka pravidelně zajišťuje.

Nevšední podívanou z ptačí perspektivy nabízí i postupná proměna lokality Dívčí Hrady v pražské čtvrti Radlice. Na ploše dřívější orné půdy zde město v posledních letech obnovilo původní sady a louky. Snímky zachycují rovněž realizaci parkovacího domu v Dolních Břežanech.

V Jihočeském kraji si lze všimnout kupříkladu pokračování stavby dálnice D3 u Českých Budějovic nebo růstu nového hotelového komplexu na břehu lipenské přehrady. Pohled na Hradec Králové zase umožňuje sledovat přestavbu fotbalového stadionu v Malšovicích.

„Letecké snímkování je uskutečněné v detailu 12,5 centimetru na pixel. Provádíme jej pravidelně za pomoci vlastních letadel Cessna 404 a Partenavia P68 s využitím moderních velkoformátových kamer,“ popisuje Drahomíra Zedníčková.

Následná výroba samotné ortofotomapy vyžaduje stovky hodin pečlivé práce u počítačů. S ohledem na správné propojení snímků a zajištění přesnosti musejí programátoři pracovat s nesčetným množstvím parametrů. Aktuální letecké snímky jsou po zpracování zveřejněny na volně dostupném webu Chytremapy.cz, kde návštěvníci najdou i starší sady snímků, včetně historické ortofotomapy z roku 1950.

Časosběrná srovnání vybraných lokalit naleznete na tomto odkazu.

O společnosti TopGis

Brněnská společnost TopGis působí na trhu od roku 2009 a je lídrem v oboru geodézie, mapování a webových mapových služeb. Vlastní všechny podstatné technologie – letadla, kamerové a laserové senzory či mapovací automobily – a její tým tvoří pět desítek zkušených odborníků v GIS a SW oboru. Společnost je tvůrcem nejdetailnější aktualizované ortofotomapy České republiky a dlouhodobým dodavatelem mapových podkladů pro Seznam.cz. Prostřednictvím webového portálu GisOnline.cz umožňuje náhled do katastru nemovitostí, pasporty, analýzy či přesná měření.

Studie HP: Lidé ve vedoucích pozicích věří, že bude AI důležitým nástrojem pro plnění cílů udržitelnosti i sociální odpovědnosti

Hlavní body zprávy

  • Nový globální průzkum společnosti HP ukazuje, že tři čtvrtiny (76 %) vedoucích představitelů podniků a státní správy věří, že technologie jsou klíčem k tomu, aby se tradičně vyloučené skupiny obyvatel zapojily do ekonomiky
  • Drtivá většina vedoucích představitelů podniků v současné době využívá umělou inteligenci pro plnění závazků v oblasti udržitelnosti a sociálního dopadu – nebo ji tak plánuje brzy využívat
  • Společnost HP oznámila další pokrok v rozšiřování přístupu k technologiím a budování dovedností. Umělá inteligence umožňuje akcelerovat snahy o digitální rovnost.

Společnost HP Inc. představila novou studii, která ukazuje důvěru globálních lídrů ve využívání technologií, včetně umělé inteligence, k dosažení klíčových cílů. Studie provedená společně s Oxford Economics mezi manažery a vládními úředníky v 10 zemích zjistila, že 3 ze 4 vedoucích pracovníků věří, že technologie jsou klíčem k rozšíření ekonomických příležitostí (76 %) a že umělá inteligence pomůže dosáhnout pokroku při plnění cílů udržitelnosti a sociálního dopadu (76 %).

Digitální rovnost pro 150 milionů lidí do roku 2030

Manažeři z podnikové sféry již umělou inteligenci využívá nebo ji v příštích 1-2 letech plánuje využívat k cílům, jako je rozšíření přístupu k digitálnímu vzdělávání (90 %) nebo rozvoj pracovní síly (89 %).

„V umělé inteligenci vidíme obrovský potenciál, který lidem umožní pracovat a tvořit smysluplněji,“ řekl Alex Cho, prezident divize Personal Systems ve společnosti HP. „Od datových vědců v Keni, využívajících naše pracovní stanice k pomoci místním zemědělcům, kdy usilují o zvýšení odolnosti proti dopadům klimatických změn, až po začínající uživatele, kterým počítače s umělou inteligencí pomáhají se vstupem nebo návratem na trh práce. Zkrátka není nouze o aplikace, které posunou různé komunity kupředu.“

Ve své nejnovější zprávě o udržitelném dopadu, kterou společnost HP zveřejnila, oznámila, že od roku 2021 urychlila digitální rovnost pro více než 45 milionů lidí. Urazila tak téměř třetinu cesty ke svému cíli – rozšířit digitální rovnost pro 150 milionů lidí do roku 2030.

AI jako nástroj pro rozvoj dovedností

Jak lidé z podnikatelské sféry, tak státní úředníci, uvádějí nedostatek dovedností jako jednu z hlavních překážek při plnění klíčových organizačních cílů. Jejich posílení je jedním z hlavních pilířů přístupu společnosti HP k digitálnímu kapitálu, a proto rozšiřuje svůj cíl zapsat 2,75 milionu uživatelů do bezplatného programu HP LIFE. Do programu nadace HP Foundation se již přihlásilo více než 1,2 milionu uživatelů, kterým zpřístupnil nové příležitosti nebo jim pomohl k zahájení podnikání.

Společnost HP podniká nové iniciativy s cílem rozšířit zodpovědný přístup k umělé inteligenci a jejímu využívání, což je v současnosti nejčastěji uváděná oblast investic podniků:

  • HP rozšiřuje bezplatný kurz Digital Business Skills HP LIFE o nový kurz zaměřený na dovednosti v oblasti umělé inteligence. Přístupný bude ještě v tomto roce.
  • Zahájení soutěže HP AI in Social Impact Award, která poskytuje technologie určené k vytváření a provozování aplikací AI sociálním podnikatelům a organizacím, které využívají AI k rozvoji vzdělávání, zdravotní péče a ekonomických příležitostí v komunitách po celém světě.
  • HP uvádí na trh komerční a spotřebitelské počítače nové generace s umělou inteligencí, novou kategorii zařízení určených pro práci a tvorbu.

Další informace o studii a zprávě společnosti HP o udržitelném dopadu naleznete v newsroomu společnosti HP.

O studii

Společnost HP pověřila společnost Oxford Economics, aby provedla nezávislý výzkum na toto téma. Průzkum probíhal od října do listopadu 2023 v 10 zemích: USA, Francii, Indii, Velké Británii, Německu, Japonsku, Číně, Mexiku, Brazílii a Kanadě. Společnost Oxford Economics provedla průzkum celkem u 1 036 výkonných manažerů (C-suite a přímých podřízených) a vládních úředníků, přibližně 100 v každé zemi.

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

Odměna za vysvědčení: Vybrané smartphony od Infinixu stále za skvělou cenu

3. července 2024

Společnost Infinix pokračuje ve speciální akci „Odměna za vysvědčení“, která přináší výrazné slevy na vybrané modely smartphonů. Šikovní studenti a jejich rodiče nyní mají jedinečnou příležitost pořídit si vysoce kvalitní zařízení za zvýhodněné ceny se slevou až 15%.

Nabídka zahrnuje:

  • Infinix Smart8: 1799,- Kč (-10 %)
  • Infinix Hot40i 4+128: 2499,- Kč (-10 %)
  • Infinix Hot40 Pro: 3999,- Kč (-15 %)

Tato speciální akce platí do 7. července 2024, takže neváhejte a využijte skvělé příležitosti k nákupu výkonných a spolehlivých smartphonů Infinix za zvýhodněné ceny.

„Chceme podpořit šikovné studenty a jejich rodiče, aby se v létě nemuseli trápit s telefony, které se rychle vybíjí a pomalu nabíjí. Všechny modely od Infinixu navíc disponují různými vychytávkami pro gamery, takže si s nimi užijete opravdu spoustu zábavy ,“ uvedl generální ředitel značky Infinix Lukáš Knotte.

Infinix Mobility , založená v roce 2013, je rychle rostoucí technologická značka, která navrhuje, vyrábí a prodává chytrá zařízení Infinix po celém světě. Jsou to módní, efektivní a cenově dostupná chytrá zařízení, která uživatelům po celém světě poskytují přístup k nejnovější, nejlepší technologii ve své třídě.

Více informací: https://infinixstore.eu/

Nový gimbal pro chytré telefony s funkcemi AI od společnosti Zhiyun

Společnost Zhiyun pokračuje ve vývoji své oblíbené řady gimbalů Smooth pro chytré telefony. Nový Smooth 5S AI je mimořádně výkonný gimbal s funkcemi, které se obvykle nacházejí pouze u větších gimbalů pro fotoaparáty. Také disponuje několika inteligentními funkcemi umělé inteligence.

Nový gimbal je navržen pro dnešní větší chytré telefony a má tři silné osy, které zvládnou pravoúhlý pohyb a volně se pohybují při zatížení až 300 g.

Nový sledovací modul s umělou inteligencí lze nyní připevnit k horní části držáku na mobilní telefon pomocí intuitivního magnetického nástavce. Modul umožňuje jednoduše označit cíl na mobilu a gimbal jej bude následovat. Modul podporuje spuštění/zastavení snímání v rámci aplikace Zhiyun nebo nativního fotoaparátu a také vlastní sledování záběru. Díky modulu je také možné ovládat fotoaparát pomocí gesty. Díky ovládání gesty může uživatel zadávat příkazy, jako je spuštění nahrávání, spuštění sledování a vlastní rámování.

Modul umělé inteligence také pomáhá obnovit sledování po přerámování záběru.

Intuitivní magnetické nástavce lze použít také k připojení dvou doplňkových světel. Výkonná LED světla mají barevnou teplotu 5000 K, hodnotu CRI 90+ a spolu s vestavěným LED světlem s výkonem 680 luxů mohou poskytnout dohromady výkon 2040 luxů.

Gimbal se snadno používá díky ovládacímu panelu „vše v jednom“ a velkému kolečku pro zoom/ostření. Je vybaven několika kreativními režimy a po spárování s aplikací ZY nabízí exkluzivní režim SMART, který obsahuje rozsáhlou sbírku inteligentních šablon videí a poskytuje uživatelsky přívětivou editaci a produkci videí jedním kliknutím pro větší pohodlí.

Zhiyun Smooth 5S AI

Ceny a dostupnost

Nový kardan se začne dodávat v srpnu.

Doporučená prodejní cena je

128219  Zhiyun Mobile Gimbal Smooth 5S AI – 4.790,- Kč / 189 €

128220  Zhiyun Mobile Gimbal Smooth 5S AI Combo – 6.090,- Kč / 241 €

128186  Zhiyun Mobile Gimbal Smooth 5S AI PRO – 7.090,- Kč / 279 €

Klíčové specifikace 

  • Sledovací AI modul
  • Navrženo pro moderní smartphony
  • Nosnost 300 g
  • Vestavěné LED světlo s výkonem 680 luxů
  • Možnost upevnění dalších LED světel a barevných filtrů
  • Snadné použití

Bez starostí a s dvojnásobkem dat ve více než 120 zemích. Vodafone vylepšuje službu Roaming na den

V Evropské unii voláte jako doma a pro cestování mimo EU nabízí Vodafone zvýhodněný balíček Roaming na den. Ten je ode dneška ve vylepšené podobě. Bez obav tak lze využívat mobilní služby ve více než 120 zemích, třeba v Turecku, Thajsku, Egyptě, Švýcarsku nebo USA. Zároveň platí, že pro všechny zákazníky nastavuje Vodafone automaticky roamingový datový limit na 1300 korun. Nehrozí tak, že by někdo omylem na dovolené za mobilní data utratil tisíce korun.

Služba Roaming na den je ideální pro cesty mimo EU a pro každého, kdo potřebujete být online nebo v kontaktu s domovem. V rámci Roamingu na den bylo dosud k dispozici 500 MB dat a ode dneška je to dvojnásobek, tedy 1 GB. Kolik dat je potřeba třeba na poslech hudby, procházení webů nebo odesílání mailů, ukazuje Datová kalkulačka.

Kromě dat obsahuje Roaming na den za cenu 199 korun i neomezené volání a SMS do ČR a na čísla v zemi, kde se nacházíte, a to v případě neomezených tarifů. U ostatních je to podle počtu volných minut a SMS v rámci tarifu. Kdo bude potřebovat dat ještě víc, může si 1 GB dokoupit za 99 korun.

Poslouží v Thajsku i Švýcarsku

Roaming na den lze využít ve více než 120 zemích světa, třeba v Austrálii, Dominikánské republice, Egyptě, Japonsku, Mexiku, Nepálu, Thajsku, Turecku, USA, ale také ve Švýcarsku nebo na Ukrajině.

Kdo si Roaming na den neaktivuje, nemusí se bát, že by v zahraniční omylem utratil tisíce korun. Pro všechny zákazníky Vodafone automaticky nastavuje roamingový datový limit na 1300 korun měsíčně. Každý si ho případně může snížit nebo zvýšit.

Zóna 1 aneb roaming v EU jako doma

V rámci Evropského hospodářského prostoru, který zahrnuje Evropskou unii a další země v Evropě, už funguje volání i datování za ceny jako doma. Jde o skupinu zemí nazvanou Zóna 1.

„Pokud pojedete na dovolenou třeba do Itálie, Chorvatska, Řecka nebo Španělska, můžete používat svůj telefon na volání a SMS zprávy, jak jste zvyklí z domova. Spadá sem i Velká Británie nebo Island. Jestli přitom máte tarif s neomezenými daty, pro datování v EU se z něj stává štědrý balíček dat, jeho konkrétní výši si ověříte třeba v samoobsluze Můj Vodafone. I mimo Zónu 1 a v exotičtějších destinacích přitom můžete díky Roamingu na den používat telefon bez obav a nyní s dvojnásobkem dat,“ popisuje Milan Raška, marketingový ředitel Vodafonu. Další informace najdete také v článku S mobilem za hranice.

Cestovní pojištění s 50% slevou a soutěž

Vodafone dlouhodobě zákazníkům nabízí v aplikaci Můj Vodafone cestovní pojištění AXA s 50% slevou. Během letošního léta od 24. června až do 30. září pro ně má navíc velkou soutěž. Do slosování o ceny se zákazníci dostanou automaticky zakoupením cestovního pojištění online přes mobilní aplikaci Můj Vodafone. Soutěžní banner najdou v sekci Nabídky partnerů. A čím víc uzavřených smluv, tím vyšší mají šanci na výhru.

První vylosovaný výherce obdrží po skončení soutěže poukaz na zájezd od společnosti Invia v hodnotě 50 000 korun, který může uplatnit do 31. prosince 2025. Druhý vylosovaný výherce získá dětskou elektrickou koloběžku značky Segway, model Ninebot eKickScooter ZING C2.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě a Africe. Poskytujeme mobilní a pevné služby více než 300 milionům zákazníků v 15 zemích a v dalších 44 zemích spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. Máme jednu z největších platforem internetu věcí na světě. V Africe obsluhují naše finanční technologické nástroje téměř 80 milionů zákazníků v sedmi zemích – spravují tak více transakcí než kterýkoli jiný poskytovatel.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

The First Descendant vychází s podporou DLSS 3.5. Detaily představuje v novém videu

The First Descendant vychází dnes s podporou NVIDIA DLSS 3.5, ray tracingu a NVIDIA Reflex. Jde o free-to play kooperativní střílečku s RPG prvky z pohledu třetí osoby, kterou pohání Unreal Engine 5. Hráčům nabídne taktické souboje s bossy v kooperaci pro 4 hráče a také rozsáhlou škálu unikátních postav.

DLSS 3.5 s funkcí Ray Reconstruction využívá nový AI model nahrazuje ručně laděné denoisery a využívat jej mohou všechny řady GPU GeForce RTX. Do hry to přináší mnohem detailnější a stabilnější ray tracingové efekty včetně ostřejších stínů.

Funkce DLSS Super Resolution a Frame Generation společně díky AI znásobí snímkovou frekvenci ve 4K v průměru 2,7× při maximálním nastavení detailů se všemi ray tracingovými efekty. Reflex zase může pomoci snížit latenci systému až o 50 %. Ve 1440p i 1080p je pak nárůst přibližně dvojnásobný.

Výhody RTX technologií v The First Descendant nabízí nové video. Detailnější informace přináší nejnovější blog.

Fotografování ve hrách

Hráči se také nejen v průběhu léta mohou pochlubit zajímavými screenshoty z oblíbených her na sociálních sítích. Pro ukázku naleznete v příloze vybrané záběry z titulu Ghost of Tsushima Director’s Cut, ve kterém hráči na PC mohou využít řadu technologií NVIDIA. Další podobně umělecky laděné snímky lze najít pod hashtagy: #VirtualPhotography, #Gametography, #photomode nebo #RTXON

Přepracovanost jako globální trend. Přesčasy přinášejí o 10 % horší výsledky, zjistil průzkum Pipedrive mezi obchodníky

Přesčasy vás nespasí. Podle průzkumu mezi obchodníky, který provedla estonská společnost Pipedrive vyvíjející globální CRM platformu, znamená práce přesčas nikoli lepší výkon, ale pokles výsledků. Lidé pracující nad povinnou dobu nedosáhli svých prodejních cílů o 10 % častěji než ti, kdo přesčasy nevyužívali. Bez přesčasů přitom pracuje jen třetina dotázaných. Nejlépe cíle plnili ti, kdo mají pružnou pracovní dobu nebo můžou pracovat z domova.

„Kdo se chce stát v dnešním pracovním světě atraktivním zaměstnavatelem nebo jím chce zůstat, musí nabízet možnost hybridní práce. Kromě toho je moderní pracovní kultura typická celostním přístupem, který obsahuje psychologické, technologické a fyzické faktory zaměřené na podporu zaměstnanců. Přispívají k pocitu sounáležitosti a podporují osobní i profesní rozvoj. Přijetí takového přístupu umožňuje společnostem vytvořit dynamické prostředí, ve kterém jsou jejich lidé spokojení, což nejen přitahuje špičkové talenty, ale zlepšuje i celkovou produktivitu a nasazení,“ vysvětluje Tanya Channing, chief people & culture officer ve společnosti Pipedrive.

Ukazatelem toho, jak jsou správné pracovní podmínky pro produktivitu důležité, je problém přesčasů. Podle průzkumu Pipedrive totiž práce přesčas loni znamenala místo lepšího dosahování pracovních cílů naopak o 10 % horší výsledky. Jen 31 % dotázaných přitom pracovalo pouze během povinné pracovní doby. Desetina respondentů naopak uvedla, že týdně odpracují přes 16 hodin navíc. Někteří prodejci tak mají svůj pracovní týden fakticky šedesátihodinový.

Nejvíce přesčasů odpracují lidé na pozicích CEO a zakladatelů firem, muži a lidé ve financích nebo stavebnictví. Co se týče zemí, pracují na dodatečné hodiny nejvíc lidé v USA a Spojeném království.

Flexibilitou ke štěstí a lepšímu výkonu

Přestože dvě třetiny lidí pracují nad rámec povinné pracovní doby, je většina lidí spokojená se svou work-life balance. 64 % dotázaných popsalo svou rovnováhu mezi prací a osobním životem jako dobrou nebo velmi dobrou. Jen každý desátý ji považuje za špatnou nebo velmi špatnou. Podle očekávání přitom platí, že čím méně přesčasů, tím jsou lidé spokojenější.

Klíčem k dobré work-life balance je pracovní flexibilita. 40 % prodejců uvedlo, že když jejich společnost zavedla pružnou pracovní dobu nebo možnost pracovat na dálku, zlepšila se jejich duševní pohoda. U 28 % respondentů se zlepšila dokonce významně. Ženy pozitivní změnu vnímaly o něco více než muži (74 % vs. 66 %). Kladný dopad pracovní flexibility pociťovali také o něco více lidé ve velkých společnostech než v malých firmách. V podnicích do deseti zaměstnanců došlo ke zlepšení duševní pohody u 66 % lidí, ve firmách do sta zaměstnanců to bylo u 69 % lidí a ve společnostech s více než sto zaměstnanci se lépe cítilo 72 % dotázaných.

Kromě duševní pohody má větší volnost v práci pozitivní vliv také na výkonnost a produktivitu. Více než tři čtvrtiny (77 %) respondentů souhlasí s tím, že volná pracovní doba a možnost práce na dálku zlepšila jejich pracovní výkon. 19 % dotázaných se k tomuto tvrzení staví neutrálně a 4 % s ním nesouhlasí.

„Když firma podporuje flexibilní uspořádání práce, posiluje tím organizační kulturu a klade důraz na důvěru v zaměstnance. Aby mohla taková kultura prosperovat, musejí šéfové zaměstnancům umožnit dělat samostatná rozhodnutí, která zlepší jejich produktivitu a pocit z pracovního dne. Jedna možnost, jak budovat kulturu nezávislosti, je digitalizovat většinu procesů a úkolů, a podpořit tak dlouhodobý úspěch. Flexibilita podporuje pocit odpovědnosti a nezávislosti, což vede k větší angažovanosti a výkonnosti,“ vysvětluje Channing.

Jednou z technologií, která může ke spokojenosti a lepší work-life rovnováze přispět, je v oblasti prodejů používání CRM softwaru nebo nástrojů automatizace. Jak z průzkumu vyplynulo, je ale důležitý také pocit podpory, a to jak na pracovišti od nadřízených, tak v soukromém životě od rodiny a přátel.

Mezinárodní průzkum Pipedrive

Zjištění pocházejí z mezinárodního průzkumu State of Sales and Marketing Report, který už čtvrtý rok po sobě provedla společnost Pipedrive. Průzkumu za rok 2023/2024 se zúčastnilo 948 podnikatelů a profesionálů z oblasti prodeje a marketingu z 85 zemí. Byli mezi nimi lidé pracující ve startupech, malých a středních podnicích i velkých společnostech. Průzkum probíhal v lednu a únoru 2024.

Více o Pipedrive

Společnost Pipedrive byla založena v roce 2010 a je jednoduchým a efektivním CRM nástrojem, který podporuje růst malých firem. Dnes jej používají týmy obchodníků ve více než 100 000 společnostech po celém světě. Pipedrive sídlí v New Yorku a má pobočky v Evropě a USA. Společnost je podporována většinovým vlastníkem Vista Equity Partners a společnostmi Bessemer Venture Partners, Insight Partners, Atomico a DTCP. Více informací naleznete na adrese www.pipedrive.com.

Exit mobile version