Progresus nabytím závodu Vitrablok získává značku Seves Glass Block, největšího světového výrobce skleněných tvárnic

Investiční skupina Progresus do svého portfolia zařazuje další tradiční český podnik: výrobce skleněných tvárnic Vitrablok se 112letou historií. Její nabídka v mezinárodním tendru na odkup závodu, který se ocitl v insolvenci, byla věřitelským výborem jednomyslně schválena jako nejvýhodnější pro majetkovou podstatu a světoznámá značka Seves Glass Block se tak stává součástí skupiny Progresus.

Skupina Progresus se v roce 2023 prostřednictvím odkupu pohledávky Komerční banky v hodnotě více než 10 milionů EUR stala největším zajištěným věřitelem duchcovského podniku, který byl kvůli nepříznivým podmínkám ve sklářském průmyslu v roce 2022 nucen vyhlásit v říjnu 2023 insolvenci. Na základě souhlasu schůze věřitelů se následně investiční skupina Progresus zúčastnila mezinárodního tendru, který se svojí nejvyšší cenovou nabídkou přesvědčivě vyhrála.

Své bohaté praktické i akademické zkušenosti v tendru využil spolumajitel skupiny Progresus JUDr. Lukáš Zrůst, Ph.D.,LL.M., MBA, BA (Hons), který je jedním z nejzkušenějších lidí v České republice v oblasti řízení a restrukturalizace firem. Právník, podnikatel, investor, advokát se zaměřením na finanční a insolvenční právo a v neposlední řadě také insolvenční správce se zvláštním povolením dříve právě z pozice insolvenčního správce prováděl několik tisíc insolvenčních řízení, tedy řídil proces úpadku či reorganizace u podniků dosahujících miliardových obratů a zaměstnávajících vyšší tisíce zaměstnanců.

„Jsme rádi, že jsme mohli být pomocnou rukou při záchraně tohoto podniku, který je světovou jedničkou se stovkami zaměstnanců. Nemohli jsme jen nečinně přihlížet, jak může několik set lidí přijít o zaměstnání a nechat téměř přes noc zaniknout podnik se 112letou historií v tomto oboru. Jsem vděčný za to, že naše nabídka byla jednomyslně schválena jako vítězná a do našeho portfolia tak můžeme zařadit další český podnik s dlouholetou tradicí a mezinárodním přesahem,“ říká Lukáš Zrůst, spolumajitel skupiny Progresus, která vlastní i největšího českého výrobce dřevostaveb RD Rýmařov. „V rámci své profesní dráhy insolvenčního správce jsem měl možnost projít tímto procesem s mnoha společnostmi. Díky těmto zkušenostem jsme dokázali společně se všemi účastníky procesu Vitrablok úspěšně udržet při životě. Vitrablok mne zaujal svým profesionálním přístupem, férovostí vedení i úžasnými zaměstnanci se srdcem na pravém místě. To byly hlavní důvody, proč jsme se rozhodli do odkupu jít. Chtěl bych poděkovat všem, kdo se o přežití Vitrabloku zasloužili a dali mu šanci se znovu nadechnout,” dodává.

Poradenství v průběhu mezinárodního tendru insolvenčnímu správci poskytovala společnost PwC. Progresus už jako zajištěný věřitel dělal vše pro úspěšné zachování provozu závodu, zejména jeho ekonomické a personální zajištění s důrazem na vyplácení mezd všem více než 200 zaměstnancům, které považuje za klíčovou složku jeho činnosti. “Jsem rád, že z možných zájemců naši společnost nakonec odkoupila skupina Progresus, která má zájem do společnosti investovat. Již jsme se dohodli na prvním zásadním kroku, kterým bude dlouho očekávaná investice do sklářské vany,“ říká generální ředitel závodu Petr Králík. Zaměstnanci české pobočky se s novými majiteli měli příležitost setkat a klást jim otázky ještě před oficiálním převedením podniku do nových rukou. „Představení nových vlastníků zaměstnancům hodnotím jako pozitivní, všichni se těší na první debaty o rozvoji společnosti. Nyní je čas dívat se směrem kupředu,” dodává ředitel Petr Králík.

„V aktivitách podniku chceme rozhodně pokračovat. Plánujeme dále rozvíjet zaměření na R&D a upevňovat pozici závodu na globálním trhu. Vitrablok má za sebou pod značkou Seves Glass Block úžasné věci, jako například mrakodrap v Tokiu pro Hermés a práci pro světové architektonické špičky. V tomto chceme samozřejmě pokračovat a post světové jedničky obhajovat a udržet,” odhaluje budoucí plány Lukáš Zrůst. Jednu změnu však podnik přece jen podstoupil: přešel ze společnosti VITRABLOK, s.r.o. pod novou obchodní společnost Seves Glass Block s.r.o., čímž se jeho název sjednotil se silnou a světoznámou mezinárodní značkou Seves Glass Block, pod kterou skupina vystupuje na světovém trhu.

Transakci Progresus realizoval s co-investorem, skupinou Casper, se kterou Lukáš Zrůst úspěšně spolupracoval už jako insolvenční správce. Casper Consulting je lídrem na českém trhu v oblasti restrukturalizace a záchrany podniků, finanční správy a optimalizace platebních procesů. S 29 lety zkušeností a správou aktiv přesahujících 35 miliard korun se společnost pyšní dlouhodobou stabilitou a odborností. Mezi její významné úspěchy patří sedmiletá exkluzivní spolupráce s největší investiční bankou v USA, J.P. Morgan Chase, a založení společného podniku s Raiffeisenbank. Úspěšně spolupracovala také s bankou Santander a dalšími významnými partnery.

O podniku Seves Glass Block

Historie výroby skla v severočeském Duchcově sahá až do roku 1912. Dnes je podnik předním světovým výrobcem skleněných tvárnic se širokou škálou použití od standardních tvárnic, přes designové tvárnice používané architekty až po technologické tvárnice s vysoce funkčními vlastnostmi (fotovoltaické, tepelněizolační, protipožární, neprůstřelné a bezpečnostní).

Silná značka, zaměření na R&D, výroba technologicky složitých produktů a spolupráce s architekty a koncovými uživateli je základem pro působnost ve více než 100 zemích světa na 6 světadílech. Díky stabilní zákaznické základně společnost v minulých letech dosahovala obratu až 1,4 mld. Kč. Většinu tržeb generují trhy v Evropě a Severní Americe. Podnik zaměstnává více než 200 zaměstnanců v České republice a Itálii a jeho výrobní kapacita dosahuje produkce 29 mil. skleněných cihel ročně v různých velikostech a tvarech.

Mezi nejzajímavější realizace ve světě patří budova Hermés v Tokiu od Renza Piana, budova knihovny Deusto v Bilbau od Rafaela Moneo, lázeňský objekt Palacio Termal v Panticose ve Španělsku z dílny studia Moneo Brock nebo showroomy módních značek Bottega Veneta či Stella McCartney. V České republice najdeme nejzajímavější realizace od architektky Evy Jiřičné ve Zlíně, kde mohou skleněné tvárnice obdivovat návštěvníci Kongresového centra nebo rektorátu a knihovny Univerzity Tomáše Bati.

O investiční skupině Progresus

Progresus je investiční skupina podnikající zejména v oblasti industriálního i rezidenčního developmentu. Do svého portfolia zařazuje industriální haly a urbanisticky promyšlené obytné čtvrti, to vše s ohledem na ekonomickou a environmentální udržitelnost. Věnuje se také rozvoji vlastního dřevostavitelského závodu s 50letou historií RD Rýmařov, který je předním evropským dodavatelem dřevostaveb a kumulovaně za dobu své existence dosáhl tržeb přes 33 miliard Kč. V rámci svého technologického hubu Mykilio vyvíjí nové materiály s potenciálem snižovat uhlíkovou stopu ve stavebnictví.

O skupině Casper

Casper Consulting se může pochlubit bohatými zkušenostmi z desetitisíců spravovaných pohledávek v hodnotě desítek miliard korun. Skupina CASPER GROUP, do které Casper Consulting patří, zahrnuje devět společností se zaměřením na restrukturalizace a záchranu podniků, finanční správu a optimalizaci platebních procesů, poradenskou činnost, reality, správu a pronájem nemovitostí, finanční leasing, úvěry na dopravní techniku, alternativní zdroje energie a prodej obranné techniky a optiky.

Hodnota konsolidovaných aktiv skupiny Casper přesahuje 2 mld. Kč a v roce 2023 vykázala čistý obrat 330 milionů Kč. Casper Consulting je synonymem pro spolehlivost a úspěch v oblasti restrukturalizace podniků a správy pohledávek.

Nové druhy a chutě lákají konzumenty – trh energetických nápojů stále zažívá boom

Od prvního energetického nápoje v Japonsku ušly energy drinky dlouhou cestu. Přesto, že společnost má na jejich konzumaci velmi rozporuplný názor, popularita těchto nápojů neustále roste. Pro své účinky jsou energetické nápoje tak oblíbené mezi mileniály, řidiči či hráči videoher. Aby si však výrobci energy drinků udrželi své zákazníky, neustále musí sledovat trendy a vylepšovat produkci.

Každý z nás o nich určitě slyšel a alespoň jednou je pravděpodobně ochutnal. Historie energy drinků totiž sahá až do roku 1962, kdy byl v Japonsku vytvořen první moderní energetický nápoj. Ovšem globální popularitu energy drinky získaly až v 80. a 90. letech a postupně pak ovládly svět. V současnosti je na trhu nespočet druhů a značek a energy drink dokáže od nuly vytvořit i umělá inteligence.

Tajemství popularity energy drinků je v jejich výhodách

Energetické nápoje mohou mít své výhody, pokud se ovšem konzumují v rozumném množství a za správných podmínek. Některé energetické nápoje obsahují složky jako taurin, B-vitaminy a další aminokyseliny. Energetické nápoje jsou často konzumovány i jako rychlý zdroj energie, protože obsahují jednoduché cukry, které tělo rychle absorbuje a využívá. Je ale důležité brát v potaz, že nadměrná konzumace energetických nápojů může mít i negativní dopady na organismus.

Energetické nápoje v číslech

Dle posledních dat, jsou energetické nápoje jednou z nejrychleji rostoucích kategorií, které za poslední rok vzrostly o 16,4 % a tvořily přibližně 20 % tržeb na českém trhu[1]. Oblíbenosti energetických nápojů se těší především muži ve věku 18 až 34 let.[2] Studie ukazují, že i mileniálové přispívají ke spotřebě energetických nápojů, a to celosvětově až z 50 %.[3]

Mezi další významné konzumenty patří hráči videoher a studenti, kteří často sahají po energetických nápojích pro udržení pozornosti a výkonu​. Skutečnost, že jsou energetické nápoje nejčastěji konzumovány v práci potvrzuje i fakt, že více než pětinu konzumentů tvoří řidiči.[4] Jejich obliba stále roste i díky specifické chuti. Dokonce 41 % konzumentů uvedlo, že energy drinky pije především kvůli ní.[5]

Jít s dobou je klíčové

Každý rok se trendy ve světě mění, a to se týká i energetických nápojů. „O tom, že energetické nápoje ovládly svět, není pochyb. Pro nás v HELL ENERGY je však důležité jít s dobou a dopřát našim zákazníkům energetické nápoje, které vyhovují moderním standardům. Dbáme na kvalitu a neustále přicházíme s novinkami v podobě různých příchutí a obohacených složení,“ říká Olina Mikešová, český trade marketing manager společnosti HELL ENERGY, jednoho z největších producentu energetických nápojů na světě a dodává: „Velký úspěch měl třeba náš HELL A.I. Jedná se o energetický nápoj, který byl od designu plechovky přes složení až po chuť vyroben umělou inteligencí. Společnost HELL ENERGY tak jako první na světě vyvinula energetický nápoj, který byl kompletně vyroben AI. Vskutku sledujeme trendy současné doby, abychom zákazníkům mohli přinést mnoho dalších novinek.“

Pokud se zaměříme na trendy posledních let, za zmínku jich stojí hned několik: zaměření na wellness, nápoje určené pro gamery a rostoucí zájem o nové příchutě a přírodní a rostlinné ingredience. Mnoho spotřebitelů tak sahá po nápojích s vysokým obsahem kofeinu a po výrobcích s nízkým obsahem cukru nebo s náhradními sladidly. Mezi nejpopulárnější příchutě v poslední době patří jahoda, citron, pomeranč a ananas.[6] Novinkou v odvětví energy drinků je rozhodně nové zacílení na specifickou skupinu lidí. Výrobci začali cílit právě na hráče videoher, s několika různými nápoji.

Produktový tip – HELL CLASSIC

Jedním z nejpopulárnějších energetických drinků společnosti Hell Energy je již od jeho uvedení na trh HELL CLASSIC. Nápoj si svůj úspěch zasloužil hlavně díky osvěžující ovocné chuti a vysoce kvalitnímu složení – HELL CLASSIC je zhotoven bez použití konzervačních látek, obsahuje 32 mg/100 m l kofeinu, kvalitní cukr a je navíc obohacen o pět druhů vitamínů B.

O společnosti HELL ENERGY

Společnost HELL ENERGY založená v Maďarsku v roce 2006 je v současné době jednou z nejrychleji se rozvíjejících FMCG značek. Během pouhých čtyř let se stala lídrem na maďarském trhu a expandovala do dalších zemí světa, zejména v Evropě a Asii. Momentálně je dostupná na více než 60 trzích, v několika z nich je uznaným lídrem ve svém segmentu. Za úspěchem HELL ENERGY stojí vynikající kvalita, příznivá cena, široká dostupnost a prvotřídní marketingové aktivity. Společnost je jedinečným hráčem na poli výroby energetických nápojů a jako jediná na světě může říct, že je lídrem tohoto odvětví hned v několika zemích. Je rovněž vlastníkem ultramoderní plnírny a továrny na hliníkové nápojové plechovky, což jí dává bezkonkurenční celosvětovou strategickou pozici.

Pět rad, jak postupovat při řešení škody na autě, abyste neměli problémy s pojišťovnou

Pojistnou událost na svém autě řešil někdy asi každý řidič, ať už ji zavinil sám nebo třeba jen zaparkoval své auto před supermarketem a pak ho našel odřené. Přes tyto četné zkušenosti ale stále dochází na straně řidičů k celé řadě chyb, které potom mohou zkomplikovat jednání s pojišťovnou a následné plnění. Na co si dát nejen nyní v létě pozor a jaké pojistné události se v praxi nejčastěji objevují shrnuje níže Kateřina Budínová, specialistka na pojištění ze společnosti Business Lease, jež se zaměřuje na operativní leasing a má ve své správě 11 800 firemních automobilů.

„Každý rok řešíme v rámci námi spravovaného vozového parku přibližně 7 600 nahlášených pojistných událostí, tedy zhruba 630 měsíčně. Zdaleka nejčastěji jde pouze o poškození čelního skla – ve čtyřech případech z deseti. Naopak totální škoda bývá ročně u jednoho procenta případů. Při poškození čelního skla činí průměrná škoda 11 tisíc Kč, u ostatních dílčích poškození vozidla pak průměrně 32 tisíc Kč,“ konstatuje Kateřina Budínová.

Jak se tedy při řešení některé z takovýchto pojistných událostí vyhnout nejčastějším chybám?

Při úmyslném poškození auta třetí osobou vždy volejte policii

V případech vandalismu nebo vloupání do auta vždy přivolejte na místo policii, i kdyby škoda byla jen drobná. Jinak platí hranice odhadované škody pro volání policie ve výši 100 000 Kč, ale když vám někdo auto úmyslně poškodil, tak tuto hranici ignorujte. Pojišťovna má totiž možnost škodu v jakékoliv výši následně po viníkovi vymáhat, a k tomu potřebuje dokumentaci od policie. Jinak byste mohli mít problémy s plněním ze strany pojišťovny.

Kdy ještě přivolat policii

Kromě výše uvedených případů volejte policii také tehdy, když se nedokážete s protistranou dohodnout na zavinění nehody. Důkazní břemeno je totiž vždy na straně poškozeného a pokud chcete žádat plnění od druhého účastníka nehody, respektive od jeho pojišťovny, pak musíte prokázat, že nehodu skutečně zavinil. Policii také vždy volejte, když dojde ke zranění, škodě na majetku třetí osoby – například dopravní značka či plot – nebo došlo k úniku provozních kapalin.

Nezapomeňte na fotky

Lidé dnes s mobilem často vstávají i usínají, ale když dojde byť i k drobné nehodě, pod vlivem stresu je nenapadne udělat si mobilem pár fotek. Auto místo toho rychle odstaví, aby nebránilo provozu. Pojišťovna pak má při posuzování, kdo nehodu zavinil, ztíženou pozici. Vždy tedy u drobných nehod, kde se nikdo nezranil, nejprve z několika stran nafoťte postavení obou aut, až pak auto odstavte – pokud není potřeba vyčkat na příjezd policie a neohrožujete tím zdraví a bezpečnost sebe nebo ostatních. Velkou výhodu mají samozřejmě auta s kamerou.

Několik fotek z místa vzniku události pořiďte i v případě, že si škodu způsobíte sami, ať už například své vozidlo odřete o pevnou překážku nebo třeba při vyjíždění z parkovacího stání auto poškodíte na více místech. Pojišťovna pak nebude mít pochyby, že ke škodě došlo způsobem, který jste ve svém hlášení uvedli.

Nepodceňte vyplňování záznamu

Samozřejmostí by mělo být vozit v autě Evropský záznam o dopravní nehodě. Jeho vyplňování rozhodně nepodceňte. Kromě zaškrtávání jednotlivých bodů pečlivě vyplňte i textové a nákresové části. Nesmí chybět registrační značky a informace o pojišťovně ze zelené karty. Často se také zapomíná na podpisy řidičů, bez nich dokument nebude mít pro pojišťovnu velkou cenu. Pokud jeden z řidičů přiznává vinu, je vhodné to do záznamu výslovně uvést. Zároveň v žádném případě nepodepisujte v záznamu nic, čemu byste nerozuměli nebo s čím byste nesouhlasili.

Co nejdříve po nehodě vyplňte online formulář pojišťovny

Do své pojišťovny už nemusíte po nehodě telefonovat jako dříve, naprostá většina pojišťoven nabízí na svých webových stránkách k vyplnění online formulář s nahlášením škody. S jeho vyplněním ve vlastním zájmu příliš dlouho nečekejte.

„Ještě bych přidala radu, ať si řidiči při cestě do zahraničí vždy uzavřou pojistku na velmi nadstandardní asistenční služby, pokud takové nemají ve své standardní pojistce. Na dva týdny vás to sice může vyjít na zhruba 1 200 Kč, ale v případě potíží si budete gratulovat,“ dodává Kateřina Budínová ze společnosti Business Lease.

„Pozor na to, aby asistence například pokrývala odtah z dané země pobytu až do Česka. Některá asistence totiž může krýt jen odtah na hranice daného státu, kde trávíte dovolenou, a zbytek si hradíte sami. Přitom průměrná cena odtahu zpět do Česka činí v případě repatriace vozidla 26 Kč bez DPH/km, takže se takový odtah může opravdu velmi prodražit. Nebo když třeba z nouze necháte auto v zahraničním servisu a vracíte se domů autem z půjčovny, tak jenom odstavení zapůjčeného vozidla na pobočce dané půjčovny v ČR vyjde běžně na 1 000 euro, a to ani nezmiňuji samotnou částku za zapůjčení vozidla,“ uzavírá Kateřina Budínová.

Box: Výběr ze zajímavých popisů nehodového děje z archivu společnosti Business Lease:

„Divočák vběhl do vozovky a už jsem nestihl dobrzdit. Foto z místa nehody nemám, při pokusu o vyfocení prase vstalo, tak jsem z místa odjel.“

„Škrábanec na levé zadní bočnici – pravděpodobně vandalismus účastníků hokejového zápasu Sparta-Karlovy Vary. Podezření na fanoušky K. Varů.“

„Byl krásný den, a tu z ničeho nic přišla bouřka jak ze soudného dne a začalo peklo. Záhy začaly padat ledové kroupy, které ostřelovaly karoserii auta, které stálo na výše uvedené adrese. Nyní jsou kapota, střecha, kufr i boční části vozu pokryty důlky po včerejší katastrofě. Nebylo úniku. Na karoserii jsem napočítal přes 100 důlků po kroupách.“

„Srnka mně nečekaně skočila před auto, 100% zavinění bylo z její strany. Já vše dodržoval.“

Společnost Business Lease působí na českém trhu od roku 1996, kdy se zde stala průkopníkem operativního leasingu. Původně vznikla v roce 1989 v Holandsku pod mateřským holdingem AutoBinck s více než stoletou historií. Do současné Business Lease Group s hlavní kanceláří v Praze nyní vedle Česka spadá Slovensko, Polsko, Maďarsko a Rumunsko.

Firma se prioritně zaměřuje na operativní leasing, postavený hlavně na uzavřené kalkulaci, kdy se dopředu dohodne výše platby. Klientovi toto řešení přináší stabilní cash flow, a může se tak v klidu soustředit na svůj byznys. Business Lease dále poskytuje služby správy vozového parku. Mezi další doplňkové služby patří autobazar Cars & Care, prodávající vrácená auta z operativního leasingu (každý měsíc se jich vrací přibližně 200), a B2B autopůjčovna Business Rent nabízející přes 300 vozů. Více informací viz https://www.businesslease.cz/.

Počet Zelených obcí se rozrostl o čtvrtinu. REMA Systém nově poskytuje starostům návštěvy odborníků

Společnost REMA Systém v prvním pololetí letošního roku zvýšila počet spolupracujících obcí
o 25 %. Do projektu Zelená obec, který starostům pomáhá s šetrnou likvidací odpadních elektrozařízení, je zapojeno již 925 českých obcí. Cílem projektu je podpora ekologického nakládání s elektroodpadem a edukace občanů o významu správného třídění odpadních elektrozařízení. Novinkou jsou servisní návštěvy expertů v zapojených obcích a sdílení zkušeností.

Projekt Zelená obec zaznamenal meziroční růst v objemu sebraného odpadního elektra o 17 %, a to v prvních šesti měsících roku 2024. Za celý loňský rok se v zapojených obcích vysbíralo celkem 275 tun odpadních elektrozařízení, přitom letos je to již 171 tun. Navýšení sběru bylo dosaženo díky rozšíření počtu zapojených českých obcí. Tento trend svědčí o rostoucím zájmu obcí a jejich obyvatel o ekologické nakládání se starými elektrospotřebiči. Starostové navíc oceňují pomoc s administrativou i servisní návštěvy odborníků ze společnosti REMA Systém.

„V letošním roce jsme rozšířili služby pro zapojené Zelené obce o takzvané servisní návštěvy. Díky těmto návštěvám můžeme přímo vysvětlit výhody ekologického nakládání s odpady a podpořit edukaci v oblasti významu šetrné likvidace staré elektroniky. Navíc nám společná setkávání dovolují sdílet se starosty a vedením měst zkušenosti a řešit jejich konkrétní problémy,“ uvedla Kateřina Opletal Průchová, manažerka regionálních zastoupení společnosti REMA Systém, která je jedním ze tří největších kolektivních systémů zajišťujících sběr odpadních elektrozařízení působících v České republice.

Výzvy pro obce: Likvidace pneumatik i černé skládky

Kontakt se zástupci obcí odhalil několik nových trendů a výzev v oblasti odpadového hospodářství. Mezi hlavní problémy patří složitá likvidace nekompletního elektra a problémy se zpracováním pneumatik. „Bohužel se stále častěji setkáváme s problémem nekompletního elektra, které je obtížné recyklovat,“ vysvětlila Kateřina Opletal Průchová. „Dále jsou některé obce znepokojeny plánovaným zavedením zálohového systému na PET lahve. V určitých regionech, zejména v Ústeckém kraji, dochází k tvorbě černých skládek. To je často způsobeno omezenou provozní dobou sběrných dvorů. Je to velká výzva, kterou musíme společně řešit,“ dodala Kateřina Opletal Průchová.

Projekt Zelená obec je určen především obcím bez sběrných dvorů, ale zapojit se může jakákoli obec v České republice bez ohledu na počet obyvatel. Obce díky tomuto projektu získají na míru šité služby, které podporují ekologické smýšlení jejich obyvatel a usnadňují nakládání s odpadním elektrem. „Jsem rád, že sběrné místo zřízené ve spolupráci se společností REMA Systém naši občané takto hojně využívají,“ uvádí Pavel Novák, starosta obce Tučapy. Obce mohou při komunikaci s občany využívat logo Zelené obce, čímž posilují svou reputaci jako ekologicky uvědomělé. Společnost REMA Systém navíc oceňuje certifikátem Příkladná obec zapojené obce, které ve sběrné síti kolektivního systému odevzdaly nejvíce odpadních elektrozařízení.

O společnosti REMA Systém

Hlavními aktivitami společnosti REMA Systém jsou služby zabezpečující zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrických a elektronických zařízení, jde například o pračky, lednice, televizory, počítače, tiskárny, mobilní telefony a další přístroje. Ve spolupráci se společností REMA Battery navíc umožňuje i zpětný odběr odpadních baterií a akumulátorů.

Svým klientům REMA Systém nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pomoc a jednoduché vyřešení starostí s nepotřebnými či odpadními elektrospotřebiči. V oblasti ochrany životního prostředí REMA Systém působí od roku 2005, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrozařízení.

Podrobné informace najdete na adrese www.rema.cloud, informace k projektu Chytrá recyklace naleznete na www.chytrarecyklace.cz.

Mezi novinky s DLSS tento týden patří Warhammer 40,000: Speed Freeks a Level Zero: Extraction

Možnost znásobit snímkovou frekvenci prostřednictvím DLSS 3 přináší novinka Level Zero: Extraction, nová multiplayerová extrakční střílečka od Doghowl Games a tinyBuild.

DLSS Super Resolution majitelům GeForce RTX tento týden nabídne Warhammer 40,000: Speed Freeks, nová free-to-play závodní hra s bojovými prvky zasazená 41. tisíciletí. Orkové ze slavného univerza ukáží svou závislost na rychlosti a hráči už mohou být u toho v režimu Early Access. Podporu DLSS 2 už 15. srpna dostane také Hunt: Showdown 1896 prostřednictvím masivního update.

Blog s více informacemi je k dispozici zde: https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/news/dlss-3-level-zero-extraction-dlss-2-speed-freeks-hunt-showdown/

Aktualizovaný seznam více než 500 her a aplikací s podporou technologií RTX je v tomto odkazu.

Virální výzva na sociálních sítích, kterou podpořili také sportovci, zvyšuje povědomí o amyotrofické laterální skleróze

#HONORtheChallenger zkoumá potenciál multimodální umělé inteligence při podpoře osob se sníženou pohyblivostí

Virální výzva na sociálních sítích zvýšila povědomí o komunitě lidí s nemocí ALS (amyotrofická laterální skleróza) a urychlila rozvoj technologie sledování pohybu očí. Hashtag #HONORtheChallenger vzdává hold odvaze všech, kteří denně překonávají omezení způsobená ALS, a zvyšuje povědomí o komunitě lidí s touto nemocí. A právě tento hashtag a výzva s ním spojená získaly v posledních týdnech na sociálních sítích značnou pozornost.

Lidé, kteří se do výzvy zapojí, mají za úkol zaujmout atletickou pózu, zveřejnit ji spolu s hashtagem #HONORtheChallenger a nominovat do výzvy další účastníky. K online akci se připojilo více než 4 000 lidí z celého světa. Svou podporu vyjádřili také sportovci, jako například britský gymnasta Nile Wilson. Hashtag #HONORtheChallenger doposud nasbíral 85 000 000 zhlédnutí, 11 000 000 lajků, komentářů a sdílení a přitáhl pozornost lidí na celém světě.

„Tento projekt mě inspiroval svým bojovým duchem a tím, jak vyzdvihuje sílu a statečnost komunity ALS,“ uvedl Nile Wilson, úspěšný britský gymnasta. „Doufám, že akce povzbudí další společnosti k vytváření dostupných technologií umělé inteligence, které pomáhají zraněným nebo postiženým sportovcům.“

HONOR zpřístupňuje multimodální technologii umělé inteligence Eye Tracking

Při vývoji nových technologií jsou někdy potřeby osob se zdravotním postižením opomíjeny. Mezinárodní asociace a sdružení ALS se snaží zvyšovat povědomí o této nemoci, aby podpořily inovace, které komunitě pomohou. Stejně tak společnost HONOR dodržuje svůj závazek k inovacím zaměřeným na člověka a je první značkou chytrých telefonů, která prostřednictvím svého operačního systému MagicOS 8.0 představuje technologii sledování očí. Tato technologie, využívající umělou inteligenci, umožňuje uživatelům komunikovat s telefonem a otevírat notifikace a aplikace pouze pomocí očí. Společnost tuto funkci ve svých zařízeních zavede od 27. srpna 2024.

„ALS je progresivní onemocnění nervových buněk, při kterém svaly postupně selhávají,“ vysvětluje Limore Noach, výkonná ředitelka ALS Foundation Netherlands. „Každá ztráta svalové funkce je nenávratná,“ říká a dodává, že pacienti s ALS si v pozdějších stádiích nemoci často zachovávají kontrolu pouze nad pohybem očí. „I přesto lidé, kterým byla diagnostikována tato život měnící nemoc, často nacházejí nový smysl života a chtějí dělat něco smysluplného.“

Společnost HONOR se zavázala investovat do pokračujícího výzkumu a ve své laboratoři vyvíjí také neinvazivní technologii rozhraní mozek-počítač (BCI). Tato technologie umožňuje komunikaci s externími zařízeními pomocí elektrických signálů z mozku, což vytváří více možností pro lidi s postižením. Společnost HONOR si klade za cíl inspirovat budoucí vývoj technologií tak, aby vznikala nová média pro interakci s umělou inteligencí mezi chytrými telefony a dalšími zařízeními, z čehož budou mít prospěch lidé se zdravotním postižením.

HONOR the Challenger: Podpora globálního povědomí prostřednictvím sociálních sítí

Aby se zvýšila pozornost věnovaná nemoci ALS a zároveň vzdala pocta lidem, kteří s touto nemocí žijí, natočila společnost BBC StoryWorks Commercial Productions krátký film o silném příběhu umělce Bernarda Mullera, který s ALS bojuje. Film ukazuje, jak Bernard Muller používá technologii sledování očí k vyjádření sebe sama prostřednictvím uměleckých děl, a demonstruje tak sílu umělé inteligence, která zlepšuje kvalitu života lidem s postižením.

Lidé čelící ALS jsou důkazem lidské nezdolnosti a já jsem hrdý na to, že mohu být součástí iniciativy, která zvyšuje povědomí o tichém odhodlání mé komunity,“ říká Bernard Muller. „Doufám, že transformační síla technologií umělé inteligence povzbudí více lidí s postižením, aby se vyjádřili, ať už prostřednictvím běžné komunikace, uměním nebo zapojením do různých sociálních hnutí.“

Pokud také chcete přispět ke zvýšení povědomí o ALS, zapojte se do výzvy #HONORtheChallenger. Výzvu najdete na stránkách TikTok, Instagram, X a Facebook.

Chcete-li se o nemoci dozvědět více nebo věnovat příspěvek na pomoc lidem postižených ALS, navštivte stránky Mezinárodní aliance asociací ALS.

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.honor.com/cz.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

Sluchátka a reproduktory jako motivace do nového školního roku

Nástup do nového školního ročníku je spojován s očekáváními. Hezkou motivační pozorností pro školáka či studenta mohou být sluchátka, která mu pomohou navodit náladu při poslechu hudby už během ranní cesty do školy, nebo reproduktory pro hlasitý poslech hudby doma nebo venku s kamarády. Přikládáme čtyři tipy na zajímavá sluchátka a přenosné bezdrátové reproduktory Bose a Energy Sistem, které reprezentují atraktivní produkty ve dvou rozdílných cenových hladinách.

Sluchátka pro ty, kdo si potrpí na to nejlepší

Limitovaná světle modrá edice Bose QuietComfort Ultra Earbuds s ANC a individuálním přizpůsobením zvuku každému uchu. Tato výjimečná sluchátka legendární řady Bose QuietComfort s aktivním potlačením okolních ruchů si při každém nasazení změří vlastnosti anatomie konkrétního ucha a přizpůsobí jim reprodukci. Kromě toho jsou oceňována pro kvalitu potlačení okolí a jedinečný zvuk. Nová aktualizace nyní ještě zlepšila čistotu handsfree hovorů v rušném prostředí. Sluchátka hrají na jedno nabití až 6 hodin a baterie vestavěná v pouzdře připojitelném přes USB-C umožňuje jejich další trojnásobné dobití. Systém dvou samostatných silikonových částí – koncovek do uší a pásku, pomocí kterého se sluchátka „zašroubují“ do ušního boltce – zaručuje velmi pevné, a přitom pohodlné uchycení v uších. Pomocí aplikace Bose, která otevírá další možnosti včetně automatických aktualizací softwaru, lze otestovat optimální utěsnění v uších a díky tomu vybrat správnou kombinaci koncovek, což přispívá k lepšímu zvuku i ANC. K dispozici jsou také ve standardním černém a „zakouřeném bílém“ provedení.
Koncová doporučená cena: 8 990 Kč (nyní do konce srpna na BaSys.cz za 7 490 Kč)

Vynikající poměr cena / kvalita: Bezdrátová sluchátka přes uši s potlačením okolních ruchů

Energy Sistem Silent ANC. Mezi nejvyhledávanější funkce sluchátek patří funkce aktivního potlačení okolních ruchů, která v rušném prostředí pomáhá vytvořit optimální poslechové podmínky a zároveň přispívá k lepšímu soustředění. Atraktivní alternativou drahých značkových sluchátek s ANC přes uši je model Silent ANC od společnosti Energy Sistem, která je na trhu už od roku 1995. Použitá technologie eliminuje podle výrobce až 95 % okolního hluku a samozřejmostí je také režim propustnosti, který zvuk naopak propouští a zvýrazní, což umožňuje komunikaci s okolím bez nutnosti sundání sluchátek. Bez použití ANC hrají sluchátka na vestavěnou baterii až 100 hodin a s funkcí potlačení okolí vyrží hrát až 60 hodin. Rychlé 15minutové dobíjení zajistí až 8 hodin poslechu. Díky vícebodovému připojení a Bluetooth 5.3 je lze udržovat propojená současně s počítačem i telefonem a dodávána jsou s praktickým ochranným pouzdrem. Stejně jako u většiny produktů si i zde Energy Sistem zakládá na udržitelnosti, proto jsou při výrobě použity recyklované plasty a syntetická kůže. Náušníky jsou pro co nejlepší utěsnění vyplněny paměťovou pěnou.
Koncová doporučená cena: 3 199 Kč

Bluetooth reproduktor, který vydrží vyválení v písku i pád do vody (sám vyplave na hladinu)

Bose SoundLink Max: Exkluzivní zvuk, výkon i bezkonkurenční odolnost. Tohle je velký dárek pro velké hudební fanoušky. Největší Bluetooth reproduktor od Bose ozvučí s přehledem skvělým a velmi výkonným zvukem s výraznými basy nejen pokoj nebo třídu, ale i večerní outdoorovou taneční party. Jeho výrazným doplňkem je madlo vyrobené z masivního lana, které lze vyměnit za samostatně prodávané dlouhé lano přes rameno. Nejen že je absolutně prachu i vodě odolný, ale když spadne do vody, vyplave i přes svou úctyhodnou hmotnost 2,13 kg ihned zpátky na hladinu a hraje dál! Nabídne zvuk hodný značky, která proslula vynikajícím poměrem kvality zvuku a hlasitosti v porovnání s velikostí reproduktorů. Jeho rozměry 26,5 x 12 x 10,5 cm a využití technologie ze soundbarů Bose zaručuje skvělé pokrytí prostoru působivým a plným zvukem. Speciální vlastní technologie minimalizuje zkreslení při vysoké hlasitosti a vestavěná baterie poskytuje dostatek energie až na 20 hodin hlasitého poslechu – dost na to, aby zajistil zábavu během celého dne. K dispozici je aktuálně v černém a světle modrém provedení.
Koncová doporučená cena: 9 990 Kč

Bezdrátový reproduktor s cool designem a LED efekty, hudbu přehrává i z karty bez internetu a telefonu

Energy Sistem Sunrise – hraje 18 hodin, vejde se do dlaně, svítí podle hudby a může zmoknout. Kromě toho nepotřebuje k reprodukci internet a dokonce ani telefon. Hudbu lze totiž přehrávat také z vložené Micro SD karty s možností přeskakování mezi skladbami či uloženými složkami (zvládá formáty MP3 a WAV). To vše za velmi zajímavou cenu. Certifikace IPX6 zaručuje odolnost proti proudu stříkající vody a samozřejmostí je i vestavěný mikrofon pro hlasité hovory. Technologie True Wireless Stereo umožňuje navíc propojit dva reproduktory a získat výkonnější poslech v plnohodnotném stereu. Jeho LED osvětlení je jako dělané pro malou večerní party. Výkon reproduktoru je 10 W a všechny plasty jsou vyrobeny z recyklovaných materiálů s certifikací FSC. V prodeji je v černém a bílém provedení.
Koncová doporučená cena: 999 Kč

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean, Energy Sistem a další.

Analyzované výdaje v objemu 30 miliard. Český Patron GO získává investici v hodnotě 25 milionů korun

Nejnovější investice do startupu Patron GO, chytré aplikace na optimalizaci osobních financí, přichází od našich sousedů. Slovenský fond Venture to Future Fund se ve čtvrtém investičním kole přidává k dalším investorům a do aplikace společně vkládají celkem 25 milionů korun. Investice pomůže při současné expanzi do Polska a také lepšímu pokrytí stávajících trhů.

„V Patron GO chceme být první volbou klienta v oblasti řešení osobních financí, což dokazují i naše nedávná ocenění: 3. místo v kategorii Fintech v rámci soutěže Zlatá koruna 2024 nebo ocenění Startup roku 2023 v soutěži Central European Startup Awards. Chytré řešení osobních financí uživatele baví i díky gamifikaci – potvrzuje nám to časté umístění Patron GO na předních příčkách žebříčků stahování mobilních aplikací. Investice nám usnadní již probíhající expanzi do Polska. To v poslední době zaznamenává ekonomický růst a životní úroveň jeho obyvatel se zvyšuje, proto na trh přicházíme ve správný čas,“ uvádí Lukáš Vršecký, CEO a spoluzakladatel Patron GO.

Patron GO v České republice a na Slovensku zmapoval už více než 17 milionů transakcí v hodnotě 30 miliard korun pro skoro 250 tisíc uživatelů, a tak je expanze do Polska přirozeným krokem v rozšiřování podnikání. Slovenský Venture to Future Fund tímto krokem rozšiřuje portfolio investorů, mezi které patří také SpeedUp Venture Capital Group, Zero Gravity Capital, Lighthouse Ventures a P&J Capital. Společně investovali do aplikace přes 90 milionů korun. V Polsku firma Patron GO již spolupracuje například se společnostmi My Lead a Kontomatik. Spolupráce s největšími polskými bankami pak aplikaci rozšiřuje možnosti mapování a analýzy transakcí uživatelů.

„Patron GO má před sebou skvělou budoucnost. Proto jsme rádi, že můžeme tento projekt podpořit v rozvoji nejen na Slovensku a v Česku, ale také v Polsku. V době, kdy polské mzdy překonávají ty české, je expanze pro Patron GO správným krokem,“ komentuje investici Martin Banský, předseda představenstva Venture to Future Fund.

Aplikace odměňuje uživatele za dobrá finanční rozhodnutí

Patron GO se zaměřuje na identifikaci nevýhodných transakcí, ať už jde o příliš drahé pojištění, nebo neefektivního dodavatele energie. S využitím otevřeného bankovnictví, datové analýzy a odborných znalostí navrhuje uživatelům možnosti, jak lépe hospodařit s financemi. Aplikace se nesoustředí pouze na úsporu peněz, ale také funguje jako průvodce k lepšímu finančnímu rozhodování. Za splněné příležitosti uživatelé v aplikaci získávají peněžní odměnu, za kterou si mohou koupit zvýhodněné finanční služby v katalogu Premium, nebo si ji převést rovnou na svůj bankovní účet. Tým stojící za chytrým fintech řešením v současnosti čítá 15 lidí a sídlí v kanceláři na pražském Smíchově. Díky probíhající expanzi do Polska své řady nedávno rozšířil, hlavně v rámci IT týmu, který bude mít na starosti hladkou funkcionalitu aplikace na polském trhu. Růst také brzy zaznamená sales tým, který do konce roku přivítá přes 50 nových kolegů.

Patron GO je bezplatná mobilní aplikace, která svým uživatelům pomáhá k efektivnějšímu nakládání s osobními financemi. Klade si za cíl být klientovi spolehlivým parťákem v řešení osobních financí, ať už se jedná o výběr pojištění, nebo třeba dodavatele energie. Aplikace se dokáže seznámit s velkým množstvím finančních návyků uživatelů díky pasivnímu propojení s jejich bankou. Data získává zcela bezpečně na základě evropské směrnice PSD2. Pomocí open bankingu s expertizou lokálních odborníků na finance a strojového učení analyzuje uživatelská data a hledá způsoby, jak ušetřit a optimalizovat finance. Patron GO vznikl z nadšení a touhy změnit způsob, jakým lidé přistupují k financím. Stojí za ním zakladatelé Jiří Paták a Lukáš Vršecký, kteří čerpají mimo jiné ze svých zkušeností s projekty Chytrý Honza nebo Rondo.

VARTA CAR CHARGER (57933) Rychlé nabíjení i v autě

Nároky na mobilní telefony a výkon stále roste. Co ovšem neroste je většinou kapacita baterie. Dříve či později tak musíme nabíjet a většinou v nejméně vhodný čas. Jedním z nich je bezesporu cesta autem. Moderní auta jsou sice vybavena USB porty, ale zpravidla nenabízí rychlé nabíjení. Cesta do práce tak většinou mobil pořádně nenabije. Řešení nabízí nová nabíječka VARTA CAR CHARGER, která přináší technologie rychlého nabíjení do každého auta. Samozřejmostí je podpora technologií Quick Charge 3.0 a Power Delivery. Snadno tak rychle dodáte energii Androidu, tak i zařízením Apple. Nabíječka nabízí max výkon 45 W s tím, že pro Power Delivery je k dispozici 20 W a pro Quick Charge až 25 W. VARTA disponuje jak klasickým USB konektorem, tak i moderním USB-C a oba je možné využít samozřejmě naráz a nabíjet tak dvě zařízení v jednom cyklu.

Nabíjecí profily:

PD: 5 V/3 A; 9 V/2,22 A; 12 V/1,67 A

QC: 5 V/3 A; 9 V/2,78 A; 12 V/1,5 A

Cena: 366 CZK, k dispozici např. na mall.cz:

https://www.mall.cz/nabijecky-mobilni-telefony/varta-nabijecka-do-auta-car-charger-box-57933101111

varta-ag.com/en/consumer

 

ČMIS má nového šéfa kyberbezpečnosti. Jan Bufka bude dohlížet na bezpečnou IT infrastrukturu i boj s ransomwarem

Návrhy a testování zabezpečení IT infrastruktury, konzultace, vzdělávání zaměstnanců v oblasti kybernetické bezpečnosti i pohotovost v případě napadení ransomwarem. Na to se zaměřuje bezpečnostní tým technologické společnosti ČMIS, která se rozrostla o nové experty v čele s novým manažerem kybernetické bezpečnosti Janem Bufkou. Ten dříve řídil kybernetickou bezpečnost v mediální skupině MAFRA, pracoval jako systémový inženýr pro oblast bezpečnostních technologií známých světových výrobců nebo spravoval a rozvíjel síťová řešení v Czech Airlines. Celkově se ČMIS rozrostl o 10 nových specialistů.

„DDOS útoky, napadení ransomwarem nebo výpadky globálních společností. S problémy se běžně setkávají i velcí poskytovatelé IT systémů, banky nebo energetické společnosti. Ve ČMIS vidíme, že jejich množství bude i nadále stoupat, a na znepokojující trend chceme reagovat včas. Proto jsme posílili náš tým na kyberbezpečnost v čele s Janem Bufkou, který má zkušenosti s provozem kritické infrastruktury včetně správy a rozvoje síťových řešení v Czech Airlines. Na starosti bude mít špičkový tým, který bude dohlížet na plnění těch nejvyšších bezpečnostních standardů,“ říká Václav Svátek, generální ředitel ČMIS.

„Kybernetická bezpečnost je multioborová disciplína v rámci IT. V Mafře jsem měl mnoho příležitostí, jak zvládnout koordinaci týmů, komunikaci a strategické rozhodování. Ve ČMIS mám ambici vybudovat profesionální a schopný tým specialistů. Největší současnou výzvou je ransomware a jeho dopady na infrastrukturu firmy. Spustili jsme službu Ransomware pohotovost, která obsahuje sadu připravených nástrojů a postupů pro cloudové, on-premise nebo hybridní prostředí. Tým specialistů je kdykoli připraven pomoci firmám s řešením následků útoku ransomwaru. ČMIS je na českém trhu lídr v oblasti privátního cloudu a moderní infrastruktury a moc mě těší, že můžu pomoci jeho pozici ještě posílit,“ uvádí Jan Bufka, manažer kybernetické bezpečnosti ČMIS.

Ing. Jan Bufka působil osm let na pozici specialista kybernetické bezpečnosti v mediální skupině MAFRA, kde se podílel na řízení ICT projektů, integraci IT infrastruktury a systémů nově akvírovaných společností do korporátního bezpečnostního standardu. Předtím působil na pozicích system engineer pro bezpečnostní technologie předních světových výrobců. Souběžně s tím zastával pozici partnera, konzultanta a lektora kybernetické bezpečnosti. V neposlední řadě byl po tři roky zodpovědný za správu a rozvoj síťových řešení v Czech Airlines. Zkušenosti má zejména s rozsáhlými sítěmi LAN (Extreme, Cisco), specializovanými bezpečnostními technologiemi (WAF, IPS, DDoS, ITDR) a cloud computingem. Jeho oblíbeným tématem je problematika soukromí uživatelů na internetu.

Tým posílí administrátoři Windows a experti na procesy a consulting

Největšího posílení doznal ve ČMIS tým zaměřený na Windows, a to hned o tři specialisty. Roli process managera nově zastává Petr Jirouch, který měl během své kariéry příležitost zastávat vedoucí pozice, kde řídil IT oddělení v různých zemích EU a APAC ve společnosti Rhenus Logistics Asia Pacific. O konzultace, poradenství, mentoring a podporu managementu se bude starat František Kovařík coby business development manager. Ten dříve působil jako provozní a personální ředitel ve společnosti JON.CZ nebo vedl čtyři roky HR oddělení v České televizi. Posílí rovněž Linux tým, a to o zkušeného admina Petra Jurkuláka, který přichází ze společnosti Daktela.

„Těší mě, že se nám podařilo posílit naše kompetence prakticky ve všech klíčových oblastech, zejména u technologií Microsoft. Dále jsou to nástroje od společností Fortinet, CISCO, Veeam nebo Zabbix. Největší pozornost nyní směřuje k síťové bezpečnosti, kde máme ambici vybudovat jeden z nejsilnějších týmů v České republice,“ uzavírá Václav Svátek.

Více o ČMIS

Technologická společnost ČMIS, která patří k největším českým hráčům na poli hostingu, cloudových a serverových řešení, dokáže svým zákazníkům zajistit, že jejich e-shopy nespadnou a fungují hladce i během špičky, takže nepřijdou o své tržby kvůli výpadkům. Mezi hlavní služby patří hosting aplikačního prostředí pro účetní a obchodní systémy, dále hosting databází, úložišť a privátní cloud pro velké e-commerce hráče, jako jsou Rohlik Group či Shoptet. V neposlední řadě poskytuje jako Microsoft direct partner klientům MSSQL licence za nejvýhodnější cenu na českém trhu a také má nejvýhodnější cenové plány pro službu MS 365.

Exit mobile version