Inovace pro e-shopy. Čeští prodejci mohou nabízet platby šestimístným kódem, zatím jen na Slovensku

Slovenská Tatra banka dokončila implementaci systému BLIK a začala jej nabízet svým klientům. Uživatelé aplikace VIAMO od Tatra banky budou mít jako první k dispozici pohodlnou, rychlou a bezpečnou online platbu pomocí šestimístného kódu. Tato funkce Slovákům usnadní placení z mobilních telefonů. Díky partnerství se společností PayU, předním středoevropským poskytovatelem online platebních řešení, začaly akceptovat platby přes BLIK již první e-shopy.

BLIK vstoupil na slovenský trh fúzí se společností VIAMO v roce 2023. V předchozích měsících podepsala Tatra banka jako první instituce smlouvu o zapojení do systému BLIK a nyní dokončila jeho implementaci. Platba pomocí BLIK je dostupná v aplikaci Tatra banka VIAMO a funguje na principu potvrzovaní online plateb šestimístným kódem. Po jeho zadání se uživatelům zobrazí všechny detaily transakce, které klient v aplikaci autorizuje PIN kódem. Tento způsob platby je nejen pohodlný a rychlý, ale především bezpečný.

Společnost PayU se zároveň stala prvním poskytovatelem online platebních řešení, jež nabízí BLIK jako platební metodu pro e-shopy působící na Slovensku. Čeští obchodníci, kteří působí na Slovensku a používají platební bránu PayU, mohou nyní nabízet tento způsob platby svým slovenským zákazníkům:

  • „Spolupráce se společností BLIK na polském trhu přináší již několik let vynikající výsledky, a proto jsme rádi, že můžeme toto partnerství rozšířit a podpořit tím slovenskou e-commerce. Možnost platby prostřednictvím BLIK pro klienty Tatra banky je reakcí na rostoucí poptávku po pohodlných a bezpečných platebních metodách. Vidíme, že spotřebitelé stále častěji volí inovativní řešení, která zjednodušují nakupování na internetu, a naše role v zajišťování hladkého průběhu a spolehlivosti transakcí je klíčová,“ říká Martin Prunner, Country Manager PayU pro Česko, Slovensko a Maďarsko.

Platební systém BLIK je na trhu od roku 2015 a funguje v rámci mobilních aplikací bank, což uživatelům zaručuje nejvyšší úroveň bezpečnosti. Za tuto dobu se stal lídrem v oblasti bezhotovostních plateb v Polsku. V současné době je k dispozici téměř ve všech polských bankách a aktivně ho využívá téměř 17 milionů uživatelů.

  • „Za posledních deset let dosáhla společnost BLIK na polském trhu obrovského úspěchu a získala si důvěru milionů uživatelů. Jsem přesvědčen, že toto platební řešení zaujme i Slováky, kteří ocení pohodlí, rychlost a bezpečnost plateb v e-shopech,“ říká Lubo Požgay, generální ředitel BLIK SK. „Momentálně intenzivně pracujeme na implementaci systému i v dalších bankách,“ dodává Lubo Požgay.

BLIK SK je mobilní platební systém, který uživatelům umožňuje rychle, pohodlně a bezpečně provádět online transakce. Na vývoj systému dohlíží společnost Polski Standard Płatnosci (PSP). PSP neustále rozšiřuje možnosti BLIK, aby byl systém pro své uživatele co nejpřínosnější.

Skoncujte s nepřehlednými úložišti a vsaďte na digitální archiv

Stalo se to asi každému, kdo podniká – stoprocentně víte, že informace, kterou potřebujete obratem dodat úřadům nebo klientovi, je obsažena v některém starším dokumentu. Dokonce znáte jeho název i klíčové slovo, podle něhož jej v úložišti vyhledat. Přesto se to nedaří a vás napadne, že je čas na konsolidaci. Řešením pro vás může být digitální archiv, díky kterému rychle vyhledáte každý podklad, zajistíte plynulý chod firmy, a navíc vyhovíte celé řadě nároků, které podnikatelům ukládá v oblasti archivace zákon.

Papír versus nuly a jedničky

V každém podnikání přijde čas, kdy dokumenty svým množstvím přesáhnou schopnost se v nich přirozeně orientovat a tvrdě popřou známé rčení, že „… inteligent zvládne chaos“. V případě, že pracujete s množstvím papírových dokumentů, je digitalizace cestou, jak zajistit přehled a dohledatelnost jednotlivých dokumentů a jejich dostupnost včetně řízení práv přístupu. Zároveň je i příležitostí, jak ušetřit skladové prostory a také zachovat čitelnost listin, které degradují, pokud je nemáte uloženy v prostorách s řízeným prostředím. Zvláště u dokumentů, jež musíte archivovat několik let, počínaje evidenčními listy zaměstnanců (tři roky) přes účetní doklady (pět let) až po mzdové listy (45 let), může být nečitelnost, poškození, nebo dokonce zničení značným problémem. Převodem do digitální podoby vám právě tato starost o fyzickou existenci dokumentů zcela odpadne. A nemáte-li momentálně kapacitu (personální nebo finanční) převést do digitální podoby „minulost“ vaší společnosti, můžete přechod k bezpapírovému archivu zahájit s dokumenty aktuálními. Již toto rozhodnutí vám do budoucna přinese úsporu prostoru i financí.

Dokument archivovaný versus zálohovaný

I malá firma má dnes svoje místo, kam centrálně ukládá elektronické dokumenty. Častou chybou je ovšem domněnka, že jde o dostatečné řešení i v případě například daňové kontroly. „Musíme si uvědomit, že záloha dokumentů není totéž co archivace dokumentů, tak jak ji požaduje dnešní legislativa. Elektronický dokument musí splňovat řadu kritérií. Jedním z nich je třeba jeho neměnnost či původnost. I když lze archivování dokumentů zajistit na běžných cloudových úložištích, jejich funkcionalita v tomto ohledu není nativní. Tu nabízí digitální archiv, který je navíc schopen automaticky zajišťovat platnost a ověřitelnost elektronických podpisů po celou dobu archivace dokumentu,“ říká Martin Vondrouš, business development manager společnosti Software602, která se dlouhodobě zaměřuje na digitalizaci procesů a dokumentů ve firmách i státní správě. Stojí například za více než 13 miliony digitálně podepsaných dokumentů v roce 2023.

Základním požadavkem na elektronický dokument (originální nebo papírový, konvertovaný do elektronické podoby), který archivujeme, je zachování jeho čitelnosti, věrohodnosti původu a neporušitelnosti obsahu. To znamená, že dokument musí být opatřen elektronickým podpisem nebo pečetí s elektronickým časovým razítkem. Tyto zabezpečovací prvky pak prokazatelně garantují původnost dokumentu, čas jeho vzniku, legální rámec a zajistí také jeho integritu. Tím to ovšem nekončí, protože technická platnost časového razítka je pět let. Je tedy vhodné se o dokument starat v rámci dlouhodobé archivace a zajistit jeho dlouhodobou platnost a ověřitelnost.

Archiv versus úložiště

Digitální archiv oproti běžným úložištím nabízí nástroje, které automaticky zajistí, že uložený dokument splní náležitosti požadované zákonem s ohledem na dlouhodobou archivaci. Například nástroje Sofa a Formflow od Software602 pracují s tzv. aktivní péčí. Při uložení do archivu dokument opatří všemi legislativními náležitostmi a následně hlídají platnost el. podpisů či pečetí včetně obnovy časového razítka, skartační lhůty apod. V elektronickém archivu od Software602 je navíc možné fulltextově vyhledávat podle klíčových slov, doby vzniku, podpisovatele, data podpisu a řady dalších metadat. „Náš elektronický archiv neslouží pouze pro dlouhodobou archivaci, funguje i jako centrální úložiště, na které lze navázat další nástroje, jako jsou elektronický podpis vybraných souborů, kompletní HR agenda a podobně,“ doplňuje Martin Vondrouš.

Digitální archiv představuje možnost, jak uchovat všechny dokumenty na jednom místě a postupně jeho funkcionalitu využít pro další firemní procesy. Jedním z nich je třeba oběh interních dokumentů. V digitálním archivu si můžete snadno ověřit, zda všichni zaměstnanci přečetli důležitá bezpečnostní nařízení. Každý z nich pak může seznámení s obsahem dokumentu potvrdit i digitálním podpisem.

O Software602

Software602, a.s., je česká akciová společnost založená v roce 1991 autory textového editoru Text602. Primárně se zabývá vývojem, prodejem licencí a implementací softwarových produktů a služeb pro digitalizaci procesů s elektronickým podpisem a archivací pro firmy i státní správu. Ke klientům Software602 mimo jiné patří společnosti Metrostav, McDonald’s, Rohlik.cz i celá řada veřejných institucí. Klíčovými referenčními projekty Software602 určenými pro orgány státní správy jsou především ePortal, Datová schránka a Czech POINT. Více informací je k dispozici na www.602.cz.

Fortinet přináší bezkonkurenční flexibilitu a jednoduchost s novými vylepšeními svého řešení SASE

Nová suverenita SASE a inteligentní integrace generativní umělé inteligence dokazují závazek Fortinetu k inovacím svého SASE řešení

Společnost Fortinet, světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a průkopník konvergence sítí a zabezpečení, představila nové rozšíření svého robustního jednotného řešení SASE o suverenitu dat a generativní umělou inteligenci (GenAI). Fortinet Unified SASE zajišťuje kompletní integraci mezi řešením Fortinet Secure SD-WAN a cloudově poskytovaným security service edge (SSE) pod jedinou konzoli pro bezproblémovou správu, vizibilitu a zabezpečení. Nové aktualizace podporují vizi společnosti Fortinet poskytovat zákazníkům komplexní a vysoce flexibilní jednotné řešení SASE.

„Mnoho poskytovatelů dnes nabízí roztříštěné možnosti SASE a nazývají je sjednoceným SASE. Fortinet je jediným dodavatelem s jednotným řešením SASE spojeným jedním datovým úložištěm, jedním operačním systémem a zabezpečením řízeným umělou inteligencí, které také nabízí zákazníkům bezkonkurenční flexibilitu nasazení. Nejenže zprostředkováváme skutečně integrované řešení, ale také přidáváme větší flexibilitu a jednoduchost se zavedením suverénního SASE a nových generativních funkcí umělé inteligence,“ říká John Maddison, marketingový ředitel ve společnosti Fortinet.

Hybridní sítě vyžadují skutečně jednotné řešení SASE

Většina dnes dostupných řešení SASE je fragmentovaná, což znamená, že vyžadují mnoho konzolí pro správu a agentů a zároveň poskytují jen omezenou vizibilitu a vynucování bezpečnosti. Takové složité provedení je nákladné na údržbu a vytváří mezery v zabezpečení. Společnost Fortinet je jedinečná ve své schopnosti vytvořit jednotné řešení SASE, které je poháněno jediným operačním systémem, konzolí pro správu, agentem pro zabezpečení koncových bodů, úložištěm, a zároveň skutečně integruje SD-WAN a SSE. Fortinet Unified SASE poskytuje všechny základní funkce SASE, nejflexibilnější konektivitu v oboru (včetně přístupových bodů a switchů) a inteligentní integraci umělé inteligence s jednotnou správou, end-to-end monitoringem digitálních zkušeností (DEM) a důsledné prosazování zero-trust bezpečnostní politiky, a to jak v lokálním prostředí, tak v cloudu.

Význam flexibilní konektivity: suverenita SASE

Podle společnosti Gartner® „zákazníci stále více požadují další možnosti pro suverenitu dat a cloudu, včetně toho, kam je provoz směrován, kde je kontrolován a kde jsou ukládány protokoly.“ To platí zejména pro organizace působící ve vysoce regulovaných oborech s citlivými daty, jako jsou finance, vláda a zdravotnictví. Nové řešení Fortinet Sovereign SASE poskytuje komplexní možnost poskytování SASE, které umožňuje organizacím udržovat kontrolu nad inspekcemi a logy. To zajišťuje robustní ochranu dat a jejich soulad, a zároveň nabízí větší bezpečnost a flexibilitu velkým podnikům a poskytovatelům služeb.

S Fortinet Sovereign SASE mohou zákazníci určovat, kam jsou jejich data směrována a kde dochází k bezpečnostním kontrolám – jestli do datového centra vlastněného společností Fortinet, partnerem, nebo zákazníkem, a zároveň zajistit, aby byl jejich provoz chráněn všemi bezpečnostními nástroji společnosti Fortinet.

FortiAI pro SD-WAN přináší sílu GenAI do Unified SASE

GenAI se ukázal být kritickým nástrojem pro podporu zaměstnanců IT a kybernetické bezpečnosti, který jim umožňuje i rychlejší rozhodování. FortiAI, asistent Fortinetu využívající generativní umělou inteligenci, je nyní k dispozici pro Fortinet Secure SD-WAN ke správě a organizaci celé SD-WAN infrastruktury. Tato integrace urychluje a zlepšuje operace od nultého do druhého dne, včetně vizuální a konfigurační asistence, konzultace a odstraňování problémů. Zákazníci nyní mohou nasadit a spravovat svá SD-WAN řešení rychleji a efektivněji než kdykoli předtím.

Průběžné inovace přináší do Fortinet Unified SASE pokročilé funkce

Fortinet se zavázal k průběžným inovacím SASE a vydává měsíční aktualizace, aby organizace mohly řešit své měnící se potřeby a zůstat o krok napřed útočníkům. Nové aktualizace Fortinet Unified SASE zahrnují:

Vzdálenou izolaci prohlížeče (Remote browser isolation, RBI) lze nyní nakonfigurovat nativně v rámci cloudové konzole správy FortiSASE, aby organizace mohly izolovat uživatelský provoz procházení webu a chránit tak svá citlivá data před útoky přenášenými webovými stránkami.

Fortinet Secure SD-WAN nyní podporuje lepší výkon pro full mesh sítě na vyžádání a funkce samoopravy, které odstraňují problémy v reálném čase při budování autonomních SD-WAN sítí.

Nativní podpora SCIM v rámci Fortinet Unified SASE zefektivňuje správu a provoz tím, že uživatelům a skupinám vytvořeným poskytovateli identity zpřístupňuje přímo portál SASE. To snižuje potřebu koordinace mezi jednotlivými IT týmy, zjednodušuje administrativní úkoly a zvyšuje efektivitu.

Univerzální aktualizace ZTNA zahrnují podporu přístupu k libovolné aplikaci z jakéhokoliv místa a katalog aplikací, který automatizuje konfigurace pro všechny integrace využití ZTNA, čímž eliminuje potřebu individuálně konfigurovat cílová místa.

Fortinet byl nedávno jmenován v rámci Gartner Magic Quadrant™ 2024 pro Single-Vendor SASE již druhým rokem v řadě vyzyvatelem, v Gartner Magic Quadrant 2023 pro SD-WAN již čtvrtým rokem v řadě lídrem a v Gartner Magic Quadrant 2024 pro Security Service Edge vyzyvatelem.

O společnosti Fortinet

Fortinet je hnací silou vývoje kybernetické bezpečnosti a konvergence síťových a bezpečnostních technologií. Jejím posláním je zabezpečit uživatele, zařízení a data na všech místech. Poskytuje tak kybernetickou bezpečnost všude tam, kde ji uživatelé potřebují, a to díky nejrozsáhlejšímu a nejucelenějšímu portfoliu řešení zahrnujícímu více než 50 produktů podnikové třídy. Řešením společnosti Fortinet, která patří k nejrozšířenějším, nejčastěji patentovaným a nejlépe ověřeným na trhu, důvěřuje přes půl milionu zákazníků. Fortinet Training Institute, jeden z největších a nejširších školicích programů v oboru, se snaží všem zpřístupnit vzdělání v oblasti kybernetické bezpečnosti a nové kariérní příležitosti. Spolupráce s respektovanými organizacemi z veřejného i soukromého sektoru, včetně CERT, vládních subjektů a akademické obce, je základním aspektem závazku společnosti Fortinet zvyšovat kybernetickou odolnost v celosvětovém měřítku. FortiGuard Labs, elitní výzkumná organizace společnosti Fortinet, vyvíjí a využívá špičkové technologie strojového učení a umělé inteligence s cílem poskytovat zákazníkům včasnou konzistentní ochranu nejvyšší úrovně spolu s informacemi o hrozbách, na něž mohou okamžitě reagovat. Další informace naleznete na stránkách https://www.fortinet.com, v blogu společnosti Fortinet a na stránkách laboratoří FortiGuard Labs.

Nová appka Get Moments použije pro sestřih z koncertu záznamy od fanoušků. AI každému vyrobí video na míru

Na světě vzniknou každý měsíc tisíce terabytů videí z koncertů, sportovních utkání a dalších eventů. Většina z nich zůstane navždy zapomenuta v telefonech svých tvůrců. Český startup Get Moments však nyní přichází s nástrojem, který umí kombinovat záběry z jedné akce od mnoha fanoušků a vytvořit kvalitní a pro každého uživatele jiný sestřih.

Do rozvoje nové platformy nyní investuje půl milionu eur také venture kapitálový fond Purple Ventures.

Dva zkušení profesionálové, filmař Přemysl Koudela a IT profesionál David Novák, naučili umělou inteligenci analyzovat a zpracovat fragmentovaný materiál, který pořizují fanoušci na každém koncertu, festivalu nebo sportovní události.

„Get Moments přináší fanouškům hudebních a sportovních událostí jednoduchý nástroj, který pomocí pokročilé umělé inteligence, analýzy obrazu a díky zapojení profesionálního střihu vygeneruje každému návštěvníkovi akce personalizované video, ve kterém hraje spolu se svým oblíbeným interpretem nebo sportovním týmem hlavní roli. Věříme, že v Get Moments postupně vznikne unikátní databáze obsahu. Líbí se nám nadšení a profesionalita zakladatelů a rádi jsme podpořili tento inovativní startup,“ vysvětlil Jan Davídek, partner Purple Ventures.

Zákazníkem Get Moments nemají být přímo samotní fanoušci, ale hlavně pořadatelé, případně sponzoři, kteří svou akci do appky přihlásí a návštěvníky do ní pozvou. Své video vytvořené v Get Moments pak mohou fanoušci dál sdílet. Stávají se tak ambasadory eventu a pomáhají zvyšovat jeho dosah.

„Nástroj provádí vizuální analýzu všech získaných dat, na kterou navazuje jejich postprodukce. Jsme schopni nakombinovat materiál tak, aby ve střihové skladbě upřednostňoval záběry konkrétního účastníka a jeho přátel před záběry ostatních fanoušků a případně je doplnil i o profesionální obsah vytvořený organizátory. Pro každého fanouška tak vznikne unikátní video, které může být vytvořeno čistě z fanouškovského obsahu, nebo kombinuje to nejlepší z obou světů, čímž zajistí i použití důležitých záběrů pro organizátory nebo partnery,“ vysvětluje spoluzakladatel Get Moments Přemysl Koudela.

Get Moments prošlo zátěžovými testy během letošních hudebních festivalů Rock for People nebo Pohoda. Návštěvníci maďarského Szigetu, jednoho z největších festivalů v Evropě, odeslali do aplikace více než 30 000 videí. V rámci koncertu Bena Cristovaa v O2 areně vzniklo téměř 2000 unikátních videí, z nichž 48 % fanoušci sdíleli a tato videa následně nasbírala více než 600 tisíc zhlédnutí napříč sociálními sítěmi.

Purple Ventures:

Venture kapitálový fond Purple Ventures existuje od roku 2019 a je součástí brněnské fintechové skupiny Purple. Cílí na firmy s vlastním softwarovým řešením, které mají globální ambici a často již generují první příjmy. Z hlediska oborového zaměření se soustředí na segmenty digitálního zdraví, moderní energetiky, creator economy či bezpečnosti. V následujících letech chce investovat přes 40 milionů eur do zhruba 60 firem v rané fázi vývoje (pre-seed a seed).

Skupina Purple je společným dílem zakladatelů Davida Kašpera, Jakuba Nytry a Filipa Řehoře. Od svého počátku v roce 2007 se skupina zaměřuje na vývoj technologií pro forexové brokery. Tyto aktivity sdružuje pod hlavičkou Purple Technology a obsluhuje s nimi zákazníky ve více než 100 zemích světa. Aktuálně obsahuje skupina Purple několik regulovaných brokerů, platební instituci, VC fond s vlastním kapitálem a nadační fond. Skupina má cca 250 lidí a firmy na mnoha místech po světě

 

Česká společnost THIMM bodovala na Obalu roku. Odnáší si tři ocenění

Soutěž Obal roku zná své vítěze. Jako každý rok, i letos se ho zúčastnila společnost THIMM, a to hned s několika obaly. Ocenění si od poroty odnesly rovnou tři – AlbiLAB, obal na hru Psina a G(o)rila Box. Speciální ocenění, jako je například cena za udržitelnost, budou oznámena na říjnovém galavečeru, kde si vítězové také převezmou svá ocenění.

„V THIMMu si zakládáme na originálním, ale zároveň praktickém řešení obalů přímo na míru potřebám našich zákazníků. V potaz bereme samozřejmě i udržitelnost, která se promítá do celé výroby, jelikož obaly vyrábíme z nejvíce udržitelného materiálu – vlnité lepenky. Jsme moc rádi, že odborná porota ocenila talent a kvalitní práci našich vývojářů a odnesli jsme si ze soutěže rovnou tři ocenění,” komentuje výsledky Obalu roku Martin Hejl, CEO společnosti THIMM.

Společnost při tvorbě obalů využívá digitální tisk a také moderní laserový výsek, které pomáhají dosáhnout vysoké úrovně detailu a vizuální atraktivity. Tyto moderní technologie byly využity také při tvorbě tří vítězných obalů. Prvním oceněným je obal pro originální deskovou hru PSINA, který podporuje hráčský zážitek, ale také dotváří celkový dojem z produktu. „Chtěli jsme vytvořit obal, který podpoří zážitek ze hry jak pro lidi, tak pro psy. Museli jsme tak vyvinout obal, který bude zábavný, funkční, ale také esteticky přitažlivý a praktický. Proto jsme využili technologii laserového výseku a digitálního tisku, který nám umožnil se zaměřit na každý specifický detail. Vytvořili jsme speciální prostory pro jednotlivé herní komponenty, jako jsou figurky, karty a hrací deska, bez nutnosti použití tradičních plastových vložek. Fixace herních prvků jsou navíc vyrobeny v designu psí tlapky, což podporuje celkovou tématiku hry. Celé jsme to doplnili unikátním prvkem pohyblivých očí na víku. Vytvořili jsme zábavný a funkční obal, který zákazníci nezastrčí do poličky, ale naopak si jej vystaví,” říká Hejl.

Dalším z oceněných obalů je AlbiLAB, který chrání obsah uvnitř a zároveň je jeho nedílnou součástí. Obal slouží jako odnosný kufřík a pozdější úložiště pro jednotlivé komponenty. Zákazníci si mohou části obalu vyloupnout a použít je přímo ve své vědecké sta(veb)nici. Navíc je na něm umístěn QR kód, který zákazníkům poskytuje okamžitý přístup k veškerým informacím o produktu již v obchodě.

Třetím oceněným obalem je obal pro společnost Orkla Foods Česko a Slovensko. THIMM pro ni vyrobil prémiový, estetický balíček, který svým designem a použitou technologií posiluje identitu značky a zvyšuje prodej. Dominantou obalu je logo a slogan “Pojďme gorilovat!”, který doplňují různé fixace z vlnité lepenky. Dohromady tvoří udržitelný, estetický a praktický obal, který jednoznačně plní svůj cíl.

Společnost se řadí k největším výrobcům obalů v Česku a v soutěži se umisťuje pravidelně již dvě dekády. Má za sebou také prestižní mezinárodní ocenění Worldstar za marketing. Ve svém závodě ve Všetatech vyrábí obaly všech velikostí za použití nejnovějších digitálních technologií. Je průkopníkem Průmyslu 4.0.

O společnosti THIMM

Společnost THIMM je významným poskytovatelem řešení pro obaly a distribuci zboží. Portfolio udržitelných řešení zahrnuje přepravní a prodejní obaly z vlnité lepenky, kvalitní prodejní stojany (displeje) a tiskové produkty pro další průmyslové zpracování. Inovativními, jednoduchými a udržitelnými řešeními pomáhá společnost Thimm svým zákazníkům se na trhu odlišit a vytvářet individuální značku. Tento rodinný podnik přitom na své strategické cestě „Thimm 2030“ předvídá ekonomické, ekologické a sociální výzvy budoucnosti a řeší je. Cílem společnosti Thimm je nabízet zákazníkům vždy nejjednodušší a nejlepší řešení. Tato zásadní orientace na zákazníka je hnacím motorem inovací a průkopnického ducha společnosti. Společnost Thimm proto důsledně investuje do rozvoje tržního zastoupení a inovativních technologií pro příští generaci. Rodinný podnik založený v roce 1949 v současné době zaměstnává přibližně 2 500 zaměstnanců v 13 závodech v Německu, Francii, Polsku, Rumunsku a Česku a v roce 2022 dosáhl ročního obratu přes 723 milionů eur.

Externí SSD disky ADATA SC750 pro práci s daty na cestách

Lehké a přenosné úložiště pro chytrá mobilní zařízení a další

Společnost ADATA, přední světový výrobce pamětí DRAM, SSD disků a dalších typů úložišť, upozorňuje na nedávno uvedený model SC750. Nejnovější externí SSD disk podporuje přenos přes USB 3.2 Gen2 s rychlostí čtení/zápisu až 1050/1000 MB/s.

ADATA SC750 je vybaven zatahovacím USB-C konektorem, a proto nevyžaduje žádný přídavný datový kabel, lze jej přímo připojit k mobilnímu telefonu či tabletu a fungovat bez nutnosti instalace přídavného softwaru díky plug-and-play přístupu. Je kompatibilní s nejnovějšími telefony iPhone řady 15 a všemi smartphony s operačním systémem Android a USB-C.

Model SC750 kombinuje výkon a přenosný design, aby vyhověl rostoucím nárokům na přenosovou rychlost a kapacitu úložiště, které vyvolává současný rychlý životní styl. Široké možnosti využití nejlépe reprezentují například tvůrci videí, kterým bude vhodným společníkem na cestách při natáčení.

Navržen pro mobilní zařízení pro nahrávání videí ve vysokém rozlišení

Externí SSD disk SC750 přejímá stejný design od oblíbeného disku SE880 a má výrazně menší rozměry a nepotřebuje další datový kabel. Rozměry disku jsou podobné těm, které mají klasické flash disky, snadno se přenáší, je lehký a nezabírá mnoho místa. Rychlost čtení a zápisu zkracuje čekací dobu při přenosu velkých souborů a zvyšuje tak celkovou efektivitu při práci na několika projektech současně.

Podpora iPhone 15, nahrávání Apple ProRes souborů přímo na disk

Tím, že externí disk využívá dnes již rozšířeného portu USB-C, je kompatibilní s různými operačními systémy a platformami, jako jsou Android, Mac OS a Windows. Umožňuje přímé nahrávání videí ve formátu Apple ProRes, který nabízí špičkové modely iPhone 15 Pro a iPhone 15 Pro Max, aniž by uživatel musel využít úložiště v telefonu. Vynecháním mezikroku pro další přenos mezi interní pamětí a externím úložištěm tvůrce výrazně zvyšuje efektivitu a uspoří interní kapacitu na horší časy.

SSD disk je dále kompatibilní s handheld konzolí Steam Deck. Tento fakt hráčů otevírá bohaté možnosti pro instalaci více her, aniž by museli mazat ty, které aktuálně nehrají z omezeného úložiště konzole.

Cena a dostupnost

Externí SSD disk ADATA SC750 je k dispozici s tříletou zárukou ve třech provedeních lišících se kapacitou:

  • 500 GB za doporučenou koncovou cenu 1249 Kč s DPH v Česku a 49,99 euro s DPH na Slovensku
  • 1000 GB za doporučenou koncovou cenu 1999 Kč s DPH v Česku a 79,99 euro s DPH na Slovensku
  • 2000 GB za doporučenou koncovou cenu 3699 Kč s DPH v Česku a 149,99 euro s DPH na Slovensku

Pro více informací navštivte https://www.adata.com/

O značce ADATA – Innovating the Future

Společnost ADATA Technology je druhým největším výrobcem pamětí DRAM a značkových SSD disků na světě a v žebříčku Best Taiwan Global Brands zaujímá 19. místo. Mezi hlavní produktové řady společnosti ADATA patří paměťové moduly, SSD disky, další úložiště pro spotřebitele a průmyslová řešení. Společnost se také zaměřuje na elektromobily, autonomní mobilní roboty s umělou inteligencí a herní odvětví se svou značkou XPG. Produkty společnosti ADATA získaly v průběhu let široký mezinárodní věhlas, včetně ocenění iF Design, Red Dot Design a Taiwan Excellence. Společnost ADATA byla také oceněna za svůj závazek k péči o zaměstnance a společenskou odpovědnost, včetně ocenění „Great Place to Work Certification“ pro své pobočky na Tchaj-wanu, v Číně, USA, Brazílii a Mexiku a ocenění „Best Workplaces in Asia“, „Best Workplaces in Greater China“ a „Best Workplaces in Taiwan“. Od roku 2020 získala společnost ADATA pět let po sobě ocenění „Asia Responsible Enterprise Awards“ a „Best Companies to Work for in Asia“. Při pohledu do budoucnosti je společnost ADATA i nadále oddána své udržitelné vizi „Innovate Today, Embrace Tomorrow“. Společnost nadále ztělesňuje „ducha kolibříka“, protože využívá inovativní technologie k vytváření chytrého a pestrého života pro lidi na celém světě. Další informace naleznete na adrese https://www.adata.com/ .

Společnost BDO získala významnou posilu, Petru Pospíšilovou, současnou prezidentku Komory daňových poradců ČR

Daňové oddělení společnosti BDO se rozrůstá o přední expertku, kterou je současná prezidentka Komory daňových poradců Petra Pospíšilová. Ve svém novém pracovišti se bude zaměřovat zejména na agendu daně z příjmů právnických osob s přesahem do mezinárodních aspektů zdanění a dále na daň z přidané hodnoty. Příchod Petry Pospíšilové do BDO je pokračováním dlouhodobého posilování daňového oddělení BDO. K tomu se již na začátku roku přidala poradenská společnost Euro-Trend Jiřího Nekováře.

„K přestupu do BDO mě přimělo především to, že se jedná o velkou poradenskou společnost v českém vlastnictví s pestrou škálou služeb a zajímavým portfoliem klientů, ale BDO mne zaujala i z hlediska hodnot, svou firemní kulturou a zdravou chutí rozvíjet se a růst,“ říká Petra Pospíšilová. „Na BDO jsem získávala pozitivní reference již v průběhu mé předchozí praxe, a to jak od lidí z odborného světa, tak od klientů a zaměstnanců, které jsem v profesním prostředí poznala,“ doplňuje prezidentka Komory daňových poradců.

Do povědomí odborné veřejnosti se Petra Pospíšilová zapsala zejména jako dlouholetá daňová ředitelka skupiny ČSOB, což ji mimo jiné vyneslo do Síně slávy nejvlivnějších žen českého finančního světa. Její působení sahá i do zahraničí – tři roky byla viceprezidentkou CFE Tax Advisers Europe, která sdružuje 30 profesních organizací daňových poradců z 24 zemí Evropy. Jako prezidentka Komory daňových poradců ČR působí již devět let.

Pro BDO je to další personální obohacení po příchodu Jiřího Nekováře začátkem roku, který také v minulosti zastával post prezidenta Komory, a to nejdéle ze všech. Z dosavadní šestice prezidentů Komory daňových poradců v BDO působí ještě Martin Tuček.

„V BDO pracujeme na tom, abychom nadále byli špičkou z pohledu odbornosti a kvality dodávaných služeb. Snažíme se nicméně být také firmou pro lidi, pro zaměstnance, kteří si v BDO chtějí plnit své profesní sny, a samozřejmě pro klienty, kteří zase mají své sny, ty podnikatelské. K tomu, abychom byli v tomto snažení úspěšní, nám pomáhá propracovaný systém odborného rozvoje a také konkrétní lidé, odborníci, kteří své zkušenosti a know-how využívají nejen při svém poradenství klientům, ale předávají je i dalším zaměstnancům nebo budoucím expertům obecně,“ komentuje řídící partner BDO v České republice Miroslav Jandečka.

„O to více nás těší, že se k nám s důvěrou připojily takové osobnosti, jako je právě Petra, a v nedávné době i Jiří Nekovář nebo Václav Čepelák z Generálního finančního ředitelství. Rozšiřují náš pohled na trh o další perspektivu, díky čemuž můžeme efektivněji pomáhat firmám ve zvládnutí všech záležitostí. Zároveň můžeme se zástupci veřejné správy vést dialog o tom, jak zjednodušit a zpřehlednit legislativu a zachovat přitom její regulační smysl,“ doplňuje Miroslav Jandečka.

O společnosti BDO

BDO je poradenská společnost poskytující auditorské, daňové, právní, účetní, znalecké a poradenské služby. Na českém trhu působí již přes 30 let. S více než 600 odborníky a dlouholetou praxí se řadí k předním společnostem s tímto zaměřením v České republice, kde také opakovaně vyhrála titul Největší poradenská firma roku. Kanceláře má kanceláře v Praze, Plzni, Brně, Domažlicích, Českých Budějovicích, Jindřichově Hradci a Ostravě.

BDO je v České republice zastoupena společnostmi BDO Audit s.r.o., BDO Czech Republic s.r.o., BDO Consulting s.r.o., BDO Legal s.r.o., advokátní kancelář a BDO Valuation, s.r.o. Společnost je součástí mezinárodní sítě BDO, která celosvětově tvoří jednu z největších sítí auditorských a poradenských skupin. Zaměstnává více jak 115 tisíc odborníků a působí ve 166 zemích, v nichž čítá více než 1 750 kanceláří.

Střední a východní Evropa představuje slibný trh pro prodejce luxusního zboží. Největší význam má pro luxusní a prémiové značky Česká republika

Mezi klíčové faktory, které lákají luxusní značky do střední a východní Evropy, patří rostoucí kupní síla tohoto regionu a potenciál zdejších měst přilákat velké množství turistů a návštěvníků. Vyplývá to ze zprávy společnosti Colliers s názvem Luxury Retail Brands in CEE-6 (Luxusní maloobchodní značky v zemích CEE-6).

Slibné vyhlídky pro maloobchod s luxusem v zemích CEE-6

„Posledních 10 až 15 let bylo pro maloobchod s luxusem ve střední a východní Evropě příznivých. Vzhledem k rostoucím disponibilním příjmům, nižším životním nákladům a rychlému hospodářskému růstu v zemích CEE-6 v kombinaci se silnou touhou po západním životním stylu by příští desetiletí mělo být ještě slibnější, alespoň budou-li současné trendy pokračovat,“ komentuje Josef Stanko, ředitel oddělení průzkumu trhu ve společnosti Colliers.

Z údajů Eurostatu vyplývá, že v roce 2022 bylo v regionu střední a východní Evropy k zařazení mezi 1 % nejbohatších lidí potřeba roční příjem od 18 000 eur v Rumunsku po téměř 38 000 eur v Česku. Pro srovnání, v Německu, Francii či Nizozemsku činí tato částka 90 000 eur, ve Španělsku 60 000 eur. „Ačkoli tato čísla mohou zpočátku vypadat neperspektivně, je důležité vzít v úvahu historický kontext. Západní Evropa má za sebou desítky let větší akumulace kapitálu než země střední a východní Evropy, které byly až do roku 1989 brzděny komunismem. Země CEE-6 však ztrátu rychle dohánějí. Mezi lety 2005 a 2022 se hranice příjmu pro 1 % nejbohatších ve všech zemích CEE-6 více než zdvojnásobila, přičemž v Bulharsku byl nárůst téměř šestinásobný. Naproti tomu v zemích jako Španělsko, Francie, Německo a Nizozemsko došlo ke zvýšení pouze o 55 až 67 %,“ uvádí Silviu Pop, ředitel výzkumu společnosti Colliers ve střední a východní Evropě.

„Existuje mnoho důvodů k optimismu, pokud jde o růst příjmů ve střední a východní Evropě, zejména ve vyšších segmentech, z čehož těží i prodejci luxusního zboží. Vedle místní kupní síly roste také mezinárodní turismus. Ačkoli země střední a východní Evropy zatím nemohou konkurovat globálním centrům luxusu, jejich méně přeplněné trhy nabízejí maloobchodníkům vyšší marže – což potvrzují i naše data,“ doplňuje Josef Stanko.

Luxusní módní značky v zemích CEE-6

Zpráva společnosti Colliers poskytuje analýzu 179 značek. Vyplývá z ní, že nejatraktivnější je pro luxusní a prémiové značky český trh. Druhé místo zaujímá Polsko, třetí Rumunsko. V těchto třech zemích působí plných 80 % analyzovaných značek. Zatímco v Polsku a Rumunsku se objevují převážně v multibrandových prodejnách, na českém trhu jde častěji o vlastní značkové prodejny.

Vyspělost trhů s luxusními značkami

Česká republika je dle analýzy nejvyspělejším trhem v oblasti luxusního retailu v regionu střední a východní Evropy. Dominantní postavení zde zaujímá v zejména Praha, která se jako jediné město v tomto regionu může pyšnit tzv. Prime High Street, tedy ulicí s výhradním zastoupením luxusních značek. Je jí Pařížská ulice, kde je v tuto chvíli obsazeno 48 obchodních prostor z celkem 50. Zájem o tuto lokalitu po odeznění pandemie covidu dále silně roste. „Praha je aktuálně v hledáčku celé řady značek, a to jak z kategorie luxusu, tak i z tzv. bridge sektoru, který rovněž cílí na prémiové lokality. Aktuální a plánovaná výstavba v centru jejich vstupu na český trh může jen pomoci, kromě zóny v okolí Pařížské ulice se již brzy objeví další zajímavé příležitosti i v okolí náměstí Republiky,“ říká Stefanie Nguyenová z retailového oddělení společnosti Colliers

Polsko a Maďarsko lze považovat za slibně se rozvíjející trhy s vynikajícími vyhlídkami na růst. Zpočátku zde luxusní značky vstupovaly na tyto trhy prostřednictvím multibrandových obchodů a partnerství. Po úspěšném působení v těchto formátech se ovšem nyní mnoho značek snaží otevírat vlastní prodejny, aby využily rostoucí poptávky. Podobný trend je patrný i v Rumunsku. Slovensko a Bulharsko jsou v počáteční fázi rozvoje tohoto lukrativního trhu.

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic. Společnost působí v 66 zemích a 19 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 28 let přináší zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,5 miliardy dolarů a 98 miliardami dolarů spravovaných aktiv Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch svých klientů, investorů a lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, X @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Studie CETA ukázala na mezery v plnění legislativních povinností při sběru elektroodpadu, důsledky to může mít pro spotřebitele, obce i výrobce

Sdružení evropských výrobců domácích spotřebičů APPLiA CZ zadalo Centru ekonomických a tržních analýz (CETA) vypracování studie o zpětném odběru elektrospotřebičů v ČR s cílem popsat tento důležitý sektor cirkulární ekonomiky a najít možnosti, jak ho zefektivnit. Studie přináší doporučení pro různé zainteresované strany a upozorňuje na možné problémy, jako je finanční nestabilita a nedostatečná transparentnost některých kolektivních systémů. Rovněž identifikuje rizika spojená s porušováním legislativních požadavků. Nedostatečné plnění těchto požadavků a slabá kontrola mohou vést ke zvýšení recyklačních příspěvků a způsobit problémy výrobcům i obcím. Mohou také poškodit důvěru veřejnosti. APPLiA CZ proto apeluje na pečlivý výběr spolehlivých partnerů a důslednou kontrolu kolektivních systémů ze strany státních institucí.

Systém rozšířené odpovědnosti výrobců (EPR) funguje v České republice již od roku 2003, přičemž klíčovou roli v něm hrají kolektivní systémy, které zajišťují sběr a recyklaci elektrozařízení (ASEKOL, ELEKTROWIN, EKOLAMP, REMA Systém, RETELA). Systémy vykazují dlouhodobě dobré výsledky sběru, jehož míra se za posledních 10 let v ČR zvýšila skoro trojnásobně. Rostoucí objem elektroodpadu a stále přísnější legislativní regulace ale vyžadují neustálé zlepšování těchto procesů. Nová studie CETA pro APPLiA CZ přináší vyjma statistických informací o sektoru a výzvách pro jednotlivé produktové skupiny i překvapivé závěry týkající se finanční stability a transparentnosti některých kolektivních systémů. Tato zjištění poukazují na možná porušování legislativních požadavků, jako je včasné zveřejňování povinných informací a udržování zákonné finanční rezervy.

Některé závěry uvedené v nezávislé studii považuji za znepokojivé. Doporučuji proto všem dotčeným subjektům, zejména výrobcům i zástupcům měst a obcí, aby se s výsledky analýzy seznámili a vyvarovali se tak případné spolupráci s finančně nestabilními či netransparentními kolektivními systémy,” apeluje Radek Hacaperka, generální ředitel APPLiA CZ, zadavatel studie, a doplňuje, že tato studie poskytuje praktický návod k ověření či výběru spolehlivého kolektivního systému i důležitá doporučení pro regulační úřady. „Při získávání dat a informací pro analýzu jsme narazili na to, že plnění některých povinností kolektivních systémů, zejména v oblasti zveřejňování informací nebo finančního hospodaření, je kulantně řečeno, minimálně velmi sporné,popisuje Aleš Rod, výkonný ředitel Centra ekonomických a tržních analýz (CETA), které studii zpracovalo. V případě, že systém neplní všechny legislativní požadavky nebo není v souladu s legislativními pravidly EPR (zejména včasné a transparentní zveřejňování povinných informací či držení zákonné finanční rezervy), může vést k právním komplikacím a finančním sankcím, což ohrožuje všechny klienty daného kolektivního systému i důvěru veřejnosti v celý systém. Naopak finančně zdravý, stabilní kolektivní systém tvoří finanční rezervu a je nákladově efektivní, což zaručuje jeho schopnost dlouhodobě a efektivně plnit své závazky. „Právě finanční stabilita a zdraví zaručuje, že nebude docházet k neúměrnému navyšování recyklačních příspěvků, respektive že se systém vyrovná s exogenními šoky (jako např. energetická krize). Při organizaci rozšířené odpovědnosti mezi více licencovaných společností, které si konkurují, jako je tomu právě u elektrických zařízení a elektrozařízení, je důležité sledovat nejen celkové statistiky, ale právě i situaci v jednotlivých subjektech,doplňuje Aleš Rod.

Důležitá role regulátora

Studie doporučuje, aby Ministerstvo životního prostředí či jeho podřízené kontrolní orgány důsledně sledovaly efektivitu a finanční stabilitu jednotlivých kolektivních systémů, což umožní včas identifikovat potenciální problémy a zajistit, že povinné subjekty, zejména výrobci, obce, ale i veřejnost budou dostatečně informovány o tom, jak správně vybírat a hodnotit kolektivní systémy působící na trhu, a jak nakládáním s odpady podporovat cirkulární ekonomiku. „Výběr správného systému není jen otázkou legislativního plnění. Je to také strategické rozhodnutí, které může výrazně ovlivnit náklady firem i obcí. Z minulosti jsou známy případy, kdy nesprávně vybraný partner v podobě finančně nestabilního kolektivního systému zapříčinil, že firma platila za ekologickou likvidaci elektroodpadu dvakrát,” upozorňuje Radek Hacaperka z APPLiA CZ. Obce by se při smluvních vztazích s kolektivními systémy měly kromě důrazu na důvěryhodnost a finanční stabilitu zaměřit také na kvalitní infrastrukturu a edukaci, což přímo ovlivňuje dostupnost služeb pro občany. Preference spolehlivých systémů zvyšuje důvěru veřejnosti v proces recyklace, tím také její efektivitu a přispívá tak k lepší ochraně životního prostředí.

Kompletní výsledky analýzy CETA naleznete zde

O APPLiA CZ

APPLiA CZ zastupuje zájmy členů při jednání s vládou, orgány státní správy a samosprávy a dalšími institucemi. Koordinuje spolupráci evropských výrobců v technických oblastech s mezinárodními, evropskými a národními normalizačními a certifikačními úřady. Hlavním cílem sdružení je posilovat vliv odvětví na zákonodárné orgány a činitele s rozhodovacími pravomocemi.

Vyvinout aplikaci, která na trhu uspěje. Applifting své zakázky startuje pětidenním Design Sprintem

Vyhnout se zdlouhavému a nákladnému vývoji aplikace s nejistou budoucností umožňuje česká vývojářská společnost Applifting. Nové projekty startuje pětidenním Design Sprintem, během kterého pomůže firmám vyvinout funkční prototyp aplikace, který ihned otestuje u reálných uživatelů. Hned na počátku vývoje tak svým klientům nabídne cennou zpětnou vazbu, díky které potenciálně ušetří čas i prostředky. Design Sprint mohou využít startupy, ale i velké společnosti. A to jak pro vývoj od samého začátku, tak pro testování úprav svých fungujících produktů.

„Často se setkáváme s tím, že i když mají klienti zodpovězené základní otázky, neptají se koncových uživatelů. To pak vede k situacím, kdy řeší něco úplně jiného, než co by si přáli zákazníci. Navíc mnohdy až ve chvíli, kdy do vývoje funkční aplikace investovali čas, úsilí a nemalé prostředky. Věříme, že s Design Sprintem můžeme podpořit vývoj aplikací jak startupům, tak i velkým etablovaným společnostem, takže nebudou vznikat aplikace, které nakonec nebude nikdo používat,“ říká Vratislav Kalenda, spoluzakladatel a CEO Appliftingu.

Sníží riziko při vstupu na trh

Účelem Design Sprintu je co nejrychlejší tvorba funkčního prototypu aplikace či jiného digitálního produktu, na kterém se následně otestuje její záměr s koncovými uživateli. Po pěti dnech společnost zjistí, co přesně její publikum od aplikace očekává, což značně usnadní a urychlí proces uvedení produktu na trh a ušetří cenné náklady.

„Pro zavedení Design Sprintu nás inspiroval mimo jiné i složitý proces vývoje, který jsme u některých projektů pozorovali. V rámci agilního přístupu je sice běžné, že v jeho průběhu dochází ke změnám, nicméně právě tyto neověřené cesty často zbytečně pálí čas i prostředky. Proto jsme zavedli proces, který poměrně brzy získá zpětnou vazbu od uživatelů, čímž právě pomůže snížit riziko vývoje produktu, který uživatelé třeba ani nevyužijí,“ říká Jan Černý, head of business & delivery Appliftingu.

Spoluprací týmů za pět dní k ověření

Při vývoji digitálních produktů je Applifting dlouhodobým propagátorem tzv. hybridních týmů neboli spojení týmů zadavatele a dodavatele. Jen tím lze docílit toho, že při ukončení vývoje bude mít zadávající společnost další vývoj a fungování aplikace plně ve svých rukou. Tento postup proto volí u všech svých projektů a procesů a Design Sprint není výjimkou. Jako jeden tým při něm pracují experti z řad applifterů spolu se zástupci zadávajících společností. Průběh Design Sprintu je strukturovaný tak, aby v co nejkratším čase poskytl optimální řešení. Definuje záměr a cíl, vytvoří návrh řešení, vyvine funkční prototyp a získá cennou zpětnou vazbu od uživatelů, kterou následně vyhodnotí.

„Naše praxe hybridních týmů je velice efektivní cesta ke sjednocení vizí obou stran a vytvoření pevného základu pro další vývoj. O to významnější je v krátkodobé spolupráci, jakou je Design Sprint. I když se pět dní nezdá jako dlouhá doba, pro společnosti je výsledné zjištění klíčové. Dozvědí se, zda se svým záměrem kráčejí správným směrem, nebo případné chybné směřování mohou včas zastavit a produkt revidovat,“ uzavírá Černý.

Jen letos využila Design Sprint od Appliftingu řada společností včetně online portálu pro výuku angličtiny Kubova English nebo Nadace České spořitelny. Protože Design Sprint dokáže odhalit silná i slabá místa projektu, zahajuje s jeho pomocí Applifting všechny zakázky, kde je tento postup relevantní. Pokud se společnosti rozhodnou ve vývoji své aplikace pokračovat s Appliftingem, mají Design Sprint zdarma.

Více o Appliftingu

Applifting je česká vývojářská společnost, která vytváří software a aplikace na míru pro přední tuzemské i zahraniční společnosti. Podle žebříčku Deloitte Fast 50 za rok 2020 jde o osmou nejrychleji rostoucí firmu v České republice a 22. ve střední Evropě. Applifting stojí na unikátním principu naprosté otevřenosti. Každý applifter může ovlivňovat směřování firmy i výběr projektů. Všichni navzájem znají výši svých platů a vědí, co musejí udělat pro to, aby se profesně i finančně posunuli. Také proto Applifting patří mezi tzv. tyrkysové firmy, pro něž je na prvním místě spokojenost zaměstnanců a klientů, zisk je pouze nástrojem pro dosahování vyšších cílů. Mezi hlavní klienty studia patří Jablotron, mateřská společnost České spořitelny Erste Group, kanadský gigant Telus a Heureka. Applifting vznikl v roce 2014 jako garážový projekt Filipa Kirschnera a Vratislava Kalendy a od té doby se rozrostl na 160 pracovníků v celé skupině.

Nedávné tiskové zprávy:

Exit mobile version