Podnikavost proniká do všech typů škol – Češi ale stále nevědí, co znamená

Stovky českých škol už přijaly podnikavost jako klíčovou kompetenci pro 21. století. Poptávka po programech organizace Junior Achievement vzrostla meziročně o 49 procent. Cílem není líheň byznysmenů, výuka podporuje přirozenou zvídavost dětí a chuť měnit věci k lepšímu. Zařazení podnikavosti do školních osnov je výrazným krokem k modernizaci vzdělávání.

Podle průzkumů Asociace podnikavé Česko (APČ) však třetina Čechů vnímá „podnikavost“ negativně a přisuzuje jí dovednosti typu „naučit se krást“ či „obohatit se na úkor druhých“. Další třetina obyvatel pak pojem spojuje pouze se samostatným podnikáním a tvorbou ekonomických hodnot. „Představa, že děti ve škole učíme, jak založit firmu, jak vydělat peníze, jak vyrábět a obchodovat, už je trochu přívětivější, ale stále velmi okleštěná. Podnikavost je především růstové nastavení mysli, znamená být iniciativní, kreativní a vidět svět jako síť příležitostí, nejen jako zdroj překážek. Podnikavý člověk může založit komunitní centrum stejně jako prosperující firmu, může svými nápady pomoci lidem v ulici, kolegům v zaměstnání a díky svým aktivitám být spokojený sám se sebou. Jde o to mít pozitivní přístup k životním výzvám, nebát se chyb a selhání, a v tom má české školství ještě hodně co dohánět,“ poukázal Martin Smrž, ředitel neziskové organizace Junior Achievement (JA Czech).

Jak potvrdil průzkum agentury jsns.cz pro organizaci Člověk v tísni v roce 2023, spokojenost středoškoláků se svým životem i školou obecně klesá. Výuka je neoslovuje – učí se něco, co poté nevyužijí v reálném životě (56 %), učitelé nepodávají látku zábavně (41 %) a přistupují ke studentům arogantně (28 %). Od školy více než 53 procent studentů očekává, že je naučí finanční gramotnosti. „Praktické programy pro výuku podnikavosti toto vše reflektují. Rozvoj podnikavého myšlení je o tom nechat děti pracovat samostatně na vlastních projektech, přenechat jim iniciativu a sledovat, jaká řešení nalézají. Neupozorňovat na chyby, ale nechat žáky, ať se z chyb poučí a posunou se dál. A v tomto principu je úplně jedno, jestli jde o batole, které zaujatě tvoří hrad z písku, nebo středoškoláka, který vymýšlí technologické inovace na Innovation campu s mentory z firem,“ podotkl Martin Smrž.

S ohledem na osobní naplnění, sociální cítění i zaměstnatelnost ve 21. století určila Evropská komise osm klíčových kompetencí, které by členské státy měly zahrnout do rámcových vzdělávacích programů. Podnikavost je mezi nimi. „Jedná se o balík kompetencí jako schopnost komunikace s lidmi, znalost cizích jazyků, matematická nebo digitální gramotnost. I přes doporučení Evropské komise však přímá zmínka o podnikavosti v Dlouhodobém záměru vzdělávání ČR chybí a školy měly dosud málo informací. V posledním roce se nám však podařilo navázat významnou spolupráci s kraji a jsme pro školy viditelnější, navíc nabízíme programy na nová témata jako AI, krypto, na která školní výuka nedokáže tak pružně reagovat. Počet studentů zapojených do našich aktivit stoupl meziročně o 49 procent,“ uvedl ředitel JA Czech. Programy české kanceláře největší světové vzdělávací organizace Junior Achievement nyní využívá 34 procent středních škol v Česku.

Změny v moderním světě přicházejí rychle a neustále. Schopnost adaptace a inovace může rozhodnout o úspěchu i celkové životní spokojenosti člověka. „Na mladé generaci visí klimatické změny, jejich tématem bývá udržitelnost a právě podnikavé myšlení může studentům pomoci stát se hybateli pozitivních změn ve společnosti. Je potřeba si ale věřit a vědět, že to má smysl, neříkat si ‚na to jsem malý pán‘, jako to mají zakořeněno generace před nimi,“ dodal Martin Smrž.

Podnikavost zkrátka znamená chodit s hlavou otevřenou, dívat se kolem sebe a přemýšlet, co bych mohl změnit. Nedá se naučit jen přihlížením a posloucháním učitele. Dá se ale trénovat, posilovat, když se věci zkouší, když se jde do akce. „Rozvoj podnikavosti na školách se zaměřuje na praktické zkušenosti a příklady ‚ze života‘. Detailní metodika programů zahrnuje posílení celého spektra dovedností, jako je schopnost samostatně přemýšlet, hledat řešení problémů, nalézat zdroje pro jeho realizaci a úkol dotáhnout do konce. S tím souvisí poznání svých silných a slabých stránek, být schopen plánování i týmové spolupráce. S některými dovednostmi už se člověk narodí, například přirozená zvědavost, touha objevovat a činit věci lepším, ovšem jinak nastavený vzdělávací systém toto v dítěti postupem času utlumí. Výuka podnikavosti na školách zahrnuje dovednosti, které jsou důležité jak v profesním, tak v osobním životě, a její přínos v budoucnu pocítí každá společnost,“ míní Martin Smrž.

JA CZECH, www.jaczech.org

JA Czech je obecně prospěšná vzdělávací organizace založená Tomášem Baťou, která již od roku 1992 realizuje na českých školách ucelenou koncepci nadstandardního vzdělávání. Formuje podnikatelské myšlení a finanční gramotnost mladých lidí, propojuje je s lidmi z praxe a pomáhá nastartovat jejich úspěšnou profesní kariéru. Ve spolupráci se školami vytváří příznivé a motivující prostředí pro rozvoj osobních dovedností v rámci podnikatelského vzdělávání studentů i učitelů. Stěžejního projektu JA Studentská firma, se závěrečným veletrhem JA STUDENTSKÁ FIRMA ROKU, se každoročně účastní tisíce středoškoláků.

JUNIOR ACHIEVEMENT, www.juniorachievement.org

Junior Achievement je nejstarší vzdělávací organizace na světě s rokem vzniku 1919. Působí ve více než 120 zemích světa. Zároveň byla švýcarskou institucí NGO Advisor vyhlášena jako sedmá nejvlivnější nevládní organizace světa a v lednu 2022 byla za svou práci pro rozvoj mládeže nominována na Nobelovu cenu míru. Do programů JA se každoročně zapojí 11 milionů dětí a studentů ve věku šest až 22 let.

 

Od elektroodpadu k novým surovinám: Proč je recyklace klíčem k ekologické budoucnosti

Rostoucí množství elektroodpadu představuje zásadní globální problém. Každý rok se po celém světě vyprodukují desítky milionů tun vysloužilých elektronických zařízení, přičemž jen přibližně pětina je správně recyklována. Většina tak končí na skládkách nebo ve spalovnách, což má závažné dopady na životní prostředí a lidské zdraví. Recyklace elektroodpadu je klíčovým pilířem cirkulární ekonomiky, která se zaměřuje na maximální využití surovin a minimalizaci odpadu. Jaký význam má recyklace elektroodpadu a jaké technologie ji umožňují? Při příležitosti Mezinárodního dne elektroodpadu, který připadá na 14. října, si připomeňme, proč je zodpovědné nakládání s elektrozařízeními nezbytné.

Elektroodpad – skrytá hrozba

Elektroodpad se stal jedním z nejrychleji rostoucích druhů odpadu na světě. Elektronická zařízení, která dnes neodmyslitelně patří k našemu každodennímu životu, mají nejen krátkou životnost, ale navíc kvůli rychlým technologickým inovacím brzy zastarávají. Právě trend častého obměňování elektroniky zapříčinil, že celosvětová produkce elektroodpadu každoročně vzroste přibližně o 2,6 milionu tun. Podle poslední zprávy Global E-waste Monitor vyprodukoval svět v roce 2022 celkem 62 milionů tun elektroodpadu, což představuje více než 82% nárůst oproti roku 2010. Pokud nebudou přijata efektivní opatření, odborníci očekávají, že do roku 2030 přesáhne produkce tohoto odpadu 82 milionů tun ročně.

Cenný zdroj surovin a ekologická výzva

Elektroodpad obsahuje vzácné suroviny, které lze efektivně recyklovat a vrátit zpět do výroby. Mezi nejcennější patří zlato, stříbro, kobalt, platina či měď. Například mobilní telefony mohou obsahovat až 30 různých kovů, z nichž některé jsou zásadní pro výrobu nových technologií. Díky recyklaci těchto materiálů se snižuje potřeba těžby primárních surovin, což má ekonomický efekt v podobě úspor při výrobě nových zařízení, významný je však především environmentální přínos.

Nerecyklovaný elektroodpad totiž představuje závažnou hrozbu pro životní prostředí. „Toxické látky, jako jsou rtuť, olovo, kadmium či freony, mohou unikat do půdy a vody, což má škodlivé účinky na ekosystémy i lidské zdraví. Pokud tato zařízení nekončí na odborných recyklačních linkách, mohou nebezpečné látky poškodit životní prostředí na dlouhé desítky let,“ varuje Denisa Krumlová, marketingová manažerka společnosti REMA Systém, která je jedním z nejvýznamnějších kolektivních systémů sběru odpadních elektrozařízení a jejich efektivního zpracování v ČR.

Proces recyklace: Od sběru po druhotné suroviny

Proces recyklace začíná sběrem elektroodpadu, který mohou domácnosti, obce, školy i firmy odevzdat na sběrná místa nebo využít odvoz přímo z domu díky službě Buď líný od společnosti REMA Systém. Ze sběrných míst putují odpadní elektrozařízení na zpracovatelské linky, kde jsou třízena a rozebrána na jednotlivé komponenty. Díky moderním technologiím, jako je mechanická separace, hydrometalurgie a pyrometalurgie, je možné oddělit jednotlivé materiály, jako jsou měď, hliník, plasty či vzácné kovy, a vrátit je zpět do výroby. S rozvojem technologií se neustále zvyšuje míra účinnosti recyklace elektrozařízení, která dnes dosahuje 80 až 90 % v závislosti na typu zařízení. Díky tomu se zvyšuje i efektivita celého procesu, což snižuje dopad vysoké produkce elektrozařízení na životní prostředí a přispívá k udržitelnému rozvoji.

Recyklace jako pilíř cirkulární ekonomiky

Recyklace odpadních elektrozařízení je zásadní součástí takzvané cirkulární ekonomiky, která je stále důležitější strategií v boji proti klimatickým změnám. Tento koncept je založen na principu udržitelného využívání materiálů a minimalizace odpadu. Recyklace nejenže šetří přírodní zdroje, ale také výrazně snižuje emise skleníkových plynů spojené s těžbou a zpracováním nových materiálů. Díky recyklaci jediné tuny odpadních elektrozařízení je možné zachovat 615 kg primárních surovin a ušetřit 370 kWh elektrické energie, 172 m3 vody nebo 733 l ropy. Navíc do ovzduší unikne o 1 752 kg méně CO2.

Denisa Krumlová ze společnosti REMA Systém k tomu dodává: „Za rok 2023 odevzdali obyvatelé České republiky v rámci naší sběrné sítě 29 998 tun vysloužilých elektrospotřebičů. To díky bezmála desetiprocentnímu meziročnímu nárůstu představuje rekordní výsledek. Toto množství znamená úsporu přes 18 tisíc tun primárních surovin, které se mohou opětovně použít a zachovat princip cirkulární ekonomiky.“

O společnosti REMA Systém

Hlavními aktivitami společnosti REMA Systém jsou služby zabezpečující zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrických a elektronických zařízení, jde například o pračky, lednice, televizory, počítače, tiskárny, mobilní telefony a další přístroje. Ve spolupráci se společností REMA Battery navíc umožňuje i zpětný odběr odpadních baterií a akumulátorů.

Svým klientům REMA Systém nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pomoc a jednoduché vyřešení starostí s nepotřebnými či vysloužilými elektrospotřebiči. V oblasti ochrany životního prostředí REMA Systém působí od roku 2005, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrozařízení.

Podrobné informace najdete na adrese www.rema.cloud, informace k projektu Chytrá recyklace naleznete na www.chytrarecyklace.cz.

Lidé pracující v kancelářích jsou zahlceni technologiemi a přáli by si snížení mentální zátěže

HONOR poukazuje na mentální zátěž, kterou na zaměstnance klade používání více zařízení najednou

Nový výzkum, který si společnost HONOR nechala vypracovat u příležitosti uvedení skládacího smartphonu Magic V3 na trh, poukázal na psychickou zátěž, kterou pociťují lidé pracující v kancelářích. Průzkum mezi 8 000 profesionály z celé Evropy ukázal, že průměrný kancelářský pracovník používá během pracovního dne tři zařízení – včetně notebooku, tabletu, sluchátek a někdy i několika mobilních telefonů.

Třetina respondentů přiznává, že přestože tato zařízení hrají zásadní roli v jejich každodenním životě, jejich množství jim přináší stres a úzkost. 25 % dotázaných se cítí zahlceno množstvím notifikací, které dostávají – každý sedmý dotázaný obdrží více než 30 notifikací denně. Zároveň 65 % respondentů prozradilo, že má problém udržet si přehled o svých zařízeních.

Problém se dále prohlubuje během dojíždění do práce, kdy 12 % respondentů vyjadřuje obavy, že pravidelné přenášení těžkého technického vybavení může mít negativní vliv na jejich zdraví. Studie totiž zjistila, že průměrný pracovník přenáší do kanceláře a zpět tašku o hmotnosti 4 kg – což je jako nosit všude s sebou fritézu.

Lidé chtějí jedno zařízení na vše

Rostoucí počet dnů, které lidé tráví v kancelářích, vede k tomu, že každý pátý zaměstnanec by rád nosil pouze jedno zařízení, které zvládne vše.

Průzkum ukázal, že 52 % respondentů by si připlatilo za jedno zařízení, které by nahradilo více zařízení, a každý sedmý respondent uvedl, že skládací chytrý telefon by mu usnadnil život.

Zbavit se všech technologií však není řešením, protože každý čtvrtý respondent uvedl, že by se bez svých přístrojů cítil ztracený, a téměř 15 % dokonce uvedlo, že jejich život se točí kolem technologií. S přáním nosit méně zařízení by tedy mohl být odpovědí na jejich potřeby chytrý telefon, který by fungoval zároveň jako tablet a notebook.

Tony Ran, prezident společnosti HONOR EU, dodává: „Výzkum ukazuje, že lidé jsou svými zařízeními zatěžováni – a to doslova i obrazně. Zcela se vzdát technologií není možné, ale přinášet jejich inovace ano. Proto jsme vyvinuli skládací chytrý telefon HONOR Magic V3, který nabízí jednoduché a komplexní řešení problému s přetížením technologiemi a snižuje mentální zátěž způsobenou množstvím různých zařízení.“

HONOR Magic V3 díky svému supertenkému a lehkému tělu neznamená žádnou zátěž, což určitě potěší 35 % respondentů, kteří by rádi nosili méně technologií. Navíc díky jeho vysoké odolnosti a dlouhé výdrži baterie není potřeba nosit s sebou objemné pouzdro ani nabíječku.

Hlavní zjištění výzkumu

35 % respondentů by u sebe chtělo nosit méně zařízení.

– Každý pátý dotázaný by chtěl mít jedno zařízení, které zvládne vše.

– 52 % respondentů by si připlatilo za jedno zařízení, které by nahradilo více zařízení.

– Každý šestý respondent uvedl, že by mu skládací chytrý telefon usnadnil život.

– 65 % respondentů prozradilo, že nedokáže mít přehled o všech svých zařízeních.

– 25 % dotázaných se cítí zahlceno množstvím notifikací, která dostávají.

– Každý sedmý respondent tvrdí, že dostane denně více než 30 notifikací.

– Každý čtvrtý respondent uvedl, že by se cítil bez svých zařízení ztracen.

– 15 % dotázaných uvedlo, že se jejich život přímo točí kolem technologií.

– Dojíždějící lidé s sebou v průměru nosí 3 technická zařízení.

– 67 % respondentů tvrdí, že v důsledku hybridní práce nosí do kanceláře a z kanceláře více techniky.

– Dojíždějící s sebou nosí tašky o průměrné hmotnosti 4,1 kg.

– 12 % respondentů se obává negativního vlivu, který může mít nošení tolika zařízení na jejich zdraví.

– 22 % dotázaných tvrdí, že si mohou dovolit koupit nové zařízení, když je to stávající již nepodporováno.

– 10 % respondentů uvedlo, že mají pojištění na všechna svá zařízení.

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

Letní bilance volnočasových benefitů: Čechy láká cestování, kultura a sport

Stabilizace inflace a růst reálných mezd se odrazily v návycích Čechů při využívání volnočasových benefitů. Nejnovější data společnosti Edenred ukazují, že čeští zaměstnanci začali častěji využívat volnočasové benefity k relaxačním, kulturním a sportovním aktivitám. Češi utratili za kulturní a odpočinkové akce v období od června do srpna o 5 % více než v minulém roce. Největším segmentem (48 %) zůstává péče o zdraví, která trvale stoupala především během koronavirové pandemie i postpandemických let.

Po několika turbulentních letech, kdy domácnosti čelily nejisté ekonomické situaci, se letošní prázdninová sezóna zdánlivě nese v duchu nových trendů. Zatímco v minulém roce mnozí čeští zaměstnanci v odpověď na nejrůznější krize využívali volnočasové benefity především k pokrytí nutných výdajů, letošní léto přineslo výrazný nárůst v oblasti zážitků, relaxace, cestování, ale i kulturních událostí.

„Z našich dat vyplývá, že Češi si častěji dopřávají kulturní vyžití, sportovní aktivity a cestování. Do nových trendů v uplatňování volnočasových benefitů se promítají mimo jiné ekonomicky stabilnější podmínky, ale také větší vůle zaměstnanců uplatnit tento příspěvek za účelem aktivního odpočinku a péče o duševní zdraví,“ komentuje Aneta Martišková, členka vedení společnosti Edenred, a dodává, že změny v preferencích jsou ovlivněny i teprve nedávno zavedeným „benefitním stropem“, který značí maximální zdanitelnou částku, kterou mohou zaměstnanci čerpat – tedy 21 983 Kč. V rámci ní se rozhodují nad svými prioritami.

Změny objemu plateb podle segmentu v červnu až srpnu roku 2023/24 (v %)
Kategorie Nárůst/pokles
Cestování +3,33 %
Optika +1,18 %
Sport +1,14 %
Vstupenky +0,74 %
Knihy +0,53 %
Kino +0,29 %
Divadlo -0,01 %
Zážitky -0,07 %
Wellness -0,14 %
Lázně -0,19 %
Vzdělávání -0,52 %
Zdraví -6,29 %

Jaké benefity jsou letos populární?

Češi se během letošních prázdnin rozhodli věnovat více volného času cestování. Ať už zvolili dovolenou v tuzemsku nebo v zahraničí, tato kategorie se stala jasným favoritem. V kontextu útraty zaměstnaneckých benefitů zaznamenala nárůst o více než tři procentní body a dosáhla tak na 19 % podílu celkových benefitních výdajů v červnu, červenci a srpnu.

„S návratem inflace do normálu a obnovením růstu reálných mezd se lidem vrací dobrá nálada a jsou opět ochotni utrácet za radosti. Vidíme to na rekordních tržbách cestovních kanceláří za dovolené v zajímavých destinacích, aby si lidé po roce a půl krize pořádně odpočinuli. Vidíme i to, že lidé během léta častěji cestovali i po Česku, často vyjížděli zejména na prodloužené víkendy za památkami nebo do horských středisek, pro které je léto čím dál zajímavější sezónou a přizpůsobují tomu i svou nabídku vyžití,“ shrnuje nálady Čechů prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza.

Vedle cestování zaznamenala nárůst i oblast sportu (+1,14 %) a kultury, především pak návštěvnost kin, která se i přes konkurenci streamovacích služeb stále drží v oblíbenosti (+ 0,29 %). Také útrata za nákup knih (+ 0,53 %) se stává stále populárnější. Navýšení zaznamenala rovněž oblast optiky, a to o celkem 1,18 procentního bodu. Dlouhodobě přitom platí, že za produkty pro péči o zrak utratí průměrný zaměstnanec zhruba desetinu svých benefitů.

Ačkoliv v letních měsících Češi přesunuli svůj zájem k cestování a volnočasovým aktivitám, nejpopulárnější a nejvyužívanější kategorií zůstalo zdraví. Využívání volnočasových benefitů se v tomto odvětví sice snížilo 6 procentních bodů z celkového rozpočtu, ale segment i přesto zůstává nejsilnějším z hlediska objemu útraty (48 %). V průměru sem tedy putuje zhruba každá druhá utracená koruna za benefity.

Co to znamená pro zaměstnavatele?

V porovnání s přechozími lety, které byly navíc poznamenány pandemií, je z dat vidět, že se zaměstnanci začínají opět zajímat o benefity, které nabízejí možnost aktivního odpočinku. Útratu odměn nad rámec platu preferují přizpůsobovat podle vlastních potřeb a ekonomických okolností. „Přestože můžeme v budoucích měsících očekávat, že se vlivem sezónnosti některé kategorie vrátí do původních čísel, potvrzuje se, že zaměstnanci vítají primárně možnost alokovat benefity tam, kde je zrovna potřebují. Je to jasný signál pro zaměstnavatele. Flexibilní benefity se stávají nejen nástrojem pro zvýšení spokojenosti zaměstnanců, ale také klíčovým prvkem pro budování atraktivního pracovního prostředí a zvýšení loajality zaměstnanců,“ dodává Aneta Martišková.

Útrata držitelů karet Edenred v měsících červen-srpen 2024

O společnosti Edenred CZ

Edenred ČR pečuje o 700 000 každodenních uživatelů z řad zaměstnanců, kterým poskytuje služby v síti 57 000 partnerských provozoven. V oblasti digitalizace patří k lídrům na českém trhu. Stravenky a volnočasové benefity jsou k dispozici na jedné platební kartě Edenred Card. Karta umožňuje platbu mobilními aplikacemi Apple Pay a Google Pay. Čerpání benefitů je možné online díky platformě Edenred Benefity Café. O tom, jak benefity implementovat k co největší spokojenosti zaměstnanců, radí Edenred firmám na nově spuštěném Edenred Wellbeing Blogu.

Edenred je přední digitální platforma pro služby a platby – a také každodenní společník pracujících, spojující přes 60 milionů uživatelů a 2 miliony partnerských provozoven ve 45 zemích prostřednictvím téměř 1 milionu firemních klientů.

Edenred nabízí specifická platební řešení pro konkrétní použití zaměřená na stravování (stravenky), motivaci (dárkové karty, platformy pro zapojení zaměstnanců), mobilitu (čerpací stanice, údržba, mýtné či parkovné) a firemní platby (virtuální karty).

V souladu s posláním skupiny vyjádřeným sloganem „Enrich connections. For good“ umožňují tato řešení zlepšovat pohodu a kupní sílu uživatelů. Posilují i atraktivitu a efektivitu společností, oživují trh práce a místní ekonomiku. Rovněž podporují přístup ke zdravějším potravinám, produktům šetrnějším k životnímu prostředí a ekologičtější dopravě.

12 000 zaměstnanců společnosti Edenred usiluje o to, aby se svět práce stal propojeným ekosystémem, který se každým dnem stává bezpečnějším, efektivnějším a zodpovědnějším.

V roce 2022 skupina díky svým globálním technologickým aktivům spravovala obchodní objem téměř 38 miliard EUR, zejména prostřednictvím mobilních aplikací, online platforem a karet.

Edenred je zapsán na burze cenných papírů Euronext v Paříži a je součástí indexů CAC 40, CAC 40 ESG, CAC Large 60, Euronext 100, Euronext Tech Leaders, FTSE4Good a MSCI Europe.

Značky a loga uvedená a použitá v této tiskové zprávě jsou ochrannými známkami registrovanými společností EDENRED S.E., jejími dceřinými společnostmi nebo třetími stranami. Bez písemného souhlasu jejich vlastníka je nelze použít ke komerčním účelům.

Variabilní tarify ušetří až 15 procent nákladů za energie

V oblasti dodávek plynu a elektřiny se rychle mění svět. Ve vyspělých evropských zemích ustupují od dlouhodobé fixace cen elektřiny a plynu a většina domácností volí variabilní tarify, kde se cena energií každý měsíc mění. V severských zemích to tak dělá až 80 procent zákazníků.

Hlavním důvodem je významná úspora nákladů na elektřinu a plyn, která běžně dosahuje až 15 procent. V Česku zatím chybí u plovoucích cen náležitá osvěta, a tak se počet zákazníků s těmito tarify zatím pohybuje v desítkách tisíc. Přitom podíl zákazníků s tarify na dobu neurčitou, kdy o změně ceny rozhoduje dodavatel, je v Česku okolo 40 procent.

Dříve byly standardem tarify s fixní cenou, kde sazba za elektřinu zůstala stejná po dobu trvání smlouvy. Vedle nich existovaly i tarify na dobu neurčitou, kde se cena obvykle měnila jednou ročně a zákazníci měli možnost odstoupit od smlouvy s tříměsíční výpovědní lhůtou. Cenu tady určoval dodavatel, a tak zákazníci museli neustále sledovat trh a ověřovat, zda jsou jejich podmínky férové.

Cena, která se mění měsíčně přináší úspory

„Na rozdíl od dlouhodobé fixace, která drží ceny energií na stejné výši klidně i tři roky bez ohledu na to, co se právě děje na trhu, plovoucí tarify, kterým se také říká variabilní, jsou transparentnější a poskytují více volnosti. Cena se může změnit i každý měsíc podle vývoje na burze, což dlouhodobě zajišťuje ty nejvýhodnější podmínky,“ říká Libor Holub, člen představenstva Bezdodavatele.cz.

U plovoucích tarifů nejsou klienti vázáni dlouhodobými smlouvami a mohou snadno a rychle smluvní vztah ukončit. Odpadá také vysoká marže, kterou si dodavatelé u dlouhodobě fixních cen musí přičíst kvůli vyššímu riziku. Nakupují totiž energie dlouho dopředu, což s sebou nese spoustu dalších nákladů, které pak platí zákazník.

Oblíbený je mezi domácnostmi s běžnými elektroměry

Tarif s měsíčně měnící se cenou je oblíbený zejména mezi domácnostmi s běžnými elektroměry. Cena se mění každý měsíc podle vývoje skutečných cen energií na burze. To, kolik platí, tedy neurčují potřeby dodavatele, ale reálná situace na trhu. Variabilní cenové tarify jim přináší v dlouhodobém porovnání elektřinu a plyn o 10 až 15 procent levněji.

Plovoucí tarify na českém trhu nabízí několik firem. Lidé ale můžou výběrem tarifu a dodavatele získat vedle nižší ceny i garanci, že nakupují výhradně ze zelených zdrojů.

„Energie nakupujeme od lokálních českých výrobců z decentralizovaných obnovitelných zdrojů a chybějící nebo přebývající elektřinu dokupujeme nebo prodáváme na denním trhu. Energii pořízenou na denním trhu pak doplňujeme zárukami původu ze zelených zdrojů. V případě plynu, který není obnovitelným zdrojem, finančně podporujeme projekty OSN, které snižují produkci CO₂ v takové výši, jež vykompenzuje emise ze spalování,“ dodal Libor Holub.

 

Balíkovna ve spolupráci s BOOTIQ inovuje služby. Zákazníkům nově umožní doručení balíků do Domovních boxů pro rodinné domy.

Balíkovna, která s 30% podílem na trhu patří mezi lídry v doručování balíků, inovuje ve spolupráci s vývojářskou společností BOOTIQ (člen skupiny BiQ Group) svůj webový portál a rozšiřuje služby. Cílem Balíkovny je reagovat na potřeby zákazníků a poskytnout jim nejrozsáhlejší síť podacích a výdejních míst. Aktuálně provozuje více než 9 500 Balíkoven, z toho bezmála 3 000 představují samoobslužné boxy. Tyto venkovní schránky si mezi zákazníky získaly mimořádnou oblibu a jsou jedním z klíčových prvků dalšího rozvoje Balíkovny.

„Navázání spolupráce s týmem BOOTIQ začátkem loňského roku bylo pro Balíkovnu jednoznačným přínosem. Velmi rychle jsme začali vyvíjet a implementovat nové funkce. Celý proces podání a doručování balíků postupně zdokonalujeme, aby byl pro zákazníky i e-shopy maximálně komfortní,“ říká Zdeněk Vejšický, product owner webu Balíkovna. „Věřím, že díky rozšiřování služeb a sítě Balíkoven, spolu se zaváděním technologických inovací, si i nadále udržíme pozici lídra na českém trhu,“ doplňuje Vejšický.

Balíkovna umožňuje svým zákazníkům odbavení balíků přes web i mobilní aplikaci. Do obou platforem investuje, aby trvale poskytovaly kvalitní uživatelskou zkušenost.

„Po převzetí webu jsme implementovali optimalizaci doručování balíků do sítě Balíkovna partner a spustili Balíkovnu na adresu. Také jsme připravili úpravu, která zákazníkům umožňuje vrácení zboží e-shopům, a soustavně pracujeme na zlepšování webu a jeho funkcionalit,“ popisuje Michal Hacker, CEO společnosti BOOTIQ.

Jednou z inovací Balíkovny je možnost podání balíků z boxů. Zákazník vyplní na webu nebo v mobilní aplikaci údaje potřebné pro doručení a balík vloží do jednoho z bezmála 3 000 boxů ze sítě Balíkovny. Podání je tedy mnohem rychlejší a jednodušší, boxy jsou navíc k dispozici 24 hodin denně.

„Na spolupráci s BOOTIQ si cením, že jejich tým dokázal naskočit do rozjetého vlaku a během tří měsíců spustit vývoj nových funkcí. Cílem bylo aktualizovat a rozšířit naše webové řešení. To je sice standardizované, obsahuje ale mnoho prvků vyvinutých takzvaně na klíč,“ vyzdvihuje Václav Královec, manažer pro transformaci divize Balíkovna. „Vše se odehrálo velmi rychle během několika workshopů, jichž se zúčastnily týmy obou firem. Skvěle zafungovala také projektová podpora,“ dodává Královec.

Maximální pokrytí a zákaznická zkušenost

V současné době Balíkovna spolupracuje se třemi významnými provozovateli boxů, jde o sítě Alzabox, OX Point a nově také Penguin Box. Díky integraci Balíkovny se společností Sazka lze balíky odesílat a vyzvedávat přes Sazka pointy. To lze také v kamenných obchodech, které služby Balíkovny poskytují coby doplněk ke svému sortimentu. Balíky je zároveň možné odesílat a vyzvedávat v pobočkách České pošty, hustá síť zajišťuje maximální dostupnost služby.

„Dalším společným projektem jsou Domovní boxy pro rodinné domy, u kterého tým BOOTIQ vytvořil novou backendovou službu zajišťující správu dispozic a napojení na interní systémy. Domovní box pro rodinné domy je ideální řešení pro doručení balíků až domů. Už se nemusíte tahat s těžkými balíky, řešit otvírací dobu výdejních míst ani nevyzvednuté balíky během dovolené. Pro balík si dojdete takříkajíc v pantoflích,“ uzavírá Vejšický.

Více o BiQ Group

BiQ Group je technologická skupina postavená na proaktivním a partnerském přístupu, díky kterému její experti provázejí klienty výzvami moderního digitálního světa. Skládá se z pěti dceřiných společností rozmístěných ve dvanácti lokalitách v České republice i na Slovensku. Díky tomu může být vždy po ruce jak pro lokální šampiony, tak pro globální hráče z řad známých korporací i nadějných startupů. BiQ Group, která je součástí skupiny InTeFi Lukáše Nováka, dnes tvoří více než 460 vývojářů a dalších specialistů s expertním know-how v široké paletě technologií. Díky tomu mohou přinést komplexní službu, od vývoje na míru přes osvědčené platformy SAP, Atlassian a Kentico Xperience až po e-commerce a digitální marketing. Projekty dodávají pro firmy T-Mobile, DPD, GTS Alive – ISIC, Škoda, Unipetrol, Allianz pojišťovna, Sazka, Univerzita Tomáše Bati, SZIF, Konica Minolta,Tatra banka a více než stovku dalších klientů.

Experti na NIS2 varují: Podcenění investic do kyberbezpečnosti vám spočítají nejen hackeři, ale i banka

Blížící se nástup platnosti NIS2 přinese firmám nové ekonomické i administrativní povinnosti. Podle odhadů mezinárodní společnosti Eviden by měly organizace v následujících letech čekat přibližně 30% nárůst nákladů v kyberbezpečnosti. Další výdaje se budou pojit s novými nároky na kontrolu dodavatelského řetězce. Pokud společnosti své povinnosti zanedbají, mohou se stát (nejen) oběťmi hackerů. Každý kybernetický útok se navíc negativně podepíše na jejich reputaci. Ztráta důvěry jim pak může prodražit úvěrování, protože banky je budou posuzovat jako rizikovější klienty.

„V posledních čtyřech letech se každým rokem zvyšoval počet útoků o více než 20 %,“ říká Tomáš Hlavsa, expert na kybernetickou bezpečnost společnosti Eviden, která patří k celosvětovým lídrům na poli počítačové bezpečnosti a automatizace. Jedná se přitom o incidenty, kdy došlo k přímému ohrožení dat. Pokud bychom počítali také útoky spočívající v omezení dostupnosti DDoS nebo pokusy o phishing, nárůst by byl násobně vyšší.

S příchodem AI se oblast kybernetické bezpečnosti dostává do spirály růstu. Na jednu stranu roste počet útoků. Na druhou se zvyšuje schopnost IT ekosystémů těmto útokům skvěle čelit nebo jim dokonce předcházet. Situaci může podle Tomáše Hlavsy Eviden doložit ze své praxe dlouholetého partnera IT zabezpečení Olympijských her. Při letní olympiádě v Paříži 2024 se expertním týmům Eviden podařilo zabránit více než 5 miliardám kyberbezpečnostních incidentů. Vyšší a lepší bezpečnost ovšem něco stojí. „Očekáváme, že v krátkodobém horizontu vzrostou náklady firem na kybernetické zabezpečení přibližně o 30 %,“ upozorňuje Tomáš Hlavsa.

Zavedení NIS2 je levnější než ztráta reputace

Další náklady v oblasti IT čekají na firmy s příchodem směrnice NIS2. Vedle zabezpečení budou muset prostředky, čas a energii investovat do kontroly dodavatelského řetězce. „Doteď měl v cenotvorbě silné postavení institut nejnižší cenové nabídky. NIS2 ztíží pozici levným dodavatelům, kteří nebudou schopni plnit nové požadavky na bezpečnost. Řada firem tak má naprosto logickou obavu, že se to projeví na snížení jejich konkurenceschopnosti,“ varuje Tomáš Hlavsa před jedním z ekonomických dopadů nové směrnice. S touto problematikou má Eviden rozsáhlé zkušenosti. V rámci podpory implementace NIS2 nabízí zákazníkům nástroje pro audit a monitorování bezpečnosti dodavatelského řetězce.

Nedodržování nebo obcházení požadavků NIS2 se může negativně promítnout na poškození firemní reputace. Takové škody se obtížně vyčíslují, protože jejich dopad se projeví až s odstupem času. „Firmy si je nejčastěji spojují se ztrátou důvěry svých obchodních partnerů nebo zákazníků. Přitom ale opomíjejí jiný, doslova existenční problém,“ vysvětluje Tomáš Hlavsa. Poškozená reputace se promítá do modelů rizik a bankovních skóre. „Problémy v kybernetické bezpečnosti mohou ovlivnit úvěrový rating nebo hodnocení dodavatelů z pohledu bezpečnosti. Jinými slovy – kdo podcení bezpečnost, může mít dražší úvěr nebo přijde o důležité státní zakázky.“

O společnosti Eviden

Společnost Eviden je technologickým lídrem nové generace v oblasti důvěryhodné a udržitelné digitální transformace založené na datech. S robustním portfoliem patentovaných technologií patří mezi celosvětově nejsilnější hráče na poli pokročilé výpočetní techniky, bezpečnosti, umělé inteligence, cloudu a digitálních platforem. Ve více než 47 zemích poskytuje hluboké odborné znalosti pro všechna odvětví. Díky propojení 47 000 odborníků světové úrovně dokáže společnost Eviden rozšiřovat možnosti dat a technologií v celém digitálním kontinuu, a to nejen pro současné, ale i příští generace. Eviden je společností skupiny Atos s ročním obratem cca 5 miliard eur.

Uber slaví 10 let působení v Česku, o víkendu zájemce zdarma sveze stylovou americkou limuzínou

Uber letos oslaví 10 let působení v České republice. Praha se v roce 2014 stala teprve druhým městem v regionu střední a východní Evropy, kam společnost vstoupila. Desetileté výročí oslaví Uber stylově a společně se svými zákazníky, kterým dá unikátní možnost bezplatné projížďky v luxusní americké limuzíně.

Za deset let v ČR si Uber vybudoval pevnou pozici v oblasti městské mobility a stal se synonymem pro jednoduchou a bezpečnou přepravu na pár klepnutí. Počet jízd se ve srovnání s rokem 2014 zvýšil 32× a počet řidičů, kteří platformu využili, za 10 let vystoupal na 23 tisíc. Rekordní počet svezení zatím patří 1. lednu 2020, kdy řidiči využívající aplikaci Uber uskutečnili 34 242 jízd. Celkově pak s Uberem cestovalo v ČR už 4,6 milionu zákazníků.

U příležitosti 10letého výročí si Uber pro zákazníky připravil speciální víkendovou akci. Od pátku 27. do neděle 29. září budou mít všichni zájemci možnost bezplatného svezení s typickou americkou luxusní limuzínou obrandovanou v barvách Uberu. Okružní trasa jízdy povede z Holešovické tržnice na Pražský hrad a každý, kdo bude mít zájem o svezení, se může prostřednictvím speciálního formuláře registrovat online nebo přímo na místě.

„Služby Uber se staly běžnou součástí každodenního života spousty Čechů a miliony cestujících využily spolehlivou a pohodlnou jízdu na pouhých pár klepnutí. Desetileté výročí proto chceme oslavit společně s našimi zákazníky, protože právě díky nim můžeme naše služby dále rozvíjet a posouvat tak možnosti městské mobility,“ říká provozní manažer

Uberu pro Českou republiku Štěpán Šindelář.

Uber dále plánuje rozšiřovat svou nabídku služeb a reagovat na měnící se potřeby českých zákazníků. Společnost plánuje pokračovat v inovacích, s důrazem na udržitelnost a nové technologie, které vylepší zážitek z přepravy a podpoří moderní mobilitu v České republice.

Detaily akce UBER LIMO:

Délka trvání:30 min

📅 Kdy:
Pátek: 12:00 – 20:00
Sobota: 11:00 – 20:00
Neděle: 11:00 – 18:00

📍Kde: Uber zóna na tržním náměstí v areálu Holešovické tržnice v Praze

Trasa jízdy: Holešovická tržnice – Pražský hrad a zpět
Předpokládaná délka jízdy:
30 minut

Platnost rezervace: Řidič bude čekat maximálně 5 minut po rezervovaném čase jízdy.

📝 Rezervace přes formulář: Vyberte si datum a čas jízdy. Po vytvoření rezervace obdržíte potvrzovací e-mail na zadanou adresu, který poslouží jako doklad rezervace pro jízdu objednanou skrze formulář. Buďte připraven/a na adrese (Holešovická tržnice, Bubenské nábřeží 306/13, 170 04 – Praha 7) alespoň 5 minut před Vámi zvoleným časem. Počet rezervací je omezen, proto neváhejte a zajistěte si své místo co nejdříve.

O společnosti Uber

Posláním Uberu je vytvářet příležitosti prostřednictvím pohybu. Začali jsme v roce 2010, a to řešením jednoduchého problému: jak se spolehlivě a bezpečně svézt jediným dotykem tlačítka? O více než 10 miliard jízd později vytváříme produkty, s nimiž se lidé dostanou vždy tam, kam chtějí. Uber je platforma, která mění způsob, jakým se lidé, jídlo i předměty pohybují městy, a otevírá tak pro svět nové možnosti. Více informací o společnosti naleznete na www.uber.com.

Pohodlně a stylově: Jak rozjasnit svoji domácí kancelář během pochmurných dní?

Domácí kancelář se pro mnohé stala běžnou součástí pracovního života. Když však venku převládají pochmurné dny, naše produktivita spíše klesá a nálada se zhoršuje, což může mít negativní dopad na pracovní výkony. Pokud i vy trávíte většinu dne u pracovního stolu a déšť za okny vám bere energii, máme pro vás několik tipů, jak svoji domácí kancelář oživit a zároveň udržet pohodlí a styl. S tím vám mohou pomoci například produkty od společnosti RIM, které váš domov rozzáří i během šedivých dní.

Světlo jako základ produktivity

První krok k rozjasnění vaší kanceláře je zajistit dostatek světla. Nejlepší je přirozené denní světlo, kterého však může být v upršených dnech nedostatek. Zaměřte se proto na kvalitní umělé osvětlení. Využijte stolní lampu s teplým odstínem světla, které není tak ostré a neunavuje tolik vaše oči. Teplé odstíny jsou také mnohem příjemnější a udělají vaší domácí kancelář mnohem útulnější.

Barvy hrají klíčovou roli

Během deštivých a šedivých dní jsou dobře zvolené barvy v interiéru velmi důležité. Vybírejte spíše světlé odstíny, které prostor projasní. Ideální je žlutá či oranžová, která vás pozitivně naladí. Nemusíte kvůli tomu ale hned malovat celou místnost. Bohatě postačí interiér doplnit o polštáře, obrazy či dekorace v podobě vázy se sezónními květinami nebo svíčky s příjemnou vůní. Můžete také popřemýšlet o změně vaší pracovní židle. Skvěle vám poslouží například židle Muuna od společnosti RIM, která vaši domácí kancelář rozzáří a zároveň je velmi pohodlná. „Přestože největší boom Home office už máme za sebou a ti kteří pracují z domu si uvědomují, že jejich pracovní prostor vyžaduje kvalitní vybavení, tak lidé při nákupu kancelářského vybavení dbají na své pohodlí a to nejen z pohledu komfortu sezení, ale také při výběru materiálů. Není divu, firmy se předhání, kdo svým zaměstnancům poskytne lepší podmínky a dbají na to, aby se lidé v práci cítili pohodlně a měli celkově příjemný pocit při trávení času v práci, komentuje Michal Hotmar marketingový specialista RIM CZ, www.rim.cz.

Rostliny dodají pozitivní energii

Pokojové rostliny jsou perfektní volbou pro rozjasnění každého prostoru. Nejen že vnášejí do interiéru živost a barvy, ale také zlepšují kvalitu vzduchu a pomáhají snižovat stres. Vyberte si nenáročné druhy, jako je například monstera, nebo kaktusy, které vyžadují minimální péči. Zelená barva vám dodá pozitivní energii a budete v kontaktu s přírodou i během deštivých dní.

Osobní dotek a hygge atmosféra

Kancelář nemusí být pouze funkční, měla by být i místem, kde se cítíte dobře. Vytvořte si prostor, který odráží vaši osobnost. Přidejte na pracovní stůl oblíbené fotografie, dekorace nebo svíčku s podzimní vůní, která vám pomůže se lépe naladit na práci. Dánský koncept hygge, zaměřený na pocit pohody a útulnosti, lze snadno aplikovat i do pracovního prostoru. Ideální volbou je křeslo WINX Lounge od společnosti RIM, které vám díky krásným podzimním barvám pomůže vytvořit dokonalou hygge atmosféru. „Design jde ruku v ruce s praktickým využitím prostoru. Velmi aktuálním tématem je propojení odpočinkové a relaxační zóny s domácím pracovním prostorem,“ sdílí Ing. Milan Nagy, předseda představenstva české nábytkářské firmy RIM CZ.

MUUNA (MU 3101.04)

Kancelářská židle Muuna se hodí do jakéhokoliv interiéru. Čalounění nabízí širokou škálu barev, což ještě zvyšuje její schopnost adaptovat se. Na rozdíl od jiných kancelářských židlí nejsou na první pohled vidět žádné ovládací prvky. Pečlivě začalouněná židle je totiž vybavena SELF mechanikou, která všechno nastavení připraví sama.

Více o produktu zjistíte na webu https://news.rim.cz/nebo v síti RIM Pointů v Čechách a na Slovensku.

CONNECT https://rim.cz/produkty/connect/

Obdélníkový pracovní stůl na nohách z dubového masivu.

Lehká subtilní deska s podnoží z dubového masivu. Vynikne u pracovní židle i v jednacích místnostech. Díky možnosti variabilního počtu podnoží můžete konečnou délku stolu přizpůsobit všem požadavkům. Pro konferenční využití CONNECT nabízí také přípojná místa a kabelové organizéry.

Více o produktu zjistíte na webu rim.cz nebo v síti RIM Pointů v Čechách a na Slovensku.

 

WINX Lounge https://rim.cz/produkty/winx-lounge/

Křeslo WINX je dalším produktem z dílny rakouského designéra Kaie Stanii. Jednomístné křeslo s možností kombinace různých typů čalounění zádové opěry a sedáku.

Typ VX 880.06 je posazen na dřevěné podnoži z dubového masivu.

Design: Kai Stania

CA-VA

CA-VA vychází z organických tvarů a současně splňuje náročné požadavky na ergonomii sezení, které se RIM věnuje už přes 27 let. Designérem křesla je rakouský designér Kai Stania, který pečlivě propracoval každý detail a navrhl křeslo tak, aby bylo možné čalounit jednotlivé díly různými potahy a barvami. Každý kus tak může být originál, který přesně splňuje náročné požadavky svých uživatelů.

Více o produktu zjistíte na webu rim.cz nebo v síti RIM Pointů v Čechách a na Slovensku.

ORGANIX rohový systém

Design: Kai Stania

Původním záměrem pro kolekci Organix bylo vytvořit modulární systém. S příchodem rohového systému se tento záměr dostává do druhé fáze vývoje. V nabídce jsou dva druhy rohových prvků, 60 a 90 stupňů, které lze doplnit o přípojná místa a doplňkové stolky.

Rohový systém skvěle zaplní mezery ve vstupních halách, na recepcích a v jiných čekárenských prostorech. Je vhodný všude tam, kde potřebujete své hosty pohodlně usadit. Díky integrovanému odkládacímu stolu vždy najdete místo pro odložení kávy, či kabelky. S doplňkovým vyklápěcím stolkem se ze systému Organix rázem stane dočasné pracovní místo pro rychlé vyřízení vašich emailů.

Celá kolekce sedaček Organix se nese v duchu jedné linie organických tvarů, které dodají vašemu prostoru pohodlí a eleganci.

WINX barovky

Dalším doplněním kolekce WINX je série barových židlí od rakouského designéra Kaie Stani. Celočalouněná barová židle na dřevěné a kovové podnoži je přirozeným pokračováním kolekcí Winx a Winx Lounge. Skvěle se hodí do kavárenských a restauračních zařízení nebo také do prostor firemních odpočíváren a kantýn.

Díky lisované pěně sedáku a opěry nabízí vysoký komfort sezení s podpěrou zad v bederní oblasti. V nabídce jsou dva druhy podnoží. Dřevěná podnož z dubového, případně jasanového masivu a kovová podnož v základním černém provedení. Obě podnože jsou vybaveny kovovou trnoží pro pohodlné opření noh.

Kai Stania (AT)

Rakouský designér a architekt, který v současnosti vede vlastní kancelář a vytváří designové návrhy pro firmy z celého světa. Narodil se v roce 1965 v Salzburgu. V roce 1996 dokončil studium architektury na Technické Univerzitě ve Vídni, kde také souběžně studoval produktový design.

Židle Lambda

Design:Vrtiška & Žák

Víceúčelová židle Lambda kombinuje inovativní výrobní techniky s praktickým designem a funkčností. Díky nadčasovému vzhledu a možnosti výběru z několika různých variant podnoží je židle vysoce kompatibilním kusem nábytku pro celou řadu interiérů. Nízká hmotnost a praktický tvar, který umožňuje stohování ji zároveň předurčují i do velkých prostorů s velkým obratem lidí. Za pomocí Inovativní výrobní techniky vstřikování se podařilo vytvořit komplexní a sofistikované tvary židlí Lambda tím, že tavenina, obvykle plastický materiál, je vstřikována do přesně navržené formy. Po ztuhnutí materiálu vznikl koncový produkt, který je odolný, ergonomicky a esteticky příjemný.

Nová investiční aplikace Revolut Invest je nyní dostupná v Česku, Řecku a Dánsku

  • Česko, Řecko a Dánsko jsou prvními pilotními zeměmi, kde zákazníci Revolutu mohou vyzkoušet Revolut Invest, aplikaci pro zkušené investory.
  • V hlavní aplikaci Revolut se již více než 45 milionů zákazníků může vzdělat v naučných kurzech, vytvořit si své první portfolio a získat důvěru v trhy. Nyní však přichází specializovaná aplikace Revolut Invest, která je určena výhradně pro investování a nabízí více než 4 000 finančních nástrojů od akcií kótovaných v USA a EHP, komodit¹ a ETF až po nedávno přidané dluhopisy.
  • Revolut neustále vylepšuje svůj investiční ekosystém a umožňuje zákazníkům držet krátké a dlouhé pozice pomocí CFD², využívat konkurenceschopné směnné kurzy, obchodovat bez poplatků za úschovu a nečinnost, optimalizovat daně pomocí formuláře W-8BEN, obchodovat v prodloužených hodinách v USA, automatizovat transakce a využívat vysoce výkonné uživatelské rozhraní pro pokročilé investory.

Společnost Revolut, globální fintech s více než 45 miliony zákazníků po celém světě, dnes oznámila spuštění aplikace Revolut Invest pro investory ve třech evropských zemích: Řecko, Česko a Dánsko. Pilotní spuštění přichází poté, co byly do nabídky Revolutu na těchto trzích přidány CFD² a dluhopisy. Investiční služby v EHP poskytuje společnost Revolut Securities Europe UAB (Revolut).

Aplikace Revolut Invest vychází z robustního ekosystému služeb Revolut, jako jsou globální okamžité peer-to-peer převody s nulovými náklady a konkurenceschopné směnné kurzy. Jedná se o samostatnou aplikaci určenou pouze pro jeden účel: investování. Zatímco miliony zákazníků mohou stále začít s investováním pomocí vzdělávacích kurzů a využít pomoci od Robo poradce v hlavní aplikaci, zkušení investoři mohou své investování posunout na další úroveň ve speciální aplikaci Revolut Invest.

Společnost Revolut naslouchala zpětné vazbě od komunity aktivních investorů, kteří již používají Obchodování Pro (placené měsíční předplatné s vyššími limity 1,5 milionu $/€, nižšími provizemi za obchod ve výši 0,12 %, a bez minimálního poplatku) a Obchodní terminál (desktop). Odstranila poplatky, jako je poplatek za úschovu (dříve ve výši 0,12 % roční tržní hodnoty aktiv), a ponechala poplatek za nečinnost na nulové úrovni. Také nepožaduje minimální vklad. Namísto toho Revolut přidal několik požadovaných funkcí, jako jsou opakované nákupy, limitní a stop pokyny, navýšené obchodní limity, prodloužená doba v USA (+ 9,5 h) a funkci Světové trhy, která umožňuje sledovat indexy globálních trhů a hlavní makroekonomické ukazatele (inflace, nezaměstnanost, HDP, úrokové sazby a další).

Vzhledem k tomu, že Revolut má ve svém rychle rostoucím portfoliu více než 4 000 finančních nástrojů, a to od státních a podnikových dluhopisů, komodit¹, akcií kótovaných na burzách v USA a EHP až po ETF a CFD², bylo přirozeným dalším krokem sloučení všech těchto nástrojů do vysoce výkonné samostatné investiční aplikace pro specializované investory. Ať už investoři zvolí do dlouhé nebo krátké pozice, mohou obchodovat s aktivy s pákovým efektem, optimalizovat strategii pomocí podrobné analýzy a sledovat podrobné zprávy o trhu.

Rolandas Juteika, Head of Wealth and Trading (EHP):

S naší aplikací Revolut Invest chceme narušit svět tradičních investičních platforem, které vystavují obchodníky vysokým devizovým kurzům, požadují po nich minimální vklady a účtují jim různé poplatky, například poplatek za nečinnost. My měníme pravidla hry. Umožňujeme našim zákazníkům soustředit se výhradně na investování tím, že šetříme jejich čas a všechny nástroje související s investicemi umisťujeme na jedno jediné a snadno použitelné místo do aplikace Revolut Invest.

Jsem hrdý na to, že jsme během několika měsíců vybudovali komplexní investiční ekosystém, v němž mohou miliony zákazníků Revolutu začít svou cestu pomocí vzdělávacích kurzů a nízkorizikových produktů, jako jsou státní dluhopisy. Mohou si zvolit svou investiční strategii s pomocí Robo poradce a pokračovat v budování svých dovedností a portfolia s tisíci finančními nástroji, které nabízíme.

Vyslyšeli jsme zpětnou vazbu od aktivních investorů, kteří již používají naši funkci Obchodování Pro a Obchodní terminál. Obchodníci žádali, aby nebyli ničím rozptylováni, platili nízké poplatky, požadovali také transparentnost, rychlost, výkonné rozhraní platformy a pokročilé nástroje. Nemluvě o využití základních potřeb, jako je rychlá registrace, vložený daňový formulář W-8BEN nebo konkurenceschopné směnné kurzy. To vše jsme splnili a aplikace Revolut Invest je na světě.

***
Nejnovějšími přírůstky do portfolia investičních produktů Revolut jsou Robo poradce, CFD², Světové trhy a dluhopisy, které byly představeny začátkem tohoto roku.

Zkušení zákazníci Revolutu mohou jít jak do dlouhých pozic a těžit z býčích trhů, tak do krátkých pozic a těžit z medvědích trhů. To je možné díky přidání obchodování s CFD² na americké akcie, americké indexy a komodity¹. Zkušení zákazníci Revolutu mohou poprvé obchodovat také s pákovým efektem.

Dalším významným produktem, který Revolut v poslední době přidal, jsou dluhopisy. Díky tomu Revolut umožňuje investovat do více než 40 státních a podnikových dluhopisů, a v následujících měsících tento seznam bude ještě rozšířen. Minimální částka pro zahájení investování do dluhopisů je 100 $/€ s 0,25% fixním poplatkem za obchod (min. 1 $/€).

***
Přidání CFD² a investování do dluhopisů je dalším krokem v misi Revolutu vybudovat komplexní investiční platformu, která zahrnuje více tříd aktiv, pokrývá trhy EHP a je určena jak pro pokročilé, tak pro začínající uživatele. Díky přístupu k více než 2 200 společnostem kótovaným na burze v USA a EU a více než 150 burzovně obchodovaným fondům (ETF) mohou uživatelé kontrolovat výkonnost svých investic přímo pomocí aktuálních seznamů sledování, obchodních grafů a zpráv z trhu – to vše v aplikaci Revolut.

Začátkem tohoto roku Revolut zrušil poplatek za úschovu (0,12 % z roční tržní hodnoty aktiv) pro všechny finanční nástroje. Zákazníkům ve Spojeném království a EHP již nejsou účtovány poplatky za držení akcií a ETF.

Revolut nedávno představil širokou škálu způsobů investování pro své zákazníky v EHP, které jsou dostupné v aplikaci Revolut: Nyní jsou v Revolutu k dispozici akcie USA, EHP, ETF a nově také dluhopisy. Společnost také představila Obchodování Pro – funkci pro aktivnější investory se zvýhodněnými provizními poplatky, vyššími limity pro pokyny, pokročilou analýzou portfolia a desktopovým Obchodním terminálem. Pro méně zkušené investory nabízí Revolut službu Robo poradce, která je nejvýhodnější pro zákazníky, kteří nemají čas provádět rozsáhlý průzkum a aktivně obchodovat nebo mají omezené či žádné zkušenosti s investováním.

Investiční služby v EHP poskytuje společnost Revolut Securities Europe UAB („Revolut“), která je investičním podnikem povoleným a regulovaným Litevskou centrální bankou. Stejně jako u všech investic platí investiční riziko. Hodnota investic může stoupat i klesat a společnost Revolut nezaručuje, že bude dosaženo vašich investičních cílů nebo že portfolio přinese výnosy.

 

(1) Komodity poskytuje společnost Revolut Ltd. Komoditní služby společnosti Revolut včetně zlata nejsou regulovány Financial Conduct Authority.

(2) CFD jsou složité nástroje a kvůli pákovému efektu je s nimi spojeno vysoké riziko rychlé ztráty peněz. Při obchodování s CFD přijde o peníze 74-89 % drobných investorů. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak CFD fungují, a zda si můžete dovolit podstoupit vysoké riziko ztráty peněz.

(3) Společnost Revolut Securities Europe UAB je investiční podnik, který má povolení a je regulován Litevskou centrální bankou. Informace zde obsažené nejsou osobním doporučením, investičním poradenstvím ani nabídkou k přijetí jakéhokoli investičního rozhodnutí. Další informace naleznete v obchodních podmínkách a ujednáních Revolutu, na stránce s nejčastějšími dotazy k poplatkům a v popisu rizik.

O REVOLUTU
Revolut je licencovaná evropská banka, která pomáhá lidem využít jejich peníze na maximum. V roce 2015 začal Revolut ve Spojeném království nabízet převody a směnu peněz. Dnes již více než 45 milionů zákazníků po celém světě využívá desítky inovativních produktů Revolutu a měsíčně provede více než půl miliardy transakcí.

V rámci našich osobních a firemních účtů poskytujeme zákazníkům větší kontrolu nad jejich financemi a bezproblémově propojujeme lidi po celém světě.

Exit mobile version