eDoklady vs. Digitální občanka: Víte co od nich očekávat a v čem se liší?

Digitální občanka a eDoklady patří mezi moderní nástroje pro práci s dokumenty a identitou. Dost často se však zaměňuje jejich účel. Aplikace eDoklady funguje již od ledna tohoto roku a můžete se s ní prokazovat například i na policii. Jaký je rozdíl mezi eDoklady a digitální občankou, která je často zmiňovaná v rámci Podpisovny?

Pomalu se blíží doba, kdy doklady ve fyzické podobě nebudeme potřebovat. Pokrok zkrátka nejde zastavit. Stát letos v lednu spustil aplikaci eDoklady, podle očekávání v ní jako první zprovoznil občanský průkaz. „Cílem je, aby u sebe Češi nemuseli nosit fyzickou občanku a v případě potřeby se prokázali právě mobilní aplikací,“ říká zakladatel Podpisovny Michal Bočan.

Spuštění této novinky probíhá ve třech fázích:

  1. Od 20. ledna 2024 se lze eDoklady prokázat na ústředních správních úřadech (např. všechna ministerstva, katastrální úřad apod.)
  2. Od 1. července 2024 tuto digitální peněženku využijete i u dalších státních orgánů (např. soudy, policie, kraje a obce s rozšířenou působností).
  3. Od 1. ledna 2025 už se eDoklady prokážete také u soukromých osob (např. zdravotní pojišťovny, školy, banky apod.)

Jak eDoklady fungují?

Princip fungování eDokladů je jednoduchý. „Občan si aplikaci stáhne do mobilu, nahraje do svůj občanský průkaz a poté už se může eDoklady prokazovat všude, kde je to ze zákona možné, a to i offline bez připojení na internet,“ vysvětluje Michal Bočan.

Údaje o občanovi aplikace získává z Portálu občana, díky tomu jsou eDoklady ještě bezpečnější než klasická plastová občanka:

  • Všechny osobní údaje jsou zašifrované (díky tomu nehrozí zfalšování občanky).
  • Občan v aplikaci vidí, které osobní údaje ověřovatel potřebuje.

„Prozatím lze do aplikace nahrát pouze občanku, ale do budoucna se tam objeví i další doklady, například řidičský průkaz,“ zmiňuje Michal Bočan. eDoklady jsou ve skutečnosti mezikrokem před zavedením tzv. evropské digitální peněženky, která bude platit v celé Evropské unii.

V čem se liší eDoklady a digitální občanka? 

Poslední dobou přibývá nových pojmů souvisejících s ověřováním identity občanů. Ať v tom „neplavete“, uděláme vám v nich aspoň trochu jasno. Především v rozdílu mezi výše zmíněnými eDoklady a tzv. digitální občankou.

  • eDoklady – jak už jsme popsali, jde o mobilní aplikaci, do které nahrajete své doklady v elektronické podobě, takže se pak pomocí aplikaci prokážete bez nutnosti nosit u sebe plastové kartičky. eDoklady tedy slouží k prokazování totožnosti/identity občanů ve fyzickém světě. 
  • Digitální občanka – jde o soubor osobních údajů (jméno, příjmení, datum narození nebo trvalý pobyt), které jsou o občanech vedené ve státních registrech. Digitální občanka tak slouží pro ověřování totožnosti/identity občanů v online světě. 

Když například chcete podepsat dokument online v Podpisovně s ověřením své identity přes BankID, tak služba BankID ověří právě vaše údaje ze státních registrů (tzn. zkontroluje vaši digitální občanku). „eDoklady slouží k prokazování totožnosti ve fyzickém světě, digitální občanka k prokazování identity v online prostředí,“ upřesňuje Michal Bočan. „Nicméně eDoklady a digitální občanka spolu mají hodně společného, protože eDoklady údaje o občanech získávají také ze státních registrů,“ dodává.

Vyzkoušejte zdarma, jak digitální občanka funguje v praxi

Proč zůstávat u teorie, když si fungování digitální občanky můžete bezplatně vyzkoušet při podepisování dokumentů online? Je to snadné:

  1. Přihlaste se do aplikace Podpisovna
  2. Nahrajte dokument k podepsání
  3. Podepište dokument
  4. Ověřte svou identitu pomocí Bank iD, MojeID nebo Identity občana (v tomto kroku dochází k využití digitální občanky)
  5. Odešlete dokument ostatním podepisujícím

Domácí tisk v Česku: exkluzivní průzkum společnosti HP ukazuje, jak Češi využívají domácí tiskárny

Hlavní body zprávy

  • Tři čtvrtiny dotazovaných vlastní domácí tiskárnu
  • Nejčastěji mají tiskárnu lidé z generace Z
  • Lidé si nejvíce doma tisknou pracovní dokumenty a školní materiály

Mají Češi a Češky v dnešní digitální době vůbec potřebu mít doma vlastní tiskárnu? K čemu ji používají a jak často? A co generace Z –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ jsou jim tiskárny k něčemu dobré? Společnost HP zveřejňuje výsledky exkluzivního průzkumu, který provedla na konci srpna 2024 agentura STEM/MARK. Ukazuje se, že 3/4 respondentů a respondentek ve věku 15–⁠⁠⁠⁠⁠⁠65 let vlastní domácí tiskárnu. Překvapivě nejvyšší procento respondentů, kteří uvedli, že doma tiskárnu mají, je z generace Z. Tiskárny lidé nejčastěji využívají k tisku pracovních a osobních dokumentů nebo podkladů do školy.

„Chceme mít co nejpřesnější informace o tom, co naši zákazníci potřebují,“ vysvětluje důvody provedení průzkumu Marek Sojak, marketingový a komunikační manager společnosti HP v ČR. „Potvrdili jsme si, že valná většina lidí domácí tiskárnu buď má, nebo ji alespoň chce. Čtvrtina dotázaných dokonce tiskne několikrát týdně nebo denně. I v dnešní době je tiskárna důležitým pomocníkem při práci z domova, studiu, ale i při trávení času s dětmi. Pouze necelá desetina dotázaných nám tvrdila, že tiskárnu nechce a nevyužije,“ dodává Marek Sojak.

Kolik lidí má doma tiskárnu

Exkluzivní průzkum společnosti HP se dotazoval 604 respondentů a respondentek ve věku 15–⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠65 let z celého Česka. Výsledky průzkumu ukazují, že 75 % dotazovaných má doma tiskárnu a dalších více než 16 % by tiskárnu uvítalo. Pouhých 9 % respondentů pro tiskárnu nemá využití a nechce ji. Nejvyšší podíl „vlastníků“ domácích tiskáren je v generaci Z: ve věkové skupině do 27 let má doma tiskárnu 83 % dotazovaných. Poměrně vyrovnané je zastoupení „vlastníků“ tiskáren v dalších věkových skupinách – mezi mileniály (narození 1981–1996) je to 71 %, v generaci X (narození 1965–1980) 76 % a v generaci Boomers (narození do roku 1964) 76 %.

Otázka: Máte doma tiskárnu? Jaký typ?

Jak lidé domácí tiskárny používají

Respondenti využívají domácí tiskárny nejčastěji k tisku pracovních dokumentů (téměř 50 %) nebo podkladů do školy pro sebe nebo své děti (30 %). Generace Z tvoří nejpočetnější zastoupení těch, kteří tisk využívají k pracovním a studijním účelům. Fotografie doma tiskne pouhých 16 % všech dotazovaných a 15 % s pomocí tiskárny připravuje dětem podklady pro hru nebo tvoření. Fotografie si doma nejčastěji tisknou mileniálové, stejně jako podklady pro hraní a tvoření s dětmi.

Otázka: Jak často využíváte svou tiskárnu?

75 % dotázaných používá tiskárnu minimálně jednou měsíčně, celá čtvrtina pak tiskne alespoň několikrát týdně. Jen 13 % prakticky tiskárnu nepoužívá.

Průzkum byl realizován v polovině srpna 2024 na vzorku 604 respondentů reprezentativním pro internetovou populaci ČR ve věku 15-65 let prostřednictvím internetového dotazníku agenturou STEM/MARK

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

Vodafone v říjnu: Nejnovější iPhony i Xiaomi a množství dalších novinek

Vodafone ve své nabídce vítá ohromné množství nováčků. Přibyla zbrusu nová řada iPhonů, další generace hodinek Watch SE i Series 10 a pozadu nezůstala ani značka Xiaomi s čerstvou řadou 14T. Operátor zařadil do prodeje i nový Honor 200 Smart 5G nebo třeba tlačítkový telefon pro seniory, dále také příslušenství pro chytrou domácnost, drony i novou elektrickou koloběžku.

Ještě v září přibyla v nabídce telefonů Vodafonu nejnovější řada zařízení Apple. iPhone 16 Pro a iPhone 16 Pro Max mají supervýkonné čipy pro bezkonkurenční výkon, rychlejší a snazší ovládání fotoaparátu a mnohem delší výdrž baterie. Jsou geniální po všech stránkách, mají fantastickou titanovou konstrukci, 4K Dolby Vision při 120 fps a čip A18 Pro. Cena iPhone 16 Pro se liší dle výbavy a začíná na 29 977 Kč, iPhone 16 Pro Max na 35 977 Kč.

Nápadně nadaný iPhone 16 a iPhone 16 Plus mají 48MP Fusion fotoaparát, pět výrazných barev a čip A18. Cena začíná na 24 201 Kč u iPhone 16 a na 26 977 Kč u iPhone 16 Plus.

Přibyl také nový Xiaomi 14T v ceně 12 201 Kč. Tahle novinka je zaměřená na tvorbu kvalitních fotografií a natáčení videa. Ve výbavě nechybí trojitý zadní fotoaparát se třemi objektivy (50+50+12 Mpix), 6,7“ displej POLED s obnovovací frekvencí 144 Hz, osmijádrový procesor MediaTek Dimensity 8300-Ultra a 12 GB operační paměti. Pro uživatelská data je připravena paměť s kapacitou až 256 GB.

Jeho ještě vybavenějším bráškou je Xiaomi 14T Pro – v nabídce operátora za 17 477 Kč. Nabízí podporu rychlého nabíjení o výkonu až 120 W, osmijádrový procesor MediaTek Dimensity 9300+ a 12 GB operační paměti. Zadní fotoaparát má opět tři objektivy (50+50+12 Mpix), selfie kamera pak disponuje rozlišením 32 Mpix. Uživatelská paměť má velikost až 512 GB.

Dalším nováčkem, který naskočil na palubu ještě v září, je HONOR 200 Smart 5G v ceně 4 977 Kč. Výbavě dominuje výkonný osmijádrový procesor Qualcomm Snapdragon 4 Gen 2, displej 6,8“ s rozlišením FullHD, paměť až 256 GB pro uživatelská data a baterie s kapacitou 5 200 mAh.

Za zmínku rozhodně stojí i Motorola Edge 50 Neo v elegantním minimalistickém provedení z veganské kůže v Pantone barvách. Součástí její výbavy je baterie s kapacitou 4 310 mAh a nabíjením s výkonem až 68 W, zadní fotoaparát se třemi objektivy (50+13+10 Mpix) i displej s úhlopříčkou 6,4“ a obnovovací frekvencí 120 Hz. Cena tohoto kousku je 10 001 Kč.

V neposlední řadě operátor nabízí nově i Samsung Galaxy S24 FE 128 GB za 19 001 Kč. Ve výbavě novinky nechybí desetijádrový procesor Exynos 2400e nebo Dynamic AMOLED 2X displej s úhlopříčkou 6,7“ a rozlišením FHD+. Zadní fotoaparát má tři objektivy (50+12+8 Mpix), baterie má kapacitu 4700 mAh.

Od října operátor nově nabízí i tlačítkový telefon TCL onetouch 4042S v ceně 1 077 Kč. Přináší kompaktní design a přehledný displej s úhlopříčkou 2,8“, klávesnici s velkými tlačítky pro pohodlné ovládání, nabíjecí stojánek, podporu Dual SIM a Emergency tlačítko. To vše z něj dělá favorita a jasnou volbu pro seniory, kteří chtějí držet krok s technologiemi a zůstat snadno ve spojení s blízkými.

Model TCL 501 je už klasicky dotykový mobil bez tlačítek. Jeho cena je 1 577 Kč. Má baterii s kapacitou 3000 mAh a uživatelskou paměť s kapacitou až 32 GB, kterou lze rozšířit paměťovou kartou o velikosti až 512 GB. IPS displej má velikost 6“ a dostatek výkonu zajišťuje osmijádrový procesor MediaTek 6765V XB.

Refubrishované poklady

Do sekce refubrishovaných telefonů operátor nově zařadil i Apple iPhone 12 64 GB – REFURBISHED (záruka 24 měsíců) RC za sympatických 10 977 Kč. Tento telefon od dodavatele Recommerce Group je repasovaný dle nejvyšších standardů RECQ a prošel 56 body přísné kontroly kvality. I když je repasovaný, má záruční dobu v délce 24 měsíců.

Dalším pokladem mezi refubrishovanými telefony je Apple iPhone 13 mini 128 GB – REFURBISHED (záruka 24 měsíců) NW za 14 977 Kč. Tento repasovaný model od dodavatele New Way International se pyšní 5,4“ Super Retina XDR displejem a podporou eSIM i rychlých sítí 5G. Záruka je také v délce dvou let.

Akce k nákupu

Při nákupu Xiaomi 14T do 14. října nebo do vyprodání zásob může zákazník online a na vybraných prodejnách získat rychlonabíječku Xiaomi 67 W Charging Combo (Type – A) v hodnotě 699 Kč jen za jednu korunu. Za stejných podmínek lze v případě nákupu telefonu Xiaomi 14T Pro přikoupit za korunu rychlonabíječku Xiaomi 120 W Charging Combo (Type – A) v hodnotě 1 299 Kč. A zároveň může zákazník v obou případech přes promoakci Xiaomi za recenzi produktu (běží mimo Vodafone, více na xiaomipromo.cz) získat k prvnímu jmenovanému bezdrátová sluchátka Xiaomi Buds 5 v černé barvě a k modelu Xiaomi 14T Pro bezdrátová sluchátka Xiaomi Buds 5 v černé barvě, nebo foto tiskárnu Xiaomi Instant Photo Printer 1S Set.

V případě nákupu Samsung Galaxy S24 FE mohou zákazníci až do konce října počítat s dodatečným výkupním bonusem ve výši až 3 000 Kč za odkup starého zařízení. Výkupní bonus není v režii Vodafonu. Více informací najdete na webu novysamsung.cz  nebo v aplikaci Samsung.

Při pořízení telefonu Motorola Edge 50 Neo jsou za dodatečnou jednu korunu k dispozici bezdrátová sluchátka Moto Buds Starlight Blue v hodnotě 1 499 Kč. Akce platí až do konce roku nebo do vyprodání zásob.

Pestrá nabídka příslušenství

Apple Watch Series 10 jsou tady. Větší, prostornější displej v tenčím a lehčím provedení. Vyspělé zdravotní a kondiční funkce s upozorňováním na spánkovou apnoi. A k tomu rychlejší nabíjení. Cena od 14 201 Kč.

Nová generace hodinek Apple Watch SE přináší podstatné funkce, které pomůžou komunikovat a vést aktivnější, zdravější a bezpečnější život. Cena začíná na 7 601 Kč.

Do sekce audio příslušenství přibyla nová sluchátka AirPods 4. S izolací hlasu a personalizovaným prostorovým zvukem si poslech každý užije jako ještě nikdy. A díky inovovanému tvaru při celodenním nošení líp padnou do uší. Jejich cena je 3 677 Kč. Za 4 977 Kč jsou potom v nabídce i AirPods 4 s aktivním potlačením hluku s adaptivním zvukem a režimem propustnosti. Sluchátka jsou dostupná zatím pouze online a jejích skladové zásoby jsou omezené.

Online sekci chytré domácnosti znovu obohatily i robotické vysavače a chytré projektory. Nově jsou k dispozici vysavače Xiaomi Robot Vacuum S20 EU za 4 677 Kč a Xiaomi Robot Vacuum S20+ EU za 7 477 Kč.

Z projektorů se jedná o nové modely pod značkou XGIMI. Projektor XGIMI Halo+ má cenovku 18 177 Kč a model XGIMI Horizon 23 677 Kč.

Renesanci zažívá i portfolio dronů, v online nabídce je k dispozici dron DJI Avata 2 Fly More Combo v ceně 26 977 Kč, DJI Mavic 3 Classic za 47 977 Kč a dostupnější DJI Neo Fly More Combo s cenovkou 9 877 Kč.

Poslední aktuální novinkou je koloběžka značky Segway, která od října obohatí online portfolio elektromobility. Elektrickou koloběžku Ninebot eKickScooter C2 Lite lze pořídit za 4 777 Kč.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě a Africe. Poskytujeme mobilní a pevné služby více než 300 milionům zákazníků v 15 zemích a v dalších 43 zemích spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. Máme jednu z největších platforem internetu věcí na světě. V Africe obsluhují naše finanční technologické nástroje téměř 80 milionů zákazníků v sedmi zemích – spravují tak více transakcí než kterýkoli jiný poskytovatel.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Nová definice odolnosti a výkonu: HONOR představuje HONOR 200 Smart

HONOR 200 Smart kombinuje výjimečnou odolnost, dlouhou výdrž baterie a pokročilé funkce umělé inteligence pro fotografování

Globální technologická značka HONOR představuje HONOR 200 Smart, nový chytrý telefon střední třídy, který díky svému impozantnímu 5* hodnocení odolnosti vůči pádům a voděodolnosti IP64 nově definuje, co odolnost znamená. HONOR 200 Smart je vyroben tak, aby odolal nečekaným událostem, a zaručuje, že budete moci bez obav procházet každodenními situacemi – od náhodných pádů až po nešťastné polití.

Navíc tento odolný smartphone přichází s dlouhou výdrží baterie a pokročilými funkcemi umělé inteligence pro fotografování. HONOR 200 Smart představuje odhodlání společnosti HONOR nabízet praktické a na funkce bohaté chytré telefony, které uspokojí potřeby spotřebitelů s omezeným rozpočtem, přičemž stále nabízejí moderní funkce a spolehlivý výkon.

„HONOR 200 Smart ukazuje závazek společnosti HONOR vyrábět technologie dostupné pro všechny tím, že integruje užitečné funkce umělé inteligence, které se obvykle vyskytují u zařízení vyšší třídy, do cenově dostupnějších modelů,“ řekl George Zhao, generální ředitel společnosti HONOR. „Náš důraz na odolnost a dlouhou výdrž baterie zaručuje, že se uživatelé mohou na své zařízení spolehnout v jakékoliv situaci, ať už jde o každodenní používání nebo náročné podmínky.“

Výjimečná odolnost: Navržen pro nečekané momenty

Život je plný nečekaných situací, ale HONOR 200 Smart je navržen tak, aby je všechny vydržel. Ať už jde o nechtěné vyklouznutí z ruky nebo přímý pád na zem, HONOR 200 Smart odolá každodenním nárazům a otřesům a umožní vám procházet dnem bez obav. HONOR u tohoto chytrého telefonu implementoval inovativní, pády tlumící architekturu, která v kombinaci s ochranou displeje z tvrzeného skla výrazně zvyšuje celkovou odolnost zařízení proti nárazům. Tento komplexní přístup k odolnosti zajišťuje, že HONOR 200 Smart vydrží náročné každodenní používání a poskytuje uživatelům klid a důvěru v dlouhou životnost jejich zařízení. HONOR 200 Smart získal prestižní certifikaci SGS Premium Performance za odolnost proti pádu a stlačení. To podtrhuje jeho výjimečnou kvalitu provedení a nastavuje tím nové měřítko v oblasti odolnosti chytrých telefonů s působivým 5* hodnocením odolnosti proti pádu.

Voděodolný: Připraven na všechny nenadálé příhody

Odolný design modelu HONOR 200 Smart je dále posílen stupněm krytí IP64, které zajišťuje spolehlivou ochranu proti prachu a stříkající vodě. Ať už se jedná o náhodné polití nebo vystavení nepředvídatelnému počasí, smartphone je navržen tak, aby zvládl živly, a poskytoval uživatelům jistotu v jakémkoli prostředí. HONOR 200 Smart vás podpoří v každodenních fungování a zajistí, že se budete moct věnovat svým běžným činnostem bez obav z neočekávaných událostí. Ať už vás zastihne déšť nebo čelíte běžným nehodám, toto zařízení je vaším spolehlivým parťákem, který odolá všemu, co vás potká.

Výjimečná výdrž a výkon baterie

HONOR 200 Smart je vybaven robustní baterií Super Durable s kapacitou 5 200 mAh[1], která je navržena tak, aby splňovala požadavky moderních uživatelů. Tato vysokokapacitní baterie nabízí bezstarostné používání po celý den a podporuje až 19 hodin online streamování nebo působivých 55 hodin přehrávání hudby. V nečekaných situacích, kdy je stav nabití baterie kritický, umožňuje úsporný režim HONOR Ultra Power-Saving Mode[2] uživatelům maximálně využít každé poslední procento – i se zbývajícími pouhými 2 % baterie mohou uživatelé uskutečnit 60 minut nepřetržitých hovorů. Obava z vybití je minulostí díky 35W technologii HONOR SuperCharge[3], která rychle nabíjí baterii pomocí kabelového nabíjení přes USB-C.

Dostatečně velké úložiště pro všechny vaše potřeby

HONOR 200 Smart je vybaven velkorysým 256GB vnitřním úložištěm, které poskytuje dostatek prostoru pro roky cenných vzpomínek. Kromě této vysoké úložné kapacity je telefon vybaven inovativní technologií HONOR RAM Turbo, která efektivně poskytuje ekvivalent 8GB RAM (4 GB fyzické + 4 GB virtuální).[4] Díky tomu je zajištěn plynulý výkon i při dlouhodobém používání, což uživatelům umožňuje vykonávat bez námahy více úkolů najednou a snadno přepínat mezi aplikacemi.

AI Ultra-clear fotoaparát s 50MP hlavním fotoaparátem

HONOR 200 Smart posouvá mobilní focení na novou úroveň díky propracovanému 50MP[5] systému fotoaparátu. Tato špičková sestava je navržena tak, aby zachytila nejcennější životní okamžiky s výjimečnou čistotou a detaily. Srdcem systému je výkonný 50MP hlavní fotoaparát, který poskytuje ohromující kvalitu obrazu v široké škále fotografických scénářů.

Pohlcující displej s vylepšeným vizuálním zážitkem

HONOR 200 Smart je vybaven velkým 6,8palcovým displejem, který díky působivému poměru obrazovky k tělu 91,3 % nabízí pohlcující zážitek ze sledování. Displej podporuje 16,7 milionů barev a může se pochlubit ostrým rozlišením 2412 × 1080, které zajišťuje živý a detailní obraz. S plynulou obnovovací frekvencí 120 Hz si uživatelé užijí hladké procházení a rychlé reakce napříč všemi aplikacemi. HONOR klade důraz na pohodlí uživatelů, což dokládá i certifikace TÜV Rheinland Low Blue Light, která potvrzuje, že tento smartphone snižuje namáhání očí při dlouhodobém používání. Kombinace velkého, vysoce kvalitního displeje s pokročilou ochranou očí dělá z chytrého telefonu HONOR 200 Smart ideální zařízení pro produktivitu i zábavu, to vše v elegantním provedení o rozměrech 166,9 mm × 76,8 mm × 8,09 mm a hmotnosti pouhých 191 g.

Cena a dostupnost

HONOR 200 Smart je dostupný v černém a zeleném barevném provedení. Od 1. 10.  2024 je HONOR 200 Smart k dostání u vybraných operátorů, později i u dalších prodejců, za doporučenou cenu 4 990 Kč.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.honor.com/cz.

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

  1. Typická kapacita baterie je 5 200 mAh, zatímco jmenovitá kapacita baterie je 5 100 mAh.
  2. Data pocházejí z laboratoří HONOR. Doba trvání 5G hovoru byla testována při pokojové teplotě 25 °C, s vypnutým displejem, Wi-Fi a datovými službami, při hlasitosti 7 barů a v režimu super úspory energie (úroveň baterie pod 2 %) až do vypnutí zařízení. Skutečná data se mohou lišit v závislosti na testovacích podmínkách.
  3. Maximální podporovaná rychlost kabelového nabíjení je 35 W za použití originální nabíječky a nabíjecího kabelu. Skutečný nabíjecí výkon se může lišit v závislosti na scénáři použití.
  4. Skutečně dostupná paměť/úložiště je menší než uvedená hodnota z důvodu systémovému využití. K dispozici jsou také verze s různou pamětí/úložištěm. Další podrobnosti naleznete na oficiálních webových stránkách HONOR. Dostupnost různých verzí se může lišit podle regionu. Pro podrobnosti se prosím obraťte na místní prodejce. Pomocí technologie HONOR RAM Turbo může být RAM 4 GB ekvivalentně rozšířena na 8 GB. Skutečný uživatelský zážitek se může lišit v závislosti na síťovém prostředí, scénářích, uživatelských zvycích a dalších faktorech.
  5. Skutečné pixely fotografie se mohou lišit v závislosti na různých režimech fotoaparátu. Vycházejte prosím z aktuálního scénáře. Aktivace 50 MP vyžaduje vstup do režimu HIGH-RES.

Společnost Sony rozšiřuje svou řadu LinkBuds o sluchátka LinkBuds Fit, LinkBuds Open a reproduktor LinkBuds Speaker

    • Sluchátka LinkBuds Fit nabízejí bezkonkurenční pohodlí a přizpůsobitelný styl díky nově vyvinuté vzduchové výstelce a novým špuntovým koncovkám
    • Sluchátka LinkBuds Open mají otevřenou kruhovou konstrukci, která vás udrží ve spojení s okolím, a přizpůsobitelný design
    • Společnost Sony pokračuje ve spolupráci s trojnásobnou držitelkou ceny GRAMMY®, zpěvačkou a skladatelkou Olivií Rodrigo a nabízí sluchátka LinkBuds Fit a LinkBuds Open v její charakteristické fialové barvě se dvěma vlastními ekvalizéry a uživatelským rozhraním EQ navrženým samotnou Olivií
    • Na trh přichází také reproduktor LinkBuds Speaker, který poskytuje čistý, dobře vyvážený zvuk pro pohodový poslech

Společnost Sony dnes rozšířila svou řadu LinkBuds o bezdrátová sluchátka LinkBuds Fit a LinkBuds Open a také o reproduktor LinkBuds Speaker.

Od roku 2022, kdy byla řada LinkBuds s jedinečným kruhovým designem poprvé uvedena na trh, se zaměřuje na pohodlí a propojení online a offline světa. Z této filozofie vycházejí také nové modely řady LinkBuds, vylepšené na základě cenné zpětné vazby od zákazníků tak, aby nabízely bezproblémový zážitek z dlouhodobého používání, aniž by to bylo na úkor skvělého zvuku. Nejnovější sluchátka a reproduktor LinkBuds jsou pohodlné a chytré produkty navržené pro skutečný život, které vás udrží ve spojení s lidmi i vaší oblíbenou zábavou. Jsou ztělesněním hesla „Keep every world on“.

Sluchátka LinkBuds Fit a LinkBuds Open jsou navržena pro lidi s aktivním životním stylem a jsou vybavena novou vzduchovou výstelkou pro celodenní pohodlné nošení. Model LinkBuds Open představuje inovativní druh sluchátek s nově vyvinutou otevřenou kruhovou konstrukcí, která vás udrží ve spojení s okolím. Oba modely se navíc dodávají v různých barvách, aby vyhovovaly jakémukoli stylu, s různě barevnými kryty pouzdra a výstelkami, které podtrhnou vaší vizáž[1]. Spolu s těmito novými modely špuntových sluchátek se představuje také reproduktor LinkBuds Speaker. Reproduktor LinkBuds Speaker je dokonalým přírůstkem do rodiny LinkBuds. Funkce Auto Switch automaticky přepíná přehrávání mezi sluchátky LinkBuds Fit, LinkBuds Open a LinkBuds S [2] a reproduktorem LinkBuds Speaker podle potřeby, takže zajišťuje bezproblémový poslech. [3]

Společnost Sony také pokračuje ve spolupráci s trojnásobnou držitelkou ceny GRAMMY® a několikanásobnou držitelkou platinové desky, zpěvačkou a skladatelkou Olivií Rodrigo, která na řadě LinkBuds spolupracuje v rámci audio kampaně Sony For The Music. Navazujeme na loňskou úspěšnou spolupráci na sluchátkách LinkBuds S, a tak budou rovněž sluchátka LinkBuds Fit a LinkBuds Open v nabídce také ve fialové barvě, která je pro Olivii charakteristická. Modely byly vytvořeny ve spolupráci se samotnou zpěvačkou a skladatelkou a byly navrženy s ohledem na jediné: její fanoušky. Nabízejí vlastní nastavení ekvalizéru, které poskytuje optimální zážitek z poslechu, a také uživatelské rozhraní ekvalizéru, které vybrala sama Olivie.

LinkBuds Fit – přesně pro vás

Sluchátka LinkBuds Fit nabízejí bezkonkurenční pohodlí díky nově vyvinuté vzduchové výstelce a špuntovým koncovkám, bezproblémové regulaci hluku a zvuků z okolí a řadě barev, které ladí s vaším stylem. 1

  • Pohodlné nošení pro aktivní životní styl – Pro ještě bezpečnější a pohodlnější nošení i při cvičení vyvinula společnost Sony pro sluchátka LinkBuds Fit novou vzduchovou výstelku. Vzduchová výstelka má háček, který je měkký a dutý, aby byl kontakt s uchem příjemnější, a tím se snížil i tlak, zatímco část, kde je sluchátko upevněno, je pevná a zahnutá, aby nedošlo k jeho náhodnému uvolnění. To znamená, že u větších uší dobře sedí na kraji uší a u menších uší uprostřed. Sluchátka tak díky této kombinaci podporují pohodlí i bezpečnost. Součástí balení jsou také měkké špuntové koncovky do uší Soft Fitting Earbud Tips pro sluchátka LinkBuds Fit, které omezují tlak a zvyšují pohodlí.
  • Zůstaňte v kontaktu díky režimu Ambient Sound Mode – Režim Auto Ambient Sound v kombinaci s vynikajícím potlačením okolního hluku automaticky upravuje zvuky z okolí adekvátně tomu, kde se právě nacházíte, abyste si mohli pohodlně vychutnat hudbu, ať už jste kdekoli.
  • Potlačení okolního hluku – Sluchátka LinkBuds Fit jsou vybavena integrovaným procesorem V2, stejným, jakým disponuje i oceňovaný model sluchátek WF-1000XM5. Tento čip optimalizuje potlačení okolního hluku v reálném čase podle prostředí.
  • Barvy, které ladí s vaším stylem – LinkBuds Fit jsou k dispozici v černé, bílé, zelené a fialové barvě Olivie Rodrigo a hodí se ke každému stylu. Navíc díky řadě příslušenství, včetně vzduchových výstelek Air Fitting Supporters a krytů na pouzdra pro LinkBuds Fit 4 v různých stylech a barvách, si můžete sluchátka skutečně přizpůsobit tak, aby doplňovala jakýkoli outfit.
  • Vysoce kvalitní zvuk – Sluchátka LinkBuds Fit poskytují výjimečnou čistotu zvuku a hovorů. Díky speciálně navržené jednotce měniče Dynamic Driver X, která byla použita také pro sluchátka WF-1000XM5 s potlačením okolního hluku, nabízejí sluchátka LinkBuds Fit bohatší a detailnější vokály. Konstrukce membrány kombinuje několik různých materiálů pro kopulku a okraje, čímž je dosaženo minimálního zkreslení a čistého zvuku. Sluchátka LinkBuds Fit také podporují bezdrátové technologie High-Resolution Audio a DSEE ExtremeTM. Také díky technologii Precise Voice Pickup, která optimálně ovládá mikrofony na vnější a vnitřní straně sluchátka, a pokročilému zpracování zvukového signálu jsou hovory mimořádně čisté i v hlučném prostředí.
  • Snadné ovládání – S funkcemi automatického přepínání (Auto Switch), automatického přehrávání (Auto Play), rychlého přístupu (Quick Access), jako je Amazon Music Play Now[4] nebo Spotify Tap [5] nebo a hlasovým ovládáním je ještě snazší získat přístup k zábavě a užívat si ji. Navíc můžete díky funkci Wide Area Tap přehrávání hudby ovládat dvojitým nebo trojitým klepnutím před jedním nebo druhým uchem, takže se nemusíte dotýkat samotných sluchátek LinkBuds Fit. [6]
  • Pohodlné pro každodenní použití – Sluchátka LinkBuds Fit disponují také funkcí Multipoint Connection, funkcí okamžitého přehrávání a pozastavení, ovládání pomocí gest hlavou, mají vestavěné hlasové ovládání a funkci Speak-to-Chat. Mají také výdrž baterie až 21 hodin celkového přehrávání [7] a odolnost proti vodě splňující normu IPX4. [8]

LinkBuds Open – Zůstaňte v kontaktu s okolím

Vyzkoušejte nový model sluchátek LinkBuds Open s otevřenou kruhovou konstrukcí, který vás udrží ve spojení s okolím. Nová a lehká vzduchová výstelka pro sluchátka LinkBuds Open poskytuje celodenní pohodlí při nošení a je v prodeji v řadě barev, které budou ladit s vaším stylu.

  • Žijte přítomností – Design sluchátek LinkBuds Open s nově vyvinutým kruhovým měničem vám umožní zůstat ve spojení s okolím. Jednotka s kruhovým měničem má otevřený střed membrány a zachovává zvukovou transparentnost, takže zřetelně uslyšíte okolní zvuky. Uslyšíte, když na vás někdo zavolá, zatímco budete telefonovat, nebo zůstanete ve spojení s přáteli během poslechu hudby. Sluchátka LinkBuds Open jsou také vybavena inteligentní funkcí Adaptive Volume Control, která automaticky optimalizuje hlasitost podle toho, kde se právě nacházíte. Na tichých místech si tak můžete užívat nižší hlasitost a na rušnějších místech se hlasitost zesílí.
  • Celodenní komfort – Stejně jako sluchátka LinkBuds Fit jsou i sluchátka LinkBuds Open vybavena nově vyvinutou vzduchovou výstelkou Air Fitting Supporter pro pohodlné a bezpečné nošení. Sluchátka LinkBuds Open mají navíc vylepšený ergonomický tvar, který pohodlně padne do ucha.
  • Vytvořte si svůj vzhled – LinkBuds Open jsou k dispozici v černé a bílé barvě a také ve fialové barvě, která je charakteristická pro Olivii Rodrigo. Svůj vzhled si můžete přizpůsobit pomocí volitelného příslušenství, včetně vzduchových výstelek a krytů na pouzdra[9] v různých barvách a stylech.
  • Autentický, vysoce realistický zvuk – Sluchátka LinkBuds Open nabízejí vyvážený, vysoce kvalitní zvuk s čistým středním a vysokým rozsahem, který je poháněn integrovaným procesorem V2 společnosti Sony a speciálně navrženým 11mm měničem ve tvaru prstence. Vysoce pružná membrána a výkonný neodymový magnet byly speciálně vybrány pro reprodukci čistého zvuku středních a vysokých frekvencí. Sluchátka LinkBuds Open také podporují technologii DSEETM (Digital Sound Enhancement Engine) a jsou vybavena technologií přesného snímání hlasu pro mimořádně čisté hovory bez šumu.
  • Pohodlné každodenní použití – Sluchátka LinkBuds Open jsou vybavena intuitivními funkcemi a ovládacími prvky, jako je Auto Switch, Auto Play, Quick Access, hlasové ovládání a Wide Area Tap. Mezi další vlastnosti patří připojení Multipoint Connection, dlouhá výdrž baterie pro až 22 hodin [10] poslechu ze sluchátek a voděodolnost IPX4. [11]

Nová aplikace Sound Connect

Sluchátka LinkBuds Fit a LinkBuds Open jsou kompatibilní s aktualizovanou aplikací Sound Connect [12]. Pomocí této aplikace si můžete sluchátka přizpůsobit úpravou různých nastavení, například ekvalizéru. Jednoduché rozhraní vám umožní zvolit ideální nastavení zvuku a zkratek a může dokonce sledovat vaši nedávnou historii poslechu v souladu s doporučením pro zdravý poslech Světové zdravotnické organizace (WHO). Když je funkce Background Music Effect aktivována, využívá DSP k tomu, aby zvuk zněl, jako by hrál ve vašem prostoru, a ne jako by zněl ve vaší hlavě – ideální pro situace, kdy se věnujete jiným úkolům nebo chcete něco méně intenzivního.

Reproduktor LinkBuds – Celodenní poslech hudby

Zůstaňte ve spojení s hudbou po celý den díky chytrým funkcím, včetně automatického přepínání Auto Switch, které navzdory velikosti nabízí lepší konektivitu a vynikající, vyváženou kvalitu zvuku. Mluvte a poslouchejte naprosto čistě a užívejte si svobodu mobility díky dlouhé výdrži baterie a pohodlnému popruhu na přenášení.

  • Bezproblémové přepínání – Funkce Auto Switch automaticky přepíná přehrávání mezi sluchátky LinkBuds a reproduktorem LinkBuds v závislosti na situaci. Díky funkci Quick Access si navíc můžete vychutnat poslech jedním dotykem a funkce Auto Play zase přehrává hudbu podle vašich zvyklostí, aby byl zážitek z poslechu ještě plynulejší. Čistý, dobře vyvážený zvuk zajišťuje reproduktorová jednotka X- Balanced, výškový reproduktor a pasivní zářiče umožňující příjemný poslech.
  • Kvalitní hovory – Reproduktor LinkBuds má nejlepší kvalitu hovorů ve své třídě ze všech bezdrátových reproduktorů Sony [13], reprodukuje řeč tak, aby byla konverzace jasně srozumitelná a pomocí potlačení ozvěny zajišťuje hladký průběh hovorů.
  • Hudba v pohybu – Praktický odnímatelný popruh vám umožní vzít si reproduktor LinkBuds Speaker kamkoli s sebou, ať už do jiné místnosti nebo do kuchyně. Nabíjecí základna navíc umožňuje pohodlné nabíjení.
  • Odolnost – Díky voděodolnosti [14] jej můžete používat v blízkosti vody bez obav ze stříkající vody. A s výdrží baterie až 25 hodin [15] můžete poslouchat hudbu po celý den.
  • Nadčasový design – Reproduktor LinkBuds je k dispozici ve světle šedé a černé barvě, aby hladce zapadl do vaší domácnosti.
  • Aplikace Sound Connect – Reproduktor LinkBuds je také kompatibilní s aktualizovanou aplikací Sound Connect. Nové funkce, jako je Auto Switch, Quick Access, a Auto Play, lze ovládat prostřednictvím aplikace Sound Connect.

S ohledem na životní prostředí

Výrobky Sony jsou navrženy nejen s ohledem na kvalitu zvuku, ale také s ohledem na životní prostředí. V obalech sluchátek LinkBuds Fit, LinkBuds Open a LinkBuds Speaker nejsou použity žádné plasty. To potvrzuje závazek společnosti Sony snižovat dopad svých výrobků na životní prostředí. Kromě toho byly pro sluchátka LinkBuds Fit a LinkBuds Open použity recyklované plastové materiály, a to jak pro sluchátka, tak pro nabíjecí pouzdro. Recyklovaný plast je částečně použit také na tělo reproduktoru LinkBuds Speaker.

Ceny a dostupnost

  • LinkBuds Fit jsou v prodeji od října za doporučenou maloobchodní cenu 4999 Kč.
  • LinkBuds Open jsou v prodeji od října za doporučenou maloobchodní cenu 4999 Kč.
  • LinkBuds Speaker je v prodeji od října za doporučenou maloobchodní cenu 3999 Kč.

Platforma For The Music

Společnost Sony vytvořila platformu „For The Music“ pro své špičkové spotřebitelské a profesionální audio produkty a služby. Prostřednictvím platformy „For The Music“ se společnost Sony hlásí k pozici přední audio značky spojující hudební tvůrce a spotřebitele, jejímž cílem je vytvářet autentické hudební zážitky a překonávat emoce fanoušků tím, že podporuje vizi tvůrců nade vše. 

O Sony Corporation 

Společnost Sony Corporation je zábavní společnost, jež staví na preciznosti a jedinečnosti svých technologií a zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin. Cílem společnosti je prostřednictvím svých produktů a kreativity probudit emoce u samotných spotřebitelů i firem a zároveň jim dát pocit, že se produkty staly jejich neodmyslitelnou součástí a mohou si tak kousek unikátnosti vychutnat každý den – od domácí zábavy, zvuku a hudby, fotografie a spotřební elektroniky až po mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/

  1. Vzduchová výstelka a kryt pouzdra se prodávají samostatně. Načasování uvedení na trh a prodejní kanály se liší podle regionu.

    Barvy – růžová, zelená, modrá, fialová, černá

  2. Mezi kompatibilní sluchátka patří LinkBuds Fit, LinkBuds Open, LinkBuds S, WH-1000XM5, WF-1000XM5.
  3. Kompatibilní sluchátka nebo reproduktory se v některých zemích nebo oblastech nemusí prodávat z důvodu načasování uvedení na trh.
  4. Amazon a všechny související značky jsou ochranné známky společnosti Amazon.com, Inc. nebo jejích přidružených společností.
  5. Spotify a všechny ostatní ochranné známky související se značkou Spotify jsou výhradním vlastnictvím společnosti Spotify AB.
  6. Sluchátka nemusí fungovat správně v případě kašlání nebo při nasazování/odpojování příslušenství kolem uší. Při nesprávné reakci sluchátek vypněte funkci Wide Area Tap pomocí aplikace „Sony | Sound Connect“.
  7. 5,5 hodiny přehrávání prostřednictvím sluchátek a 3 plná dobití pomocí pouzdra. Při použití funkce potlačení okolního hluku a připojení Bluetooth®. Navíc pětiminutové rychlé nabíjení zajistí až hodinu přehrávání.
  8. Tato jednotka disponuje voděodolností odpovídající stupni krytí IPX4, což je „ochrana proti vniknutí vody stříkající z jakéhokoli úhlu, s výjimkou zvukovodu (výstupní trubice zvuku), větracích otvorů a otvorů mikrofonu v jednotce sluchátek“) definovaná normou IEC 60529 „Stupně ochrany poskytované kryty (kód IP)“ pro elektrická zařízení. Nabíjecí pouzdro není odolné proti vodě. Dodávané příslušenství a konektory této jednotky (USB) nejsou voděodolné. Abyste snížili riziko požáru nebo úrazu elektrickým proudem, nevystavujte jednotku při používání jakýchkoli konektorů (USB) působení vody nebo kapek.
  9. Barevné vzduchové výstelky a krycí pouzdra se prodávají samostatně. Načasování vydání a prodejní kanály se liší podle regionu.
  10. 8 hodin (sluchátka) + 14 hodin (nabíjecí pouzdro), celkem 22 hodin při použití připojení Bluetooth®.
  11. Ochrana zajištěna proti stříkající vodě z jakéhokoli úhlu, s výjimkou zvukovodu (výstupní trubice zvuku), větracích otvorů a otvorů pro mikrofon v jednotce sluchátek. Nabíjecí pouzdro není voděodolné.
  12. K dispozici od 1. října 2024. Pokud máte již nainstalovanou aplikaci Headphones Connect, aktualizuje se na aplikaci Sound Connect.
  13. Pouze u modelů prodaných po 1. dubnu 2021 (kromě reproduktorů na krk). Podle výzkumu společnosti Sony Corporation, měřeno podle směrnic ITU. (Měření vzdálenosti vychází ze směrnic ETSI.) Kvalita hovoru nezahrnuje problémy související s mobilním zařízením, poskytovateli služeb třetích stran, internetem, síťovým připojením nebo podmínkami prostředí.
  14. S bezpečně uzavřeným krytem má tato jednotka odolnost proti vodě odpovídající stupni IPX4, což je stupeň „ochrany proti vniknutí vody“ definovaný normou IEC 60529 „Stupně ochrany poskytované kryty (kód IP)“ pro elektrická zařízení. Dodávané příslušenství a konektory této jednotky (USB) nejsou voděodolné. Abyste snížili riziko požáru nebo úrazu elektrickým proudem, nevystavujte jednotku při používání jakýchkoli konektorů (USB) působení vody nebo kapek.
  15. S výdrží baterie až 25 hodin při hlasitosti 23

Zoe.ai rozšiřuje portfolio klientů o předního hráče v oblasti koupelnového vybavení Sanitino

Zoe.ai, technologický startup zaměřený na umělou inteligenci a personalizaci nákupních zážitků, oznamuje spolupráci s firmou Sanitino, která patří mezi přední prodejce koupelnového vybavení v České republice i na Slovensku. Díky integraci pokročilého systému personalizovaného doporučování od Zoe.ai zaznamenal e-shop Sanitino.cz nárůst tržeb na jednotlivých rekomendačních plochách o 80 % ve srovnání s předchozím typem doporučování produktů.

Sanitino, jedna z předních firem v oblasti koupelnového vybavení a sanitární techniky, nabízí svým zákazníkům široké portfolio produktů od renomovaných značek. Za pomoci analytických nástrojů z dílny Zoe.ai nyní e-shop Sanitino dosahuje vyšší míry spokojenosti zákazníků díky přesněji cíleným doporučením, která zohledňují individuální potřeby a preference každého nakupujícího. Navázáním spolupráce Sanitino tak posiluje efektivitu online prodejního kanálu.

„Sanitino pro nás představuje strategického partnera s velmi silnou pozicí v segmentu koupelnového vybavení. Společně jsme e-commerce trhu opět ukázali skutečnost, že chytré nástroje pro doporučování v kombinaci s kvalitním sortimentem mají potenciál zásadně zlepšit zákaznický zážitek a přinést hmatatelné výsledky. Toto tvrzení potvrzuje nárůst tržeb o minimálně 80 % na všech našich rekomendačních plochách,“ uvedl Michal Krňák, produktový manažer společnosti Zoe.ai.

Zoe.ai, dceřiná firma společnosti Lundegaard, se svými nástroji pro personalizaci a automatizaci zákaznických cest staví do popředí technologických inovací české e-commerce a plánuje nadále expandovat nejen na domácím trhu, ale i do zahraničí, zejména do Německa a Skandinávie.

O Zoe.ai

Zoe.ai je autonomní spin-off společnosti Lundegaard. Zaměřují se na vývoj technologického nástroje, jenž dokáže sledovat a sbírat data o chování lidí na webových či mobilních stránkách. Výsledky zkoumají pomocí umělé inteligence. Na jejich základě pak dokáží dle požadavků klienta poskytnout soubor doporučení k optimalizaci byznysu.

Eshopista ukáže, jak s mediálním plánováním budovat silnou značku a zvýšit podíl na trhu. E-shopům nabízí vstup zdarma

Jak správně nastavit upper-funnel kampaně, pracovat s frekvencí reklamy a vyhodnocovat mediální strategii napříč kanály? Přesně těmto tématům se bude věnovat první díl již devátého ročníku konference Eshopista: Mediální plánování, která proběhne v úterý 8. října 2024 od 14:00 v pražském Zenworku. Vystoupí zde přední odborníci jako třeba David Vurma (Acomware), René Henc (response:now), Jan Řehák (Mediatrix), Ondřej Vodička (Blueglue) a Jakub Mikulka (Median). V expertní panelové diskusi se k nim připojí Petr Houzar (Google), David Daneš (O2 CZ), Leoš Mrázek (Heureka Group) a Jan Řehák (Mediatrix). Pro e-shopy je vstup zdarma. Detailní program a vstupenky najdete na www.eshopista.cz.

Nedostatečný rozpočet a frekvence reklamy jsou hlavními důvody, proč firmy nedosahují efektivních výsledků v upper-funnel marketingu. Brání si tím totiž v dosažení reálných výsledků. Na téma, jak správně začít s upper-funnel kampaněmi a podpořit růst e-shopu, promluví David Vurma, CEO přední české full-service marketingové agentury Acomware. Ve své přednášce se zaměří na to, jak efektivně pracovat s frekvencí, jaké parametry měřit pomocí výzkumů nebo jak formáty jako nativní reklama či Demand Gen pomáhají generovat návštěvnost webu a budují publika pro marketing. Na reálných datech také představí, jak v Acomware využívají technologii audio matchingu pro efektivnější plánování online video kampaní.

Na otázku, jak měřit značku e-shopu, promluví René Henc, spoluzakladatel výzkumné agentury response:now. Zaměří se na klíčové nástroje a metriky, které malým i velkým e-shopům umožní měřit a sledovat vývoj jejich značky. „Ukážeme si, jak efektivně využívat data z výzkumu trhu pro posílení brandu, ať už jste malý začínající e-shop, nebo etablovaný hráč na trhu. Dozvíte se praktické tipy, jak správně měřit povědomí, pozici značky vůči konkurenci a další důležité ukazatele, které vám pomohou získat konkurenční výhodu a podpořit růst vašeho podnikání,“ láká Renc.

YouTube dnes představuje prostor, kde může mít svůj pořad nebo seriál každý. Ondřej Vodička, videoproduction manager v komunikační agentuře Blueglue, se proto zaměří na to, jak strategicky přistupovat ke tvorbě YouTube kanálu, od nastavení správného mindsetu až po konkrétní práci s obsahem. Ukáže, jaké chyby firmy na YouTube dělají a proč jejich kanály nefungují podle očekávání. Na reálných příkladech vás provede vlastním procesem optimalizace obsahu a datové analýzy, které vedou k lepším výsledkům. Závěrem se podívá i na možnosti monetizace YouTube kanálů – jak pokrýt náklady na tvorbu a správu a jak kanál proměnit ve zdroj příjmů. Představí také komplexní služby, které Blueglue nabízí pro vytvoření a správu úspěšného YouTube kanálu.

Nový nástroj i expertní panel

Jan Řehák, zakladatel mediální agentury Mediatrix, ve své přednášce sjednotí jazyk digitálního i offline mediálního plánování. Návštěvníky zasvětí do marketingové vědy, která usiluje o předvídání vývoje reklamních účinků v čase s použitím těch nejaktuálnější světových průzkumů. „Zaměříme se na to, jak reklama funguje v různých médiích i na jednotlivých platformách a jak rychlý má na těchto kanálech účinek i délku setrvačnosti dopadu na značku,“ říká Řehák. Na letošním E-shopistovi také poprvé ukáže nový nástroj multimediálního Adstock kalkulátoru, který společnost Mediatrix vyvíjí.

Jak zkombinovat online a offline kanály: Crossmediální plánování kampaní – tak zní příspěvek Jakuba Mikulky, senior researchera ve výzkumné agentuře Median, který dané téma ukáže na řadě praktických případů. V expertní panelové diskusi se poté o své zkušenosti s mediálním plánováním podělí Petr Houzar, head of domestic market CZ&SK v Google, David Daneš, brand & marketing communications Director v O2 CZ, Leoš Mrázek, online display & video specialist, Heureka Group, a zakladatel mediální agentury Mediatrix Jan Řehák. Ti se zaměří na význam výzkumu v mediálním plánování a diverzifikaci kanálů pro různé fáze marketingového funnelu. Diskutovat budou také klíčové metriky pro měření úspěšnosti upper-funnel kampaní a optimální strategii časování a frekvence kampaní.

Celý program i vstupenky naleznete na adrese www.eshopista.cz, e-shopy mají vstup zdarma. Akce probíhá za podpory Asociace pro elektronickou komunikaci APEK, mediálními partnery akce jsou EXEC magazín, médium pro e-shopy a marketéry Ecommerce Bridge i týdeník Marketing & Media.

O společnosti Acomware
Acomware je přední česká full-servisová agentura pro oblast e-commerce a digitální marketing. Na trhu působí 20 let a pomáhá firmám, aby v jeho prostředí dosahovaly co nejlepších výsledků. Zvyšuje prodeje, buduje nové značky nebo zlepšuje péči o zákazníky. Připravuje personalizované kampaně zákazníkům přímo na míru, vytváří obsah, který zaujme, natáčí videospoty, stará se klientům o sociální sítě a zajišťuje nákup mediálního prostoru. Služby společnosti využívají obchodní řetězce, e-shopy i výrobní firmy. Česká e-commerce scéna je pro Acomware domovem, který se snaží aktivně rozvíjet a kultivovat. Podílí se na vývoji a implementaci nových nástrojů a technologií, školí odborníky i nadšence. Je pořadatelem cyklu diskuzí Eshopista. Více na www.acomware.cz.

Jak při jízdě autem ušetřit až 25 procent nákladů

Náklady na provoz aut tvoří u většiny českých rodin i firem nemalou součást pravidelných každoměsíčních výdajů. Dají se tyto výdaje významněji snížit řidičským stylem, snahou o úspornou jízdu, vzorným technickým stavem vozu, volbou vhodného paliva nebo třeba vypínáním adaptivního tempomatu? S tím vám na následujících řádcích poradí Michal Urban, expert z technického oddělení společnosti Business Lease, jež se zaměřuje na operativní leasing a má ve své správě 11 800 firemních automobilů.

„Úspornou jízdou a dodržováním dalších zásad se dá podle mého odborného odhadu ušetřit 20 až 25 procent nákladů na provoz vozidla. Začíná to už vhodným výběrem modelu auta včetně konkrétního paliva. Spotřeba udávaná výrobcem zde ale není jediným ukazatelem. Pokud si koupíte hodně drahý automobil s nízkou spotřebou, dobře si spočítejte, od jakých nájezdů se vám to opravdu vyplatí,“ upozorňuje Michal Urban.

Systematicky sledujte momentální spotřebu

Prakticky u každého moderního auta se dá v rámci infotainmentu nastavit sledování aktuální a dlouhodobé spotřeby. Tuto možnost určitě využijte a zkuste se podívat, jak se změní spotřeba například při vaší pravidelné cestě do práce, když zvolíte jiný styl jízdy. Když na dálnici kupříkladu budete udržovat tachometrovou rychlost do 120 km/h, hned uvidíte rozdíl. Jen samotnou úspornou jízdou se vám může povést ušetřit na průměrné spotřebě na 100 km třeba i dva litry paliva.

Pozor na akceleraci a rozjezdy

Právě při zrychlování a rozjezdech trpí vaše peněženka nejvíce. Vyplatí se jezdit předvídavě, nikoliv stylem brzda-plyn. Když v dálce vidíte svítit červenou, tak pokud to provoz dovolí, nechte auto k semaforu dojet klidným tempem, nebrzděte prudce až těsně před ním. Podobně když se povolená rychlost zvyšuje z 50 na 80, neakcelerujte rychle hned za značkou, ale nechte auto zrychlit více zvolna.

Adaptivní tempomat: hodný sluha, ale zlý pán

Adaptivní tempomaty, které umí v koloně samy brzdit a následně se rozjet, jsou jistě velmi pohodlné. Ale u řady modelů aut nejsou zrovna šťastnou volbou z pohledu spotřeby, protože často fungují právě systémem brzda-plyn. Když se kolona pohne, snaží se tempomat co nejrychleji dosáhnout povolené padesátky, byť je zjevné, že za chvíli bude řetěz aut zase brzdit. Pokud chcete ušetřit, adaptivní tempomat tedy raději vypněte.

Dbejte na celkový technický stav auta

Pokud chcete jezdit úsporně, nepodceňte ani pravidelné servisní prohlídky. Například když se v autě včas nevymění olej, tak se odírá motor, následně dochází k většímu tření a tím i k větší spotřebě.

A také pečlivě vybírejte pneumatiky! Jejich kvalita a dezén mívá na spotřebu paliva nezanedbatelný vliv. Při nákupu nových gum sledujte v technických specifikacích takzvaný valivý odpor, označovaný písmeny A až E. A znamená nejnižší valivý odpor a nejnižší spotřebu paliva. Třída A vám oproti třídě E může ušetřit až 1 litr paliva na 100 km. Takové pneumatiky jsou ale samozřejmě dražší, takže opět musíte zvážit svůj roční nájezd. Pravidelně také kontrolujte tlak v pneumatikách. Pokud se sníží o 20 procent oproti předepsanému tlaku, dochází zpravidla ke zvýšení spotřeby paliva o 5 procent.

Benzin, nebo nafta?

Pokud jste příznivcem spalovacích motorů a váháte mezi benzinem a naftou, vždy při výběru daného modelu uvažte, zda bude vaše soukromé či firemní auto zdolávat spíše kratší nebo delší trasy. Benzin je vhodný na menší vzdálenosti. Vždy platilo, že benzinové verze modelů jsou o něco levnější a jednodušší na údržbu, ale mají větší spotřebu než diesely. Vyšší investice do naftového vozu se vám tak vrátí jen u vysokých nájezdů. I proto bývají zhruba dvě třetiny firemních aut právě diesely.

Naftové motory dosti trpí na krátkých trasách mimo dálnici – typu odvoz dětí do školy či nákup. Dochází u nich pak k zanášení filtru pevných částic. Tyto částice se vypálí jen při vyšších rychlostech na dálnici, kdy se zvyšuje teplota výfukových plynů. Pokud auto na dálnici zavítá jen výjimečně, zaplatíte pak v servisu mnohem více za údržbu a výhoda naftových aut spočívající v obecně nižší spotřebě rychle zmizí.

Nebo raději elektřina?

Elektromobily se nyní z čistě ekonomického pohledu příliš nevyplatí. I kdybyste měli na střeše svého domu solární panely a nabíjeli auto jenom doma, vstupní náklady na soláry i samotný elektromobil tuto výhodu převýší. Mnohem úspornější variantou jsou nyní takzvané hybridy s menším benzinovým motorem a určitým podílem elektřiny. Tato auta nenabíjíte vy, ale dobíjí se sama během jízdy takzvanou rekuperací. Získanou energii pak využijí například při rozjezdech na semaforu nebo v zácpě, kdy bývá spotřeba největší.

Hybridy se nyní cenou i spotřebou dostaly na úroveň dieselových aut, ale zároveň mají podobně jako čistě benzinové vozy jednoduché motory, a odpadají tak velké náklady na složité opravy, kterým se u dieselů často nevyhnete. Známá je touto hybridní technologií například Toyota, která ji využívá již 25 let.

Další rady

Rozumně využívejte klimatizaci. Čím nižší vnitřní teplotu v autě nastavíte, tím více ve výsledku zaplatíte.

Dobře zvažte, na jaké benzinové stanici tankujete. U nekvalitního paliva může vzrůst spotřeba třeba o litr na 100 km, nehledě na případné technické problémy.

U firemních aut nebo aut na operativní leasing se určitě vyplatí využívat palivové karty, kde jsou palivovými společnostmi poskytovány slevy z totemových nebo vyhlašovaných cen na základě objemu odebíraných pohonných hmot. Běžní řidiči zase mohou využívat různých věrnostních programů.

Většina ze všech výše uvedených rad bude mít pozitivní vliv nejen na vaši peněženku, ale také na životní prostředí. Vaše jízda bude úsporná i ekologická zároveň, takže o důvod víc, proč to vyzkoušet.

Poznámky pro editory:

Společnost Business Lease působí na českém trhu od roku 1996, kdy se zde stala průkopníkem operativního leasingu. Původně vznikla v roce 1989 v Holandsku pod mateřským holdingem AutoBinck s více než stoletou historií. Do současné Business Lease Group s hlavní kanceláří v Praze nyní vedle Česka spadá Slovensko, Polsko, Maďarsko a Rumunsko.

Firma se prioritně zaměřuje na operativní leasing, postavený hlavně na uzavřené kalkulaci, kdy se dopředu dohodne výše platby. Klientovi toto řešení přináší stabilní cash flow, a může se tak v klidu soustředit na svůj byznys. Business Lease dále poskytuje služby správy vozového parku. Mezi další doplňkové služby patří autobazar Cars & Care, prodávající vrácená auta z operativního leasingu (každý měsíc se jich vrací přibližně 200), a B2B autopůjčovna Business Rent nabízející přes 300 vozů. Více informací viz https://www.businesslease.cz/.

Získejte kontrolu nad svým zdravím díky novým Huawei Watch GT 5 Pro

Společnost Huawei nedávno představila své nejnovější smart hodinky Huawei Watch GT 5 Pro. Ty se mohou pochlubit více než stovkou sportovních režimů, prvotřídním designem z kvalitních materiálů a dlouhou výdrží baterie. Kromě toho přichází také s revolučním systémem Huawei TruSense, který kombinuje přesná měření srdečního tepu, monitorování spánku a fitness aktivit, a dokonce sleduje i emoční pohodu uživatele. Hodinky s tímto systémem jsou nepostradatelným nástrojem pro každého, kdo chce mít své zdraví pod kontrolou a preventivně reagovat na případné problémy.

Srdce na prvním místě

Návštěva lékaře je pro mnoho lidí nepříjemnou nutností. Odběry, injekce, měření tlaku, to všechno jsou strašáci, kterým se však není dobré vyhýbat. V dnešní době je ale možné sledovat své zdraví a správnou funkci těla z pohodlí domova v reálném čase, a to pomocí chytrých hodinek. S cílem poskytnout uživatelům ty nejlepší zdravotní funkce a údaje pracuje Huawei na neustálém zlepšování a vývoji vlastních technologií.

Novinka Huawei Watch GT 5 Pro disponuje systémem Huawei TruSense, který poskytuje uživatelům komplexní přehled o jejich fyzickém a emočním zdraví, zahrnující měření srdeční frekvence, kvality spánku a úrovně fyzické aktivity. Díky vylepšeným senzorům a analytickým algoritmům umožňuje TruSense uživatelům sledovat své zdraví v reálném čase a dostávat personalizované doporučení pro zlepšení jejich životního stylu.

Okamžitá analýza EKG je jednou z klíčových funkcí hodinek Huawei Watch GT 5 Pro. Ta umožňuje uživatelům provádět jednoduchá a rychlá vyšetření srdeční aktivity. Díky pouhému stisknutí tlačítka mohou uživatelé získat informace o své srdeční činnosti během 30 sekund, což jim poskytuje cenné informace o srdečním rytmu a případných abnormalitách. Tato funkce je navržena tak, aby doplnila pravidelná lékařská vyšetření a pomohla uživatelům lépe porozumět svému srdečnímu zdraví.

Asistent emoční pohody na zápěstí

Díky chytrým hodinkám Huawei Watch GT 5 Pro mají uživatelé neustálý přehled o míře stresu a celkovém emocionálním zdraví. Systém TruSense totiž zahrnuje asistenta pro emoční pohodu, který monitoruje fyziologické změny a umožňuje uživatelům sledovat svůj emocionální stav. Zaznamenaná data jsou analyzována pomocí aplikace Huawei Zdraví, kde uživatelé získávají cenné informace a praktické tipy pro regulaci stresu a zlepšení duševního zdraví. Tímto způsobem TruSense nejenže pomáhá včas odhalit náznaky stresu, ale také podporuje zdravé návyky pro jeho zvládání.

Dlouhodobá ochrana zdraví

Novinka Watch GT 5 Pro rovněž podporuje funkce jako detekce rizika spánkové apnoe či sledování menstruačního cyklu, čímž přispívají k dlouhodobé péči o zdraví. Všechny naměřené údaje jsou automaticky zaznamenávány a analyzovány v aplikaci, která poskytuje doporučení k vybudování lepších zdravotních návyků.

Společnost Huawei si uvědomuje svůj závazek vůči uživatelům v oblasti inovací zdravotních funkcí, proto nedávno navázal partnerství s lékařskými výzkumnými institucemi a nemocnicemi po celém světě. Tato spolupráce má za cíl zlepšit kvalitu zdravotnických technologií a podpořit projekty zaměřené na kardiovaskulární zdraví a monitorování spánku, čímž přispívá k celkovému zlepšení zdraví a pohody uživatelů. Huawei Watch GT 5 Pro jsou tedy ideálním nástrojem, který pomůže s monitorováním zdraví a jeho analýzou. Hodinky je možné zakoupit již od 6 299 Kč na oficiálním e-shopu Huawei nebo u prodejce Alza. Jako dárek k nim navíc získáte sluchátka FreeBuds 5i a při zadání kódu AGT5STRAPOFF dostanete další řemínek zdarma.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

GeForce NOW v říjnu s více než dvěma desítkami nových her v knihovně

V říjnu má do knihovny GeForce NOW přibýt 10 novinek hned v den jejich vydání. Tento týden se to týkalo nejnovějšího dílu slavné FPS série Call of Duty: Black Ops 6 a MMORPG THRONE AND LIBERTY od společnosti NCSOFT. Kromě toho do knihovny přibývají i další hry, případně se rozšiřuje seznam platforem, ze kterých je lze na GeForce NOW spustit. Celkem se knihovna rozroste o více než dvě desítky titulů.

Nová aktualizace pro NVIDIA Account Portal navíc umožňuje členům podívat se na podrobnosti o jejich hraní a historii na GeForce NOW.

Seznam nových her v knihovně pro tento týden:

  • THRONE AND LIBERTY (novinka, Steam, 1. 10.)
  • Sifu (PC Game Pass, 2. 10.)
  • Bear and Breakfast (Epic Games Store, 3. 10.)
  • Monster Jam Showdown (Steam)
  • TerraTech Worlds (Steam)

Plánované rozšíření knihovny v říjnu:

  • Europa (novinka, Steam, 11. 10.)
  • Neva (novinka, Steam, 15. 10.)
  • MechWarrior 5: Clans (novinka, Steam and Xbox,16. 10.)
  • A Quiet Place: The Road Ahead (novinka, Steam, 17. 10.)
  • Worshippers of Cthulhu (novinka, Steam, 21. 10.)
  • No More Room in Hell 2 (novinka, Steam, 22. 10.)
  • Romancing SaGa 2: Revenge of the Seven (novinka, Steam, 24. 10.)
  • Call of Duty: Black Ops 6 (novinka, Steam and Battle.net, 25. 10.)
  • Life Is Strange: Double Exposure (novinka, Steam a Xbox, dostupné na Microsoft Store, 29. 10.)
  • Artisan TD (Steam)
  • ASKA (Steam)
  • DUCKSIDE (Steam)
  • Dwarven Realms (Steam)
  • Selaco (Steam)
  • Spirit City: Lofi Sessions (Steam)
  • Starcom: Unknown Space (Steam)
  • Star Trek Timelines (Steam)
Exit mobile version