Znalosti v oblasti AI jsou klíčové pro řešení nedostatku kvalifikovaných pracovníků v oblasti kyberbezpečnosti

PRAHA, ČR / SUNNYVALE, Kalifornie, 29. října 2025 — Společnost Fortinet, světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a průkopník konvergence sítí a zabezpečení, zveřejnila svou zprávu o globálním nedostatku znalostí v oblasti kybernetické bezpečnosti. Poukazuje na nové i stálé výzvy, kterým organizace v důsledku nedostatku znalostí v této oblasti čelí.

„Letošní průzkum nadále podtrhuje naléhavou potřebu investovat do talentů v oblasti kyberbezpečnosti,“ říká Carl Windsor, CISO ve společnosti Fortinet. „Bez řešení nedostatku znalostí budou organizace i nadále čelit rostoucímu počtu narušení bezpečnosti a eskalujícím nákladům. Závěry průzkumu poukazují na bod zlomu pro veřejný i soukromý sektor: bez radikálních opatření k budování a udržení odborných znalostí budou rizika a náklady jen dále růst.“

Průzkum byl proveden mezi více než 1 850 rozhodovacími činiteli v oblasti IT a kybernetické bezpečnosti z 29 různých zemí a lokalit. Respondenti průzkumu pocházejí z různých odvětví, včetně technologie (22 %), výroby (16 %) a finančních služeb (12 %).

Zpráva propojuje nedostatek kybernetických znalostí s rostoucími bezpečnostními a finančními riziky

Vzhledem k tomu, že kybernetické hrozby stále eskalují, organizace čelí realitě, že bezpečnostní útoky nejsou jen možností, ale jistotou. Aktuálně odhadovaný globální nedostatek více než 4,7 milionu kvalifikovaných odborníků vede k tomu, že tyto pozice zůstávají neobsazené v době, kdy jsou nejvíce potřebné. Mezi klíčové závěry o dopadu nedostatku znalostí na organizace po celém světě patří:

  • Počet narušení bezpečnosti se každým rokem zvyšuje. 86 % organizací v roce 2024 zaznamenalo alespoň jedno narušení kybernetické bezpečnosti, přičemž téměř třetina (28 %) hlásila pět nebo více narušení. Tyto údaje představují výrazný nárůst oproti roku 2021, kdy 80 % organizací nahlásilo narušení bezpečnosti a pouze 19 % čelilo pěti či více narušením.
  • Nedostatek znalostí v oblasti kyberbezpečnosti je klíčovým faktorem přispívajícím ke zvýšenému počtu narušení bezpečnosti. Více než 50 % dotázaných (54 %) uvedlo nedostatek znalostí a školení v oblasti IT bezpečnosti jako jednu z hlavních příčin narušení bezpečnosti v organizaci.
  • Finanční dopady narušení bezpečnosti zůstávají významné. Více než polovina (52 %) dotázaných organizací uvádí, že kybernetické incidenty je v roce 2024 stály více než 1 milion dolarů, což je v souladu s výsledky z předchozího roku a představuje výrazný nárůst oproti 38 % v roce 2021.

Zatímco AI nabízí zásadní úlevu v době přetrvávajícího nedostatku kybernetických znalostí, organizace možná ještě nejsou plně připraveny bezpečně využít její potenciál. Letošní průzkum zjistil, že bezpečnostní technologie s funkcemi AI se široce používají a AI skutečně může pomoci zmírnit zátěž bezpečnostních týmů s nedostatkem personálu. Týmům však chybí znalosti a odborné znalosti v oblasti umělé inteligence, aby mohly plně využít její potenciál.

Pokud jde o porozumění představenstva roli kyberbezpečnosti v organizaci, zpráva uvádí, že prioritizace kybernetické bezpečnosti na úrovni představenstva roste, členové představenstva si ale nejsou tak vědomi potenciálních rizik, která použití AI představuje pro jejich organizace. Tedy s rostoucím zájmem o kybernetickou bezpečnost bohužel porozumění dopadu AI zaostává.

Kybernetická bezpečnost se stala prioritou na úrovni představenstva, a to v důsledku rozmachu umělé inteligence a eskalace rizik pro podnikání. Vyplnění globální mezery ve znalostech zůstává zásadní. Organizace musí přehodnotit své postupy při přijímání zaměstnanců, využít nevyužité zdroje talentů a investovat do školení a zvyšování kvalifikace, aby si vybudovaly a udržely potřebné odborné znalosti. Certifikace uchazečů o zaměstnání v oblasti IT i nadále jsou sice vysoce ceněny zaměstnavateli, ale organizační podpora pro financování certifikací poklesla. Vyrovnání nedostatku kvalifikovaných pracovníků je zde klíčové pro odolnost podniků.

O společnosti Fortinet

Fortinet je hnací silou vývoje kybernetické bezpečnosti a konvergence síťových a bezpečnostních technologií. Jejím posláním je zabezpečit uživatele, zařízení a data na všech místech. Poskytuje tak kybernetickou bezpečnost všude tam, kde ji uživatelé potřebují, a to díky nejrozsáhlejšímu a nejucelenějšímu portfoliu řešení zahrnujícímu více než 50 produktů podnikové třídy. Řešením společnosti Fortinet, která patří k nejrozšířenějším, nejčastěji patentovaným a nejlépe ověřeným na trhu, důvěřuje přes půl milionu zákazníků. Fortinet Training Institute, jeden z největších a nejširších školicích programů v oboru, se snaží všem zpřístupnit vzdělání v oblasti kybernetické bezpečnosti a nové kariérní příležitosti. Spolupráce s respektovanými organizacemi z veřejného i soukromého sektoru, včetně CERT, vládních subjektů a akademické obce, je základním aspektem závazku společnosti Fortinet zvyšovat kybernetickou odolnost v celosvětovém měřítku. FortiGuard Labs, elitní výzkumná organizace společnosti Fortinet, vyvíjí a využívá špičkové technologie strojového učení a umělé inteligence s cílem poskytovat zákazníkům včasnou konzistentní ochranu nejvyšší úrovně spolu s informacemi o hrozbách, na něž mohou okamžitě reagovat. Další informace naleznete na stránkách https://www.fortinet.com, v blogu společnosti Fortinet a na stránkách laboratoří FortiGuard Labs.

STRV uzavřelo úspěšný rok, zaměřilo se na nová odvětví a investice do AI. Lubo Smid: Jsme v nejlepší kondici

Praha / Los Angeles 29. října 2025 – Tým vývojářů a designérů z STRV, který stojí za aplikacemi pro MLS nebo Porsche, oznámil finanční výsledky a novou strategii. Během loňského roku dosáhl obratu přes 300 milionů korun a zisku přes 17 milionů korun. Za posílením pozice na trhu stojí i nová vize zaměřená na umělou inteligenci a dynamicky rostoucí odvětví, jako je sport, fitness, fintech, e-commerce, retail a automotive.

„Poslední roky byly obdobím změn. Přizpůsobili jsme se novému trhu a nyní vidíme první výsledky. V jádru ale zůstává technicky špičkový tým, prvotřídní klienti z nejvyšších pater byznysu a důraz na silný design. Jsem přesvědčený, že STRV je v nejlepší kondici, v jaké bylo za dlouhou dobu. S plnou kontrolou nad společností mám jasnou vizi, jak posunout STRV do čela technologického vývoje, zejména v oblasti umělé inteligence, bez které to už zkrátka nejde,“ vysvětluje příběh posledních let Lubo Smid.

Ve výsledku si STRV v roce 2024 udrželo stabilní obrat přesahující 14,5 milionu dolarů (v aktuálním kurzu zhruba 300 milionů korun). Zisk přesáhl 800 tisíc dolarů, tedy téměř 17 milionů korun. STRV také bylo počtvrté za sebou zařazeno mezi nejlépe řízené firmy v Česku v rámci programu Deloitte Best Managed Companies, který hodnotí soukromé společnosti za jejich strategii, inovace, řízení a firemní kulturu. Rok završil Lubo Smid odkoupením 100% podílu ve společnosti.

I v roce 2024 STRV pokračovalo v pořádání akcí pro tuzemskou technologickou komunitu – proběhlo jich celkem osmnáct, přičemž většinu z nich tvořily odborné technické meetupy. Nejvýznamnější událostí byla večerní akce STRV Talks Stories of Landing Tech Teams, na které vystoupila Maria Zhang, bývalá VP of engineering v Instagramu, Googlu a LinkedInu. Celkem se na akce STRV v loňském roce registrovalo přes tisíc lidí.

Nový přístup STRV zahrnuje efektivnější interní fungování, obnovený důraz na klientské projekty, investice do umělé inteligence a zaměření se na oblasti s vyšším růstovým potenciálem. Tým se soustředí na digitálně se rozvíjející segmenty jako fitness, sport, retail, e-commerce, fintech a automotive, a zároveň posiluje týmy v USA, Londýně, regionu DACH a nově také na Blízkém východě. „Na trhu jsou teď příležitosti v podobě nových technologií a nových odvětví, která se digitalizují, a my jsme ve skvělé pozici toho využít,“ uzavírá Smid.

Více o STRV

STRV je technologická společnost, která se specializuje na vývoj moderních digitálních produktů. S týmem téměř 200 lidí od roku 2004 uvedla na trh stovky aplikací ve spolupráci s klienty Porsche, Microsoft, Barry’s, The Athletic, Barnes & Noble či Arnold Schwarzenegger. STRV se zaměřuje na hledání nových příležitostí a inovací při budování softwarových řešení budoucnosti. Díky ocenění jako Apple Design Award a předním pozicím na platformě Clutch si drží pozici lídra v oblasti digitálních projektů. STRV patří mezi nejatraktivnější technologické týmy u nás, za svou firemní kulturu si vysloužilo 4,7 hvězdičky na Glassdooru.

Stinná stránka umělé inteligence. Weby ve velkém čelí AI botům, jejich nápor může mít parametry i kybernetického útoku

Uživatelé čím dál více vyhledávají informace pomocí AI, která je pro ně automaticky získává, třídí a využívá z veřejně dostupných webových stránek. Toto takzvané scrapování však na weby vytváří velký nápor, který může mít i parametry kybernetického útoku. Umělá inteligence zároveň často přebírá obsah bez povolení ze strany webu. Jejich provozovatelé se proto scrapování snaží zakázat, některé AI platformy je ale i přesto obcházejí. Odborníci doporučují pořízení ochranných nástrojů, zároveň vyhlížejí i legislativní novinku – AI Act. Ten by měl pomoci větší regulaci i transparentnosti získávání dat.

Zvýšení komfortu, otevírání nových možností či suplování základních činností. V souvislosti s umělou inteligencí se skloňují zejména výhody, o něco méně jsou však zmiňovány potenciální problematické aspekty. Jedním z nich je takzvané scrapování pomocí AI botů, tedy automatické získávání dat z webů, typicky v případě, kdy uživatel vyhledává pomocí AI modelu konkrétní informace v otevřených zdrojích.

Pro poskytovatele webů to znamená v řadě případů extrémní zátěž. „V praxi jsme se u jednoho z našich klientů setkali s tím, že se jeho web musel během několik dní vypořádat se 120 tisíci dotazů od jediného AI bota,“ řekl Martin Michálek ze společnosti Pagespeed.ONE, která se zaměřuje na měření a optimalizaci rychlosti webů.

Když se například uživatel zeptá ChatGPT na něco, co vyžaduje procházení internetu, model si obsah z webů stáhne v reálném čase. Běžně na jeden dotaz projde třeba deset stránek i více, z toho několik může být na jednom webu. Na běžném sdíleném webhostingu to může způsobit krátké zpomalení nebo zpoždění odpovědí pro ostatní návštěvníky,“ vysvětlil princip Ivan Sárközi z obchodního oddělení poskytovatele hostingu WEDOS.

To je přitom zásadní rozdíl oproti vyhledávačům, které stránku načtou pouze jednou. „Pak ji zařadí do indexu a dál pracují s uloženými daty. Jazykové modely jako ChatGPT žádný index nemají, naopak při každém dotazu stahují obsah znovu a znovu. To může být problém i u menších webů,“ doplnil. Některé konkrétní příklady přitom ukazují, že chování AI botů může často nést podobné znaky jako kybernetický útok. „Setkali jsme se s tím, že přístup z infrastruktury AI modelu Claude byl natolik intenzivní, že začal zpomalovat nebo i krátkodobě odstavovat několik webů na sdíleném hostingu. Technicky to odpovídalo menšímu DDoS útoku, tak k tomu při řešení přistupovali i technici,“ řekl Sárközi.

Obcházení zákazů některými platformami

Problémem scrapování bývá to, že k němu často dochází bez jakéhokoliv povolení ze strany provozovatelů webů. „Z právního hlediska může scraping zasahovat do autorských a souvisejících práv, případně do práv k databázím. Zejména v případě takzvaného dolování z textu a dat. U obecnějších forem scrapingu může za určitých okolností dojít také k porušení smluvních podmínek, například pokud je přístup ke službě vázán na souhlas s nimi. Docházet může i k nekalé soutěži, jako je porušení obchodního tajemství, nebo neoprávněnému zpracování osobních údajů,“ řekl Jiří Čermák z advokátní kanceláře Jansa, Mokrý, Otevřel & partneři.

Některé weby a sociální sítě se proto snaží scrapování zakázat, podle odborníků jim však tento přístup může paradoxně uškodit, jak už ukázaly příklady v minulosti. „V dávných dobách podobně někteří zakazovali přístup botům od Googlu. Až pozdě zjistili, že je konkurence předběhla, protože Google jim přinášel cennou návštěvnost. Podobně je to teď s novou vlnou AI botů na webu. Rozhodně nedoporučuji paušálně přístupy zakazovat a dělat to jen v opodstatněných případech,“ řekl Martin Michálek.

Navíc je podle něj na zákazy již pozdě. „Všechno, co šlo, tak už AI boty scrapováno bylo, případně se tak stane na jiných podobných webech. Nehledě na to, že někteří AI boti – například velmi známý AI nástroj Perplexity – poměrně vychytrale obcházejí všechny zákazy,“ řekl Michálek.

Klíčová je tak podle něj ochrana jednotlivých webů, která by měla zahrnovat rozeznání AI botů a jejich případné zablokování či zpomalení. Kromě toho mohou být důležitými prvky také skrytí e-mailových adres či ochrana proti načítání obrázků z jiných stránek. Podobně se na problém dívá i marketingový specialista poskytovatele hostingu FORPSI Roman Pech, podle kterého zákazy samy o sobě problém nevyřeší. „Důležitější je kombinace technických opatření a právních kroků,“ doplnil.

AI Act pomůže, klíčový však bude tlak uživatelů

Jedním z právních zásahů by měla být připravovaná evropská legislativa pod označením AI Act. „Ta scraping sám o sobě nezakazuje, ale vyžaduje transparentnost ohledně dat použitých pro trénink velkých jazykových modelů a obecných modelů umělé inteligence, která jsou často získávána prostřednictvím vytěžování textu a dat,“ upřesnil advokát Jiří Čermák. Začátek platnosti AI Actu vyhlíží i poskytovatelé hostingu. „Dá se očekávat, že scrapování bude legální jen v určitých mezích – například pro výzkum nebo s výslovným souhlasem. Pro firmy to znamená potřebu více hlídat, odkud data pocházejí a jak jsou využívána,“ nastínil Roman Pech.

Sám přitom vidí budoucnost v regulovaném, transparentním a férovém scrapování. AI podle něj bude stále více potřebovat kvalitní data a scrapování je jedním ze způsobů, jak je získat. „Pokud se podaří nastavit jasná pravidla – technická i právní – může scrapování přinášet hodnotu bez toho, aby poškozovalo původní autory obsahu,“ uvedl. Podobný pohled přináší i advokát Jiří Čermák, podle něj zůstane scrapování běžnou a rozšířenou praxí, byť ve více regulované a technicky kontrolované podobě.

Odborníci zaměřující se na rychlost a výkon webu vnímají scrapování pomocí AI botů jako nový standard. „Je to fenomén, se kterým se musíme smířit. Neodejde sám od sebe pryč. AI boti a agenti budou stále schopnější a kromě pasivní konzumace textu a multimédií budou schopní plnit úkoly jako objednání letenek nebo nákup na eshopu,“ řekl Martin Michálek. Zásadní v tomto směru proto bude zejména tlak uživatelů AI nástrojů, kteří budou pokročilé funkce zvyšující komfort vyžadovat. „V takových případech už nebude možné provoz jednoduše blokovat, protože zákazníci tyto interakce budou chtít,“ uzavřel Sárközi.

Bohatá vánoční nadílka T-Mobilu: Široká nabídka telefonů se slevou až 8 tisíc korun, adventní kalendář plný odměn a soutěží i stylové termohrnečky pro každého

T-Mobile i letos zajistí, aby každý zůstal ve spojení se svými nejbližšími, a tradičně přidá i vánoční nadílku. Pro každého zákazníka je nachystaná na míru ušitá nabídka nového telefonu – na všechny mobily i další hardware lze totiž získat slevu až 8 tisíc korun. Čekání na Ježíška navíc zkrátí oblíbený adventní kalendář, soutěže o pohádkové pobyty, odměny od partnerů i dárky na prodejnách doslova pro každého.

„V předvánočním čase i o Vánocích mají být všichni spolu, ve spojení s těmi nejbližšími. Jako každý rok jsme tu pro naše zákazníky – neviditelný, ale silný parťák, na kterého se mohou spolehnout, a který vždy přináší něco navíc. Pomůže jim s nákupem dárků, zpříjemní společně strávený čas, potěší originálním vánočním dárkem i službami zdarma a umožní být ve spojení s těmi, kteří s námi nemohou být fyzicky. Protože o Vánocích nemá být nikdo sám. Věříme, že letošní nabídka udělá všem našim zákazníkům radost, vyloudí jim úsměv na tváři a umožní jim užít si kouzelné chvíle #MeziSvými,“ říká Petar Babić, obchodní ředitel segmentu rezidentních zákazníků T-Mobile.

Odměny pro každého zákazníka

Operátor od 1. 11. opět přináší speciální nabídku pro všechny své zákazníky. Na prodejnách i v e-shopu na ně čeká bohatá nadílka telefonů Samsung, Xiaomi a dalších. A vyberou si všichni – dokonce i ti, kteří místo telefonu dají přednost tabletu, herní konzoli, televizi nebo třeba chytrým hodinkám. Ať už se rozhodnou jakkoli, budou moci využít dotaci až 8 tisíc korun na nákup nového zařízení. Sleva platí na všechny telefony i další produkty v portfoliu operátora, pokud si prodlouží svou smlouvu nebo sjednají jeden z vybraných tarifů.

T-Mobile jako jediný operátor na trhu přináší také bonus 5 000 Kč na mobilní telefony k pořízení vybraných tarifů internetového připojení (Cable/Fiber). Rozšiřuje tak stávající seznam zvýhodněných zařízení, kam patří tablety, PlayStation nebo televizor.

Nezapomíná ani na drobné podnikatele. Ti při pořízení některého z Next tarifů získají vánoční slevu na nové zařízení. Výše slevy se odvíjí od vybraného tarifu a lze ji kombinovat s dalším cenovým zvýhodněním. Zároveň zákazníci, kteří si pořídí pevný internet Business Cable/Fiber a současně si aktivují nebo prodlouží program Magenta 1 Business, získají k přidělenému rozpočtu na nákup zařízení extra budget navíc. Zkrátka ale nepřijdou ani větší firemní zákazníci – ti získají v prosinci neomezená data na 7 dní zdarma při zakoupení jakéhokoliv jednorázového balíčku Data Extra na měsíc. Ten bude připraven k aktivaci v období 22. – 28. 12. v aplikaci Můj T-Mobile.

Atraktivní nabídka je připravena i pro držitele přeplacených karet. Ti si budou moci zakoupit datový balíček 24 GB na 6 nebo12 měsíců s vánoční slevou 50 %. Také si mohou užít 100Gigové Vánoce – k aktivnímu datovému balíčku s měsíční obnovou 20+5 GB získají vánočních 75 GB dat v aplikaci Můj T-Mobile zdarma.

Vánoce tradičně i v Magenta Moments

Na návštěvníky kamenných prodejen T-Mobile opět čeká oblíbený horký nápoj a nově také speciální čokoládové mikulášské překvapení. Pro uživatele aplikace je přichystán krásný dárek – zářivě magentový termohrneček, který zpříjemní chladné zimní dny. Stačí se na prodejně prokázat voucherem z Magenta Moments. Tam uživatelé také najdou od začátku adventu oblíbený kalendář, který jim přinese 24 políček plných překvapení, odměn, soutěží i zajímavých nabídek od partnerů. Soutěžit se bude třeba i o rodinný zájezd do Finska – do vesničky Santa Clause.

Detaily vánoční nabídky pro domácnosti zde: www.t-mobile.cz/vanoce,

pro firmy zde:  https://www.t-mobile.cz/podnikatele-firmy/vanoce

 

Smartphone Huawei Pura 80: stylový design, špičkový fotoaparát i chytré funkce založené na umělé inteligenci

Praha, 24. října 2025 – Huawei na trh uvádí nový telefon ze série Pura, který kombinuje špičkové zobrazování se sofistikovaným designem. Stylový vzhled smartphonu propojuje monochromatickou glazurovanou texturu s inovativním řemeslným zpracováním a představuje tak estetiku vycházející z motta „Grace of Glaze“. Hlavní předností modelu Pura 80 je výkonný fotoaparát, jenž nabízí autentickou reprodukci barev a chytré funkce zlepšující kvalitu pořizovaných fotografií.

Působivý design, prémiové zpracování a kvalitní materiály

Nová řada Huawei Pura 80 navazuje na charakteristický design značky a posouvá ho opět
o úroveň výš. Model Huawei Pura 80 Pro je dostupný ve třech atraktivních barevných variantách: červené (Glazed Red), bílé (Glazed White) a černé (Glazed Black). U modelu Pura 80 Ultra se mohou uživatelé těšit na dvě provedení: zlaté (Prestige Gold) a černé (Golden Black). U obou verzí přichází Huawei s elegantním, ale zároveň funkčním designem, který klade důraz na precizní zpracování a detail.

Klíčovým prvkem celé řady je nový Huawei X-True Display, který nabízí maximální jas až 3 000 nitů. Displej je tak mimořádně čistý a dobře čitelný i na přímém slunci. O špičkovou ochranu se stará druhá generace skla Gen Kunlun, díky němuž je displej až 20x odolnější proti rozbití při pádu. Model Pura 80 Ultra pak kvalitu skla Crystal Armor Kunlun posouvá ještě o něco výš – oproti běžnému sklu má až 25x vyšší odolnost proti pádu a 16x vyšší odolnost proti poškrábání. Díky tomu nový Huawei smartphone bez problémů zvládne všechny každodenní nástrahy bez poškození.

Výkonný fotoaparát pro zachycení každého momentu

Nová generace Huawei Pura 80 přichází se špičkovými fotoaparáty a pokročilými zobrazovacími technologiemi. Modely Pura 80 Pro a Pura 80 Ultra disponují jedno palcovými senzory, variabilní clonou F1.6 – F4.0 a systémem Ultra Lighting HDR. Ten zachycuje detaily i ve složitých světelných podmínkách a zajišťuje realistické vykreslení stínů a světel.

Model Pura 80 Ultra nabízí první systém přepínatelného duálního teleobjektivu pro flexibilní snímky z blízka i z dálky. Díky fotoaparátu Ultra Chroma XMAGE s 1,5 milionu multispektrálních kanálů jsou barvy živé a věrné – i při fotografování v noci či za slabého osvětlení. Pokročilé AI funkce, jako je Multi Exposure a Long Exposure, umožňují kreativně zachytit například i pohyb. Výsledkem je komplexní mobilní fotografování s realistickými barvami, jemnými detaily a přirozeným světlem.

Potlačení šumu i chytré úpravy díky AI

Modely Pura 80 Pro a Pura 80 Ultra představují pokročilou technologii AI Removal, se kterou se snadno zbavíte rušivých prvků kazících vaše fotografie. Díky intuitivnímu ovládání pomocí tahů rychle odstraníte kolemjdoucí, nepořádek na ulici nebo jakýkoli nežádoucí objekt. Všem pořízeným fotografiím tak dodáte profesionální vzhled. Další chytrou funkcí založenou na technologii umělé inteligence je tlačítko Smart Controls, které umožňuje rychlý přistup k nejpoužívanějším funkcím, například k fotoaparátu nebo poznámkovému bloku. Díky tomu si můžete svůj smartphone přizpůsobit přesně podle svých potřeb.

Řada Huawei Pura 80 podporuje obousměrné potlačení šumu během hovorů a postará se tak o ničím nerušené telefonáty. Díky umělé inteligenci dokáže rozpoznat lidský hlas a odfiltrovat okolní hluk, čímž zajišťuje jasný a čistý přenos hlasu. Novinkou je také funkce AI Messaging, díky níž modely Pura 80 Pro a Ultra dokážou inteligentně rozpoznat svého majitele. Když se podívá na telefon, zařízení automaticky zobrazí obsah nových zpráv a upozornění. Naopak při pohledu jiné osoby se obsah skryje a ochrání tak uživatelovo soukromí.

Novinka Huawei Pura 80 Pro je k dispozici na oficiálním e-shopu Huawei od 29 999 Kč. Druhý model, Huawei Pura 80 Ultra, pořídíte na oficiálním e-shopu Huawei od 41 999 Kč.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer Business Group naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

 

Zesnulého lze na Dušičky navštívit i virtuálně

V průběhu Dušiček navštíví hroby svých příbuzných a známých miliony Čechů. Prostřednictvím moderních aplikací lze však dnes již na řadu hřbitovů zavítat i virtuálně. Spíše než jako náhrada fyzické návštěvy zesnulého však tyto nástroje veřejnosti pomáhají zejména jednoduše najít přesné místo posledního odpočinku nebožtíka. Radnicím a dalším zřizovatelům pak umožňují zefektivnit správu pietního místa.

V Česku se dle Portálu veřejné správy nachází přibližně 11 tisíc hřbitovů. Přímo na svátek zesnulých zavítá podle průzkumu agentury STEM/MARK na nějaký z nich každý pátý Čech. Ačkoli jsou hřbitovy spjaty zejména s tradicemi a neměnností, i do fungování pietních míst postupem času promlouvají moderní technologie.

„Řada hřbitovů dnes disponuje vlastními aplikacemi, které uživatelům umožňují vyhledat hrob konkrétního zesnulého a často i nahlížet do fotografií náhrobků či využít možnost virtuální prohlídky,“ popisuje Drahomíra Zedníčková, výkonná ředitelka společnosti TopGis. Nejde zároveň pouze o hřbitovy ve velkých městech, ale svá aplikační a webová rozhraní mají často i pietní místa v malých obcích.

Pomůže najít místo hrobu

Virtuální návštěva podle Drahomíry Zedníčkové samozřejmě nenahradí fyzické zastavení za zesnulým. Právě v období Dušiček, kdy na hřbitovy často zavítají lidé, kteří u hrobu nebyli několik let, nastává mnohdy problém s hledáním konkrétního pomníku. V ten moment dokážou aplikace efektivně pomoci, protože v nich lze umístění hrobu zpravidla jednoduše dohledat.

„Jedná se o velmi užitečnou službu pro veřejnost. Primárním důvodem, proč si zřizovatelé nechávají komplexně zpracovávat data o hřbitovech, je však zejména snaha zefektivnit a zautomatizovat jejich správu,“ doplňuje zástupkyně společnosti TopGis, která se specializuje mimo jiné právě na tvorbu digitálních pasportů hřbitovů pro města a obce.

Digitální pasport svého hřbitova si v minulých letech nechaly vyhotovit například Otnice na Vyškovsku. „Pasport hřbitova je velmi přehledný, interaktivní a snáze dostupný veřejnosti. Pro místní samosprávu je velkým ulehčením administrativy spojené s pronájmem hrobových míst, kterou jsme předtím řešili pouze tištěnou verzí a složitým vyhledáváním v dokumentech,“ uvádí starosta Otnic Pavel Mezuláník.

Stejnou zkušenost sdílí i nedaleká Telnice. „Aplikace nám umožňuje u jednotlivých hrobových míst zobrazit fotografii hrobového zařízení a rovněž původní nájemní smlouvu. Dále hlídá nájemní dobu a její ukončení a zasílá včas upozornění do e-mailu obce,“ popisuje Bohumila Hrazdírová, místostarostka obce Telnice.

Nástroj pro moderní správu

Základním krokem při tvorbě komplexních pasportů hřbitova jsou detailní letecké snímky. Při přípravě pasportu pořizujeme ortofotomapu s rozlišením jeden centimetr na pixel, z níž následně vzniká geodeticky přesné zaměření všech hrobových míst. Pokud jsou některé z nich zakryty stromy, pomáhá nám mobilní laserový skener,“ nastiňuje Drahomíra Zedníčková.

Ve výsledné mapové aplikaci jsou ke každému hrobovému místu přiřazeny fotografie náhrobků, údaje o nájemcích, zemřelých i veškeré důležité smlouvy a další informace. Tyto prvky dohromady tvoří elektronickou hřbitovní knihu, kterou může vlastník kdykoli snadno aktualizovat. Software navíc umožňuje automatické generování šablon dokumentů pro přípravu nájemních smluv, upomínek či detailů hrobů, přičemž potřebné údaje se do nich synchronizují přímo z databáze. Odpadá tak nutnost ručního vyplňování.

„Ideální je společně s pasportizací hřbitova pořídit také pasport zeleně a mobiliáře. Na jednom místě pak vlastník bude mít kompletní informace pro plánování údržby a rozvoje hřbitova,“ uzavírá Drahomíra Zedníčková.

Panasonic Broadcast: Přelomové technologie a novinky 2025

Panasonic pokračuje ve zavádění inovací, které rozvíjejí video produkci a živé přenosy kombinací moderních technologií, flexibilních vzdálených systémů a inteligentního ovládání kamer.

V první polovině roku 2025 se společnost zaměřila na čtyři klíčové oblasti: vzdálenou produkci sportovních přenosů, moderní ovládání kamer, automatizaci a přesnost ve 4K studiích a prezentaci nejnovějších řešení na veletrhu IBC2025 v Amsterdamu.

Vzdálené sportovní produkce s KAIROS

Platforma Panasonic KAIROS, založená na IP technologii, umožňuje realizaci více živých přenosů současně s omezeným počtem osob přímo na místě události. Příkladem je Broadcast Remote Center v Praze, které zajišťuje přenosy zápasů nejvyšších fotbalových a hokejových lig. Centrum využívá tři jednotky KAIROS Core KC200 a osm ovládacích panelů, přičemž vzdálený přístup umožňuje diagnostiku a servis systému bez fyzické přítomnosti techniků. Toto řešení výrazně snižuje náklady a zvyšuje provozní efektivitu, umožňující obsluhu až osmi událostí současně.

Vzdělávání a rozvoj talentů v rámci KAIROS Academy

Staffordshire University ve Velké Británii se stala první britskou univerzitou, která se stala partnerem KAIROS Academy, a nabízí studentům moderní obor eSports s praktickým využitím IP technologií pro živou video produkci. Univerzita spolupracuje s Panasonicem a dlouhodobým partnerem Digital Garage, školícím budoucí operátory a studenty v ovládání platformy KAIROS.

Investice ve výši 2,7 milionu liber umožnila univerzitě vybavit své eSports vysílací centrum kamerami PTZ 4K, HDR studii a dvěma hlavními servery KAIROS AT-KC200, fungujícími podle standardu SMPTE ST 2110. Tato řešení umožňují virtualizaci funkcí tradičního switcheru, snižují množství mezisíťového vybavení a nabízejí moderní a nákladově efektivní prostředí pro eSports vysílání.

Být první britskou univerzitou v KAIROS Academy nám umožňuje využít know-how Panasonic a Digital Garage k tomu, abychom připravili studenty s klíčovými IP dovednostmi, které budou potřebovat pro budoucí video produkci, a zároveň nás to pozicuje jako akademického lídra v oblasti eSports broadcastingu, říká Richard Mortimer, Technical Services Manager na Uniwersytecie Staffordshire.

Nové kamerové kontroléry – AW-RP200GJ

Panasonic představil nový generaci dálkového ovladače kamer AW-RP200GJ, vybaveného historicky první funkcí makro a dvojitým joystickem, který umožňuje přesné ovládání více PTZ kamer současně. Díky intuitivní konfiguraci přes webový prohlížeč a podpoře až 200 kamer AW-RP200GJ zefektivňuje produkce s vysokou složitostí a umožňuje operátorům rychle nastavovat scény a automatizovat opakující se úkoly.

Automatické zaostřování ve studiích 4K

Další inovací je funkce automatického zaostřování u kamer AK-UBX100 a AK-UCX100, první svého druhu u studiových modelů 4K s typem senzoru 2/3. Funkce automatického zaostřování a další vylepšení, jako je režim Low Skew a Video TRUNK, umožňují udržet konzistentní kvalitu obrazu, urychlit konfiguraci a minimalizovat potřebu ručního nastavování. Kompaktní konstrukce a podpora široké škály IP protokolů (včetně SMPTE ST 2110, NDI® High Bandwidth a SRT) zajišťují flexibilitu v moderním, robotizovaném a dynamickém produkčním prostředí.

IBC2025 – Panasonic Media Hour

Během veletrhu IBC2025 v Amsterdamu představil Panasonic svá nejnovější řešení pro Broadcast & ProAV během Media Hour. V komorní atmosféře salonu Topaz byly představeny mimo jiné:

  • Inteligentní produkce na nové úrovni – automatické sledování objektů, AI-based klíčování bez použití green screenu a prezentace funkce Auto Framing.
  • Kompletní IP workflow ve standardu ST 2110 – integrace nejnovějších studiových kamer Panasonic, dynamických PTZ kamer a IT/IP platformy KAIROS.
  • Budoucnost robotizované produkce – prezentace pokročilých kamerových systémů, včetně hlavy D2 pro boxové kamery, sledovacích a zvedacích jednotek.

Společnost Panasonic Broadcast v roce 2025 doposud soustavně rozvíjela své portfolio řešení, která transformují způsob vysílání a video produkce. Od vývoje IT/IP platformy KAIROS, přes inteligentní studiové kamery s automatickým ostřením a nový ovladač s funkcí makro, až po prezentaci inovací na veletrhu IBC2025 – všechny tyto iniciativy demonstrují závazek společnosti vyvíjet technologie, které skutečně odpovídají potřebám odvětví.

Panasonic Connect Europe pokračuje v budování komplexního ekosystému Broadcast & ProAV a poskytuje tvůrcům, vysílacím společnostem a producentům větší flexibilitu, efektivitu a tvůrčí svobodu – bez ohledu na místo či rozsah produkce.

O skupině Panasonic

Společnost Panasonic Group, založená v roce 1918 a dnes globální lídr ve vývoji inovativních technologií a řešení pro širokou škálu aplikací v odvětvích spotřební elektroniky, bydlení, automobilového průmyslu, průmyslu, komunikací a energetiky po celém světě, přešla 1. dubna 2022 na systém provozních společností, přičemž společnost Panasonic Holdings Corporation slouží jako holdingová společnost a pod její záštitou je umístěno osm společností. Skupina zaznamenala konsolidované čisté tržby ve výši 54,12 miliardy EUR (8 496,4 miliardy JPY) za fiskální rok končící 31. března 2024. Další informace o skupině Panasonic naleznete na: https://holdings.panasonic/global/

O společnosti Panasonic Connect Europe

Společnost Panasonic Connect Europe zahájila svou činnost 1. října 2021 a vytvořila novou agilní organizaci zaměřenou na obchodní vztahy (Business-to-Business). S více než 400 zaměstnanci a pod vedením generálního ředitele Shusuke Aokiho si podnik klade za cíl přispívat k úspěchu svých zákazníků pomocí inovativních produktů a integrovaných systémů a služeb – to vše je navrženo tak, aby naplnilo jeho vizi Změnit práci, Pokročit ve společnosti a Připojit se k zítřku.

Společnost Panasonic Connect Europe má sídlo ve Wiesbadenu a skládá se z následujících obchodních jednotek:

  • Obchodní divize Mobile Solutions pomáhá mobilním pracovníkům zvyšovat produktivitu pomocí řady odolných notebooků, firemních tabletů a kapesních počítačů Toughbook.
  • Obchodní divize Media Entertainment zahrnující řešení vizuálních systémů, která nabízejí řadu vysoce jasných a spolehlivých projektorů, stejně jako vysoce kvalitní displeje; a Broadcast & ProAV nabízející řešení Smart Live Production z komplexního portfolia sestávajícího z PTZ a systémových kamer, videokamer, platformy Kairos IT/IP, přepínačů a robotických řešení, která jsou široce používána pro snímání živých událostí, sportovní produkci, televizi a studia xR.
  • Obchodní a průmyslová řešení poskytující technologická řešení na míru zaměřená na maloobchod, logistiku a výrobu. Navrženo tak, aby zvyšovalo provozní efektivitu a zlepšilo zkušenosti zákazníků a pomáhalo podnikům podávat co nejlepší výkony každý den.
  • Panasonic Factory Solutions Europe prodává širokou škálu inteligentních továrních řešení, včetně řešení pro výrobu elektroniky, robotických a svařovacích systémů a inženýrských softwarových řešení.

Pro více informací navštivte: https://eu.connect.panasonic.com

Navštivte stránku Panasonic Connect Europe na LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/panasonic-connect-europe/

Atlassian ukončil podporu Jira Data Center. Jaké mají firmy možnosti?

Praha 27. října 2025 – Globální technologická společnost Atlassian oznámila ukončení podpory svých produktů na Data Center. Produkt bude ukončovat ve dvou fázích. Od 30. března 2026 nepůjde pořídit nové DC licence ani nové DC doplňky pro nové zákazníky. Stávající zákazníci mohou licence rozšiřovat a obnovovat až do 30. března 2028. K 28. březnu 2029 DC přejde do read-only režimu. Do té doby běží technická podpora a záplaty kritických zranitelností. Firmy tak na přechod do cloudu mají tříleté období, během kterého musejí migrovat do cloudu.

„Firmy mívají z migrace do cloudu obavy, většinou zbytečně. Realita je ale taková, že cloud se posunul a dosud jsme nenarazili na kritickou funkci, kterou by nešlo přenést. Druhým stěžejním argumentem je to, že systém nepřeklápíme 1 : 1, ale společně navrhneme řešení pro firemní procesy tak, abychom využili co nejvíce cloudových funkcionalit, čímž vyčistíme zbytečný balast. Rozhodneme, co nahradí nativní funkcionality a k čemu dává smysl využít aplikace třetích stran, případně dodatečné customizace,“ vysvětluje Adam Rypel, Atlassian solution architect ze společnosti MoroSystems Orchestra, která je nejvýznamnějším Atlassian partnerem v CEE.

Kde budou data? V cloudu si lze zvolit datovou lokalitu (EU, US, AU, DE a další). Přístup chrání Atlassian Guard – samoobslužné SSO, bezpečnostní politiky a granulární vhled do celé organizace. Pro citlivé provozy slouží BYOK – vlastní šifrovací klíč v AWS, který zašifruje firemní data. Atlassian už dnes nabízí FedRAMP Moderate prostředí pro státní správu a pracuje na FedRAMP High / IL5, aby byly k dispozici ještě před koncem DC. Již nyní 75 % enterprise a regulovaných zákazníků Atlassianu funguje bezpečně v cloudu.

I největší migrace lze zvládnout do roka

Nativní data v Jira a Confluence je snadné přenést, problémy dnes dělají hlavně zastaralé procesy, velké množství aplikací třetích stran a nánosy customizací. Ty je třeba řešit iterativně, od analýzy přes testovací migrace, úklid až po uvedení do produkce a následně technickou podporu MoroSystems Orchestra. Přechod do cloudu lze plánovat přes víkend, s rollback plánem v případě, že se něco nepovede. Takové migrace provedla MoroSystems Orchestra pro klienty Česká spořitelna, Yunex Traffic nebo Sazka.

„U velkých migrací to není sprint, ale maraton s plánem. Na jedné z největších migrací jsme řešili tisíce uživatelů, přes milion issues a roky customizací. Probíhala těsná spolupráce a intenzivní konzultace k migraci dat. Pracovali jsme v agilních sprintech a průběžně reagovali na všechny výzvy. Výsledkem byl intuitivnější a moderní systém, který využívá převážně nativní funkcionality, umožňuje jednodušší integrace s ostatními systémy a neustále se velmi rychle rozvíjí,“ dodává Adam Rypel.

Více o MoroSystems Orchestra

MoroSystems Orchestra je součástí přední české technologicko-konzultační společnosti MoroSystems. Její experti zastávají roli konzultantů a průvodců změnou ve firmách. Těm pomáhají projít kulturní, procesní i technologickou transformací vedoucí k efektivnější a smysluplnější spolupráci. Provázejí lidi a týmy změnou mindsetu, ladí procesy a implementují špičkové nástroje od Atlassianu. Zároveň jsou předními partnery této globální společnosti v CEE regionu. Jejich posláním je udávat trendy v oblasti spolupráce a vést tím klienty k lepším výsledkům, rychlejším inovacím a vyšší konkurenceschopnosti.

Unity, společný svět výhod Air Bank a O2, se otevírá statisícům dalších zákazníků: nově stačí mít služby jen u jedné společnosti

  • Ještě víc výhod pro ještě více zákazníků – unikátní ekosystém Unity otevírá své brány všem nefiremním zákazníkům O2 a Air Bank.
  • Nyní stačí mít služby pouze u jedné společnosti – buď u O2, nebo Air Bank.
  • Společně se současným více než půl milionem členů si tak výhody Unity mohou nově užívat statisíce dalších zákazníků.
  • V aplikaci Moje O2 nebo My Air najdou širokou nabídku benefitů, jako jsou zvýhodněné nabídky zařízení nebo exkluzivní vstupy na koncerty a další kulturní akce.
  • Odměnu 300 Kč, nejoblíbenější benefit v Unity, získávají i nadále společní zákazníci O2 a Air Bank po splnění jednoduchých podmínek.

„Naším cílem je, aby co nejvíce zákazníků bylo odměněno za loajalitu a využívání služeb u O2 a Air Bank. Nově stačí mít služby jen u jedné z těchto společností a můžete začít využívat výhody unikátního ekosystému Unity v rámci skupiny PPF,“ říká Kryštof Sochna, který je zodpovědný za projekt Unity.

Bohatou nabídku benefitů tak nyní najdou v aplikaci Moje O2 nebo My Air vedle současného více než půl milionu stávajících členů další statisíce zákazníků.

Exkluzivní výhody pro všechny nefiremní zákazníky O2 a Air Bank

Unity už druhým rokem přináší svým členům jedinečné výhody. Patří mezi ně vouchery na výhodné nákupy zařízení – například 5G telefony, televize nebo chytré příslušenství – a také soutěže o vstupenky na atraktivní kulturní a sportovní akce nebo přístup k výhodám v rámci skupiny PPF.

Aktuálně si mohou všichni nefiremní zákazníci O2 a Air Bank pořídit například novou ochrannou fólii WG Premium Phone, která ochrání displej telefonu před poškrábáním. Ve světě výhod Unity ji najdou za exkluzivní cenu 99 Kč místo běžných 499 Kč. Zákazníci si ji mohou nechat aplikovat přesně na míru ve kterékoli O2 Prodejně.

„Unity se neustále vyvíjí, naším cílem je, aby se zákazníci vždy měli na co těšit – ať už jde o exkluzivní nabídky, odměny nebo soutěže o vstupenky na sportovní a kulturní akce. Chceme, aby si každý člen Unity mohl vybrat přesně ty výhody, které mu dávají smysl. Právě teď navíc připravujeme vánoční nabídku, díky které si naši zákazníci mohou pořídit dárky pod stromeček ještě výhodněji,“ upřesňuje Kryštof Sochna.

Odměna 300 Kč zůstává pro společné zákazníky

Nejoblíbenější benefit – pravidelná měsíční odměna 300 Kč zpět na účet – je nadále vyhrazen pro společné zákazníky O2 a Air Bank a zůstává pilířem Unity. Stačí splnit jednoduché podmínky: využívat služby O2 hrazené fakturou v minimální výši 600 Kč, platit je z účtu u Air Bank a měsíčně alespoň pětkrát zaplatit kartou k tomuto účtu.

Jak využívat výhody v Unity?

Přístup do Unity je jednoduchý. Zákazníci se přihlásí do své aplikace Moje O2 nebo My Air, kde si v sekci Unity mohou benefity aktivovat jedním kliknutím. Nabídky se pak zobrazují přímo na hlavní stránce a je možné je okamžitě využít. Díky tomu mají zákazníci vždy přehled o aktuálních výhodách a mohou si vybrat přesně ty, které jim nejvíce vyhovují.

O společnosti Air Bank a.s.

Air Bank, člen skupiny PPF, je moderní a inovativní česká banka s přehledným online bankovnictvím a vlastní pobočkovou sítí. Klientům poskytuje jednoduchá a srozumitelná řešení pro všechno, co se v životě točí kolem peněz. Ceník banky bez absurdních poplatků, hvězdiček nebo malého písma se vejde na jedinou stranu A4. Air Bank také provozuje online P2P platformu pro půjčování a investování Zonky. Vizí Air Bank je být bankou, kterou mohou mít lidé rádi. Mezi její hodnoty proto patří jednoduchost, odvaha, pravdivost a přátelství.

Více informací najdete na webu www.airbank.cz.

 

Partner pro největší firmy i veřejnou správu. BIQ Group rozšiřuje týmy, posiluje partnerství a modernizuje brand

Praha 24. října – Technologická skupina BIQ Group, která pomáhá rostoucím společnostem zvládat komplexní IT projekty, roste a modernizuje svůj brand. Ten nyní lépe reflektuje ambice společnosti z hlediska dodávky klíčových digitálních projektů a zastřešuje všechny členy skupiny reprezentující jednotlivé kompetence. Mezi ty hlavní patří ekosystémy SAP, Microsoft, Atlassian a Kentico, ale také softwarový vývoj, consulting a outsourcing IT kapacit. Klientům tak přináší silné technologické zázemí a pomáhá zvládat digitální transformace a řešit klíčové výzvy rychle se měnícího světa.

“Společně s posílením skupiny jsme sjednotili také vizuál a prezentaci navenek. Pomáháme klientům zvládat komplexní IT projekty a zjednodušujeme jim život digitalizací. Rozumíme jak technologiím, tak byznysu, díky čemuž dokážeme pokrýt potřeby těch největších hráčů nejen na českém trhu. Naší strategii stavíme na osvědčených ekosystémech SAP, Microsoft, Atlassian a Kentico, doplněné o klasický softwarový vývoj či odborné IT kompetence v perspektivních oborech jako je práce s daty a AI. Nový brand to celé zastřešuje, lépe reflektuje naší vizi, cíle a hodnoty. Zároveň jsme spustili nový web, aby bylo na první pohled jasné, kdo jsme a co můžeme jako skupina pro klienty udělat” uvádí Marcel Červený, CEO a spoluzakladatel BIQ Group.

“Aktuálně udává směr cloud a potřeba rozsáhlé digitalizace. Například v e-commerce vidíme masivní přesun zákazníků do cloudu. Rostou požadavky na rychlé nasazení řešení jako jsou B2B portály umožňující prodej v EU a USA, ať už se jedná o retail nebo třeba farmaceutické společnosti. Zároveň zaznamenáváme vysokou poptávku po dodání IT specialistů. Chceme ukázat, že dokážeme zajistit komplexní dodávku těchto služeb,“ dodává Boris Zovčák, spoluzakladatel BIQ Group.

Pestrost projektů reprezentují úspěšné realizace pro společnosti ČEZ, Škoda Auto, E.ON, Sazka, Unipetrol, ČD Cargo, rodinné firmy Bednar, Veacom, Univerzitu Tomáše Bati nebo Ministerstvo kultury. BIQ Group je prostřednictvím Bluesoftu nejsilnějším partnerem Kentico v Čechách. Letos skupina získala oprávnění k prodeji licencí podnikového systému SAP s ambicí je patřit v Česku mezi tři největší partnery této globální společnosti. Dále je Solution Partnerem pro Microsoft a Gold partnerem Atlassianu.

“Nový brand podtrhuje naší kontinuální práci, etablovanost coby silného IT hráče na českém trhu a pomáhá nám srozumitelně vystupovat na trhu vůči klientům i partnerům. Chceme vystupovat jako ti, kteří dodávají řešení s jasnou přidanou hodnotou a byznysovou kontinuitou,” vysvětluje Ondřej Prášek, vedoucí marketingu v BIQ Group.

Na trhu chybí kompetence i schopnost řídit velké digitalizační projekty

V BIQ Group reflektujeme vysokou poptávku po lidech, kteří dokáží odřídit velké digitalizační projekty, jako například vývoj B2B portálů pro automotive. Tomu odpovídá i vysoký počet zhavarovaných projektů, které mnohé firmy často vrátí o několik kroků zpět.

“Na trhu vidíme spoustu digitalizačních projektů, které nejsou kvalitně odřízené. Sami je stále častěji přebíráme, ať už se jedná o firmy nebo státní sektor. V BIQ Group proto chceme ukázat, že dokážeme být spolehlivým partnerem a postarat se nejen o kvalitní dodávku, ale také adopci a byznysovou kontinuitu. Jedině tak můžeme dodat trvalou hodnotu a ochránit investice klientů do nových digitálních řešení,” dodává Marcel Červený.

Více o BiQ Group

BIQ Group je technologická skupina, která pomáhá ambiciózním firmám zvládat výzvy digitálního světa. Spojuje špičkové IT společnosti a odborníky napříč technologiemi, kteří doručují funkční řešení – od vývoje softwaru na míru až po implementaci platforem SAP, Microsoft, Atlassian či Kentico Xperience.
Díky propojení expertíz v rámci skupiny zajišťuje komplexní IT služby od analýzy a architektury přes vývoj, integrace, provozní podporu a dlouhodobý rozvoj systémů. V projektech staví na zodpovědnosti, odbornosti a partnerském přístupu, který firmám přináší měřitelný výsledek a byznysový růst.
BIQ Group působí v České republice a na Slovensku, tvoří ji více než 700 vývojářů a specialistů. Její řešení používají společnosti T-Mobile, DPD SK, Škoda Auto, Allianz pojišťovna, ČD Cargo, Sazka, Unipetrol, Konica Minolta, Raiffeisenbank či Tatra banka a řada dalších.

Exit mobile version