Organizace Místní místním pomáhá ohroženým lidem bez domova. T-Mobile ji podpořil v rámci výzvy Česko bez předsudků

Lidé bez domova se často setkávají s předsudečným násilím – žijí na okraji společnosti, která je „nevidí“, a násilí vůči nim tak bývá o to intenzivnější. Organizace Místní místním jim v rámci Solidární sítě pražských podniků poskytuje základní služby, ale také poradenství. Její projekt Bez předsudků podpořila i společnost T-Mobile v rámci grantové výzvy „Česko bez předsudků“, na které procesně spolupracovala Nadace VIA a organizace In IUSTITIA. Místní místním díky tomu bude moci rozšířit svou kapacitu pomoci a osvěty.

Loni proběhla grantová výzva Česko bez předsudků, vypsaná a financovaná společností T-Mobile. Do výzvy se zapojily organizace, jejichž projekty podporují skupiny ohrožené předsudečným násilím nebo motivují k nahlašování těchto činů a zaměřují se na osvětu nebo vzdělávání. Podle organizace In IUSTITIA patří mezi nejohroženější skupiny lidé z důvodu své etnicity (Romové), národnosti (Ukrajinci), sexuální orientace (LGBTQ+), pohlaví (ženy), zdravotního postižení. Ohroženi jsou ale také lidé bez domova. Celkem bylo v rámci výzvy grantem od T-Mobilu podpořeno osm organizací a projektů částkou 1 500 000 korun. V rámci předvánoční sbírky Spolu proti předsudkům také operátor vybral téměř půl milionu korun, částku zdvojnásobil a dorovnal na rovný 1 milion korun na podporu organizace In IUSTITIA.

„Jménem celého týmu In IUSTITIA a zejména našich klientů bych chtěla T-Mobilu i všem dárcům moc poděkovat. Vážíme si nejen významné finanční podpory, ale především toho, že T-Mobile a lidé v něm se o předsudečné násilí a pomoc obětem zajímají a stále hledají nové příležitosti, jak toto palčivé téma zviditelnit a postavení lidí napadených pro to, kým jsou, zlepšit,“ říká Klára Kalibová, ředitelka In IUSTITIA. „Výtěžek sbírky pokryje tisíce hodin práce právního týmu, terapeutů a sociálních pracovníků a pomůže tak desítkám obětí předsudečného násilí.“

Mezi podpořenými v rámci Česko bez předsudků je i projekt Bez předsudků organizace Místní místním, která pomáhá lidem bez domova a v nouzi. Poskytuje jim základní služby, ale také šíří osvětu jak vůči nim, tak vůči většinové společnosti a pořádá akce a sbírky na okamžitou a přímou pomoc lidem bez domova. Ti se kvůli stigmatizaci a předsudkům zároveň stávají oběťmi předsudečného násilí. Běžně žijí na ulicích nebo v opuštěných prostorech, kde jsou vystaveni vyššímu riziku útoků. To se ještě násobí, pokud je zároveň daná osoba žena, patří do LGBTQ+ komunity nebo do Česka přišla v rámci migrace.

„Přístup lidí bez domova ke spravedlnosti je velmi limitovaný, většina z nich útoky vůbec nenahlásí a často mohou být napadáni i opakovaně a velice brutálně. Přitom se ale o předsudečném násilí vůči lidem bez domova nemluví, takže i pro ně samotné je složité jej rozpoznat a vyhledat pomoc. Na tyto problémy cílí projekt Bez předsudků,“ říká Ester Pacltová, ředitelka Místní místním. „Zároveň naše Solidární síť propojuje kavárny, podniky a veřejná místa, jež zdarma nabízejí služby jako toalety, voda či nabití telefonu potřebným. 40 podniků po Praze aktuálně poskytuje přes 200 základních služeb a 7 typů voucherů třeba na jídlo, nápoje, lístky do divadla nebo oblečení.“

„Díky telekomunikačním technologiím jsme stále více propojeni, přesto mezi námi žijí lidé, kteří zůstávají pro společnost neviditelní. Chceme poskytovat službu nejen našim zákazníkům, ale společnosti jako celku. Organizace Místní místním má s pomocí lidem bez domova bohaté zkušenosti a my jim velice rádi umožňujeme sílu jejich pomoci znásobit,“ říká Martin Orgoník, ředitel vnějších vztahů a udržitelnosti T-Mobile. „Osobně věřím, že společnost není k potřebám lidí bez domova lhostejná, ale musí o nich vědět. Rádi jsme proto podpořili i informační kampaň, proškolení zaměstnanců v tématu předsudečného násilí, zrecyklované telefony pro spojení lidí bez domova s jejich blízkými či zajištění spojení při shánění práce. Příběhy z terénu jsou často neuvěřitelné, a i tato pomoc může být vstupenkou do běžného života.“

HONOR uvádí na evropský trh model HONOR Magic7 Pro

Vlajková loď poháněná umělou inteligencí, nabitá novými funkcemi, které zjednodušují uživatelům každodenní život a přinášejí revoluční zážitek z fotografování

[Praha, 15. ledna 2025] – Globální technologická značka HONOR dnes oznámila uvedení chytrého telefonu HONOR Magic7 Pro na evropský trh. HONOR, věrný své vizi poskytovat jedinečný zážitek z telefonů s umělou inteligencí, představil model HONOR Magic7 Pro, který je vybaven špičkovými AI funkcemi, jež přinášejí revoluci v oblasti fotografování, zlepšují kvalitu zobrazení a poskytují výjimečný hardwarový výkon. Navíc je HONOR Magic7 Pro vybaven také předinstalovanou aplikací Google Gemini[1], která pomáhá uživatelům rozvíjet nápady, učit se novými způsoby, psát e-maily, plánovat události a mnohem více.

„Máme velkou radost, že můžeme představit model HONOR Magic7 Pro, který nastavuje nový standard pro chytré telefony s AI díky špičkovým funkcím. Ty přinášejí uživatelům inteligentní řešení na dosah ruky a usnadňují a zpříjemňují jim každodenní život,“ uvedl Martin Pipek, marketingový ředitel společnosti HONOR Česko. „Po úspěšném roce 2024 zahajujeme rok 2025 uvedením očekávaných modelů Magic7 Lite a Magic7 Pro a těšíme se, co přinese zbytek roku.“

Ještě chytřejší životní styl s MagicOS 9.0 s umělou inteligencí

Řada HONOR Magic7 nabízí skutečně personalizované a inteligentní rozhraní, které hladce integruje umělou inteligenci do každodenních úkolů.

S vylepšenými funkcemi Magic Portal[2] mohou uživatelé označovat požadované objekty na obrazovce a okamžitě získat textové a obrazové rozpoznání, stejně jako přístup k požadovaným službám aplikací. Magic Portal podporuje široké spektrum aplikací pro různé scénáře uživatelů, včetně sociálních médií, zábavy, cestování, produktivity a nakupování. Díky zlepšenému sémantickému porozumění funkce Magic Portal není problém rozeznat památky a duševní vlastnictví ve filmech a umožnit tak uživatelům snadno přejít přímo na zábavní aplikace.

Řada HONOR Magic7 umožňuje uživatelům maximalizovat produktivitu a nabízí širokou škálu funkcí, jako jsou AI Translation a HONOR Notes, díky čemuž je nezbytným nástrojem pro profesionály usilující pracovat co nejvíce efektivně. Funkce AI Translation nabízí okamžitý překlad až do 13 jazyků[3], což uživatelům pomáhá překlenout jazykové mezery během interakcí v reálném čase. Kromě toho HONOR Notes podporuje funkci AI Summary, která dokáže rychle analyzovat obsah poznámek uživatelů a poskytnout abstrakt obsahu, zatímco AI Minutes umožňuje uživatelům vytáhnout podstatné body z dlouhých zápisů z jednání nebo školicích materiálů.

Aplikace Google Gemini

Rozhraní Gemini umožňuje rychlý přístup k asistentovi Google AI a kontextovou nápovědu k tomu, co je na obrazovce. S Gemini mohou uživatelé vyhledávat a provádět akce na základě informací z aplikací a služeb Google, jako jsou Mapy, YouTube, Letenky a Hotely. Navíc lze pomocí Gemini vytvářet poutavé obrázky pro zábavu, inspiraci, práci a cokoli mezi tím. S funkcí Gemini Live lze brainstormovat nápady, zjednodušovat složitá témata nebo se připravovat na důležité rozhovory díky odpovědím v reálném čase – stačí kliknout na tlačítko Gemini Live v aplikaci. Aplikace Gemini je navržena tak, aby se přizpůsobila různým stylům konverzace, a umožňuje uživatelům měnit myšlenky uprostřed věty, klást doplňující otázky a bez námahy se věnovat více úkolům najednou.

Revoluční zážitek z fotografování s AI HONOR IMAGE ENGINE

Aby uživatelům poskytl výjimečný zážitek z fotografování, je HONOR Magic7 Pro vybaven pokročilým kamerovým systémem HONOR AI Falcon. S hlavním fotoaparátem HONOR Falcon s rozlišením 50 Mpx mohou uživatelé zachytit složité detaily a jas v různých světelných podmínkách díky špičkovému 1/1,3palcovému snímači Super Dynamic HONOR Falcon Camera a objektivu s nastavitelnou clonou f/1,4.

Širokoúhlý fotoaparát s rozlišením 50 Mpx rozšiřuje zorné pole uživatelů, takže je ideální na pořizování snímků krajiny nebo skupinové fotografie. Kromě toho je 200MP teleobjektiv ideální pro ty, kteří rádi fotografují vzdálené objekty a noční scenérie. Tento pokročilý 1/1,4palcový teleobjektiv s velkou clonou f/2,6 zajišťuje vynikající ostrost a výjimečné zachycení světla i v náročných světelných podmínkách.

Chytrý telefon HONOR Magic7 Pro využívá sílu modelů Light and Shadow Portrait Large Model, Capture Enhancement Large Model a Telephoto Enhancement Large Model a integruje AI HONOR IMAGE ENGINE – první mobilní zobrazovací systém v odvětví s velkými hybridními AI modely (zařízení-cloud), který uživatelům poskytuje sofistikovaný a inteligentní fotografický zážitek s pokročilými zobrazovacími schopnostmi. Režimy Harcourt Portrait Modes nabízejí kreativní možnosti pro zachycení působivých portrétů s precizním osvětlením, zatímco funkce AI Enhanced Portrait umožňuje vytvářet portréty s ultravysokým rozlišením, které zajišťuje, že vyniknou skutečné barvy každého objektu.

HONOR představuje také funkci AI Super Zoom, navrženou pro zachycení úchvatných scenérií s ohromujícím rozsahem ohniskové vzdálenosti od 30x do 100x, která dokáže zachytit nádherně čisté snímky i z velké vzdálenosti. Díky funkci HONOR AI Motion Sensing Capture mohou uživatelé zachytit vzácné okamžiky s výjimečnou ostrostí. Funkce HD Super Burst navíc umožňuje uživatelům zachytit vysokorychlostní akční sekvence s přesností 10 snímků za sekundu, což zajišťuje, že každý pohyb bude zachycen s maximální přesností na každém jednotlivém snímku.

Bezkonkurenční výdrž baterie v kombinaci s výjimečným herním výkonem

S třetí generací křemíkovo-uhlíkové baterie o kapacitě 5 270 mAh[4] přináší řada HONOR Magic7 inovativní řešení s využitím anodových materiálů na bázi křemíku pro zlepšení výkonu. Tato baterie zajišťuje spolehlivý provoz i při nízkých teplotách a podporuje rychlé 100W kabelové nabíjení a 80W bezdrátové nabíjení HONOR SuperCharge. S kompatibilní nabíječkou lze dosáhnout plného nabití již za pouhých 33 minut[5]. Integrovaný čip 4 v 1 HONOR E2 navíc zlepšuje správu energie, provádí detekci stavu baterie a inteligentně upravuje proud na základě faktorů prostředí a požadavků na pracovní zátěž. Tato inovace zvyšuje bezpečnost a spolehlivost a zároveň prodlužuje životnost baterie i při extrémních povětrnostních podmínkách.

Řada HONOR Magic7 je poháněna platformou Snapdragon® 8 Elite Mobile[6], vybavena pokročilým procesorem Qualcomm® Oryon CPU a grafickým procesorem Qualcomm® Adreno GPU. Ve spojení s první technologií AI Real-Time Rendering, podporovanou umělou inteligencí v zařízení a heterogenní výpočetní architekturou Snapdragon, poskytuje zařízení grafiku na úrovni PC a téměř plnohodnotné hraní, což uživatelům umožňuje vychutnat si jedinečný herní zážitek s rychlou odezvou.

Smartphony řady HONOR Magic7 jako první disponují funkcí AI Predictive Scheduling Engine, která využívá predikci scén pomocí umělé inteligence a přesné rozpoznávání snímkové frekvence pro optimální správu systému, čímž zajišťuje špičkovou stabilitu snímkové frekvence s odchylkami pod 0,2[7]. Zařízení navíc posiluje stereo reproduktor díky integrované ultravelké zvukové komoře a prostorovému zvuku. Díky algoritmu pro vylepšení basů tato funkce zajišťuje silné a rezonující basy pro bohatší zvukový zážitek.

Průkopnická simulace přirozeného světla s displejem Natural Light HONOR AI Eye Comfort Display

Řada HONOR Magic7 se může pochlubit řadou umělou inteligencí podporovaných funkcí pro pohodlí očí, včetně kruhově polarizovaného displeje, který napodobuje vlastnosti slunečního světla a poskytuje jemné a konzistentní osvětlení z jakéhokoli úhlu.

S 4320Hz bezrizikovým PWM stmíváním[8], cirkadiánním nočním zobrazením, zobrazením přirozených tónů, technologií nízkého vyzařování modrého světla na úrovni hardwaru a dalšími funkcemi představuje 6,8palcová řada HONOR Magic7 průlom s displejem Natural Light HONOR AI Eye Comfort Display, který dosahuje komplexní simulace přirozeného světla – včetně barev, spektra, polarizace, kontinuity a jasu. Tento displej stanovuje nový standard v péči o oči tím, že napodobuje přirozené vlastnosti světla napříč všemi rozměry. Kromě toho poskytuje výjimečnou odolnost displeje HONOR NanoCrystal Shield, který je desetkrát odolnější vůči pádům než běžné sklo[9] a je certifikován pro odolnost proti prachu a vodě, což zajišťuje, že řada HONOR Magic7 je chráněna před každodenním opotřebením.

Barva, cena, dostupnost

Model HONOR Magic7 Pro je dostupný v barvách Lunar Shadow Grey a Black. Na českém trhu je v prodeji od 15. 1. 2025 za doporučenou cenu 31 990 Kč. Aktuálně lze při nákupu využít slevový kód v hodnotě 4 000 Kč. Po jeho uplatnění je tedy cena telefonu 27 990 Kč.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.honor.com/cz.

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

  1. Google, Android a Gemini jsou ochranné známky společnosti Google LLC. Mobilní aplikace Gemini je dostupná na vybraných zařízeních, ve vybraných jazycích a zemích. Je vyžadováno připojení k internetu. Přesnost odpovědí si prosím ověřte.
  2. Podporuje určité aplikace. Funkčnost může být ovlivněna faktory, jako jsou aktualizace aplikací. Vždy vycházejte z aktuálního scénáře.
  3. Tato funkce podporuje 13 jazyků, včetně angličtiny, francouzštiny, italštiny, němčiny, španělštiny, ruštiny, japonštiny, turečtiny, španělštiny (latinskoamerické), malajštiny, arabštiny a čínštiny (mandarínština a kantonština).
  4. Typická kapacita baterie. Jmenovitá kapacita nevyměnitelné baterie HONOR Magic7 Pro je 5 170 mAh (EU).
  5. Data z laboratoří HONOR.
  6. Snapdragon je ochranná známka společnosti Qualcomm Incorporated, registrovaná ve Spojených státech a dalších zemích.
  7. Data z laboratoří HONOR.
  8. Technologie ultra-vysokofrekvenčního PWM stmívání s frekvencí 4 320 Hz je certifikována TÜV Rheinland jako bezproblémová (Flicker-free) a dosahuje úrovně stmívání bez rizika. Testovací standard pro certifikaci TÜV Rheinland Flicker-free vychází z korelace mezi úrovní rizika blikání a frekvencí blikání podle normy IEEE Std 1789-2015, která definuje úroveň bez blikání při stmívací frekvenci vyšší než 3 125 Hz. Telefon není zdravotní pomůcka a není možné ho používat k léčbě.
  9. Data pocházejí z laboratoří HONOR a porovnávají odolnost skla NanoCrystal a běžného skla při pádu za stejných podmínek zátěže. Telefon jako elektronické zařízení je stále vystaven riziku poškození při pádu. Dbejte prosím zvýšené opatrnosti, abyste se vyhnuli pádům a nárazům.

USB-C: Povinný standard pro udržitelnější Evropu. Co vedlo k této změně?

Evropská regulace, která zavádí povinnost sjednocení konektoru USB-C, vzbuzuje protichůdné reakce. Zatímco její zastánci ji považují za zásadní krok k omezení elektroodpadu, odpůrci varují před možným omezením inovací. Elektroodpad je přitom nejrychleji rostoucím typem odpadu na světě – podle Global E-Waste Monitoru se jeho produkce zvyšuje dokonce pětkrát rychleji, než se předpokládalo. Nové opatření má ušetřit až 11 000 tun elektroodpadu ročně. Důležitý kontext pro zavádění nového opatření popisuje v komentáři David Chytil, člen představenstva společnosti REMA Systém.

Počátky diskuse o standardizaci nabíjecích konektorů v Evropě sahají až do roku 2009. Tehdy bylo na trhu používáno více než 30 různých typů konektorů pro elektronická zařízení, což generovalo enormní množství elektroodpadu. Evropská komise proto iniciovala vznik memoranda s předními výrobci elektroniky, jako byly společnosti Samsung, Huawei či Nokia. Výsledkem bylo rozšíření micro-USB jakožto standardu pro mnoho zařízení. Tento krok představoval první pokus o omezení fragmentace trhu a redukci odpadu, absence právně závazných opatření však reálný dopad memoranda výrazně omezila.

USB-C jako závazný standard

S technologickým pokrokem a zaváděním nových konektorů bylo jasné, že dobrovolná opatření nestačí. Evropská unie proto v roce 2022 přijala právní rámec, který od 28. prosince 2024 zavedl aktuálně velmi diskutovanou povinnost vybavovat nová elektronická zařízení konektorem USB-C. Tato regulace se vztahuje na mobilní telefony, tablety, sluchátka, kamery a další zařízení s nabíjecím výkonem do 100 W. Notebooky budou muset splňovat tuto normu od 28. dubna 2026. Existují výjimky – například u zařízení s vysokým výkonem nebo naopak konstrukčně malých přístrojů –, regulace navíc neřeší bezdrátové nabíjení ani datové toky. I přesto jde o zásadní krok směrem k naplnění cílů Zelené dohody pro Evropu.

Ekologické přínosy

Podle odhadů Evropské komise by měl tento krok ročně ušetřit více než 250 milionů eur, které spotřebitelé dosud vynakládali na nákup nekompatibilních nabíječek, a zvýšit uživatelský komfort. Jednotný konektor USB-C přinese také snížení produkce elektroodpadu, a to až o 11 000 tun každý rok. Podle statistik projektu Evropa v datech si Češi pořizují mobilní telefony průměrně jednou za dva roky. Na každého obyvatele ČR připadá bezmála 16 kilogramů elektroodpadu ročně a více než 10 % z tohoto množství tvoří mobilní telefony a jejich příslušenství. Právě nově zavedená standardizace by měla toto množství snížit, a tím zmírnit dopad na životní prostředí. Změna rovněž významně přispěje k efektivnímu oběhovému hospodářství, kdy bude možné lépe recyklovat staré nabíječky a využít z nich získané suroviny pro výrobu nových produktů.

Inspirace pro globální trh

Zavádění USB-C jako standardu není jen evropskou výsadou, tento krok inspiroval i další země. K přijetí jednotných konektorů přistupuje v tomto roce například i Indie či Saudská Arábie. V USA zatím k legislativním opatřením nepřistoupili, ale dlouhodobě zde na toto téma probíhají diskuse a existují již konkrétní návrhy na zavedení jednotných nabíjecích standardů. Dosud zde ale nebyla přijata žádná závazná legislativa na federální ani státní úrovni, prozatím se spoléhá na zodpovědnost spotřebitelů.

Právě s odkazem na praxi v USA považují odpůrci regulaci pouze za neúčelnou byrokracii, která může pozastavit technologický pokrok. Směrnice by však měla být vnímána jako inspirativní příklad pro celý svět, jak mohou cílené kroky přispět k ochraně přírody a podpoře udržitelnosti. A také jako varovný signál, že rychle rostoucí množství elektroodpadu je hrozbou a Evropa má zájem tuto hrozbu řešit.

Autor komentáře: David Chytil, člen představenstva společnosti REMA Systém, která je jedním ze tří největších kolektivních systémů zajišťujících sběr odpadních elektrozařízení působících v České republice.

O společnosti REMA Systém

Hlavními aktivitami společnosti REMA Systém jsou služby zabezpečující zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrických a elektronických zařízení, jde například o pračky, lednice, televizory, počítače, tiskárny, mobilní telefony a další přístroje. Ve spolupráci se společností REMA Battery navíc umožňuje i zpětný odběr odpadních baterií a akumulátorů.

Svým klientům REMA Systém nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pomoc a jednoduché vyřešení starostí s nepotřebnými či vysloužilými elektrospotřebiči. V oblasti ochrany životního prostředí REMA Systém působí od roku 2005, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrozařízení.

Podrobné informace najdete na adrese www.rema.cloud, informace k projektu Chytrá recyklace naleznete na www.chytrarecyklace.cz.

Diverzita na vedoucích pozicích: 81 % CEO jsou muži, podíl žen se zvyšuje jen zvolna

Praha, 16. ledna 2025: Stejně jako v předchozích letech byla i v loňském roce na vedoucích pozicích v České republice patrná převaha mužů, přesto podíl žen oproti roku 2023 mírně vzrostl. Vyplývá to z detailní analýzy náborové platformy Datacruit, která se vloni stala součástí skupiny Seyfor. Ze studie, která zahrnula celkem 350 tisíc pracovníků obecně na vedoucích pozicích v České republice, vyplývá, že 66 % z nich (v absolutních sledovaných číslech 230 tisíc zaměstnanců) zastávají muži, zatímco ženy tvoří pouze 34 % (120 tisíc). Oproti roku 2023 se podíl mužů na vedoucích pozicích snížil o 4 procentní body. Ženy na vedoucích pozicích jsou vidět především v sektorech HR, práva a marketingu, muži dominují v oblastech IT nebo strojírenství.

Diverzita je častým tématem diskusí napříč společností. Genderově vyvážený leadership přináší firmám i společnosti jako celku řadu benefitů. Rozmanitost, kterou přináší, otevírá v mnoha ohledech příležitosti k rozvíjení osobního i týmového potenciálu a do pracovního prostředí vnáší větší pestrost, flexibilitu a kreativitu.

CEO pozice v ČR: Diverzita a zkušenosti

Studie, kterou vytvořila společnost Datacurit na základě analýzy dat ze sítě LinkedIn, zahrnula celkem 42 200 CEO. Nejvyšší výkonnou pozici ve firmách zastávali v roce 2024 v České republice převážně muži, a to z 81 %. Z výsledků je zřejmá také klíčová kompetence CEO, kterou je kromě zkušeností s vedením týmu také detailní odborný vhled a vysoká míra orientace v byznysu daného odvětví. Přes 71 % mužů i žen zastávajících pozici CEO má v daném oboru více než desetiletou praxi. Reálnou šanci obsadit tento post mají podle studie manažeři minimálně po pěti letech práce v oboru, počet CEO s méně než dvouletými zkušenostmi je téměř zanedbatelný (necelé 2 % žen i mužů).

Z naší studie je vidět, že přes zjevné kompetence a kvalifikace žen existují stále bariéry, které ženám brání v tom, aby byly obsazovány do nejvyšších pozic. Svou roli hraje i fakt, že do nejvyšších výkonných pozic ve firmách nejsou dosazováni noví lídři příliš často – téměř 50 % mužů a přes 45 % žen si drží své CEO pozice již více než 5 let s tím, že více než polovina z nich zastává tuto pozici dokonce již přes 10 let,“ komentuje výsledky Zdeněk Bajer, CEO společnosti Datacruit.

Diverzitu ovlivňuje odvětví i odbornost

Na úrovni C-level pozic je zřejmý výrazný rozdíl v diverzitě podle konkrétního odvětví a odborností. Při detailním pohledu na data více než 37 000 pracovníků na úrovni C-level je podle dat společnosti Datacruit zřejmá největší a ojediněle výrazná převaha mužů (97 %) na pozici technických ředitelů. Na dalších významných postech, jako jsou provozní ředitelé a CFO, zastávají ženy v Česku vedoucí pozice v 20 %, respektive 27 %. Odvětvím, kde se ženy prosazují do ředitelských pozic výrazněji, je marketing – zde je podíl mezi muži a ženami 68 % versus 32 %.

Ženy hrají prim v oblasti lidských zdrojů

Zásadně jiná je ale situace v oblasti HR. Zde se prosazují ženy velmi výrazně, na pozici ředitele HR jich je celých 68 %. „Důvodem tak vysokého podílu žen ve vedoucích rolích v HR je fakt, že tato oblast vyžaduje silné komunikační dovednosti, empatii a schopnost budovat vztahy – vlastnosti, které jsou tradičně přisuzovány spíše ženám. Historicky bylo HR vnímáno spíše jako podpůrná než strategická funkce. To odradilo muže, zatímco ženy zde měly prostor vyniknout. Dnes se však HR posunulo do centra firemního rozhodování, kde ženy úspěšně kombinují své zkušenosti s řízením týmů a podporou firemní kultury. Přesto by do budoucna mělo být cílem větší zapojení mužů, protože diverzita názorů a přístupů je klíčem k úspěšnému řízení lidí,“ komentuje Martina Chloupková, HR ředitelka společnosti Seyfor

Školy, které generují nejvíc vedoucích pracovníků

Zajímavý je také pohled na vedoucí pozice z pohledu absolventů jednotlivých škol. „Pokud se podíváme na vedoucí pozice z širšího nadhledu a zahrneme do nich i nižší úrovně v rámci vedení firmy, pak zjistíme, že skoro 60 % žen vystudovalo jednu ze tří škol, a to v tomto pořadí – Karlovu univerzitu, Vysokou školu ekonomickou v Praze a Masarykovu univerzitu. U mužů je naproti tomu zřejmý větší význam technických oborů – víc než 60 % absolvovalo jednu ze čtveřice vysokých škol – Vysokou školu ekonomickou v Praze, České vysoké učení technické v Praze, Karlovu univerzitu a Vysoké učení technické v Brně. U obou skupin se nejčastěji prosazují absolventi oborů obchodní administrativa a ekonomika, třetí místo zaujímá u žen obor marketing, u mužů pak informační technologie,“ doplňuje Bajer.

O náborové platformě Datacruit

Společnost Datacruit s.r.o. je předním dodavatelem náborové aplikace (Datacruit ATS) na českém i slovenském trhu. Od svého založení v roce 2014, se během několika let rozrostla na významného hráče na poli náborových aplikací. V současnosti ji využívá více než 200 firemních zákazníků, pomáhá HR týmům v 10 zemích Evropy a každý měsíc zapojuje do náborových procesů více než 1500 uživatelů. Díky svému know-how a skvělému produktu dokáže Datacruit digitalizovat a automatizovat náborový proces zákazníka, včetně integrace AI funkcí, což přispívá k celkové efektivitě a produktivitě. HR týmy se tak mohou soustředit na strategické činnosti, což zlepšuje jejich schopnost rychle a efektivně reagovat na potřeby trhu.

O společnosti SEYFOR

Seyfor, a. s. je jedním z velkých evropských dodavatelů ICT řešení. Společnost má přes 1 700 zaměstnanců a obsluhuje zákazníky ve 38 zemích. Dlouhodobě patří k nejrychleji rostoucím IT společnostem v regionu. S obratem přesahujícím 4 miliardy Kč je největším výrobcem účetních, ERP, mzdových a personálních systémů v České republice. Je významným dodavatelem na míru připravovaných IT řešení z oblasti ERP a jejich implementace, CRM, cybersecurity, datové analytiky či podpory adopce cloudových technologií pro velké společnosti a státní správu. Hlavním technologickým partnerem je společnost Microsoft. Některé produkty Seyforu využívají Češi pravidelně, příkladem je služba eRecept nebo nejrozšířenější fakturační systém pro živnostníky a podnikatele iDoklad.. V posledních letech uskutečnil Seyfor desítky významných akvizic IT firem v České republice, na Slovensku a na Balkáně. Ovládajícími vlastníky společnosti jsou private equity fond Sandberg Capital a český podnikatel Martin Cígler. Firma byla původně založena v roce 1990 jako Cígler Software, v letech 2017–2022 působila pod značkou Solitea.

TCL zazářilo na CES 2025 a odneslo si hned několik ocenění za displejové inovace nebo řešení pro chytré domácnosti

Praha, 16. ledna 2024: TCL, přední značka spotřební elektroniky a celosvětová dvojka na televizním trhu, na CES v Las Vegas obdržela několik ocenění, která demonstrují technologické dovednosti společnosti v oblasti zobrazovacích inovací a spotřebičů do chytré domácnosti. Nejvýznamnější trofejí je prestižní cena za „inovaci v kategorii mobilních zařízení, příslušenství a aplikací“ (CES 2025 Innovation Award in the Mobile Devices, Accessories & Apps category), kterou získal telefon TCL 50 PRO NXTPAPER 5G.

Dále společnost TCL posbírala vícero cen v rámci slavnostního ceremoniálu 2024-2025 Global Top Brand Awards („Globální ocenění nejlepších značek“), a to napříč různými produktovými kategoriemi, od televizí až po pračky. Prémiový QD-Mini LED televizor X11K díky své bezkonkurenční vizuální čistotě, hloubce a detailnosti obdržel cenu za „inovaci zobrazovací technologie Mini LED“ (Mini LED Display Technology Innovation Award). TCL klimatizace řady FreshIN vybojovaly trofej za „inovaci chytrých technologií na čištění vzduchu“ (Smart Fresh Air Technology Innovation Award), zatímco TCL pračky řady Super Drum s předním plněním dostaly zlaté uznání za „inovaci čistících technologií“ (Clean Technology Innovation Gold Award).

Značka TCL byla také jmenovaná mezi „nejlepších 10 značek spotřební elektroniky“ a „nejlepších 10 globálních TV značek“ (2024-2025 CE Brands Top 10 a 2024-2025 Global TV Brands Top 10), což vystihuje a podtrhuje její vedoucí postavení a vliv v tomto odvětví.

Tato ocenění, založená Mezinárodní datovou skupinou (IDG) v roce 2006 a organizovaná Asia Digital Group a Europe Digital Group a spolupořádaná TWICE za podpory IDC, patří mezi nejvýznamnější uznání v oblasti spotřební elektroniky. Jménem společnosti je převzal Bill Jiang, viceprezident TCL Industries a generální ředitel Globálního marketingového centra.

TCL posbíralo také několik cen za „to nejlepší z CES 2025“ (Best of CES 2025) od mezinárodních médií. Například server TechRadar Pro takto ocenil datový adaptér 5G RedCap, router TCL LINKPORT IK511 nebo telefon TCL 50 PRO NXTPAPER 5G.

O společnosti TCL Electronics 

Společnost TCL Electronics se specializuje na výzkum, vývoj a výrobu spotřební elektroniky, včetně televizorů, mobilních telefonů, audio zařízení, chytrých domácích produktů a spotřebičů. Díky kombinaci promyšleného designu a inovativních technologií, které inspirují ke skvělým výsledkům, přináší naše řada produktů funkce, které musíte mít, a smysluplné zážitky. Jako jedna z největších světových značek spotřební elektroniky, náš vertikálně integrovaný dodavatelský řetězec a nejmodernější továrna na výrobu zobrazovacích panelů pomáhají společnosti TCL poskytovat inovace pro všechny. Další informace naleznete na adrese: https://www.tcl.com/eu/.

Start, který šetří nejen peníze, ale i planetu. Češi už pořídili přes 5 tisíc repasovaných zařízení

Praha, 16. ledna 2025 – Rakouský marketplace refurbed, evropský lídr v oblasti repasované elektroniky, reflektuje úspěšné zahájení svého působení na českém trhu. Od začátku fungování společnosti si Češi zakoupili již více než 5 000 produktů. Tento výsledek potvrzuje rostoucí zájem o udržitelnější řešení a alternativu k nové elektronice.

Růst v době udržitelnosti a ekonomických výzev
Český trh se ukázal jako skvělá příležitost pro další expanzi společnosti refurbed, která klade důraz na kvalitu, udržitelnost a cenovou dostupnost.

„Češi jsou známí svou otevřeností k novým trendům, zejména pokud jde o udržitelnost a chytré nakupování. Již první týdny našeho působení ukazují, že místní zákazníci hledají cenově dostupné, ale zároveň ekologické možnosti,“ říká Karin Borbélyová, zástupkyně společnosti refurbed pro český trh.

Globální i lokální úspěch v číslech

Marketplace, který ke konci roku 2024 působil již ve 12 zemích, přináší začátkem nového roku čísla o svém dopadu na životní prostředí. Kromě globálních statistik ukazuje také konkrétní výsledky za Českou republiku.

Repasování tvoří tzv. “třetí kategorii” produktů přinášející kompromis mezi novou a použitou elektronikou. Jen v loňském roce přispěl refurbed ke snížení emisí CO2 o téměř 91 milionů kilogramů. Pro představu, takové množství odpovídá emisím zhruba 20 tisíc osobních automobilů za rok. V České republice, kde si marketplace rychle našel své zákazníky, se díky repasované elektronice podařilo snížit emise o 268 tisíc kilogramů, což lze přirovnat k výsadbě přibližně 12 tisíc stromů.

Významné úspory byly dosaženy i v oblasti elektronického odpadu. Celosvětově refurbed ušetřil přes 303 tun, což je přibližně váha 25 plně naložených autobusů. Český trh přispěl snížením elektroodpadu o téměř 866 kilogramů, což odpovídá váze šesti plně naložených praček.

Neméně důležitá je úspora vody, která je u výroby elektroniky jedním z klíčových faktorů. Přes 28 miliard litrů vody, množství, které by zaplnilo více než 11 tisíc olympijských bazénů, pomohl marketplace ušetřit globálně. Český trh přispěl s více než 92 miliony litry, což se rovná zhruba 370 tisícům napuštěných van.

Od svého vzniku v roce 2017 globálně dosáhla společnost úspor 305 milionů kilogramů CO2, více než 1 001 tun elektroodpadu a přes 104 miliard litrů vody. Tato čísla ukazují, že zájem o cirkulární model spotřeby, který repasovaná elektronika představuje, stále roste, a to i na českém trhu, kde si společnost od svého spuštění připsala více než 5 000 prodaných produktů.

Metrika Od roku 2017 (globálně) Rok 2024 (globálně) Rok 2024 (Česká republika)
Ušetřené CO2 305 milionů kg 91 milionů kg 268 tisíc kg
Ušetřený elektroodpad 1 001 tun 303 tun 866 kg
Ušetřená voda 104 miliard litrů 28 miliard litrů 92 milionů litrů

Produkty s budoucností

Marketplace refurbed vstoupil na český trh s širokou nabídkou repasované elektroniky, která zahrnuje smartphony, notebooky, tablety nebo příslušenství. Portfolio společnosti se však neustále rozšiřuje o nové kategorie. Mezi nejnovější přírůstky patří například domácí a kuchyňské spotřebiče, elektronika pro péči o tělo a vlasy či další zařízení, která postupně mění způsob, jakým spotřebitelé přistupují k vybavení svých domácností.

Trend repasované elektroniky ukazuje, že zákazníci jsou ochotní uvažovat o alternativách k novým produktům nejen u mobilních telefonů, ale stále častěji i u dalších kategorií. „Dnes si díky repasovaným zařízením můžete pořídit nejen smartphone, ale v nadsázce i vybavit celou domácnost,“ říká Karin Borbélyová. „To, co bylo před pár lety neobvyklé, se postupně stává novým standardem. Tento přístup nejen šetří peníze zákazníkům, ale má zároveň pozitivní dopad na životní prostředí.“

Důraz na ekologii a budoucí rozvoj

refurbed se zaměřuje nejen na prodej, ale i na osvětu zákazníků ohledně výhod cirkulární ekonomiky, která nabízí značný potenciál pro ochranu životního prostředí. Studie Fraunhoferova institutu, kterou společnost často zmiňuje, dokládá, že nákup repasované elektroniky může snížit uhlíkovou stopu až o 80 %, elektronický odpad o 73 % a spotřebu vody o 90 % ve srovnání s novými produkty.

„Vstup na český trh není jen o obchodu. Naším cílem je vzdělávat a motivovat české spotřebitele k přechodu na cirkulární model spotřeby, který má obrovský potenciál pro naši planetu,“ dodává Borbélyová.

V roce 2025 plánuje společnost nadále rozšiřovat svou nabídku na českém trhu, posilovat svou roli lídra v oblasti udržitelnosti a také se chystá zapojovat do iniciativ, které podporují širší přijetí cirkulárních principů.

O refurbed:

refurbed je nejrychleji rostoucí online tržiště s repasovanými produkty ve střední Evropě. Společnost byla založena v roce 2017 ve Vídni Peterem Windischhoferem, Kilianem Kaminským a Jürgenem Riedlem a aktuálně zaměstnává přibližně 300 lidí. refurbed nabízí profesionálně repasované produkty s minimálně dvanáctiměsíční zárukou. Portfolio tržiště zahrnuje více než 18 000 produktů, včetně chytrých telefonů, notebooků, tabletů a dalších. V současné době refurbed působí v 12 zemích, včetně Německa, Rakouska, Švédska, Itálie, Irska, Nizozemska, Dánska, Belgie, Finska, Portugalska, České republiky a Švýcarska. Společnost klade důraz na udržitelnou a vědomou spotřebu a propaguje znovuvyužití produktů až do konce jejich životního cyklu v rámci principů cirkulární ekonomiky.

 

Huawei potvrzuje dominantní postavení na trhu s nositelnou elektronikou. Společnost dosáhla prvního místa v žebříčku IDC

Praha, 9. ledna 2025 – Společnost Huawei v roce 2024 dokázala, že je globálním lídrem v oblasti nositelných zařízení. Podle nejnovější zprávy společnosti IDC Global Wearable Device Market, která hodnotí globální dodávky nositelných zařízení za první tři čtvrtletí roku 2024, se společnost Huawei umístila na prvním místě. S meziročním nárůstem dodávek o 44,3 % a globálním tržním podílem 16,9 % se Huawei stává symbolem inovací v oblasti nositelné elektroniky.

Společnost Huawei je mezi milovníky technologií známá svými špičkovými produkty, které kombinují nejen inovativní funkce podporující zdraví a fyzickou kondici, ale i moderní design. Právě i proto se značka umístila ve třech čtvrtletích po sobě na prvním místě. Výsledky průzkumu společnosti IDC tak ukazují vedoucí postavení Huawei v tomto odvětví. Na druhém místě se ocitl americký velikán – Apple. Čínská společnost Xiaomi, která je na trhu už více než 14 let, se umístila na 3. příčce.

Huawei je lídrem s nositelnou elektronikou, má 16,9% podíl na globálním trhu

Nejnovější čtvrtletní zpráva IDC o sledování globálního trhu s nositelnými zařízeními ukazuje, že navzdory celosvětovému poklesu dodávek zařízení nošených na zápěstí v roce 2024, si čínský trh udržel působivou meziroční míru růstu, a to o 20,1 %.

O tom, že je společnost Huawei špička mezi nositelnou elektronikou svědčí i pozoruhodný meziroční nárůst jejích globálních dodávek – a to až o 44,3 %. 16,9% podíl společnosti Huawei na celosvětovém trhu ji tak vynesl na první místo a s 35,7% podílem na domácím trhu mu dominuje.

Co vedlo k úspěchu?

Za úspěchem značky Huawei, kromě velmi promyšleného a do detailu zpracovaného designu, stojí i inovativní technologie. Huawei svými produkty nastavuje nová měřítka na trhu a aktivně se podílí na řízení budoucnosti nositelných zdravotních a fitness technologií. Díky tomu, že značka klade důraz na zdraví svých klientů, implementuje do svých produktů technologie, které jim nejen usnadní život, ale také zlepší zdraví, a přispívá ke zvýšení zdravotní úrovně uživatelů po celém světe. V minulém roce společnost Huawei mezinárodní trh zásobovala řadou zajímavých produktů z oblasti nositelných zařízení. Vyplnila tak díru na trhu a představila řadu převratných novinek jako Huawei Watch Fit 3, Huawei Watch GT 5 a Huawei Watch D2.

Ze zmíněných produktů byly jako první na trh v květnu 2024 uvedeny Huawei Watch Fit 3. Díky sledování a zaznamenávání hodnot zlepšují celkové zdraví a kondici jejich uživatelů. Především prostřednictvím sledování kalorií a nutriční analýzy.

Huawei Watch D2 byly na trh uvedené v druhé polovině roku 2024 a představují revoluci v oblasti chytrých hodinek. Hodinky jsou certifikovaným zdravotnickým zařízením, které dokáže nejen měřit krevní tlak 24 hodin denně, ale také analyzovat EKG, monitorovat spánek, srdeční tep a další zdravotní ukazatele, a to vše v elegantním balení.

Nejmodernější systém HUAWEI TrueSense však přinesly až Huawei Watch GT 5. Tento produkt si totiž kombinací systému TrueSense s pokročilými sportovními funkcemi podmanil trhy po celém světě a získal dokonce i ocenění od předních médií, jako jsou WAREABLE a ANDROID AUTHORITY.

Posílení spojení se spotřebiteli po celém světě

Společnosti se také v roce 2024 povedlo lépe oslovit zákazníky na trzích Evropy, Latinské Ameriky, Asie, Tichomoří či Afriky. Za tímto úspěchem stojí rozšíření místních aktivit a realizace působivých marketingových strategií. Prostřednictvím iniciativ, jako je „Light Up Your Rings“ a „Tech with Love“, Huawei nadále uplatňuje svou filozofii, kdy technologie nabízí spotřebitelům moderní funkce a zároveň se stará o jejich zdraví.

Jmenováním Sira Mo Faraha a Pamely Reif ambasadory nositelných produktů Huawei a pořádáním velkých akcí k uvedení produktů na trh ve městech, jako je Dubaj, Barcelona a Brazílie, společnost výrazně posílila spojení se spotřebiteli po celém světě.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer Business Group naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Revoluční vyhledávání i on-line rádce: T-Mobile nabízí zákazníkům bezplatný roční přístup do Perplexity Pro

Program Magenta Moments doslova jede. Aktuálně překročil 1 360 000 zákazníků a největší zájem je o výhody od T-Mobilu – zejména ty, které lze vyzvednout přímo v prodejnách. Následují nabídky v oblasti nakupování, jako jsou slevy od Samsungu, nebo výhody z kategorií zábavy či gastronomie. Nyní operátor přináší do tohoto programu další skvělou výhodu – Perplexity Pro. Všem svým zákazníkům nově umožňuje bezplatný přístup k profesionální a zároveň intuitivní umělé inteligenci zaměřené na rešerše a kontextuální odpovědi. Roční bezplatné prémiové členství si zájemci mohou aktivovat již dnes skrz promo kód v aplikaci Můj T-Mobile, v sekci Magenta Moments. 

Perplexity je výkonný vyhledávač využívající umělou inteligenci k zodpovídání otázek a rešerším. Uživatelům výrazně šetří čas, protože negeneruje pouhý seznam odkazů, nabízí také komplexní odpovědi, a to včetně využitých zdrojů. Perplexity přináší intuitivní rozhraní a použití je velmi jednoduché. Uživatelům pomůže s širokým spektrem otázek a problémů – od rychlého naplánování itineráře na dovolenou přes pomoc s podklady do prezentace až po řešení technických záležitostí: „Program Magenta Moments se neustále vyvíjí, zákazník a jeho spokojenost je pro nás stále prioritou číslo 1. Poslední roky se umělá inteligence stala už běžnou součástí našich životů. I u nás v T-Mobilu nachází bohaté využití v optimalizaci procesů, odhalování nových cest, při analýzách apod. Díky našemu partnerství s Perplexity teď můžeme široké možnosti, jež umělá inteligence nabízí, přinést i našim zákazníkům. Přímo v aplikaci, kterou denně využívají,“ doplňuje Maximiliano Bellassai, obchodní ředitel pro rezidentní zákazníky a člen management boardu společnosti T-Mobile.

Jednoduchá aktivace bez závazků

Bezplatný roční přístup k Perplexity Pro si zákazník aktivuje jednoduše v aplikaci Můj T-Mobile, kde v sekci Magenta Moments najde svůj unikátní kód. Pro získání prémiové verze v hodnotě 200 eur (cca 5 000 Kč) není potřeba zadávat žádné platební údaje. Po 12 měsících se členství automaticky ukončí.

Perplexity zvládne různé typy dotazů od obecných až po specializované. Ve verzi Pro nabízí přístup k pokročilejším modelům umělé inteligence umožňujícím detailnější analýzy, uživatelé mohou nahrát neomezené množství souborů a využít přístup k širší škále funkcí. Hodí se tak i pro využití v akademické sféře, ve firmách nebo v oblasti výzkumu.

Skupina Deutsche Telekom spouští nabídku na Perplexity Pro ve všech zemích, kde byl již úspěšně spuštěn zákaznický program Magenta Moments. Kromě České republiky se jedná i o Slovensko, Rakousko, Maďarsko, Černou Horu, Severní Makedonii a Německo.

T-Mobile se na široké využití umělé inteligence soustředí dlouhodobě a s jejím potenciálem experimentuje v rámci celé skupiny. V minulých letech AI například dokončila slavnou Beethovenu 10. symfonii, vizualizovala závod Jizerská 50 anebo na základě analýzy dat rozezvučela mobilní síť.

BenQ představí na veletrhu ISE 2025 inovace v oblasti projekce a komplexních řešení pro firmy a vzdělávací segment

Světově proslulý technologický veletrh bude místem představení kompletní simulační řady projektorů a dalších vizuálních technologií

Eindhoven, Nizozemsko 15. 1. 2025 – Společnost BenQ, mezinárodně uznávaný dodavatel profesionálních zobrazovacích technologií a digitálních lifestylových zařízení, představuje svoji účast na technologické výstavě Integrated System Europe (ISE) ve španělské Barceloně.

BenQ na stánku s označením 3T800 v hale 3 v období od 4. do 7. února 2025 předvede inovativní a funkcemi nabitá řešení projekce pro široké spektrum uživatelů. Společnost se zaměří na transformační potenciál svých dosud nejpokročilejších technologií integrovaných do produktů určených pro oblasti umění a zábavy, vzdělání, firemní segment, retail i volnočasové aktivity. Stánek bude rozdělen do tří sekcí a každá bude kreativně prezentovat různé produkty v jedinečných scénářích.

Pohlcující místnost (The Immersive Room): Obnovuje spojení s přírodou

První sekce bude inspirována jedním z hlavních témat letošního veletrhu „Obnovení spojení“ a reflektovat degradaci prostředí přírody a převahu digitálních technologií v dnešní průmyslově rozvinuté společnosti. BenQ umělecky ztvární tyto aspekty v mimořádně pohlcující místnosti zapojením projektorů LU960ST0. Cílem této expozice bude připomenout veřejnosti, která se částečně odloučila od původního prostředí, ze kterého se vyvinula, aby se pokusila obnovit spojení s životním prostředí. Tento apel bude umocněn živými barvami, ostrými detaily a plynulými přechody na projekci reprodukované několika projektory, které poskytnou zaneprázdněným návštěvníkům veletrhu ISE možnost se zastavit a v klidu se zamyslet. Závazek společnosti BenQ bude podtržen využitím ekologické konstrukce stánku, který bude v souladu s filozofií značky 3R Reduce, Reuse, Recycle (Omezit, opětovně použít, recyklovat) a koresponduje s celkovým konceptem expozice.

Kromě několika předpřipravených atraktivních scénářů promítaných ve smyčce, nebo obrazů volitelných pomocí tabletu, zobrazí projektor LU960ST2 s krátkou projekční vzdáleností scénáře pro gaming a průmyslový segment. Smyslem této místnosti bude návštěvníkům naživo představit schopnosti simulačních projektorů BenQ, tedy vytvořit vynikající kvalitu obrazu s jemnými detaily a vysokou přesností barev ze širokých pozorovacích úhlů.

Sférická projekce (The Floating Dome): Nová úroveň ostrosti

V centru stánku vytvoří BenQ přírodní prostředí pomocí nedávno uvedeného projektoru LK835ST. Tento model nabízí svítivost 4 000 ANSI lumenů, rozlišení 4K UHD, krátkou projekční vzdálenost a minimalizuje pixelizaci, resp. reprodukuje maximálně ostrý obraz a vytváří vysoce pohlcující scénu. Je vybaven motorizovaným zoomem, zaostřováním a dalšími pokročilými funkcemi pro automatické nastavení obrazu, jako je automatické přizpůsobení screen fit, lichoběžníkové zkreslení a screen fill. Díky těmto vlastnostem je vhodným projektorem jak pro jakékoli vizuálně přitažlivé simulace, tak pro jiné aplikace v místnostech vyžadujících flexibilitu při instalaci.

Zóna pro firemní a vzdělávací segment: Vítejte v budoucnosti

V neposlední řadě bude na stánku představeno řešení pro vzdělávací a podnikový segment a to včetně:

Prvního interaktivního displeje RP7504 s certifikací Google EDLA pro jednotlivá zařízení a celý cloudový ekosystém. Tento displej je tak zárukou ochrany dat, kdy brání jejich úniku a poskytuje vysoce bezpečnou infrastrukturu. Je také vybaven technologií ClassroomCare starající se o ochranu zdraví, kterou reprezentuje například řešení pro eliminaci škodlivého modrého světelného spektra, omezení šíření bakterií či monitorování kvality vzduchu. Spolu s dalšími intuitivními funkcemi a vestavěným softwarem je RP7504 ideálním prostředím pro vzájemnou produktivní spolupráci.

Kamery DV01K s umělou inteligencí, která je určena pro interaktivní tabule RP04 a RM04. Nabízí funkce jako je automatické rozpoznání osob v záběru pomocí AI či aktivní potlačení hluku. Ćtyři integrované všesměrové mikrofony zachytí zvuk až ze vzdálenosti 8 metrů. Kvalitní snímač od společnosti Sony přináší kvalitní 4K přenos obrazu, zatímco bezpečnost a soukromí zajišťuje mimo jiné kryt objektivu.

Bezdrátových prezentačních systému InstaShow VS10, VS20, WDC10 a WDC10C pro bezproblémovou hybridní spolupráci na dálku. Tato bezdrátová řešení podporují HDCP. Uživatelům, kteří vyznávají řešení plug-and-play poskytuje řada InstaShow prostředí bez nutnosti instalace aplikace, připojení k síti nebo jiného softwaru a je tak ideální pro bezpečnou spolupráci.

Tato řešení se soustředí na modernizaci učeben a vybavení firemních zasedacích místností budoucnosti pro vzdálenou spolupráci. Zástupci firem a institucí si budou moci na stánku vyzkoušet a seznámit se s produkty, konzultovat řešení a získat detailní informace pro nejvhodnější způsob implementace těchto systémů v individuálních prostředích.

Odhalení nové generace chytrých velkoformátových displejů SH04 a SL04

Na veletrhu ISE 2025 představí BenQ také první velkoformátové displeje SH04 a SL04 s certifikacemi Pantone Validated, Pantone SkinTone Validated a Google EDLA. Tyto inovativní displeje poskytnou přesné barevné podání, vysoký výkon a zvýšenou bezpečnost a jsou předurčeny k prezentaci poutavého obsahu, užitečných informací a či aktuálních oznámení například v areálech škol, na chodbách institucí, v zasedacích místnostech či na pracovištích.

Pro tvůrce, návrháře a pedagogy, kteří vyžadují špičkovou přesnost barev, zajistí tyto modely vynikající přesnost a živé barvy. Nabízí také různé režimy zobrazení jako jsou M-Book, ePaper nebo speciální režim pro programátory.

Rezervaci návštěvy stánku BenQ spolu se vstupem zdarma na veletrh ISE 2025 je možno si zajistit již nyní prostřednictvím webových stránek https://www.benq.eu/cs-cz/business/campaign/ise.html

O společnosti BenQ Corporation

BenQ Corporation, přední světový dodavatel inovativních řešení a technologií, byla založena s dlouhodobou vizí „Přinášet potěšení a kvalitu do života“ („Bringing Enjoyment and Quality to Life“). Jejím cílem je zlepšovat a obohacovat všechny aspekty života uživatelů. Zaměřuje se proto na věci, na kterých dnes lidem nejvíce záleží – životní styl, podnikání, péče o zdraví a vzdělání, to vše s vidinou umožnit lidem lépe žít, být efektivnější, zdravější a vzdělanější. Široké portfolio nabízených produktů zahrnuje digitální projektory, monitory, interaktivní velkoformátové displeje, mobilní telefony, reproduktory, digitální fotoaparáty, kamery, mobilní výpočetní zařízení a osvětlení. V duchu motta “Protože na tom záleží”.

O skupině BenQ Group

BenQ Group je dynamická skupina s ročním obratem přes 20 miliard dolarů. Skládá se z více než 15 nezávislých společností, působících ve 30 zemí světa napříč odvětvími. Celkový počet zaměstnanců přesahuje 100 000. Každá jednotlivá společnost je uznávaným lídrem ve svém oboru, přispívajícím k rozsáhlým zdrojům, výzkumu, vývoji a síle celku. Díky oborové specializaci každé společnosti pokrývající celou škálu produktů napříč odvětvími, disponuje BenQ Group velmi výkonným řetězcem s bezkonkurenční schopností dodávek kritických komponent a řešení světové úrovně v těchto oblastech: TFT-LCD, zelená energie, šetrné chemické prostředky a pokročilé materiály, osvětlení, návrhy integrovaných obvodů, přesné lékařské přístroje a vybavení, systémová integrace, vlastní značkové produkty a služby. BenQ Group se zavázala k ziskovému a udržitelnému podnikání, které sdílí její dlouhodobou vizi „Přinášet potěšení a kvalitu do života“ („Bringing Enjoyment and Quality to Life”).

Mezi společnosti BenQ Group patří: BenQ Corporation, AU Optronics Corporation (přední světový výrobce velkoplošných TFT-LCD panelů), Qisda Corporation, Darfon Electronics Corporation, BenQ ESCO Corp., BenQ Materials Corp., BenQ Guru Corp., BenQ Medical Center, BenQ Medical Technology Corp., BriView Co., Ltd., Daxin Materials Corp., Dazzo Technology Corp., Forhouse Corp., Lextar Electronics Corp. a Raydium Semiconductor Corp.

Kudy z budovy uniká teplo? Problém odhalí letecké snímkování

K energetickým úsporám je nutno přistupovat koncepčně. Majitelům velkých průmyslových, kancelářských či veřejných budov může v daném směru pomoci analýza prostřednictvím termálního snímkování. To dokáže za použití infračervených kamer jednoznačně určit, kudy z objektu teplo nejvýrazněji uniká. Vlastník tak zjistí, zda se má primárně zaměřit například na netěsnící okna, průmyslová vrata či jiné kritické místo.

Po období výrazných výkyvů se ceny energií v České republice v posledních měsících stabilizovaly. Náklady na teplo však stále představují pro majitele nejen rodinných domů, ale zejména veřejných, průmyslových nebo kancelářských budov dominantní položku v rámci pravidelných výdajů. I proto plánuje podle loňského průzkumu Svazu průmyslu a obchodu v dalších letech realizovat investice do energetických úspor hned 59 procent dotázaných firem.

Slabá místa odhalí termální snímkování

Využít k nim můžou řadu dotačních titulů například Ministerstva průmyslu a obchodu, Státního fondu životního prostředí nebo zvýhodněné úvěry od Národní rozvojové banky. Realizaci úsporných opatření by však měla předcházet důkladná rozvaha. „K energetickým úsporám nelze přistupovat jako k izolovaným opatřením. Je nezbytné plánovat je v rámci komplexní strategie budovy,“ uvádí Drahomíra Zedníčková, výkonná ředitelka společnosti TopGis.

Při snaze eliminovat tepelné úniky v rámci objektu je podle ní efektivním nástrojem využití dat z termálního snímkování, které dokáže odhalit slabá místa budovy. Termální snímkování je technologie, která využívá infračervené kamery k měření povrchových teplot budov. Získaná data umožňují přesně lokalizovat místa s tepelnými ztrátami, jako jsou tepelné mosty, netěsnosti oken nebo nedostatečná izolace,“ doplňuje odbornice.

Termální snímky se ideálně pořizují v zimním období, při teplotách pod bodem mrazu, aby byl rozdíl mezi teplotou interiéru a exteriéru co největší. Nejvhodnější doba je v nočních nebo brzkých ranních hodinách, kdy nejsou budovy ovlivněny slunečním zářením, které by mohlo zkreslit výsledky. Klíčová je rovněž nízká vlhkost vzduchu a bezvětří, protože omezují vliv tepelného proudění a odparu.

Výstupem snímkování je termomapa budov, která vizuálně zobrazuje rozdíly v povrchových teplotách. Tato mapa může být zpracována v barevné i černobílé škále, kde intenzita barvy označuje teplotní rozdíly. Čím světlejší nebo intenzivnější barva, tím vyšší teplotní ztráty.

Městům, která mívají obvykle v majetku větší množství budov, se v rámci termálního snímkování vyplatí plošná analýza za pomoci dat z letadel. „Pro podobnou investici se v minulosti rozhodlo například Kladno. Vznikla tak mapa města pokrývající plochu 44 kilometrů čtverečních, jež přehledně zobrazuje úniky tepla z budov a dopravní a technické infrastruktury. Město tak má kvalitní podklad pro realizaci efektivních energeticko-úsporných projektů,“ doplňuje zástupkyně společnosti TopGis, která dílo realizovala.

Zlobit mohou okna, vrata i střecha

Typickými místy, která termální snímkování často odhalí jako problematická, bývají otvory v plášti budov. Úniky jsou zde mnohdy zapříčiněny špatným zapravením míst kolem oken, dveří či prostupů na větrání. Dalším problémem jsou pak samotné výplně těchto otvorů, například stará špatně izolující okna. Ta bývá kvůli dosažení energetických úspor obvykle nutné vyměnit za nová.

„Okna by měla disponovat nízkým součinitelem prostupu tepla, který minimalizuje tepelné ztráty. Ideální volbou jsou okna s dvojitým nebo trojitým zasklením plněným inertními plyny, jako je argon nebo krypton. Důležité jsou také nízkoemisní povlaky na sklech, které odrážejí infračervené záření, což pomáhá snížit tepelné ztráty v zimě a omezuje přehřívání v létě,“ radí Petr Přichystal, marketingový manažer společnosti Lomax. Důležité je podle něj rovněž volit kvalitní rámové materiály, například hliník s přerušovaným tepelným mostem.

Problémy mohou nastat i u vchodových dveří, v případě výrobních podniků či skladů pak bývají kritickým místem průmyslová vrata. I u nich platí důležitost nízkého součinitele prostupu tepla. „Ideální jsou sekční vrata s panely o tloušťce alespoň 60 milimetrů, které nabízejí vysokou izolační schopnost. Důležité je také kvalitní těsnění po obvodu vrat, jež zabraňuje průniku vzduchu a snižuje energetické ztráty,“ doplňuje Petr Přichystal.

Vedle samotného pláště budovy bývá častým místem tepelných úniků i střecha. Problémy mohou vznikat v souvislosti se špatnou izolací nebo kvůli neodborné instalaci různých přídavných zařízení jako jsou fotovoltaické elektrárny a vzduchotechnika. Pozornost si však zaslouží i často opomíjené sklepní prostory či garáže.

Jakmile jsou veškeré problémy s úniky tepla z budovy vyřešeny, je kvůli dosažení maximální úspory důležité rovněž optimalizovat i fungování systémů vytápění. „Pokud se tepelně-izolační vlastnosti budovy zlepší, je nutné spolu s tím také vyregulovat otopnou soustavu, aby byla nastavena na nové podmínky a budovu například nepřetápěla,“ uzavírá Ondřej Popelka ze společnosti Enbra.

Exit mobile version