HONOR představil ve Slovinsku chytré telefony řady Magic7 a otestoval jejich odolnost a výkon v extrémních podmínkách

[Praha – 24. ledna 2025] – Globální technologická značka HONOR minulý týden představila řadu chytrých telefonů HONOR Magic7 na exkluzivní akci u malebného slovinského jezera Bled. Hlavními hvězdami úvodního večera byly modely HONOR Magic7 Pro a PORSCHE DESIGN HONOR Magic7 RSR, zatímco model HONOR Magic7 Lite byl na evropský trh uveden již dříve tento měsíc. Akce ve Slovinsku byla ve znamení moderních technologií i nečekaných aktivit, přičemž odolnost a výkon chytrých telefonů HONOR Magic7 byly otestovány v extrémních podmínkách.

Extrémní testy odolnosti: Myčka, krájení ovoce i přejetí čtyřkolkou

Telefony řady HONOR Magic7 byly podrobeny sérii adrenalinových zkoušek, které nejen že zaujaly a pobavily účastníky testování, ale zároveň dokázaly mimořádnou odolnost těchto zařízení. Model HONOR Magic7 Pro byl na několik minut vložen do myčky a byl testován během paraglidingu, kdy účastníci telefonem pořizovali dechberoucí záběry slovinské krajiny a vyzkoušeli si mimo jiné funkci AI Super Zoom.

Model HONOR Magic7 Lite prošel dalšími neobvyklými testy: byl použit ke krájení jablek přímo na displeji, rozbíjel led a při vyjížďce na čtyřkolkách byl na kamenité cestě několikrát přejet displejem dolů. Tyto zkoušky prokázaly, že chytré telefony HONOR Magic7 zvládají nejen extrémní počasí, ale i tvrdé zacházení.

Barva, cena, dostupnost

HONOR Magic7 Pro, vlajkový model řady Magic7, je v Česku dostupný ve dvou barevných variantách – Lunar Shadow Grey a Black – za doporučenou cenu 31 990 Kč. Při uplatnění slevového kódu v hodnotě 4 000 Kč lze telefon zakoupit za cenu 27 990 Kč.

Model HONOR Magic7 Lite je dostupný také ve dvou barevných provedeních – Titanium Purple a Titanium Black – za doporučenou cenu 8 990 Kč (8/256GB) a 9 990 Kč (8/512GB). Při jeho nákupu lze do 28. února uplatnit slevu 1 000 Kč.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.honor.com/cz.

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

Mezinárodní den ochrany osobních údajů: Jak funguje ochrana soukromí v digitálním světě?

V úterý 28. ledna si připomínáme Mezinárodní den ochrany osobních údajů, který odkazuje na Úmluvu o ochraně osob se zřetelem na automatizované zpracování osobních dat z roku 1981. Připomínka tohoto dne nás má vést k zamyšlení nad tím, jak si chránit digitální stopu a jak přistupovat k citlivým údajům s rozvahou. V době, kdy lidé sdílejí osobní informace online, je ochrana soukromí klíčová. S rozvojem technologií, včetně umělé inteligence, přicházejí nejen nové příležitosti, ale i rizika. Víte, jak chránit svá data při komunikaci na internetu nebo prostřednictvím telefonu?

Mějte svá data pod kontrolou

V dnešní době, kdy kontaktní centra, internetoví prodejci nebo poskytovatelé nejrůznějších služeb rutinně shromažďují osobní údaje, je důležité, abyste znali svá práva a měli kontrolu nad svými daty. Co byste jako běžný zákazník měli vědět:

  1. Právo na informace: Můžete se dotazovat, co firma s vašimi daty dělá a proč.
  2. Právo na přístup: Můžete požádat o kopii svých údajů a podrobnosti o jejich zpracování.
  3. Právo na výmaz: Za určitých podmínek můžete požadovat vymazání svých osobních dat.

Při komunikaci s operátorem nebo zaměstnancem jakékoli instituce či firmy má spotřebitel právo kdykoli požádat o výše uvedené informace týkající se zpracování jeho osobních údajů, a tyto by mu měly být bez zbytečného odkladu poskytnuty,” říká Petr Studnička, generální ředitel společnosti Conectart, která je největším tuzemským call centrem.

Bezpečnostní rady: Jak chránit svá data

Chránit své osobní údaje v online prostředí není nic složitého. Stačí, když budete dodržovat několik základních pravidel. Tady jsou tři zásady, které byste měli mít vždy na paměti:

  1. Pozor na veřejné Wi-Fi: Používejte ověřené sítě nebo VPN pro zabezpečení připojení.
  2. Silná hesla: Nikdy nepoužívejte stejná hesla na více platformách.
  3. Ověřujte si e-shopy a call centra: Nakupujte a uzavírejte smlouvy pouze u ověřených firem.

Postavte bezpečnost na první místo

Pokud se v pozici spotřebitele chcete ujistit, zda je společnost nebo call centrum, se kterým komunikujete, relevantní a etické, měli byste se zaměřit na certifikace. Společnosti je obvykle uvádějí na svých webových stránkách. Klíčovým znakem spolehlivého zpracovatele dat jsou například mezinárodní certifikace ISO. Mezi nejvýznamnější patří ISO/IEC 27001 pro řízení bezpečnosti informací a ISO 9001 pro systém řízení kvality. Tyto certifikace společně tvoří integrovaný systém řízení (IMS), který umožňuje komplexní přístup k bezpečnosti a kvalitě.

„Certifikace ISO jsou pro nás mnohem víc než jen papír na zdi, jejich získání a pravidelné obhajování je pro nás opravdu důležité. Bez nich by nebylo možné poskytovat služby našim klientům například z bankovnictví nebo telekomunikací. ISO 27001 se v obecné rovině zaměřuje na řízení bezpečnosti dat. Vytváří hranice, které nám pomáhají plnit konkrétní požadavky GDPR, ISO 9001 zase zajišťuje, že naše služby jsou efektivní a neustále se zlepšují,Petr Studnička, generální ředitel společnosti Conectart.

GDPR v číslech

Ať už vědomé či nevědomé porušení GDPR trestá český Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) finančními pokutami. V roce 2023 ÚOOÚ řešil 2 322 stížností na porušení GDPR.[1] Průměrná výše pokut v ČR dosahuje zhruba 2,5 milionu Kč. Historicky nejvyšší pokuta v ČR dosáhla 351 milionů Kč.[2]

Conectart

Conectart již více než 10 let poskytuje komplexní služby kontaktního centra českým i zahraničním zákazníkům. Svá call centra má aktuálně v několika českých, slovenských a polských městech. Ve svém portfoliu má řadu významných společností, například Samsung, Vodafone, Innogy, ČSOB pojišťovnu, AmRest nebo SAZKAmobil. Conectart vznikl spojením společností Informační linky a Direct Communication. V roce 2017 akvíroval další kontaktní centrum Quality Brands. Sloučením těchto společností vznikl největší poskytovatel služeb v oblasti „Business Process Outsourcing“ (BPO) v České republice, kde v současné době pracuje přes 1 500 zaměstnanců. Společnost Conectart a.s. patří do portfolia fondu GPEF III ze skupiny Genesis Capital. Více na www.conectart.cz

  1. Výroční zpráva Úřadu pro ochranu osobních údajů za rok 2023. Praha: Úřad pro ochranu osobních údajů, 2024, s. 94.
  2. https://uoou.gov.cz/novinky/vse/uoou-ulozil-pokutu-351-mil-kc-za-poruseni-gdpr

Q4 2024: Náročný rok skončil slibnými výsledky, ale problémy přetrvávají

Prague Research Forum oznamuje údaje o kancelářském trhu v Praze za 4. čtvrtletí 2024 a za rok 2024:

  • Mezičtvrtletní pokles míry neobsazenosti ve 4. čtvrtletí byl největší od roku 2018
  • Dokončení jednoho kancelářského projektu
  • Rekordní roční realizovaná poptávka více než šesti set tisíc metrů čtverečních
  • Zvýšení „prime“ nájemného v centru města a růst nájemného napříč celým městem
  • V uplynulých šesti měsících nebyla zahájena žádná nová výstavba kanceláří

Úvod

Prague Research Forum (PRF) zveřejňuje údaje o trhu s kancelářskými prostory za 4. čtvrtletí roku 2024. Členy PRF jsou společnosti CBRE, Colliers, Cushman & Wakefield, iO Partners, Knight Frank a Savills, které sdílejí základní informace o kancelářském trhu v Praze za účelem poskytování co možná nejúplnějších, nejpřesnějších a nejtransparentnějších dat o jeho vývoji.

Činnost Prague Research Fora podporuje instituce RICS.

Jana Vlková, Head of Office Agency & Workplace Advisory, Czech Republic, Colliers, komentuje:

„Pražský kancelářský trh skončil v roce 2024 s rekordním objemem transakcí, ale s minimální plánovanou výstavbou nových kanceláří v příštích letech. V důsledku toho začala míra neobsazenosti klesat až na současnou úroveň dosahující 7,3 %. Takové číslo je stále považováno za zdravé, nicméně velké společnosti již nyní čelí obtížím při výběru z dostatečného počtu srovnatelných možností pro plánované stěhování. Omezená nabídka nových spekulativně stavěných projektů bude posilovat nerovnováhu mezi nabídkou a poptávkou. Nájemné v kancelářských prostorách se v uplynulém roce stabilizovalo, ale vzhledem k omezeným možnostem relokací bude v nadcházejících měsících čelit dalšímu tlaku na růst. Výsledkem bude trh s kancelářskými prostory, na němž bude v pozici silnějšího pronajímatel než nájemce.“

Nabídka kancelářských budov

Na konci 4. čtvrtletí 2024 se celková kancelářská plocha v Praze zvýšila na 3,96 milionu m². V průběhu 4. čtvrtletí 2024 byl dokončen pouze jeden kancelářský projekt, a to rekonstrukce budovy 100 Yards v Praze 1 s celkem 3 300 m². Celkový objem nově dodaných kanceláří během roku 2024 dosáhl podle očekávání 72 800 m² v rámci osmi projektů. Pro rok 2025 se předpokládá dokončení pouze 24 600 m² nových či rekonstruovaných kanceláří.

Již druhé čtvrtletí po sobě nebyla zahájena žádná nová výstavba ani rekonstrukce. Celkový objem kancelářských prostor ve výstavbě na konci 4. čtvrtletí 2024 činil 164 300 m². Většina těchto prostor však již byla obsazena. Největší objem rozestavěných kanceláří se nachází v Praze 5 v rámci projektu Smíchov City.

Většinu moderního kancelářského fondu (74 %) tvoří budovy třídy A, přičemž nejkvalitnější prostory s hodnocením AAA tvoří přibližně 21 %.

Realizovaná poptávka

Celková hrubá realizovaná poptávka (včetně renegociací stávajících smluv a podnájmů) ve 4. čtvrtletí 2024 dosáhla 185 100 m², což představuje 11% meziroční nárůst a 39% mezičtvrtletní nárůst. Nové pronájmy a expanze tvořily 38 % z celkového objemu. Díky několika velkým předpronájmům, měly tyto 12% podíl na celkové poptávce. Renegociace se na hrubé poptávce podílely 48 %, zbývající 2 % připadala na podnájmy. Nejvyšší hrubou poptávku zaznamenala Praha 4 (30 %), následovaná Prahou 1 (16 %) a Prahou 8 (15 %).

Poptávka byla rovnoměrně rozložena napříč několika sektory. Vedly technologické společnosti s 18 % hrubé poptávky, následované finančními (14 %) a energetickými společnostmi (14 %).

V roce 2024 dosáhla hrubá realizovaná plocha 636 700 m². Objem z roku 2022 byl překonán o 18 % a celkový objem z předchozího roku byl překročen o 21 %. Nové pronájmy a expanze představovaly 33 % roční hrubé poptávky, předpronájmy 16 % a podnájmy 2 %. Očekávaný velký podíl renegociací dosáhl 49 %.

Největší poptávka v průběhu roku 2024 byla zaznamenána v Praze 4 a 5 (obě 25 %), následovala Praha 8 (17 %).

Největší podíl na poptávce v roce 2024 měly finanční společnosti (25 %), následované technologickými společnostmi (18 %) a poskytovateli odborných služeb (8 %).

Podíl neobsazené plochy a čistá absorpce

Čistá absorpce odráží změnu obsazených kancelářských prostor na trhu za dané období. Ve 4. čtvrtletí 2024 byla zaznamenána kladná absorpce ve výši 31 100 m², což znamená, že obsazenost kanceláří v Praze výrazně vzrostla.

Míra neobsazenosti kancelářských prostor se ve 4. čtvrtletí 2024 oproti předchozímu čtvrtletí snížila o 66 bazických bodů na 7,3 %. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 24 bazických bodů.

Celkový objem neobsazených moderních kancelářských ploch v Praze se snížil na 290 700 m². Nejnižší míra neobsazenosti byla zaznamenána v Praze 2 (2,6 %) a v Praze 8 (3,6 %). Naopak nejvyšší byla zaznamenána v Praze 3 (19 %) a Praze 10 (12 %).

Nájemné

Nejvyšší dosažitelné nájemné, které představuje základní nájemné nejlepších dostupných kanceláří, se mírně zvýšilo, a to v centru města, kde se pohybuje v rozmezí 28,50 až 29,50 eur za metr čtvereční měsíčně. Ve vnitřním městě zůstalo nejvyšší dosažitelné nájemné v rozmezí 18,50 až 19,50 EUR. Ve vnějších lokalitách města se v současné době nejvyšší dosažitelné nájemné pohybuje mezi 15,50 a 16,50 EUR.

Přestože se nejvyšší dosahované („prime“) nájemné mírně zvýšilo, základní nájemné v zavedených kancelářských lokalitách nadále roste, což je způsobeno místní konkurencí, trvalou poptávkou, zvýšenými náklady na výstavbu a omezenou nabídkou vysoce kvalitních produktů.

Klasifikace kancelářských prostor

Minimální požadavky pro zařazení do celkové výměry moderních kanceláří třídy A nebo třídy B zahrnují:

  • Dokončení nebo rekonstrukce po roce 1990.
  • Velikost pronajímatelné plochy alespoň 1 000 m2.
  • Dostupné jednotky jsou inzerovány odpovídajícím způsobem.

Při hodnocení kvality nemovitosti jsou zahrnuty následující hlavní kategorie se stručným popisem:

  • Technické specifikace – jak dobře je nemovitost postavena a vybavena.
  • Smart technologie – efektivita budovy, jaké smart technologie používají a jaké nadstandardní vybavení budovy nabízejí.
  • Lokalita – dostupnost, služby a občanská vybavenost v blízkosti nemovitosti.
  • Servis a zabezpečení – jakým způsobem je budova bezpečna a spravována.
  • Parkování – parkovací poměry s různými požadavky na budovy v centru města, ve vnitřním městě a ve vnějším městě.
  • Věk budovy – dokončení budovy nebo poslední rekonstrukce.
  • Subjektivní hodnocení – subjektivní hodnocení členů Prague Research Fora.

Každé z kritérií má podkategorie, které umožňují bodování, což vede ke konečnému skóre nemovitosti. Maximální hodnoty každé kategorie jsou následující:

Kategorie Podíl na celkovém hodnocení
Technické specifikace 41 %
Smart technologie 18 %
Lokalita 9 %
Servis a zabezpečení 9 %
Věk budovy 8 %
Parkování 8 %
Subjektivní hodnocení 7 %

Příloha

Definice:

Celková výměra: Celková výměra dokončených kancelářských ploch (obsazených či neobsazených), nově postavených od roku 1990 nebo zrekonstruovaných, třídy A a B, obsazených majitelem nebo k pronájmu. Budovy s výměrou menší než 1 000 m² jsou vyloučeny.
Nová nabídka: Nově dokončené nebo zrekonstruované budovy, které obdržely kolaudační rozhodnutí v daném období.
Realizovaná poptávka: Hrubá plocha reprezentuje celkovou podlahovou plochu pronajatou nebo předpronajatou, prodanou nebo předprodanou uživatelům za uvedené období. Neobsahuje prostory pod nabídkou. Prostor je pronajat, pokud je podepsána smlouva. Celková realizovaná poptávka obsahuje i renegociace, prodloužení pronájmů a podpronájmy, čistá realizovaná poptávka tyto transakce vylučuje. Transakce do vlastnictví jsou zahrnuty do poptávky v momentě, kdy začne výstavba projektu.
Míra neobsazenosti: Podíl fyzicky i smluvně volných prostor v dokončených budovách na celkové výměře.
Nejvyšší nájemné: Dosahované nájemné za nové budovy, vysoké technické kvality, v budovách v nejlepších lokalitách. Na trhu se ale mohou objevit i výjimečné projekty, kde je dosahováno vyšší nájemné.
Podnájem: Prostory nabízené k pronájmu současným nájemcem, který je smluvně vázán k nájmu prostor po delší dobu, než ve skutečnosti potřebuje.
Čistá absorpce: Čistá absorpce vyjadřuje změnu obsazených kancelářských prostor na trhu za dané období. Může být jak pozitivní, tak negativní.

COPYRIGHT © Prague Research Forum 2024

Tato publikace je vlastnictvím Prague Research Fora (Členové: CBRE, Colliers, Cushman & Wakefield, iO Partners, Knight Frank a Savills) a nesmí být kopírována, reprodukována a dále šířena v jakékoliv podobě nebo jakýmikoliv prostředky, a to jako část nebo celek bez uvedení Prague Research Fora jako zdroje informace. Informace obsažené v publikaci byly získány ze zdrojů považovaných za důvěryhodné. Nicméně správnost informace nezaručujeme. O nepřesnostech nás informujte, abychom je mohli opravit. Prague Research Forum na sebe neváže odpovědnost za škodu nebo ztrátu způsobenou jakoukoliv neúmyslnou nepřesností v této zprávě.

GeForce NOW představuje podporu modů v Baldur’s Gate 3

GeForce NOW ve spolupráci s Larian Studios a mod.io rozšiřuje podporu modů pro veleúspěšné RPG Baldur’s Gate 3.

Majitelé členství Ultimate a Priority (včetně uživatelů s Day Pass) si nyní mohou hru snadno přizpůsobit pomocí řady pečlivě vybraných modů z databáze mod.io. Jejich aktivace je snadná, stačí si je vybrat v menu přímo ve hře. Navíc zůstanou aktivní napříč herními relacemi. Také si skrz mod.io lze zajistit jejich automatické načítání při spuštění hry prostřednictvím GeForce NOW. Podrobnější informace přináší tento přehled.

Do cloudu tento týden přibývá 7 titulů:

  • Jötunnslayer: (Nová verze 21. ledna, Steam)
  • Among Us (Xbox, k dispozici na PC Game Pass)
  • Amnesia: Collection (Xbox, k dispozici v obchodě Microsoft Store ) .
  • Lawn Mowing Simulator (Xbox, k dispozici v obchodě Microsoft Store)
  • Sins of a Solar Empire: Rebellion (Xbox, k dispozici v obchodě Microsoft Store)
  • STORY OF SEASONS: Friends of Mineral Town (Xbox, k dispozici v obchodě Microsoft Store)
  • Townscaper (Xbox, k dispozici v obchodě Microsoft Store)

Komentář: Situace s mařiči energie je absurdní. Řešením je podpora bateriových úložišť namísto fotovoltaiky

Do tuzemské sítě jsou aktuálně připojeny mařiče energie o výkonu v řádech desítek megawatt. Nejčastěji jde přitom o velké fény. Deklarovaný výkon okolo 1 gigawattu v žádostech o připojení se stane realitou, pokud bude i nadále přibývat fotovoltaik a dalších nestabilních zdrojů. Řešením by měla být podpora bateriových úložišť, která přebytečnou energii využijí jednoznačně efektivněji než mařiče. V opačném případě budou běžní spotřebitelé absurdně finančně podporovat jak fotovoltaiky, tak fény, které energii z nich pouští do vzduchu, uvádí ve svém komentáři Pavel Urubek, jednatel společnosti MJEnergie.

Téma mařičů elektřiny výrazně rozproudilo debatu o smysluplnosti některých aspektů české energetiky. Zároveň se objevovaly i hlasy, že instalace mařičů je pouhý hoax či bouře ve sklenici vody. Faktem nicméně je, že do konce loňského roku dostali tuzemští distributoři žádosti o připojení mařících zařízení o výkonu zhruba tisíc megawatt. Což odpovídá jednomu bloku v Temelíně. Z celkového pohledu se tedy jedná o brutální výkon.

Na druhou stranu je třeba také uvést, že většina z těchto zařízení zatím neexistuje. Žádost o připojení totiž znamená, že projekt je teprve v plánu a připojený může být klidně až za několik let. Ve smlouvách o připojení se poměrně běžně uvádí jako maximální lhůta 36 měsíců od vzniku kontraktu. Pokud je k síti připojen do roka, je to malý zázrak.

Současně však platí, že řada mařičů je již nyní v provozu, jejich celkový výkon se však pohybuje v desítkách megawatt. A drtivá většina jsou právě často skloňované fény. Některá zařízení jsou pak certifikována jako bojlery, žádná voda se v nich však neohřívá a naopak pouští teplo do ovzduší. Z hlediska investorů se jedná o čistě byznysovou příležitost, které je aktuálně nakloněná konstelace legislativy, množství nestabilních zdrojů i cen elektřiny. Pokud by však došlo k jejich poklesu nebo nepříznivému vývoji na burze, investoři ze svých záměrů mohou velmi rychle vycouvat.

Placení fotovoltaikám i mařičům

Oproti deklarovanému tisíci megawattů je tedy k síti aktuálně připojen jen zlomek výkonu. Na druhou stranu se jedná o problém, který v tuzemské energetice již několik měsíců potichu probublává. Dříve se debata stáčela hlavně k cenám elektřiny, tento absurdní aspekt však byl nasvícen až zkraje letošního roku. Energetika přitom zná řadu způsobů, jak se zbytkovým teplem efektivně naložit pro jiné účely. Například mrazírny ho využívají k ohřevu vody či vytápění haly.

U mařičů však situace z pohledu spotřebitele příliš logiku nedává. Na trhu existuje obrovské množství fotovoltaik. Jejich provozovatelům přitom nepřímo platíme, aby mohli elektřinu vyrábět. Energie je však zejména v letním období příliš. Proto platíme i provozovatelům fénů, že tuto elektřinu v podobě tepla vypouštějí do ovzduší. Je to absurdní situace sama o sobě, aniž bychom do celé rovnice přidali ještě skutečnost, že tyto mařiče zároveň ohřívají vzduch.

Namísto podpory fotovoltaiky investice do baterií

Pokud by se v Česku přestaly ze dne na den stavět fotovoltaiky, dalších žádostí o připojení mařičů tepla by začalo rychle ubývat. Nicméně situace je přesně opačná. I přes určitý pokles poptávky je zájem o fotovoltaiku stále vysoký. Stát zároveň chce dále podporovat nestabilní obnovitelné zdroje a spolu s tím postupně vypínat zdroje stabilní, konkrétně uhelné elektrárny. To znamená další výkyvy v síti, růst cen odchylek a také nutnost dalšího vyrovnávání sítě pomocí záporných zdrojů. Tedy i mařičů, které by měly přebytek elektřiny v síti v určitých momentech řešit.

Aktuální situaci přitom nemohou zabránit ani distributoři, neboť by porušovali legislativu. Pokud je na konkrétním místě kapacita v síti, distributor nemá jinou možnost, než smlouvu o připojení zájemci vydat. A je jedno, zda jde o fotovoltaiku, mařič, dieselový agregát nebo jiné zařízení.

Řešení současné situace může být dvojí. První variantou je legislativní úprava, kterou by se možnost instalace mařičů omezila. Ještě jednodušším řešením pak může být dotační podpora bateriových úložišť, která představují výrazně smysluplnější cestu, jak nakládat s přebytečnou elektrickou energií. Zatím se však setkáváme se záměry peníze tomuto řešení spíše vzít a pumpovat je do fotovoltaiky. Jak už bylo ovšem zmíněno výše, s přibýváním těchto nestabilních zdrojů by pravděpodobně narůstal i počet mařičů. Věřme, že taková situace nenastane.

Autor komentáře: Pavel Urubek, jednatel společnosti MJEnergie

O společnosti MJEnergie

Společnost MJEnergie (Myjsmeenergie s.r.o.) je objemově největším externím prodejcem energií pro firmy v České republice. Vznikla v říjnu 2020, za první rok existence přitom prodala 1,8 TWh energie. Kromě elektřiny a plynu se zaměřuje také na řešení osvětlení, fotovoltaiku, rekuperace či topení a klimatizace. Mezi její klíčové partnery patří E.ON, Energetický a průmyslový holding či Pražská plynárenská. Ve společnosti aktuálně působí více než dvacetičlenný tým s mnohaletými zkušenostmi v oboru energetiky.

Mezinárodní den snižování CO2: Významně mohou přispět i moderní čerpací technologie

28. ledna si opět připomeneme Mezinárodní den snižování emisí CO2, jehož kořeny sahají až do roku 1896, kdy vědci poprvé předpověděli existenci skleníkového efektu. Tento den má za cíl zdůraznit důležitost snižování uhlíkové stopy, inspirovat jednotlivce i firmy k efektivnějšímu využívání zdrojů a motivovat k odpovědnému přístupu k životnímu prostředí. S rostoucími emisemi uhlíku, které jsou důsledkem technologického rozvoje, a jejich negativními dopady na naši planetu, se snižování CO2 stalo nezbytnou prioritou pro celou společnost. Tento závazek se odráží i ve strategiích mnoha firem. Jedním z příkladů je společnost Wilo, která prostřednictvím své kampaně „Join the ecolution“ ukazuje, jak lze výrazně snížit spotřebu energie a emisí CO2 výměnou zastaralých a neefektivních čerpadel. Kromě toho Wilo aktivně pracuje na snižování emisí i v rámci výrobních procesů a dalších oblastí podnikání.

Existuje řada způsobů, jak každý z nás může denně přispívat ke snižování uhlíkové stopy. Jednou z cest může být i revize a případná výměna oběhových a cirkulačních čerpadel v našich domovech. Zastaralá čerpadla totiž nejenže zatěžují životní prostředí, ale i naše peněženky. „V České republice je stále mnoho budov, které ve svých otopných systémech využívají zastaralá a energeticky neefektivní čerpadla. Tato čerpadla spotřebovávají až o 80 % více energie než moderní typy a jejich provoz tak produkuje výrazně vyšší emise CO2,“ říká Jan Cidlinský, regionální ředitel společnosti Wilo pro střední Evropu a dodává: „Pokud bychom obměnili tu ‚starší polovinu‘ oběhových čerpadel v budovách, dosáhlo by se jednak významného snížení produkce oxidu uhličitého, ale také roční úspory elektřiny nejméně za 10 miliard Kč. Elektřinu, kterou by případně nebylo nutné vyrobit pro neefektivní čerpadla, lze kvalifikovaným odhadem vyčíslit na 1 350 GWh, což představuje roční uhlíkovou stopu zhruba 500 000 tun CO2*. A to v tomto modelu nepočítáme patrně ještě vyšší úspory při modernizaci čerpadel v průmyslovém využití.“ Význam snižování emisí CO2 by měl být prioritou pro celou společnost, jelikož může významně zlepšit kvalitu ovzduší, životního prostředí, ale také prospět místním ekonomikám, a dokonce zlepšit veřejné zdraví.

„Naším cílem je nabízet zákazníkům čerpadla nejvyšší možné kvality s moderním elektronickým řízením a samoregulací, díky které se výkon čerpadla přizpůsobuje dle aktuálních potřeb otopného nebo chladicího systému. Řešení nabízíme jak pro budovy, tak pro vodní hospodářství i průmyslový sektor, přičemž ke všem výrobkům vystavujeme příslušené certifikáty, které kalkulují nejen přesnou spotřebu CO2 v rámci provozu čerpadla, ale zároveň uhlíkovou stopu vzniklou při jeho výrobě. Díky tomu je naše snaha o ekologicky šetrná řešení transparentně doložena. To oceňují především velké firmy, které se vzhledem k povinnosti reportovat ESG o udržitelná řešení zajímají stále více,“ dodává Cidlinský.

Snižování uhlíkových emisí je jedním ze stěžejních bodů strategie udržitelnosti celé skupiny Wilo, proto na tuto problematiku pohlíží komplexně. Produkci CO2 snižuje také v dalších oblastech, jako jsou například nepřímé emise z nákupů elektřiny a tepla nebo průmyslové procesy v rámci výrobních závodů. Společnost si stanovila ambiciózní cíl dosáhnout do roku 2025 ve všech svých výrobních závodech uhlíkové neutrality. V rámci evropských a čínských závodů se jí tento cíl již podařilo naplnit, mimo jiné díky investicím do fotovoltaiky a dalších obnovitelných zdrojů.

„Redukce emisí z naší činnosti má pro nás nejvyšší prioritu. Proto se zaměřujeme na pravidelné investice a inovativní koncepty, které nám při naplňování tohoto cíle výrazně pomáhají,“ dodává Cidlinský. Díky zmíněným krokům, které společnost ve snaze o redukci CO2 vypouštěného do ovzduší podniká, se stala například držitelem platinové medaile od renomované ratingové agentury Ecovadis. OSN a agentura Bloomberg Wilo v roce 2020 zařadila mezi 50 lídrů v oblasti ochrany klimatu a v loňském roce se například společnost jako jediný výrobce čerpadel umístila v žebříčku lídrů Evropy v oblasti ochrany klimatu pro rok 2024.

* Vypočteno na základě hodnoty emisního faktoru CO2 dle metodiky MPO ČR pro rok 2023 zveřejněného 4.9.2024 zde.

O společnosti:

Wilo je nadnárodní technologická skupina, která patří k předním světovým výrobcům čerpadel a čerpacích systémů pro zařízení budov, vodní hospodářství a průmyslový sektor. Společnost byla založena roku 1872 v Dortmundu, v průběhu své dlouhé a úspěšné historie se rozvinula do podoby významného globálního hráče. V současnosti zaměstnává více než 8 200 lidí po celém světě. Skupina Wilo věnuje zvláštní pozornost globálním trendům jako je urbanizace, změna klimatu, řešení nedostatku vody a zvýšení energetické soběstačnosti, stejně jako technologickému pokroku a digitalizaci.

Spolupráce v průmyslu, vývoji ale i kultuře. Česko-japonské vztahy začal budovat již Masaryk

Japonsko je v současnosti druhým největším zahraničním investorem v Česku. Aktuálně u nás působí téměř tři stovky firem z této východoasijské země. Nejčastěji podnikají v automobilovém průmyslu, věnují se však také oblasti zelených technologií. Oba státy aktivně spolupracují i na poli kultury nebo bezpečnosti. Momentálně tvoří výraznou část vzájemné kooperace příprava českého pavilonu pro EXPO 2025, které bude hostit japonská Ósaka.

Kořeny česko-japonských vztahů sahají hluboko do historie, konkrétně před vznik Československa. V roce 1918, ještě před navázáním oficiálních diplomatických vztahů, navštívil asijskou ostrovní zemi Tomáš Garrigue Masaryk. K vzájemnému vyslání diplomatických misí došlo v roce 1920.

Období komunismu vztahy obou zemí utlumilo, k jejich rozvoji tak došlo až po sametové revoluci. Zásluhu na tom měla cesta prezidenta Václava Havla do Japonska v roce 1995 nebo návštěva japonského císaře a císařovny v Česku roku 2002. „O tom, že obě země společně vybudovaly velice dobré vztahy, například v ekonomické oblasti, svědčí i současná přítomnost více než 280 japonských firem na území Česka,“ uvedl japonský velvyslanec v ČR Kansuke Nagaoka.

Druhý největší zahraniční investor

Aktuální ekonomická spolupráce obou zemí se nejvíce projevuje v oblasti průmyslu a výroby. Japonsko představuje pro Česko druhého největšího zahraničního investora. Většina společností je navázána na automobilový průmysl, značná část jejich produkce je přitom určena pro export do Evropské unie. V posledních letech pak japonské firmy v Česku výrazněji promlouvají i do oblasti zelených technologií. Typickým příkladem je výroba tepelných čerpadel či recyklovatelných obalových materiálů.

„Japonské investice hrají významnou roli v rozvoji české ekonomiky a průmyslu, což posiluje zapojení Česka do globálních výrobních a dodavatelských řetězců. Díky přítomnosti více než 280 japonských subjektů, z nichž řada investuje do moderních technologií a inovací, se Česko stalo atraktivním partnerem pro spolupráci,“ zdůrazňuje Jan Michal, generální ředitel agentury CzechInvest. „Japonské firmy vytvářejí tisíce pracovních míst, přinášejí know-how a rovněž zvyšují konkurenceschopnost českých podniků na mezinárodní úrovni. Tyto investice jsou navíc často doprovázeny iniciativami zaměřenými na udržitelný rozvoj, což odpovídá prioritám EU i Japonska,“ dodává Michal.

Vzájemné vztahy obě země budují i s ohledem na sociální provázanost. Patrné je to zejména v oblasti kultury, konkrétně hudbě a umění. Příkladem mohou být japonští studenti, kteří v Česku často získávají na tomto poli hlubší znalosti. „Pozornost Japonců dlouhodobě přitahuje například Alfons Mucha, Bedřich Smetana či Karel Čapek,“ doplnil Kansuke Nagaoka. Japonští umělci působí i v řadě českých baletních souborů. V Japonsku se naopak výrazné oblibě těší česká kuchyně v čele s pivem.

Hostitel letošního EXPO

Hlavní náplň česko-japonské spolupráce aktuálně představuje blížící se světová výstava EXPO 2025, která se bude od 13. dubna konat v japonské Ósace. „V zájmu úspěchu českého pavilonu na výstavě je japonské velvyslanectví v úzkém kontaktu s generálním komisařem české účasti Ondřejem Soškou a jeho týmem. Velkou výzvou bylo doposud především získání stavebního povolení pro pavilon v inovativním designu,“ nastínil japonský velvyslanec.

Podle generálního komisaře české účasti Ondřeje Sošky představuje EXPO pro Česko unikátní příležitost, a to nejen k prezentaci kulturního a uměleckého dědictví, ale také k předvedení špičkových technologií a inovací široké veřejnosti i firmám. „Příkladem je například náš inovativní pavilon z CLT panelů nebo třeba technologie telekomunikační firmy 2N, s níž jsme nyní v lednu uzavřeli partnerství a která je vývojářem prvního IP interkomu na světě. Jsem přesvědčen, že český pavilon japonské návštěvníky zaujme a nadchne a českým firmám prezentace na EXPO 2025 pomůže najít zákazníky a partnery nejen v Japonsku, ale v celém regionu Indo-Pacifiku,“ říká Ondřej Soška.

Češi s japonským vyznamenáním

Věra Čáslavská (sportovkyně)

Dana Drábová (jaderná inženýrka)

Jaroslav Skála (pilot dálkového letu Praha–Tokio v roce 1927)

Matěj Taufer (mechanik dálkového letu Praha–Tokio v roce 1927)

Věnceslava Hrdličková (sinoložka)

Zdenka Švarcová (orientalistka)

Zdeněk Thoma (český fotograf a publicista, člen Expedice Sakura, EXPO 1970)

Vlasta Winkelhöferová (japanoložka)

Vlasta Čiháková-Noshiro (japanoložka)

Josef Lébl (zakladatel CzechInvestu)

Jan Kavan (politik)

Jan Sýkora (japanolog)

Vlastislav Matoušek (hudební skladatel)

Rozkvět česko-japonských vztahů, který nastává i díky příležitostem, jako je EXPO 2025, oceňuje též české ministerstvo zahraničních věcí, jež ve světové výstavě vidí obrovský potenciál. „Účast na EXPO 2025 chceme naplno využít k posílení našich obchodních vztahů a mezinárodní spolupráce. Koncept světových výstav se postupně vyvíjí a ekonomicko-vědecká diplomacie hraje stále důležitější roli. Naším cílem je sebevědomě prezentovat tuzemské firmy, jejich špičkové inovace a technologie, které mají velký potenciál uplatnit se ve světě, zdůraznil náměstek ministra zahraničních věcí Jiří Kozák.

Spolupráce Japonska a Česka by do budoucna měla reflektovat také aktuální mezinárodní otázky. „Jednou z oblastí, na niž se nyní s ohledem na rostoucí povědomí o neoddělitelném propojení bezpečnosti v Evropě a ve východní Asii po ruské invazi na Ukrajinu chceme zaměřit, je spolupráce v oblasti bezpečnosti a obrany,“ uzavírá Nagaoka. Důkazem toho je mimo jiné i podpis memoranda o porozumění mezi Japonskou agenturou pro akvizice, technologie a logistiku ATLA a českým ministerstvem obrany, jež se týká právě spolupráce v obranném průmyslu.

HVO jako možná cesta k čistší dopravě

Dřív se to mohlo zdát jako utopie, přesto si rostlinné palivo razí cestu napříč segmentem a ukazuje směr dopravy budoucnosti. Dopravy, která slibuje nižší emise a udržitelnější přístup k pohonným hmotám a omezeným zdrojům.

HVO (Hydrotreated Vegetable Oil) známé také jako obnovitelná či ekologická nafta představuje perspektivní alternativu k fosilním palivům, zejména pro těžkou nákladní dopravu, kde zatím nejsou dostatečně rozvinuté jiné technologie. Vzniká zpracováním rostlinných olejů nebo živočišných tuků a díky své chemické struktuře téměř totožné s naftou může být tankováno do dieselových motorů bez nutnosti jejich úprav. HVO má srovnatelnou chemickou strukturu jako běžná nafta, ale neobsahuje aromatické uhlovodíky a síru, což dále zvyšuje jeho šetrnost k životnímu prostředí. Na rozdíl od FAME (bionafty) je HVO zcela hydrofobní, což zlepšuje jeho skladovatelnost. Jeho hlavní výhodou je výrazné snížení emisí skleníkových plynů, přičemž některé studie ukazují pokles emisí CO2 až o 90 % ve srovnání s běžnou naftou – konkrétní hodnota však závisí na kvalitě a typu použitých surovin, jako jsou odpadní oleje nebo rostlinné tuky.

HVO se začalo vyvíjet již na přelomu 21. století, kdy začala výrazně narůstat poptávka po udržitelných a ekologičtějších alternativách fosilních paliv. Mezinárodní logistická a přepravní společnost Gebrüder Weiss využívá tuto alternativu paliva v běžném provozu v Rakousku od letošního roku, kde nahrazuje přibližně 50 % celkové spotřeby nafty vlastní flotily. „HVO100 využíváme od prvního čtvrtletí roku 2024 a všechna naše vozidla jsou výrobcem schválena pro HVO100. Z našich dosavadních zkušeností vyplývá, že provoz vozidel je srovnatelný s využitím klasické nafty, a to jak v jízdních vlastnostech, tak v dojezdu,“ popisuje Jan Kodada, obchodní a marketingový ředitel Gebrüder Weiss ČR. Jednou z mála výzev, s níž se v souvislosti s přechodem na tento typ paliva setkali, je podle něj zatím omezený počet veřejných čerpacích stanic. Společnost Gebrüder Weiss proto upravila dvě vlastní čerpací stanice – v Hallu a Bludenzu, kde bylo nutné vyčistit stávající nádrže a zajistit jejich schválení pro toto využití od úřadů. To bylo nezbytné také kvůli daňovému zvýhodnění HVO100, které je v Rakousku osvobozeno od spotřební daně na minerální oleje.

Hlavními výzvami v České republice zůstávají cena a dostupnost

Zatímco v Rakousku zvyšuje dostupnost HVO jak daňové zvýhodnění, tak existující infrastruktura veřejných stanic, jež umožňuje tankovat HVO na palivové karty, v České republice naráží tento typ paliva na několik zásadních překážek. „Cena HVO na českém trhu je v porovnání s běžnou naftou vyšší v řádu jednotek korun za litr. Tato cenová bariéra komplikuje širší přijetí paliva mezi dopravci, zejména ve vysoce konkurenčním prostředí,“ popisuje Jan Kodada, obchodní a marketingový ředitel Gebrüder Weiss ČR s tím, že dalším problémem je omezená dostupnost. „Nabídka HVO je u nás značně limitovaná, což může být do budoucna ještě výraznější problém. Od roku 2026 začne platit povinnost používat udržitelné letecké palivo SAF (Sustainable Aviation Fuel), které je vyráběno ze stejných surovin jako HVO. Očekává se tedy, že vzroste celosvětová poptávka po těchto zdrojích, což by mohlo vést k jejich nedostatku i pro silniční přepravu,“ podotýká Jan Kodada s tím, že HVO je vystaveno většímu konkurenčnímu tlaku v celosvětovém měřítku v důsledku poptávky po surovinách kvůli SAF.

Na cestě za dekarbonizací logistiky

S rostoucím tlakem na snižování emisí a význam ochrany klimatických změn se HVO stalo vítanou alternativou pro snižování uhlíkové stopy v segmentu logistiky, dokud se v dlouhodobém horizontu neprosadí udržitelnější technologie, jako je zelený vodík, syntetická paliva (e-paliva) nebo plně elektrické pohony, které budou zásadní pro další pokrok v dekarbonizaci dopravy. Jeho omezená dostupnost i s ohledem na skutečnost, že výrobci neprojevují výrazný zájem o zvýšení výroby nebo uvedení většího množství do oběhu, však bude představovat výzvu.

Od poloviny roku 2024 tankuje HVO100 přibližně 50 % vlastního vozového parku Gebrüder Weiss v Rakousku, což vede k průměrnému snížení emisí CO2 až o 90 % ve srovnání s naftou. Společnost zaznamenáváme rovněž stále větší zájem o tuto alternativu ze strany obchodních partnerů. „V současné době máme v Rakousku k dispozici dostatečné množství pro uspokojení našich potřeb. Nicméně pokud nedojde k navýšení jeho produkce, bude nutné do budoucna počítat s jeho omezenou dostupností. Proto v tuto chvíli tak vnímáme HVO100 spíše jako překlenovací technologii, nikoliv jako řešení pro úplnou dekarbonizaci těžké nákladní dopravy. Naším cílem je tedy dál pokračovat v hledání a testování dalších udržitelných alternativ,“ dodává Jan Kodada.

Analýza: Po měsících stagnace objem DDoS útoků na české firmy vzrostl. Rusko zůstává již jeden a půl roku v čele

PRAHA, 23. ledna 2025 – Počty DDoS útoků na české firmy i jejich celková intenzita po několika měsících stagnace v posledním měsíci roku 2024 mírně narostly. Sice jsou stále pouze na třetině objemu z loňského jara, hrozby a způsobené škody jsou přesto pořád vysoké. V oblibě jsou totiž stále kvalitnější a intenzivnější útoky, které se soustředí přímo na aplikační služby a stále častěji útočí ze serverů v datových centrech. Nejvíce útoků míří již jeden a půl roku bez přestávky z Ruska, které bylo v prosinci druhý měsíc v řadě na první příčce i z pohledu intenzity útoků. Vyplývá to z pravidelné měsíční analýzy statistik provozu služeb FlowGuard české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku.

„Dlouhodobá stagnace počtu i objemu DDoS útoků se v prosinci zlomila a viděli jsme tak mírný nárůst. Meziročně jsme se dostali dokonce na dvojnásobná čísla. Přitom ale stále platí trend, že se změnila struktura útoků, vše se posunulo od hrubé síly k efektivitě. Útočníci se zaměřují zejména na aplikace a útočí přímo u zdroje v datových centrech, místo aby využívali velké množství přípojek k internetu,“ říká Jaroslav Cihelka, expert na kybernetickou bezpečnost a spolumajitel společnosti ComSource.

Roste také kreativita útočníků, objevuje se stále více specifických útoků. Kromě cíleného zaměření například na subjekty kritické infrastruktury státu se objevují útoky, které plošně skenují všechny IP adresy, které konkrétní firma využívá. Primárním cílem takového útoku není zahltit infrastrukturu, ale najít zranitelnosti a následně přijít s ještě lépe zacíleným útokem s mnohem zásadnějším dopadem na fungování podniku. „V prosinci jsme zaznamenali i zajímavý DDoS útok zaměřený na protokol GRE, který se využívá pro virtuální privátní okruhy. Díky tomu je možné očekávat vyšší datové toky a také slabší zabezpečení proti abnormálnímu provozu,“ doplňuje Jaroslav Cihelka, expert na kybernetickou bezpečnost a spolumajitel společnosti ComSource.

Podle přehledu DDoS útoků zachycených službami FlowGuard společnosti ComSource přesáhl v prosinci počet zemí, ze kterých na firmy a instituce v České republice útoky mířily, hodnotu 200. Nejvíce útoků bylo z Asie, která si v tomto parametru tradičně střídá místo s Evropou. Asie kralovala i z pohledu intenzity útoků. Co se týče zemí, tak již tradičně byl největší počet útoků z Ruska (bez přestávky od července roku 2023). Stejná země je druhý měsíc v řadě i na první příčce intenzity útoků. Celkový objem odfiltrovaného škodlivého provozu v prosinci dvojnásobně vzrostl oproti listopadu.

O FlowGuard

Detekční zařízení FlowGuard vzniklo v laboratořích společnosti ComSource. Funguje na principu rozpoznání potenciální hrozby již v toku dat mířících na síť a jeho vyčištění od nežádoucího provozu. Organizacím pomáhá detekovat všechny druhy DDoS útoků. Blokuje data z podezřelých zdrojů, a přitom nezasahuje do běžného provozu jejich sítě. Díky strojovému učení FlowGuard neustále zvyšuje svou efektivitu a naddimenzovaná kapacita čistícího centra zaručuje spolehlivost v každé situaci.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010, od roku 2023 se soustředí i na oblast datové analytiky. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Brně, Písku a v Bratislavě.

Jak uspět v roce 2025? Nechte si poradit od špiček české e-commerce, jako je ZOOT, Živina a Spokojenypes.cz

V Praze, 23. ledna 2025: V nových kancelářích Shoptetu se už 13. února 2025 uskuteční sedmý ročník populární e-commerce akce ShopMasters. Hlavním tématem letošního ročníku je strategické řízení e-shopů a nastavení podnikatelských strategií, o které se podělí i další e-commerce experti ze společností eRockets a Allegro. Kromě přednášek nabídne akce i osvědčený formát mastermindů, zaměřených na konkrétní trendy a výzvy současného digitálního trhu. Setkání zaštiťuje úspěšné e-commerce trio – Ecomail.cz, Shoptet a Expandeco.

Hlavním tématem sedmého ročníku akce ShopMasters bude strategické řízení e-shopu. S příchodem nového roku se přímo nabízí aktualizovat dosavadní podnikatelské strategie – ať už v segmentu e-commerce, nebo mimo něj. Event je nejen zdrojem cenné inspirace od specialistů z oboru, ale také networkingovou akcí, která účastníkům nabídne prostor ke sdílení relevantních zkušeností.

„Máme za sebou další turbulentní vánoční sezónu, další Black Friday. Na začátku roku je důležité vyhodnotit, zda se podnikání v závěru roku dařilo, a analyzovat, co bylo hlavní příčinou případných úspěchů či neúspěchů. Období relativního klidu může svádět k odkládání změn, ale právě teď je ideální doba na úpravy dosavadní strategie. Pokud nevíte, jak na to, můžete se inspirovat zkušenostmi špiček v oboru,“ vysvětluje Jakub Stupka, spoluzakladatel a spolumajitel e-mailingové platformy Ecomail.cz.

V rámci hlavního přednáškového bloku letošních ShopMasters vystoupí například Tomáš Haškovec, šéf marketingu e-shopu SpokojenyPes.cz. Ve své přednášce se zaměří na efektivní kombinování více marketingových kanálů a ukáže reálné příklady z marketingového mixu jednoho z lídrů českého pet segmentu. Na téma strategického plánování pohovoří Veronika Zahradníková, která bude vycházet ze zkušeností e-shopu Živina a ukáže, jak z plánování udělat smysluplnou a neotravnou součást každodenní praxe. Program přednášek doplní legenda českého marketingu Josef Havelka, jenž k praktickým příkladům o metodologii „Playing to Win“ přidá pohled nezávislého experta s mnohaletou praxí.

Účastníci se i tentokrát mohou těšit na tzv. mastermindy – formát, který se organizátorům osvědčil již při minulých setkáních. Tyto menší pracovní skupiny, zaměřené na konkrétní témata, povedou výrazné osobnosti české e-commerce. Například Ondřej Klega z investorské skupiny eRockets bude sdílet své zkušenosti a tipy na tvorbu rozpočtů pro růstovou strategii. Ivo Mrena ze Shoptetu se zaměří na strategické rozhodování v roce 2025, zatímco Václav Jelen se bude věnovat trendům v digitální analytice. Nabídku mastermind skupin doplní Dušan Halás z Expandeca a UX specialista Jan Kvasnička.

„Účastníci předchozích ročníků ShopMasters vědí, že mastermindy jsou klíčovou součástí akce. Reagují na stále větší provázanost a komplexnost v e-commerce, která může způsobit, že jednotlivec už nestačí zpracovávat všechny novinky sám. Setkání v menší skupině s mentorem umožňuje diskutovat na základě reálných zkušeností a postřehů z praxe. Tento formát u nás zatím není tak běžný, ale my je zakomponováváme do každých ShopMasters a ohlasy jsou velmi pozitivní,“ říká Ivo Mrena z Shoptetu.

Sedmý ročník e-commerce akce ShopMasters se uskuteční již 13. února 2025, letos poprvé v nových kancelářích společnosti Shoptet v Port7. Hlavními organizátory akce jsou přední české e-commerce společnosti Ecomail.cz, Shoptet a Expandeco.

Více informací a možnost zakoupení vstupenek najdete na internetových stránkách https://shopmasters.cz/.

Exit mobile version