Společnost Epson byla oceněna jako lídr v hodnocení Sustainability Vendor Landscape Assessment společnosti Quocirca pro rok 2024

Globální technologická společnost Epson byla v hodnocení udržitelnosti dodavatelů, které pro rok 2024 zpracovala společnost Quocirca, oceněna jako lídr. Toto ocenění odráží neustálé úsilí společnosti Epson o snižování emisí uhlíku a její nekompromisní závazek využívat ekologicky udržitelné postupy.

Hodnocení společnosti Quocirca zdůrazňuje řadu významných počinů:

  • Ve fiskálním roce 2023 oznámila společnost Epson snížení emisí skleníkových plynů v kategorii 1 a 2 o úctyhodných 50,3 %. Zatímco emise v kategorii 3 zaznamenaly mírný nárůst o 1,1 %, celková tendence směřující k udržitelnosti zůstává stabilní.
  • Přelomového úspěchu dosáhla společnost Epson v prosinci 2023, kdy přešla ve všech svých globálních provozech na 100% obnovitelnou elektřinu. Tímto milníkem se společnost Epson stala prvním japonským výrobcem, který dosáhl 100% podílu elektřiny z obnovitelných zdrojů. Stanovila tak nový standard pro celé odvětví a prokázala své vedoucí postavení v oblasti udržitelnosti.
  • Společnost Epson získala v říjnu 2024 od společnosti EcoVadis platinové hodnocení, poté, co byla v roce 2023 oceněna zlatem, a tím potvrdila své úsilí o ochranu životního prostředí. Toto ocenění podtrhuje trvalý závazek společnosti Epson dosahovat vynikajících výsledků v oblasti ochrany životního prostředí.

Zpráva společnosti Quocirca uvádí, že:

  • Společnost Epson si stanovila ambiciózní cíle v oblasti životního prostředí a do roku 2025 chce snížit přímé emise („oblast 1“ a „oblast 2“) o 34 % a nepřímé emise („oblast 3“, kategorie 1 a 11) o 44 %. Ve své ekologické strategii Environmental Vision 2050 si společnost Epson klade za cíl dosáhnout do roku 2050 nulových emisí oxidu uhličitého a omezit využívání podzemních zdrojů. Tuto vizi podporuje strategická desetiletá investice do environmentálních technologií ve výši 100 miliard yenů, která přesahuje tradiční hranice odvětví a zahrnuje iniciativy v oblasti dekarbonizace a zachycování uhlíku.
  • Osvědčené technologie tisku Heat-Free a EcoTank společnosti Epson představují špičku v oblasti energetické účinnosti, snižování množství odpadu a dopadu na životní prostředí. Díky nabídce tiskáren EcoTank bez inkoustových cartridgí a tiskáren se systémem RIPS (Replaceable Ink Pack System) prodala společnost Epson po celém světě více než 100 milionů tiskáren EcoTank, čímž výrazně snížila množství plastového odpadu.
  • Závazek společnosti podporovat oběhové hospodářství s využitím recyklovaných materiálů je patrný na celém sortimentu výrobků. Iniciativu směřující k prodloužení životního cyklu výrobků tím, že je možné je opravit a prodloužit tak jejich životnost, dále podporují prodloužené záruky a programem Back2Life. Investice společnosti Epson do rozsáhlých recyklačních systémů a rozšiřující se program repasování a následného prodeje dále posilují její závazek podporovat oběhové hospodářství.
  • Společnost Epson pokračuje v inovacích a představuje aktualizovanou koncepci PaperLab s technologií suchých vláken, která šetří vodní zdroje tím, že využívá prakticky suchý proces recyklace sběrového papíru. Nový model A-8100 PaperLab Refresh dále integruje funkce monitorování životního prostředí a staví společnost Epson do pozice klíčového hráče v oblasti oběhového hospodářství v kanceláři.
  • Optimalizační nástroj (Optimisation Tool) společnosti Epson umožňuje prodejcům názorně ukázat potenciál snížení emisí při přechodu na modely Epson Heat-Free, a tím podpořit energetickou účinnost a udržitelnost celého prodejního kanálu.

Boris Manev, ředitel pro udržitelnost a firemní řízení společnosti Epson Europe, uvedl: „Toto ocenění od přední analytické společnosti Quocirca potvrzuje náš trvalý závazek k udržitelnosti a dokládá pozitivní dopad našeho komplexního přístupu k omezování ekologické stopy. Ve společnosti Epson se i nadále zaměřujeme na inovativní řešení, která podporují efektivitu a udržitelnost, a to nejen v rámci společnosti, ale i jako příklad nejlepší praxe v celém našem odvětví.

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

Zakladatel Munipolis Ondřej Švrček přebírá partnerství a inovace, podpoří růst ve firemních komunitách i české know-how v Evropě

Ondřej Švrček, zakladatel komunikační sítě Munipolis, nejrozšířenějšího evropského nástroje pro přímou komunikaci a její vyhodnocování, začíná působit na nové pozici. Jako řídící partner pro partnerství a inovace bude zodpovědný za postupné pronikání Munipolis do nových segmentů, rychlé odpovědi na aktuální potřeby firem i samospráv a přímý rozvoj projektu ve spolupráci s největšími partnery. Zároveň připraví projekt na výzvy, které přináší ESG – ať už pro sběr dat pro firmy nebo jejich reporting. To se již brzy roce dotkne desítek tisíc subjektů napříč celou Evropou.

„Komunikace se prolíná všemi aspekty života i podnikání. Munipolis je tedy velice mocný nástroj, který dokáže usnadnit a zefektivnit v podstatě v jakýkoli komplexnější proces. Společným cílem mě i mého nově vznikajícího týmu tak bude hledat nové možnosti, kde Munipolis prokazatelně dokáže přinést efektivitu nebo vylepšovat procesy,“ vysvětluje Ondřej Švrček, Managing Partner for Innovation & Partnerships Munipolis. „Působíme na zajímavém trhu interní komunikace a nově budeme mít možnost utvářet ho intenzivně přímo s našimi partnery. A nových výzev se nebojíme.“

Švrček Munipolis založil v roce 2014 jako nástroj pro komunikaci obcí s občany pod názvem Mobilní Rozhlas. Do současné podoby komunikační sítě, kterou může využívat pro management vlastní komunikace v podstatě jakýkoli subjekt, se úspěšně transformovala v roce 2022. Od té doby ji kromě obcí ve velkém využívají pro komunikaci také firmy a výrobní podniky (v současnosti je hlavním zdrojem informací pro desítky tisíc zaměstnanců), spolky, instituce, provozovatelé společenských akcí nebo konferencí, ale také například vydavatelé médií.

Projekt v současnosti působí na čtyřech evropských trzích a chystá se na další. Práce Švrčka a jeho týmu tedy bude formovat nové možnosti vyplývající z komunikace nejen v Česku, ale také v Německu, Maďarsku, na Slovensku a dalších Evropy.

„V případě komunikace firem s jejich vlastními zaměstnanci jdeme stavět zcela nové standardy. Jsme zastánci toho, že nikdo by důležité informace neměl hledat, ale důležité informace by si měli najít jeho. Navíc budeme těžit z opravdu silné pozice, kdy můžeme firmám nabídnout množnost komunikace se samosprávami, kde působí. To je v rámci ESG benefit, který dnes nabízí jen jednotky firem v rámci celé Evropy,“ zakončuje Ondřej Švrček.

O Munipolis

Munipolis je celosvětově fungující chytrá komunikační síť, která pomocí moderních nástrojů propojuje občany se všemi institucemi, které potřebují pro svůj život, práci nebo trávení volného času. Umožňuje, aby si každého registrovaného uživatele samy našly důležité informace od radnic, firem, spolků, vzdělávacích zařízení nebo komunit. Digitálně zpracovává důležitou zpětnou vazbu od občanů ve formě minireferend, anket, participativních akcí nebo hlášení podnětů.

Momentálně je do ní zaregistrováno 970 tisíc Čechů. Slouží pro 3 000 českých měst a obcí a více než stovku českých firem. Ročně se přes ni rozešle kolem 70 milionů zpráv.

Ve školách zapojených do Recyklohraní vybrali a k recyklaci předali 134 tun použitého elektra

29. ledna 2025 – Ve školách zapojených do vzdělávacího programu Recyklohraní aneb Ukliďme si svět vybrali v roce 2024 celkem 134,1 tuny vysloužilých malých elektrospotřebičů. Prostřednictvím sběrového partnera, neziskové společnosti ELEKTROWIN a.s., již Recyklohraní předalo všechny tyto spotřebiče na recyklaci. V rámci programu žáci a studenti nejen třídí, ale zapojují se rovněž do praktických a hravých aktivit a úkolů, při kterých se učí, proč je tak důležité třídit a recyklovat – a to nejen elektro, ale i baterie, plasty, papír a další odpad. S Recyklohraním se vzdělávají také v odpovědné spotřebě, šetření vodou nebo klimatické změně.

Do sběru elektrospotřebičů se v loňském roce zapojilo 792 mateřských, základních a středních škol, a také některé organizace DDM a další zájmové kroužky a kluby pro děti a mládež. Nejvíce elektrospotřebičů vybrali v Základní škole Ronov nad Doubravou, a to 2,9 tuny. Při přepočtu vybraných spotřebičů na žáka si nejlépe vedla Základní škola a Mateřská škola Hlavnice z okresu Opava, a to s úctyhodnými 80 kg na žáka.

„Pro nás v Recyklohraní je radost vidět, když učitelé ve školách propojují výuku s praxí, zapojí nejen samotné děti, ale také rodiče a někde se daří vtáhnout do sběru celou obec. Těší nás každý drobný spotřebič, který žáci a studenti vyberou. Přináší jim to osobní zkušenost s tříděním a recyklací, a i díky tomu se pro ně třídění stává zcela přirozenou věcí. To je to, o co nám jde především,“ doplňuje výsledky Hana Ansorgová, ředitelka Recyklohraní o.p.s.

Zapojení škol má velký smysl, pomáhají zvýšit podíl vytříděného elektra

„Na cestě k vyšší míře recyklace elektroodpadu je osvěta pro správné třídění nezbytná. Také díky Recyklohraní už žáci a studenti vědí, že recyklací elektrozařízení získáváme materiály k výrobě nových spotřebičů a dalších produktů. Nemusíme pro jejich výrobu těžit suroviny v přírodě, a tím odlehčujeme naší planetě,“ dodává Roman Tvrzník, předseda představenstva ELEKTROWIN a.s.

Materiálová výtěžnost některých spotřebičů dosahuje až 90 %. Elektroodpad obsahuje v průměru 60 % železných kovů a 4 % neželezných kovů, mezi které patří především hliník a měď, v menší míře také drahé kovy, jako jsou zlato, stříbro a platina. Dále obsahuje 26 % plastů a 2 % skla. Nezanedbatelný je také fakt, že při recyklaci zachytíme škodlivé látky ze spotřebičů, jako jsou chladicí kapaliny, rtuť nebo kadmium, a zamezíme, aby znečišťovaly životní prostředí.

K snazšímu pochopení pomáhají aktivity a hry

Pedagogové mohou pro výuku využít metodickou podporu od Recyklohraní – mimo jiné výukové scénáře, webináře, tematická videa i dílčí aktivity. V posledním roce se školy mohly například zapojit do literárního úkolu Příběh spokojeného elektrospotřebiče, a dále do úkolů Záhada zmizelých mobilů nebo Recyklační výzva: Dejme do pohybu nepotřebné elektro a baterie. Zadání pro tyto a podobné aktivity jsou připravována ve čtyřech adaptacích, aby je mohly plnit děti od mateřských škol, přes první a druhý stupeň základních škol až po střední školy a střední odborná učiliště. U mladších věkových ročníků jsou zadání zaměřená především na kreativní a pohybové aktivity, povídání a bádání. Starší žáci a studenti zapojují kritické myšlení, hraji hry, tvoří prezentace, krátká videa nebo využívají umělou inteligenci. „Podle zpětných vazeb od pedagogů víme, že do každého z úkolu se zapojí průměrně 10 000 až 12 000 žáků a studentů a těší nás, když z fotografií a výstupů máme možnost vidět, že je to bavilo a že učitelé rádi zařazují tato témata do výuky,“ dodává Hana Ansorgová.

V Recyklohraní je aktuálně zapojeno téměř 4 tisíce škol

Ve školním vzdělávacím programu Recyklohraní aneb Ukliďme si svět je aktuálně registrováno 3 929 mateřských, základních a středních škol. Všechny se mohou zapojit do sběrových a vzdělávacích aktivit. Účast v programu je zcela zdarma a veškeré potřebné základní informace, včetně metodických materiálů, jsou na www.recyklohrani.cz.

Projekt Recyklohraní aneb Ukliďme si svět vznikl v roce 2008 a jeho cílem je informovat a vzdělávat žáky či studenty MŠ, ZŠ a SŠ z celé ČR o problémech životního prostřední a nutnosti recyklace. V průběhu školního roku jsou vyhlašovány zajímavé úkoly s environmentální tematikou. Pedagogičtí pracovníci ke své práci mohou využívat učební materiál, tzv. Ekoabecedu. Zájemci o praktickou výuku recyklace se mohou zapojit do nejrůznějších sběrových akcí na podporu zpětného odběru použitých baterií a drobného elektrozařízení. Do ledna 2025 se do programu zdarma registrovalo přes 3 929 škol. Bližší informace o aktivitách v rámci projektu, včetně fotogalerie, lze najít na www.recyklohrani.cz nebo na www.facebook.com/recyklohrani.

Hlavními partnery Recyklohraní, o.p.s. jsou společnosti ECOBAT s.r.o. a ELEKTROWIN a.s.

 

Úklidové řešení od OKIN Facility Auparku ročně ušetří 720 hodin práce

Bratislava, 29. ledna 2025 — Společnost OKIN Facility, přední poskytovatel komplexní správy budov, zajišťuje od 1. července 2024 úklidové služby pro obchodní centrum Aupark v Bratislavě. Díky nasazení tří autonomních úklidových robotů CenoBot bylo dosaženo významné měsíční úspory 720 hodin lidské práce. V přepočtu na eura to představuje roční úsporu 60 000 €.

Nasazení CenoBotů pro nás představuje zásadní krok pro zvýšení efektivity a trvalé udržitelnosti provozu našeho centra,“ říká Veronika Košická, ředitelka obchodního centra Aupark. Aupark Bratislava je jedním z nejvýznamnějších nákupních a společenských center na Slovensku. Od jeho otevření v roce 2001 se rozrostl o desítky tisíc metrů čtverečních. Díky své strategické poloze a dobré dopravní dostupnosti patří mezi nejnavštěvovanější nákupní zóny v Bratislavě.

Nově nasazení autonomní roboti využívají cloudové technologie pro ukládání a sdílení map mezi zařízeními, což jim umožňuje aktualizovat své trasy v reálném čase a optimalizovat tak proces úklidu. Zároveň poskytují možnost vzdáleného monitorování jak přes mobilní aplikaci, tak i webové rozhraní. To je ideálním řešením pro centrální kontrolu nad provozem robotů v reálném čase.

Díky pokročilé navigaci se CenoBoti snadno orientují i v komplexních prostorách obchodního centra a zvládají samostatně cestovat do vzdálených technických prostor pro výměnu vody, bez nutnosti zásahu člověka,uvádí Milan März, ředitel OKIN Facility Slovensko.

Roboti se starají o úklid suterénu a pasáží o rozloze necelých 35 000 m². Bez nabití dokážou pracovat až 3 hodiny v kuse. Pokročilá filtrace vody umožňuje opakované použití čisticího roztoku, čímž výrazně snižuje spotřebu vody a chemikálií, čímž přispívá k ekologickému provozu obchodního centra.

Tento projekt jasně ukazuje, jak inovativní technologie mění oblast facility managementu. Nasazení CenoBotů nejen snižuje náklady, ale také přináší zlepšení v oblasti efektivity a udržitelnosti,uzavírá Milan März.

O OKIN Facility

OKIN Facility je nadnárodní poskytovatel integrovaného facility managementu. Společnost vznikla v roce 1993 a aktuálně působí v šesti evropských zemích: v České republice, Polsku, Rumunsku, Bulharsku, na Slovensku a Ukrajině. Veškeré své technologické a softwarové nástroje využívá k řízení efektivity svých zkušených týmů. Společnost má vlastní HelpDesk systém, který umožňuje stálou komunikaci s klienty. V oblasti technické správy si tato firma vyvinula aplikaci DRIVE!, která efektivně řídí všechny činnosti probíhající u zákazníků. OKIN Facility si zakládá na inovativním přístupu a neustálém zlepšování kvality svých služeb. Je členem mezinárodní aliance European Customer Synergy. Aktuálně spravuje více než 9 000 objektů.

Revoluce AI přináší nové výzvy i příležitosti pro firmy v roce 2025

Praha | 29. ledna 2025 – Umělá inteligence (AI) se stává klíčovým faktorem konkurenceschopnosti firem a její adopce nabírá na tempu. Společnost vshosting, přední poskytovatel cloudových a serverových řešení, představuje svůj pohled na zásadní IT trendy roku 2025 a zdůrazňuje význam připravenosti firemní infrastruktury na éru AI.

AI agenti jako nová hranice digitální transformace

Rok 2025 přináší významný posun v oblasti AI – přechod od tradičních chatbotů k sofistikovaným AI agentům schopných komplexního uvažování (jako jsou třeba velké jazykové modely využívající AI). Podle předních analytických společností vstupuje většina podniků do pilotní fáze implementace pokročilých AI řešení. „Doba, kdy byla AI novinkou, je za námi. V roce 2025 budou firmy připraveny adaptovat pokročilejší systémy, které dokážou uvažovat, plánovat a inovovat,“ vysvětluje Damir Špoljarič, spoluzakladatel a CEO vshosting a dodává: „Revoluce AI postupuje bezprecedentním tempem. Firmy, které dnes investují do moderní infrastruktury, budou zítra lídry inovací. „Ve vshostingu poskytujeme špičková GPU řešení, která firmám pomáhají uspět v této nové éře transformace řízené AI.“

GPU infrastruktura jako základ AI revoluce

Vshosting reaguje na rostoucí poptávku po výpočetním výkonu pro AI nabídkou flexibilních GPU řešení. Řešení zahrnují cloudové GPU od 26 € za den i dedikované GPU servery určené pro náročnější aplikace a trénování AI modelů.

Bezpečnost a udržitelnost jako pilíře moderní IT infrastruktury

S rostoucím významem AI roste i důležitost kybernetické bezpečnosti. Podle prognóz IDC se do roku 2027 stane klíčovou prioritou integrace kyber-recovery řešení s celkovou IT infrastrukturou. Vshosting klade důraz nejen na bezpečnost, ale i na environmentální odpovědnost – všechna jeho datová centra jsou napájena z 100% obnovitelných zdrojů energie.

„Udržitelnost a kybernetická bezpečnost jsou nedílnou součástí modernizace IT. Ve vshostingu zajišťujeme, že inovace jsou podpořeny jak odolností, tak odpovědností k životnímu prostředí, což umožňuje firmám růst udržitelně,“ dodává Špoljarič.

Evropská konkurenceschopnost v sázce

Zatímco země jako Singapur činí z AI národní prioritu, Evropa zaujímá opatrnější přístup. „Tento konzervativní postoj by mohl omezit konkurenceschopnost evropských firem na globálním trhu,“ varuje Špoljarič a zakončuje: „Firmy musí rychle modernizovat svou infrastrukturu a my jsme zde, abychom je na této cestě podpořili.“

O společnosti vshosting: vshosting je přední poskytovatel cloudových a serverových řešení, specializující se pokročilé technologie Kubernetes, AWS, nebo GPU infrastrukturu pro AI aplikace. Společnost se zaměřuje na poskytování škálovatelných, bezpečných a environmentálně odpovědných IT řešení s vysokou dostupností pro firmy všech velikostí.

 

E-commerce 2025: Trendy, které rozhodnou o úspěchu

Praha, 29. ledna 2025- Vstupujeme do nové éry e-commerce, která redefinuje způsob, jakým lidé nakupují a firmy prodávají. Rok 2025 bude ve znamení inovací, personalizace a technologických pokroků. Pro české obchodníky to znamená nejen příležitosti, ale i výzvy. „Personalizace, rychlost a udržitelnost nejsou pouze trendy, stávají se standardem,“ zdůrazňuje Tomáš Kocifaj, ředitel digitální agentury Brilo.

Podle průzkumu ECDB eCommerce in Europe 2024 se odhaduje, že tržby evropského e-commerce trhu vzrostou z 621 miliard EUR v roce 2023 na 811,8 miliardy EUR v roce 2027, což potvrzuje pokračující růst. Zároveň však evropský trh zůstává v porovnání s globálními hráči méně koncentrovaný. Světovému e-commerce dominují Čína a USA, které společně tvoří více než dvě třetiny celkového globálního podílu. Nejprodávanější kategorií v Evropě s tržbami ve výši 134,1 miliard EUR se v roce 2023 stala móda, což potvrzuje její význam pro tento dynamický sektor.

Na co tedy tento rok nezapomenout, pokud mezi konkurencí chcete obstát?

1. Personalizace jako standard

Personalizace zůstane jednou z nejdůležitějších strategií. Zákazníci očekávají, že značky budou rozumět jejich potřebám a nabízet produkty nebo služby přesně na míru. „Díky využití dat a umělé inteligence můžeme poskytovat zákazníkům obsah, který je pro ně nejen zajímavý, ale i užitečný. To je směr, který posouvá byznys vpřed,“ doplňuje Kocifaj.

2. Rychlost jako konkurenční výhoda

Časy, kdy byli zákazníci ochotni čekat na doručení týdny, jsou pryč. Očekává se okamžitá dostupnost a expresní dodání. Lokální sklady, automatizace logistiky a spolupráce s rychlými dopravci budou hrát klíčovou roli. Investice do optimalizace logistiky a spolupráce s lokálními partnery mohou být rozhodující. Rychlost dodání je dnes klíčem k loajalitě zákazníka.

3. Udržitelnost jako must-have

Zákazníci jsou čím dál více ekologicky uvědomělí. Očekávají, že značky budou reflektovat jejich hodnoty, a to nejen v produktech, ale i v provozu a balení. Firmy, které dělají krok vpřed v oblasti udržitelnosti, nejenže plní svou společenskou odpovědnost, ale získávají výhodu na trhu.

4. Omnichannel strategie pro komplexní zákaznický zážitek

Zákazníci očekávají bezproblémový přechod mezi různými kanály, od mobilní aplikace přes web až po kamenné prodejny. Propojení online a offline světa vytvoří hladký zákaznický zážitek. „Integrace různých prodejních a digitálních kanálů je dnes nezbytná. Zákazníci očekávají konzistentní komunikaci bez ohledu na to, kde nakupují,“ upozorňuje odborník.

5. Rozmach AI a automatizace

Umělá inteligence se bude nadále využívat ke zlepšení procesů, analýze dat a zvyšování efektivity. Automatizovaná komunikace, chatboti a prediktivní analytika usnadní rozhodování a poskytnou zákazníkům lepší služby. „AI nástroje nejsou jen budoucností, ale už dnešní realitou. Firmy, které je dokáží efektivně využít, budou mít náskok,“ zdůrazňuje Kocifaj z agentury Brilo.

6. Význam vizuální komunikace

Videoobsah a interaktivní vizuály budou hrát větší roli při zapojování zákazníků. Krátká videa na sociálních sítích, produktová videa a živé přenosy budou klíčovými nástroji. „Dobře zpracovaný videoobsah je nenahraditelný. Zaujme, vzdělá a přímo osloví zákazníka,“ dodává.

7. Zaměření na mikro-komunity

Zákazníci hledají značky, které rezonují s jejich hodnotami a zapojují je do komunity. „Budování vztahů na osobní úrovni je dnes nepostradatelné. Mikro-komunity posilují věrnost a pocit sounáležitosti,“ říká Tomáš Kocifaj, ředitel digitální agentury Brilo. Mikro-komunity na sociálních sítích nebo exkluzivní obsah mohou posilovat loajalitu.

Česká e-commerce v roce 2025 nebude pouze o přizpůsobování se trendům, ale o jejich aktivním vytváření. Firmy, které se zaměří na inovace, efektivní využití technologií a budování silného vztahu se zákazníky, budou mít větší šanci uspět v rychle se měnícím digitálním prostředí. Investice do personalizace, rychlosti, udržitelnosti a omnichannel strategií dnes nejsou pouze výhodou – stávají se podmínkou úspěchu.

Jak říká Tomáš Kocifaj: „Budoucnost e-commerce patří těm, kteří jsou ochotni přizpůsobit se, učit se a reagovat na měnící se potřeby svých zákazníků. Nyní je ten správný čas podniknout kroky, které zajistí, že rok 2025 bude rokem růstu, nikoliv stagnace.“

Zdroj: https://ecommercedb.com/whitepaper/ecommerce-europe-2024?h=230a63fd-7071-58e0-b19a-1574675cdeff

O Brilo.team

Brilo je zkušený průvodce digitálním světem, který téměř deset let pro značky nachází řešení přinášející zvýšení tržeb. Agenturu založenou v Českých Budějovicích dnes tvoří tým poskládaný z více než 60 odborníků. Utvářejí webové stránky a e-shopy, dělají online marketing a branding. Mezi jejich klienty patří například Orsay, Zoot, Bibloo, Lesy ČR, Grada či skupina CS Apparel Group a.s., pod kterou spadají značky jako GAP, Celio nebo Under Armour. V Českých Budějovicích navíc provozují coworkingové prostory Dev Hub. Více na https://www.brilo.team/.

Boom v IT prostředí. Rostou v něm výdaje i vliv umělé inteligence

IT sektor patří mezi nejdynamičtěji se rozvíjející odvětví. Podle prognózy společnosti Gartner by výdaje na IT v Evropě měly v roce 2025 dosáhnout 1,28 bilionu dolarů, což představuje meziroční nárůst o 8,7 %. Tento růst je z velké části poháněn investicemi do technologií a do umělé inteligence, která se stává klíčovým faktorem pro inovace a konkurenceschopnost. Gartner rovněž odhaduje, že výdaje na IT služby související s umělou inteligencí v Evropě vzrostou ze 78 miliard amerických dolarů v roce 2024 na 94 miliard v roce 2025.

Bez umělé inteligence se dnes neobejde prakticky žádný tržní segment. Její výhody jsou nezpochybnitelné. „Umělá inteligence není zdaleka jen o tom, že nám má ulehčit práci. Díky ní se zlepšuje celosvětový přístup ke vzdělávání, experti s její pomocí modelují krizové situace a tím pádem jsou na ně lépe připraveni, ve zdravotnictví pomáhá při diagnózách. Příkladů jsou tisíce. Je ale důležité si uvědomit, že i umělá inteligence má nějakou setrvačnost, například ChatGPT funguje už třetím rokem, ale až v roce 2024 zažil boom. To znamená, že kdo s AI pracuje kvalitně a zachytává trendy, bude mít obrovský náskok před konkurencí,“ říká Marian Hurta, CEO ve společnosti ENGETO, která díky kurzům pomáhá lidem získat nové digitální a IT dovednosti.

Každý pátý člověk na světě pracuje s AI

O růstu vlivu umělé inteligence mluví studie Talent Alpha. Ta uvádí, že až 300 milionů pracovních pozic je nějakým způsobem ovlivněno umělou inteligencí. Není překvapením, že do styku s AI nejvíce přichází inženýři (až 52 %) a top management (49 %).

Co se týče jednotlivých tržních segmentů, tak AI je nejvíce propojená s IT prostředím a telekomunikačními společnostmi (60 % pracovníků v tomto sektoru s AI pracuje). Následuje průmysl (44 %), média (43 %), finančnictví a pojišťovnictví (42 %), přes čtyřicet procent se v průzkumu dostaly ještě vzdělávací instituce (41 %).

A právě vzdělávací instituce s umělou inteligencí pracují v čím dál větší míře. Z průzkumu Světové banky je patrné, že umělá inteligence výrazně šetří čas a pomáhá zlepšovat dovednosti nejen v zemích třetího světa. „Nejnovější AI pomocníci pomáhají studentům s lepším pochopením nejrůznější problematiky,“ přibližuje Hurta, jehož ENGETO má v portfoliu kurzy zaměřené na Python, datovou analýzu či SQL, které integrují prvky AI a dodává:

Skupiny, které s umělou inteligencí pracují:

Gen Z – 31 %

Mileniálové – 37 %

Gen X – 28 %

Boomeři – 20 %

„My nyní pracujeme na systému, kde ve spolupráci s umělou inteligencí vyvíjíme program, díky kterému se naši studenti budou v digitálních dovednostech zlepšovat ještě rychleji. Tohoto „powered asistenta“ spustíme už v tomto roce, na českém trhu nemá konkurenci a naši studenti tak budou mít po absolvování kurzů nezanedbatelnou konkurenční výhodu.“

ChatGPT jako Gamechanger

Zřejmě nejviditelnějším prvkem vycházejícím z umělé inteligence je v posledních měsících ChatGPT. Tento model, který je ale v onlinovém prostředí už od roku 2022, kompletně změnil v loňském roce nejen kreativní a marketingové prostředí. „Marketingoví specialisté ušetří díky ChatGPT obrovské množství času. Pomůže jim s přípravou textů, claimů, contentu na web a sociální sítě, analyzuje jim veškerá data. Zároveň má obrovský přesah do vzdělávání, které je tak mnohem rovnější a dostupnější,“ doplňuje Hurta.

Nesnězeno vstoupilo do Karlovarského kraje a dokončilo celorepublikové pokrytí

Karlovy Vary, 28. ledna 2025: Platforma Nesnězeno, která bojuje proti plýtvání jídlem, vstoupila do Karlovarského kraje a završila tak celorepublikové pokrytí. I v Karlových Varech a okolí se tak nyní mohou lidé aktivně zapojit do záchrany potravin, které by jinak kvůli blížícímu se datu spotřeby nebo nadbytečnosti skončily v koši. Balíčky se slevou minimálně 50 % na platformě nabízejí restaurace, kavárny, pekárny i obchody s potravinami. Uživatelé Nesnězeno už v rámci celé ČR zachránili 950 tisíc balíčků potravin.

Plýtvání potravinami je palčivý problém v celosvětovém měřítku, a ani Česká republika není výjimkou. Na každého obyvatele dle Eurostatu totiž ročně připadne 91 kg vyhozených potravin. Proti plýtvání aktivně bojuje platforma Nesnězeno, která lidem nabízí jednoduchý způsob, jak nevyužité jídlo z obchodů i restaurací zachránit.

Karlovarský kraj úspěšně završil expanzi Nesnězena do regionů a do záchrany potravin se tak mohou zapojit i obyvatelé a návštěvníci Karlových Varů a okolí. Mezi prvními zapojenými podniky jsou Pinkiez, Lékárna, Café Mattoni, Bistrotéka LZ, indické restaurace Tandoor a Haandi, Lucky Snack & Coffee nebo Karlovarské oplatky Caffé & Prodejna.

„Vstupem do Karlovarského kraje uzavíráme naši celorepublikovou expanzi, která překonala očekávání – ať už z pohledu rychlosti nebo množství zapojených podniků. Víme, že i v regionech je velká poptávka po záchraně potravin, a proto věřím, že Nesnězeno si rychle oblíbí také obyvatelé Karlových Varů a okolí stejně, jako si jej oblíbili v dalších regionech ČR,“ dodává Jakub Henni, CEO Nesnězeno.

Podniky, které se do platformy zapojí, mohou nabízet balíčky nevyužitého jídla a potravin se slevou minimálně 50 % a otevřít si tak cestu k dodatečnému příjmu. Uživatel si v přehledné aplikaci vybere balíček, zaplatí, a poté si jej vyzvedne přímo v provozovně, kde může jídlo zkonzumovat nebo si ho odnést domů. Kromě nezanedbatelné finanční úspory tak pomáhá bojovat proti plýtvání.

Nesnězeno mohou zákazníci využít již ve všech 14 krajích Česka. Platformu Nesnězeno a Munch používají díky jedné globální aplikaci uživatelé v ČR, na Slovensku, v Rumunsku a Maďarsku.

O Nesnězeno a Munch  
Munch byl založen v roce 2020 Botondem Zsoldosem, Bencem Zweckerem, Albertem Wettsteinem a Kirillem Perepelicou, jejichž misí bylo bojovat proti plýtvání potravinami prostřednictvím technologií. Společnou vizí bylo představit udržitelný přístup k potravinářskému průmyslu, který přinese prospěch jak majitelům podniků, tak zákazníkům. Restaurace, pekárny, obchody s potravinami či hotely využívají platformu Munch k prodeji svých nespotřebovaných, vysoce kvalitních potravin za snížené ceny.

V listopadu 2022 se Munch sloučil s českou aplikací Nesnězeno, založenou Jakubem Hennim. Dosud Munch zachránil více než 3 milionu balíčků potravin v České republice, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku. Tyto snahy byly rovněž oceněny množstvím cen: Nesnězeno získalo absolutní vítězství v ekologické soutěži E.ON Energy Globe nebo také Czech Social Awards v kategorii Startup. Munch na druhou stranu získal prestižní ocenění „Udržitelná společnost roku“ a „Cenu za prevenci plýtvání potravinami“ na Maďarské národní zemědělské a potravinářské výstavě.

 

JUSDA Europe přepravila mobilní konzervační pracoviště na pomoc ukrajinskému kulturnímu dědictví

Pardubice, 21. 1. 2025 – Společnost JUSDA Europe dokončila mimořádnou logistickou operaci. Úspěšně přepravila specializované mobilní pracoviště Archa I na Ukrajinu. Kontejnerová jednotka, určená pro konzervaci vzácných rukopisů a dokumentů, vyžadovala komplexní logistické řešení zahrnující speciální manipulaci i nestandardní celní postupy.

Příprava celé logistické operace trvala dva měsíce. Zahrnovala mimo jiné zajištění správného celního zařazení, registraci na Ukrajině a koordinaci s tamními partnery. Vzhledem k citlivosti nákladu byl celý proces řízen omezeným týmem pěti specialistů.

„Největší výzvou celého projektu bylo zajištění správného celního procesu na obou stranách hranice. Vzhledem k tomu, že šlo o dar vysoké hodnoty bez standardní faktury, museli jsme vyvinout značné úsilí především při jednání s ukrajinskými úřady,“ vysvětluje Petr Škoda, ředitel společnosti JUSDA Europe a dodává: „Díky našim dlouholetým zkušenostem s přepravou na ukrajinský trh a spolehlivým místním partnerům jsme však dokázali všechny administrativní překážky překonat.“

JUSDA zajistila silniční přepravu 20stopého kontejneru včetně jeřábové manipulace a speciálního podvozku. „Z bezpečnostních důvodů jsme aplikovali několik nadstandardních opatření. Přesné místo určení bylo řidiči sděleno až po naložení zásilky a průběh celé přepravy byl pravidelně monitorován,“ upřesňuje Petr Škoda.

Archa I, která vznikla ve spolupráci Ministerstva kultury ČR, Českého výboru ICOM a Národní knihovny ČR, bude na Ukrajině sloužit ke konzervaci vzácných rukopisů, knih a archivních dokumentů poškozených během Ruské útočné války. Projekt byl financován ze soukromých zdrojů včetně společností MND a.s., Nadace Karel Komárek Family Foundation a Libora Winklera s přáteli.

JUSDA Europe je přední logistická společnost s více než dvacetiletými zkušenostmi v mezinárodní přepravě a skladování. Je součástí nadnárodní skupiny Hon Hai Technology. Společnost je mezinárodně uznávaným poskytovatelem přepravních služeb, specializujících se na dodávky pro sektor technologií, retailu a průmyslu. Působí v celém regionu Evropy, zaměřuje se na euroasijský i americký trh. Vedle všech druhů přeprav, jako je kamionová, kontejnerová, lodní, námořní i letecká, nabízí skladovací kapacity a řešení na míru zákazníkovi. Vlastní sklady má v Pardubicích, Kutné Hoře a Dašicích. JUSDA Europe je certifikovaná podle ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001 a TAPA A.

Daktela spustila videokampaň s režisérem Špičkou

Společnost Daktela představila dva nové videospoty zaměřené na klíčové výzvy v zákaznické komunikaci. S typickým českým humorem spoty demonstrují schopnost Daktely řešit reálné problémy firem, od chaosu v komunikaci až po zvýšení bezpečnosti dat. Videa pod taktovkou režiséra Vladimíra Špičky společnost umístila v rámci marketingového mixu na web, sociální sítě i do kampaní na Google Ads. Mladý český režisér se nedávno dostal do povědomí sérií virálních videí, která mají na sociálních sítích miliony zhlédnutí.

Firmy v zákaznické komunikaci často bojují s přetížením operátorů a ztrátou důležitých informací. Proto Daktela připravila videa, která konkrétně ukazují, jak tyto problémy řešit moderními technologiemi. Například jak efektivně předcházet ztrátám důležitých informací nebo sjednotit různé komunikační kanály do jednoho přehledného rozhraní.

Videoobsah je jedním z nejúčinnějších marketingových nástrojů díky své schopnosti efektivně upoutat pozornost a zvýšit zapojení publika. Tento trend marketéři stále více uznávají, protože nejen efektivně přenáší sdělení, ale také přispívá k celkové strategii obsahu.[1] Spotřebitelé si z videa zapamatují až 95 % sdělení, zatímco z textu jen 10 %. V e-mailových kampaních navíc vede obsah k 300% nárůstu míry prokliků.[2]

„Chtěli jsme vytvořit videa, která ukážou, že Daktela není jen technologická platforma, ale partner pro každodenní situace v komunikaci se zákazníky. Proto jsme oslovili režiséra Vladimíra Špičku, který spotům vtiskl profesionální kvalitu a obohatil je jemným českým humorem. Věříme, že tato videa osloví široké spektrum firem a představí jim naši schopnost řešit reálné problémy,” říká Jiří Havlíček, CEO ve společnosti Daktela.

První video jasně a srozumitelně vysvětluje, jak Daktela sjednocuje všechny komunikační kanály, jako jsou telefon, e-mail, chat nebo sociální sítě, do jednoho přehledného řešení. Spot ukazuje, jak firmy mohou díky této integraci zefektivnit své procesy, minimalizovat ztráty zpráv a zvýšit spokojenost zákazníků.

Druhý klip se vtipnou formou zaměřuje na největší problémy, kterým firmy čelí:

  • Chaos v komunikaci způsobený zprávami z různých kanálů.
  • Ztracené nebo nevyřízené zprávy.
  • Riziko úniku dat kvůli nesjednoceným systémům.

Zároveň představuje Daktelu jako řešení, které přináší pořádek, přehlednost, automatizaci i vyšší úroveň bezpečnosti.

O společnosti Daktela:

Daktela patří mezi největší SaaS společnosti v ČR, v současnosti působí na sedmi trzích a několika dalších prostřednictvím partnerů. Hlavní činností Daktely je vývoj, dodávka a kompletní provozní zajištění aplikace pro sjednocení zákaznické komunikace a řízení zákaznické zkušenosti. Software od Daktely využívá více než 1200 firem různých velikostí po celém světě. Největším přínosem je, že v rámci jedné platformy odbavují firmy komunikaci po telefonu, e-mailu, web chatu i přes sociální sítě. V Česku přišla Daktela do povědomí jako spoluautor Chytré karantény v rámci iniciativy COVID19CZ a informační linky 1221.

Aktuálně má firma přes 170 zaměstnanců v Česku, na Slovensku, v Polsku, Velké Británii, Maďarsku, Srbsku a Rumunsku. Daktelu založili v roce 2005 tehdy 28letí softwaroví odborníci David Hájek a Richard Baar jako telekomunikační start-up. V roce 2021 pak do Daktely investičně vstoupil private equity fond Sandberg Capital, který patří mezi nejvýznamnější investory do technologických firem v regionu. Fond je dnes v Daktele majoritním vlastníkem, minoritní podíl je rozdělen mezi její zakladatele. Více informací najdete na https://daktela.com a na https://sandbergcapital.com.

  1. https://www.forbes.com/advisor/business/software/content-marketing-statistics/
  2. https://www.ranktracker.com/cs/blog/video-marketing-statistics-unlocking-insights-for-your-business-growth/
Exit mobile version