Sennheiser odhalil předvánoční slevy na sluchátka i prémiové soundbary

V rámci sváteční nabídky ušetří zájemci o dostupné modely bezdrátových sluchátek, i špičkový legendární soundbar Ambeo Max a menší Sennheiser Ambeo Mini. Nabídka potěší i zpěváky a náruživé televizní diváky, na které čekají zvýhodněná domácí bezdrátová sluchátka.

Praha, 5. prosince 2024 – Předvánoční sezóna je tady a známý německý výrobce Sennheiser si pro milovníky špičkového zvuku připravil speciální akční slevy. Těch se dočkaly vybrané modely sluchátek z oblíbené řady ACCENTUM, prémiový soundbar AMBEO Soundbar Max i sluchátka pro diskrétní poslech televizního vysílání. Ten přinese nejvyšší úsporu dosahující 15 001 Kč. Velmi atraktivní je i nabídka Sennheiser AMBEO Soundbar Mini, která snižuje cenu oblíbeného modelu z 19 990 Kč na 12 990 Kč. Na své si přijdou i zpěváci a zpěvačky, kteří při nákupu profesionálního mikrofonu Sennheiser e 965 ušetří 3 470 Kč.

Zvýhodnění standardních modelů řady ACCENTUM (Wireless, Plus Wireless a True Wireless) potrvá do 20. ledna 2025. V případě zájmu o ostatní sváteční nabídky si však budou zákazníci muset pospíšit. Skončí totiž už na Silvestra 31. prosince 2024. Všechny slevy budou dostupné v elektronickém obchodě distributora pantershop.cz a u vybraných partnerů.

  • Sennheiser ACCENTUM Plus Wireless: 4 490 Kč (běžná cena 5 790 Kč), úspora 1 300 Kč
  • Sennheiser ACCENTUM Wireless: 3 790 Kč (běžná cena 4 490 Kč), úspora 700 Kč
  • Sennheiser ACCENTUM True Wireless: 3 690 Kč (běžná cena 5 100 Kč), úspora 1 410 Kč
  • Sennheiser RS 175: 4 690 Kč (běžná cena 6 970 Kč), úspora 2 280 Kč
  • Sennheiser E 965: 9 990 Kč (běžná cena 13 460 Kč), úspora 3 470 Kč
  • Sennheiser AMBEO Soundbar Max: 49 999 Kč (běžná cena 65 000 Kč), úspora 15 001 Kč
  • Sennheiser AMBEO Soundbar Mini: 12 990 Kč (běžná cena 19 990 Kč), úspora 7 000 Kč
  • Sennheiser ACCENTUM Wireless Blues: 3 490 Kč (běžná cena 4 490 Kč), úspora 1 000 Kč

AMBEO Soundbar Max je nekompromisní legenda mezi soundbary

Sennheiser AMBEO Soundbar Max je nepřekonaným králem integrujícím kompletní domácí kino v jediném elegantním přístroji. Jedinečná sestava reproduktorů, zesilovačů a software nahradí kompletní Dolby Atmos kino a bez potíží zahraje hluboké pasáže hudebních nahrávek bez pomoci externího subwooferu. Potěší tak i ty nejnáročnější posluchače.

Akční dostupnost za cenu 49 999 Kč tak představuje nejvýhodnější nabídku letošních svátků. Ve srovnání s běžnou cenou 65 000 Kč totiž mohou zákazníci ušetřit 15 000 Kč.

AMBEO Soundbar Mini představuje dostupnou cestu k legendární technologii

Drobný soundbar, který vykouzlí špičkový zvuk v jakékoli domácnosti, takový je Sennheiser AMBEO Soundbar Mini, který spojuje pokročilé technologie velkého sourozence s dostupnější cenou. Překvapí energickým a sytým projevem při poslechu hudby, sledování filmů i hraní videoher. Jedinečná technologie AMBEO se přitom postará o precizní podání prostoru i skvělou srozumitelnost všech dialogů.

Aktuální sleva 7 000 Kč, díky které si zákazníci mohou dopřát na Vánoce skvělý zvuk za 12 990 Kč místo standardních 19 990 Kč jistě potěší celou rodinu.

ACCENTUM Plus Wireless zaujmou moderním ovládáním a bohatým příslušenstvím

Bezdrátová sluchátka ACCENTUM Plus Wireless zaujmou zejména svou výjimečnou kvalitou zvuku a pokročilým aktivním potlačením hluku. To ochrání před rušením z okolí a dovolí vychutnat si oblíbené nahrávky se všemi detaily i bez nezdravého zvyšování hlasitosti. Pohodlný design, dlouhá 50h výdrž baterie a bohaté příslušenství zahrnující cestovní pouzdro přitom dělají z těchto sluchátek ideálního společníka pro dlouhé cesty i každodenní používání. Při něm milovníci hudby ocení i dotykové ovládání a analogový vstup, který zajistí propojení s tradičními zdroji jako je CD přehrávač, nebo gramofon.

Sluchátka v černé nebo bílé variantě získají fanoušci za akční cenu 4 490 Kč, což znamená úsporu 1 300 Kč oproti běžné ceně 5 790 Kč.

ACCENTUM Wireless přináší špičkový zvuk i výdrž

I model ACCENTUM Wireless nabízí skvělý zvuk, ANC a výdrž baterie. Výrobce v rámci úspor zasáhl prakticky pouze do příslušenství a technologie ovládání. Dotykové plochy nahradila tlačítka a některým uživatelům bude chybět analogový jack vstup. To podstatné, tedy skvělý zvuk a pohodlná konstrukce zůstávají.

Dostupnější model je v rámci akce dostupný v černé a bílé barvě za cenu 3 790 Kč. Zájemcům tak nabídne úsporu dalších 700 Kč oproti běžné ceně 4 490 Kč.

ACCENTUM True Wireless – nekompromisní pohodlí a všestrannost

Více ušetří ti, kteří hledají všestranný plně bezdrátový model. Sennheiser ACCENTUM True Wireless jsou dokonalým společníkem pro sport, cestování i běžný den. Nabízí skvělý zvuk, odolnost proti vodě a pohodlí zajištěné formou, která si vysloužila ocenění Red Dot za vynikající průmyslový design. Ani zde nechybí potlačení okolního hluku ANC a z hlediska výdrže potěší skvělá hodnota 8 h. Ta platí pro samotná sluchátka, se započtením pouzdra se totiž výrobci podařilo dostat na celých 28 h.

Sennheiser ACCENTUM True Wireless jsou dostupná v černé, bílé a modré barvě. Pořídíte je za 3 690 Kč, což je o 1 410 Kč méně než běžných 5 100 Kč.

Sennheiser RS 175 vyřeší soukromý poslech TV

Sennheiser RS 175 jsou sluchátka s vlastním rádiovým vysílačem, který umožňuje poslouchat hudbu i filmy z jakéhokoli televizoru ve vysoké kvalitě, aniž by divák rušil své okolí. Frekvenční rozsah 17 Hz – 22 kHz dává tušit, že bez potíží zazní i dynamické scény plné dramatických výbuchů. Vysílač zároveň slouží jako dobíjecí stanice, na kterou sluchátka uživatel odloží, kdykoli je nepoužívá. Ta se pak dobijí z 0 nabít na 100 % kapacity, což odpovídá 18h poslechu, během 8 h.

Model RS 175, který navíc potěší i snadno vyměnitelnými AAA bateriemi, je aktuálně k dispozici za cenu 4 690 Kč, což znamená úsporu 2 280 Kč.

Sennheiser E 965

Profesionální mikrofon E 965 je skvělou volbou pro zpěváky i hudební studia. Nabízí přepínatelné směrové charakteristiky a jedinečný zvukový přenos, díky kterému vynikne každý tón. Nejednoho talentovaného interpreta přitom potěší fakt, že mikrofon používají i známé hvězdy oboru, jako je například Ewa Farna.

Nyní jej můžete získat za 9 990 Kč, což je o 3 470 Kč méně než běžných 13 460 Kč.

ACCENTUM Wireless Blues

Stylová edice ACCENTUM Wireless Blues kombinuje skvělý zvuk s výrazným designem, a ještě přátelštější cenou, než jakou nabízí klasický model ACCENTUM Wireless. Představují tak ideální volbu pro studenty i ty, kteří hledají ten nejlepší poměr cena výkon a neváhají přitom sáhnout po výraznějších barevných kombinacích. V ergonomii ani zvukovém projevu a funkční výbavě přitom kompromisy nedělá.

Neotřelá barevná varianta je dostupná v rámci akce za 3 490 Kč. Zájemci tak ve srovnání s běžnou nabídkou ušetří dalších 1000 Kč.

O společnosti Sennheiser

Sennheiser staví na více než 75 letech zkušeností, které se v rodinné společnosti předávají již od roku 1945. Řadí se mezi přední výrobce sluchátek, mikrofonů i bezdrátových přenosových systémů. Nyní společnost působí ve více než 50 zemích světa a provozuje vlastní výrobní závody v Německu, Irsku a USA. Od roku 2013 společnost řídí Daniel Sennheiser a Dr. Andreas Senheiser, kteří jsou již třetí generací rodiny zapálené pro dokonalý zvuk.

O společnosti Panter spol. s.r.o.

Společnost Panter s.r.o. je rodinná firma, která importuje a výhradně zastupuje zvukovou techniku Sennheiser a Neumann již od roku 1992. V průběhu let převzala zastoupení mnoha dalších významných značek v tomto oboru. Bohaté zkušenosti s audiovizuální technikou společnost využívá i při návrzích zvukových instalací AV systémů a zajišťuje také vlastní servis dovážených produktů.

Kde se umění potkává s umělou inteligencí: HONOR Talents Global Design Awards oslavují v Helsinkách umělce nové generace

• „Severská říše divů“ inspiruje mladé digitální tvůrce na prvním evropském ročníku soutěže

• Umělci využili nejnovější technologie a umělou inteligenci k vytvoření úžasných prací

• Vítězná a mimořádně ohodnocená díla jsou k dispozici jako tapety na chytrých telefonech HONOR

[Praha, 5. prosince 2024] – Helsinky ožily kreativní energií, když globální technologická značka HONOR vyhlásila vítěze svého vůbec prvního evropského ročníku soutěže HONOR Talents Global Design Awards.

Tato soutěž slouží jako inkubátor inovací a přispívá k pokroku a kulturní výměně v oblastech AI, designu a umění. Od vyhlášení soutěže v roce 2020 se do ní přihlásilo více než 34 000 zájemců z 240 institucí a 47 zemí světa. V Helsinkách se rozdávala i zvláštní ocenění HONOR Talents 2024 Christmas Special Edition Awards za díla vzniklá na téma „Vánoce v severské říši divů“.

Soutěž HONOR Talents Global Design Awards je rozdělena do dvou hlavních kategorií: Vizuální komunikace a Umění a technologie. Každá z kategorií zahrnuje šest samostatných podkategorií, jako jsou Themes, Magic Lock Screen, Standby režim, Hodinky, Doplňky a Umění a technologie. Podkategorie Standby a Magic Lock Screen využívají inovativní funkce systému HONOR MagicOS 8.0 a umožňují umělcům vytvářet personalizované a interaktivní uživatelské zážitky.

Cenu „Judge’s Choice Award“ a nejvyšší ocenění HONOR Talents Awards pro evropský region získal Roberto Gandia Torro ze Španělska.

Jeho digitálně navržené dílo „Project of Nature“, zobrazující dvě pandy jako symbol ochránců přírody a životního prostředí, si vysloužilo velké uznání poroty. Jedná se o jedno z desítek oceněných děl vystavených na letošním ročníku HONOR Talents Global Design Awards v kině Bio Rex v Helsinkách.

„Umělá inteligence není jen nástroj, je to prostředek,“ řekl Perttu Pölönen, hlavní řečník HONOR Talents Global Design Awards, futurista, spisovatel a kandidát Finlandia Award 2024. „A právě zde se vyprávění příběhů stává naprosto zásadním. Mladí designéři musí zajistit, aby jejich hlasy a jedinečné perspektivy byly slyšet a vidět, přičemž umělá inteligence podporuje jejich vizi a pomáhá ji proměnit v realitu. Je to nekonečný inovátor pro každého a je neuvěřitelně vzrušující vědět, že je dnes v rukou studentů a zahajuje novou éru kreativity vedenou umělci nové generace.“

Umění se v Helsinkách potkalo s technologií a nastínilo inspirativní budoucnost

Perttu Pölönen během akce hovořil o zásadní roli, kterou v designu hrají umělá inteligence a technologie. Panelová diskuse se zaměřila na měnící se roli technologií ve světě umění. Diskuse se zúčastnili přední odborník na design Yrjö Sotamaa, emeritní profesor Aalto University; Ulla-Maaria Koivula, zakladatelka a CEO společnosti TingLink; expertka na umělou inteligenci Maria Ritola, spoluzakladatelka Iris.ai; a Umbero Onza, designér specializující se na produktový design a generativní AI.

„Je fantastické, že můžeme poprvé uspořádat HONOR Talents Global Design Awards v Evropě,“ řekl Avikar Jolly, CMO společnosti HONOR Europe. „Byli jsme ohromeni tisíci přihlášek, které jsme obdrželi. HONOR Talents hraje klíčovou roli – poskytuje umělcům platformu, na které mohou s pomocí nejnovějších technologií a umělé inteligence plně rozvinout svou kreativitu, a zároveň umožňuje společnosti HONOR sdílet tyto výtvory s našimi zákazníky po celém světě. Je úžasné sledovat kreativitu nové generace talentů, která bude formovat svět umění, designu a technologií nyní i v následujících letech.“

Prohlédněte si vítězná díla a přečtěte si více o soutěži HONOR Talents Global Design Awards na www.honor.com/global/honor-talents/global-design-awards.

Vítězové HONOR Talents European Regional Awards

– „Protect of Nature“, Roberto Gandia Torro, Španělsko

– „Naive Threads of Fairy Tales: Patterns born in Childhood“, Natasha Ba, Finsko

– „Utopian Pottery: Landscape of Cultures“, Lucrezia Spapperi Gestri, Itálie

– „Balance of the Future“, Martin Vondruška, Česká republika

Vítězové HONOR Talents 2024 Christmas Special Edition Awards

– „Red Cottage“, Venla Pervala, Espoo School of Arts, Finsko

– „Gingerbread and Holiday Tunes“, Hilja Mäkilä, Espoo School of Arts, Finsko

– „Christmas Eve in the Forest“, Iines Korhonen, Espoo School of Arts, Finsko

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.honor.com/cz.

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

Česká zná Vizionáře 2024. Letošním ročníkem se prolínaly ekologicky zaměřené inovace využívající ke svému úspěchu nejnovější digitální technologie a také nové technologie ve zdravotnictví

Praha, 4. prosince 2024 – Sdružení CzechInno ve spolupráci s partnery vyhlásilo vítěze 14. ročníku soutěže Vizionáři, v jejímž rámci každoročně vyhledává, vyhodnocuje a oceňuje inovativní počiny v českém podnikání s tím nejvýznamnějším technologickým, ekonomickým a sociálním přínosem nebo jejich kombinací. Uděleno bylo pět ocenění Vizionář 2024, pět čestných uznání a letos poprvé také porota sáhla ke speciálnímu ocenění za šíření dobrého jména českých inovací ve světě. Osobností projektu Vizionáři 2024 se stal prezident Elektrotechnické asociace ČR Jiří Holoubek.

V letošním čtrnáctém ročníku Vizionářů měla porota skutečně velmi těžkou práci,“ rekapituluje proběhnuvší ročník soutěže předseda odborné poroty Pavel Švejda. „Nominací bylo nejvíce v historii soutěže a žádnou z doručených přihlášek jsme nemohli vyřadit v prvním kole, všechny totiž obsahovaly hodnotné inovace, jejichž autory byli sami přihlašovatelé. Výběr proto byl skutečně těžký a uspěly jen inovace s největším potenciálem ovlivnit směřování budoucnosti,“ uzavírá Pavel Švejda.

Porota projektu Vizionáři z nominovaných inovací vyzvala k podání přihlášek jen ty subjekty, které kombinovaly technologický, ekonomický i sociální aspekt své inovace – a uspěly zejména ty z nich, který měly, vedle velmi silné technologické stránky jejich provedení, potenciál předcházet vysokým škodám se zásadním dopadem nebo chránit životní prostředí. Mezi Vizionáři 2024 se tak objevují inovace zpracovávající nebezpečný odpad, využívající umělé inteligence k diagnostice chorob nebo zlepšení životních podmínek kriticky ohrožených druhů zvířat nebo přinášející významné úspory a prevenci škod v oblasti stavebnictví. Vyhlášeno bylo také ocenění za přínos v oblasti kyberbezpečnosti.

Petr Očko, vrchní ředitel sekce digitalizace a inovací Ministerstva průmyslu a obchodu ČR, které soutěži Vizionáři 2024 dlouhodobě poskytuje svou záštitu, nominuje do soutěže potenciální adepty na ocenění i se účastní činnosti odborné poroty, komentuje účast své instituce takto: „Projekt Vizionáři nám každoročně přináší inspiraci o tom, kam se ubírá české inovační podnikání a trendy v oblasti pokročilé digitalizace, využívání umělé inteligence v praxi, ale i využívání technologií ku prospěchu lidstva a planety. Vnímám jej jako velmi potřebnou aktivitu, která i ostatním pomáhá ukazovat, že i přes složité začátky dávají inovační aktivity smysl, protože mohou pomoci zlepšit život všech z nás. Ministerstvo průmyslu a obchodu je hrdou součástí tohoto projektu a velmi rádi podpoříme Vizionáře v jejich dalším rozvoji prostřednictvím našich programů na podporu podnikání,“ uzavírá Petr Očko.

Vizionáři zde v sále nás nepřestávají udivovat svou vynalézavostí, ale také houževnatostí, s kterou přistupují k realizaci svých vizí a jejich uvádění do praxe, komentuje svou účast na slavnostním vyhlášení Marta Hrabovská, ředitelka korporátního centra Komerční banky, která je generálním odborným partnerem projektu Vizionáři. „Za Komerční banku budeme rádi sledovat jejich další inovační trajektorii a velmi rádi pomůžeme jejich rozvoji našimi službami, produkty i poradenstvím,“ doplňuje Marta Hrabovská.

„České Radiokomunikace přispívají k rozvoji České republiky nejen poskytováním datových služeb, ale také podporou inovací a zodpovědným přístupem k životnímu prostředí,“ říká k zapojení do projektu Vizionáři členka vedení společnosti s gescí za oblast udržitelnosti Anna Tůmová. „Spolupráce s projektem Vizionáři a v něm oceněnými subjekty je pro nás příležitostí k posouvání hranice možností a společnému vytváření udržitelnější budoucnosti.“

Čerstvými držiteli titulu Vizionář 2024 jsou:

  1. Společnost COMTES FHT, a.s. za svou inovativní Metodiku měření mechanických vlastností materiálů s pomocí miniaturních zkušebních těles a její technologický, ekonomický a sociální přínos v oblasti materiálových technologií
  2. Společnost GEMA, s.r.o. za CorrSen – systém pro monitoring korozivity atmosféry v reálném čase a jeho technologický, ekonomický a sociální přínos pro oblast stavebnictví
  3. Společnost ProSpon, spol. s r.o. za svůj systém Magro – neinvazivně rostoucí endoprotézu pro dětské onkologické pacienty a jeho technologický a ekonomický přínos v oblasti zdravotnictví
  4. Společnost TRAFIN OIL, a.s. za Technologii a výrobní podnik pro zpracování použitých kuchyňských olejů na biopaliva a její technologický, ekonomický a sociální přínos pro oblast ochrany přírody
  5. Výzkumný a zkušební letecký ústav, a.s. za Elektrocké hybridní letadlo eVTOL MiYa a jeho technologický, ekonomický a sociální přínos pro oblast logistiky.

Speciální ocenění odborné poroty projektu Vizionáři 2024 získala:

  • Společnost Blindspot Solutions, s.r.o. za šíření dobrého jména českých inovací v zahraničí prostřednictvím realizace projektu Tehanu Interspecies Money.

Čestné uznání odborné poroty projektu Vizionáři 2024 získali:

  1. Společnost Aphaserver, s.r.o. za svůj technologický, ekonomický a sociální přínos pro oblast kyberbezpečnosti – oceněno bylo Security Operations Centrum (SOC) společnosti s unikátními parametry určené pro využívání v malých a středních podnicích
  2. Společnost HERBAVITA CZ s.r.o za svůj technologický, ekonomický a sociální přínos pro oblast zemědělství – porota ocenila systém pro automatickou detekci a řešení příčin mastitidy u skotu s pomocí AI
  3. Společnost Intellmaps s.r.o. za technologický, ekonomický a sociální přínos pro oblast stavebnictví; porotu zaujala Aplikace Intellmaps pro tvorbu digitálních dvojčat budov integrující vícezdrojová data
  4. Společnost SILMOS s.r.o. za technologický, ekonomický a sociální přínos pro oblast lesního hospodářství. Společnost vyvinula a do praxe uvedla Technologii KAPS-LE pro zkvalitnění, zefektivnění a zlevnění výstavby zpevněných lesních cest
  5. Společnosti Stabilplastik, spol. s r.o. za její technologický, ekonomický a sociální přínos pro oblast logistiky prostřednictvím vývoje a uvedení na trh Chytré palety.

Titul Osobnost projektu Vizionáři 2024 získal:

  1. Ing. Jiří Holoubek, prezident Elektrotechnické asociace ČR za dlouhodobý přínos pro úspěšnou a vyváženou digitální transformaci českých malých a středních podniků.

Cílem projektu bylo nejen ocenit výjimečně inovativní české firmy, ale i jim nabídnout okamžitou spolupráci v rámci systému projektů na podporu rozvoje inovací, které realizuje sdružení CzechInno jako hlavní organizátor soutěže a také partneři soutěže, a v neposlední řadě zprostředkovat navázání efektivní spolupráce i mezi oceněnými firmami navzájem.

O projektu Vizionáři:

Cílem projektu Vizionáři je každoročně oceňovat české firmy, podnikatele a výzkumné organizace – konkrétní autory inovativních produktů, výrobků, postupů či služeb. Účelem projektu Vizionáři je mobilizovat inovační potenciál českých podniků a organizací a napomoci úspěšné komercializaci inovativních nápadů, s kterými přišly v uplynulém období. Sdružení CzechInno v tomto ohledu vnímá za důležité zejména to, aby se o novinkách na poli inovací dozvídala široká veřejnost a aby co nejvíce pronikaly do praxe. Projekt Vizionáři je letos realizován již čtrnáctým rokem.

V odborné porotě projektu Vizionáři jsou zastoupeny organizace se zaměřením na dlouhodobou podporu inovací v podnikání a aplikovaném výzkumu, a to: Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR, Úřad průmyslového vlastnictví ČR, Český statistický úřad, Technologické centrum Praha, Asociace inovačního podnikání ČR, Společnost vědeckotechnických parků ČR, Asociace výzkumných organizací ČR, sdružení CzechInno a zástupci generálního a hlavního odborného partnera projektu – Komerční banky a Českých Radiokomunikací. Pro oblast kyberbezpečnosti má v porotě nově svého zástupce CyberSecurity Hub.

Generálním partnerem projektu Vizionáři 2024 se stala Komerční banka, hlavními odbornými partnery byli České Radiokomunikace, Technologické centrum Praha jako koordinátor sítě Enterprise Europe Network Česká Republika, CyberSecurity Hub, Asociace inovačního podnikání ČR a Společnost vědeckotechnických parků ČR. Projekt získal záštitu ministra průmyslu a obchodu Jozefa Síkely a radního Hlavního města Prahy Daniela Mazura a uskutečnil se za podpory Evropské unie – programu Digitální Evropa a Ministerstva průmyslu a obchodu ČR a jím implementovaného Národního plánu obnovy. Mediálními partnery projektu jsou server BusinessInfo, společnost RADIOHOUSE a časopis Inovační podnikání a transfer technologií.

O sdružení CzechInno:

Sdružení CzechInno (CzechInno, z.s.p.o.) je česká nevládní nezisková organizace založená v r. 2011 k podpoře inovačního podnikání, která působí v roli inovačního matchmakera propojujícího ve svých projektech soukromou, veřejnou a akademickou sféru. Od r. 2015 se specificky zaměřuje na témata související s Průmyslem 4.0 a implementací digitálních inovací do podnikatelské praxe i běžného života.

V r. 2017 se CzechInno stalo zakladatelem Středoevropské platformy pro digitální inovace CEEInno, která ke konci r. 2024 sdružuje více než 150 aktérů v oblasti digitálních inovací z 25 zemí, kteří v rámci platformy spolupracují na konkrétních projektech ke zvýšení digitální zralosti podnikání i společnosti. Součástí platformy jsou mj. i všechny oficiálně registrované české digitální inovační huby (centra pro digitální inovace), spoluzakladatelem a partnerem dvou z nich je i sdružení CzechInno.

CzechInno je již tradičním vyhlašovatelem a organizátorem soutěže Vizionáři, jejímž cílem je každoročně oceňovat inovativní počiny v českém podnikání, organizátorem projektu Smart Business Festival s podtitulem Festival chytrého podnikání, série projektů na podporu česko-ukrajinské spolupráce v oblasti digitálních inovací s titulem Smart Ukraine a také každoročních sérií regionálních akcí zaměřených na usnadnění pokročilé digitalizace v podnikání. 

Elonga hlásí raketový růst. Za první rok překonala 20 milionový obrat, teď chce do Evropy

Praha, 5. 12. 2024 – Jeden z nejrychlejších startů v českém startupovém rybníčku. Elonga slaví první rok na českém trhu, a to s obratem ve výši více než 20 milionů korun. Firma, kterou vede teprve 21letý spoluzakladatel Vojtěch Hlavenka, prodala již přes 10 tisíc chytrých snímačů k tříminutovému měření celkového stavu organismu. Díky rychlému úspěchu v Česku nyní plánuje expanzi na klíčové evropské trhy.

První Elonga snímač, měřící stav těla prostřednictvím variability srdeční frekvence (HRV), byl na trh uvedený loni v zimě a vzešel z poměrně netradiční spolupráce. Totiž z více než třicetiletého výzkumu vědce a fyziologa Radima Šlachty a byznysových zkušeností jedenadvacetiletého podnikatele Vojtěcha Hlavenky. Rychle se ukázalo, že jde o funkční kombinaci.

Díky precizně promyšlenému positioningu a důrazu na celkovou jednoduchost služby se firmě podařilo během prvních 90 dnů dosáhnout obratu 5 milionů korun a vyprodat sklad. Segment nositelných chytrých technologií je přitom díky přítomnosti mnoha globálních hráčů silně konkurenčním prostředím. Startup v prvním roce přesto pokořil obrat 20 milionu korun a zdvojnásobil počet zaměstnanců. Aplikace Elonga navíc v českém App Store překonala popularitu globálních hráčů, jako jsou Oura či Whoop.

Prim hraje jednoduchost i cena 

Firma, která učí uživatele poznávat, jak zacházet se svým tělem, tak ukazuje, že má co nabídnout i oproti světovým technologickým gigantům. Profituje navíc z toho, že uživatelé již chápou princip měření tělesných dat, což usnadňuje komunikaci samotného produktu. „Od začátku jsme šli na trh s jasnou představou, čím se odlišíme od velmi úspěšných globálních gigantů. Chtěli jsme přinést službu, která bude dostupná pro širokou veřejnost. Službu, která je pro tuto cílovou skupina maximálně srozumitelná a jednoduchá, a která skvěle doplní i hojně používané chytré hodinky. Toto produktové DNA je propsáno jak do komunikace, tak i do samotného produktu. Deset tisíc prodaných snímačů i zpětná vazba uživatelů nám ukazuje, že prostor na trhu ještě je,“ komentuje Hlavenka.

Spolupráce s DPD či Allianz 

Úspěch Elongy nezůstává jen v oblasti B2C. Firma pronikla také do B2B segmentu, kde spolupracuje s klienty jako je DPD, Allianz nebo Sewio. Dle Hlavenky je úspěch dán tím, že služba dobře zapadá do tzv. People Care programů, které dnes vytváří řada firem a jejichž cílem je péče nejen o fyzické, ale i o duševní zdraví zaměstnanců. Elonga přitom zastupuje obojí – měří variabilitu srdeční frekvence, na jejímž základě vyhodnocuje nejen regeneraci těla, ale také stres, který je ovlivněný mimo jiné i psychickou zátěží.

 „Ačkoliv je pro nás klíčový B2C segment, tak v oblasti B2B vnímáme velký potenciál. První feedbacky totiž ukazují, že zdraví zaměstnanců je alfou a omegou dlouhodobého úspěchu firmy. Věříme, že Elonga může v tomto směru fungovat jako dobrý pomocník. A to nejen skrze finanční dostupnost a srozumitelnost podávaných informaci, ale i díky tomu, že ke každému uživateli přistupuje individuálně. Člověk tak díky pouhým třem minutám měření získá rady přesně na míru potřebám svého těla,” doplňuje Hlavenka.

Plán na příštích šest měsíců: Deset tisíc prodaných snímačů napříč třemi evropskými trhy 

Ačkoliv je Elonga na českém trhu teprve rok, již příští rok by chtěla expandovat. Ve hře jsou přibližně tři evropské země, kterými chce své zahraniční působení odstartovat. Sám Hlavenka však uznává, že výběr trhu s největším potenciálem není snadný, roli hrají nejen tamní hráči působící v podobném segmentu, ale také úroveň edukace místních obyvatel a odlišné trendy napříč zeměmi.

„Při expanzi máme velikou výhodu. Od prvního dne v Česku totiž soupeříme s globálními konkurenty, kteří jsou v jednotlivých zemích také zastoupeni. Na českém trhu jsme si tak již vyzkoušeli, jak se vymezit, a podobný přístup budeme chtít zopakovat i v zahraničí. Kromě samotné expanze chceme přispět i k osvětě v oblasti prevence. Dnes je totiž většina zdravotnického sektoru zaměřena spíše na léčbu než na prevenci, což s Elonga hodláme změnit,“ říká Hlavenka a dodává, že do poloviny roku 2025 chce firma prodat 10 000 snímačů na dalších třech evropských trzích.

O společnosti Elonga

Společnost Elonga založil Vojtěch Hlavenka ve svých 20 letech a v rámci firmy nyní funguje jako CEO po boku spoluzakladatele Radima Šlachty. Elonga si klade za cíl pomáhat lidem na cestě k dlouhému aktivnímu životu bez zdravotních omezení – tzv. longevity – a to prostřednictvím snímače k měření variability srdeční frekvence metodou spektrální analýzy. Touto, ve světě zcela unikátní, metodikou se spoluzakladatel Radim Šlachta zabývá na akademické půdě více než 30 let. V roce 2017 založil společnost mySASY, která pomáhá profesionálním sportovcům k maximálním výkonům bez rizika zranění. Právě vědecké poznatky ze šestileté spolupráce s vrcholovými sportovci byly následně využity při tvorbě Elonga snímače, čímž se společnosti povedlo jako první na světě zprostředkovat původně pouze laboratorní metodu široké veřejnosti.  Měření bylo pomocí machine learning zkráceno z původních 20 minut na 3 minuty, během kterých uživatele informuje o aktuální hladině stresu, regenerace i tzv. readiness, tedy připravenosti na aktuální den. Na základě těchto hodnot vypovídajících o stavu organismu následně doporučí aktivity vhodné pro daný den a zároveň dlouhodobě individuálně sleduje, co uživateli prospívá a co naopak škodí. Elonga snímač uvedla na trh koncem roku 2023, přičemž během prvních 3 měsíců dosáhla na pětimilionový obrat a více než 2,5 tisíce prodaných snímačů.

Pozor na telešmejdy před Vánoci! Jak je odhalit a ubránit se nekalým technikám?

Předvánoční období je nejen časem radosti, ale také obdobím zvýšené aktivity telešmejdů a podvodníků. S nárůstem plateb, zásilek a transakcí před Vánocemi roste riziko, že se stanete obětí leckdy velice propracovaných podvodů. Conectart, největší provozovatel kontaktních center v Česku, přináší praktické rady, jak rozpoznat případné hrozby a účinně se jim bránit.

Typické scénáře podvodů:

Falešné hovory od bank:
Podvodník vás informuje o tom, že byl váš účet napaden, nebo tvrdí, že někdo neoprávněně provádí transakci vaším jménem. Často se vás také snaží donutit, abyste si sami vzali půjčku. Pod záminkou okamžitého řešení vás tlačí k předání osobních údajů nebo převodu peněz na „bezpečný účet“. Pamatujte, že banka nikdy nepožaduje přihlašovací údaje, PINy ani hesla po telefonu.

Podvody s přepravními službami:
Falešné e-maily nebo SMS zprávy tvrdí, že je nutné aktualizovat údaje k doručení zásilky. Odkazy vedou na podvodné stránky imitující přepravní společnosti, kde hrozí zneužití vašich údajů.

Manipulace pomocí AI:
Podvodníci dokáží napodobit hlasy vašich blízkých díky technologiím umělé inteligence. Volání od „příbuzného“, který naléhavě žádá o peníze v nouzi, může působit zcela důvěryhodně.

Legenda VNUK:
Tento scénář míří především na seniory. Podvodník se vydává za rodinného příslušníka, nejčastěji vnuka, a naléhavě žádá o finanční pomoc. Přestože jde o starý trik, stále patří mezi běžně používané. Podvodníci často vytvářejí organizované skupiny, které se na tyto manipulace specializují.

Průzkumy veřejného mínění:
Pod záminkou neškodného průzkumu si podvodníci získají vaši důvěru, aby vám následně nabídli koupi služby či produktu.

3 tipy, jak se chránit:

Nikdy nesdělujte citlivé informace po telefonu.
Banky ani přepravní společnosti po vás nikdy nebudou vyžadovat hesla, PINy ani přístupové údaje. Pokud máte pochybnosti, kontaktujte přímo instituci, za kterou se volající vydává. Vždy ale tuto instituci kontaktujte přímo, bez využití jakýchkoliv zaslaných odkazů.

Zachovejte chladnou hlavu.
Nepodléhejte nátlaku. Pokud si nejste jisti pravostí hovoru, zavěste a poraďte se s blízkými nebo si ověřte informace přímo u příslušné instituce.

Pozor na manipulaci strachem.
Podvodníci vás často tlačí do rychlého rozhodování. Pokud cítíte tlak, přerušte hovor a situaci si v klidu promyslete.

„Naši operátoři vždy zahajují hovor profesionálně a transparentně. Představují se jménem, uvádějí, že volají jménem společnosti Conectart, a hned na začátku hovoru jasně vysvětlují účel volání. Klient tak přesně ví, s kým mluví, a může si naše údaje kdykoli ověřit. Tím se zásadně lišíme od praktik podvodníků, kteří spoléhají na anonymitu a manipulaci,“ říká Petr Studnička, generální ředitel společnosti Conectart.

Conectart v boji proti podvodům:

Conectart aktivně bojuje proti telešmejdům a informuje veřejnost o jejich taktikách. Ve spolupráci s Policií ČR společnost využila voiceboty pro osvětu seniorů. Automatické hovory varovaly ohrožené skupiny před podvody a přinesly konkrétní rady, jak reagovat na podezřelé situace. „Telešmejdi přicházejí s čím dál sofistikovanějšími metodami. Naším cílem je nejen chránit ohrožené skupiny, ale také zvyšovat povědomí o hrozbách mezi širokou veřejností,“ vysvětluje Petr Studnička, generální ředitel společnosti Conectart.

Conectart

Conectart již více než 10 let poskytuje komplexní služby kontaktního centra českým i zahraničním zákazníkům. Svá call centra má aktuálně v několika českých, slovenských a polských městech. Ve svém portfoliu má řadu významných společností, například Samsung, Vodafone, Innogy, ČSOB pojišťovnu, AmRest nebo SAZKAmobil. Conectart vznikl spojením společností Informační linky a Direct Communication. V roce 2017 akvíroval další kontaktní centrum Quality Brands. Sloučením těchto společností vznikl největší poskytovatel služeb v oblasti „Business Process Outsourcing“ (BPO) v České republice, kde v současné době pracuje přes 1 500 zaměstnanců. Společnost Conectart a.s. patří do portfolia fondu GPEF III ze skupiny Genesis Capital. Více na www.conectart.cz

 

ComSource rozšířil svou laboratoř, nově testuje i využití kyberbezpečnostního řešení OPSWAT

PRAHA, 4. prosince 2024 – Testovací laboratoř české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku, se rozšířila o řešení pokročilé prevence kybernetických hrozeb OPSWAT. Nově je tak možné testovat využívání řešení OPSWAT i samostatných kiosků pro kontrolu externích médií přímo v situacích odpovídajících reálnému prostředí zákazníka. Ten se pak díky rozsáhlému testování nemusí obávat, že zavedení nového řešení negativně ovlivní jeho stávající IT infrastrukturu. ComSource provozuje svou vlastní laboratoř již přes deset let a má ji vybavenou velkým množstvím nejpoužívanějších zařízení a software širokého spektra výrobců, které se běžně v rámci firemní IT infrastruktury používají.

„Podstatou naší laboratoře je, že musíme být připraveni simulovat jakékoliv IT prostředí tak, aby odpovídalo infrastruktuře, kterou zákazník používá. Jedině tak můžeme zjistit, že nasazení nové architektury, nového zařízení nebo softwaru nenaruší chod celé firmy. Proto jsme nově do naší laboratoře pořídili i řešení OPSWAT včetně samostatných kiosků. Provedli jsme již i první testy nasazení tohoto řešení na simulované kritické infrastruktuře konkrétního zákazníka. Ten si tím ověřil, jak bude nejlepší OPSWAT technologie do svého prostředí integrovat,“ říká Michal Štusák, expert na kybernetickou bezpečnost a spolumajitel společnosti ComSource.

Řešení OPSWAT zajištují kybernetickou bezpečnost zejména pro kritická prostředí – používá je tak například 98 % amerických jaderných elektráren. V reálném čase umí jakýkoliv soubor otestovat na jeho původ, přítomné zranitelnosti, proběhne jeho multiskenování a sanitizace. Protože je třeba řešit i centrální kontrolu dokumentů přenášených přes externí media, jako jsou USB flash disky, paměťové karty a další úložiště, využívají se i samostatné kiosky OPSWAT MetaDefender.

První rozsáhlé testování řešení OPSWAT pro konkrétního zákazníka probíhalo jak v laboratoři ComSource, tak v cloudovém prostředí Azure. Vše odpovídalo specifikacím produkčního prostředí zákazníka. Testování probíhalo na datech o celkovém objemu 1 TB, která byla rovnoměrně rozdělena na soubory ve formátech AVI, MP3, MP4, PPT, DOCX, PDF, XLSX a dalších. V jednom cyklu o velikosti až 200 GB bylo nahráváno přibližně 160 tisíc souborů, které byly roztříděny do 450 složek. Cyklus se pro dosažení celkového objemu pětkrát opakoval. Vše bylo testováno v režimu real-time zpracování, s důrazem na odhalení škodlivých souborů a efektivní zpracování velkých datových objemů. Testování zahrnovalo i použití EICAR testovacích souborů k ověření schopností detekce škodlivých souborů. Ty systém ve všech případech úspěšně identifikoval a zpracoval. Přenosová rychlost dosahovala přibližně 30 000 souborů za hodinu, přičemž zpracování celkového 1TB testovacího datasetu trvalo necelých 12 hodin.

„Testy prokázaly, že zpracování souborů probíhalo v simulovaném prostředí za využití cloudu bez výpadků. Navíc si zákazník otestoval různé varianty nastavení bez obav na dopad jeho běžného provozu. Nasazení nového řešení je tak bezpečně vyzkoušeno,“ říká Michal Štusák z ComSource.

Laboratoř ComSource zahrnuje velké množství nejpoužívanějších zařízení a software širokého spektra značek, které se běžně ve firemních infrastrukturách nacházejí. Jedná se o různorodá zařízení, od starších doposud často využívaných, až po nejmodernější kusy jako jsou právě technologie OPSWAT. Součástí laboratoře jsou tak například aktivní síťové prvky předních výrobců jako Juniper, Cisco, Extreme, HPE nebo infrastrukturní komponenty výrobců bezpečnostních platforem, například Ivanti, Progress Flowmon, Forcepoint, Sentinel One, F5, IBM, RedHat a další.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010, od roku 2023 se soustředí i na oblast datové analytiky. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Brně, Písku a v Bratislavě.

Zdicí robot poprvé mimo ČR. WLTR staví v Rakousku

Zdicí robot WLTR od GreenBuild, dceřiné společnosti wienerberger, poprvé staví mimo Českou republiku. V listopadu se WLTR vydal do rakouského Niederrußbachu, kde se podílí na stavbě skladovací haly pro místní stavební společnost. Projekt zahrnuje celkovou plochu 510 m², z čehož robot postaví během šesti dnů přibližně 300 m².

GreenBuild nově nabízí zdicí roboty k pronájmu nejen pro české ale i pro zahraniční stavby. „Je pro nás poctou, že první zahraniční stavba, na které se zdicí robot WLTR podílí, je právě v Rakousku, kde má wienerberger mateřskou společnost. Přestože se jedná o první zahraniční stavbu, u nás v České republice jsou již zdicí roboti běžnou součástí staveb. Cílem pro nadcházející měsíce je integrovat robotické zdění do dalších zemí. Přispějeme tak k dalšímu zefektivnění realizací staveb z cihel a celkově k modernizaci stavebního průmyslu,” říká Petr Magda, komerční ředitel a jednatel společnosti wienerberger.

Celkový rozsah stavby skladovacího centra činí 510 m², z čehož robot postaví během šesti dnů přibližně 300 m². Robot při stavbě využívá speciální broušené cihly Porotherm 24 RR Profi Dryfix z českého závodu Jezernice, které jsou vyrobeny na míru pro robotické zdění a umožňují tak robotovi pracovat autonomně.

„Zdicího robota rakouskému zákazníkovi pronajímáme jako kompletní službu. Zajistíme dopravu vhodného stavebního materiálu, samotného robota i zaškoleného operátora na stavbu. Následně za jeho odborného dohledu provádíme ukládku cihel. Stále se zaměřujeme na vylepšování schopností robota. Dalším krokem bude jeho zapojení při stavbě bytových domů z cihel. Pilotní projekt plánujeme na jaro dalšího roku. Budoucností jsou pro nás samozřejmě i rodinné domy,” říká Jaromír Sadloň, ředitel firmy GreenBuild, dceřiné společnosti wienerberger, která zaštiťuje poskytování robotů na českém trhu.

Zdicí robot je česká inovace, která představuje revoluci ve zdicích procesech. Pod dohledem operátora dokáže pracovat autonomně, a to 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Váží téměř 2,5 tuny a jeho rameno unese až 120 kilogramů. Na výšku měří 3,4 metru a na šířku 0,78 metru. Jeho tempo práce je až 10m²/hod, čímž je srovnatelné s rychlostí práce pěti dělníků.

Wienerberger s. r. o., společnost nabízející komplexní portfolio inovativních a udržitelných řešení pro stavbu či rekonstrukci. Její portfolio na trhu v ČR nyní zahrnuje zdicí systém Porotherm, pálenou střešní krytinu a doplňky střech Tondach, obkladové a lícové cihly Terca, keramickou dlažbu Penter, betonové produkty Semmelrock a potrubní systémy Pipelife. Wienerberger s. r. o., je součástí nadnárodního koncernu wienerberger, který představuje největšího světového výrobce cihel a současně lídra v produkci pálených střešních krytin v Evropě. Více informací na www.wienerberger.cz.

Wienerberger s.r.o., Plachého 388/28, 370 01 České Budějovice, T +420 800 240 250, E info@wienerberger.cz, wienerberger.cz

Nová éra ERP: Odoo s podporou vshosting mění pravidla hry

Praha, 4. prosince 2024 | ERP systémy, tedy systémy na plánování podnikových zdrojů, jsou páteří digitalizace firemních procesů, a to nejen u velkých korporací, ale i u středních a malých podniků. Na českém trhu po nich roste poptávka, zejména po těch z nich, které jsou flexibilní a snadno implementovatelné. Kvůli vysoké oblibě Odoo ERP se ho rozhodl zařadit do svého portfolia služeb vshosting a dopřát svým klientům snadno škálovatelné řešení na privátním cloudu s plným zabezpečením dat a českou lokalizací.

ERP systémy a jejich role ve firmách

Podniková digitalizace je na vzestupu, a ERP systémy hrají klíčovou roli při zefektivňování procesů. Poptávka po těchto systémech roste z několika důvodů:

  1. Centralizace dat a procesů: Komplexní ERP umožňuje v rámci jednoho systému řešit všechny klíčové firemní procesy (například účetnictví, skladů, CRM a HR).
  2. Snadná integrace: Využitím moderních integračních rozhraní jako REST API se ERP systémy snadno napojují na specializované systémy či zařízení, které společnosti využívají a tím dochází zastřešení kompletních procesů.
  3. Cloudová řešení: S přechodem firem na cloud rostou i možnosti implementace ERP, především jako služeb s nižšími počátečními investicemi.

Odoo a jeho místo mezi ERP platformami

Mezi globálními hráči, jako jsou SAP, Microsoft Dynamics či Oracle NetSuite, si Odoo buduje silnou pozici díky své flexibilitě a nízkým nákladům na implementaci. Zatímco tradiční ERP systémy často vyžadují robustní vývojové týmy a drahé licence, Odoo je dostupné jako open-source platforma a podporuje low-code přístup.

„Nacházíme se v době, kdy moderní aplikace na bázi open-source a low-code mění způsob, jakým firmy přistupují k digitalizaci,“ vysvětluje Marián Holý, komerční ředitel vshosting. „Odoo nabízí snadnou správu, modulární rozšiřování a zároveň umožňuje českým firmám vyzkoušet si moderní ERP bez velkých investic. My všem klientům pomůžeme s jeho provozem a podporou. To je právě jedna z našich silných stránek, s týmem více než 70 IT expertů jsme schopni mnohem snáze implementovat a spravovat Odoo se stejnou garancí 24/7 podpory a 99,92 % SLA, jako u všech našich managed služeb.“

Odoo ERP na privátním cloudu od vshosting

Aby podpořili adopci moderních ERP v ČR, nabízí vshosting Odoo ERP na privátním cloudu s českou lokalizací. „Privátní cloud nejen zajišťuje bezpečnost dat v našem datacentru, ale také umožňuje snadné škálování podle potřeb firem a je zárukou, že klientská data zůstanou v ČR.,“ dodává Marián Holý.

ERP v ČR: Výzvy a příležitosti

V České republice stále mnoho firem čelí výzvám při implementaci ERP. Mezi nejčastější patří:

  • Nedostatek odborníků: Lokální trh postrádá dostatečně zkušené partnery pro implementaci a správu moderních ERP systémů.
  • Generační obměna ERP systémů: V současné době řada firem řeší změnu ERP systému a to především z důvodu dosažení limitů aktuálního ERP.
  • Obavy z vysokých nákladů: Mnohé společnosti odrazuje složitost a cena tradičních ERP systémů.

Alternativy k Odoo, jako SAP nebo Microsoft Dynamics, jsou stále populární zejména u větších firem, ale jejich implementace může být zdlouhavá a finančně náročná. Odoo se díky své flexibilitě, rychlé implementaci a nižším nákladům stává atraktivní alternativou.

O společnosti vshosting
Společnost vshosting je od roku 2006 největším poskytovatelem cloudových služeb v České republice. High-performance služby vshostingu i díky vlastnímu datacentru splňují nejpřísnější požadavky na bezpečnost, dostupnost a škálovatelnost. Seniorní administrátoři se všemi potřebnými certifikacemi jsou k dispozici všem klientům 24/7

Acer rozšiřuje řadu produktů pro hráče o nové grafické karty Nitro Intel Arc B-Series

  • Představujeme nové grafické karty Nitro Intel® Arc™ B570 OC 10 GB a Nitro Intel Arc B580 OC 12 GB, které jsou navrženy pro hraní her náročných na výkon, tvorbu obsahu a zážitky
    s umělou inteligencí.
  • Nabízí architekturu Xe2 s až 20 jádry, taktovací frekvencí až 2 740 MHz a pokročilý tepelný systém Acer FrostBlade pro optimální chlazení.
  • Přinášejí extrémní detaily a ostrost s podporou hraní s vysokým počtem snímků za sekundu (FPS) v rozlišení 1440p a ohromující obraz v rozlišení až 8K.
  • Vybaveny specializovanými AI enginy pro provádění nejpokročilejších úloh s umělou inteligencí; snadno prozkoumejte generativní umělou inteligenci pomocí bezplatného a snadno použitelného nástroje Intel AI Playground.

PRAHA (4. prosince 2024) Společnost Acer oznámila rozšíření svého herního portfolia o nové grafické karty Nitro Intel® Arc™ B-Series, které jsou určeny pro hráče, kteří pro své počítačové sestavy hledají výkonné vylepšení pro hraní her a tvorbu obsahu.

Grafické karty Nitro Intel Arc B570 OC 10 GB a Nitro Intel Arc B580 OC 12 GB s taktem až 2 740 MHz a až 12 GB paměti GDDR6 nabízejí hráčům pohlcující zážitek a přístup k nejnovějším technologiím umělé inteligence prostřednictvím aplikace Intel AI Playground. Tyto grafické karty jsou vybaveny pokročilým systémem chlazení FrostBlade společnosti Acer, který zajišťuje špičkový výkon.

Hru měnící výkon s grafickými kartami Nitro Intel Arc B-Series

Grafické karty Nitro Intel Arc B-Series s architekturou Xe2 a až 20 jádry jsou navrženy tak, aby poskytovaly výjimečné herní zážitky, všestrannou tvorbu a dostupnou umělou inteligenci. Grafická karta Nitro Intel Arc B570 OC 10 GB (AN-B570-OCD) dosahuje taktovací frekvence až 2 690 MHz, zatímco karta Nitro Intel Arc B580 OC 12 GB (AN-B580-OCA) se může pochlubit frekvencí až 2 740 MHz a podporuje hraní her s vysokým počtem FPS při rozlišení 1440p a až 8K vizualizací.

Mikroarchitektura Intel Xe2 nové generace poskytuje až o 50 % vyšší výkon na jádro[[1]] a vylepšuje herní zážitky o osvětlení, stíny a odrazy v reálném čase díky integrované podpoře Direct X12 Ultimate s možností ray tracingu, mesh shaderů, stínování s proměnlivou rychlostí a zpětné vazby sampleru. Snímky generované umělou inteligencí, poháněné technologií Intel Xe Frame Generation (XeFG), výrazně zvyšují FPS pro větší plynulost a výkon. Technologie Intel Xe Low Latency (XeLL) snižuje vstupní zpoždění mezi vstupy z klávesnice a myši pro plynulejší hraní.

Pokročilý systém chlazení a snížená hlučnost díky technologii FrostBlade

Tyto kompaktní a robustní grafické karty Acer jsou ideální pro hráče, kteří začínají svou cestu k hraní s vysokým výkonem a hledají plynulé zážitky. Systém chlazení FrostBlade s texturovaným designem lopatek a systémem dvojitých kuličkových ložisek zlepšuje proudění vzduchu, udržuje karty v chladu a snižuje hlučnost o 8 % ve srovnání s plastovými ventilátory[[2]]. Robustní hliníková zadní deska je odolná proti korozi a neprohýbá se, poskytuje vyšší strukturální integritu a vylepšené chlazení s velkými ventilačními otvory. Díky malým rozměrům se navíc snadno vejde do každé sestavy.

Snadná editace videa a tvorba obsahu

Grafické procesory Intel Arc nabízejí všestrannou sadu nástrojů Creator pro rychlou tvorbu, úpravu a nahrávání obsahu. Duální Media Transcoder zrychluje dobu zpracování a podporuje širokou škálu mediálních formátů, zatímco Xe Media Engine umožňuje snadnou editaci a export videa napříč formáty bez obav o kompatibilitu.

Univerzální aplikace AI Playground poskytuje tvorbu, úpravy a výstupy na základě umělé inteligence na dosah ruky každému, kdo má grafický procesor Intel Arc, protože využívá specializované enginy XMX AI v každém jádře Xe. To urychluje hraní her, tvorbu obsahu
a generování médií s využitím AI a přináší nejnovější zážitky s AI přímo do počítačů uživatelů.

Acer Intelligent Space vám dá konkurenční výhodu

Acer Intelligent Space, vestavěné ústřední centrum inteligentních funkcí zařízení, detekuje hardware systému, doporučuje kompatibilní aplikace s umělou inteligencí pro optimalizaci výkonu a pomáhá objevovat nové nástroje pro vylepšení her. Acer Game Assistance poskytuje konkurenční výhodu automatickým nastavením barev a režimem odstřelovače pro přesné zaměření ve střílečkách, zatímco kamera Acer ProCam automaticky rozpozná a zaznamená herní momenty, aby zachytila ty nejnapínavější okamžiky. Pro ještě větší výhodu jsou zařízení vybavena portem HDMI 2.1, třemi porty DisplayPort 2.1 a sběrnicí PCIe 4.0.

Specifikace

Name Nitro Intel® Arc™ B580 OC 12 GB
Model AN-B580-OCA
Graphics Intel® Arc™ B-Series Graphics, DirectX 12 Ultimate, OpenGL 4.6, 20 Cores
Interface Bus: PCIe 4.0 x 8

PCIe Power: 8-pin

Memory 12 GB GDDR6, 456 Gbps bandwidth, 19 Gbps memory speed
Graphics Clock 2740 MHz
Cooling FrostBlade fans x 2
Output HDMI 2.1, DisplayPort 2.1 x3,

Digital Max Resolution: 7680×4320

Simultaneous display: 4

Dimensions and weight 268 (L) x 113 (W) x 40 (H) mm
Name Nitro Intel® Arc™ B570 OC 10 GB
Model AN-B570-OCD
Graphics Intel® Arc™ B-Series Graphics, DirectX 12 Ultimate, OpenGL 4.6, 18 Cores
Interface Bus: PCIe 4.0 x 8

PCIe Power: 8-pin

Memory 10 GB GDDR6, 380 Gbps bandwidth, 19 Gbps memory speed
Graphics Clock 2690 MHz
Cooling FrostBlade fans x 2
Output HDMI 2.1, DisplayPort 2.1 x3,

Digital Max Resolution: 7680×4320

Simultaneous display: 4

Dimensions and weight 268 (L) x 113 (W) x 40 (H) mm

Přesné specifikace, ceny a dostupnost se liší podle regionu. Chcete-li se dozvědět více o dostupnosti, specifikacích a cenách produktů na konkrétních trzích, obraťte se na nejbližší pobočku společnosti Acer prostřednictvím webových stránek www.acer.com.

O společnosti Acer

Společnost Acer, která byla založena v roce 1976, patří mezi přední světové společnosti v oblasti informačních a komunikačních technologií a působí ve více než 160 zemích. Acer se vyvíjí spolu s průmyslem a měnícím se životním stylem a zaměřuje se na vytváření světa, ve kterém se hardware, software a služby vzájemně propojí, tvoří ekosystémy a otevírají nové možnosti pro spotřebitele i podniky. 7 700 zaměstnanců společnosti Acer se věnuje výzkumu, návrhu, marketingu, prodeji a podpoře výrobků a řešení, která překonávají bariéry mezi lidmi a technologiemi. Další informace naleznete na adrese www.acer.com.

© 2024 Acer Inc. Všechna práva vyhrazena. Acer a logo Acer jsou registrované ochranné známky společnosti Acer Inc. Ostatní ochranné známky, registrované ochranné známky a/nebo značky služeb, ať už uvedené nebo ne, jsou majetkem příslušných vlastníků. Všechny nabídky se mohou změnit bez předchozího upozornění nebo závazku a nemusí být k dispozici prostřednictvím všech prodejních kanálů. Uvedené ceny jsou výrobcem doporučené maloobchodní ceny a mohou se lišit v závislosti na lokalitě. Příslušná daň z prodeje navíc.

  1. [] Výkon se liší podle použití, konfigurace a dalších faktorů. Více informací naleznete na adrese www.Intel.com/PerformanceIndex.

  2. [] Pokud není uvedeno jinak, jsou všechna tvrzení o výkonu založena na teoretickém výkonu. Skutečné údaje se mohou v reálných situacích lišit.

PR a marketing v době AI: Příležitosti a hrozby pro odvětví

AI technologie se stávají neocenitelným pomocníkem v marketingu a PR. Nabízejí nové možnosti, jak přizpůsobit obsah konkrétním zákazníkům a poskytnout jim lepší zážitek. Automatizace však s sebou nese riziko ztráty lidské kreativity. Může to vést k menšímu počtu zaměstnanců a nižší ceně za práci? Jak ovlivní AI technologie trh marketingu a PR? Zeptali jsem se na názor Tomáše Vacka, zkušeného podnikatele a partnera marketingové agentury Contexto.

Podle Tomáše Vacka zcela nepřekvapivě můžeme očekávat, že segment agentur nástup AI ovlivní jako jeden z prvních a velmi výrazně. Neočekává však, že se sníží cena lidské práce, ba naopak zde očekává růst. „To, co se však jistě stane bude, že některé pozice (výrobního charakteru) mohou zaniknout, nebo se sníží jejich potřeba, respektive se zvýší množství úkonů, které se za daný čas budou dát realizovat,“ uvádí Tomáš Vacek.

AI nahrazuje copywritery

V marketingovém odvětví taktéž panuje obava, že to tedy zřejmě povede ke změně zaměstnanecké struktury v agenturách, potažmo u jejich dodavatelů. Zjednodušeně řečeno například u pozice textař již dnes vidíme úbytek takové té běžné, „výrobní“ textařiny, protože si to prostě klienti rovnou udělají sami s AI a nezadávají dále. „AI běžný text postavený na modelech a statistice udělá rychle a za nic. To samozřejmě není dobrá zpráva pro běžného, ,výrobního‘ textaře,“ říká Tomáš Vacek. Na druhou stranu špičkový copywriteři se schopností disruptivního přemýšlení, které naopak jde proti statistickým modelům a má schopnost překvapit, zaujmout právě tím, že je nekonvenční neboli nevychází ze statistiky, tak to samozřejmě bude nadále nenahraditelné. „To právě jistě povede i dále k otvírání cenových nůžek – levná výroba za pomoci AI a daleko dražší špičková unikátní kreativita, kterou AI nedodá,“ sděluje Tomáš Vacek.

Ostrouhají agentury na odměnách?

Další nevyřešenou otázkou je, zda se bude muset změnit systém odměňování agentur. Výše uvedené tedy zřejmě bude muset vést i ke změně systému odměňování agentur, protože tento je dnes postaven na množství stráveného času – výrobních hodin. Nicméně vzhledem k tomu, že právě toto AI do budoucna výrazně sníží, tak tím se samozřejmě sníží i potenciální objem generované marže, z které se hradí provoz. To pak musí vést k tomu, že bude třeba daleko více ohodnotit neotřelé strategie, myšlenky, kreativitu tak, aby agentura byla schopna vygenerovat dostatečnou marži ke svému fungování. Nebo případně obrovsky naroste tzv. overhead, nicméně dopad je stejný. Růst ceny za opravdový consulting, zkušenost, kreativitu atd. „Případně budou vznikat úplně jiné modely oceňování, typově zpět k mediální provizi, nebo podílu na obratu / zisku klienta, nebo prostě smluvní cena za dodanou koncepci, nebo možná ještě zcela jiné,“ uvádí Tomáš Vacek z Contexto, www.contexto.cz.

Vlastní AI pro jednotlivé specializace?

Podle Tomáše Vacka se zřejmě bude měnit struktura zaměstnanců agentur. Logicky se zřejmě bude snižovat počet „levných“ rukou, a naopak zvedat počet konzultantů, specialistů, konkrétně např. těch, kteří budou znát, a i umět obsluhovat pokročilé AI nástroje např. na práci s videem, audiem. Domnívá se, že agentury si začnou trénovat své vlastní AI pro jednotlivé specializace, začnou pak prodávat své „AI klony“ dle jejich vyspělosti, vytrénovanosti, rychlosti apod. Dokáže si zde představit, že pak na mezinárodním poli budou vítězit velké sítě, které budou mít datové modely trénované skrze velká světová publika ovšem třeba se sníženou schopností lokalizace vs. lokálně na lokální klienty orientované agentury s datovými modely trénovanými pro daný trh. Možností vývoje je opravdu velké množství.

Digitalizaci se již nikdo neubrání

Zároveň např. u modelů, které se zaobírají např. client supportem se již dnes ukazuje, že problémem může být do budoucna objem dat pro učení datových modelů, protože velmi rychle „nasají“ současný objem informací a nebudou mít další k dispozici. Tomáš Vacek vnímá to, že i komunikační agentury, které se dodnes relativně dost bránily nějaké vnitřní digitalizaci a stále pracují relativně konzervativně v modelu – kreativní koncept = TV a hlavní vizuál, tak se budou muset daleko více digitalizovat, a to nejen na úrovni využívaných nástrojů, ale i právě pochopení, jak využít a komunikovat skrze nové komunikační kanály. „Očekávám, že technologie a komunikace se začnou ještě daleko více propojovat a pro efektivní fungování bude třeba hluboké porozumění obojímu. Každý marketér / komunikační konzultant prostě bude muset být z půlky specialista na komunikaci a z druhé ajťák,“ říká Tomáš Vacek.

Rychlý vývoj jako hrozba pro ty pomalejší

Ohrožení vidí v rychlosti vývoje, který je ještě daleko rychlejší než kdykoliv předtím. Dle informací, které jsou k dispozici, tak AI by do 3-5 let měla mít kompletní kognitivní funkce lidí, bude tedy možné s ní plnohodnotně spolupracovat jako s člověkem. To samozřejmě znamená, že ten, kdo nezachytí včas vývoj, tak už vše jen špatně dožene…neboli kdo chvíli stál, stojí již navždy opodál.

AI pouze pro boháče?

To, co popisuje Tomáš Vacek by však nemělo nijak nahrávat freelancerům, respektive junior specialistům, které si dnes firmy najímají na běžný provoz. Toto je první, co bude moci být velmi rychle nahrazeno. Podle něj do budoucna AI na té základní lince prostě přístup k marketingu a jeho nástrojům více zdemokratizuje, což na konci dne ještě zvětší konkurenci (všichni budou moci dělat to samé) a dá naopak moc velkým firmám, které budou mít zdroje na to, si zaplatit top specialisty s top technologií, kteří budou schopni dělat v marketingu neočekáváné kroky a propracované strategie. „Protože, pokud budou mít všichni stejnou AI, se stejnými datovými modely, tak jim bude dávat stejná řešení…ta unikátní řešení budou prostě drahá, protože je budou dělat drazí lidé, na které mít většina firem nebude mít, respektive drazí lidé s unikátními datovými modely viz. výše, ke kterým nebudou mít všichni přístup,“ uzavírá Tomáš Vacek, zkušený podnikatel a partner reklamní agentury Contexto, www.contexto.cz.

Exit mobile version