Česká akvizice roku: Seyfor plně ovládne Dotykačku, regionálního lídra trhu pokladních systémů

Strategická investice míří na další růst a expanzi do zahraničí

Praha, 30. dubna 2025 – Seyfor, jeden z největších evropských dodavatelů ICT řešení, se po šesti letech od prvního vstupu stane stoprocentním vlastníkem skupiny Dotykačka. V rámci dokončení dlouhodobé transakce podepsal Seyfor dohodu, na jejímž základě získá zbývajících 42 % podílu a završí tak strategickou akvizici nejpoužívanějšího pokladního systému v České republice, který má zároveň výrazný přesah na polský a slovenský trh.

„Probíhající akvizice je naší dosud největší investicí a zároveň ukázkovým příkladem dlouhodobého a strategicky řízeného růstu. Dotykačka je pro nás klíčovým produktem, který vhodně doplňuje portfolio našich služeb. Když jsme v roce 2019 vstoupili do firmy, měli jsme jasnou vizi: konsolidovat trh pokladních systémů v Česku a na Slovensku a vytvořit silné technologické zázemí pro další expanzi. Dnes je Dotykačka jedničkou v Česku, úspěšně působí na Slovensku i v Polsku, a nově má díky našemu zázemí příležitost vstoupit i na další trhy, kde jsme dnes velmi silní,“ říká Martin Cígler, zakladatel a generální ředitel společnosti Seyfor.

První akviziční krok Dotykačky učinil Seyfor v roce 2019, kdy získal 24% podíl. V průběhu stejného roku následovala druhá fáze, při níž navýšil svůj podíl na 58 %. V následujících letech pak došlo k řadě dalších strategických kroků: akvizici společnosti Smart Software, provozovatele pokladního systému pro řetězce SmartPOS i začlenění platebního řešení Dotypay, které dnes tvoří nedílnou součást Dotykačky.

Dotykačka úspěšně překonala i složité období pandemie covid-19, která zasáhla její zákazníky na všech trzích, i dočasné pozastavení a následné zrušení povinnosti EET v Česku. Během těchto změn na trhu Dotykačka neztratila zákazníky a potvrdila, že digitalizace provozů má velkou přidanou hodnotu – podniky, které systém aktivně využívaly, se k papírové evidenci už nechtěly vracet a digitální služby jim přiváděly zákazníky a zvyšovaly efektivitu provozu.

„Díky této akvizici získává Seyfor nejen technologicky vyspělé řešení, ale i kvalitní platformu s velkým růstovým potenciálem. Její silnou tržní pozici potvrzuje téměř 30 tisíc provozovaných zařízení na třech trzích,“ doplňuje Cígler.

„Se vstupem Seyforu v roce 2019 jsme získali mnohem víc než kapitál, získali jsme strategického partnera. Převzetí 100% podílu je logický krok na naší společné, dnes již šestileté cestě. Otevírá nám velké příležitosti rozvoje a nové evropské trhy, na kterých je Seyfor již dnes silným hráčem,“ komentuje akvizici Petr Menclík, CEO společnosti Dotykačka ČR s.r.o. od jejího založení.

Nynějších 42 % získáváme od české investiční společnosti Redwood Capital, s níž jsme posledních 6 let úzce spolupracovali a společnými silami jsme upevnili a posílili pozici Dotykačky jako lídra trhu. Redwood Capital byl pro nás výjimečným partnerem při budování úspěšného příběhu Dotykačky a sehrál klíčovou roli jako první investor, který stál u jejích začátků,“ doplňuje Michal Rybovič, partner private equity firmy Sandberg Capital, která spoluvlastní společnost Seyfor spolu s Martinem Cíglerem.

„Akvizice Seyforu je pro nás pěkným zakončením desetiletého byznysového projektu, který jsme na jeho počátku vnímali jako vystoupení z naší komfortní zóny investic v energetickém sektoru. Měli jsme štěstí na skvělý management v čele s Petrem Menclíkem a spolehlivé byznysové partnery ze Seyfor a Sandberg Capital, se kterými vždy platila každá, byť nepsaná dohoda. Víme, že necháváme Dotykačku v dobrých rukách,“ říká Tomáš Hardt, partner investiční společnosti Redwood Capital.

Dotykačka bude i nadále působit jako samostatná značka v rámci skupiny Seyfor. V rámci plánovaného rozvoje se zaměří na posílení pozice na stávajících trzích a rozšíření do dalších evropských zemí. Rozvoj Dotykačky v novém akcionářském setupu bude nadále řídit její dosavadní manažerský tým, který skupinu vede prakticky od jejího vzniku. „Se Seyforem velmi úzce spolupracujeme už šestým rokem, dobře se známe a jsme sladěni. Máme společné cíle a podobný pohled na budoucí směrování Dotykačky. Dokončení akvizice je pro obě strany skvělá zpráva,“ uzavírá Petr Menclík.

Dokončení této transakce podléhá schválení Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

O společnosti SEYFOR

Seyfor, a.s. je jedním z velkých evropských dodavatelů ICT řešení. Společnost má přes 1 900 zaměstnanců a obsluhuje zákazníky ve 38 zemích. Dlouhodobě patří k nejrychleji rostoucím IT společnostem v regionu. Je největším výrobcem účetních, ERP a mzdových a personálních systémů v České republice, který v roce 2023 počtvrté za sebou zaznamenal 30% meziroční růst. Společnost uskutečnila v posledních letech desítky významných akvizic IT firem v České republice, na Slovensku a na Balkáně. Ovládajícími vlastníky společnosti jsou slovenská společnost Sandberg Capital a český podnikatel Martin Cígler. Firma byla původně založena v roce 1990 jako Cígler Software, v letech 2017–2022 působila pod značkou Solitea.

O skupině Dotykačka

Dotykačka Holding a.s. je výhradním vlastníkem společnosti Dotykačka ČR s.r.o., poskytovatele řešení a služeb v oblasti pokladních systémů a platebních řešení pro podnikatele v oblastech gastro, obchodu a služeb. Společnost vznikla v roce 2017 a navázala na činnost společnosti Dotykačka, s.r.o., která působila na českém trhu od roku 2015. Z dynamicky se rozvíjejícího start-upu postupně vznikl jeden z evropských lídrů na trhu moderních pokladních systémů. V roce 2019 získal 24% podíl v Dotykačka Holding a.s. český Seyfor, jeden z největších evropských dodavatelů ICT řešení. V průběhu stejného roku navýšil svůj podíl na současných 58 %. Nyní Seyfor dokončil akvizici a stal se stoprocentním vlastníkem skupiny.

O Redwood Capital

Redwood Capital a.s. je investiční společnost podnikatelů Marka Šimáka, Petra Polívky, Tomáše Hardta a Filipa Tampiera, působící především v oblasti obnovitelných zdrojů energie a IT.

 

První máj, lásky čas: den, kdy se naše srdce rozbuší. A chytré hodinky nám to prozradí

Praha, 30. dubna 2025 – Láska má tisíce podob. Ať už ji sdílíme s někým blízkým, nebo si dopřáváme chvíle pro sebe, má jedno společné – zrychlí nám tep. To, že prvomájový polibek pod rozkvetlou třešní dokáže pořádně zamávat naší tepovou frekvencí, není nijak překvapivé. Co vás ale možná zaskočí, je, že příjemné bušení srdce způsobí také ranní jóga. První květen je ideální příležitostí připomenout si, že srdce nerozbuší jen přítomnost druhého člověka, ale také radost z pohybu, chvíle klidu a čas strávený sami se sebou.

Když srdce buší víc než obvykle

Jestliže jsme zamilovaní, nervózní nebo vzrušení, nejčastěji nás jako první „zradí“ srdce, které začne bušit jako o závod. To má na svědomí mozek. Ten uvolňuje hormony, jako je adrenalin, který následně zvyšuje tepovou frekvenci. Zrychlený tep je přirozenou reakcí na emoce – ať už jde o nervozitu z blížícího se polibku pod třešní, nebo radost z přítomného okamžiku. Chytré hodinky tyto momenty zachytí a mnohdy vám odhalí bušící srdce dříve, než si to sami uvědomíte.

Tepová frekvence lásky, nejen té partnerské

Už bylo zmíněno, že láska má mnoho podob – a chytré hodinky je vnímají všechny. Ta partnerská, díky které si v tento den lidé vyměňují polibky pod rozkvetlými stromy, je krásná a nejčastěji zmiňovaná. Ale neměli bychom zapomínat na tu, kterou si často odkládáme „na později“ – lásku k sobě samým. Péče o tělo, ale i mysl, je stejně důležitá jako společné chvíle ve dvou a může nám zrovna tak zvednout tep. Chytré hodinky jsou při péči o sebe ideálním parťákem – změří srdeční tep, monitorují stres, spánek i okysličení krve. A připomenou vám, že někdy stačí pár hlubokých nádechů a pohyb na čerstvém vzduchu, aby se nám zlepšila nálada i fyzická kondice.

Prvomájové aktivity s chytrým parťákem Huawei Watch GT 5 Pro

Pokud nemáte svou drahou polovičku, s níž byste hned zrána vyrazili hledat rozkvetlou třešeň, nezoufejte. První máj je ideálním dnem k tomu si připomenout, že nejdůležitější vztah v životě je ten, který máme sami se sebou. Místo romantického momentu pod třešní si proto naplánujte rande pro jednoho. Máme pro vás tipy na aktivity, ze kterých se vám rozbuší srdce i bez tradičního polibku.

  • Ranní jóga pod širým nebem (nebo pod třešní): Vytáhněte ze skříně podložku, nasaďte si chytré hodinky a vyrazte na zahradu, do parku nebo na nejbližší louku. Na Huawei Watch GT 5 Pro si jednoduše zvolte režim jógy a pusťte se do své soukromé prvomájové lekce. Po cvičení si na hodinkách můžete zkontrolovat vaši hladinu stresu i dech. Uvidíte, že budete mile překvapeni. A tip pro vás – když vyrazíte ráno, pravděpodobně předejdete davům zamilovaných.
  • Projížďka na kole vám zvýší tep: Srdce se vám nemusí rozbušit jen z polibku – není tajemstvím, že s tepovou frekvencí dokáže zamávat i vytrvalostní trénink. Nasaďte si helmu, zapněte navigaci a vyrazte na cyklovýlet. Už po prvním kilometru vám tep vyskočí jako při prvním rande. Chytré hodinky Huawei Watch GT 5 Pro navíc disponují duálním navigačním GPS systémem, díky kterému se neztratíte ani když se dostanete mimo signál – můžete tak zůstat v klidu a naplno si užít vyjížďku v obklopení rozkvetlých stromů.

Nezáleží na tom, jestli vaše srdce na prvního máje rozbuší polibek pod třešní, svižná jízda na kole nebo jóga. S hodinkami Huawei Watch GT 5 Pro máte (nejen) svůj tep pod kontrolou, ať už slavíte s partnerem, přáteli nebo jen sami se sebou. Protože srdce vždycky ví, co je pro něj správné. A chytré technologie vám to jen potvrdí.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer Business Group naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

 

Vypněte hlavu, zapněte foťák: jarní příroda, co vás dostane

Květinová terapie: tipy na výlety, kde rozkvete příroda i vy

Fialové stráně, divoké orchideje nebo zářící modré květy v parku. Někdy stačí pár hodin v přírodě na restart. Tipy na výlet, kde můžete vypnout, nadechnout se a připomenout si, že pauza není slabost.

Fialové koberce na Kamenném vrchu

V přírodní rezervaci Kamenný vrch u brněnského sídliště, každoročně vykvétají desítky tisíc konikleců velkokvětých. Promění stráně ve fialovou podívanou, která je nejen krásná, ale i vzácná – koniklec je totiž chráněný. Výlet je ideální pro rodiny s menšími dětmi, k procházce tu láká i naučná stezka, zároveň sem vede MHD a procházka je nenáročná. Nejhezčí bývají dopolední hodiny nebo pozdní odpoledne, kdy je světlo jemnější a fotky se nejlíp povedou.

Vzácné orchideje v srdci Valašska

Na loukách u Velkých Karlovic, například v okolí hory Vysoká, každoročně rozkvétají vzácné orchideje z čeledi vstavačovitých – třeba vstavač mužský nebo prstnatec bezový, který kvete žlutě, červeně a výjimečně i růžově. Tyto chráněné květiny milují podmáčené louky a klid, proto se jim daří právě v CHKO Beskydy. Výlet potěší všechny milovníky přírody a turistiky, vede tudy červená značka z Třeštíku a modrá z Léskové podél potoka Velká Hanzlůvka.

Věděli jste, že vstavač mužský patří mezi ohrožené druhy? Dříve mu lidé dokonce připisovali afrodisiakální účinky kvůli tvaru jeho hlíz, které připomínají varlata.

Modré kosatce v Průhonické botanické zahradě

Kosatec sibiřský patří k nejkrásnějším lučním květinám, v přírodě ho ale potkáváme čím dál vzácněji. V Průhonické botanické zahradě se mu však daří skvěle, a navíc tu roste v doprovodu dalších druhů z celého světa. Výlet potěší všechny generace: upravené cesty zvládnou i kočárky, děti se proběhnou mezi zelení a dospělí si užijí klidné tempo s barevnou podívanou. V Průhonicích nechybí ani kavárna, několik hřišť a krásné výhledy, takže takovou kombinací rozhodně nešlápnete vedle. Ať už vyrazíte s rodinou nebo si jen potřebujete na chvíli vydechnout, tahle kombinace přírody, květin a vody vážně funguje jako příjemný malý restart.

Víte, že Průhonická botanická zahrada se může pochlubit největší sbírkou kosatců a růží v České republice? Najdete tu desítky druhů z celého světa, včetně těch historických nebo botanicky vzácných.

Jak na fotky, které stojí za sdílení? Stačí vám mobil

Nemusíte být profi fotografem, abyste si z výletu přivezli krásné fotky. S chytrým telefonem, jako je například Galaxy S25 Ultra, toho zvládnete vykouzlit překvapivě hodně.

Parádní květinové obrázky na sociální sítě? Hračka!
Díky kvalitní optice Galaxy S25 Ultra zachytíte květiny ostře i zblízka. Vyberte si květ, jděte trochu blíž a zaostřete. Ideální je fotit ráno nebo po dešti, kdy udělají kapky fotku ještě kouzelnější.

  • Zachyťte barvy i detaily tak, jak je vnímáte – díky 200Mpx snímači a 10bitovému HDR budou i jemné struktury květin nebo listů působit jako živé.
  • Přibližte si každý detail bez rozmazání – 5× optický zoom a stabilizace vám umožní vyfotit motýla na květině nebo kostelík na kopci, aniž byste museli udělat krok navíc.
  • Široký záběr celé scenérie – nový 50Mpx ultraširokoúhlý objektiv se hodí, když chcete na fotku dostat nejen kvetoucí louku, ale i celou partu výletníků.
  • Výborné fotky při západu slunce nebo v lese – noční režim a technologie ProVisual Engine si poradí i se slabým světlem, aniž by fotka ztratila svou atmosféru.

Jaro je čas, kdy příroda ožívá a tvoří ty nejhezčí kulisy, a právě tehdy se vyplatí mít po ruce nástroj, který vám pomůže zachytit její kouzlo tak, jak ho cítíte i vy.

Co všechno lidé zapomínají v Uberu: živí humři, diplomatické pasy i hamburgerové hody

Praha, 30. dubna 2025 Každý z nás už někdy zažil ten moment, kdy s rostoucí panikou prohledává kapsy, kabelku nebo batoh a marně hledá klíče, mobil nebo peněženku. Některé ztráty nás zamrzí na pár hodin, jiné nás dokážou potrápit celé týdny. Z přehledu těch nejzajímavějších zapomenutých věcí za rok 2024, který Uber zveřejnil už podeváté, vyplývá, že cestující občas zapomenou
i opravdu kuriózní předměty. Mezi tradičními ztrátami se v loňském roce objevily i ty méně tradiční jako matrace, vikingský roh nebo třeba deset živých humrů.
A Češi? Ani ti nezůstali pozadu.

Nečekaní pasažéři a zapomenuté poklady

Zatímco mobily, peněženky a zavazadla patří tradičně mezi nejčastější ztráty, letošní seznam nálezů ukazuje, že realita bývá mnohem pestřejší. V autech Uberu se objevily kuriozity jako manekýna s lidskými vlasy, řetězová pila, vikingský roh na pití nebo třeba past na duchy z filmu Ghostbusters. Nechyběly ani luxusní doplňky – mezi ztracenými kousky se objevily například hodinky Rolex, Supreme čelenka nebo boty Air Jordan za více než 40 tisíc korun.

Někteří cestující zapomněli i celé sbírky, konkrétně třeba 100 DVD, 15 vodních dýmek nebo velký portrét sebe sama pečlivě zabalený v hnědé krabici. Do seznamu přibyly také předměty jako hoverboard, jednokolka či vinylová deska Taylor Swift.

Živé poklady: krabi, humři i peříčka

Loni se ovšem ztrácely nejen věci. Řidiči Uberu v různých městech hlásili nálezy jako živého kraba, deset humrů nebo želvu. Mezi jinými přírodními nálezy figurovala také paví peříčka, malý kaktus nebo dokonce mořský mech.

Hostiny, které skončily na zadním sedadle

Významnou kategorií zapomenutých předmětů jsou také potraviny. V autech cestující nechali nejen běžné svačiny, ale i hotové hostiny. Uber musel řešit například celkem 175 hamburgerů, 18 litrů fazolí, termosku plnou polévky, 24 plechovek s kukuřicí nebo 100 kuřecích křídel.

Zásnuby, svatby i rozvody na cestách

Mezi ztracenými věcmi se loni objevila i řada předmětů nesoucích hlubší lidský příběh. V autech Uberu zůstaly zásnubní prsteny, kytice nevěst, svatební závoje, ale také rozvodové papíry. Ať už šlo o počátek nové životní etapy, nebo její symbolický závěr, Uber občas nepřevážel jen pasažéry, ale i zásadní okamžiky jejich života.

Kromě toho lidé zapomněli také:

  1. Čarodějnické koště
  2. Chrániče sluchu s potlačením hluku pro psy
  3. Přenosný pisoár
  4. Šicí stroj
  5. Ortopedické vložky do bot
  6. Letecká sluchátka
  7. Uši Shreka
  8. Růžový vějíř s dvěma srdíčky a nápisem „Bimbo“
  9. Sada na testování DNA
  10. Dvě matrace
  11. Dyson Airwrap
  12. Granátové jablko
  13. Mini lednička
  14. Pilulky s Ashwagandhou
  15. Sedadla ze stadionu
  16. Ozempic (léčivo na cukrovku)
  17. Socha slepice
  18. Plyšový Remy z Ratatouille
  19. Falešná krev
  20. Vycpaný králík

Co Češi zapomněli v Uberu?

Ani čeští cestující nezůstali pozadu. Mezi nejzajímavějšími ztrátami nechyběl diplomatický pas, zlatý indiánský náhrdelník, sparťanská šála, zlatý prsten po babičce nebo také bílé tamagoči, nostalgická hračka z 90. let.

Ještě zajímavější jsou ale položky jako plná moc, kochleární implantát (důležitá zdravotní pomůcka pro neslyšící), rovnátka nebo dron. Svůj vlastní příběh by jistě mohl vyprávět i obraz, který někdo zapomněl při cestě domů. Z dat za Českou republiku navíc vyplývá, že Češi nejčastěji zapomínají oblečení, následované zavazadly, šperky a drobnou elektronikou. Nejvíce zapomenutých věcí bylo loni evidováno 10. června, tedy v období začátku léta, kdy vrcholí sezona víkendových výletů i oslav.

Kdy zapomínáme nejvíce?

Statistiky společnosti Uber naznačují jasný trend: nejvíce předmětů se ztrácí během víkendů, kdy lidé cestují na oslavy, koncerty nebo večírky. Nejkritičtější chvíle přicházejí mezi jedenáctou večer a jednou ráno, kdy si únava a rozptýlení vybírají svou daň. Za zmínku stojí i konkrétní datum — 26. října, během něhož bylo celosvětově zaznamenáno nejvíce ztrát za celý rok. Není náhoda, že právě v tomto období vrcholí oslavy Halloweenu a s nimi i zvýšený počet zapomenutých masek, rekvizit a kostýmů.

Jak získat své věci zpět?

Pokud zjistíte, že jste něco v Uberu zapomněli, není vše ztraceno. Uber nabízí jednoduchý postup, jak své věci opět najít:

  • Otevřete aplikaci Uber a v sekci Aktivity vyberte jízdu, při níž ke ztrátě došlo.
  • V části Nápověda klikněte na možnost Najít ztracenou věc a spojte se přímo s řidičem.
  • Pokud řidič hovor přijme a potvrdí nález, můžete si domluvit předání. Pokud hovor nezvedne, zanechte hlasovou zprávu s popisem ztraceného předmětu a kontaktem.

Vrácení předmětů je zpravidla zpoplatněno, přičemž poplatek jde přímo řidiči jako poděkování za jeho čas a snahu. Ať už tedy někdy zapomenete klíče, kufr, nebo – nedejbože – humra, vězte, že šance na šťastné shledání vždy existuje.

O společnosti Uber

Posláním Uberu je vytvářet příležitosti prostřednictvím pohybu. Začali jsme v roce 2010, a to řešením jednoduchého problému: jak se spolehlivě a bezpečně svézt jediným dotykem tlačítka? O více než 10 miliard jízd později vytváříme produkty, s nimiž se lidé dostanou vždy tam, kam chtějí. Uber je platforma, která mění způsob, jakým se lidé, jídlo i předměty pohybují městy, a otevírá tak pro svět nové možnosti. Více informací o společnosti naleznete na www.uber.com.

COCUS A PANASONIC – PŘEDSTAVTE SI BUDOUCNOST DIGITÁLNÍ TRANSFORMACE

Bezpečná digitální řešení COCUS, včetně možností soukromé sítě 5G, zvyšují produktivitu a snižují provozní náklady uživatelů zařízení TOUGHBOOK v jakémkoli prostředí.

Společnost Panasonic Connect Europe GmbH navázala spolupráci se společností COCUS AG, předním poskytovatelem IT řešení specializujícím se na služby digitální transformace, soukromé sítě 5G a umělou inteligenci, aby svým zákazníkům dodala nejmodernější hardware, inteligentní software a spolehlivou soukromou 5G síťovou infrastrukturu.

Řada řešení digitální transformace COCUS pro budoucnost přináší měřitelnou hodnotu a zlepšenou efektivitu zákazníkům v průmyslových prostředích, jako je výroba, přístavy, obrana, dodavatelský řetězec a logistika. Toho je dosaženo prostřednictvím automatizace procesů, zpracování dat v reálném čase a lepší prediktivní údržby a řízení zásob.

Poskytuje zákazníkům flexibilní programovací rámec podporovaný spolehlivou a bezpečnou komunikací, který jim umožňuje zvyšovat produktivitu, optimalizovat procesy a snižovat náklady – což podnikům poskytuje konkurenční výhodu.

Špičková konektivita a produktivita

Celá řada odolných mobilních zařízení TOUGHBOOK je kompatibilní s technologií 5G. Díky tomu může každý, bez ohledu na odvětví, využívat bezpečné širokopásmové připojení 5G od společnosti COCUS, ať už je připojen k soukromým nebo autonomním sítím. Díky konektivitě COCUS mohou uživatelé zařízení Panasonic TOUGHBOOK získávat přístup ke kritickým datům rychleji než kdy dříve, čímž se zefektivňují pracovní postupy.

„Naše rozsáhlé zkušenosti v oblasti IT a telekomunikací v kombinaci s vysoce kvalitním hardwarem Panasonic nám společně umožňují nabízet širokou škálu řešení v různých prostředích, čímž zákazníkům přinášíme výrazné výhody,“ komentuje Oliver Hüttig, generální ředitel společnosti COCUS.

„Jsme potěšeni, že můžeme spolupracovat se společností COCUS. Společně můžeme našim zákazníkům poskytnout lepší, udržitelnější a inovativní řešení přizpůsobená jejich potřebám. Zákazníci a potenciální zákazníci si budou moci prohlédnout společné řešení Panasonic a COCUS na nadcházejících průmyslových událostech v roce 2025,“ dodává Thorsten Lutz, EU Solution Architect, Mobile Solutions Business Division společnosti Panasonic Connect Europe GmbH.

Další informace o COCUS naleznete na www.cocus.com. Další informace o Panasonic TOUGHBOOK naleznete na www.toughbook.eu.

O skupině Panasonic

Společnost Panasonic Group, založená v roce 1918 a dnes globální lídr ve vývoji inovativních technologií a řešení pro širokou škálu aplikací v odvětvích spotřební elektroniky, bydlení, automobilového průmyslu, průmyslu, komunikací a energetiky po celém světě, přešla 1. dubna 2022 na systém provozních společností, přičemž společnost Panasonic Holdings Corporation slouží jako holdingová společnost a pod její záštitou je umístěno osm společností. Skupina zaznamenala konsolidované čisté tržby ve výši 54,12 miliardy EUR (8 496,4 miliardy JPY) za fiskální rok končící 31. března 2024. Další informace o skupině Panasonic naleznete na: https://holdings.panasonic/global/

O společnosti Panasonic Connect Europe

Společnost Panasonic Connect Europe zahájila svou činnost 1. října 2021 a vytvořila novou agilní organizaci zaměřenou na obchodní vztahy (Business-to-Business). S více než 400 zaměstnanci a pod vedením generálního ředitele Shusuke Aokiho si podnik klade za cíl přispívat k úspěchu svých zákazníků pomocí inovativních produktů a integrovaných systémů a služeb – to vše je navrženo tak, aby naplnilo jeho vizi Změnit práci, Pokročit ve společnosti a Připojit se k zítřku.

Společnost Panasonic Connect Europe má sídlo ve Wiesbadenu a skládá se z následujících obchodních jednotek:

  • Obchodní divize Mobile Solutions pomáhá mobilním pracovníkům zvyšovat produktivitu pomocí řady odolných notebooků, firemních tabletů a kapesních počítačů Toughbook.
  • Obchodní divize Media Entertainment zahrnující řešení vizuálních systémů, která nabízejí řadu vysoce jasných a spolehlivých projektorů, stejně jako vysoce kvalitní displeje; a Broadcast & ProAV nabízející řešení Smart Live Production z komplexního portfolia sestávajícího z PTZ a systémových kamer, videokamer, platformy Kairos IT/IP, přepínačů a robotických řešení, která jsou široce používána pro snímání živých událostí, sportovní produkci, televizi a studia xR.
  • Obchodní a průmyslová řešení poskytující technologická řešení na míru zaměřená na maloobchod, logistiku a výrobu. Navrženo tak, aby zvyšovalo provozní efektivitu a zlepšilo zkušenosti zákazníků a pomáhalo podnikům podávat co nejlepší výkony každý den.
  • Panasonic Factory Solutions Europe prodává širokou škálu inteligentních továrních řešení, včetně řešení pro výrobu elektroniky, robotických a svařovacích systémů a inženýrských softwarových řešení.

Pro více informací navštivte: https://eu.connect.panasonic.com

Navštivte stránku Panasonic Connect Europe na LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/panasonic-connect-europe/

Produkty TCL získaly na začátku roku 2025 celkem 17 prestižních ocenění za design

Praha, 30. dubna 2025 – Značka TCL, která působí v oblasti spotřební elektroniky, získala 17 prestižních mezinárodních ocenění za design. Vedle deseti ocenění iF Design Awards posbírala také sedm ocenění Red Dot Product Design Awards. Oceněny byly televizory, mobilní zařízení, chytré domácí spotřebiče nebo produkty pro připojení k internetu.

„V TCL věříme, že skvělý design není jen o vzhledu, ale také o vytváření smysluplných zážitků pro naše zákazníky. Tato ocenění jsou důkazem našeho odhodlání přinášet produkty, které propojují inovace, praktičnost a udržitelnost, a tím zpřístupňují nejmodernější technologie lidem,“ řekl Stefan Streit, marketingový ředitel společnosti TCL Europe.

iF Design Awards 2025

TCL získala v prvních měsících roku 2025 řadu prestižních mezinárodních ocenění v různých produktových kategoriích.

Dvě ocenění iF Design Awards získaly nové televizory TCL 2025 řady C jak v kategorii high-endových QD-Mini LED TV, tak v kategorii mainstreamových TV za prvotřídní design a za inovace technologie displeje. Televizory TCL řady A300 a jejich UX design získaly ocenění iF Design Award 2025, což podtrhuje úsilí TCL v oblasti designu i uživatelského komfortu.

Dalším oceněním iF Design Award 2025 se může pochlubit tepelné čerpadlo TCL R290 Tri-Thermal ATW, a to za svůj přínos k udržitelným a efektivním řešením pro domácnosti. Oceněn byl také projektor TCL PlayCube, který získal iF Design Award 2025 za inovativní design inspirovaný tvarem Rubikovy kostky a výjimečný výkon. V kategorii mobilních zařízení byl za UX design oceněn smartphone TCL 50 Pro NXTPAPER 5G spolu se dvěma aplikacemi, které si vysloužily ocenění iF Design Award 2025 za komfort pro oči a řešení uživatelského rozhraní.

Red Dot Design Awards 2025

Důkazem promyšleného a na spotřebitele orientovaného designu výrobků TCL je několik dalších ocenění Red Dot Design Awards 2025. Mezi oceněnými produkty nechybí smartphone TCL 50 Pro NXTPAPER 5G, tepelné čerpadlo TCL R290 Tri-Thermal ATW, přenosné reproduktory TCL Party Portable Speaker nebo řada monitorů TCL QD-Mini LED – všechny získaly ocenění za kombinaci atraktivního vzhledu a funkčnosti. Oceněny byly také snahy TCL v segmentu širokopásmových řešení, včetně optických portálů TCL LINKBASE FG7300 a TCL LINKBASE FG7720 a 5G jednotky pro venkovní využití TCL LINKHUB HH526.

Úplný seznam ocenění najdete na:

https://www.tcl.com/global/en/tcl-design/tcl-design-awards/tcl-2025-design-awards

O značce TCL

Společnost TCL Electronics se specializuje na výzkum, vývoj a výrobu spotřební elektroniky, včetně televizorů, mobilních telefonů, audio zařízení, produktů pro chytrou domácnost a spotřebičů. Její produkty kombinují promyšlený design a inovativní technologie, které inspirují k dokonalosti, a přinášejí nepostradatelné funkce a smysluplné zážitky. Jako jedna z největších světových značek na poli spotřební elektroniky pomáháme díky vertikálně integrovanému dodavatelskému řetězci a nejmodernější továrně na výrobu displejů přinášet inovace pro všechny. Více informací naleznete na adrese https://www.tcl.com.

TCL je registrovaná ochranná známka společnosti TCL Corporation. Všechny ostatní ochranné známky jsou majetkem příslušných vlastníků.

Podnikatelé se bojí ztráty dat i krádeže identity, zabezpečení však podceňují. Přes pětistovku měsíčně investuje jen 39 % malých firem

Praha, 29. dubna 2025 – Povědomí o významu kybernetické bezpečnosti mezi českými podnikateli roste, často jí však nepřisuzují dostatečnou prioritu. Vyplývá to z již čtvrtého barometru českého podnikatelského prostředí s názvem Touha prosperovat. Jen 39 % dotázaných mikro- a malých podnikatelů uvádí, že jsou ochotní do zabezpečení své firmy investovat více než 500 korun měsíčně. Pětina dokonce na bezpečnost nedá měsíčně ani korunu. Firmy tak téma zabezpečení často berou vážně až poté, co kybernetický útok okusí na vlastní kůži. V cestě jim stojí náklady, ale také chybějící znalosti.

Kybernetická bezpečnost je pro české drobné podniky stále důležitějším tématem. Podle průzkumu Touha prosperovat[1] vzniklého v rámci programu Mastercard Strive v Česku ochranu proti kybernetickým hrozbám vnímají jako důležitou pro své podnikání více než dvě třetiny mikro- a malých podnikatelů. Nejvíce se podnikatelé v souvislosti s kybernetickými útoky obávají ztráty dat. Uvádí to hned 54 % dotázaných. Druhým největším strašákem je krádež identity a osobních údajů. Obává se jí 44 % podnikatelů.

Navzdory rostoucímu povědomí o rizicích však nadále zůstávají investice firem do ochranných opatření nízké. 42 % mikro- a malých podnikatelů je ochotných do kybernetické bezpečnosti investovat maximálně 500 korun měsíčně, pětina nechce do zabezpečení investovat vůbec nic. Pouhých 11 % mikro- a malých firem je ochotných zaplatit za zabezpečení více než 2000 korun měsíčně.

„Podnikatelé si stále více uvědomují, že zabezpečení je nedílnou součástí jejich podnikání. Přesto mnozí zatím nedoceňují plný rozsah rizik ani možnosti, jak se jim efektivně bránit. I ti, kteří už mají obecné povědomí, často zůstávají jen u nejzákladnějších kroků – což se odráží i v nízké ochotě investovat do pokročilejších řešení. Pozitivní ale je, že povědomí i zájem o téma kybernetické bezpečnosti pomalu roste. Nyní je klíčové tento trend podpořit a zrychlit,“ vysvětluje Jana Lvová, generální ředitelka Mastercard pro Česko a Slovensko.

Množství útoků stoupá

Efektivní motivací, která přiměje podnikatele se na bezpečnost více zaměřit, podle Barometru bývá přímá zkušenost s hrozbami. Kybernetickému bezpečnostnímu incidentu čelilo již 31 % dotázaných podnikatelů. A právě ti, kteří mají s kybernetickými hrozbami vlastní zkušenosti, jsou ochotní do bezpečnostních opatření investovat nejvíce. Hned 84 % z nich uvádí, že pravděpodobně budou do nástrojů kybernetické bezpečnosti investovat.

Dosavadní vývoj naznačuje, že se podniky budou s hrozbami setkávat stále častěji. Frekvence kybernetických útoků totiž dlouhodobě stoupá. Podle údajů Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zaznamenala Česká republika v roce 2023 rekordních 262 kybernetických útoků. Oproti předchozímu roku se tak jejich počet téměř zdvojnásobil[2].

Malým firmám chybí znalosti

Přes dvě třetiny (68 %) dotázaných podniků uvádí, že v současné době používají antivirový software, 58 % zavedlo dvoufaktorové ověřování. Podobná část (59 %) se spoléhá také na pravidelné softwarové aktualizace. S ostatními opatřeními už je to však o poznání horší. Firewall používá jen 49 % dotázaných firem, šifrování dat pak pouhá třetina. Alarmující je, že prevenci formou vzdělávání zaměstnanců praktikuje jen 42 % podniků.

Priority jsou zatím jinde

Pro mnohé podnikatele je to navíc i otázka peněz. 31 % dotázaných uvádí jako hlavní překážku vyšších investic do kybernetické bezpečnosti vysoké náklady s tím spojené. Nedostatek prostředků na inovace se přitom netýká pouze zabezpečení. Podle Barometru totiž nadále zaostávají i investice do digitalizace. 45 % dotázaných podnikatelů plánuje v letošním roce na digitalizaci vyčlenit jen 1-5 % svého rozpočtu, třetina dokonce méně než 1 %. Více než desetinu rozpočtu naopak na digitalizaci dá jen 5 % firem. Za nejzásadnější překážky, které stojí v cestě digitalizaci, dotázaní označují nákladová a časová omezení (23 %) a nedostatek finančních prostředků (22 %).

„Tři z pěti podnikatelů jsou přesvědčení o tom, že pro budoucí úspěch jejich podnikání je adopce moderních technologií klíčová. Investice do digitalizace tomu však zatím neodpovídají, což naznačuje, že jejich priority zatím leží jinde,“ vysvětluje Jana Fišerová, vedoucí výzkumu CARE Česká republika. „Firmám, které v této disciplíně zaspí, se ovšem může stát, že je začne vytlačovat konkurence, která bude díky digitálním nástrojům pracovat efektivněji a zákazníkům díky tomu nabídne lepší služby. Právě proto jsme na platformě Pro podnikavé připravili řadu kurzů, návodů a tipů, které pomohou podnikatelům se v digitálním světě zorientovat, a ještě více nakopnout své podnikání,“ dodává.

Program Mastercard Strive v Česku

Je společná iniciativa Centra pro inkluzivní růst společnosti Mastercard a neziskové organizace CARE Česká republika, která je realizovaná ve spolupráci s Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR, Hospodářskou komorou České republiky, Czechitas, OPERO – mentoringovým programem DoToho! a UniCredit Bank. Program je pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky. Platforma Pro podnikavé je řešení pro všechny podnikatele, které vzniklo v rámci Mastercard Strive v Česku.

Více informací o programu a platformě Pro podnikavé najdete na propodnikave.cz.

CARE Česká republika

CARE patří mezi nejvýznamnější humanitární organizace na světě. Od roku 1945 podporuje lidskou důstojnost a okamžitě reaguje na krize a humanitární katastrofy. CARE pomáhá lidem ohroženým hladem, chudobou, ozbrojenými konflikty a klimatickými změnami. Realizuje i dlouhodobé rozvojové programy, jež vedou k soběstačnosti místních komunit. Zaměřuje se především na ženy a dívky. Jejichž rozvoj považuje za cestu k míru, vyššímu vzdělání rodin a celkové prosperitě širších komunit.

Centrum pro inkluzivní růst společnosti Mastercard

Centrum pro inkluzivní růst společnosti Mastercard prosazuje spravedlivý a udržitelný růst a finanční inkluzi po celém světě. Využívá při tom hlavní aktiva a schopnosti společnosti Mastercard, včetně datových poznatků, odborných znalostí a technologií. Centrum současně spravuje filantropický fond Mastercard Impact Fund. Mezi činnosti centra patří nezávislý výzkum, rozšiřování globálních programů a posilování komunit myslitelů, lídrů a aktivistů v první linii inkluzivního růstu.

Mastercard Strive

Mastercard Strive je soubor/portfolio filantropických programů podporovaných Centrem pro inkluzivní růst Mastercard a financovaných Mastercard Impact Fund. S programy ve více než 20 zemích po celém světě se Mastercard Strive snaží oslovit 18 milionů malých podniků, aby přešly na digitální technologie, získaly kapitál a získaly přístup k sítím a know-how.

  1. Čtvrtého vydání průzkumu Barometr: Touha Prosperovat se zúčastnilo celkem 613 vlastníků, vedoucích pracovníků, ředitelů nebo manažerů mikro- a malých podniků v České republice (firmy s méně než 50 zaměstnanci). Sběr dat probíhal od prosince 2024 do ledna 2025. Více na: https://www.propodnikave.cz/vyzkum/barometr-mse-2025
  2. Zdroj: Zpráva o stavu kybernetické bezpečnosti České republiky za rok 2023 (NÚKIB, 2024); dostupné zde.

Je NIS2 strašákem, nebo příležitostí uchopit lépe kybernetické zabezpečení firmy?

Evropská směrnice NIS2 (Network and Information Security Directive) se stává klíčovým milníkem v oblasti kybernetické bezpečnosti. Jejím cílem je posílit ochranu kritické a významné infrastruktury v celé EU, a tím zvýšit odolnost firem vůči kybernetickým hrozbám. Česká republika se na implementaci této směrnice připravuje, přičemž nová legislativa by měla vstoupit v platnost v polovině letošního roku.

Co NIS2 znamená pro firmy?

Směrnice NIS2 rozšiřuje působnost předchozí regulace a zahrnuje více sektorů a firem, než tomu bylo dosud. „Povinnost splnit nové bezpečnostní požadavky se tak bude týkat i společností, které dříve regulaci nepodléhaly, například z odvětví potravinářství, odpadního hospodářství, řízených IT služeb a dalších,“ upozorňuje Martin Votava ze společnosti COMGUARD.

Kromě toho mezi klíčové změny patří také přísnější požadavky na řízení rizik, kdy firmy budou muset aktivně monitorovat a řídit kybernetická rizika, větší odpovědnost vedení firem – management bude osobně odpovědný za dodržování opatření, a v neposlední řadě také oproti dosavadní směrnici NIS výraznější sankce za nedodržení pravidel.

Jak se k NIS2 postavit?

Nové povinnosti mohou na první pohled působit jako administrativní zátěž, ale je důležité zachovat klid a přistupovat k nim strategicky.

1. Nenechte se vylekat – Ačkoliv NIS2 přináší změny, klíčové je pochopit, co se od vaší firmy konkrétně očekává, a postupně zavést nezbytná opatření.

2. Neexistuje kouzelné řešení – Žádný jeden produkt nebo opatření nevyřeší kyberbezpečnost kompletně. Důležité je kombinovat různé nástroje a postupy.

3. Řešte kyberbezpečnost kvůli sobě, ne kvůli zákonu – Dodržování pravidel je třeba vnímat jako investici do bezpečnosti firmy a ochrany know-how, nikoli jen jako splnění legislativních požadavků.

Trellix jako komplexní řešení kybernetické bezpečnosti

Aby firmy mohly efektivně čelit výzvám spojeným s NIS2, poohlíží se po robustním a flexibilním bezpečnostním řešení. Pro naplnění všech požadavků je klíčové mít k dispozici nástroje, které umožní včasné odhalení rizik, rychlou reakci na incidenty a systematické posilování obranyschopnosti.

Jednou z možností, jak tyto cíle naplnit, je využití bezpečnostního portfolia Trellix, které na českém trhu zastupuje společnost COMGUARD. Řešení Trellix pokrývá široké spektrum oblastí – od ochrany koncových zařízení přes zabezpečení e-mailové a síťové komunikace až po nástroje pro detekci hrozeb a řízení incidentů. Využívá přitom moderní přístupy jako je zapojení umělé inteligence či behaviorální analýzu.

NIS2 vnímá kybernetickou bezpečnost jako proces, ne jako jednorázové opatření. Právě komplexní a dlouhodobě rozvíjené systémy, jaké nabízí Trellix, mohou firmám pomoci nejen splnit legislativní povinnosti, ale také lépe čelit aktuálním i budoucím kybernetickým výzvám.

Když ani wifi nestíhá růst byznysu. ČMIS pomohl FTMO a dalším zajistit konektivitu při rozšiřování poboček či kanceláří

Praha 30. dubna 2025 – Když firma roste, musí i internetové připojení v kancelářích fungovat bez problémů. Ani FTMO, globální hráč zaměřující se na rozvoj dovedností a znalostí pro obchodování na finančních trzích, se neobejde bez perfektního technologického zázemí. Se zvětšováním týmu a rozšiřováním kancelářských prostor ze 150 na téměř 300 pracovních míst se ukázalo, že stávající síťová infrastruktura už firmě nestačí. Proto se FTMO rozhodlo oslovit experty ze ČMIS, kteří zajistí nepřetržitou správu sítě, bezpečnost a vysoký výkon. ČMIS takto již pomohl firmám Crocodille (včetně známé sítě Bageterie Boulevard) nebo Auto Šmucler při rozšiřování poboček a nyní spouští Managed Networking jako samostatnou službu.

„S růstem firmy přicházejí i technologické výzvy, které vyžadují stabilní a bezpečnou síť. Hledali jsme proto takové řešení, které nám umožní více se soustředit na náš byznys, věnovat se produktové infrastruktuře a vývoji aplikace než interní síti a kancelářím. Díky ČMIS máme jistotu, že síť běží bez výpadků a je neustále optimalizovaná. Pro nás je to efektivnější, flexibilnější a finančně výhodnější cesta než pálit čas našeho IT týmu, který se může věnovat byznysu,“ říká Marek Vašíček, CTO a spoluzakladatel společnosti FTMO.

​​Rychle rostoucí firmy často narážejí na stejný problém – jak zajistit, aby jejich IT infrastruktura udržela krok s expanzí. Jakmile přidají nové kanceláře nebo pobočky, řeší, kdo jim nastaví síť, zajistí stabilní pokrytí, ochrání citlivá data a postará se o bezproblémový provoz. S rostoucím počtem zaměstnanců a rozšiřováním kancelářských prostor zároveň potřebují, aby síť fungovala spolehlivě napříč desítkami zasedacích místností. „Vypadávající wifi při důležitých hovorech nebo pomalé připojení v klíčových prostorách – to jsou běžné problémy, se kterými se ve firmách setkáváme. Často se pak dostanou do situace, kdy už jejich původní řešení nestačí,“ vysvětluje Václav Svátek, generální ředitel společnosti ČMIS. ČMIS na tuto potřebu trhu zareagoval spuštěním Managed Networkingu jako plně outsourcované služby, která firmám umožňuje růst bez technologických překážek.

„Spousta firem si stále myslí, že si musí síťovou infrastrukturu spravovat interně. Dlouhé měsíce přemýšlejí, jak ji postavit, kdo ji bude udržovat, jak zajistit bezpečnost. Přitom málokdo ví, že jde něco takového vyřešit externě. Nemusí znovu vynalézat kolo. Díky více než dvacetileté zkušenosti máme nejen zmapované technologie, ale i zkušené experty, kteří se postarají o správnou konfiguraci. Klienti se můžou soustředit na svůj byznys a my se postaráme o to, aby jejich síť běžela bez problémů,“ dodává Václav Svátek.

Zajištění stabilní sítě, bezpečnosti i konzultací v jednom

Služba Managed Networking zajišťuje nepřetržitý dohled, rychlou reakci na incidenty a neustálou optimalizaci výkonu. ČMIS se stará o kontrolu funkčnosti zařízení, aktualizaci softwaru, proaktivní monitoring a vyhodnocování bezpečnostních rizik. Klienti tak získávají nejen stabilní a bezpečné IT prostředí, ale také konzultační podporu pro další rozvoj své infrastruktury.

Podobný model centralizované správy využívají i společnosti Crocodille či Bageterie Boulevard, kde se ČMIS stará o plynulý chod sítí ve všech jejích 70 provozovnách. Automobilový dealer Šmucler provozuje rozsáhlé prodejní plochy plné vozidel, kde se jeho prodejci pohybují s tablety a potřebují být neustále připojeni k systému, ať už jsou kdekoli na place. ČMIS zde zajišťuje robustní síťovou infrastrukturu, která pokrývá celé prodejní plochy bez hluchých míst, poskytuje stabilní připojení bez výpadků a umožňuje další škálování podle potřeb firmy.

Více o ČMIS

Technologická společnost ČMIS, která patří k největším českým hráčům na poli hostingu, cloudových a serverových řešení, dokáže svým zákazníkům zajistit, že jejich e-shopy nespadnou a fungují hladce i během špičky, takže nepřijdou o své tržby kvůli výpadkům. Mezi hlavní služby patří hosting aplikačního prostředí pro účetní a obchodní systémy, dále hosting databází, úložišť a privátní cloud pro velké e-commerce hráče, jako jsou Rohlík.cz, Sportisimo či Shoptet. V neposlední řadě poskytuje jako Microsoft direct partner klientům nejlevnější licence pro aplikace Microsoftu.

WiZ HDMI Sync Box: Nechte svou obrazovku rozeznít koncertem barev a světel

  • Nejnovější přírůstek do portfolia produktů WiZ – HDMI Sync Box s podsvícením TV – přináší uživatelům intenzivnější zážitek při sledování filmů, sportu i hraní her.
  • WiZ HDMI Sync Box zpracovává obrazový signál přímo ze zdroje videa a vytváří mimořádně přesné světelné efekty, které v reálném čase kopírují dění na obrazovce.
  • Propojte HDMI Sync Box s novými světelnými lištami Gradient a stojací lampou Gradient a vytvořte výjimečné světelné efekty v dokonalé synchronizaci s obrazovkou.

Praha 29. dubna 2025 – Společnost Signify (Euronext: LIGHT), světový lídr v oblasti osvětlení, uvádí na globální trh nové funkce a produkty pro synchronizaci chytrého osvětlení WiZ. Tyto inovace přinášejí uživatelům snadný způsob, jak se ponořit do světa dynamických barev a vytvořit výjimečnou atmosféru při sledování filmů, sportovních přenosů nebo hraní her. Nový systém WiZ HDMI Sync Box s podsvícením TV nabízí dostupné a uživatelsky přívětivé řešení pro synchronizaci světel s televizním obrazem, čímž posouvá divácký zážitek na novou úroveň. Nová stolní svítidla Gradient i stojací lampa Gradient byly navrženy jako ideální doplňky pro prostorové osvětlení. Po jednoduchém nastavení v aplikaci WiZ se automaticky přizpůsobí barvám na obrazovce a vytvoří tak působivé světelné efekty.

Oživte každou scénu na obrazovce

WiZ HDMI Sync s TV podsvícením představuje díky perfektní synchronizaci komplexní řešení, které zajistí dynamické osvětlení domácí zábavy. Uživatelé jednoduše připojí synchronizační box k HDMI výstupu multimediálního zařízení, jako je streamovací zařízení, set-top box nebo herní konzole, a umístí LED pásek na zadní stranu televizoru. Osvětlení se pak automaticky synchronizuje s barvami a jasem obrazovky, a to bez nutnosti instalace kamery na televizor nebo složité kalibrace. Zařízení podporuje rozhraní HDMI 2.0 a formáty videa až do rozlišení 4K při 60 Hz včetně technologií HDR10+ a Dolby Vision. WiZ HDMI Sync Box zpracovává obraz v reálném čase přímo ze zdrojového signálu, okamžitě analyzuje obsah celé obrazovky a převádí jej do velmi přesných světelných efektů. Součástí balení je třístranný segmentovaný RGBIC LED pásek, který lze snadno připevnit na zadní stranu televizoru. K dispozici jsou dvě velikosti – pro úhlopříčky 55“ až 65“ a 75“ až 85“, což zajišťuje optimální pokrytí světlem bez ohledu na velikost obrazovky.

Díky elegantnímu provedení a možnosti individuálního nastavení je WiZ HDMI Sync Box ideálním doplňkem pro jakýkoli interiér. Uživatelé si mohou vybrat ze čtyř přednastavených režimů synchronizace – Filmový (Cinematic), Živý (Vibrant), Relaxační (Relaxation) a Rytmický (Rhythmic) – a zároveň přizpůsobit jas, sytost barev i intenzitu světla podle svých preferencí. Osvětlení tak může plynule reagovat na barvy dominantní na obrazovce nebo kopírovat dynamické změny jasu v reálném čase. WiZ HDMI Sync Box je kompatibilní se všemi barevnými svítidly WiZ, která podporují Wi-Fi i Bluetooth. Uživatelé mohou k zařízení připojit libovolný počet světel (za předpokladu, že jsou ve stejné Wi-Fi síti) a synchronizovat je s televizí současně. Zařízení je navíc vybaveno vestavěným mikrofonem, který dokáže snímat zvuk z jakéhokoli zdroje a synchronizovat světla s hudbou prostřednictvím změn barev i jasu. Světla lze ovládat jednoduše přes aplikaci WiZ, hlasové asistenty Google nebo Alexa, případně pomocí dálkového ovladače WiZ. V aplikaci je také možné aktivovat funkci automatického zapnutí – jakmile zařízení detekuje signál z HDMI zdroje, světla se automaticky rozsvítí a začnou synchronizovat.

„Věříme, že zážitky při sledování TV a hraní her by měly být co nejzábavnější a nejjednodušší. Naše nové funkce, které zajišťují synchronizaci TV a chytrého osvětlení WiZ, umožňují uživatelům proměnit jakýkoli prostor ve vlastní filmový ráj. Díky intuitivnímu ovládání a bezproblémové integraci přinášíme každému možnost zažít kouzlo chytrého osvětlení a učinit každý divácký zážitek nezapomenutelným,“ uvádí Maikel Klomp, obchodní ředitel WiZ Connected.

Gradient Light Bars: Kompaktní design a pozoruhodná atmosféra

Nová stolní svítidla Gradient vytvářejí podmanivé osvětlení, které obohatí každý prostor. Díky vícebarevnému segmentovému designu mohou zobrazovat několik barev současně a vytvářet tak výrazné efekty na stěnách. Různé možnosti montáže pak umožňují použití světel Gradient na výšku, na šířku, volně na nábytku nebo upevnění za televizory a monitory. Každou světelnou lištu lze ovládat samostatně.

Gradient Floor light: Vneste barvy do každého rohu

Stojací lampa Gradient nabízí vícebarevný segmentový design a široký úhel vyzařování, který dokonale osvětlí každou místnost a vytvoří působivé světelné přechody na stěnách. Díky štíhlému, minimalistickému designu se hodí do každého rohu a skvěle doplní jakýkoliv moderní interiér. Vyznačuje se jednodílnou konstrukcí pro bezproblémovou funkčnost technologie plug-and-play – není tedy nutná žádná montáž.

Obě uvedené světelné novinky podporují synchronizaci s obrazem (je vyžadován synchronizační box) a hudbou. Nabízejí více než 16 milionů barev a řadu přednastavených světelných scén, jako jsou Party (Party), Ohniště (Fireplace) a Oceán (Ocean). Díky tomu mohou uživatelé nastavit dokonalou atmosféru podle své nálady a pro každou příležitost. Jsou plně kompatibilní se standardem Matter, takže je lze ovládat také pomocí Alexa, Google Home a Apple HomeKit.

Pro vice informací navštivte https://www.wizconnected.com/cs-cz/explore-wiz.

Dostupnost a doporučené maloobchodní ceny v ČR:

HDMI sync box s TV podsvícením (TV 55”~65”)

  • CZ: 2 229 Kč

HDMI sync box s TV podsvícením (pro TV 75”~ 85”)

  • CZ: 2 719 Kč

Gradient Light Bars

  • CZ: 1 479 Kč

Gradient Floor light

  • CZ: 2 239 Kč

Všechny produkty jsou dostupné od května 2025.

O společnosti Signify

Společnost Signify (Euronext: LIGHT) je světovým lídrem v oboru osvětlovací techniky pro profesionální zákazníky i koncové spotřebitele, včetně osvětlení pro Internet věcí (IoT). Produkty značky Philips a systém propojeného osvětlení a datových služeb Interact vytvářejí přidanou obchodní hodnotu a pomáhají ke zlepšování života v domácnostech, kancelářích, průmyslových objektech i na veřejných prostranstvích. Společnost Signify, která v roce 2024 dosáhla tržeb ve výši 6,1 miliardy eur a zaměstnává přibližně 29 000 zaměstnanců ve více než 70 zemích světa, má za cíl rozvíjet mimořádný potenciál světla, který dokáže rozjasňovat životy lidí a zlepšovat svět. Od vstupu na burzu je společnost již osm let po sobě zahrnuta do indexu Dow Jones Sustainability, pět let po sobě získala také platinové ocenění EcoVadis. Tím se Signify řadí mezi jedno procento nejlépe hodnocených společností na světě. Novinky týkající se společnosti Signify najdete na stránkách Newsroomu, X, LinkedIn a Instagram. Informace pro investory jsou na webové stránce Investor Relations.

O WiZ Connected

WiZ Connected je poskytovatel softwarového řešení pro internet věcí (IoT), který vyvíjí snadno použitelné inteligentní osvětlení s připojením přes Wi-Fi. Značka WiZ, kterou vlastní Signify, světový lídr v oblasti osvětlení, obsluhuje spotřebitelské i profesionální trhy ve více než 70 zemích. Více informací o WiZ Connected a o tom, jak její inovativní řešení propojeného osvětlení usnadňují každodenní život, najdete na adrese wizconnected.com, případně na sociálních sítích: Facebooku, Instagramu a Youtube.

Exit mobile version