Umělá inteligence proniká i do HR – ale pomalu. Využívá ji 25 % personalistů

Důvodem jsou podle společného průzkumu společnosti Edenred a Recruitment Academy především nedostatečné odborné znalosti, ale také obavy o kyberbezpečnost[1] nebo regulace. Právě do těchto oblastí by firmy měly v nejbližší době investovat – nejen kvůli efektivitě, ale i konkurenceschopnosti. Umělá inteligence dokáže v HR zpřesnit nábor, automatizovat rutinu a hlavně šetřit čas – až 62 % personalistů, kteří je používají, uvádí, že díky AI nástrojům ušetří až pět hodin týdně.

Personalisté dnes využívají umělou inteligenci nejčastěji při tvorbě a optimalizaci pracovních inzerátů – činí tak více než 90 % z těch, kteří mají nástroje k dispozici. Možnosti využití AI v HR jsou však mnohem pestřejší. Technologie může například zefektivnit výběr nových uchazečů, interní komunikaci nebo HR marketing – od návrhů pracovních inzerátů až po personalizované příspěvky na LinkedIn. Zrychluje také zpracování informací o kandidátech a pomáhá s plněním rutinních úkolů, které dříve zabíraly celé hodiny. Přínos tedy není jen v úspoře času, ale i v samotné kvalitě – AI může přinést lepší obsah, větší objektivitu a vyšší přesnost, a to napříč celým HR spektrem.

„V současnosti se podle dat z průzkumu AI nástroje používají hlavně tam, kde jsou za nimi vidět rychlé a snadno uchopitelné výsledky – například při tvorbě inzerátů nebo základní automatizaci. V případě komplexnějších úkolů je nástup pomalejší. Pouze necelých 14 % personalistů prostřednictvím AI identifikuje vzdělávací potřeby, 14 % ji využívá k měření spokojenosti a jen 10 % k hodnocení výkonnosti zaměstnanců,“ říká Aneta Martišková, specialistka na firemní kulturu a benefity ze společnosti Edenred. „A právě zde by mohla umělá inteligence znamenat zásadní přínos – pokud se ji naučíme využívat naplno,“ dodává.

Proč některé firmy s AI stále váhají?

Ačkoliv dnes existuje pestrá škála relativně dostupných AI nástrojů, filmy je nevyužívají naplno. Podle průzkumu mezi nejčastější překážky patří nedostatek odborných znalostí (62,1 %), obavy o kyberbezpečnost a ochranu dat (48,3 %) a také nejistota, jak tyto technologie zapojit do každodenní praxe. Častým blokátorem je i jejich propojení s existujícími systémy a nástroji, které firmy již využívají, ať už jde o ATS, intranety nebo docházkové systémy. Ačkoliv více než polovina HRistů má přístup k placeným řešením, většina s technologií pracuje teprve krátce – více než 70 % méně než rok, a jen 41 % firem prošlo školením.

Výsledkem je situace, kdy se někteří zaměstnavatelé technologií na bázi AI spíše obávají, než aby je promyšleně implementovali. „Firmy i personalisté se nejčastěji potýkají s obavami ohledně etiky, regulatorních rizik, transparentnosti a ztráty lidského faktoru v HR rozhodování. Často v nich chybí lidé, kteří by rozuměli jak HR procesům, tak možnostem AI. U některých nástrojů panuje i nejistota ohledně spolehlivosti výstupů,“ říká José Kadlec, expert na AI v HR a zakladatel Recruitment Academy.

Pokud ovšem hlubší strategie chybí, zůstává umělá inteligence okrajovým nástrojem a firmy přicházejí o konkurenční výhodu. Podle Kadlece ale existují způsoby, jak implementaci AI zvládnout efektivně: „Klíčová je kombinace tří věcí: vzdělávání HR týmů, spolupráce s IT/AI specialisty a realistická očekávání. AI v HR neznamená magické tlačítko, ale nástroj, který potřebuje kvalitní data, jasně definované cíle a správně nastavené procesy,“ dodává.

Samotná investice do nástrojů nestačí

Ačkoliv více než 50 % personalistů označuje své znalosti za alespoň mírně pokročilé, jen čtvrtina se považuje za skutečně pokročilé uživatele. Až 43 % organizací navíc dokonce implementaci AI nástrojů vůbec neplánuje – a to navzdory tomu, že více než dvě třetiny HRistů věří, že umělá inteligence některé HR role alespoň částečně nahradí. Až 18 % respondentů očekává, že k tomu dojde už během následujících deseti let.

„Z průzkumu vyplývá, že většina firem má k AI nástrojům přístup, ale chybí jim jasný plán, jak je efektivně využívat. Často také chybí potřebné kompetence – buď v týmech, nebo na úrovni vedení. Nástroje se navíc rychle vyvíjejí a bez pravidelného rozvoje znalostí jejich přínos zůstává omezený,“ říká Aneta Martišková. „Investice do umělé inteligence se firmám vyplatí, pokud budou zahrnovat nejen samotné nástroje, ale také systematické vzdělávání a zajištění kybernetické bezpečnosti.“

Recruitment Academy Awards 2025 představí nejlepší HR projekty i téma AI

Téma umělé inteligence v oboru personalistiky bude letos rezonovat i během galavečera Recruitment Academy Awards 2025, který se uskuteční 15. května v divadle Jatka78 v Praze. V rámci jubilejního 10. ročníku budou oceněny nejlepší projekty z oblasti náboru, employer brandingu a HR marketingu. Řada z nich právě na využití umělé inteligence úspěšně vsadila.

„Během galavečera si na několika praktických ukázkách předvedeme, jak může výstup z AI působit důvěryhodně a profesionálně, a jak snadno jej dnes lze vytvořit. Právě jednoduchost může být pro někoho až znepokojivá – a proto je důležité o AI otevřeně mluvit, ukazovat si konkrétní příklady a učit se s ní zacházet zodpovědně. Cílem je inspirovat, ne zastrašit – a ukázat, že s AI dnes dokáže pracovat opravdu každý.“ říká José Kadlec z Recruitment Academy.

O společnosti Edenred CZ

Edenred je přední digitální platformou pro služby a platby a také každodenním společníkem zaměstnanců spojujícím přes 60 milionů uživatelů a více než 2 miliony partnerských provozoven ve 45 zemích prostřednictvím 1 milionu firemních klientů.

Edenred nabízí specifická platební řešení pro konkrétní použití zaměřená na stravování (příspěvek na stravování), engagement (dárkové karty, platformy pro zapojení zaměstnanců), mobilitu (multienergetická řešení, včetně nabíjení EV, údržba, mýtné či parkovné) a firemní platby (virtuální karty).

V souladu se záměrem skupiny „Enrich connections. For good“ umožňují tato řešení zlepšovat pohodu a kupní sílu uživatelů. Zlepšují i atraktivitu a efektivitu společností, oživují trh práce a místní ekonomiku. Rovněž podporují přístup ke zdravější stravě, produktům šetrnějším k životnímu prostředí a udržitelnější mobilitě.

12 000 zaměstnanců společnosti Edenred usiluje o to, aby se svět práce stal propojeným ekosystémem, který je každým dnem bezpečnější, efektivnější a zodpovědnější.

V roce 2024 skupina díky svým globálním technologickým aktivům spravovala obchodní objem téměř 45 miliard EUR, a to především prostřednictvím mobilních aplikací, online platforem a karet.

Edenred je zapsán na burze cenných papírů Euronext v Paříži a je součástí indexů CAC 40, CAC 40 ESG, CAC Large 60, Euronext 100, Euronext Tech Leaders, FTSE4Good, DJSI Europe Index, DJSI World Index a MSCI Europe.

Značky a loga uvedená a použitá v této tiskové zprávě jsou ochrannými známkami registrovanými společností EDENRED S.E., jejími dceřinými společnostmi nebo třetími stranami. Bez písemného souhlasu svého vlastníka je nelze použít ke komerčním účelům.

  1. Šetření Recruitment Academy a Edenred s názvem „Velký průzkum HR marketing a AI v HR“ se zúčastnilo 116 respondentů z řad personalistů. Sběr dat proběhl v březnu 2025.

ADATA představuje značku TRUSTA, kterou rozšiřuje nabídku o řešení pro AI a podnikové výpočetní systémy

Taipei, Taiwan, 12. 5. 2025 – Společnost ADATA, přední světový výrobce pamětí DRAM, SSD disků a dalších typů úložišť, představuje novou značku TRUSTA zastřešující portfolio produktů pro podniková úložiště. Jde o významný krok směrem k řešení pro AI servery, datová centra a firemní IT. V souladu s mottem značky „Together, Empowering Tomorrow“ („Společně utváříme budoucnost“) se TRUSTA zaměřuje na inovace, výkon a stabilitu a přináší SSD, které kombinují vysokorychlostní výpočetní výkon s výjimečnou energetickou efektivitou. Oficiální premiéra značky proběhne na veletrhu COMPUTEX 2025.

Řady T7 a T5 cílí na rostoucí globální trh AI serverů

Dle analytické společnosti TrendForce dosáhne celosvětový trh se servery v roce 2024 hodnoty 306 miliard dolarů. Zvláště výrazný růst vykazují AI servery, jejichž podíl by mohl v roce 2025 dosáhnout až 298 miliard dolarů. V reakci na tento trend představí společnost ADATA na veletrhu Computex 2025 značku TRUSTA a uvede na trh podnikové SSD disky řady T7 a T5. Tato úložiště pro podnikové výpočetní systémy jsou navržena pro širokou škálu aplikací od učení a praktického využití umělé inteligence přes vektorové databáze, vysoce výkonné výpočty (HPC), virtualizační platformy (VM/VDI), až po spouštěcí úložiště serverů. Pomáhají firmám budovat kompletní infrastrukturu od spuštění systému po vypořádání se s náročnými datovými operacemi.

Řada T7 je vysoce výkonným úložištěm pro AI a náročné výpočetní úlohy

Hlavním představitelem nové řady je SSD disk s označením T7P5 PCIe, který nabízí vynikající rychlosti čtení až 13 500 MB/s a zápisu až 10 400 MB/s a je dostupný v kapacitách od 1,92 TB do 15,36 TB. Podporuje klíčové podnikové formáty U.2, E1.S (9,5 mm/15 mm/25 mm) a E3.S, a integruje technologii Flexible Data Placement (FDP) pro zvýšení efektivity a optimalizaci přenosu dat.

Díky vysoké odolnosti a stabilitě je model T7P5 vhodný pro učení a nasazení AI modelů v praxi, HPC, virtualizační platformy a vektorově orientované databázové úlohy. Ve vývoji jsou dále také vysokokapacitní modely s pamětí QLC a řešení s rozhraním PCIe Gen6, která pokryjí rostoucí nároky rozsáhlých datových center.

V portfoliu nové řady je také model SSD T7P4 PCIe Gen4 s rychlostí čtení/zápisu 7400/5050 MB/s a kapacitou dosahující 7,68 TB. Úložiště je určeno pro AI a cloudové aplikace střední třídy.

Řada T5 je spolehlivým a efektivním řešením pro spouštění systému a ukládání dat

Řada T5 zahrnuje modely T5P4B, T5S3B a T5S3, které podporují rozhraní PCIe Gen4 a SATA III. Tyto SSD disky kladou důraz na spolehlivé uchovávání dat, ochranu proti výpadku napájení (PLP) a nízkou spotřebu. Podnikům poskytují efektivní, bezpečné a stabilní spouštěcí jednotky zajištující bezproblémový nepřetržitý chod systémů.

Globální synergie – budoucnost postavená na důvěře a spolupráci

V souladu s mottem „Společně utváříme budoucnost“ značka TRUSTA navazuje na více než dvě dekády zkušeností společnosti ADATA v oblasti technologie ukládání dat a rozsáhlou síť celosvětových výrobních, technologických a obchodních kapacit, aby položila pevné konkurenceschopné základy.

Díky dřívějšímu úsilí o globální expanzi má ADATA umístěny výrobní závody v Číně, Brazílii a Indii, zatímco rozsáhlá celosvětová prodejní síť zajišťuje vynikající dostupnost produktů. Ať už jde o globální expanzi nebo regionální dostupnost, TRUSTA nabízí vysokou flexibilitu a konkurenční výhody, které umožňují rychle reagovat na rozmanité požadavky po vysoce výkonných podnikových úložištích v různých částech světa.

TRUSTA úzce spolupracuje s předními partnery na vývoji jedinečných, špičkových SSD disků. Tato partnerství dále umocňují strategickou pozici značky na trhu AI serverů, datových center a podnikových aplikací a poskytují zákazníkům po celém světě vysoce výkonná důvěryhodná řešení.

Prezentace TRUSTA proběhne na veletrhu Computex 2025 v období od 20. do 23. května 2025, a to ve stánku N0802 v Nangang Exhibition Center Hall 1, 4F.

O značce TRUSTA

TRUSTA je značka podnikových úložišť společnosti ADATA Technology, zaměřená na trh AI serverů a datových center. V souladu s mottem „Together, Empowering Tomorrow“ („Společně utváříme budoucnost“) stojí na důvěře a partnerství a přináší stabilní, vysokorychlostní, energeticky úsporná a škálovatelná řešení úložišť, která odpovídají neustále se vyvíjejícím požadavkům datově orientovaných firem. Díky rozsáhlé globální distribuční síti, pokročilému výzkumu a vývoji a významným výrobním kapacitám má značka TRUSTA vynikající výchozí strategickou pozici k tomu, aby stála v čele další vlny inovací v oblasti úložišť pro éru umělé inteligence a umožnila organizacím po celém světě vybudovat pevné základy pro výpočetní systémy budoucnosti.

O značce ADATA – Innovating the Future

Společnost ADATA Technology je druhým největším výrobcem pamětí DRAM a značkových SSD disků na světě a v žebříčku Best Taiwan Global Brands zaujímá 19. místo. Mezi hlavní produktové řady společnosti ADATA patří paměťové moduly, SSD disky, další úložiště pro spotřebitele a průmyslová řešení. Společnost se také zaměřuje na elektromobily, autonomní mobilní roboty s umělou inteligencí a herní odvětví se svou značkou XPG. Produkty společnosti ADATA získaly v průběhu let široký mezinárodní věhlas, včetně ocenění iF Design, Red Dot Design a Taiwan Excellence. Společnost ADATA byla také oceněna za svůj závazek k péči o zaměstnance a společenskou odpovědnost, včetně ocenění „Great Place to Work Certification“ pro své pobočky na Tchaj-wanu, v Číně, USA, Brazílii a Mexiku a ocenění „Best Workplaces in Asia“, „Best Workplaces in Greater China“ a „Best Workplaces in Taiwan“. Od roku 2020 získala společnost ADATA pět let po sobě ocenění „Asia Responsible Enterprise Awards“ a „Best Companies to Work for in Asia“. Při pohledu do budoucnosti je společnost ADATA i nadále oddána své udržitelné vizi „Innovate Today, Embrace Tomorrow“. Společnost nadále ztělesňuje „ducha kolibříka“, protože využívá inovativní technologie k vytváření chytrého a pestrého života pro lidi na celém světě. Další informace naleznete na adrese https://www.adata.com.

 

mBank přichází s elegantními barevnými variantami platebních prstenů pro ještě stylovější placení

Praha, 12. května 2025 – Rok poté, co mBank jako lídr v platební oblasti představila revoluční možnost placení pomocí platebního prstenu, přichází ve spolupráci s Niceboy s další novinkou. Od dnešního dne je možné pořídit si platební prsteny Niceboy ONE v nových elegantních barvách: stříbrné, zlaté a rosegold. Nové modely jsou vyrobeny z titanu a doplní tak stávající trojici prstenů ze zirkonové keramiky v lesklé bílé a matné a lesklé černé barvě. Standardní cena nového platebního prstenu je 2 499 Kč, ale noví i stávající klienti mohou využít aktuální akce a získat jej za 1 korunu.

Platební prsteny jsou ideálním řešením pro všechny, kteří chtějí mít při placení volné ruce – například při nákupech, venčení psa, sportování nebo na hudebních festivalech. Jsou také vodotěsné, takže je lze nosit i při plavání a relaxu u bazénu nebo u moře. Díky platebnímu prstenu není potřeba mít u sebe telefon ani peněženku, což lidé ocení i při společenské události, jako je například návštěva divadla nebo plesu. A co víc: prsten se nemusí nabíjet, takže je kdykoliv připraven pro každodenní pohodlné placení. „Naši klienti si platební prsteny okamžitě oblíbili. Nabízíme proto nyní více barevných a stylových možností, které se dají i kombinovat. Zajišťují tak při placení maximální pohodlí doslova při každé příležitosti,“ uvádí Martin Podolák, zástupce generálního ředitele zodpovědný za produktový management a inovace mBank, a jako sportovec dodává: „Jsem velmi aktivní člověk, a platební prsten je tak, co se týče například pohodlí při sportu, gamechanger.“

Nová platební metoda se v mBank rychle uchytila – více si placení prstenem oblíbili muži, kteří tvoří 66 % uživatelů. Naopak ženy je předehnaly v průměrné utracené částce za měsíc, a to o necelých 1 000 korun. Průměrně tak ženy utratí 6 836 korun za měsíc, muži 5 980 korun. „Z dat vidíme větší oblibu placení prstenem, a to hlavně u mužů, což pro nás bylo překvapení. Dosud také ve výběru prstenu vládla černá barva. Jsme zvědaví, jakou barvu z našich novinek upřednostní klienti nyní,“ říká Petr Kábele, ředitel divize segmentového managementu mBank.

V mBank aktuálně probíhá akce, ve které mohou noví klienti k založení běžného účtu a stávající klienti formou soutěže až do 31. srpna 2025 získat platební prsten Niceboy ONE v kterékoliv barvě včetně novinek za 1 Kč. „Jsme velmi hrdí na to, že jsme byli spolu s mBank první, kteří na český trh přinesli inovaci každodenního placení v podobě platebního prstenu. Díky přidání nových variant z kovu
v několika atraktivních barvách jsou prsteny Niceboy ONE nejen užitečným nástrojem, ale také opravdu krásným šperkem, který skvěle doplní každý outfit,“
doplňuje Michal Čarný, CEO společnosti Niceboy.

Standardní cena nových barev titanových platebních prstenů je 2 499 Kč a stávajících keramických
1 999 Kč. Podrobné informace, jak mohou noví i stávající klienti získat platební prsteny za 1 Kč, najdete ZDE, včetně informací, jak s prstenem platit, a nejčastějších otázek a odpovědí k prstenům.

O mBank

mBank je dynamická digitální banka působící na českém a slovenském trhu od roku 2007. Na český trh přišla jako první nízkonákladová banka nové generace a dosud se pro ni rozhodlo téměř 790 000 klientů. Díky praktické mobilní aplikaci mohou mít zákazníci mBank svou banku kdykoliv po ruce a jednoduše tak vyřešit vše, co potřebují. Mateřská polská společnost mBank spadá pod německou skupinu Commerzbank.

V lednu 2025 se mBank v soutěži Finparáda.cz – Finanční produkt roku 2024 umístila na třetím místě v kategorii „Běžné účty pro fyzické osoby podnikatele a malé firmy“ a na druhé příčce v kategorii „Pojištění schopnosti splácet spotřebitelský úvěr“. V únoru 2025 získala prestižní ocenění za unikátní projekt mezi vydavateli karet díky spuštění bezkontaktních plateb platebními prsteny a náramky v soutěži Mastercard Awards. V dubnu 2025 získala ocenění VISA Awards #1 business proposition za nejkomplexnější řešení pro drobné podnikatele.

Společnost Eve Energy získává Certifikaci „Works With Home Assistant“, podporu pro Android a Matter Energy Reporting

5. května 2025, Praha – Společnost Eve Systems, přední poskytovatel chytrého vybavení pro domácnost a součást ABB, dnes oznámila podporu technologie Matter pro své chytré zásuvky Eve Energy. Eve také vydává aktualizaci své aplikace Eve pro Android s číselným označením 1.3. Tato aktualizace přidává podporu pro Eve Energy. Uživatelé získají přehled o spotřebě energie v detailních grafech. Eve jde také o krok vpřed s podporou platforem a oznamuje certifikaci “Works With Home Assistant“ pro Eve Energy.

Eve Energy a Matter – spotřeba energie přehledně

S aktualizovanou aplikací buduje Eve Energy základy pro nezávislé spravování energií pomocí technologie Matter. Předešlá specifická metodologie fungování zásuvek je nyní nahrazena oznamovacími funkcemi, které nabízí technologie Matter. Tu jako člen Connectivity Standards Alliance pomohla společnost Eve vyvinout. Cílem této standardizace je vytvořit otevřený ekosystém pro propojení různorodých zařízení od co nejvíce výrobců. Na platformách, které se inspirují Home Assistant a podporují sledování a reportování spotřeby elektrické energie, budou zásuvky, jako je například Eve Energy, poskytovat v reálném čase údaje o výkonu, napětí i proudu, stejně jako celkové hodnoty spotřeby energie, což umožní dynamické a automatické ovládání připojeného zařízení na základě těchto dat. Navíc nový firmware zvyšuje odolnost Eve Energy, zejména v objemných sítích Thread.

Eve produkty s podporou Matter-over-Thread v Home Assistant

Eve a Home Assistant sdílejí základní hodnoty jako lokální ovládání bez nutnosti komunikace přes cloud a ochranu uživatelského soukromí. Eve Energy se připojuje přímo k Home Assistant prostřednictvím Thread a je tedy plně integrovaná do ekosystému. Společnost Eve Systems nechává certifikovat další senzory, zařízení pro řízení energie, osvětlení a vytápění i rolety certifikátem „Works With Home Assistant“. Zákazník tak může bezproblémově využívat pokročilé možnosti automatizace platformy – a to s kvalitními zařízeními od Eve.

Eve Energy v aplikaci Eve pro Android
Aplikace Eve pro Android, založená na Google Home API, obsahuje všechny klíčové funkce pro Eve Energy, jako jsou autonomní časové plány a sledování spotřeby energie prostřednictvím Matter s grafickou vizualizací i výpočtem ceny. Rodičovskou kontrolu LED tlačítka na zařízení lze také aktivovat přímo v aplikaci.

Cena a dostupnost
Eve Energy je k dispozici za doporučenou cenu 1200,- Kč na stránkách Eve (evehome.com/store), případně i tuzemského prodejce Alza.cz. Aktualizaci firmwaru s podporou reportování energie v Matter lze nainstalovat prostřednictvím Apple Home, Google Home, Home Assistant a Samsung SmartThings. Aplikaci Eve pro iPhone a iPad i aplikaci Eve pro Android je možné bezplatně stáhnout z Apple App Store a Google Play Store. Pro používání zařízení Eve s podporou Matter na platformě Home Assistant je vyžadován Home Assistant Green a kompatibilní Thread Border Router.

O Společnosti Eve
Společnost Eve Systems vyrábí chytrá domácí zařízení, která nastavují vysoké standardy pohodlí, bezpečnosti a energetické účinnosti. Vlastním vývojem vyvinutá zařízení spojují bezproblémový software s elegantním hardwarem a hladce a bezpečně se integrují do domácnosti, přičemž zajišťují vzájemnou spolupráci napříč platformami smart home. Protože je ochrana soukromí klíčová, co se děje doma, musí také doma zůstat. Díky technologiím Thread a Matter jsou zařízení Eve pilíři odolné a funkční chytré domácnosti budoucnosti. Eve byla poprvé založena v roce 1999 pod názvem Elgato a vybudovala si přední postavení na trhu díky uživatelské přívětivosti a kvalitě svých produktů, přičemž vždy zaručuje 100% ochranu soukromí. Eve Systems je součástí skupiny ABB a sídlí v Mnichově v Německu.

Nové vlajkové QD-Mini LED televizory od TCL: do Česka a Slovenska doráží prémiová řada X11K

Praha, 12. května 2024 – Společnost TCL uvedla na český a slovenský trh svou letošní nejvyšší řadu televizorů X11K. Televizory s nejlepší kvalitou obrazu roku 2025 se pyšní novými technologiemi TCL QD-Mini LED a zvukem Audio by Bang & Olufsen, které společně vytvářejí pohlcující audiovizuální zážitek. Zážitek prémiového domácího kina pak dotváří ultratenký bezrámečkový design.

Nová generace displejových technologií přináší přelomový obraz

Už od uvedení své první Mini LED televize v roce 2019 je TCL v této technologii průkopník. Nová technologie QD-Mini LED v řadě X11K představuje její nejnovější evoluci a dokáže poskytnout neuvěřitelný maximální jas až 6500 nitů. Inovativní CrystGlow HVA panel s antireflexním filtrem pak snižuje odlesky, takže obraz zůstává ostrý a živý i v jasně osvětlených místnostech.

Ohromující množství stmívacích zón (14 112 pro 98“ a 10 368 pro 85“) a soubor technologií All-domain Halo Control se společně starají o výjimečně přesné řízení světla, takže černá je opravdu černá, světlé body svítí plným jasem a jejich přechody mají jen minimální světelný opar.

Nová vlajková TV od TCL se však nesoustředí pouze na kvalitu obrazu – myslí i na hráče. Tento televizor kromě nativního 144 Hz panelu nabízí také technologii 240 Hz Game Accelerator, certifikát AMD FreeSync Premium Pro a řadu dalších herních funkcí, například VRR, HDMI 2.1 nebo TCL Game Bar.

Pohlcující zvuk, který zaplní místnost

Kvalita zvuku je stejně důležitá jako kvalita obrazu, a TCL X11K vyniká v obou oblastech. Tato televize nabízí komplexní akustický systém se zvukem Audio by Bang & Olufsen a maximálním zvukovým výkonem až 120 W.

Aby TCL zajistilo opravdu nádherný zvuk, audio testovali, doladili a schválili přesně ti stejní zvukaři, kteří stojí za světově proslulými produkty Bang & Olufsen. Tento audio systém nabízí také režim pro zřetelnější dialogy a technologii BeoSonic, která umožňuje uživatelům snadno přizpůsobovat zvukové profily typu obsahu.

Ultratenká televize s luxusním designem

TCL X11K je nejen technologickým zázrakem, ale také designovým prvkem do domácnosti. Její bezrámečková obrazovka dává naplno vyniknout obsahu, zatímco nastavitelný stojan umožňuje flexibilitu, aby se vešla do jakéhokoli interiéru. Ultratenký profil (pouhých 27 mm v nejširším místě) a možnost těsné montáže na zeď dodávají moderní, elegantní vzhled. V této televizi se zkrátka snoubí luxusní vzhled se špičkovým výkonem.

Cena a dostupnost

Tato výkladní skříň prémiových technologií TCL bude k dispozici v květnu ve velikostech 85 a 98 palců za doporučené ceny 149 990 Kč a 249 990 Kč (5 999 € a 9 999 €).

O společnosti TCL

Společnost TCL Electronics se specializuje na výzkum, vývoj a výrobu spotřební elektroniky, včetně televizorů, mobilních telefonů, audio zařízení, chytrých domácích produktů a spotřebičů. Díky kombinaci promyšleného designu a inovativních technologií, které inspirují ke skvělým výsledkům, přináší naše řada produktů funkce, které musíte mít, a smysluplné zážitky. Jako jedna z největších světových značek spotřební elektroniky, náš vertikálně integrovaný dodavatelský řetězec a nejmodernější továrna na výrobu zobrazovacích panelů pomáhají společnosti TCL poskytovat inovace pro všechny. Další informace naleznete na adrese: https://www.tcl.com/eu/.

TCL je registrovaná ochranná známka společnosti TCL Corporation. Všechny ostatní ochranné známky jsou majetkem příslušných vlastníků.

O společnosti Bang & Olufsen

Bang & Olufsen je luxusní audio značka, která byla založena v roce 1925 ve Strueru v Dánsku Peterem Bangem a Svendem Olufsenem. Jejich oddanost a vize zůstávají základem společnosti dodnes. Téměř století už Bang & Olufsen posouvá hranice audio technologií a i dnes se řadí mezi přední inovátory v oblasti akustiky.

Každý výrobek Bang & Olufsen je charakteristický unikátní kombinací krásného zvuku, nadčasového designu a bezkonkurenčního řemeslného zpracování. Inovativní a progresivní produkty společnosti jsou prodávány po celém světě v prodejnách Bang & Olufsen, na bang-olufsen.com a u vybraných prodejců. Společnost zaměstnává přibližně 1100 lidí a působí ve více než 70 zemích. Akcie Bang & Olufsen jsou kótovány na burze NASDAQ Copenhagen A/S.

Třetina firem porušuje zákon o výrobcích s ukončenou životností: Kontroly ČOI odhalily množství pochybení, chybí informovanost

Praha, 12. května 2025

Více než třetina kontrol provedených Českou obchodní inspekcí v roce 2024 odhalila porušení zákona č. 542/2020 Sb., o výrobcích s ukončenou životností. Cílená kontrolní akce ve čtvrtém čtvrtletí dokonce zjistila pochybení u 43 % subjektů. Mezi nejčastější nedostatky patřilo neoddělené uvádění nákladů na zpětný odběr, chybějící informace pro zákazníky nebo nedostatečně zajištěná místa zpětného odběru. Zástupce společnosti REMA Systém v reakci na výsledky kontrol apeluje na lepší orientaci firem v zákonných povinnostech. Zároveň upozorňuje, že na trhu jsou dostupná řešení, která pomáhají těmto chybám efektivně předcházet.

Zákon č. 542/2020 Sb. upravuje povinnosti firem týkající se nakládání s vybranými výrobky po skončení jejich životnosti, zejména elektrozařízeními, bateriemi, pneumatikami a vozidly. Výrobcům a dovozcům ukládá povinnost zajistit zpětný odběr, recyklaci, registraci v příslušném systému a pravidelné hlášení o nakládání s těmito výrobky. Cílem je naplnění principu rozšířené odpovědnosti výrobce a ochrana životního prostředí. Česká obchodní inspekce se na porušování těchto povinností v roce 2024 zaměřila a celkem provedla 2 320 kontrol. Přitom při 849 z těchto kontrol zjistila porušení některého z ustanovení zákona o výrobcích s ukončenou životností.

Komentář: Firmy i po letech porušují zákon, chybí informovanost

Zjištění České obchodní inspekce komentuje David Chytil, člen představenstva společnosti REMA Systém, která je jedním ze tří největších kolektivních systémů zajišťujících sběr odpadních elektrozařízení působících v České republice:

„Výsledky kontrol z roku 2024 České obchodní inspekce ukazují, že i čtyři roky po účinnosti zákona č. 542/2020 Sb., o výrobcích s ukončenou životností měla stále problémy řada firem s jeho praktickým naplňováním. Firmy obvykle chybovaly v povinnosti správně informovat koncového uživatele, odděleně uvádět náklady na zpětný odběr nebo zajistit místo zpětného odběru k odevzdání použitého výrobku. Ve většině případů nešlo o úmyslné obcházení povinností, ale o nedostatečnou orientaci v legislativních požadavcích či špatně nastavené interní procesy.

Zejména menší distributoři a obchodníci totiž často nemají kapacitu sledovat legislativní změny. Přitom i malá formální chyba může znamenat postih ze strany dozorových orgánů. V REMA Systém proto vnímáme naši roli nejen v zajištění samotného zpětného odběru, ale i jako odborného partnera. Firmám nabízíme expertní podporu, a to včetně přehledných návodů, šablon, metodické pomoci a zpětné vazby k výkazům, a to vše v rámci dobré praxe v pravidelných intervalech.

Naši partneři díky tomu plní své zákonné povinnosti a mají jistotu, že obstojí i při kontrole. Navíc mohou svým zákazníkům důvěryhodně a srozumitelně komunikovat svůj aktivní přístup k odpovědnosti vůči životnímu prostředí. V době, kdy i běžní spotřebitelé vnímají udržitelnost jako důležitý faktor, se jedná o významnou konkurenční výhodu.

Z praxe víme, že když firmy mají jasnou oporu a přístup ke správným nástrojům, plnění zákonných požadavků se stává běžnou a přirozenou součástí jejich fungování. O to více znepokojují aktuální zjištění České obchodní inspekce, která ukazují na častá a opakující se pochybení. Tato situace podtrhuje potřebu zlepšit informovanost a orientaci tuzemských firem v legislativních povinnostech, které se k výrobkům s ukončenou životností vážou. Zároveň chceme připomenout, že na trhu již dnes existují funkční, dostupná a osvědčená řešení, která firmám pomáhají těmto chybám účinně předcházet a zákonné požadavky plnit bez zbytečného rizika sankcí.“

O společnosti REMA Systém

Hlavními aktivitami společnosti REMA Systém jsou služby zabezpečující zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrických a elektronických zařízení, jde například o pračky, lednice, televizory, počítače, tiskárny, mobilní telefony a další přístroje. Ve spolupráci se společností REMA Battery navíc umožňuje i zpětný odběr odpadních přenosných baterií.

Svým klientům REMA Systém nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pomoc a jednoduché vyřešení starostí s nepotřebnými či vysloužilými elektrospotřebiči. V oblasti ochrany životního prostředí REMA Systém působí od roku 2005, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrozařízení.

Podrobné informace najdete na adrese www.rema.cloud, informace k projektu Chytrá recyklace naleznete na www.chytrarecyklace.cz.

Pardubice slaví. Finále jarní Robosoutěže na Maker Faire Prague vyhrál tým Havárie – bez havárie přehodil nejvíc „horkých brambor“

Absolutním vítězem Robosoutěže FEL ČVUT pro týmy z 2. stupně základních škol a odpovídajících tříd víceletých gymnázií se stal tým Havárie z Technecia Pardubice, druhé místo obsadili Gyrotechnici z Gymnázia Písnická v Praze 12 a třetí místo získali Hradečtí baráčníci 1 z DDM Hradec Králové. Finále se konalo v Xiaomi aréně na festivalu Maker Faire Prague za účasti děkana FEL ČVUT profesora Petra Páty.

Tříčlenné týmy z celé republiky během jara konstruovaly pojízdné roboty, které měly plnit „škodící“ úlohu Horký brambor. Cílem bylo během 90 sekund posbírat co nejvíce pingpongových míčků a přemístit je na soupeřovo hřiště. Celkem 16 nejlepších robotů, které vzešly ze třech dubnových předkol s celkem 128 soutěžícími týmy, se nakonec včera utkalo ve velkém finále před davy diváků – v k tomuto účelu speciálně přichystané Xiaomi robotické aréně na festivalu Maker Faire Prague.

  • Vítězem Robosoutěže pro ZŠ se stal tým Havárie ve složení Martin Půlpytel, Radek Kalousek a Jakub Šimon z Technecia Pardubice.
  • 2. místo získal tým Gyrotechnici ve složení Tomáš Bocan, Lukáš Šebor a Jan Pospíšil z Gymnázia Písnická na Praze 12.
  • 3. místo získali Hradečtí baráčníci 1 ve složení David Kubín a Matěj Hladík z Domu dětí a mládeže v Hradci Králové.

Šestnáct nejlepších před festivalovými davy na Maker Faire Prague

Finálové klání se konalo v Xiaomi robotické aréně, kam na plochu uprostřed vyvýšeného hlediště pořadatelé instalovali hřiště a kde byl pro konání soutěže vyhrazen celý den – a přirozeně se tak soutěž stala jedním z center festivalového programu. Soutěžící na místě přišel povzbudit děkan Fakulty elektrotechnické ČVUT Petr Páta.

„Atmosféra na festivalu kreativity a inovací byla úžasná, vítězové se mohli představit širšímu publiku, než jaké by bylo možné pozvat na půdu FEL ČVUT,“ říká hlavní organizátor Robosoutěže Martin Hlinovský z katedry řídicí techniky FEL ČVUT. „Bylo také fascinující sledovat, že některé týmy ještě před finále zcela přebudovaly design svých robotů, a tak šlo vlastně o novou soutěž. Vítězná Havárie ale svou konstrukci neměnila – a vyplatilo se jí to,“ uzavírá s úsměvem.

Festival Maker Faire Prague se konal o víkendu 10.-11. května na pražském Výstavišti, finále Robosoutěže pro ZŠ se uskutečnilo v neděli 11. května od 12:00 do 14:30 v Křižíkově pavilonu E na Výstavišti s podporou generálního partnera společnosti BTL Medical Technologies a.s. a společnosti Xiaomi, která zajistila robotickou arénu. Soutěž pořádá Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze.

Další informace o finále Robosoutěže pro základní školy najdete na soutěžních webových stránkách.

Samostatná Fakulta elektrotechnická ČVUT vznikla v roce 1950. V dnešní době se skládá ze 17 kateder umístěných ve dvou budovách: v rámci hlavního kampusu ČVUT v Dejvicích a v naší historické budově na Karlově náměstí. Fakulta elektrotechnická poskytuje prvotřídní vzdělání v oblasti elektrotechniky a informatiky, elektroniky, telekomunikací, automatického řízení, kybernetiky a počítačového inženýrství. Fakulta se dlouhodobě řadí mezi prvních pět výzkumných institucí v České republice. Produkuje přibližně 30 % výzkumných výsledků celého ČVUT a má navázanou rozsáhlou vědeckou spolupráci se špičkovými světovými univerzitami i výzkumnými ústavy. Od roku 1950 Fakulta elektrotechnická vydala cca 30 000 diplomů, které byly vždy vysoce hodnoceny jako doklad prvotřídního vzdělání. Více informací najdete na www.fel.cvut.cz.

České vysoké učení technické v Praze patří k největším a nejstarším technickým vysokým školám v Evropě. Podle Metodiky 2017+ je nejlepší českou technikou ve skupině hodnocených technických vysokých škol. V současné době má ČVUT osm fakult (stavební, strojní, elektrotechnická, jaderná a fyzikálně inženýrská, architektury, dopravní, biomedicínského inženýrství, informačních technologií). Studuje na něm přes 19 000 studentů. V akademickém roce 2024/2025 má ČVUT v Praze akreditováno celkem 341 studijních programů, z toho 145 v angličtině. Kromě fakult tvoří ČVUT v Praze také šest ústavů (Kloknerův ústav, Masarykův ústav vyšších studií, Ústav tělesné výchovy a sportu, Univerzitní centrum energeticky efektivních budov, Český institut informatiky, robotiky a kybernetiky a Ústav technické a experimentální fyziky). ČVUT vychovává odborníky v oblasti techniky, vědce a manažery se znalostí cizích jazyků, kteří jsou dynamičtí, flexibilní a dokáží se rychle přizpůsobovat požadavkům trhu. Podle výsledků Metodiky 2017+ bylo ČVUT hodnoceno ve skupině pěti technických vysokých škol a obdrželo nejvyšší hodnocení stupněm A. V celosvětovém žebříčku QS World University Rankings je ČVUT na 420. místě a na 12. pozici v regionálním hodnocení „Emerging Europe and Central Asia“. V rámci hodnocení Subject Rankings 2024 pro „Architecture and Build Environments“ je ČVUT 151.–200., v „Engineering – Civil and Structural” je ČVUT mezi 201.–240. místem, v oblasti „Mechanical, Aeronautical & Manufacturing Engineering“ na 201.–250. místě, u „Electrical & Electronic Engineering“ na 201.–250. pozici. V oblasti „Physics and Astronomy“ na 201.–250. místě, „Natural Sciences“ jsou na 307. příčce. V oblasti „Computer Science and Information Systems” je na 201.–250. místě, v oblasti „Material Sciences“ na 251.–300. místě, v oblasti „Mathematics“ na 301.–350. místě a v oblasti „Engineering and Technology“ je ČVUT na 182. místě. Od roku 2020 je ČVUT členem aliance prestižních technických univerzit EuroTeQ. Ta představuje zajímavou a přínosnou příležitost pro studenty, vědecké pracovníky i zaměstnance zapojit se do projektu, který si klade za ambici posunout kvalitu vysokého školství na vyšší úroveň. Dalšími členy skupiny EuroTeQ jsou Technical University of Munich, Technical University of Denmark, Technical University of Eindhoven, École Polytechnique – L´X, Tallinn University of Technology, École polytechnique fédérale de Lausanne a Technion Israel Institute of Technology. Roku 2023 byla aliance rozšířena o HEC Paris a IESE Business School (University of Navarra). Více na www.cvut.cz.

Od rozbitých semaforů po internetové kabely. BiQ Group uvádí nástroj pro rychlé řešení nehod v terénu

Praha 12. května 2025 – Výpadky elektřiny, internetu nebo havárie vody. To je jen pár příkladů nehod, se kterými se firmy potýkají. Jenom za prevenci přitom ročně utratí 4 miliardy dolarů. Technologická společnost BiQ Group ve spolupráci se společností Stablenet uvádí sadu nástrojů, která pomáhá tyto problémy efektivněji řešit tím, že místo problému identifikuje a rovnou ukáže na mapě. Technici dostanou upozornění společně s informacemi k incidentu včetně lokality. Díky tomu mohou zasáhnout mnohem rychleji a efektivněji než doposud. Řešení využívá například společnost Baumit nebo město Bratislava.

„Každý se běžně potýká s tím, že nejde internet nebo elektřina. Pro firmy, které se starají o klíčovou infrastrukturu, jsou však tyto incidenty na denním pořádku. Zároveň jsou limitovány počtem techniků, ale samozřejmě také loajalitou zákazníků. Když dojde k více nehodám současně, společnosti často čelí efektivnímu řízení záplavy alarmů, rychlé identifikaci hlavních příčin a vhodné alokací zdrojů. Zpoždění při detekci, reakci a řešení incidentů může vést k přerušení služeb a poškození pověsti,“ vysvětluje Ivan Lobotka, produktový manažer EEA SK, jež je součástí BiQ Group.

Právě dceřiná společnost EEA stojí za modulem Geodata for Jira, který umožňuje zobrazení dat na mapě. Ten je propojen s nástrojem Jira Service Management, průmyslovým standardem pro řešení servisních požadavků. Tuto dvojici doplňuje řešení StableNet od společnosti Infosim, což je monitorovací systém, který se napojí na Jira Service Management a tiket se obohatí o data zasažených zařízení – tedy co způsobilo výpadek entity a jaké jsou návaznosti.

„StableNet je přelomová automatizovaná platforma pro správu sítí a služeb, která využívá jednotnou datovou strukturu pro efektivní správu komplexních a rychle se rozšiřujících prostředí, včetně sítí založených na internetu věcí,“ vysvětluje ředitel marketingu David Toumajian ze společnosti Infosim. „Toto řešení, které celosvětově využívají podniky, poskytovatelé telekomunikačních služeb a vlády, pomáhá udržovat spolehlivou infrastrukturu, minimalizovat neplánované výpadky a výrazně zkrátit dobu řešení problémů. Partnerství s EEA nám umožňuje rozšířit možnosti našich služeb a poskytnout našim zákazníkům komplexní řešení,“ doplňuje.

Trojice nástrojů vytvoří dohromady společné řešení pro centralizované zpracování tiketů a umožní automatizované řešení pro správu sítě a služeb. Prostřednictvím nástroje Jira Service Management umožňuje pracovat se štítky incidentů, které jsou obohaceny o data o aktivech. Díky tomu je možné vizuální mapování tiketů a tím i efektivnější plánování, například trasy pro servisní týmy.

„Propojení třech populárních nástrojů vede k rychlému urychlení detekce incidentů, reakce a řešení problémů. Tam, kde firmy běžně využívají pět až sedm nástrojů, my potřebujeme pouze tři, které uživatel spravuje v jednom uživatelském rozhraní. Navíc takové, které jsou mezi světovými společnostmi standard. Jak Infosim, tak Atlassian jsou pro nás klíčovými partnery pro distribuci našeho řešení, které již využívá například společnost Baumit nebo město Bratislava, kde zajišťujeme servisní management pro infrastrukturu,“ dodává Ivan Lobotka.

Více o BiQ Group

BiQ Group je technologická skupina postavená na proaktivním a partnerském přístupu, díky kterému její experti provázejí klienty výzvami moderního digitálního světa. Skládá se z pěti dceřiných společností rozmístěných ve dvanácti lokalitách v České republice i na Slovensku. Díky tomu může být vždy po ruce jak pro lokální šampiony, tak pro globální hráče z řad známých korporací i nadějných startupů. BiQ Group, která je součástí skupiny InTeFi Lukáše Nováka, dnes tvoří více než 460 vývojářů a dalších specialistů s expertním know-how v široké paletě technologií. Díky tomu mohou přinést komplexní službu, od vývoje na míru přes osvědčené platformy SAP, Atlassian a Kentico Xperience až po e-commerce a digitální marketing. Projekty dodávají pro firmy T-Mobile, DPD, GTS Alive – ISIC, Škoda Auto, Unipetrol, Allianz pojišťovnu, Sazku, Univerzitu Tomáše Bati, SZIF, Konicu Minoltu, Tatra banku a více než stovku dalších klientů.

Představujeme inovativní TV prostředí s vylepšeným vzhledem, vyladěnými doporučeními a novými možnostmi vyhledávání

Produktová ředitelka Eunice Kim a šéfka technologií Elizabeth Stone společně odhalily nové TV prostředí Netflixu. Je přehlednější, jednodušší a intuitivnější, aby si naši členové snadno našli něco zajímavého na koukání.

„Nové TV prostředí Netflixu je pořád to, které dobře znáte a máte rádi, ale vylepšené,“ říká Kim.

Do popředí se navíc dostávají technologické inovace, kterým Netflix už roky razí cestu, ať už jde o naši špičkovou síť na poskytování obsahu Open Connect nebo naše bezkonkurenční personalizovaná doporučení.

Stone k tomu řekla: „Jedním z důvodů, proč jsem nastoupila (a proč i zůstávám) je, že tahle firma dokáže jedinečným způsobem propojit špičkové technologie se špičkovou zábavou. To je naše superschopnost. Jasně – všechno stojí na parádních pořadech a filmech, které lidi baví, ale když se trochu zamyslíte nad tím, v čem má Netflix velký náskok, což je náš dosah, naše doporučení a naše fanouškovská základna, dojde vám, že za tím vším je technologie.“

V nejbližších týdnech a měsících se naši fanoušci na celém světě seznámí s aktualizovanou domovskou stránkou na televizích. Kim vysvětluje: „Když jsme tenhle projekt začali promýšlet, chtěli jsme vytvořit prostředí, které bude flexibilnější z pohledu naší široké nabídky zábavy, intuitivnější a lépe přizpůsobené potřebám našich členů, aby všechny strhující okamžiky na Netflixu opravdu vynikly.“

Tady je několik nových funkcí, na které se fanoušci můžou těšit:

  • Objevte další skvělou podívanou ještě snadněji: Všechny informace, které potřebujete k informovanému rozhodnutí o tom, jestli se dívat, nebo ne, teď uvidíte na jednom místě. Lépe se tak zaměříte na to, co je pro vás opravdu důležité, i díky popisům jako „Držitel ceny Emmy®“ nebo „Č. 1 mezi TV pořady“.
  • Viditelnější zkratky: Zkratky k Hledání nebo Mému seznamu byly doteď tak trochu zapadlé kdesi na levé straně. Přesouváme je nahoru na stránku, kde budou víc vidět a budou přístupnější.
  • Lepší doporučení v reálném čase: Doporučení na domovské stránce budou teď přesněji reagovat na vaši náladu a okamžité zájmy.
  • Vylepšený vzhled: Nová domovská stránka dostane čistší a modernější podobu, která věrněji odráží kvalitní zážitky, pro které si na Netflix chodíte.

Pár nových funkcí přidáváme i do mobilního prostředí:

  • Nový způsob hledání: Zkoumáme možnosti využití generativní umělé inteligence pro vylepšení zkušeností našich členů s objevováním obsahu. Začínáme od hledání v iOSu v základní betaverzi. Chceme tím členům umožnit hledání pořadů a filmů pomocí přirozených konverzačních frází jako „chci něco zábavného a povzbudivého“.

  • Nový způsob objevování: V nejbližších týdnech budeme testovat vertikální feed plný klipů z pořadů a filmů na Netflixu, aby bylo objevování jednoduché a zábavné. Jediným klepnutím se budete moct začít dívat na celý pořad nebo film, přidáte si ho do Mého seznamu nebo ho nasdílíte kamarádům.

Stone uzavřela prezentaci slovy: „Pro mě osobně je na novém prostředí nejúžasnější to, jak snadno nám umožňuje vyvíjet se a inovovat do budoucna. Lidé budou mít o Netflixu daleko lepší přehled. A my jim budeme dál nabízet ještě víc pořadů, filmů a her, které si zamilují.“

O Netflixu:

Netflix je jedna z předních zábavních služeb světa. Ve více než 190 zemích světa si 260 milionů jeho předplatitelů užívá televizní seriály, filmy a hry v široké paletě žánrů a řadě jazyků. Členové služby si můžou podívanou vychutnávat podle libosti, kdykoli a kdekoli. A když potřebují pauzu, můžou pak pokračovat tam, kde se dívat přestali. Předplatné se dá kdykoli změnit.

Káva, kytice nebo brunch za polovinu: Podívejte se na nejlepší úlovky z Nesnězeno

Nebaví vás plýtvat jídlem a rádi šetříte peněženku? Pak asi znáte aplikaci Nesnězeno, která pomáhá zachraňovat přebytky jídel z restaurací a obchodů. V appce si můžete najít a koupit balíčky potravin s minimálně 50 % slevou – ovšem jen u běžných jídel z kaváren nabídka rozhodně nekončí. Na Nesnězeno totiž můžete ulovit i opravdové poklady!

Pro milovníky brunche

Jste spíše sova a před desátou dopolední na vás nemá cenu mluvit? Zpříjemněte si dopoledne snídaní nebo spíše brunchem. Na Nesnězeno totiž najdete i nabídku hotelových snídaní, které byly „nadpočet“. V pohodlí vlastní postele si tak můžete vychutnat třeba typickou anglickou snídani nebo se nechat překvapit tím, co bude zrovna na menu. Kdo by si nechal ujít brunch za polovinu?

Pro dietáře

Lepek vám nesmí přes práh a mléčné výrobky už vůbec ne? Na Nesnězeno nepřijdete zkrátka. Balíčky si totiž můžete pohodlně filtrovat i podle typu vašeho jídelního omezení nebo diety. A pochutnat si na veganských, bio i bezlepkových slaných i sladkých jídlech za cenu, za kterou byste je běžně v obchodě nekoupili. Co třeba bezlaktózová zmrzlina?

Pro závisláky na kofeinu

Jestli vám jedno kafe ráno nestačí, nebudete v tom určitě sami. Taková káva z kavárny víckrát za den už ale umí lézt do peněz. Zkuste ji ulovit přes Nesnězeno, kde najdete stovky kaváren z celé republiky. Vychutnat si můžete i opravdové kávové speciality nebo si koupit domů balíčky kávy či vybraného čaje.

P.S. Máte raději bublinky? Na Nesnězeno můžete najít třeba i přebytečné prosecco, které vám zpříjemní popracovní odpoledne.

Věděli jste, že

Češi díky aplikaci Nesnězeno zachránili už víc než tisíc tun potravin a jídlo za více než 85 000 000 Kč. Appku si stáhlo více než 1,1 milionu lidí po celé ČR. Oblíbené jsou balíčky z Penny, Starbucks, ale i pečivo Minit nebo hotelové snídaně a jídla z kaváren a pekáren.

Pro ty, co rádi vaří, co dům dal

Omezovat plýtvání by měl každý z nás. A co posunout tuhle misi ještě o krok dál a zkusit se naučit vařit z toho, co vám zrovna doma přistane? Vyberte si v appce některý z potravinových balíčků z Penny Marketu a nechte se překvapit výběrem surovin. V tašce najdete ovoce, zeleninu, pečivo, ale i mléčné výrobky, uzeniny nebo další dobroty, kterým by jinak hrozilo zbytečné vyhození. Kuchařské fantazii tak můžete popustit uzdu!

Pro nerozhodné romantiky

Rande na poslední chvíli, nečekaná návštěva nebo pokus, jak trochu napravit špatný den. Kyticí prostě nikdy neuděláte chybu – a když spojíte nákup se záchranou květin, které zbyly, ačkoliv žádnou vadou na kráse netrpí, možná si k omluvě připíšete i bonusové body. Na Nesnězeno najdete nádherné kytice vytvořené z květin, které se přes den neprodaly, ale i nabídku pokojovek nebo hrnkových květin, které vám budou dělat radost dlouhodobě. A dobrý pocit k tomu!

Exit mobile version