Během dnešní keynote na veletrhu COMPUTEX 2022 představila společnost NVIDIA rozrůstající se ekosystém titulů s podporou RTX technologií. Nyní čítá přes 250 her a aplikací, což je dvojnásobek oproti loňskému ročníku. Hráči s GeForce pokračují v upgradu GPU, RTX hardware jich nyní používá přes 30 % a společně se zapnutými RTX technologiemi zaznamenali přes 1,5 miliardy hodin hraní.

Hry jedním z ústředních témat letošního COMPUTEXU

NVIDIA DLSS nadále určuje standard v dosahování super vysokých rozlišení s nejlepším výkonem ve své třídě i zachováním kvalitního obrazu. Nyní je technologie využívající sílu AI integrována do více než 180 her a aplikací. V rámci COMPUTEXU bylo představeno přidání podpory do 12 her.

Dvojnásobek snímků za sekundu v HITMAN 3

Vývojáři populární hry HITMAN 3 oznámili přidání podpory NVIDIA DLSS spolu s ray tracovanými odrazy na neprůhledných površích a stíny. Při maximálním grafickém nastavení a zapnutém ray tracingu zvyšuje NVIDIA DLSS snímkovou frekvenci ve 4K více než dvojnásobně.

Majitelé GPU GeForce se mohou 24. května také těšit na GeForce Game Ready ovladače pro HITMAN 3, které snadno získají například prostřednictvím aplikace GeForce Experience. Ovladač rovněž poskytuje optimalizace pro My Time At Sandrock a Sniper Elite 5.

Během Computexu byla oznámena podpora technologií NVIDIA i v dalších hrách:

  • F1 22 vychází 1. července s DLSS ray tracovanými odrazy na neprůhledných i průhledných površích, ambientní okluzí a stíny.
  • Icarus v červnu přidá podporu NVIDIA Reflex, která zajistí nižší latenci a lepší odezvu ve hrách.
  • Deep Rock Galactic dostává aktualizaci s podporou DLSS a NVIDIA DLAA.  Zapnutím NVIDIA DLSS získají hráči až o 60 % vyšší výkon.
  • Loopmancer bude po svém vydání v létě podporovat DLSS a ray tracované odrazy. Se zapnutým DLSS se výkon při maximálním nastavení ve 4K a zapnutém ray tracingu zvýší více než dvojnásobně.
  • Warstride Challenges je nyní k dispozici s DLSS a NVIDIA Reflex. S oběma zapnutými funkcemi se zvýší výkon na dvojnásobek v rozlišení 4K a latence systému klesne až o 53 %.
  • LEAP bude podporovat DLSS, až se 1. června dostane do předběžného přístupu. DLSS přináší ve hře více než dvojnásobné zvýšení výkonu.
  • Vampire: The Masquerade – Swansong je nyní k dispozici a získává s DLSS více než dvojnásobek výkonu, takže všechny GPU řady GeForce RTX 30 dosahují alespoň 60 FPS při rozlišení 4K a s maximálním nastavením.
  • Raji: An Ancient Epic vychází 24. května a bude podporovat DLSS spolu ray tracovanými odrazy, okluzí prostředí a stíny. NVIDIA DLSS zvyšuje výkon až 3× ve 4K a více než 2× v ostatních rozlišeních, což umožní si hru užít při více než 60 FPS.
  • Turbo Sloths bude spuštěna letos v létě i s podporou DLSS a odrazy a stíny vykreslovanými pomocí ray tracingu, přičemž DLSS zvýší výkon více než 2×.
  • Propnight bude 24. května aktualizována o podporu NVIDIA DLSS, což zvýší výkon až o 85 % ve 4K.
  • Hydroneer je nyní k dispozici s NVIDIA DLSS a získává nárůst výkonu až o 50 %, což umožňuje každému majiteli GeForce RTX hrát ve 4K s maximálním nastavením při více než 60 FPS.
  • My Time At Sandrock vychází 26. května s podporou technologie NVIDIA Reflex pro 34% snížení latence.
  • Ghost má nyní k dispozici upgrade přidávající do hry DLSS pro zvýšení výkonu až o 70 %.
  • Soda Crisis vychází dnes s podporou NVIDIA Reflex redukujícím latenci systém o 23 %.

Nové notebooky s GeForce RTX pro hraní i tvorbu

Na veletrhu COMPUTEX 2022 se také představují nové notebooky s technologiemi Max-Q 4. generace.

Mezi nejnovější herní notebooky s GeForce RTX patří:

  • MSI Raider GE67 HX – nabízí konfiguraci až s GeForce RTX 3080 Ti
  • ASUS ROG Flow X16 – nabízí konfiguraci až s RTX 3070 Ti
  • Gigabyte Aorus 17X – nabízí konfiguraci až s RTX 3080 Ti

Mezi nejnovějšími NVIDIA Studio notebooky s RTX GPU představenými na veletrhu COMPUTEX najdeme:

  • ASUS Zenbook Pro 14 Duo, Pro 16X OLED, Pro 17 a Vivobook Pro 14X, 15X nebo 16X – nabízejí širokou škálu GPU GeForce RTX pro notebooky
  • Acer ConceptD 5 a 5 Pro – nabízejí GPU až po GeForce RTX 3070 Ti a RTX A5500 pro notebooky.
  • Lenovo Slim 7i Pro X a 7 Pro X – s notebookovými GPU GeForce RTX 3050.
  • HP’s ZBook Studio G9 a HP Envy 16

Díky těmto a dalším přírůstkům překročil počet modelů notebooků s GPU GeForce RTX počet 180.

ASUS představil první 500Hz G-SYNC monitor na světě. Rozšiřuje se portfolio NVIDIA Reflex zařízení

Na veletrhu COMPUTEX 2022 společnost NVIDIA pokračuje v rozšiřování ekosystému NVIDIA Reflex o dva nové monitory a herní myši.

Společnost ASUS zase odhalila první 500Hz G-SYNC displej světě v herním monitoru ASUS ROG Swift 500Hz. Je navržen pro esport a využívá zcela nový „Esports TN panel“ pro maximálně čistý a plynulý pohyb. Může se také pochlubit režimem NVIDIA G-SYNC Esports Mode s nastavitelnými parametry pro esport a samozřejmě kompletní podporou NVIDIA Reflex Analyzer, který uživatelům umožňuje měřit celkovou latenci systému, pokud mají připojenou NVIDIA Reflex myš a hrají na GPU GeForce.

Dalšími zařízeními s podporou NVIDIA Reflex jsou monitor Acer Predator X28 G-SYNC a herní myši Cooler Master MM310 a MM730.

Nové TV s certifikací G-SYNC Compatible a podporou GeForce NOW

V roce 2021 společnosti Philips a NVIDIA spolupracovaly na uvedení jedněch z prvních televizorů kompatibilních s technologií G-SYNC a podporou HDMI 2.1. Na veletrhu COMPUTEX 2022 se objeví dva nové G-SYNC Compatible OLED televizory Philips, které rovněž nabídnou podporu GeForce NOW.

Evoluce NVIDIA Omniverse

Omniverse slouží jako centrum pro spolupráci v různých nástrojích při tvorbě 3D obsahu. Na veletrhu COMPUTEX se dočkává několika zásadních vylepšení a rozšíření:

  • Omniverse Cloud (beta) je sada cloudových služeb, které pomáhají 3D grafikům, designerům a vývojářům snadno spolupracovat na svých projektech odkudkoli. Služba Omniverse Cloud Simple Share je nyní k dispozici v předběžném přístupu prostřednictvím aplikace.
  • Aplikace Omniverse Audio2Face, která pomocí AI generuje realistické výrazy obličeje na základě zvukové nahrávky a brzy se dočká spuštění vylepšené verze. Ta nabídne plné ovládání animací obličeje a také funkci Audio2Emotion.
  • Beta verze aplikace Omniverse XR jako první na světě nabízí věrné zobrazení ve VR s plným využitím ray tracingu. Tvůrcům 3D modelů umožňuje vidět každý odraz i stín nebo pracovat s osvětlením bez omezení. Nabídne také okamžité renderování vysoce polygonových modelů bez nutnosti speciálních importů.
  • Aktualizovaná aplikace Omniverse Machinima pro torbu krátkých 3D filmů využívající objekty a postavy z populárních her přinese inovovaný sekvencer a vylepšené možnosti animací i renderingu.

Další AI funkce pro tvůrce v květnových Studio ovladačích

Platformu NVIDIA Studio pro tvůrce obsahu nereprezentují jen nové notebooky, tak také květnové ovladače přinášející akceleraci řady nových funkcí pomocí AI na GPU NVIDIA z rodiny RTX. Mezi ty nepopulárnější patří nástroje Automatic Depth Map, Object Mask Tracking a Surface Tracking v Blackmagic Design DaVinci Resolve 18. Mezi ostatní populární aplikace s vylepšenou podporou patří Adobe Substance 3D Modeler, Topaz Labs Gigapixel AI 6.1, Marmoset Toolbag 4.04 a Reallusion iClone 8.

Blackmagic Design DaVinci Resolve 18 je univerzální aplikace pro střih i barevnou korekci videa, tvorbu vizuálních efektů (VFX) a postprodukci zvuku. Nové funkce zkrátí dosud zdlouhavé úkony na pouhá kliknutí.

  • Automatic Depth Map využívá AI k vytvoření 3D prostorový obraz scény, aby bylo možné pracovat separátně s různě vzdálenými částmi scény. Tvůrcům to usnadňuje tvorbu efektů i barevné korekce.
  • Object Mask Tracking využívá AI neurální engine k rozpoznání a sledování pohybu tisíců jedinečných objektů včetně zvířat, vozidel, lidí a potravin, aniž by bylo nutné je ručně rotoskopovat.
  • Funkce Surface Tracking využívá jádra CUDA v GPU NVIDIA umožňuje tvůrcům přidávat statickou nebo animovanou grafiku téměř ke všemu, co se v natočených záběrech pohybuje nebo mění perspektivu.

Gigapixel AI společnosti Topaz Labs vylepšila rekonstrukci obličejů při zvětšování fotografií a umožňuje uživatelům zpracovávat fotografie až 2,5× rychleji.

Marmoset Toolbag 4.04 nabízí nové funkce, například Ray Traced Depth of Field (DoF) v kameře. Aktualizace také poskytuje uživatelům NVIDIA GeForce RTX 1,3x vyšší rychlost rendering oproti předchozí verzi.

Aplikace iClone 8 a Character Creator 4 od společnosti Reallusion dostávají aktualizované konektory pro Omniverse, podporu volumetrického osvětlení NVIDIA a akceleraci skinování pomocí GPU, což zajišťuje plynulé animace.

Příklady využití výše zmíněných funkcí nabízí poslední In the NVIDIA Studio blog.

Doporučené odkazy:

Napsat komentář