Společnost Elonga, která koncem minulého roku uvedla na český trh snímač HRV založený na unikátní spektrální analýze, nově navazuje spolupráci s komunikační agenturou FYI Prague. Agentura společnosti Elonga pomůže s brandovou komunikací i profilací v rámci témat z oblasti fyzického a psychického zdraví či tzv. longevity.
Elonga navazuje na fungování společnosti mySASY, která byla založena v roce 2017 Radimem Šlachtou s cílem umožnit profesionálním a vrcholovým sportovcům systematicky a efektivně zlepšit svůj trénink, a to díky každodenní znalosti stavu svého organismu. Sportovci tak mohou trénovat na své maximum, aniž by se vystavovali riziku zranění. O pět let později Šlachta spojil síly s podnikatelem Vojtěchem Hlavenkou a společně vytvořili službu Elonga – snímač a aplikaci, který již neslouží profi sportovcům, ale uplatnění dokáže najít v každé běžné domácnosti. Spolupráci s FYI Prague tak Elonga navázala právě proto, aby posílila edukaci o přínosech měření a sledování HRV a zároveň ve veřejném prostoru otevřela diskuzi o tom, jak se prostřednictvím lepší znalosti svého organismu vyhnout civilizačním chorobám, nemocem či zraněním.
„Řada lidí tvrdí, že na své zdraví jednoduše „nemá“ čas. Tři minuty denně si však dokáže najít každý. Ty totiž stačí na to, aby jim Elonga řekla, jak jsou na tom se stresem, regenerací i tzv. readiness. Elonga slouží našim uživatelům jako průvodce aktivním životem. Poradí jim, jestli jsou připraveni na intenzivní výkon nebo by spíš měli polevit a dopřát svému tělu odpočinek. Nejde přitom o obecné poučky, ale o doporučení na míru založené na vůbec nejpřesnější metodě měření. Věřím, že víc vědět zkrátka znamená lépe žít,“ přibližuje Vojtěch Hlavenka z pozice CEO společnosti, jak Elonga funguje a jak z ní mohou lidé benefitovat.
Přidaná hodnota služby Elonga tkví primárně v tom, že svým uživatelům poskytuje čistě objektivní informace, které subjektivně buďto nelze vnímat vůbec nebo ne dostatečně včas – jako je to například u přicházející nemoci či příliš vysoké stresové zátěže. Dle společnosti má totiž téměř 70 % lidí zkreslený názor o stavu svého organismu, což je přitom něco, co jim může v dlouhodobém měřítku komplikovat naslouchání svému tělu i následnou péči o své fyzické i mentální zdraví. Právě dlouhodobost je zároveň to, na čem Elonga staví – za pomoci pravidelného měření chce lidem pomoci na cestě k dlouhému aktivnímu životu bez zdravotních omezení (tzv. longevity).
„Naším úkolem bude představit lidem nejen Elongu jako produkt, ale především to, co umožňuje. Dříve byla metoda spektrální analýzy pro běžnou populaci časově i finančně nedostupná, dnes však může z jejích benefitů profitovat díky Elonze v podstatě každý. Chceme lidem ukázat, že i drobné kroky mají na naše zdraví významný vliv – pokud jsou pravidelné, dlouhodobé, a především postavené na detailní znalosti našeho organismu. To ve výsledku vede rovněž k prodloužení tzv. života ve zdraví, i samotná longevity tak bude mít ve společné komunikaci své místo,“ komentuje Vendula Jirková z FYI Prague, která má zakázku na starost na straně agentury.
Elonga spustila prodej svého snímače teprve před pár měsíci, hned během prvních 30 dnů však zaznamenala milionový obrat. Plný sklad tak společnost obratem vyprodala, prvních několik tisíc zákazníků má ale svůj snímač již doma – a to i s celoživotním předplatným služby zdarma. Momentálně si mohou Elongu pořídit lidé z Česka a Slovenska, do budoucna má však společnost i zahraniční ambice.
O společnosti Elonga
Společnost Elonga založil Vojtěch Hlavenka ve svých 20 letech a v rámci firmy nyní funguje jako CEO po boku spoluzakladatele Radima Šlachty. Elonga si klade za cíl pomáhat lidem na cestě k dlouhému aktivnímu životu bez zdravotních omezení – tzv. longevity – a to prostřednictvím snímače k měření variability srdeční frekvence metodou spektrální analýzy. Touto, ve světě zcela unikátní, metodikou se spoluzakladatel Radim Šlachta zabývá na akademické půdě více než 30 let. V roce 2017 založil společnost mySASY, která pomáhá profesionálním sportovcům k maximálním výkonům bez rizika zranění. Právě vědecké poznatky ze šestileté spolupráce s vrcholovými sportovci byly následně využity při tvorbě Elonga snímače, čímž se společnosti povedlo jako první na světě zprostředkovat původně pouze laboratorní metodu široké veřejnosti. Měření bylo pomocí machine learning zkráceno z původních 20 minut na 3 minuty, během kterých uživatele informuje o aktuální hladině stresu, regenerace i tzv. readiness, tedy připravenosti na aktuální den. Na základě těchto hodnot vypovídajících o stavu organismu následně doporučí aktivity vhodné pro daný den a zároveň dlouhodobě individuálně sleduje, co uživateli prospívá a co naopak škodí. Elonga snímač uvedla na trh koncem roku 2023, přičemž během prvních 3 měsíců dosáhla na pětimilionový obrat a více než 2,5 tisíce prodaných snímačů.