O aktivní budování značky zaměstnavatele – employer branding – se zajímají už dvě třetiny českých firem, jen třetina z nich to ale dělá systematicky[1]. Právě společnosti, které loni dokázaly nejlépe oslovit potenciální zaměstnance, ocenila odborná porota v rámci 9. ročníku soutěže Recruitment Academy Awards. Cenu Edenred Wellbeing Award si z galavečera odnesla společnost Pivovary Staropramen, která u poroty zabodovala konceptem volných pátků a dalších výhod pro zaměstnance nad rámec zákona. Recruiterem roku se stala Nicole Chladová ze společnosti PwC Česká republika. U publika i odborné poroty uspěly především odlehčené kampaně, které se nebály vtipu. Do budoucna bude podle odborníků pro firmy zásadní umět zaujmout mladé generace a pracovat s moderními technologiemi, včetně umělé inteligence.
Podle loňského průzkumu Recruitment Academy a společnosti Edenred se budování značky zaměstnavatele věnují více než dvě třetiny (68 %) českých firem. Systematičtěji však k takzvanému employer brandingu zatím přistupuje jen třetina (35 %) z nich. „Potřeba budování značky zaměstnavatele je v dnešní době motivována nízkou nezaměstnaností a velkou konkurencí firem na trhu práce. A to zejména tehdy, pokud se zaměstnavatel snaží zaujmout mladší generace, kterým více záleží na tom, pro koho budou pracovat, a co jim zaměstnavatel nabídne mimo samotnou mzdu,“ upozorňuje Aneta Martišková, členka vedení společnosti Edenred.
Firmy, kterým se daří oslovovat potenciální zaměstnance nejlépe, byly v rámci již devátého ročníku soutěže Recruitment Academy Awards oceněny na galavečeru v divadle Jatka78 v pražských Holešovicích. Odborná porota složená z 29 profesionálů v oblastech personalistiky, recruitmentu a HR marketingu udělila ceny českým a slovenským firmám v celkem devíti kategoriích oceňujících nejlepší pracovní inzeráty, náborové kampaně, referral programy, kariérní stránky či kariérní videa. „Je stále obtížnější vybrat vítěze. Rok od roku se nám hlásí společnosti s výrazně kvalitnějšími projekty. Je to důkaz toho, že zájem o employer branding stále roste,“ říká José Kadlec, ředitel Recruitment Academy.
Vítězily kampaně s humorem a nadsázkou
Své přihlášky do letošního devátého ročníku soutěže Recruitment Academy Awards podalo hned 75 společností působících v Česku a na Slovensku. Celkem přihlásily 130 projektů. Oproti loňskému ročníku byla soupiska vítězů vyrovnanější, čemuž odpovídá i konečný seznam vítězů v jednotlivých kategoriích. Vedle společností, jako je eBRÁNA, Thermo Fisher Scientific, MEWS SYSTEMS, Pivovary Staropramen, GasNet, Cardion Cars či ORLEN Unipetrol u odborné poroty bodoval i zástupce veřejného sektoru – Městská policie Brno, a to se svými kariérními stránkami.
Galavečera se celkem zúčastnilo více než 300 hostů z řad tuzemských personalistů a náborářů. I letos měli hosté v průběhu akce možnost hlasovat pro vítěze ve speciální kategorii People’s Choice, která ocenila nejlepší kampaňové spoty. Silným pojítkem většiny soutěžních videí byl humor a nadsázka. Ocenění si nakonec odnesla společnost ORLEN Unipetrol, která se svým kariérním videem „Skladník – poslední náklad“ uspěla i u odborné poroty. Jen o pár hlasů méně pak získalo video „Měšťáci nesmí být z cukru“ lákající na práci u brněnské Městské policie.
Recruiterem roku se stala Nicole Chladová z poradenské společnosti PwC Česká republika. Odborná porota v této královské kategorii mimo jiné ocenila její proaktivní přístup v přepracování náborového procesu. Sama zpracovala více než 1300 kandidátů, zúčastnila se jedenácti veletrhů, organizovala workshopy a assessment centra, a to vše ke 100% spokojenosti kandidátů i manažerů.
Budoucnost HR? Připravte se na Zaměstnance Z!
Jedním z témat, které mezi personalisty rezonuje rok od roku stále více, je wellbeing. Zaměstnanci, a zvláště pak ti nejmladší, od svého zaměstnavatele stále častěji očekávají, že jim poskytne prostor nejen pro pracovní, ale i osobní rozvoj. Po loňské premiéře tak byla letos v rámci galavečera opět udělena i cena Edenred Wellbeing Award oceňující firmy, které nejlépe pečují o své zaměstnance. Odnesly si ji Pivovary Staropramen, u kterých porota ocenila především to, že je firma aktivní i v oblastech, na které zatím nemyslí tuzemská legislativa.
„Jsme moc rádi, že jsme se mohli na soutěži podílet a ocenit tak personalisty a recruitery, kteří jdou ostatním příkladem a ukazují, jak se mají firmy svým zaměstnancům správně věnovat. Ocenění Edenred Wellbeing Award putuje ke společnosti, která přistupuje k péči o své zaměstnance opravdu komplexně a snaží se jim co nejvíce usnadnit propojení jejich pracovního a osobního života,“ komentuje výsledky Aneta Martišková a připomíná, že právě schopnost přilákat nejmladší zaměstnance – tedy „Generaci Z“ – bude pro firmy do budoucna klíčová. Mimo jiné i vlivem toho, že do roku 2030 budou tvořit čtvrtinu pracovního trhu.
Pomoci by v tom personalistům mohla i umělá inteligence. „V oblasti náboru představuje výzvu, aby personalisté zvládli využívat výhody umělé inteligence a tím si usnadnili práci. Věřím, že letošní ročník soutěže inspiroval nejednoho manažera k tomu, jak dělat věci jinak. Proto předpokládám, že příští rok více firem vyzkouší tvorbu kariérních spotů třeba s pomocí AI,“ uzavírá José Kadlec.
O Recruitment Academy
Recruitment Academy je specializovaná vzdělávací instituce pro recruitery. Aktuálně společnost své služby nabízí ve 12 zemích střední a východní Evropy. Za posledních deset let instituce proškolila globálně přes 30 000 HR profesionálů a manažerů. Jako jediná organizace ve střední Evropě nabízí expertní certifikáty – Certified Sourcer & Certified Recruiter.
O společnosti Edenred CZ
Edenred ČR pečuje o 700 000 každodenních uživatelů z řad zaměstnanců, kterým poskytuje služby v síti 57 000 partnerských provozoven. V oblasti digitalizace patří k lídrům na českém trhu. Stravenky a volnočasové benefity jsou k dispozici na jedné platební kartě Edenred Card. Karta umožňuje platbu mobilními aplikacemi Apple Pay a Google Pay. Čerpání benefitů je možné online díky platformě Edenred Benefity Café. O tom, jak benefity implementovat k co největší spokojenosti zaměstnanců, radí Edenred firmám na nově spuštěném Edenred Wellbeing Blogu.
Edenred je přední digitální platforma pro služby a platby – a také každodenní společník pracujících, spojující přes 60 milionů uživatelů a více než 2 miliony partnerských provozoven ve 45 zemích prostřednictvím téměř 1 milionu firemních klientů.
Edenred nabízí specifická platební řešení pro konkrétní použití zaměřená na stravování (stravenky), motivaci (dárkové karty, platformy pro zapojení zaměstnanců), mobilitu (čerpací stanice včetně nabíjení elektromobilů, údržba, mýtné či parkovné) a firemní platby (virtuální karty).
V souladu s posláním skupiny vyjádřeným sloganem „Enrich connections. For good“ umožňují tato řešení zlepšovat pohodu a kupní sílu uživatelů. Posilují i atraktivitu a efektivitu společností, oživují trh práce a místní ekonomiku. Rovněž podporují přístup ke zdravějším potravinám, produktům šetrnějším k životnímu prostředí a ekologičtější dopravě.
12 000 zaměstnanců společnosti Edenred usiluje o to, aby se svět práce stal propojeným ekosystémem, který se každým dnem stává bezpečnějším, efektivnějším a zodpovědnějším.
V roce 2023 skupina díky svým globálním technologickým aktivům spravovala obchodní objem v hodnotě téměř 41 miliard EUR, zejména prostřednictvím mobilních aplikací, online platforem a karet.
Edenred je zapsán na burze cenných papírů Euronext v Paříži a je součástí indexů CAC 40, CAC 40 ESG, CAC Large 60, Euronext 100, Euronext Tech Leaders, FTSE4Good a MSCI Europe.
Značky a loga uvedená a použitá v této tiskové zprávě jsou ochrannými známkami registrovanými společností EDENRED S.E., jejími dceřinými společnostmi nebo třetími stranami. Bez písemného souhlasu jejich vlastníka je nelze použít ke komerčním účelům.