Způsob, jakým si zákazníci dobíjejí předplacené SIM karty, prochází zásadní proměnou. Zatímco ještě před šesti lety si devět z deseti majitelů „předplacenek“ kupovalo kredit tradičně v trafikách či obchodech, dnes se k této off-line metodě uchyluje už jen polovina z nich.
Rychle naopak roste obliba dobíjení prostřednictvím platebních karet. U Tesco Mobile, největšího českého virtuálního operátora, si v roce 2021 dobíjel tímto způsobem kredit pouze každý pátý zákazník, nyní je to už každý druhý.
„Trend je jednoznačně rostoucí a podle našich propočtů se už příští rok překlopí – většina zákazníků bude dobíjet kredit platební kartou,“ uvádí Michal Matějičný z Tesco Mobile.
Aktuálně využívá dobíjení kartou 46 procent zákazníků, zatímco před pěti lety to bylo pouhých 12 procent. Stále více lidí si navíc svou kartu propojuje přímo s aplikací a služby platí formou digitálního předplatného, podobně jako u streamovacích služeb typu Netflix. Tento model už u Tesco Mobile využívá 15 procent zákazníků, a jejich počet meziročně vzrostl o více než 50 procent.
Digitální předplatné kombinuje výhody obou systémů: uživatel má plnou kontrolu nad výdaji jako u klasické předplacené karty, zároveň se ale vyhne nutnosti pravidelného ručního dobíjení. V aplikaci si jednoduše nastaví platbu z karty, která se každý měsíc automaticky strhává. Zákazník nemusí podepisovat žádnou smlouvu, chodit na pobočku a službu může kdykoliv zrušit.
Tesco Mobile také propojuje mobilní služby s věrnostním programem Clubcard. Jeho uživatelé díky tomu získávají personalizované nabídky a slevy na nákupy v síti Tesco. Operátor od svého vzniku rozdělil 1,3 milionu poukázek v celkové hodnotě 65 milionů korun. Nově jsou všechny poukázky dostupné výhradně v digitální podobě.
