Sledovat aktuální dění v marketingu a byznyse je v dnešní době čím dál náročnější disciplína. Profesionálové se potýkají s informačním přehlcením, kdy problémem není nedostatek zdrojů, ale absence času se v nich zorientovat. Na tento problém reaguje nový nástroj Contexto Marketing Radar (CMR), který reklamní agentura Contexto připravila pro sebe, ale dnes ho nabízí zdarma každému, kdo se potřebuje v oboru udržet v obraze, aniž by musel procházet stovky článků. CMR je možné si jednoduše přihlásit k odběru a každý den získat výběr novinek, který zvládnete projít do patnácti minut.

Hlavním impulzem pro vznik Contexto Marketing Radaru byla potřeba nástroje, který šetří čas při snaze udržet se v obraze. Už delší dobu se každý, kdo sleduje aktuální dění v jakémkoliv oboru, potýká se stejným problémem – informací je příliš mnoho. Existuje nadbytek zpráv, zpravodajských serverů, sociálních sítí a dalších kanálů, kde se relevantní informace objevují. V marketingu toto platí dvojnásob.

Každé ráno je tak nutné třídit nové zprávy na ty podstatné a ty, které člověka nezajímají. „Spíše než sebevzděláváním pak všichni trávíme nesmyslné množství času procházením a ukládáním si zajímavých článků ‚na později‘. Ale na to později nakonec většinou nedojde – a nic není v marketingu tak staré, jako včerejší novinka,“ říká Petr Klement, konzultant reklamní agentury Contexto, www.contexto.cz.

Jak probíhá výběr zpráv a role AI

Systém funguje na principu každodenního monitoringu. CMR má definovaných několik desítek serverů, tuzemských i zahraničních, které každý den prochází a zaměřuje se na nově zveřejněné články. Ty následně vyhodnocuje na základě zaměření, relevance pro publikum, míry vlivu na lokální trh a celé řady dalších faktorů.

Jednotlivá témata mají různé váhy a celý mechanismus je nastaven tak, aby se pokaždé jednalo o vyvážený průřez tím nejzajímavějším. TOP výběr článků se pak zpracovává do formy newsletteru, který odchází každý den kolem poledne. Cílem je, aby na čtenáře k poobědové kávě čekal přehled toho nejčerstvějšího, co se za posledních 24 hodin v marketingu a byznysu událo.

Rychlý přehled namísto dlouhých analýz

CMR je navržen tak, aby byl přínosný pro různé typy marketingových profesionálů i vedení firem. „Radar je primárně pro kohokoliv, kdo pracuje v marketingu či se o obor zajímá, ať je to již brand manager, marketingový ředitel, či online marketing specialista. Samozřejmě, že může být vhodný i pro majitele či ředitele společnosti, pokud jsou pro něj témata týkající se marketingu a digitalizace blízká,” popisuje Tomáš Vacek, partner reklamní agentury Contexto, www.contexto.cz.

Contexto Marketing Radar však nenahrazuje hloubkový obsah. Nabízí rychlý přehled, ale zároveň umožňuje okamžitý proklik na zdroj, kde je možné se do tématu ponořit podrobněji.

„Radar jde proti trendu ‚vytvářejme hodnotný obsah, který jde do hloubky‘. Ruku na srdce, kdy má člověk skutečně čas začíst se do delšího článku, analýzy, case study? Denně určitě ne. My chceme jít jinou cestou,“ vysvětluje Petr Klement, konzultant reklamní agentury Contexto, www.contexto.cz. Dodává, že cílem není cokoliv prodat či odpromovat, ale poskytnout objektivní pohled na to, co hýbe trhem, protože podobná služba tvůrcům samotným chyběla.

Reakce trhu a plány do budoucna

Reakce od odběratelů jsou zatím velmi pozitivní. Každý den si CMR otevře mezi 25 a 50 % odběratelů, přičemž většina si ho otevře alespoň jednou týdně. Z trhu zaznívá, že lidé nástroj využívají přesně tak, jak byl zamýšlen – jako každodenního pomocníka ve snaze držet krok s dobou.

V roce 2026 je v plánu službu dále vylepšovat, a to jak na základě vlastních poznatků, tak podle zpětné vazby uživatelů. „Technický ‚podvozek‘, který jsme pro Radar vyvinuli, využívá AI a má celou řadu dalších využití. Jedná se o nástroj, který dokáže sledovat aktualizace napříč definovanými weby, posílat jejich shrnutí a s daty dále pracovat – nabízí se tedy monitoring konkurence, sledování aktualizací ve feedech, hlídání akčních nabídek…V plánu máme proto jak realizaci podobných projektů, jako je Radar, tak jeho využití v rámci klientských projektů,“ uzavírá Petr Klement, konzultant reklamní agentury Contexto, www.contexto.cz.

 

Napsat komentář