Moderní technologie stále častěji zasahují do tradičních oborů, příkladem za všechny jsou úklidové služby. Roboti zvládají více činností při uklízení, nahradit lidskou činnost však ještě plně nedokážou.

Umývací i vysávací roboti jsou stále výkonnější a samostatnější. „Našim cílem je, aby roboti pracovali až po dobu 16 hodin s pouze osmihodinovým nabíjecím cyklem. Stačí k tomu jen půlhodina lidské práce. Jejich konstantní a bezúnavný výkon je totiž zásadním přínosem pro průmysl,,” říká technologický ředitel OKIN FACILITY CZ Martin Polepil.

Vysávací roboti se zatím ještě nedokážou sami vyčistit. Díky spolupráci s uklízečkou to ale netrvá dlouho a mohou pracovat i přes noc. „Jeden robot dokáže pokrýt plochu až 3000 m2, pracuje bez ohledu na světlo a teplo. Umíme roboty naprogramovat tak, aby jezdili z patra do patra výtahem,” vysvětluje Polepil z OKIN FACILITY CZ.

S úklidem rozlehlých prostorů už významně pomáhá i umělá inteligence. „Náš software dokáže lokalizovat pohyb a výkon robota. Také generuje podrobné denní statistiky, ve kterých vyhodnocuje kvalitu úklidu,” říká Polepil s tím, že v kinech či nákupních centrech lze roboty využít i jako reklamní poutače.

Navíc už pro roboty není ani často nutná osobní asistence. „Umíme roboty monitorovat vzdáleně, ušetří se tak náklady za dopravou obslužného personálu. Do budoucna lze očekávat, že se uklízečky budou muset naučit ovládat základní funkce robota, což povede k synergii mezi lidskou zručností a robotickou efektivitou,” dodává Polepil.

Tento pokrok v úklidových technologiích naznačuje, že budoucnost úklidu bude značně inovativní s důrazem na integraci technologií a lidského faktoru. Bude tím dosaženo maximální efektivity a výkonu.

O OKIN FACILITY

OKIN FACILITY je nadnárodní poskytovatel integrovaného facility managementu. Společnost vznikla v roce 1993 a aktuálně působí v šesti evropských zemích: v České republice, Polsku, Rumunsku, Bulharsku, na Slovensku a Ukrajině. Veškeré své technologické a softwarové nástroje využívá k řízení efektivity svých zkušených týmů. Společnost má vlastní HelpDesk systém, který umožňuje stálou komunikaci s klienty. V oblasti technické správy si tato firma vyvinula aplikaci DRIVE!, která efektivně řídí všechny činnosti probíhající u zákazníků. OKIN FACILITY si zakládá na inovativním přístupu a neustálém zlepšování kvality svých služeb. Je členem mezinárodní aliance European Customer Synergy. Aktuálně spravuje přes 9 000 objektů.

Napsat komentář