MLS a STRV nastavují nový standard toho, jak fanoušci interagují se svými oblíbenými sporty v digitální době

Praha 16. července 2025 – U příležitosti 30. sezony spustila největší severoamerická fotbalová liga MLS (Major League Soccer) novou aplikaci pro fanoušky. S vývojem nové generace aplikace se Američané obrátili na vývojářský a designový tým STRV. Aplikace MLS nyní nabízí okamžitý přístup k informacím o zápasech v reálném čase, statistikám týmů, výsledkům a videosestřihům. Uživatelé mohou využít i funkci digitálního asistenta Sidekick AI a sledovat personalizovaný obsah přizpůsobený jejich oblíbeným týmům a zápasům.

STRV rozšiřuje své působení do nových odvětví. Poté, co společnost upevnila svoji pozici ve vývoji digitálních produktů pro známé fitness firmy a osobnosti, jako jsou Barry’s a The Pump Arnolda Schwarzeneggera, STRV nyní nově definuje podobu mobilních aplikací pro moderní sportovní ligy. S využitím svých znalostí a zkušeností s vývojem pro iOS a Android STRV přepracovalo aplikaci Major League Soccer tak, aby poskytovala intuitivní uživatelské prostředí, které dnešní uživatel očekává na obou platformách.

„MLS nás oslovilo v době, kdy muselo začít reagovat na rostoucí zájem fanoušků po celém světě o fotbal v USA, který donedávna zaostával za tím evropským nebo latinskoamerickým. Aby liga dokázala držet krok s moderními trendy, potřebovala výrazně posílit svou digitální komunikaci s fanoušky. Výzvu jsme přijali a nešlo jen o úpravu aplikace, ale o vytvoření nové digitální platformy, která se může rozvíjet a růst společně s ligou. Nová aplikace MLS nabízí fanouškům přehlednější přístup k obsahu, aktuálním informacím, vstupenkám a dalším interaktivním funkcím,“ říká Lubo Smid, CEO a spoluzakladatel STRV.

Real-time přístup k fotbalu

Major League Soccer zažívá rychlý nárůst popularity, a to obzvláště od příchodu Lionela Messiho v roce 2023 do ligy a podepsání exkluzivní vysílací dohody s Apple TV. Nová aplikace má za úkol mimo jiné zvládnout nápor těchto nových fanoušků. Klíčovým prvkem je spolehlivé poskytování informací v reálném čase. Aplikace nabízí upozornění na vývoj probíhajících zápasů, komentáře, sestřihy i přehledy odehraných utkání. Zároveň přehledně nabízí nový obsah personalizovaný na míru každému uživateli. Patří mezi něj personalizace dresů, dynamická videa na pozadí nebo interaktivní klubové odznaky. Při spuštění aplikace se automaticky přehraje video s nejnovějšími sestřihy ze zápasů a uživatelé tak mají okamžitý přístup k hlavním událostem.

Úplnou novinkou je také Sidekick AI, digitální asistent, který je uživatelům neustále k dispozici se statistikami a informacemi podle aktuální situace. STRV zároveň přineslo možnost nákupu vstupenek přímo v aplikaci, takže fanoušci už nemusejí přecházet na externí weby. Prostředí dále strategicky pracuje s odkazy na MLS Season Pass a Apple TV, aby si fanoušci mohli snadno spustit přímý přenos zápasu, který chtějí sledovat.

„Celý ekosystém technicky stojí na třech základních pilířích. První stojí za všemi real-time statistikami od hráčských výkonů až po žebříček týmů. Druhý je zaměřený na obsah s neustále novými články, videi a komentáři. Třetí se pak stará o autentizaci a personalizaci neboli o uživatele a jejich preference,“ vysvětluje pozadí aplikace Smid. STRV navíc vyvinulo nové API, které umožňuje sdílení real-time statistik s dalšími platformami, jako jsou fanouškovské weby nebo sportovní zpravodajské portály. To pomáhá MLS v úsilí o posílení digitální infrastruktury pro fanoušky i sportovní média v oblasti severoamerického fotbalu.

Více o STRV

STRV je technologická společnost, která se specializuje na vývoj moderních digitálních produktů. S týmem téměř 200 lidí od roku 2004 uvedla na trh stovky aplikací ve spolupráci s klienty Porsche, Microsoft, Barry’s, The Athletic, Barnes & Noble či Arnold Schwarzenegger. STRV se zaměřuje na hledání nových příležitostí a inovací při budování softwarových řešení budoucnosti. Díky ocenění jako Apple Design Award a předním pozicím na platformě Clutch si drží pozici lídra v oblasti digitálních projektů. STRV patří mezi nejatraktivnější technologické týmy u nás, za svou firemní kulturu si vysloužilo 4,7 hvězdičky na Glassdooru.

Více o MLS

MLS, severoamerická fotbalová liga, se od roku 1996, kdy vznikla, rozrostla na 30 klubů skrze celé Spojené státy a Kanadu a dnes patří mezi jedny z nejrychleji se rozvíjejících fotbalových lig. Původně liga zastupovala pouze 10 týmů, přičemž hodnota jednotlivých klubů se pohybovala kolem 5 milionů dolarů. S růstem MLS výrazně rostla i jejich tržní hodnota. Nyní, v roce 2025, dosahuje průměrná hodnota klubů v lize 700 milionů dolarů. Nejhodnotnější tým, LAFC, již překročil hranici jedné miliardy dolarů.

Napsat komentář