Společnost OKIN FACILITY slaví 30 let od svého založení. Původně malá česká firma se rozrostla do šesti zahraničních zemí a k letošnímu roku hlásí obrat 1,4 miliardy korun. Do budoucna se plánuje ještě více orientovat na inovace v technologiích, jako jsou robotizace nebo IoT.
Původní společnost OK.I.N, a.s. vznikla v roce 1993 spojením německého podniku Heinrich Nickel GmbH a české společnosti Konstruktiva. Z firmy pod vedením Michala Jelínka později vyrostla nadnárodní společnost, kdy mezi lety 2003 až 2011 vstoupila na Slovensko, Ukrajinu, do Bulharska, Polska a Rumunska.
Systém Service desk mezinárodním standardem
Společnost OKIN FACILITY funguje v současnosti v rámci dvou významných skupin v Česku i zahraničí. Společně s OKIN BPS (Business Process Services) tvoří od roku 2007 významnou část skupiny OKIN Group. Na mezinárodní úrovni je od roku 2008 členem a zároveň podílníkem v European Customer Synergy. „Vstup do mezinárodní aliance ECS byl pro nás důležitý k získání silné pozice na zahraničních trzích facility managementu,“ přibližuje Jaroslav Vaněk, CEO OKIN FACILITY a doplňuje: „Naše postavení je už natolik klíčové, že náš interní systém Service desk se v zahraničí stal standardem pro systémy facility managementu,“
Investice do technologií a stěhování
„Díky robotizaci můžeme nabídnout mnohem větší rozsah služeb s maximální efektivitou. Nejen proto vidíme v inovacích jako IoT, umělá inteligence či již zmíněná robotizace budoucnost,“ říká k plánům společnosti Vaněk. Rozrůstající společnost se se svými 2 200 zaměstnanci mnoha generací plánuje v průběhu listopadu stěhovat do budovy Diamond Point na pražském Florenci. „V budově si již dlouho držíme pár míst, ale nyní jsme se tam rozhodli celou společnost sestěhovat,“ vysvětluje Zdeněk Kulhánek, CEO OKIN FACILITY CZ.
O OKIN FACILITY
OKIN FACILITY je nadnárodní poskytovatel integrovaného facility managementu. Společnost vznikla v roce 1993 a aktuálně působí v šesti evropských zemích: v České republice, Polsku, Rumunsku, Bulharsku, na Slovensku a Ukrajině. Veškeré své technologické a softwarové nástroje využívá k řízení efektivity svých zkušených týmů. Společnost má vlastní HelpDesk systém, který umožňuje stálou komunikaci s klienty. V oblasti technické správy si tato firma vyvinula aplikaci DRIVE!, která efektivně řídí všechny činnosti probíhající u zákazníků. OKIN FACILITY si zakládá na inovativním přístupu a neustálém zlepšování kvality svých služeb. Je členem mezinárodní aliance European Customer Synergy. Aktuálně spravuje přes 9 000 objektů.