Při výběru nového operátora je pro české zákazníky nejdůležitější cena a pokrytí signálem. Každý pátý Čech změnil mobilního operátora během posledních dvou let, většina zákazníků je ale věrná, vyplývá z průzkumu Tesco Mobile, největšího tuzemského virtuálního mobilního operátora.

Během posledních dvou let změnilo mobilního operátora 18 procent českých zákazníků, dalších 17 procent o změně alespoň uvažovalo. Většina českých uživatelů mobilních operátorů (65 %) však o změně během posledních dvou let neuvažovala a ani ji neprovedla. Pouhé jedno procento lidí pak operátora v uvedeném období měnilo dokonce dvakrát.

Aktuální průzkum ukazuje, že Češi při výběru operátora sledují především pokrytí signálem (78 %) a cenu služeb (78 %) — oba faktory jsou pro ně zcela zásadní. Naopak za nejméně důležité aspekty považují reklamu v médiích (23 %) či aktivity operátora na sociálních sítích (28 %).

„Klíčový význam ceny při změně operátora potvrzují i naše dlouhodobé zkušenosti. Nejčastěji k nám noví zákazníci přicházejí během listopadu a prosince, kdy probíhá naše každoroční vánoční kampaň. Ta kromě bonusů pro současné zákazníky přináší významné benefity také novým klientům. Letos mohou například získat až 60 GB dat zdarma,“ říká Lada Franková, marketingová manažerka Tesco Mobile.

Mobilní operátor Tesco Mobile nabízí klasické předplacené karty, ale rovněž několik balíčků tarifů, včetně neomezených volání do všech sítí nebo 80 GB datové balíčky. V rámci unikátní aplikace lze za digitální dobíjení získávat další výhody včetně poukázek do obchodů Tesco Store.

Poznámka: Průzkum společnosti IBRS – International Business & Research Services pro Tesco Mobile proběhnul v listopadu 2025 na vzorku 1000 respondentů.


O společnosti Tesco Mobile

Tesco Mobile je s téměř 200 tisíci aktivními zákazníky největším virtuálním operátorem v ČR. Rovněž v dalších zemích, kde Tesco Mobile působí, je jedničkou mezi virtuálními operátory – ve Velké Británii má přes 5,4 milionu zákazníků, v Irsku 450 tisíc a na Slovensku 300 tisíc.

V České republice funguje jako 50/50 joint venture mezi O2 Czech Republic a Tesco Stores ČR. Díky této spolupráci nabízí kvalitní služby – od volání až po datové připojení v síti O2 včetně 5G.

Napsat komentář