Praha 10. dubna 2025 – Na české i evropské technologické scéně chybějí web scrapingové eventy – právě to nyní chtějí změnit společnosti Apify a Massive. Ve středu 23. dubna se proto otevře pražská Lucerna premiérovému ročníku akce Prague Crawl, zaměřené na web scraping, automatizaci a roli umělé inteligence v těchto oblastech. Akce je určena vývojářům, datovým inženýrům, vedoucím technických týmů, datovým vědcům i všem nadšencům do automatizace. Účastníky čeká série přednášek, workshopů a diskusí s lídry oboru, kteří představí dostupné nástroje pro sběr dat z webu a řešení výzev, jež jsou s tím spojené. Event se zaměří také na to, jak AI mění přístup k web scrapingu v různých odvětvích, kde nachází široké uplatnění, a jak ovlivňuje poptávku po těchto technologiích.
„Web scraping je klíčová technologie pro získávání a zpracování dat, která firmám pomáhá získávat data pro AI, automatizovat procesy i strategické rozhodování. Přesto se o něm v Česku ani v EU stále moc nemluví. Prague Crawl jsme vytvořili, abychom to změnili – chceme propojit komunitu, sdílet know-how a ukázat, jak lze scraping efektivně využít prostřednictvím přednášek a workshopů,“ říká Jan Čurn, spoluzakladatel a CEO Apify.
„Nápad uspořádat Prague Crawl vznikl na společném obědě s Janem Čurnem na Václavském náměstí, kde jsme si povídali o tom, jak propojit nejchytřejší a nejambicióznější lidi z oblasti web scrapingu napříč Evropou. Máme radost, že tuto akci můžeme spolupořádat společně s Apify, Make.com a dalšími lídry v oboru – a to na pozadí jedinečné atmosféry historické Prahy. V Massive dlouhodobě podporujeme inovace a spolupráci v oblasti scrapingu, extrakce a automatizace dat a tato akce je způsob, jak tyto hodnoty přenést do praxe – potkat se, inspirovat se a posouvat hranice datové inteligence,“ říká Jason Grad, spoluzakladatel a CEO společnosti Massive.
Praktická cvičení pod vedením odborníků
Kromě samotné konference účastníky čekají přednášky a praktické workshopy, během nichž budou řešit reálné výzvy společně s odborníky z Massive, Apify a dalších firem. V rámci programu vystoupí Brian Kennish, spoluzakladatel a CTO Massive, Sebastian Mertens, head of applied AI ve společnosti Make, Pierluigi Vinciguerra, spoluzakladatel a CTO DataBoutique.com, Sarah McKenna, CEO společnosti Sequentum, a Jiří Moravčík, backend vývojář v Apify. Ranní workshop na aktuální téma Model Context Protocol (MCP) povede Jiří Spilka, seniorní AI vývojář, a Dušan Vystrčil, produktový manažer pro AI.
„V Silicon Valley se každý měsíc pořádají stovky eventů na témata okolo AI, dat a vývoje softwaru. Právě na takových setkáních se rodí inovace a nové spolupráce. Chceme podobnou energii přenést i do Prahy, a proto jsme se rozhodli uspořádat Prague Crawl a mnoho dalších eventů tento rok,“ popisuje vizi Čurn.
Akce se bude konat od 10 hodin v prostorech Galerie Lucerna, následně proběhne afterparty v kancelářích Apify v nejvyšším patře. Účast je možná pouze fyzicky na místě, připojení online nebude k dispozici, vybrané části programu však budou nahrávány a zpřístupněny po skončení události.
V případě dotazů je možné kontaktovat organizátory na e-mailu hello@praguecrawl.com. Více informací a registrace jsou k dispozici na webu www.praguecrawl.com.
Více o Apify
Web scrapingová platforma Apify umožňuje firmám těžit data z webů a získat data pro AI. Zároveň dokáže automatizovat jakékoli workflow, které člověk dělá manuálně ve webovém prohlížeči, a následně jej spustit ve větším měřítku v cloudu. Jednou z klíčových služeb společnosti je také otevřené tržiště s takzvanými Aktory – cloudovými programy, které lze snadno spouštět, sdílet, integrovat a stavět na nich. Těch Apify nabízí přes 3 000. Apify v roce 2015 založili Jan Čurn a Jakub Balada, kteří se poznali během studia informatiky na Matematicko-fyzikální fakultě UK, kdy si také uvědomili, že programování může být vedle zábavy výnosný byznys. Viděli poptávku po softwaru, který by dokázal získávat z webových stránek určitá data, a vytvořili proto platformu, která k tomu nabízí nástroje. Mezi jejich klienty patří aktuálně například Siemens, Intercom, Microsoft, T-Mobile nebo Accenture.