• Poslední čtvrtletí roku 2024 přineslo návrat k výraznému meziročnímu zisku.
  • Druhé pololetí roku 2024 přineslo zlepšení ziskovosti v oblasti námořní a letecké přepravy.
  • Plánovaný růst na úrovni 1,5násobku růstu světového HDP hodlá skupina podpořit kombinací organického růstu a cílených akvizic.
Skupina Kuehne+Nagel

mil. CHF

FY 2024FY 2023ΔQ4 2024Q4 2023Δ
Čistý obrat24 80223 8494 %6 7615 69019 %
Hrubý zisk8 6708 787-1 %2 2102 0597 %
EBITDA2 4782 678-7 %63252022 %
EBIT1 6541 903-13 %42132231 %
Výnosy1 2301 464-16 %31528311 %

Skupina Kuehne+Nagel dosáhla v roce 2024 čistého obratu ve výši 24,8 miliardy CHF, což představuje meziroční nárůst o 4 %. EBIT dosáhl 1,7 miliardy CHF a zisk 1,2 miliardy CHF. Konverzní poměr, který popisuje poměr EBIT k hrubému zisku skupiny, činil 19 %.

Stefan Paul, generální ředitel Kuehne+Nagel International AG, řekl: „Zjednodušení organizační a obchodní struktury v dubnu 2024 přineslo viditelné úspěchy ve druhé polovině roku. Zároveň jsme si připravili nové růstové příležitosti prostřednictvím akvizic v Severní Americe a Asii. Zjednodušeně řečeno jsme vytvořili efektivnější organizaci s širší nabídkou, abychom dosáhli našich budoucích ambicí.“

U příležitosti „Capital Markets Day“ 25. března 2024 skupina Kuehne+Nagel zároveň informovala o tom, jak postupuje realizace strategického plánu Roadmap 2026, představila svou aktualizovanou strategii a oznámila růstové ambice na úrovni 1,5násobku globálního růstu HDP do roku 2030. Těch chce Kuehne+Nagel dosáhnout kombinací organického růstu a cílených akvizic. Cílem pro další období zůstává také udržení konverzní míry v námořní a letecké přepravě na úrovni okolo 35 %.

Námořní přeprava

mil. CHFFY 2024FY 2023ΔQ4 2024Q4 2023Δ
Čistý obrat9 2828 6018 %2 5821 79744 %
Hrubý zisk2 0732 320-11 %5084737 %
EBIT8511 015-16 %19814041 %

Obrat divize námořní přepravy vzrostl v roce 2024 na 9,3 miliardy CHF a EBIT dosáhl 851 milionů CHF. Objem kontejnerů ke konci prosince 2024 činil 4,3 miliony TEU. Konverzní poměr zůstal na vysoké úrovni 41 %.

Odborníci očekávají, že sektor námořní přepravy poroste mezi lety 2025 a 2030 globálně o zhruba 3-3,5 %. Poptávku po službách zvyšuje jak rostoucí komplexnost dodavatelských řetězců, tak i jejich fragmentace. Přepravní kapacity stále rostou, přetrvávají však disruptivní události i celkové přetížení.

Letecká přeprava

mil. CHFFY 2024FY 2023ΔQ4 2024Q4 2023Δ
Čistý obrat7 3086 9375 %2 1041 90910 %
Hrubý zisk1 7511 774-1 %49542616 %
EBIT478555-14 %14812618 %

Čistý obrat této divize v roce 2024 vzrostl na 7,3 miliardy CHF a EBIT dosáhl 478 milionů CHF. Divize letecké přepravy v roce 2024 odbavila celkem 2,1 milionu tun nákladu, což představuje meziroční nárůst o 6 %. Konverzní poměr činil 27 %.

Divize v loňském roce opět prokázala svou odolnost vůči náročným tržním podmínkám, a to především díky svému širokému zaměření – zejména v segmentech zboží podléhajícího zkáze, farmacie, polovodičů a leteckého a kosmického průmyslu. Na tyto rostoucí klíčové segmenty se skupina plánuje zaměřit i v následujícím období, například investicemi do vývoje nových řešení. Globální poptávka po nákladní letecké dopravě by měla růst i v následujícím období, přičemž v řadě regionů na některých trasách překročí nabídku. Celkově se však očekává pouze minimální čistý přírůstek nové kapacity.

Silniční přeprava

mil. CHFFY 2024FY 2023ΔQ4 2024Q4 2023Δ
Čistý obrat3 4813 541-2 %8528342 %
Hrubý zisk1 2951 2881 %3073012 %
EBIT98133-26 %1014-29 %

Čistý obrat divize silniční přepravy dosáhl v loňském roce 3,5 miliardy CHF a EBIT 98 milionů CHF. Objem zásilek činil téměř 24 milionů, ale slabý hospodářský vývoj v Evropě se negativně podepsal na segmentu kusových zásilek. Roli sehrála také klesající kapacita evropské silniční dopravy a silný tlak na náklady v důsledku inflace a regulatorních opatření.

Kontraktní logistika

mil. CHFFY 2024FY 2023ΔQ4 2024Q4 2023Δ
Čistý obrat4 7314 770-1 %1 2231 1506 %
Hrubý zisk3 5513 4054 %9008595 %
EBIT*22720014 %654255 %

Čistý obrat divize kontraktní logistiky činil 4,7 miliardy CHF a EBIT dosáhl rekordní výše 227 milionů CHF.

V září 2024 společnost Kuehne+Nagel otevřela vysoce automatizované distribuční centrum pro společnost Adidas v italské Mantově. Zařízení o rozloze 130 000 m2 obsluhuje trhy jižní a východní Evropy a jeho kapacita dosahuje až 500 000 zásilek denně – od individuálních e-commerce zásilek až po velkoobjemové objednávky pro klíčové retailové partnery.

Dr. Joerg Wolle, předseda představenstva společnosti Kuehne+Nagel International AG, řekl: „Finanční rok 2024 hodnotíme jako úspěšný. Pozitivních výsledků jsme dosáhli navzdory značnému tlaku na globální ekonomiku i geopolitickým událostem. V těchto náročných časech Kuehne+Nagel znovu prokázal, že je spolehlivým strategickým partnerem, který svým zákazníkům poskytuje sofistikovaná logistická řešení. Chceme, aby se naši akcionáři podíleli na úspěchu společnosti, a proto navrhujeme výplatu řádné dividendy ve výši 8,25 CHF na akcii za finanční rok 2024, což odpovídá dividendovému výnosu 4,0 %. Do nového finančního roku vstupujeme úspěšně a jsme přesvědčeni, že pozitivní vývoj bude pokračovat i v roce 2025.“

Výroční zpráva 2024

Další informace o finančních výsledcích a výroční zpráva za rok 2024 jsou k dispozici na webových stránkách Kuehne+Nagel na adrese https://newsroom.kuehne-nagel.com/

O Kuehne+Nagel

S více než 80 000 zaměstnanci a téměř 1 300 pobočkami v téměř 100 zemích světa se skupina Kuehne+Nagel Group řadí mezi přední světové logistické společnosti. Sídlí ve Švýcarsku a je kótována na tamním burzovním indexu SMI, jenž ukazuje vývoj 30 nejvýznamnějších společností (tzv. „blue chip akcií“). Skupina je globálním lídrem v oblastech námořní a letecké přepravy, silnou pozici má i na poli silniční přepravy a kontraktní logistiky. Skupina Kuehne+Nagel je logistickým partnerem 400 000 zákazníků po celém světě. Disponuje globální sítí, odbornými znalostmi a poznatky v oblasti logistiky založenými na datech, což jí umožňuje poskytovat komplexní řešení v dodavatelském řetězci pro nadnárodní firmy i celá průmyslová odvětví. Společnost je členem iniciativy SBTi (Science Based Target Initiative), čímž se zavázala snižovat svou ekologickou stopu a poskytovat zákazníkům nízkouhlíková přepravní řešení.

Napsat komentář