Digitální transformace: disky a paměťové karty jsou passé, data míří do bezpečného cloudu

PRAHA, 5. KVĚTNA 2025 – Svět jedniček a nul je protkán pojmy, kterým běžní uživatelé internetu často nerozumí. Jedním z takových je „cloud“. Vzdálené online úložiště přitom využívá stále větší počet Čechů. Pro většinu českých firem už je uložení dat na vzdáleném serveru samozřejmostí.

V České republice se cloudová úložiště začala masově využívat přibližně od roku 2010. První větší nástup těchto technologií byl spojen s rostoucí popularitou internetových služeb a aplikací, které umožnily uživatelům snadno ukládat a sdílet data online. „S rozvojem internetu a zvýšením kapacity mobilních zařízení se cloudová úložiště stala běžnou součástí každodenního života. Nástup cloudových služeb jako Google Drive, Dropbox nebo později iCloud se setkal s pozitivní reakcí českých uživatelů, kteří začali využívat online úložiště pro osobní i pracovní potřeby. Tyto služby umožňují uživatelům ukládat dokumenty, fotografie a další soubory na vzdálené servery. Dnes už mnoho aplikací běží automaticky v cloudu, což znamená, že data a aplikace nejsou uloženy na lokálním zařízení, ale na serverech poskytovatelů, což zlepšuje výkon, bezpečnost a přístupnost. Díky těmto službám může běžný uživatel využívat cloud bez většího povědomí o technických detailech,“ popsala Denisa Janatová, ředitelka společnosti smitio.

Hojně vzdálená úložiště využívají firmy. Podle studie SAP Journey to the Cloud z roku 2022 využívá cloudová úložiště 77 procent českých firem a každým rokem jejich počet roste. „Tento trend naznačuje rostoucí důraz na digitalizaci a modernizaci IT infrastruktury mezi českými podniky. Cloudová řešení přinášejí firmám flexibilitu a zajištění bezpečnosti dat. Cloudové služby obvykle používají šifrování dat při jejich přenosu i v úložišti, vícefaktorové ověřování například heslo v kombinaci s ověřením přes mobil, na plynulý chod dohlížejí bezpečnostní týmy 24/7, které sledují a reagují na případné kyberútoky. Cloud zároveň přináší vyšší dostupnost dat, zjednodušenou správu i úsporu nákladů spojených s údržbou vlastních serverů, ty se mohou u větších firem pohybovat v řádech statisíců. Nezanedbatelným přínosem je i vyšší odolnost vůči výpadkům,“ vyjmenovala Denisa Janatová. Pozitivní přínos vzdáleného úložiště vnímají firmy, které se pro přesun dat rozhodly, v podstatě okamžitě. „K migraci do cloudu nás motivovala potřeba modernizace technologického stacku, zvýšení flexibility, škálovatelnosti a optimalizace provozních nákladů. Cloud nám umožnil rychleji reagovat na změny, zjednodušit správu infrastruktury, nasadit automatizované procesy a využívat nativní nástroje pro monitorování, bezpečnost a deployment. Tento krok vnímáme jako klíčový milník naší digitální transformace, který nám umožňuje soustředit se více na vývoj produktů a inovace. Po implementaci cloudového řešení se výrazně zvýšila efektivita a flexibilita našich IT operací. Dokážeme pružněji reagovat na požadavky interních týmů,“ potvrdil Petr Brunclík, viceprezident společnosti Vodafone pro informační technologie.

Právě snadná a rychlá komunikace mezi jednotlivými týmy je to, co na cloudových řešeních firmy vnímají jako jeden ze zásadních benefitů. „Všechna data, dokumenty a nástroje jsou uloženy online, takže k nim mají členové týmu přístup z jakéhokoliv zařízení s internetem – ať už jsou doma, na cestách, nebo na druhém konci světa. Cloudové nástroje jako Google Docs, Microsoft 365 nebo Notion umožňují více lidem pracovat na jednom dokumentu současně, změny jsou viditelné okamžitě. Mnoho cloudových platforem má zabudovány chaty, videohovory nebo komentáře, takže týmy mohou komunikovat přímo,“ vyjmenovala výhody pro pracovní týmy Kateřina Marešová, ředitelka obchodního oddělení a oddělení péče o zákazníky společnosti smitio. „Použitím cloud technologií a služeb jsme zvýšili nezávislost jednotlivých business týmů. Do velké míry se také proměnily odpovědnosti – nemusíme se starat o hardware, architektura cloudových řešení vychází z moderních schémat a změnil se i finanční model. Ještě víc než doposud je kladen důraz na vysokou míru automatizace,“ popsal Ondrej Kinčík, Enterprise Architect Expert Raiffeisenbank.

Online úložišť nabízí internetové prostředí desítky. Uživatelé mají na výběr z široké škály služeb, od globálních gigantů po domácí poskytovatele a specializovaná řešení. Výběr místa, kam svá data uložit, by ale uživatelé neměli podceňovat. „V první fázi je důležité zaměřit se na samotný výběr správného poskytovatele. Pečlivě prostudovat by uživatelé měli smluvní podmínky včetně záloh, dostupnosti a zabezpečení dat. Firmy by neměly podceňovat i celkovou připravenost týmu. Migrace do cloudu není jen technická změna, ale také změna v přemýšlení o provozu a rozvoji služeb. Důležité je také dobře ošetřit otázky compliance, zejména pokud firma pracuje s citlivými daty,“ upozornila Denisa Janatová. „Při výběru cloudového řešení zohledňujeme celou řadu faktorů včetně vhodnosti poskytovatele pro daný typ aplikace, nabízených služeb, synergií s naší stávající architekturou, nákladů a interních zkušeností,“ doplnil Petr Brunclík. „Vždy se řídíme funkčními a nefunkčními požadavky vůči danému systému. Přihlížíme nejen k současným potřebám, ale i k dlouhodobé roadmapě. Samozřejmě, mezi rozhodující faktory patří i finanční aspekt, znalost technologií a legislativní požadavky,“ dodal k výběru cloudového řešení Miroslav Lhotský, Head of Agile Engineering Raiffeisenbank.

U menších firem nebo startupů bývá přechod do cloudu rychlý a bez větších komplikací. U větších organizací může jít o dlouhodobější projekt, často realizovaný po etapách. Přesun dat řeší firmy napříč obory. „Práce na dálku, digitalizace služeb i dostupnost cloudových nástrojů dělají cloud atraktivnějším než kdy dřív. Zatímco dříve byla cloudová řešení doménou startupů a technologických firem, dnes do cloudu míří i tradiční segmenty – od výroby po bankovnictví,“ řekla Kateřina Marešová.

I online úložiště podléhají aktuálním technologickým trendům. Velkým tématem je umělá inteligence nebo ekologie. „Aktuálně je vidět posun směrem k multicloudovým strategiím – tedy využívání více poskytovatelů současně. Roste zájem o tzv. cloud-native přístupy, kde jsou aplikace rovnou vyvíjeny pro cloud. Významný posun je i v oblasti bezpečnosti a integrace AI do cloudových řešení. A velké téma je také udržitelnost a snižování uhlíkové stopy datových center,“ uzavřela Denisa Janatová.

SMITIO, smitio.com/cs

Na začátku bylo smitio kariérní platformou pro IT komunitu, která klade důraz na transparentnost a otevřenou komunikaci. V rychle se měnícím a dynamickém trhu se smitio neustále rozvíjelo a přizpůsobovalo se novým potřebám a trendům. Postupně rostlo a reagovalo na výzvy trhu, až dosáhlo své současné podoby jako komplexní služby pro nábor, včetně recruitmentu.

Smitio vychází ze zkušeností a potřeb IT komunity a spojuje je s projektovými týmy. Jeho vývoj je důkazem toho, jak se dokáže adaptovat a inovovat v souladu s potřebami a dynamikou trhu. Smitio je nejen prostředkem pro efektivní nábor IT specialistů, ale také platformou, která posiluje propojení a spolupráci mezi jednotlivci a týmy v oblasti IT.

 

Společnost Wilo upozorňuje na důležitost revize čerpadel před sezónou chlazení

S příchodem chladicí sezóny nabývá na významu zajištění maximálního výkonu oběhových čerpadel, a to jak v domácnostech, tak v komerčních objektech. Pravidelná údržba a odborné revize těchto zařízení hrají klíčovou roli nejen při prodloužení jejich životnosti, ale také při snižování energetické náročnosti, což se pozitivně odráží na provozních nákladech. Společnost Wilo, lídr v oblasti výroby čerpadel a čerpacích systémů, opakovaně zdůrazňuje nezbytnost pravidelných kontrol. Ty jsou zásadní pro zajištění efektivního, spolehlivého a nepřetržitého provozu čerpadel nejen před začátkem topné sezóny, ale také v rámci příprav na teplé měsíce.

„Pravidelná kontrola čerpadel, ideálně alespoň dvakrát ročně, je klíčem k prevenci celé řady možných problémů. Nejvhodnějšími termíny jsou období před začátkem zimní sezóny a následně před zahájením chladicí sezóny. Tento preventivní přístup umožňuje včas odhalit počínající mechanické opotřebení, pokles účinnosti nebo jiné abnormality, které mohou negativně ovlivnit provoz čerpadel – například zvýšenou hlučnost, nadměrné vibrace a další potíže,“ doporučuje Otakar Pump, servisní manažer společnosti Wilo CS. S ohledem na náročné podmínky, které horké měsíce na čerpací techniku kladou, by majitelé a správci nemovitostí neměli revize čerpadel před letní sezónou opomíjet.

Hlavní přínosy údržby čerpadel před chladicí sezónou

Zajištění optimálního chlazení Správně fungující čerpadla jsou klíčová pro udržení stabilní teploty v interiérech. Revize před sezónou zajistí, že chladicí systémy budou pracovat efektivně a spolehlivě, což je během horkých měsíců nezbytné.
Nižší spotřeba energie během intenzivního provozu Během chladicí sezóny jsou čerpadla často v nepřetržitém provozu. Revize a zajištění optimální funkčnosti tak pomůže snížit jejich energetickou náročnost, což majitelé a správci nemovitostí ocení zejména při vysokém zatížení.
Prevence přehřívání systému Zvýšený provoz může vést k jejich přetížení. Revize pomůže odhalit a vyřešit problémy, které by mohly způsobit přehřívání nebo neefektivní chlazení.
Efektivní odvod tepla Je nutné, aby čerpadla podílející se na odvodu tepla, například v klimatizačních systémech, byla v perfektním stavu. Údržba zajistí, že budou správně odvádět přebytečné teplo a neomezí výkon systému.
Minimalizace rizika výpadků Právě v období velkého zatížení jsou čerpadla nejvíce namáhána. Preventivní údržba snižuje riziko nečekaných poruch, což zajišťuje nepřerušené chlazení i během nejteplejších dnů.
Zajištění komfortu v interiéru Pouze správně udržovaná čerpadla mohou zajistit stabilní a efektivní chlazení, a vytvářet tak pohodlí pro obyvatele.

Kromě zmíněných výhod přináší správná údržba, zahrnující nejen pravidelné kontroly, ale rovněž servisní zásahy včetně čištění, výměny opotřebovaných dílů, kontroly parametrů či aktualizaci softwaru, i další, dlouhodobé benefity. Například životnost čerpadel dokáže dle odborníků ze společnosti Wilo prodloužit až o desítky procent a významně snižuje také provozní náklady. Pravidelně servisovaná čerpadla totiž mohou spotřebovat v průměru o 30 % méně energie oproti zařízením bez odpovídající údržby. „V případě, že jsou čerpadla již zastaralá, může být jejich spotřeba energie dokonce až o 80 % vyšší než u moderních typů. To má, kromě větší finanční zátěže pro majitele, mimo jiné přímý negativní dopad na životní prostředí. Vzhledem k vyšší spotřebě energie u těchto čerpadel dochází rovněž ke značnému zvýšení produkce emisí CO₂. Pravidelná údržba je tedy rovněž účinným způsobem, jak můžeme dosluhující a již neefektivní čerpadla odhalit,“ uzavírá Pump.

O společnosti Wilo:

Wilo je nadnárodní technologická skupina, která patří k předním světovým výrobcům čerpadel a čerpacích systémů pro zařízení budov, vodní hospodářství a průmyslový sektor. Společnost byla založena roku 1872 v Dortmundu, v průběhu své dlouhé a úspěšné historie se rozvinula do podoby významného globálního hráče. V současnosti zaměstnává více než 8 200 lidí po celém světě. Skupina Wilo věnuje zvláštní pozornost globálním trendům jako je urbanizace, změna klimatu, řešení nedostatku vody a zvýšení energetické soběstačnosti, stejně jako technologickému pokroku a digitalizaci. Wilo je členem České rady pro šetrné budovy, která se zaměřuje na snižování negativních dopadů budov na životní prostředí.

Benefit budoucnosti? Prevence! Zdravotní benefity využívá 42 % zaměstnanců

Dalších bezmála 40 % Čechů by si podle březnového průzkumu Edenred mezi dvěma tisíci zaměstnanců přálo, aby je zaměstnavatel do své nabídky zařadil. Zdraví zaměstnanců se proto stává pro firmy prioritou. Od letošního roku to reflektuje i nová legislativa, v rámci které vznikla samostatná kategorie zdravotních benefitů. Kromě fyzioterapie, psychologického poradenství či dentální hygieny je možné tyto benefity uplatnit i na zdravotnické prostředky a léky na předpis. Lze je využít také ve prospěch rodiny – podle průzkumu tak činí více než 65 % zaměstnanců.

Od letošního roku zaměstnanci čerpají benefity podle nového rozdělení na dvě samostatné kategorie – volnočasové a zdravotní. Ačkoliv výčet služeb, které lze tímto způsobem hradit, zůstává stejný, mění se limity pro daňovou osvoboditelnost a pravidla jejich čerpání. Podle nejnovějšího průzkumu, který provedla společnost Edenred mezi více než 2000 zaměstnanci[1], využívá zdravotní benefity buď pravidelně nebo příležitostně téměř 42 % z nich. Dalších 38,8 % respondentů by je uvítalo, ale zaměstnavatel jim možnost čerpání zatím neumožňuje.

Z výsledků je zřejmé, že zdravotní benefity přicházejí na trh v době, kdy s nimi souzní reálné potřeby zaměstnanců. „Téma zdraví, včetně toho duševního, získává v pracovním prostředí čím dál větší důležitost napříč generacemi. V průzkumu označilo péči o zdraví za důležitou 40 % zaměstnanců, nejčastěji ve střední generaci. Téměř 30 % pak vyjádřilo zájem o příspěvky na duševní zdraví, především mezi mladšími ročníky,“ říká Aneta Martišková, specialistka na firemní benefity. „Výsledky průzkumu potvrzují rostoucí zájem o oblast zdravotní prevence. Legislativní vymezení zdravotních benefitů zaměstnavatelé vnímají jako skvělý krok, který zaměstnancům přináší větší prostor a výrazně zjednodušuje čerpání,“ dodává.

Zdravotní benefity jsou nově daňově osvobozeny až do výše průměrné mzdy, v roce 2025 se jedná o částku do 46 557 Kč. Tento limit zahrnuje pořízení zboží nebo služby zdravotního, léčebného, hygienického a obdobného charakteru od zdravotnických zařízení nebo pořízení zdravotnických prostředků na lékařský předpis.

Zdravotní benefity jako nástroj prevence

Zdravotní benefity dnes zaměstnanci nevnímají pouze jako příjemný nadstandard, ale především jako reálnou pomoc v každodenním životě. Umožňují jim řešit péči o zdraví včas – například formou příspěvků na fyzioterapii, psychologické konzultace, online terapie nebo očkování proti chřipce a žloutence. Často je využívají také na nákup vitamínů či zdravotnických pomůcek, jako jsou brýle nebo kontaktní čočky. Kromě toho lze ze zdravotních benefitů hradit i léky a prostředky předepsané lékařem.

„V Lékárna.cz dbáme na to, aby bylo možné benefity využít výhradně na produkty s jasným zdravotním přínosem – například na léky, doplňky stravy, zdravotnické pomůcky nebo zdravé potraviny, jako jsou bezlepkové produkty. Nabízíme také zdravotní služby – laboratorní vyšetření a lékový audit, které je možné rovněž hradit zdravotními benefity. Tyto služby přispívají k prevenci a jsou exkluzivní, v běžné nabídce benefitních programů je jinde zákazník nenajde,“ říká Marek Hochmann, šéf marketingu Lékárna.cz.

A na jaké produkty využívají Češi příspěvek nejčastěji? „Od začátku roku 2025 sledujeme zvýšený zájem o volně prodejné léky proti bolesti, léky na nachlazení a rýmu, ale také o zubní kartáčky, ústní vody a zdravé potraviny. Roste také využívání benefitů na doplňky stravy zaměřené na podporu krásy, jako jsou vitamíny pro zdravou pleť, vlasy a nehty,“ doplňuje Hochmann za Lékárna.cz.

Zdravotní benefity navíc zaměstnanci často nevyužívají jen pro sebe. Téměř 20 % zaměstnanců benefity velmi často uplatňuje ve prospěch svých blízkých. Dalších 27,3 % tak činí alespoň občas. Nejčastěji jsou benefity uplatňovány ve prospěch rodinných příslušníků – dětí, partnerů nebo seniorů v domácnosti. Zaměstnanci tak díky benefitům pokrývají nejen vlastní potřeby, ale i potřeby celé domácnosti, což zvyšuje jejich reálný dopad. V tomto ohledu se zájem zaměstnanců přirozeně potkává se zájmem firem – zdravý a spokojený zaměstnanec je pro ně dlouhodobým přínosem a úsporou.

Pozor na správné zařazení benefitů!

Ne každá služba nebo produkt, který souvisí se zdravým životním stylem, automaticky spadá do kategorie zdravotních benefitů. „Klíčové je, aby šlo o produkt či službu, na kterou lékař vystavil předpis. Zdravotním benefitem mohou být také služby poskytované zdravotnickými zařízeními – ty lze dohledat například v národním registru poskytovatelů zdravotních služeb. Ostatní služby mohou spadat do kategorie volnočasových benefitů, pro které platí osvobození od daně pro zaměstnavatele až do výše 23 278,50 Kč,“ říká Martišková a dodává, že rozlišování mezi zdravotním a volnočasovým benefitem je vhodné konzultovat například s daňovým poradcem.

Benefitní společnosti navíc v rámci své sítě poskytovatelů služby a produkty automaticky třídí do odpovídajících kategorií. Například Edenred ke své benefitní kartě přidá novou digitální peněženku určenou pro zdravotní benefity, vedle již existujících pro stravování a volný čas. Díky tomu bude vše na jedné kartě, která bude schopna automaticky hlídat samostatný limit pro všechny tři kategorie benefitů.

O společnosti Edenred CZ

Edenred je přední digitální platformou pro služby a platby a také každodenním společníkem zaměstnanců spojujícím přes 60 milionů uživatelů a více než 2 miliony partnerských provozoven ve 45 zemích prostřednictvím 1 milionu firemních klientů.

Edenred nabízí specifická platební řešení pro konkrétní použití zaměřená na stravování (příspěvek na stravování), engagement (dárkové karty, platformy pro zapojení zaměstnanců), mobilitu (multienergetická řešení, včetně nabíjení EV, údržba, mýtné či parkovné) a firemní platby (virtuální karty).

V souladu se záměrem skupiny „Enrich connections. For good“ umožňují tato řešení zlepšovat pohodu a kupní sílu uživatelů. Zlepšují i atraktivitu a efektivitu společností, oživují trh práce a místní ekonomiku. Rovněž podporují přístup ke zdravější stravě, produktům šetrnějším k životnímu prostředí a udržitelnější mobilitě.

12 000 zaměstnanců společnosti Edenred usiluje o to, aby se svět práce stal propojeným ekosystémem, který je každým dnem bezpečnější, efektivnější a zodpovědnější.

V roce 2024 skupina díky svým globálním technologickým aktivům spravovala obchodní objem téměř 45 miliard EUR, a to především prostřednictvím mobilních aplikací, online platforem a karet.

Edenred je zapsán na burze cenných papírů Euronext v Paříži a je součástí indexů CAC 40, CAC 40 ESG, CAC Large 60, Euronext 100, Euronext Tech Leaders, FTSE4Good, DJSI Europe Index, DJSI World Index a MSCI Europe.

Značky a loga uvedená a použitá v této tiskové zprávě jsou ochrannými známkami registrovanými společností EDENRED S.E., jejími dceřinými společnostmi nebo třetími stranami. Bez písemného souhlasu svého vlastníka je nelze použít ke komerčním účelům.

  1. Průzkum Preference různých generací při výběru zaměstnaneckých benefitů probíhal od 17. února do 10. března 2025 na vzorku 2051 respondentů z řad držitelů karet Edenred.

 

Canon získal ocenění EcoVadis Platinum

Ocenění za vynikající výsledky v oblastech životního prostředí, pracovních a lidských práv, etiky a udržitelného nákupu

Praha, 5. dubna 2025 – Společnost Canon oznámila, že za své aktivity v oblasti udržitelnosti získala prestižní ocenění EcoVadis Platinum od globální agentury pro hodnocení udržitelnosti EcoVadis. Toto významné ocenění řadí Canon mezi 1 % nejlépe hodnocených společností na světě.

Canon dosáhl úrovně Platinum poprvé ve své historii, což potvrzuje jeho odhodlání k udržitelnému rozvoji a jeho roli lídra v oboru. Povýšení na úroveň Platinum následovalo po nedávném přehodnocení výsledků společnosti. Celkové skóre Canon v hodnocení EcoVadis vzrostlo z 81 % na 85 %, což odráží její trvalou snahu o zlepšování environmentálního, sociálního a etického výkonu.

Silné výsledky společnosti Canon v klíčových hodnoticích oblastech EcoVadis podtrhují její komplexní přístup k udržitelnosti:

  • Životní prostředí: Canon získal skóre 90/100 za svou environmentální politiku a výkonnost, což odráží jeho závazek k udržitelnému designu produktů, energetické účinnosti a podpoře cirkulárního hospodářství.
  • Pracovní a lidská práva: Canon dosáhl skóre 82/100 za oblast pracovních a lidských práv, což potvrzuje jeho snahu o spravedlivé pracovní podmínky, rozmanitost a inkluzi.

Etika: Canon obdržel skóre 84/100 za svůj etický výkon, což odráží jeho závazek k etickému podnikání, transparentnosti a opatřením proti korupci.

Udržitelný nákup: Canon získal skóre 82/100 za oblast udržitelného nákupu, což potvrzuje jeho odpovědný přístup k výběru dodavatelů, spolupráci s partnery a důslednou kontrolu původu surovin.

„Jsme nesmírně hrdí na získání ocenění EcoVadis Platinum,“ uvedl Peter Bragg, ředitel pro udržitelnost a vztahy s veřejnou správou ve společnosti Canon EMEA. „Toto uznání potvrzuje náš dlouhodobý závazek k udržitelnému podnikání a naše nepřetržité úsilí o zlepšování dopadů na životní prostředí a společnost. Získání statusu Platinum a zařazení mezi 1 % nejlépe hodnocených organizací nás bude i nadále motivovat k intenzivnímu zaměření na udržitelnost.“

Také česká pobočka Canon se dlouhodobě věnuje environmentálním projektům a osvětě. V dubnu 2025 proběhl EKO TÝDEN, zaměřený na sběr vysloužilých elektrospotřebičů, vzdělávání v oblasti recyklace a principů cirkulární ekonomiky. Zaměstnanci nasbírali více než 430 kg elektroodpadu.

Kromě toho se pražská pobočka věnuje iniciativám jako Ukliďme Česko. Nově také odstartovala interní kampaň Think. Save energy., jejímž cílem je snížit spotřebu energií například vypínáním klimatizací a osvětlení.

„Tyto aktivity podtrhují hluboký závazek české pobočky nejen k ochraně životního prostředí, ale také k naplňování principů ESG, které jsou standardem odpovědného podnikání.“ doplňuje Jitka Štědroňová, DEI (Diversity, Equity and Inclusion) Lead společnosti Canon.

Více o přístupu společnosti Canon k udržitelnosti najdete v její každoroční Zprávě o udržitelnosti https://global.canon/en/sustainability/report/

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13.200 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

www.canon-europe.com

Analýza Fortinet: Počet kybernetických útoků roste rekordní rychlostí kvůli hackerům, kteří využívají umělou inteligenci a další nové techniky

PRAHA, ČR / SUNNYVALE, Kalifornie, 5. květen 2025 — Společnost Fortinet, světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a průkopník konvergence sítí a zabezpečení, zveřejnila analýzu laboratoří FortiGuard Labs 2025 Global Threat Landscape Report. Nejnovější výroční zpráva je přehledem hrozeb a trendů roku 2024, včetně komplexní analýzy taktik používaných při kybernetických útocích. Data odhalují, že hackeři stále více využívají automatizaci, komoditizované nástroje a umělou inteligenci (AI) k systematickému oslabování klasických obranných praktik.

„Nejnovější zpráva Global Threat Landscape Report jasně ukazuje, že kyberzločinci zrychlují svá úsilí a využívají umělou inteligenci a automatizaci k operacím v nebývalé rychlosti a rozsahu,“ říká Derek Manky, hlavní bezpečnostní stratég a globální viceprezident Threat Intelligence ve FortiGuard Labs společnosti Fortinet. „Tradiční bezpečnostní postupy už nestačí. Organizace musí přejít na proaktivní obrannou strategii založenou na umělé inteligenci, nulové důvěryhodnosti a nepřetržitému managementu vystavení hrozbám, aby si udržely náskok před dnešním rychle se vyvíjejícím prostředím hrozeb.“

Mezi hlavní zjištění zprávy FortiGuard Labs Global Threat Landscape Report patří:

  • Automatizované skenování dosahuje rekordních hodnot, útočníci tak brzy identifikují odhalené cíle. Aby kyberzločinci využili nově objevených zranitelností, nasazují automatizované skenování v globálním měřítku. Aktivní skenování v kyberprostoru dosáhlo v roce 2024 bezprecedentní úrovně a meziročně celosvětově vzrostlo o 16,7 %, což poukazuje na sofistikované a masivní shromažďování informací o odhalené digitální infrastruktuře. Laboratoře FortiGuard Labs zaznamenaly miliardy skenů každý měsíc, což odpovídá 36 tisícům skenů za sekundu.
  • Darknet umožňuje snadný přístup k „balíčkům“ pro zneužití. V roce 2024 fungovala kyberzločinecká fóra stále více jako sofistikovaná tržiště pro kity pro zneužití, přičemž do Národní databáze zranitelností přibylo více než 40 000 nových zranitelností, což představuje 39% nárůst oproti roku 2023. Laboratoře FortiGuard Labs navíc v uplynulém roce zaznamenaly 500% nárůst počtu záznamů dostupných ze systémů napadených malwarem infostealer, přičemž na těchto undergroundových fórech bylo sdíleno 1,7 miliardy ukradených pověření.
  • Kybernetická kriminalita založená na AI se rychle rozšiřuje. Hrozby využívají umělou inteligenci ke zvýšení realističnosti phishingu a obcházení tradičních bezpečnostních kontrol, čímž se kybernetické útoky stávají efektivnějšími a obtížněji odhalitelnými.
  • Zintenzivňují se cílené útoky na kritická odvětví. Odvětví jako výroba, zdravotnictví a finanční služby nadále zažívají nárůst kybernetických útoků šitých na míru, přičemž protivníci nasazují zneužití specifická pro dané odvětví. V roce 2024 byly nejčastějšími cíli útoků výrobní sektory (17 %), služby (11 %), stavebnictví (9 %) a maloobchod (9 %).
  • Bezpečnostní rizika v oblasti cloudu a internetu věcí (IoT) se stupňují. Cloudová prostředí jsou i nadále nejčastějším cílem, přičemž protivníci využívají přetrvávajících slabin, jako jsou otevřené úložné buffery, příliš autorizované identity a špatně nakonfigurované služby. V 70 % pozorovaných incidentů získali útočníci přístup prostřednictvím přihlašovacích údajů z neznámých zeměpisných oblastí, což zdůrazňuje zásadní roli monitorování identit při obraně cloudu.
  • Pověření jsou měnou kybernetické kriminality. V roce 2024 sdíleli kyberzločinci na undergroundových fórech více než 100 miliard kompromitovaných záznamů, což představuje meziroční nárůst o 42 %, a to zejména kvůli kombinovaným seznamům obsahujících ukradená uživatelská jména, hesla a e-mailové adresy. Více než polovina příspěvků na darknetu se týkala uniklých databází, což útočníkům umožnilo automatizovat útoky na zneužití pověření ve velkém měřítku.

Posílení kybernetické obrany proti novým hrozbám

Zpráva Global Threat Landscape Report společnosti Fortinet poskytuje bohaté podrobnosti o nejnovějších taktikách a technikách útočníků a zároveň přináší doporučení a využitelné poznatky. Letos obsahuje i Příručku CISO pro obranu proti útočníkům, která upozorňuje na několik strategických oblastí, na které je třeba se zaměřit:

  • Přechod od tradiční detekce hrozeb k průběžné správě vystavení hrozbám: Tento proaktivní přístup klade důraz na nepřetržitou správu útoků, napodobování chování protivníka, stanovení priorit nápravy na základě rizik a automatizaci detekce a obranných reakcí.
  • Simulace reálných útoků: Cvičení s napodobením protivníka, metoda červeného a fialového týmu a využití MITRE ATT&CK k testování obrany proti hrozbám jako je ransomware a špionážní kampaně.
  • Snížení vystavení povrchu útoku: Nasazení nástrojů pro správu oblasti útoku (ASM) k odhalení uniklých prostředků, pověření a zneužitelných zranitelností a zároveň průběžné sledování darknetových fór s novými hrozbami.
  • Prioritizace vysoce rizikových zranitelností: Náprava zranitelností, o kterých aktivně diskutují skupiny kyberzločinců, a využití rámce pro stanovení priorit na základě rizik, jako jsou EPSS a CVSS, pro efektivní správu záplat.
  • Využití informací z darknetu: Monitorování darknetových tržišť pro nově vznikající ransomwarové služby a sledování hacktivistických snah s cílem preventivně zmírnit hrozby jako jsou útoky DDoS a poškozování webu.

O společnosti Fortinet

Fortinet je hnací silou vývoje kybernetické bezpečnosti a konvergence síťových a bezpečnostních technologií. Jejím posláním je zabezpečit uživatele, zařízení a data na všech místech. Poskytuje tak kybernetickou bezpečnost všude tam, kde ji uživatelé potřebují, a to díky nejrozsáhlejšímu a nejucelenějšímu portfoliu řešení zahrnujícímu více než 50 produktů podnikové třídy. Řešením společnosti Fortinet, která patří k nejrozšířenějším, nejčastěji patentovaným a nejlépe ověřeným na trhu, důvěřuje přes půl milionu zákazníků. Fortinet Training Institute, jeden z největších a nejširších školicích programů v oboru, se snaží všem zpřístupnit vzdělání v oblasti kybernetické bezpečnosti a nové kariérní příležitosti. Spolupráce s respektovanými organizacemi z veřejného i soukromého sektoru, včetně CERT, vládních subjektů a akademické obce, je základním aspektem závazku společnosti Fortinet zvyšovat kybernetickou odolnost v celosvětovém měřítku. FortiGuard Labs, elitní výzkumná organizace společnosti Fortinet, vyvíjí a využívá špičkové technologie strojového učení a umělé inteligence s cílem poskytovat zákazníkům včasnou konzistentní ochranu nejvyšší úrovně spolu s informacemi o hrozbách, na něž mohou okamžitě reagovat. Další informace naleznete na stránkách https://www.fortinet.com, v blogu společnosti Fortinet a na stránkách laboratoří FortiGuard Labs.

Vyhledávání a nakupování s umělou inteligencí: Visa představuje novou éru obchodu

  • Visa spolupracuje se společnostmi jako Anthropic, IBM, Microsoft, Mistral AI, OpenAI, Perplexity, Samsung, Stripe a dalšími.
  • Díky umělé inteligenci budou nákupy osobnější, bezpečnější a pohodlnější.

San Francisco/Praha, 5. května 2025 – Umělá inteligence zásadně mění způsob, jakým lidé nakupují a platí. Společnost Visa propojuje sílu své globální sítě s desítkami let zkušeností, aby do světa obchodování s využitím AI přinesla důvěru a bezpečnost. Během Visa Global Product Drop ve středu představila službu Visa Intelligent Commerce, která umožňuje agentům s umělou inteligencí vyhledávat, vybírat i nakupovat zboží. Tato průlomová iniciativa otevírá platební síť Visa vývojářům a inženýrům, kteří vytvářejí základní AI agenty měnící způsob, jakým obchodujeme.

„Brzy budou za lidi zboží procházet, vybírat, nakupovat a spravovat právě agenti s umělou inteligencí,“ uvedl Jack Forestell, ředitel pro produkty a strategii společnosti Visa. „Těmto agentům budou muset při platbách důvěřovat nejen uživatelé, ale i banky a prodejci.“

„Stejně jako jsme přešli od fyzických obchodů k online nakupování a poté k mobilním platbám, i nyní nastavuje Visa nový standard – tentokrát pro éru obchodování s využitím AI,“ dodává Forestell. „Díky Visa Intelligent Commerce budou moci AI agenti nakupovat jménem spotřebitelů na základě jejich preferencí. Spotřebitel si nastaví limity – a Visa se postará o zbytek.“

Budování důvěryhodné budoucnosti s AI

V blízké budoucnosti se lidé budou na umělou inteligenci obracet nejen při hledání ideálního svetru, plánování dovolené nebo plnění nákupního seznamu, ale i při samotném placení. Visa chce tyto transakce zjednodušit a učinit je maximálně bezpečné a důvěryhodné.

Visa Intelligent Commerce vychází ze zkušeností s AI a strojovým učením, které společnost buduje více než 30 let. Tyto technologie dnes pomáhají efektivně řídit rizika i podvody a umožňují bezpečné a spolehlivé platby.

Díky partnerství s lídry v oblasti umělé inteligence – jako jsou Anthropic, IBM, Microsoft, Mistral AI, OpenAI, Perplexity, Samsung, Stripe a další – přináší Visa personalizované a bezpečné obchodování s AI v celosvětovém měřítku.

„Spolupracujeme s těmi, kdo určují směr vývoje AI, abychom podpořili bezpečné způsoby placení a důvěryhodnost platforem s umělou inteligencí,“ doplnil Forestell. „S našimi partnery naplno využíváme potenciál AI k transformaci obchodu, plateb i podnikání.“

Posílení spotřebitelů, obchodníků i vývojářů

Visa proměňuje dnes ještě futuristické obchodování s AI v bezproblémovou, personalizovanou a bezpečnou zkušenost – jak pro spotřebitele, tak pro obchodníky.

Služba Visa Intelligent Commerce nabízí vývojářům sadu integrovaných rozhraní API a komerční partnerský program pro AI platformy, který jim umožní nasazení obchodních funkcí Visa ve velkém měřítku.

Visa Intelligent Commerce zahrnuje:

  • Karty připravené na AI
    Tokenizovaná digitální pověření nahrazují údaje o kartě a zvyšují bezpečnost. Umožňují ověření totožnosti a potvrzují, že AI agent jedná se souhlasem spotřebitele. Pouze spotřebitel rozhoduje, co má agent dělat a kdy má aktivovat platební údaje.
  • Personalizaci na bázi AI
    Spotřebitel má nákupní proces plně pod kontrolou. Pokud udělí souhlas, může sdílet základní informace o svých útratách, aby se zlepšila výkonnost agentů a zpřesnila doporučení.
  • Jednoduché a bezpečné AI platby
    Spotřebitel si snadno nastaví výdajové limity a podmínky. V reálném čase jsou navíc se společností Visa sdíleny obchodní signály, což umožňuje kontrolu transakcí a usnadňuje řešení případných sporů.

Platební technologie společnosti Visa – včetně tokenizace a autentizačních API – zajišťují bezpečné a plynulé transakce i ve světě řízeném AI. Společnost využívá své rozsáhlé zkušenosti s bojem proti podvodům a silnou datovou platformu, aby vytvořila bezpečné prostředí pro nástup nové éry obchodování: Visa Intelligent Commerce.

Více informací najdete na: visa.com/intelligentcommerce

O společnosti

Visa (NYSE: V) je světovým lídrem v oblasti digitálních plateb, který usnadňuje transakce mezi spotřebiteli, obchodníky, finančními institucemi a vládními subjekty ve více než 200 zemích a teritoriích. Naším posláním je propojovat svět prostřednictvím nejinovativnější, nejpohodlnější, nejspolehlivější a nejbezpečnější platební sítě, která umožňuje jednotlivcům, podnikům a ekonomikám prosperovat. Věříme, že ekonomiky, které zahrnují všechny a všude, povznášejí všechny a všude, a přístup považujeme za základ budoucího pohybu peněz. Více informací se dozvíte na stránkách Visa.com.

Ohromný skok pro český internet: Vodafone přináší rychlost 2 Gb/s nejvíce domácnostem v Česku. A jen za 299 korun

Společnost Vodafone opět významně zrychlila svou pevnou síť a je tak nejdostupnějším poskytovatelem superrychlého internetu v České republice. Po modernizaci nyní nabízí rychlost stahování až 2 Gb/s v daných lokalitách a zároveň se prudce zrychlilo i nahrávání dat, upload narostl až 8krát. Všechny rychlosti, včetně té absolutně nejvyšší, lze přitom získat na první rok za pouhých 299 korun měsíčně. Navíc startují hned dvě kampaně.

Před třemi lety oznámil Vodafone miliardové investice do své pevné sítě a nyní se podařilo dosáhnout jednoho z důležitých milníků. Dosud firma nabízela a nabízí gigabitovou rychlost připojení ve vlastní síti více než 1,6 milionu domácností a firem. Nově je v modernizovaných lokalitách pro více než 600 tisíc domácností a firem dostupná dokonce dvojnásobná rychlost, tedy 2 Gb/s.

„Vodafone je dnes nejdostupnější poskytovatel superrychlého internetu v Česku. Nikdo jiný nenabízí zákazníkům více dvougigabitových, ale ani gigabitových přípojek. Naše průměrně dostupná rychlost v síti nyní vzrostla na zcela bezkonkurenčních 1300 megabitů za sekundu, to je číslo, kterému nemůže na českém trhu s pevným internetem žádný z velkých hráčů konkurovat,“ říká Miroslav Bula, viceprezident Vodafonu pro sítě.

„Číslem 600 tisíc modernizovaných přípojek ale rozhodně nekončíme, do pěti let chceme mít modernizovanou celou síť, tedy 1,6 milionu přípojek,“ doplňuje Miroslav Bula.

Modernizací sítě se přitom dostávají vyšší rychlosti domů k zákazníkům bez potřeby vrtání a jiných nepříjemných zásahů.

Na první rok jen za 299 korun měsíčně

Nový internetový tarif s rychlostí stahování 2000 Mb/s a odesílání dat 400 Mb/s stojí po dobu prvního roku 299 korun měsíčně a tato promo cena se týká i nižších rychlostí. Upload se ostatně zrychluje i u ostatních tarifů. Ověřit si rychlost připojení na konkrétní adrese lze na webu www.vodafone.cz/internet. Pro špičkové připojení přidává Vodafone do nabídky i nový modem FRITZ!Box 6690 renomovaného německého výrobce AVM, měsíční pronájem zařízení stojí 120 korun.

Dvougigabitová rychlost internetu je skvělá pro ty nejnáročnější online aktivity nebo chvíle, kdy se k internetu připojují členové rodiny současně. Stejně tak pro streamování v nejvyšší kvalitě.

Kromě tarifů pro domácnosti jsou připravené speciální tarify pro firmy, ty samozřejmě mohou potřebovat online připojení pro opravdu vysoký objem dat. Firemní tarify mají navíc licenci kyberbezpečnostní ochrany Cyberwall a pevnou IP adresu v ceně, což znamená lepší zabezpečení a stabilitu připojení. Firemní tarify jsou u větších zákazníků přizpůsobeny konkrétním potřebám každé firmy a cena se stanovuje individuálně podle požadavků zákazníka.

Startuje brandová platforma GIGA síť pro život

Naším dlouhodobým cílem je změnit způsob, jak lidé vnímají síť. Aby ji chápali nejen jako technologii, ale jako spolehlivou součást jejich každodenního života. Naše GIGA síť rodinám kryje záda jak ve chvílích zábavy, třeba při sdílení videí a společném hraní her, tak i v náročnějších životních situacích, kdy jde o práci, učení, zdravotní péči nebo přístup k tísňovým službám. A právě proto přicházíme s novou brandovou platformou „GIGA síť pro život“, kterou uvádíme hned dvěma paralelními kampaněmi.

První z nich, čistě brandová, vypráví příběh mladé rodiny, od narození syna až po jeho dospělost a ukazuje, že spolehlivá síť jim může být oporou v každém okamžiku.

Druhá kampaň pak staví na technologické síle Vodafone GIGA sítě. Raketové zrychlení fixního internetu na dvougigabitovou rychlost znamená, že domácí připojení zvládne víc než kdy dřív.

V centru dění je tentokrát maminka a její tři teenageři, kteří doma každý den testují limity připojení naplno. Jeden má online zkoušku s kapelou, druhý hraje hru, třetí sleduje film, a navíc všichni v jednu chvíli. Podobnou situaci zná téměř každá rodina, potřebuje internet, který zvládne všechno. A právě v takové domácnosti se ukáže, jak důležitá je silná a stabilní síť.

„V GIGA síti jsme internet doslova napumpovali raketovou rychlostí. Protože víme, že když doma běží všechno na plné obrátky, od videohovorů přes gaming až po filmové večery, síť nesmí být brzda. Rodiny dnes žijí online, a my jim chceme dát síť, na kterou se můžou kdykoliv spolehnout,“ říká Doğu Kir, viceprezident pro spotřebitelský segment.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě a Africe. Poskytujeme mobilní a pevné služby více než 300 milionům zákazníků v 15 zemích a v dalších téměř 50 zemích spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. Máme jednu z největších platforem internetu věcí na světě. V Africe obsluhují naše finanční technologické nástroje 80 milionů zákazníků v sedmi zemích – spravují tak více transakcí než kterýkoli jiný poskytovatel.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Vodafone měl v roce 2024 nejlepší mobilní datovou síť v ČR, a to podle měření nezávislé německé společnosti umlaut.

Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů ve všech evropských zemích i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Doogee uvádí T40 VIP, všestranný tablet s kompletním příslušenstvím

Společnost Doogee uvedla na český a slovenský trh svůj první letošní tablet. Model T40 VIP je všestranné zařízení s 11“ displejem, které svým uživatelům poslouží pro práci i zábavu a přímo v balení nabídne kompletní výbavu příslušenství včetně klávesnice, myši, dotykového pera a pouzdra.

24. 4. 2024, Praha – Společnost Doogee uvedla na český a slovenský trh tablet Doogee T40 VIP, který cílí na uživatele hledající elegantní, výkonné a praktické zařízení pro každodenní práci i zábavu. Stylový tablet přichází s hladkým moderním designem v šedé barvě, bohatou výbavou a skvělým poměrem ceny a výkonu.

Dominantou přední strany je 11“ IPS displej s rozlišením 1600 × 2560 px, který poslouží pro všechny běžné zábavní i pracovní činnosti. Elegantní tělo s tloušťkou pouhých 7,6 mm a hmotností 540 gramů zajišťuje pohodlné používání i na cestách.

O plynulý chod systému Android 14 se stará osmijádrový procesor MediaTek Helio G99, kterému sekunduje 8 GB operační paměti s možností dočasného rozšíření o dalších 12 GB vRAM. Velkorysé interní úložiště o kapacitě 512 GB nabízí prostor i pro náročnější uživatele, přičemž podporuje rozšíření pomocí microSD karty až o 2 TB.

Fotografické výbava zahrnuje 16Mpx zadní snímač pro běžné focení nebo skenování dokumentů a 8Mpx přední kameru vhodnou zejména pro videohovory či selfie. O výdrž se stará velká baterie s kapacitou 8 580 mAh, která tabletu zajistí dlouhé hodiny provozu bez nutnosti dobíjení.

Mezi další výbavu patří podpora LTE konektivity, Wi-Fi 5 a Bluetooth 5.0, klasický 3,5mm audio konektor pro sluchátka. Nechybí ani široká podpora navigačních systémů GPS, Galileo, GLONASS a Beidou, která z tabletu činí praktického společníka i při cestování.

Aby uživatelé mohli tablet začít využívat naplno ihned po rozbalení, Doogee T40 VIP přichází s bohatou výbavou přímo v krabici – součástí příslušenství je praktická bezdrátová myš s klávesnicí, dotykové pero i ochranné pouzdro.

Technické parametry Doogee T40 VIP LTE

  • Rozměry a hmotnost: 256 x 168 x 7,6 mm; 540 g
  • Operační systém: Android 14
  • Displej: 11“, IPS, 1600 x 2560 px
  • Procesor: MediaTek Helio G99
  • RAM: 8 GB + 12 GB vRAM
  • Úložiště: 512 GB + možnost rozšíření až o 2TB microSD kartu
  • Zadní fotoaparát: 16 Mpx
  • Přední kamera; 8 Mpx
  • Konektivita: 2x nano SIM nebo 1x nano SIM + MicroSD, LTE, Wi-Fi 5, Bluetooth 5.0, USB-C, 3,5mm jack, OTG, FM
  • Navigace: GPS, Galileo, GLONASS, Beidou
  • Baterie a nabíjení: 8 580 mAh, 18 W
  • Další výbava: kompas, akcelerometr, světelný senzor, senzor přiblížení, Hallův senzor

Dostupnost a cena

Tablet Doogee T40 VIP je na českém a slovenském trhu již dostupný za doporučenou maloobchodní cenu 7 590 / 303 €.

O Doogee

Doogee je přední světová značka specializující se na navrhování a výrobu inovativních odolných smartphonů a odolných tabletů, chytrých telefonů a chytrých tabletů. Díky silnému závazku, který si společnost stanovila směrem ke kvalitě, inovacím a spokojenosti zákazníků, neustále posouvá hranice technologií a poskytuje produkty celosvětově. Společnost Doogee se zaměřuje na spokojenost zákazníků a špičkové technologie a jejím cílem je umožnit svým uživatelům neohroženě objevovat svět.

Pro více informací navštivte naše webové stránky nebo nás sledujte na Facebooku a Instagramu.

Revolut spouští mobilní tarify, které přímo konkurují tradičním mobilním operátorům

  • Nové mobilní tarify Revolut Mobile Plans nabídnou neomezené SMS, hovory a domácí data, k tomu také štědrý roamingový limit 40 GB v rámci EU – a to vše bez pevných závazků.
  • Zákazníci se mohou přihlásit na čekací listinu, aby získali přednostní přístup a zavaděcí měsíční tarif 12,50 EUR.
  • Uživatelé si mohou ponechat své stávající telefonní číslo a jednoduše ho převést na nový mobilní tarif, případně si mohou zvolit nové číslo poskytované Revolutem.
  • Tato nabídka navazuje na loňské úspěšné spuštění eSIM Revolut, kdy byly aktivovány miliony datových plánů ve více než 100 lokalitách po celém světě.

Praha, 30. dubna 2025 – Revolut, globální fintech s více než 50 miliony zákazníků po celém světě, oznamuje uvedení nových mobilních tarifů Mobile Plans. Měsíční mobilní tarify Revolut nabídnou neomezené hovory, textové zprávy a domácí data, a k tomu 40GB roamingový limit v rámci EU – vše s místním telefonním číslem a bez závazků.

Tarify budou nejprve k dispozici ve Velké Británii a Německu, později se nabídka rozšíří i na další trhy. Uživatelé Revolutu se však už nyní mohou připojit na čekací listinu a získat tak přístup k zaváděcímu měsíčnímu tarifu za 12,50 euro.

Mobilní tarify jsou dalším krokem Revolutu v rozšiřování do oblasti mobilního připojení a přináší na trh novou konkurenci tradičním operátorům, a to zejména v Německu, kde ceny mobilních služeb patří k nejvyšším v Evropě. V roce 2024 se Revolut stal jednou z prvních finančních aplikací, nabízející globální eSIM, díky níž mohou zákazníci zůstat připojeni i při cestování do zahraničí. Zákazníci od té doby aktivovali miliony datových tarifů, které využívají na více než 100 lokalitách po celém světě, a eSIM se stala nejpopulárnějším nebankovním produktem Revolutu.

Po spuštění si uživatelé budou moci zvolit mobilní číslo poskytnuté Revolutem a během několika málo minut aktivovat svůj tarif či snadno přenést své stávající číslo. Mobilní tarify budou přímo integrovány do aplikace Revolut, což zákazníkům nabídne bezkonkurenční zážitek v porovnání s tradičními operátory, včetně jednoduchého sledování a ovládání přímo v aplikaci.

Uživatelé si mohou za svůj tarif zaplatit i pomocí RevPoints, věrnostního programu, který odměňuje zákazníky za každý nákup.

Hadi Nasrallah, generální ředitel pro telekomunikace v Revolut, uvedl: „Obrovský úspěch našeho eSIM produktu ukázal, že mobilní služby jsou připraveny na převratné změny. Podle nás spotřebitelé čelí problémům s tradičními nabídkami operátorů, které trpí nedostatečnou transparentností, skrytými poplatky, špatnou zákaznickou zkušeností a zastaralým uživatelským rozhraním. Naším cílem je tyto problémy odstranit a zákazníkům Revolutu nabídnout technologicky vyspělou zkušenost, nejlepší hodnotu a žádné pevné smlouvy. Je to další krok společnosti do oblasti spotřebitelských telekomunikací, kde inovace už dlouho chybí, a těšíme se, že tuto novinku brzy přineseme spotřebitelům na dalších trzích.“

Mobilní tarify budou na trhu ve Spojeném království a Německu k dispozici ještě letos, přičemž partneři pro provozování budou upřesněni. Tarify Mobile plans jsou součástí široké nabídky Revolutu zaměřené na životní styl a cestování, která pomáhá moderním uživatelům zjednodušit a zpřístupnit správu financí jak doma, tak v zahraničí. Zákazníci mohou sbírat body za každodenní výdaje díky RevPoints, rezervovat více než 1,9 milionu hotelů, domů a penzionů a 300 000+ zážitků během několika vteřin prostřednictvím své aplikace Revolut. Díky eSIM také zůstavají připojeni ve více než 100 zemích s možností využívat přístup do letištních salonků, v závislosti na typu tarifu (platí podmínky pro eSIM, RevPoints a salonky).

O Revolutu

Revolut je globální fintech, který pomáhá lidem využít jejich peníze na maximum. V roce 2015 Revolut zahájil svou činnost ve Velké Británii, kde nabízel převody a směnu měn. Dnes více než 50 milionů zákazníků po celém světě využívá desítky inovativních produktů společnosti Revolut a měsíčně provede více než půl miliardy transakcí. V rámci osobních a firemních účtů poskytuje zákazníkům větší kontrolu nad jejich financemi a bezproblémově propojuje lidi po celém světě.

Bankovní služby poskytuje společnost Revolut Bank UAB (304580906), se sídlem na adrese: Konstitucijos ave. 21B, Vilnius, 08130, Litevská republika, banka se sídlem v Litevské republice, která je autorizována a regulována Litevskou centrální bankou a Evropskou centrální bankou. Pouze pro starší 18 let. Mohou se platit poplatky. Platí podmínky a ujednání. Služby mobilního připojení (eSIM a mobilní tarify) nabízí Revolut Ltd.

Více informací naleznete zde: https://www.revolut.com/en-CZ/ a pro informace o tom, od které entity Revolut služby poskytuje, prosím klikněte zde.

Novou ředitelkou právního oddělení T-Mobile a Slovak Telekom se stala Karolina Helebrantová

Ředitelkou právního oddělení T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom se 1. května stala Karolina Helebrantová. Ve své nové federální pozici bude zodpovědná za právní agendu obou společností. Zároveň se od 1. 5.  právní oddělení stává součástí divize lidských zdrojů, která se přejmenuje na divizi People, Law & Integrity.

Karolina Helebrantová vystudovala Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze a s magentovým operátorem je spojený celý její profesní život. T-Mobile klade důraz na osobní i profesní rozvoj zaměstnanců a její kariéra je toho příkladem – do firmy nastoupila v roce 1999 jako asistentka na právní oddělení. Helebrantová je aktivní členkou Rady České asociace elektronických komunikací, pracovních skupin Asociace provozovatelů mobilních sítí a zároveň laureátkou ocenění Unie podnikových právníků „Perspektiva 2021“. V roce 2017 úspěšně složila advokátní zkoušky.

Od května zároveň dochází k přesunu právního oddělení pod HR: „Úzké propojení s právním oddělením přinese strategickou podporu lidským zdrojům, možnost využít synergií a ještě více propojit naši kulturu a HR aktivity s tématy právními, ochranou osobních údajů a compliance. Navíc přinese rychlejší rozhodování i reakce na různé legislativní změny, kterých v posledních letech opravdu není málo,“ komentuje změny Jitka Adámková, personální ředitelka T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom, a dodává: „Karolině velice gratuluji a těším se na spolupráci.“

Užší a provázaná spolupráce personálního a právního oddělení, společné plánování a pravidelné revize politik a interních procesů povede celkově i k lepší ochraně firmy a samotných zaměstnanců a podpoří i dlouhodobou strategii firmy.

Kromě rychlosti a efektivity tato změna posílí i oblast prevence a pomůže minimalizovat možná rizika související např. s prodlevami, reputací či finančním dopadem. Právníci společně s celou divizí People, Law & Integrity navíc pomáhají vytvářet bezpečné a inkluzivní pracovní prostředí, postavené na důvěře, férovosti a víře v ochranu v rámci zákona, což zvyšuje spokojenost a loajalitu zaměstnanců.

Exit mobile version