FVE s bateriemi a chytrým řízením: klíč k energetické soběstačnosti a stabilní síti

Praha 26. února 2025 – Energetická revoluce je v plném proudu. Fotovoltaické elektrárny (FVE) se stávají stále dostupnějšími a efektivnějšími, což otevírá dveře k větší energetické nezávislosti domácností i firem. Spojením fotovoltaiky s bateriovým úložištěm a automatizovaným, či dokonce chytrým řízením se otevírají zcela nové možnosti, jak využít solární energii co nejefektivněji a zároveň přispět ke stabilizaci elektrické sítě.

Je-li výkon FVE navržen tak, aby uspokojil spotřebu elektřiny domu, nevznikají zbytečně velké přebytky. „V praxi je to však o něco složitější. Někdy slunce svítí více, jindy zase méně a v zimním období je jen málo dnů, které by umožnily soběstačnost. Ta nepřichází v úvahu také v situaci, kdy se k topení a ohřevu teplé užitkové vody využívá bojler, nebo se dokonce v domácnosti dobíjí elektromobil,“ vysvětluje Michal Kulig, ředitel společnosti Yello v České republice. Proto si ten, kdo má finance, může nechat nainstalovat FVE s větším výkonem a větším bateriovým úložištěm a tak těžit i ze dnů, kdy je slunce málo.

Jenže jsou měsíce, ve kterých je slunečního svitu dostatek, ale domácnost často není schopna spotřebovat veškerou vyrobenou energii. V tomto případě dochází podle nastavení buď k pozastavení výroby elektřiny, nebo jsou přebytky posílány do energetické sítě. Je potřeba si uvědomit, že energie vyrobená FVE není vždy okamžitě spotřebována. Díky bateriím ji však lze uložit a využít později, například v době, kdy je slunečního záření nedostatek nebo je spotřeba elektřiny vyšší.

Proč kombinovat fotovoltaiku s automatizovaným řízením

Dalším vhodným řešením je rovněž prodej elektřiny za spotové ceny. Jenže ty v posledních měsících výrazně klesly, protože když slunce svítí hodně, je spotřeba ze sítě nízká, a elektřina tudíž levná, takže se nevyplatí přebytky prodávat. Proto se objevují další příhodnější alternativy. „Například automatizované řízení umožňuje vhodně optimalizovat využití elektrické energie. Lze si v něm definovat různé scénáře podle konkrétního využití elektřiny v domácnosti. Například se nastaví, že jakmile nabití baterie dosáhne určité hranice, zapne se automaticky bojler a vyráběná energie putuje do něj a ohřeje vodu na maximální možnou teplotu,“ říká Michal Kulig. Jakmile je toto splněno, začne se ohřívat voda v bazénu, nabíjet elektromobil atd.

Možností a nastavení různých scénářů je nepočítaně. Je-li energie stále více, než je zapotřebí, lze využívat službu virtuální baterie. „Tuto možnost nabízíme v podobě produktu Yello Férová baterie. Do ní si provozovatelé FVE ukládají elektrické přebytky, které si potom mohou vybrat, když zrovna slunce nesvítí. Typicky v zimním období,“ komentuje Michal Kulig.

Chytré rozhodování bude stále výhodnější

Automatizované řízení využití elektřiny v domech i bytech už je skutečností a funguje. Objevují se však stále nové možnosti. První kroky už v loňském roce například udělalo i spuštění komunitní sdílené elektřiny. Principem sdílení je, že buď elektřinu, kterou výrobce sám vyrobí, ale v místě výroby nespotřebuje, efektivně využije v jiném místě, nebo ji poskytne rodině nebo sousedovi, případně komukoli, s kým se domluví.

Dalším evolučním vývojovým stupněm, jak naložit s přebytky, je chytré řízení, které by toky elektřiny posílalo i mimo domov a rozhodovalo samo. Tedy tak, aby řídilo nabíjení a vybíjení baterie, aby se vyrovnávaly výkyvy v dodávce elektřiny ze sítě atd. Tomuto způsobu se věští skvělá budoucnost, protože přispívá ke stabilizaci elektrické sítě a snižuje riziko blackoutů (tedy výpadků elektrické sítě).

„Chytré řízení využívá pokročilé algoritmy a senzory k optimalizaci energetických toků. Systém neustále monitoruje výrobu elektřiny z fotovoltaických panelů, spotřebu energie a stav nabití baterií,“ zmiňuje Michal Kulig. Na základě těchto údajů pak automaticky rozhoduje o tom, jak bude energie využívána, ukládána nebo prodávána, respektive dodávána do elektrické rozvodné sítě.

Budoucnost energetiky je jasná

Fotovoltaika s bateriemi a chytrým řízením představuje významný krok směrem k decentralizované a udržitelné energetice. Díky neustálému vývoji technologií se budou tyto systémy stávat stále dostupnějšími a efektivnějšími.

I když solární boom vloni zpomalil, pořád mnoho domů zůstává bez vlastní elektrárny a to je škoda. Pro její instalaci hovoří nejen výrazný pokles ceny oproti předchozím rokům, ale i to, že díky vlastní výrobě elektřiny a jejímu ukládání do baterií lze výrazně snížit náklady na elektřinu. A navíc to, že s baterií mají k dispozici záložní zdroj energie pro důležité spotřebiče.

Investice do fotovoltaické elektrárny je dlouhodobě výhodná jak z finančního, tak z ekologického hlediska. „Spojením s bateriemi a chytrým řízením lze získat maximální možnou flexibilitu. Pokud někdo zvažuje pořízení FVE, měl by se poradit s odborníky, kteří pomohou vybrat optimální řešení pro každý dům. Nebo se obraťte na nás a my vám vše dodáme na klíč,“ zakončuje Michal Kulig.

O Yello

Společnost Yello (www.yello.cz) je alternativní dodavatel energií v České republice. Založena byla v roce 2012 a od počátku na tuzemském trhu napomáhá desítkám tisíc klientů k férovým cenám. Jedná se o adaptaci úspěšného německého konceptu Yello Strom, který sází na jednoduchost a přímočarost. Německé Yello je dceřinou společností třetího největšího dodavatele energií EnBW, česká verze Yello je součástí Skupiny PRE. Po startu v roce 2012, ve kterém začala s prodejem silové elektřiny, přidala hned v roce 2013 prodej zemního plynu. V roce 2019 spustila jedinečnou službu Férová baterie, která ukládá nespotřebovanou elektřinu k pozdějšímu využití.

Autodopravci varují před Euro 7: Nucený nákup bezemisních vozidel ohrožuje svobodné podnikání

Blížící se platnost emisní normy Euro 7 probudila k akci zástupce autovýroby, nákladní přepravy a také politiky. Společně volají po zmírnění požadovaných limitů. Argumentují tím, že český ani evropský trh na drastické změny není připraven a je ohrožena konkurenceschopnost celého automobilového sektoru i nákladní přepravy. Automobilky jsou pod hrozbou miliardových pokut nuceny vyrobit více elektromobilů, jež mají firmy přednostně nakupovat při obnově flotil.

Návrh emisní normy Euro 7 má vstoupit v platnost už v letošním roce. Tato regulace zpřísňuje emisní limity oxidů dusíku a pevných částic, což výrazně ovlivní výrobce i provozovatele nákladních vozidel. Podle Ministerstva dopravy ČR se jedná o jednu z nejzásadnějších reforem v oblasti silniční dopravy za poslední desetiletí. „Musíme zajistit, aby změny nebyly neúnosné pro naše dopravce a aby evropský automobilový průmysl neztratil konkurenceschopnost,“ komentoval ministr dopravy Martin Kupka.

Jedním z hlavních důsledků této regulace je nucená modernizace vozových parků. Tlak na logistické společnosti se v posledních letech zvyšuje „Na zpřísňování emisních norem reagujeme už nyní. Nakupujeme nejlepší techniku, která je v aktuální době dostupná. Řešíme snížení odporu našich souprav, což v důsledku přináší snížení spotřeby nafty a nižší emise,“ popisuje Ondřej Stöhr, jednatel společnosti CONTI-RSC, která patří mezi největší české silo cisternové přepravce.

Zrušit pokuty a revidovat nařízení o emisích

Výroba automobilů tvoří 7 procent HDP Evropské unie a je na ni navázána celá řada dalších odvětví. Firmy v Česku i mnoha jiných zemích se obávají ztráty konkurenceschopnosti na trhu. Na nejbližším jednání pléna Evropského parlamentu chce proto skupina europoslanců z frakce Evropských konzervativců a reformistů prosadit úpravu normy Euro 7.

„Prvním bodem je urgentní řešení pokut automobilkám, v optimálním případě je úplně zrušit či rozložit jejich placení do minimálně 5 let. Dále je to revize nařízení o emisích CO2 již letos a také zrušení zákazu prodeje nových aut se spalovacími motory v roce 2035,“ sdělil europoslanec Ondřej Krutílek.

Bezemisní varianty stojí dvojnásobek

Podle analýzy ACEA (European Automobile Manufacturers‘ Association) přinese přechod na ekologická nákladní vozidla výrazný nárůst provozních nákladů pro dopravní společnosti, a to zejména kvůli vysokým pořizovacím cenám těchto vozidel a nedostatečné infrastruktuře.

ACEA upozorňuje, že bez dostatečné podpory ze strany států a Evropské unie se mnoho firem dostane do finančních potíží a bude nuceno investice do modernizace flotily odkládat. Podobné závěry sdílí i IRU (International Road Transport Union), která upozorňuje, že pořizovací cena bezemisních vozidel je minimálně dvojnásobná oproti ceně dosavadních dieselových vozů. Návratnost investic je přitom nejistá.

Prolomení principů svobodného podnikání

Současná podoba normy Euro 7 trvá na tom, aby podnikatelé pořizovali do svých flotil bezemisní vozidla povinně. Prezident Sdružení ČESMAD BOHEMIA Josef Melzer varuje: „Toto by bylo zásadní prolomení principů, na nichž stojí soukromé podnikání. Podnikatel musí mít možnost rozhodovat se na základě tržních podmínek a ekonomické udržitelnosti, nikoliv být nucen k nákupům, které nedávají smysl.“ Podle něj by toto nařízení paradoxně způsobilo, že flotily budou zastarávat, protože dopravci budou investice do nových vozidel odkládat.

Chybí infrastruktura

U dálkové přepravy se navíc realistické alternativy paliva stále hledají, protože biopaliva a LNG jsou sice ekologičtější než nafta, ale jejich dostupnost a infrastruktura stále pokulhávají. U ekologických alternativ chybí dostatečná síť dobíjecích stanic, v případě vodíku plnicí stanice v Česku prakticky nenajdeme, což podnikatelům komplikuje plánování a provoz. K tomu se přidávají vyšší provozní náklady a tlak na ceny přepravních služeb, které ovlivňují celý dodavatelský řetězec.

Bez výrazného nárůstu vysokovýkonných nabíjecích stanic a bodů pro alternativní paliva nebudou mít dopravní společnosti reálnou možnost přechodu. IRU proto prosazuje harmonizované pobídky v celé EU, včetně daňových výhod, investiční podpory a lepšího přístupu k infrastruktuře, aby byl zajištěn spravedlivý konkurenční rámec.

Role veřejného sektoru

Podle Ralucy Marian, ředitelky IRU pro EU, je zásadní, aby členské státy šly příkladem prostřednictvím revizí směrnice o bezemisních vozidlech a pravidel pro veřejné zakázky. „Veřejné investice mohou sehrát klíčovou roli při snižování rizika pro soukromý sektor, snížit náklady na bateriová elektrická vozidla a vytvořit důvěru na trhu, která podpoří jejich rozšíření,“ uvedla.

Firmy, které se přizpůsobí včas a efektivně, získají konkurenční výhodu. „Klíčovým faktorem úspěchu budou nejen inovace, ale také podpora a koordinace mezi soukromým a veřejným sektorem. Jen tak může logistika naplnit své ekologické cíle, aniž by ztratila ekonomickou udržitelnost,“ dodal Ondřej Stöhr.

O společnosti CONTI-RSC

Firma CONTI-RSC byla založena v roce 1996 a již od samého začátku se specializuje výhradně na silo cisternovou přepravu volně ložených materiálů. V roce 2013 rozšířila firma na základě kvality poskytovaných služeb svoji působnost získáním certifikátu GMP+. V roce 2021 pak proběhla akvizice konkurenční společnosti LASIUS, která aktuálně funguje jako samostatná divize. V květnu 2024 pak CONTI-RSC převzala mosteckou společnost B E S. Se svými 120 soupravami tak zaujímá pozici největšího silo cisternového dopravce v Česku.

Advokátní kancelář Dentons posiluje Jiří Kvaček, odborník na oblast technologií

Praha, 26. února 2025 – Poradenství v oblasti technologií, kybernetické bezpečnosti a ochrany dat je pro firmy čím dál zásadnější. Služby v této oblasti pomůže ještě rozšířit seniorní advokát Jiří Kvaček pro klienty Dentons, který do pražské pobočky této největší právní společnosti světa nastoupil během února.

Praxe Jiřího Kvačka v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT) zahrnuje ochranu osobních údajů, duševní vlastnictví, problematiku elektronického uzavírání smluv, spotřebitelské právo a marketing. Jeho zvláštní odbornost zahrnuje poradenství v oblasti digitální legislativy, včetně obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), směrnice NIS2, zákona o digitální provozní odolnosti (DORA), zákona o ochraně osobních údajů a zákona o správě osobních údajů.

„S ohledem na neustále rostoucí agendu v těchto oblastech není Jiří Kvaček poslední posilou, kterou plánujeme. Oblast práva a technologií dnes vyžaduje neustále větší specializaci. Jeho nástup proto pomůže také uvolnit ruce dalším kolegům, kteří se budou moci více soustředit na oblasti e-commerce, nebo implementaci nástrojů umělé inteligence,“ prohlašuje Zdeněk Kučera, partner Dentons a vedoucí technologického týmu.

Dále Jiří Kvaček zastupuje místní i mezinárodní klienty v řadě sporů, včetně squeeze-outu, nemovitostních, maloobchodních a dalších druhů sporů před obecnými a rozhodčími soudy. Rovněž zastupuje klienty ve správních řízeních před Úřadem pro ochranu osobních údajů, Českou obchodní inspekcí a Národním úřadem pro kybernetickou a informační bezpečnost.

„Přestože počet technologických právníků v pražské kanceláři je dvouciferný, naší prioritou není enormní počet lidí, ale mít ty, kteří jsou špičkou na trhu,“ uvádí dále Zdeněk Kučera k příchodu advokáta Jiřího Kvačka.

„V Dentons se soustředíme na práci specializovanou, ať už jsou to technologické spory, implementace IT systémů, či nástrojů umělé inteligence, AdTech, nebo designování systémů využívající data,“ doplňuje Zdeněk Kučera.

O společnosti Dentons

Advokátní kancelář Dentons zastoupená ve více než 80 zemích světa pomáhá rozvíjet, chránit, provozovat a financovat vaši organizaci poskytováním jedinečných globálních i úzce lokálních právních řešení. Polycentrický přístup, orientace na smysluplné cíle a aktivní uplatňování principů inkluze, rozmanitosti, rovnosti a trvalé udržitelnosti nám umožňují soustředit se na to, co je pro vás nejdůležitější. www.dentons.com

Imper kupuje konkurenční aplikaci Seeky a utvrzuje svoji vedoucí pozici na trhu

Společnost Imper, česká jednička na poli data driven sales, oznámila akvizici Seeky, druhého největšího nástroje v oblasti trackování návštěv webu v Česku. Podíl získala od společnosti Alsenta, která nástroj vyvíjela a provozovala. Touto strategickou akvizicí posiluje Imper svoji vedoucí pozici na trhu B2B společností využívajících chytrá data pro růst svých klientů.

Imper se dlouhodobě specializuje na komplexní data driven sales založený na chytrých a přesných datech a díky tisícům klientů je největším hráčem na tomto trhu. Mezi jeho nástroje patří databáze Merk, sloužící k proaktivnímu oslovování zákazníků, a Leady, přesně identifikující B2B návštěvníky webu.

Aplikace Seeky se v oblasti leadů zaměřovala spíše na střední a menší společnosti i drobné podnikatele, na rozdíl od Imper, jehož jádro klientů tkví ve větších společnostech. Pro Imper je tak akvizice strategická hlavně z pohledu rozšíření klientského portfolia a upevnění vedoucí pozice na trhu. Společnost totiž získala stovky nových klientů, kteří představují cca 10 % celkového trhu v Česku. Právě noví uživatelé byli hlavním předmětem celé transakce, jejíž výše podléhá obchodnímu tajemství a žádná ze stran ji nebude specifikovat. Seeky jako aplikace i značka postupně skončí a její klienti přejdou pod křídla nástroje Leady od Imper.

„Akvizice nám umožnila získat nové zákazníky pracující s lead generation nástroji, kterým můžeme nabídnout pokročilejší řešení s vyšší přidanou hodnotou v podobě komplexní data driven sales služby. Uživatelé Seeky tak mohou výrazně posunout svůj byznys kupředu. Leady identifikují více českých firem než jakýkoliv jiný nástroj na trhu, což uživatelům poskytne přesnější data a širší obchodní příležitosti,“ říká Tomáš Berger, CEO Imper.

Akvizice je pro Imper dalším krokem k vytvoření uceleného ekosystému, díky kterému obchodní týmy již nebudou muset používat několik aplikací nebo nakupovat neúplně a zastaralé B2B databáze. Nástroj Leady jim navíc umožní propojení s CRM systémy nebo s nástrojem Merk shromažďujícím data z více jak 4 tisíc datových zdrojů o více jak 4 milionech podnikatelských subjektech v Česku a na Slovensku. Plynulý přechod uživatelů již probíhá.

V letošním roce plánuje Imper i další zásadní vylepšení svých aplikací. „Spojení se Seeky je prvním významným krokem, který na tento rok chystáme. B2B obchod se dynamicky vyvíjí. Moderní technologie mění pravidla hry a obchodníci musí být rychlejší, přesnější a efektivnější, což bez využití nejmodernějších technologií a přesné analýzy dat nejde. Chceme být i nadále tahouny celého oboru a posouvat ho. Proto na letošní rok chystáme řadu vylepšení, která se dotknou například kompletního UX nebo našeho nástroje MerkAI. Ten dokáže z přípravy obchodníka na schůzku, které běžně trvá až třicet minut, udělat několikaminutovou záležitost,” zakončuje Tomáš Berger.

O společnosti Imper CZ

Společnost Imper CZ s.r.o. je IT společnost založená v roce 2009. Pomáhá nacházet, získávat a udržet B2B klienty pomocí chytrých dat. Základními kameny portfolia tvoří aplikace Leady.cz – identifikace firemních návštěv webu a Merk.cz – komplexní databáze všech podnikatelských subjektů v ČR.

Imper CZ s.r.o. poskytuje svá datová řešení pro obchod a marketing do široké škály oborů, které reprezentují společnosti jako Seznam.cz, Avast, ČSOB, Mercedes – Benz, SKANSKA, Rohlik.cz, Google, Microsoft, TESCO, mBANK, ORLEN Unipetrol, MALL.cz …a dalších více jak 2 000 B2B firem.

O společnosti Alsenta s.r.o.

Alsenta s.r.o. je inovativní společnost zaměřená na nákupní aukce a datovou analytiku. Jejich platforma automatizuje a zjednodušuje výběrová řízení, zatímco Lightdata.cz a Seeky.cz poskytuje pokročilé analytické nástroje pro efektivní rozhodování. Alsenta pomáhá firmám optimalizovat nákupní procesy, snižovat náklady a získávat lepší kontrolu nad dodavatelskými vztahy.

Po dvou a půl letech útlumu vystřelila investiční aktivita prudce vzhůru

PRAHA, 26. ÚNOR 2025 – Investiční aktivita na trhu komerčních realit v České republice vystřelila v posledním čtvrtletí roku 2024 prudce vzhůru. Dokončeno bylo několik významných transakcí, jejichž celkový objem činil 740 milionů eur. Dominantním zdrojem investic zůstával i v tomto období český kapitál. Značnému zájmu investorů se těšil zejména maloobchodní segment. Po období rostoucích výnosových měr v letech 2022 a 2023 se „prime yieldy“ v roce 2024 stabilizovaly, a trh tak našel novou cenovou rovnováhu. Vyplývá to z pravidelného kvartálního průzkumu společnosti Colliers.

Ve 4. čtvrtletí loňského roku se uskutečnily transakce v celkové hodnotě asi 740 milionů eur, což představuje nejvyšší čtvrtletní objem od 1. čtvrtletí 2022. Český kapitál zůstal dominantním zdrojem investic a ve 4. čtvrtletí představoval 86 % transakcí. Čeští investoři byli aktivní ve všech pěti hlavních realitních sektorech a usilovali o aktiva na dalších trzích střední a východní Evropy.

Z pohledu tříd aktiv vedl ve 4. čtvrtletí maloobchod, který získal 53 % celkového objemu, následovaný kancelářemi s 30 % a hotely s 11 %.

Mezi významné transakce ve 4. čtvrtletí patřil v prvé řadě prodej 16 nemovitostí z fondu Nova Real Estate společnosti Redside do vlastnictví ČMN. Toto portfolio tvořily pražské kancelářské budovy a malá až středně velká maloobchodní aktiva v regionech, a představovalo největší transakci čtvrtletí. Další transakcí, která stojí za zmínku, byl prodej 25% podílu Centra Černý Most v Praze 9. Uvedený podíl získaly společnosti RSJ a Upvest, zatímco prodávající, Unibail Rodamco Westfield, si ponechal většinový podíl.

Transakční aktivita na trhu s prémiovými „prime“ nemovitostmi byla poměrně malá, většinu transakcí uzavřeli investoři, kteří hledali produkty typu Core+, Value-Add a Opportunistic.

Rok 2024 v kostce

„Celkově dosáhly investice do komerčních realit v roce 2024 objemu 1,8 miliardy eur, což překonalo naše původní odhady a představovalo 57% zlepšení oproti roku 2023. Tento objem je srovnatelný s úrovní investic v letech 2021 a 2022, což naznačuje, že investiční cyklus již pravděpodobně stoupá ode dna,“ konstatuje Josef Stanko, ředitel oddělení průzkumu trhu ve společnosti Colliers.

Značnému zájmu investorů se těšil maloobchodní prodej, který získal 41 % investovaného kapitálu. Následoval kancelářský sektor s 25% podílem na trhu. K tomu přispěl prodej kanceláří od realitního fondu Nova a významná transakce z počátku roku, kdy Magistrát hlavního města Prahy získal pro vlastní potřebu budovu o rozloze 40 000 m² v centru města za cca 140 milionů eur.

Stabilní růst zaznamenaly také investice do sektoru rezidenčních nemovitostí určených k pronájmu, které tvořily 14 % objemu trhu. Tato relativně nová třída aktiv a její první investoři mají zájem o rozšiřování svých portfolií. V roce 2024 vstoupila na tento trh společnost REICO akvizicí bytového projektu v projektu Nový Opatov v Praze 4. Nové akvizice uskutečnili i další významní investoři jako AFI Europe, Mint a Arcibiskupství pražské. AFI Europe je v současné době největším pronajímatelem v tomto sektoru v Praze, vlastní téměř 900 nájemních bytů.

Nárůst aktivity v roce 2024 zaznamenal i hotelový segment. I když hotely představovaly v roce 2024 pouze 8 % objemu investic, v poměru k hodnotě kapitálu to bylo čtyřikrát až pětkrát více než v každém z předchozích tří let.

Investice do sektoru českých průmyslových nemovitostí se na objemu podílely pouhými 9 %. Hledání dobrých průmyslových příležitostí však zůstává náročné a je částečně způsobeno tím, že přibližně 50 % moderních skladů je v držení dlouhodobých vlastníků, jako jsou společnosti CTP a Accolade, kteří prodávají jen zřídka.

Nová cenová rovnováha

„Po období rostoucích výnosových měr v letech 2022 a 2023 se „prime yieldy“ v roce 2024 stabilizovaly, a trh tak našel novou cenovou rovnováhu,“ říká Josef Stanko s tím, že aktuální situace na trhu posiluje důvěru investorů v jejich předpovědi financování a budoucích výnosů z nemovitostí.

V současné době dosahují výnosy z nejlepších kancelářských nemovitostí 5,50 %, zatímco výnosy z nejlepších průmyslových nemovitostí jsou o něco níže a dosahují 5,25 %. Na maloobchodních dílčích trzích dosahují výnosy z nemovitostí na hlavních nákupních třídách 4,50 %, z nákupních center 6,00 % a z retailových parků nejvyšší kvality 6,25 %.

Co nás čeká v roce 2025?

Vzhledem k tomu, že v roce 2025 bude dokončeno několik velkých transakcí z konce roku 2024, bude mít letošní rok silný začátek, což bude mít za následek výrazný nárůst ročního objemu investic. V důsledku toho by objem transakcí do konce roku mohl přesáhnout 1,8 miliardy eur zaznamenaných v roce 2024. Tok transakcí může navíc podpořit například snížení nákladů na dluhové financování v důsledku snížení sazeb ECB na 2,75 % v únoru 2025.

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic. Společnost působí v 70 zemích a 22 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 30 let přináší zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,5 miliardy dolarů a 99 miliardami dolarů spravovaných aktiv Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch svých klientů, investorů a lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, X @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

 

Revoluční aplikace od Daktely: směny plánuje pomocí AI s 95% přesností a bez zásahu člověka

Plánování směn už není jen manuální činnost, a to bez ohledu na obor či velikost týmu. Daktela na lednovém Workforce Management Breakfast představila svým zákazníkům a partnerům AI-driven nástroj, který automatizuje rozpisy a zvyšuje efektivitu nejen v menších kolektivech, ale i ve velkých korporacích s více než 1000 zaměstnanci. Účastníci eventu se seznámili s jeho přínosy i nejnovějšími vylepšeními.

Řešení Workforce Management využívá umělou inteligenci k optimalizaci plánování a řízení směn v kontaktních centrech i mimo ně. Díky prediktivním modelům a AI řízeným algoritmům dokáže nejen předpovědět potřeby provozu s přesností 90-95 %, ale také automatizovat tvorbu plánů směn. Tím se minimalizuje potřeba zásahu člověka a šetří se čas manažerů.

AI-driven plánování směn s aplikací Workforce Management

„Dříve manažeři a plánovači směn trávili desítky hodin složitým vytvářením rozpisů, které se i tak musely neustále měnit kvůli nenadálým absencím nebo požadavkům na změny. Na konci měsíce jim často nezbýval čas na další úkoly, a tak rozpis dokončovali doslova na poslední chvíli. Díky našemu systému je dnes plánování rychlejší, flexibilnější a spolehlivější,“ dodává Zdeněk Čech, který má projekt na starost.

Manuální plánování směn

Klíčové výhody nástroje

  • Optimalizace řízená AI: Předpovídá budoucí provozní potřeby s vysokou přesností a optimalizuje plánování směn.
  • Flexibilita: Přizpůsobuje se právním požadavkům, preferencím operátorů i specifickým potřebám zákazníků.
  • Přístupnost: Operátoři i manažeři mohou prostřednictvím mobilní aplikace snadno přistupovat k rozvrhům a provádět úpravy.

Mezi další výhody patří například snadná implementace. Řešení je navrženo tak, aby ho kontaktní centra mohla začít využívat už během několika hodin od zavedení, bez nutnosti rozsáhlého školení. Nástroj také nabízí rozhraní API pro integraci se systémy třetích stran nebo umožňuje export zdrojových dat mezd agentů.

„Díky tomuto řešení mají manažeři i zaměstnanci jasnější přehled o směnách a mohou se lépe soustředit na důležitější úkoly. Centralizace dat a automatizace přináší větší jistotu a klid, protože vše funguje hladce a bez zbytečných komplikací. Pro společnosti, které pracují na směny, je to významný krok k lepší organizaci a větší přehlednosti,“ dodává Zdeněk Čech.

Conectart jako první uživatel Workforce Managementu

Prvním uživatelem řešení se stala společnost Conectart. Ta nástroj nasadila ve svém call centru pro podporu zákazníků společnosti Samsung. K letošnímu roku hlásí Conectart už 40% zlepšení provozní efektivity po implementaci řešení.

„Plánování směn bylo dříve hlavně na bedrech team leaderů. Museli tomu věnovat spoustu úsilí a energie. AI nám dnes pomáhá tím, že v reálném čase reaguje na potřeby provozu a naplánuje směny tak, aby vše plynulo co nejlépe a bez zbytečné administrativy. Nejde ale o to nahradit lidský faktor, manažeři se teď naopak mohou víc věnovat důležitějším věcem, jako je podpora týmu a rozvoj jednotlivých zaměstnanců,“ uvedl Petr Studnička, generální ředitel společnosti Conectart.

O společnosti Daktela:

Daktela patří mezi největší SaaS společnosti v ČR, v současnosti působí na sedmi trzích a několika dalších prostřednictvím partnerů. Hlavní činností Daktely je vývoj, dodávka a kompletní provozní zajištění aplikace pro sjednocení zákaznické komunikace a řízení zákaznické zkušenosti. Software od Daktely využívá více než 1200 firem různých velikostí po celém světě. Největším přínosem je, že v rámci jedné platformy odbavují firmy komunikaci po telefonu, e-mailu, web chatu i přes sociální sítě. V Česku přišla Daktela do povědomí jako spoluautor Chytré karantény v rámci iniciativy COVID19CZ a informační linky 1221.

Aktuálně má firma přes 170 zaměstnanců v Česku, na Slovensku, v Polsku, Velké Británii, Maďarsku, Srbsku a Rumunsku. Daktelu založili v roce 2005 tehdy 28letí softwaroví odborníci David Hájek a Richard Baar jako telekomunikační start-up. V roce 2021 pak do Daktely investičně vstoupil private equity fond Sandberg Capital, který patří mezi nejvýznamnější investory do technologických firem v regionu. Fond je dnes v Daktele majoritním vlastníkem, minoritní podíl je rozdělen mezi její zakladatele. Více informací najdete na https://daktela.com a na https://sandbergcapital.com.

Důležité informace přímo do telefonu poprvé posílá občanům víc než polovina samospráv. Roli sehrály loňské povodně

Krizová varování, včasné upozornění na poplatky, ale i digitální minireferenda anebo možnost účastnit se přerozdělování části peněz z obecního rozpočtu zprostředkovalo v loňském 825 tisíc registrovaným občanům roce už 3208 obcí – tedy více než polovina. Celkem rozeslaly 73 milionů zpráv. Tradičně nejvíce se o informační servis starají města a vesnice v Ústeckém a Jihomoravském kraji, nejvíce jich loni přibylo v jižních Čechách. Vyplývá to z údajů komunikační sítě Munipolis, která se propojováním obcí a jejich obyvatel zabývá.

Oproti loňskému roku se počet obcí s takzvanou chytrou komunikací zvýšil o více než 850. A zatím co v městech nad 5 tisíc obyvatel byla 50 % hranice v pokrytí překonána již v minulých letech, od loňska s občany moderně komunikuje již každá druhá obec celkově – včetně například malých lokálních osad. Vůbec nejvíce samospráv chytrou komunikaci nabídlo v Ústeckém kraji – celkem 61,5 %. Hned na druhém místě se umístil Jihomoravský kraj se 60,1 % samospráv. Na třetím místě se pak umístil kraj Moravskoslezský (58,5 % samospráv). Naopak nejméně s občany chytře komunikují na Vysočině (45 % obcí), v Jihočeském kraji (42 % obcí) a v Plzeňském kraji (37,5 % obcí).

„Pro obce je přímé spojení se všemi občany, kteří mají o spolupráci zájem, klíčové. Je to jeden z mála skutečně efektivních a zároveň levných kanálů, jak zvyšovat spokojenost obyvatelů i životní úroveň obce. Jedná se o rychlou cestu, jak společně identifikovat a mnohem rychleji a lépe řešit problémy nebo například přerozdělovat investice,“ zmiňuje výhody chytré komunikace specialista Ondřej Švrček, zakladatel komunikační sítě Munipolis. „A pochopitelně se jedná o naprosto klíčovou věc v době krize.“

To je ostatně příklad zmiňovaného Jihočeského kraje, který se stal skokanem roku. Během jediného roku zde stoupl počet obcí s chytrou komunikací o celou stovku – v relativních hodnotách o skoro 62 %. Hlavní důvod? Především loňské povodně, při kterých samosprávy zjistily, že nedokážou své občany efektivně hromadně oslovit.

„Podobně jako při vypuknutí koronavirové pandemie, i loni se na nás ve velkém obracely obce právě v době povodní. Potřebovaly rychlý a spolehlivý kanál, kterým by během chvíle dokázali oslovit stovky nebo tisíce obyvatel v obci,“ zmiňuje Švrček. „Z realizovaných výzkumů následně vyšlo, že to byl právě spolehlivý obecní servis do telefonů občanů, který pomohl situaci zvládnout a zachránil majetek i životy.“

Povodně, zvedly zájem občanů i počet rozeslaných zpráv

Počet obyvatel, registrovaných do komunikační sítě Munipolis, stoupl v loňském roce na 825 tisíc. Za posledních pět let je to více než zdvojnásobení jejich počtu. Tomu také přímo úměrně roste počet sdělení, které samosprávy rozesílají. Celkem loni rozdistribuovali více než 73 milionů zpráv, varování anket, minireferend nebo dalších informací. Velkou roli hrály již zmiňované povodně, které extrémním způsobem navýšily především počet krizových SMS zpráv. V přepočtu na hlavu tak loni nejčastěji komunikovaly obce Olomouckého kraje (průměrně 117 zpráv na příjemce), Vysočiny (průměrně 113 zpráv na příjemce) a Moravskoslezského kraje (průměrně 109 zpráv na příjemce).

Zdaleka nejvíce komunikovaly obce pomocí emailových kampaní (37 milionů), zpráv přímo do aplikace smartphonu (skoro 30 milionů), 6,5 milionu pak bylo rozesláno SMS zpráv.

„Ukazuje se zároveň pozitivní trend. Roste počet obcí, které se neomezují na prosté rozesílání novinek, ale snaží se s občany skutečně komunikovat. Vybízejí je k dialogu, sbírají zpětnou vazbu například ve formě obecních podnětů, sází na participační rozpočty nebo minireferenda,“ vypočítává Švrček. „Česko je díky tomu v chytré komunikaci právem na evropské špičce.“

KONTEXT: Co je to chytrá (SMART) komunikace?

Chytrá komunikace v obcích je realizovaná především digitálními kanály. Vychází z principu, že důležité informace si občana musí nají samy. Taková komunikace je:

  • S – specific = konkrétní. Samospráva vždy ví, co, kdy a komu říká. Vzhledem k tomu, že neexistuje ucelená databáze osobních kontaktních údajů občanů, musí si ji samosprávy vybudovat a aktualizovat samy
  • M – measurable = měřitelná. Vedení obce díky tomu ví, ke komu se zpráva dostala a ke komu nikoli a podle toho může dále rozhodovat. Zároveň snadno zjistí, jaké kanály jsou právě pro její obyvatele ty pravé.
  • A – agreed = vyžadovaná. V případě chytré komunikace dostávají informace pouze ti, kteří o ně mají zájem. Pouze tak bude mít každá zpráva patřičnou pozornost. Obce proto musí umět občany rozdělit do skupin podle typu informací (např. rezidenty, seniory, pejskaře, chataře…)
  • R – reciprocal = vzájemná. Protože pouze dialog může výrazně zvýšit kvalitu informovanosti samospávy. Vedení obce musí mít informace od občanů pro své rozhodování a musí mít možnost zapojit občany do obecních procesů. K tomu slouží například elektronická referenda nebo ankety, ale také možnost nahlašovat podněty.
  • T – timed = načasovaná a v reálném čase. Pokud neumím komunikaci naplánovat anebo není možné komunikovat kdykoli a odkudkoli

DATA: Povodňová komunikace

n=650 oslovených obcí, průzkum prosinec 2024, Munipolis

Díky čemu především (otevřená otázka, seskupeno podle témat)

  • Nové komunikační možnosti a technologie: 39,7 %
  • Včasnost informací: 29,4 %
  • Kvalita informací, které jsme měli k dispozici: 20,6 %
  • Zkušenosti z minulosti, interní připravenost: 10,3 %

Která z funkcí přímé komunikace se o letošních povodních osvědčila nejvíce

  • Rychlé informování pomocí SMS: 42,37 %
  • Možnost rozdělit komunikaci na různé skupiny obyvatel: 21,19 %
  • Možnost prokazatelného doručení zpráv: 26,27 %
  • Možnost krizového mapování: 8,47 %
  • Rychlé ankety nebo dotazníky: 1,69 %

Co pomohlo uchránit majetek a životy občanů?

  • Rychlé digitální informace od obce: 32,58 %
  • Osobní kontakt s lidmi v obci: 26,40 %
  • Komunikace celoplošných médií: 17,42 %
  • Komunikace záchranných složek: 12,36 %
  • Komunikace kraje: 11,24 %

Vývoj počtu obcí s chytrou komunikací v jednotlivých krajích
zdroj: Komunikační platforma Munipolis

  Obce s chytrou komunikací Celkem obcí meziroční nárůst z celkového počtu obcí
2020 2021 2022 2023 2024
Praha 20 28 32 28 29 57 3,57% 50,87%
Jihomoravský 152 308 322 343 405 673 18,08% 60,18%
Moravskoslezský 92 126 133 144 175 299 21,53% 58,53%
Liberecký 47 89 95 101 123 215 21,78% 57,21%
Ústecký 88 137 149 161 218 354 35,40% 61,58%
Olomoucký 89 147 156 162 215 398 32,72% 54,02%
Karlovarský 34 45 51 53 76 132 43,40% 57,58%
Zlínský 54 98 110 114 161 305 41,23% 52,79%
Královéhradecký 69 134 149 189 240 448 26,98% 53,57%
Středočeský 167 321 347 356 545 1145 53,09% 47,60%
Pardubický 62 116 148 198 253 451 27,78% 56,10%
Plzeňský 60 108 120 128 189 501 47,66% 37,72%
Vysočina 73 149 168 203 317 704 56,16% 45,03%
Jihočeský 76 128 154 162 262 623 61,73% 42,05%
Celkem v ČR 1083 1934 2600 2342 3208 6305 36,98% 50,88%

 

Masivní investice do sítí, růst spotřeby dat, inovace, pomoc při povodních i důraz na udržitelnost – T-Mobile shrnuje rok 2024

T-Mobile v loňském přinesl řadu nejen technologických novinek. Operátor pokračoval v masivních investicích do síťové infrastruktury (4,9 mld Kč), otestoval v pilotu možnost integrace mobilní stanice do bezpilotního letounu, představil novou mikro mobilní stanici nebo otevřel nové křídlo datového centra DC7. Zákazníkům přinesl revoluční roamingové balíčky, nové tarify řady NEXT, jeho zákaznický program Magenta Moments překročil hranici 1,36 milionu uživatelů. Spotřeba dat vzrostla meziročně téměř o 26 %. Mírné ekonomické oživení trhu, výrazný pokles inflace, pokračující optimalizace interních procesů a zefektivnění hospodaření firmy měly vliv na meziroční nárůst ziskovosti (13 %) i růst tržeb (1,3 %).

Operátor i v roce 2024 pokračoval ve výstavbě a zkvalitňování infrastruktury vysokorychlostního a optického připojení a 5G sítě a představil zákazníkům nové služby a produkty přesně podle jejich potřeb. Vysokorychlostní internet od T-Mobile může využívat v České republice už 1,1 milionu domácností, z toho přes 500 tisíc přípojek je optických. Operátor také ověřil možnost integrace mobilní základnové stanice do dronu, resp. bezpilotního letounu a představil novou kompaktní mikro mobilní stanici se sníženou finanční, časovou i prostorovou náročností. Pokračovala i spolupráce s předními českými univerzitami zaměřená na rozvoj privátních 5G kampusových sítí umožňujících testování nejmodernějších technologií, jako jsou UO v Brně, CIIRC při ČVUT nebo ČZÚ v Praze.

Loňský rok pro nás byl v mnoha ohledech jiný – spustili jsme nový rámec marketingové komunikace #MeziSvými, která staví na chvílích strávených ve společnosti těch nejbližších. Přinesli jsme revoluční nabídku roamingových balíčků pro B2C i B2B zákazníky za bezkonkurenční ceny a zahájili spolupráci s legendárním festivalem Colours of Ostrava, v jehož rámci všichni mohli vyzkoušet naši spolehlivou vysokorychlostní 5G síť. Spokojenost našich zákazníků a samozřejmě i zaměstnanců, bez nichž bychom toto všechno nedokázali, je klíčová,“ uvedla Melinda Szabó, generální ředitelka společnosti T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom, a dodala: Pokrývání Česka a pokračující masivní investice do vysoce kvalitních sítí a dalších inovací zůstávají naší prioritou.“

Vloni operátor spustil nové portfolio mobilních tarifů Next i MAGENTA TV. U TV se také zaměřil na obsah video-on-demand (VOD) s inovovanou Videotékou nebo exkluzivním obsahem (např. film Vlny). Široká paleta nabídek v programu Magenta Moments přilákala přes 1,36 milionu registrovaných uživatelů. Zákazníci si vychutnali nejen nabídky operátora, ale i více než 200 partnerů – např. CineStar, Bageterie Boulevard, Samsung, Pizza Hut nebo RedBull.  T-Mobile také představil T Phone 2, spustil autorský podcast #MeziSvými a zapojil se do mezinárodního esportového turnaje T-esport Championship. Neustává ani podpora sportovních aktivit. Dlouhodobě operátor podporuje pohybové aktivity i u svých zaměstnanců a také se zaměřuje na prevenci a podporu jejich zdraví prostřednictvím Wellbeing programu „Zdravé Téčko“. Tento program zahrnuje aktivity zaměřené na posilování fyzické i psychické odolnosti a imunity. T-Mobile se také znovu stal TOP zaměstnavatelem v telekomunikacích.

Rozvoj divize T-Business   

V divizi T-Business určené firemním klientům pokračovalo posilování kompetencí v oblasti infrastrukturních služeb a ukládání dat.  V reakci na rostoucí poptávku po bezpečném uchování dat bylo otevřeno nové křídlo datového centra DC7, které splňuje přísné mezinárodní standardy. Zároveň zde byly splněny veškeré požadavky stanovené vyhláškou č. 316/2021 Sb. na cloudové služby bezpečnostní úrovně 2 pro dodávání cloudových služeb státní správě. Ve spolupráci s Hospodářskými novinami operátor uspořádal první ročník konference Future Secured, zaměřené na kybernetickou bezpečnost a digitální ochranu. Na akci vystoupili odborníci z oblasti legislativy, AI i kybernetické bezpečnosti. Operátor také vloni podnikl zásadní kroky k posílení ochrany svých zákazníků před podvodnými praktikami typu spoofing a spustil ochranný firewall 2.1. Dále spojil síly se Svazem průmyslu a dopravy ČR – společně se podíleli např. na kampani při příležitosti 20 let od vstupu do EU.

T-Mobile podniká udržitelně  

V rámci ESG agendy se T-Mobile zaměřoval zejména na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. V červnu uzavřel smlouvu o přeshraničním virtuálním nákupu elektrické energie z obnovitelných zdrojů (vPPA) se společností Rezolv Energy. S Remobilem pokračovala spolupráce na recyklaci vysloužilých zařízení a edukaci veřejnosti a v rámci boje proti nenávistnému obsahu pokračovala spolupráce s organizací In IUSTITIA. Podpoře tohoto tématu se věnovala i grantová výzva Česko bez předsudků, kde bylo rozděleno 1 500 000 korun mezi 8 neziskových subjektů. Pokračovaly aktivity zaměřené na digitální vzdělávání: Digitální Akademie pro neziskovky oslavila 10 let a projektu Digitální senior se zúčastnilo 2 500 seniorů. Společně s organizací Díky, že můžem se T-Mobile zapojil do oslav 35. výročí sametové revoluce a podílel se na kampani Svoboda nás spojuje.

T-Mobile vždy mimořádně rychle pomáhá i při krizových událostech a výjimkou nebyly ani ničivé povodně v září 2024. Jako okamžitou pomoc zavedl neomezená data a volání všem zákazníkům, do zasažených oblastí poskytl vysokokapacitní powerbanky a na obnovu po povodních daroval prostřednictvím Charity Česká republika 10 000 000 korun. Vypsal i zaměstnaneckou sbírku, ve které se vybralo dalších 3 228 796 korun (jednu třetinu darovali zaměstnanci, dvě třetiny firma).

Meziroční souhrn (2024):

  • Celkový počet zákazníků meziročně mírně poklesl o 0,2 %, na 6,51 milionu
  • Počet tarifních zákazníků (bez M2M) vzrostl o 2 % na 4 miliony
  • Počet M2M: 763 000
  • Počet uživatelů předplacených karet klesl o 7,8 % na 1,716 milionu
  • Počet registrovaných uživatelů zákaznického programu Magenta Moments: 1,365 milionu
  • Počet zákazníků T-Mobile TV vzrostl o 10,2 % na 293 000
  • Spotřeba dat v mobilní síti stoupla o 25,9 %
  • Investice do síťové infrastruktury v ČR dosáhly 4,9 miliardy korun
  • Tržby meziročně – nárůst o 1,3 % na 31,093 miliardy korun
  • EBITDA (AL) (zisk před úroky a zdaněním) meziroční nárůst o 13 % na 12,728 miliardy korun

Rychlý růst čeká TCL i v roce 2025. Jaké inovace budou klíčové?

Praha, 26 února 2025 – Společnost TCL, jedna z předních světových společností v oblasti spotřební elektroniky, pokračuje v inovacích a růstu. Od televizorů a audioproduktů až po velké domácí spotřebiče a klimatizace, společnost TCL razí cestu budoucnosti chytrého bydlení díky inovacím a trvalému růstu v Evropě. Frédéric Langin, obchodní ředitel společnosti TCL Europe, představuje způsob, jak se společnost přizpůsobuje vyvíjejícímu se trhu a pokračuje v uspokojování poptávky po dostupných technologiích a chytrých řešeních.

Na veletrhu CES 2025 společnost TCL v lednu představila budoucnost chytrých domácností, kterou pohání revoluční technologie a inovace postavené na umělé inteligenci za podpory Mini LED obrazovek.

Rychlý růst v Evropě, trojka v České republice

Společnost TCL zaznamenala působivý růst v celé Evropě, zejména na trhu televizorů a audiotechniky. Jako jeden ze dvou největších světových výrobců televizorů a první značka 98palcových televizorů má společnost dobrou pozici pro uspokojení rostoucí poptávky po větších obrazovkách a připojených zařízeních. Se svým rozšiřujícím se portfoliem, které zahrnuje hlavní domácí spotřebiče a klimatizační systémy, TCL nadále poskytuje evropským spotřebitelům cenově dostupné, prémiové technologie. Silná partnerství s maloobchodními prodejci a závazek k inovacím pomohly k úspěchu na trzích po celé Evropě. Podle agentury GfK je TCL značkou číslo 2 ve Francii, Švédsku a Polsku a značkou číslo 3 ve Španělsku a České republice.

Frédéric Langin, obchodní ředitel TCL Europe, poznamenává: „V roce 2024 jsme zaznamenali například významný růst ve Španělsku, Itálii, Velké Británii a východní Evropě. Zásadní význam pro náš růst měla expanze do oblasti velkých domácích spotřebičů a klimatizací, které nyní představují stále větší část našeho celkového obratu.“

Hnací síla tržních trendů: Důležitost inovací

V Evropě stále roste poptávka spotřebitelů po větších úhlopříčkách televizorů, zejména těch s úhlopříčkou nad 55 palců. Společnost TCL se postavila do čela tohoto trendu nabídkou televizorů jumbo velikosti, včetně modelů s úhlopříčkou až 115 palců. S využitím vlastního výzkumu a vývoje a vertikální integrace je společnost TCL na špici v oblasti zobrazovacích technologií, zejména QLED a Mini LED, které spotřebitelům zajišťují přístup ke špičkové kvalitě obrazu za konkurenceschopné ceny.

Frédéric Langin k tomu říká: „Dnešní spotřebitelé jsou technicky zdatní a hledají nejlepší výkon za danou cenu. Ve společnosti TCL využíváme našich zkušeností v oblasti výzkumu a vývoje k tomu, abychom dodávali vysoce výkonné a krásné displeje, jako je řada TCL A300, která odráží rostoucí poptávku po výkonných a designově povedených televizorech.“

Budoucnost chytrých domácností a zařízení poháněných umělou inteligencí

Vzhledem k tomu, že chytré domácnosti se stávají stále důležitějším prvkem moderního života, společnost TCL se snaží zajistit, aby se její produkty do těchto prostředí bez problémů integrovaly. Díky personalizaci řízené umělou inteligencí a kompatibilitě s chytrými domácnostmi nabízejí produkty TCL konektivitu a inteligenci, kterou dnešní spotřebitelé od svých zařízení očekávají.

Frédéric Langin zdůrazňuje: „Naše zaměření na inovace, cenovou dostupnost a design nám umožnilo vyvinout produkty, které dokonale doplňují dnešní chytré domácnosti. Spotřebitelé dnes očekávají zařízení, která se bez problémů integrují do jejich stávajících technologických ekosystémů, a naše expanze do oblasti klimatizace a hlavních domácích spotřebičů tuto vizi jen posiluje.“

Výhled do budoucna: Udržení růstu a inovací

Pozoruhodný růst společnosti TCL podtrhují rekordní prodeje, zejména během Black Friday 2024. Vzhledem k tomu, že značka pokračuje v rozšiřování svých aktivit v Evropě, je TCL odhodlána udržet tento rychlý růst tím, že zachová silnou rovnováhu mezi cenovou dostupností a prémiovými funkcemi, čímž zajistí, že spotřebitelé vždy získají nejlepší technologie za svůj rozpočet.

Frédéric Langin dodává: „Máme všechny předpoklady k tomu, aby náš růst v Evropě pokračoval. Plánujeme využít poptávky po cenově dostupných prémiových technologiích. Naše produktové portfolio, které nyní zahrnuje špičkové televizory, herní monitory, domácí spotřebiče a klimatizační řešení, nám umožňuje uspokojovat rozmanité potřeby našich zákazníků – od technologických nadšenců až po rodiny, které hledají hodnotu a výkon.“

Inovace v centru růstu

Frédéric Langin uzavírá: „V centru všeho, co děláme, je především zákazník. Neustále sledujeme trendy na trhu a někdy je i předvídáme. Například jsme včas předpověděli rostoucí poptávku po televizorech větších rozměrů a dokázali jsme tuto potřebu uspokojit působivou řadou televizorů obří velikosti. Díky neustálým inovacím a rozšiřování našeho produktového portfolia jsme připraveni dosáhnout v roce 2025 ještě většího růstu.“

Společnost TCL se nezaměřuje pouze na růst, ale také na udržitelnost. S ohledem na budoucnost se společnost TCL zavázala k rovnováze mezi inovacemi a udržitelností a nabízí energeticky účinná řešení spolu se špičkovým výkonem. Neustálý úspěch společnosti dokazuje, že udržitelnost a výkon mohou jít ruku v ruce, a zůstává hlavní zásadou, protože TCL je lídrem evropského trhu.

Další informace o produktech a novinkách společnosti TCL najdete na: http://www.tcl.com/global/en.html.

O společnosti TCL Electronics

Společnost TCL Electronics (1070.HK) je rychle rostoucí společností v oblasti spotřební elektroniky a předním hráčem v celosvětovém televizním průmyslu. Byla založena v roce 1981 a nyní působí na více než 160 trzích po celém světě. TCL se specializuje na výzkum, vývoj a výrobu produktů spotřební elektroniky od televizorů, audio zařízení až po chytré domácí spotřebiče. Navštivte webové stránky společnosti TCL na adrese https://www.tcl.com.

Zeiss uvádí na trh novou řadu objektivů – Otus ML

Společnost Zeiss představuje řadu Otus ML, novou generaci prvotřídních manuálních pevných objektivů, které jsou navrženy tak, aby nově definovaly optický výkon s výjimečnou ostrostí, přirozeným podáním barev a charakteristickým 3D popem, který vytváří hloubku a realismus jako nikdy předtím. Řada Otus ML debutuje dvěma ohniskovými vzdálenostmi. Zeiss Otus ML 1,4/50 je univerzální 50mm objektiv, který je ideální pro portrétní, pouliční a dokumentární fotografii a poskytuje realistické snímky s vynikající hloubkou. Zeiss Otus ML 1,4/85 je dokonalý portrétní objektiv s bezkonkurenční schopností vykreslit objekty v ohromující čistotě a rozměrech.

Objektivy jsou k dispozici pro bajonety Sony E, Canon RF a Nikon Z.

Základem objektivů Otus ML je legendární optické inženýrství společnosti Zeiss. Kombinace pokročilých asférických členů a apochromatické konstrukce minimalizuje chromatické aberace a zkreslení a zajišťuje prakticky bezchybnou kvalitu obrazu. Proslulá antireflexní vrstva Zeiss T* zajišťuje bezkonkurenční čistotu, redukuje odlesky a stíny a zajišťuje tak snímky s bohatým kontrastem a přesností barev. Optická konstrukce poskytuje ohromující oddělení objektů a vytváří pohlcující trojrozměrný efekt, který diváka vtáhne do obrazu. Od okraje k okraji snímku je každý detail vykreslen s pozoruhodnou přesností a zachovává textury a jemné detaily i při široce otevřených clonách.

Řada Otus ML je určena pro ty, kteří vyznávají umění manuálního ostření, a nabízí pečlivě propracovaný helikoidový zaostřovací systém s dlouhou zaostřovací vzdáleností, který zajišťuje absolutní přesnost při každém snímku. Celokovový zaostřovací kroužek je hladký a příjemný na dotek a umožňuje bezproblémové ovládání při fotografování i natáčení videí.

Objektivy Otus ML mají celokovovou konstrukci, která zajišťuje odolnost a spolehlivost i v těch nejnáročnějších podmínkách. Každý objektiv, vyrobený v Japonsku, ztělesňuje nejvyšší standardy mechanické přesnosti a estetické elegance. Modrý těsnicí kroužek a vnitřní těsnění proti povětrnostním vlivům chrání objektivy před prachem a vlhkostí. Stupňovitý clonový kroužek umožňuje plynulé a bezproblémové nastavení expozice, což je ideální pro filmaře.

Ceny a dostupnost

Nové objektivy budou dostupné koncem jara 2025.

Doporučená prodejní cena:

131308  ZEISS OTUS ML 50MM F/1.4 SONY E – 64.490,- Kč / 2.596 €

131309  ZEISS OTUS ML 50MM F/1.4 CANON RF – 64.490,- Kč / 2.596 €

131310  ZEISS OTUS ML 50MM F/1.4 NIKON Z – 64.490,- Kč / 2.596 €

131311  ZEISS OTUS ML 85MM F/1.4 SONY E – 72.190,- Kč / 2.908 €

131312  ZEISS OTUS ML 85MM F/1.4 CANON RF – 72.190,- Kč / 2.908 €

131313  ZEISS OTUS ML 85MM F/1.4 NIKON Z – 72.190,- Kč / 2.908 €

Klíčové specifikace

  • Bezkonkurenční ostrost a kontrast
  • Apochromatický design pro věrné podání barev
  • Povrchová úprava ZEISS T* minimalizuje nežádoucí odlesky a stíny
  • Podpisový 3D pop efekt zvyšuje hloubku
  • Přesné manuální ostření s dlouhou zaostřovací vzdáleností
  • Odolná celokovová konstrukce, vyrobeno v Japonsku
  • K dispozici pro Sony E, Canon RF a Nikon Z
Exit mobile version