Společnost Mastercard ocenila inovace a udržitelnost v českém platebním sektoru. Nejvíce cen si odnesly ČSOB, Air Bank a Raiffeisenbank

Praha, 7. února 2025 – Společnost Mastercard ocenila mimořádné projekty v oblasti plateb, digitalizace a udržitelnosti za uplynulý rok. V hlavních kategoriích prestižních ocenění Mastercard Awards dominovala ČSOB, která získala ceny za nejvyšší absolutní počet transakcí mezi vydavateli karet i představiteli akceptace plateb. V kategoriích hodnotících produkty a inovace si pak nejvíce ocenění odnesly Air Bank a Raiffeisenbank. Osobní cenu za dlouhodobou podporu plateb a platebních inovací obdržel Martin Žárský z UniCredit Bank.

„České banky i platební instituce ukazují, že inovace, digitalizace a udržitelnost jsou v centru jejich pozornosti. Gratulace patří nejen čerstvým vítězům Mastercard Awards, ale všem, kteří se podílejí na rozvoji platebního ekosystému v České republice. Mám velkou radost z našich společných projektů, které mají pozitivní dopad na ekonomiku a společnost a posouvají bezhotovostní platby k novým standardům rychlosti, jednoduchosti a bezpečnosti. Letošní ročník jsme navíc obohatili o nové kategorie, které zdůrazňují dynamiku růstu,“ říká Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko. 

Nejvíce ocenění mají ČSOB, Air Bank a Raiffeisenbank

Vedle výhry v hlavních kategoriích získala ČSOB také ocenění za nejvyšší počet transakcí uskutečněných firemními kartami. Novinkou letošního ročníku jsou ceny pro vydavatele i představitele akceptace karet s nejvyšším meziročním tempem růstu počtu transakcí. Tato ocenění získala Air Bank a společnost Global Payments.

Air Bank dále získala ocenění za nejvyšší počet transakcí uskutečněných tokenem. Ve dvou kategoriích uspěla také Raiffeisenbank, která získala ceny pro vydavatele kreditních a prémiových karet.

Novinky roku: banka pro podnikatele a ocenění za udržitelnost

Ve zcela nové kategorii pro vydavatele karet s nejlepší nabídkou pro malé a střední podnikatele bodovala Komerční banka se svou kreditní kartou Mastercard Business World a nabídkou podnikatelského účtu a akceptace plateb prostřednictvím KB SmartPay a GoPay.

Ocenění pro představitele akceptace v prostředí e-commerce si převzala globální platební společnost Adyen, v kategorii fintechových inovací získala prvenství společnost Direct Fidoo Payments za inovativní platformu pro správu výdajů a měnových operací pro malé a střední podnikatele.

Hned 14 oceněných má v aktuálním ročníku Mastercard Awards kategorie zaměřená na odpovědné inovace. Odnesly si ji všechny banky a další instituce za podporu udržitelnosti a zapojení do ekologické výzvy Zelená výzva 2024, která motivuje k volbě udržitelnějších způsobů dopravy a přispívá k obnově světových lesů výsadbou stromů. Ocenění obdržely ČSOB, Creditas, Česká spořitelna, Essox, ING Bank, Moneta Money Bank, PPF banka, Raiffeisenbank, UniCredit Bank, Comgate, Global Payments, KB SmartPay, Shoptet a Up Česká republika.

Cenu za unikátní projekt mezi vydavateli karet převzala mBank díky spuštění bezkontaktních plateb platebními prsteny a náramky v Česku. Mezi představiteli akceptace karet byla oceněna společnost KB SmartPay za nástroj pro obchodníky pro snadný onboarding akceptačního řešení terminál v mobilu.

UniCredit Bank získala ocenění za karetní propozici podporující udržitelnost založenou na výsadbě stromů prostřednictvím transakcí platebními kartami Mastercard. Do UniCredit Bank letos putuje i osobní ocenění za dlouhodobou podporu v oblasti plateb a platebních inovací v České republice, které si převzal Martin Žárský.

Seznam cen a oceněných za rok 2024:

Ocenění Společnost
Issuer of the Year ČSOB
Acquirer of the Year ČSOB
Issuer Growth Champion Award Air Bank
Acquirer Growth Champion Award Global Payments
Credit Card Issuer Raiffeisenbank
Commercial Card Issuer ČSOB
Digital Issuer Air Bank
Premium Card Issuer Raiffeisenbank
SME Card Issuer Komerční banka
eCommerce Acquirer Adyen
Fintech Innovation Direct Fidoo Payments
Responsible Innovation ČSOB

Creditas

Česká spořitelna

Essox

ING Bank

Moneta Money Bank

PPF banka,

Raiffeisenbank

UniCredit Bank

Comgate

Global Payments

KB SmartPay

Shoptet

Up Česká republika

Sustainability Award UniCredit Bank
Unique Issuing Project Award mBank
Unique Acquiring Project Award KB SmartPay
Payments Leader of the Year Martin Žárský, UniCredit Bank

O společnosti Mastercard

Mastercard podporuje výkon ekonomik a posiluje postavení lidí ve více než 200 zemích a teritoriích světa. Společně se svými zákazníky buduje Mastercard udržitelnou ekonomiku, v níž dokáže prosperovat každý. Společnost podporuje širokou škálu digitálních platebních možností, které zajišťují zabezpečené, jednoduché a chytré transakce dostupné každému. Vzájemné propojení technologií, inovací, partnerství a sítí společnosti Mastercard vytváří jedinečný soubor produktů a služeb, které lidem, firmám i veřejným úřadům umožňují naplňovat jejich maximální potenciál.

www.mastercard.com

Kingdom Come: Deliverance II a Sid Meier’s Civilization VII v GeForce NOW

GeForce NOW slaví páté výročí ostrého provozu. A samozřejmě nemůžou chybět novinky v knihovně. Kingdom Come: Deliverance II od Warhorse Studios začíná seznam jako první, následuje Sid Meier’s Civilization VII od 2K Games společně s pěticí dalších her. Podporován bude také další očekávaný RPG titul: Awowed od Obsidian Enetrtainment.

I bez herní platformy mohou členové Ultimate a Performance hrát epické středověké RPG od Warhorse Studios s vysokými FPS i na starých PC, chytrých telefonech a podobných zařízeních. K dispozici jim je hned od vydání, aniž by museli čekat na stahování nebo aktualizace. Hra je vtáhne do Čech 15. století prostřednictvím strhující ságy o Jindřichově pomstě a nabídne realistické souboje, rozsáhlý otevřený svět a filmový příběh.

7 nových her, které, které tento týden přibyly do knihovny GeForce NOW:

  • Kingdom Come: (nové vydání naSteam, 4. února)
  • Sid Meier’s Civilization VII (nové vydání veslužbě Steam aEpic Games Store, rozšířený přístup, 5. února)
  • Ambulance Life: A Paramedic Simulator (Nová verze na Steam, 6. února)
  • SWORN (nové vydání veslužbě Steam, 6. února)
  • Alan Wake (Xbox, k dispozici v obchodě Microsoft Store)
  • Ashes of the Singularity: Escalation (Xbox, k dispozici v obchodě Microsoft Store)
  • Far Cry: New Dawn (nové vydání na PC Game Pass, 4. února)

Nové hlavní vydání nabízí řadu vylepšení v oblasti uživatelského rozhraní a zpřístupnění spolu s obvyklým pokrokem v interoperabilitě

Berlín, 6. února 2025 − LibreOffice 25.2, nové hlavní vydání svobodného a dobrovolníky podporovaného kancelářského balíku pro systémy Windows (Intel, AMD a ARM), macOS (Apple Silicon a Intel) a Linux, je možné stáhnout na stránce https://cs.libreoffice.org/download. LibreOffice je nejlepším kancelářským balíkem pro ty uživatele, kteří chtějí mít software a dokumenty pod kontrolou a chtějí chránit své soukromí a digitální život před závislostmi na dodavatelích a komerčními zájmy velkých technologických firem.

LibreOffice je jediný kancelářský balík navržený tak, aby nejen vypadal hezky na pohled, ale také splňoval skutečné potřeby uživatele. Nabízí řadu možností přizpůsobení uživatelského rozhraní, aby vyhovovalo potřebám uživatelů, ať už jsou zvyklí na tradiční, nebo moderní podobu. Toto rozhraní dokáže na různě velkých obrazovkách efektivně využít většinu místa a zajistit, aby bylo co nejvíc funkcí dostupných jedním či dvěma kliknutími. Jedná se rovněž o jediný software na vytváření dokumentů, který u vložených osobních či důvěrných informací respektuje soukromí uživatele: uživatel sám rozhoduje, zda a s kým bude vytvořený obsah sdílet. To je možné díky standardnímu a otevřeném formátu, který neslouží jako prostředek k vytvoření závislosti na určitém softwaru a k vynucování jeho periodických aktualizací. Navíc je LibreOffice funkčně vybavený podobně jako nejprodávanější kancelářský balík a mnohem lépe než ostatní konkurenti.

Co činí LibreOffice jedinečným, je platforma LibreOffice Technology, jediná na trhu, která umožňuje vyvíjet desktopové, mobilní i cloudové verze LibreOffice – včetně těch, které poskytují komerční společnosti. Proto LibreOffice umožňuje uživateli pracovat pohodlněji a vytvářet totožné a skvěle interoperabilní dokumenty založené na dvou standardech ISO: otevřeném ODF neboli formátu Open Document (ODT, ODS a ODP) a proprietárním OOXML společnosti Microsoft (DOCX, XLSX a PPTX). Druhý uvedený je přitom uměle zbytečně složitý, což může způsobovat problémy uživatelům, kteří jsou přesvědčeni, že používají standardní formát.

Uživatelé mohou požádat o technickou podporu dobrovolníky v e-mailových konferencích nebo na webové stránce Ask LibreOffice: https://ask.libreoffice.org, v češtině a slovenštině na: https://ask.libreoffice.org/c/czech-and-slovak.

Novinky v LibreOffice 25.2

Soukromí
• Pokud je povolena možnost pro odstranění osobních informací při ukládání, nebude se nic ani exportovat (jména autorů, časy uložení a změny, celková doba úprav, název a nastavení tiskárny, šablony dokumentu, autoři a data komentářů a sledovaných změn).

Jádro/obecné
• LibreOffice 25.2 podporuje čtení a zápis formátu ODF verze 1.4.
• Mnohá vylepšení interoperability s proprietárními dokumenty OOXML.
• Po určení výchozího certifikátu lze nyní podepisovat dokumenty automaticky.
• Platformy Windows 7 a 8/8.1 byly označeny jako zastaralé a podpora pro ně bude odstraněna ve verzi 25.8.
• Rozšíření a vlastnosti, které využívají jazyk Python, nebudou fungovat v systému Windows 7.

Writer
• Lepší správa sledovaných změn, která si poradí se značným počtem změn v dlouhých dokumentech.
• Komentáře, na které se přesunete, se nově vyberou v seznamu v Navigátoru a při změně velikosti oblasti s komentáři se nyní zobrazí vizuální vodítko.
• Přidány možnosti pro nastavení výchozího přiblížení otevřených dokumentů, které přepíše úroveň přiblížení nastavenou v dokumentech.
• Nyní je možné pomocí Navigátoru smazat veškerý obsah určitého typu (s výjimkou nadpisů).

Calc
• Doplnění dialogového okna „Zpracovat duplicitní záznamy“ pro výběr či odstranění duplicitních záznamů v Calcu.
• V dialogovém okně Průvodce funkcí i na kartě Funkce na postranní liště bylo vylepšeno vyhledávání a celková použitelnost.
• Modely řešitele lze ukládat do sešitů a řešitel nově nabízí vytvoření zprávy o citlivostní analýze.
• Doplnění nových možností uzamčení listu týkajících se kontingenčních tabulek, kontingenčních grafů a automatických filtrů.

Impress a Draw
• Řada vylepšení všech šablon Impressu, které nyní mají viditelné prvky (černá barva písma) v předloze poznámek a podkladů.
• Jedním krokem je možné zarovnat objekty na střed snímku Impressu (nebo stránky Draw).
• V režimu prezentace v okně lze nyní zapnout automatické opakování snímků.
• Při tisku se již neořezává dlouhý text v poznámkách přednášejícího.

Uživatelské rozhraní
• Seznam naposledy otevřených souborů nyní obsahuje zaškrtávací pole „[x] Pouze aktuální modul“, které umožňuje seznam filtrovat.
• Hranice textu se nově přepínají nezávisle na zobrazení řídicích znaků.
• Je možné přizpůsobit barvu netisknutelných znaků a barvu pozadí komentářů.
• Byly aktualizovány výchozí položky pro neseřazené seznamy (označované také jako odrážky).
• Významná vylepšení motivů vzhledu aplikace.

Zpřístupnění
• Lepší úrovně upozornění a chyb na postranní liště Zpřístupnění s možností upozornění ignorovat.
• Prvky uživatelského rozhraní obsahují identifikátor pro zpřístupnění, který mohou využívat asistenční technologie.
• Windows: podpora zpřístupnění se zapne vždy, když se nějaký nástroj dotáže na úroveň zpřístupnění, a zároveň jsou správně oznamovány příslušné relace.
• Linux: jsou správně oznamována umístění prvků uživatelského rozhraní (i při použití Waylandu).

Knihovny ScriptForge
• Rozšířitelná a robustní sada maker pro LibreOffice, kterou lze použít ve skriptech v jazycích Basic nebo Python.
• Celá sada služeb (kromě případů, kdy je lepší použít nativní vestavěné funkce) je k dispozici i pro skripty v Pythonu, a to se stejnou syntaxí a chováním jako v Basicu.
• Dokumentace knihoven ScriptForge je součástí stránek nápovědy pro LibreOffice.

Přispěvatelé do LibreOffice 25.2

Novinky v LibreOffice 25.2 připravilo 176 vývojářů: 47 % commitů do zdrojového kódu vytvořilo 50 zaměstnanců dvou firem zastoupených v poradním výboru TDF – Collabora a allotropia – či jiných organizací, o 31 % se zasloužilo 7 vývojářů TDF a zbývajících 22 % pochází od 119 jednotlivých dobrovolníků.

Kromě toho je dalších 189 dobrovolníků podepsáno pod změnami týkajícími se řetězců lokalizovaných do 160 jazyků (jedná se o 771 263 řetězců), přičemž za nimi ve skutečnosti stojí stovky dalších lidí připravujících překlady. LibreOffice 25.2 je k dispozici ve 120 různých jazykových verzích, což je víc než u jakéhokoliv jiného svobodného či proprietárního softwaru. Díky tomu jej může ve svém mateřském jazyce používat přes 5,5 miliardy lidí, dalších 2,4 miliardy lidí pak ve svém druhém jazyce.

LibreOffice pro podniky

Společnostem, které chtějí LibreOffice provozovat profesionálně, TDF doporučuje využít partnery poskytované aplikace ze skupiny LibreOffice Enterprise, určené pro desktopové, mobilní či cloudové prostředí a nabízené spolu řadou dalších funkcí a služeb s přidanou hodnotou. Mezi ně patří možnosti dlouhodobé podpory, profesionální pomoc, vývoj na míru a další výhody jako smlouvy SLA: https://cs.libreoffice.org/download/libreoffice-v-podnicich.

Každý řádek kódu, který programátoři partnerských společností napíší pro své zákazníky z řad podniků, je sdílen s komunitou v hlavním repozitáři, a tím se vylepšuje společná platforma LibreOffice Technology. Produkty vyvinuté na platformě LibreOffice Technology jsou k dispozici pro všechny hlavní desktopové operační systémy (Windows, macOS, Linux a ChromeOS), pro mobilní platformy (Android a iOS) a pro cloud.

Migrace na LibreOffice

Nadace The Document Foundation připravila migrační protokol pomáhající podnikům přejít z proprietárních kancelářských balíků na LibreOffice. Protokol předpokládá nasazení podnikům určené verze s dlouhodobou podporou (LTS) spolu s poradenstvím a školeními zajišťovanými certifikovanými profesionály, kteří nabízejí služby s přidanou hodnotou a ucelená řešení. Bližší informace: https://cs.libreoffice.org/get-help/professional-support.

LibreOffice – díky svému vyspělému zdrojovému kódu, bohaté sadě funkcí, silné podpoře otevřených standardů, výborné kompatibilitě a dlouhodobé podpoře od certifikovaných partnerů – představuje ideální řešení pro organizace, které chtějí znovu získat kontrolu nad svými daty a zbavit se závislosti na proprietárních dodavatelích, produktech a formátech.

Dostupnost LibreOffice 25.2

LibreOffice 25.2 lze stáhnout ze stránky https://cs.libreoffice.org/download. Minimálními požadavky jsou u proprietárních operačních systémů verze Microsoft Windows 7 SP1 a Apple macOS 10.15. Produkty pro Android a iOS využívající LibreOffice Technology jsou uvedeny zde: https://cs.libreoffice.org/download/android-viewer.

Uživatelé, kteří upřednostňují spolehlivost aplikace, by měli sáhnout po stabilní verzi, v níž jsou nové vlastnosti dostatečně odladěny. The Document Foundation pro ně stále spravuje řadu LibreOffice 24.8 s aktuální verzí 24.8.4, do níž se promítlo několik měsíců opravování chyb.

Uživatelé LibreOffice, zastánci svobodného softwaru a členové komunity mohou podpořit The Document Foundation finančně na stránce https://cs.libreoffice.org/donate.

ČD – Telematika rozšířila své pražské datové centrum, dosavadní prostory již kapacitně nestačily

Společnost ČD – Telematika v lednu dokončila a zkolaudovala již čtvrtý technologický sál svého hlavního datového centra v Praze 9. Díky investici několika desítek milionů korun se po sedmi letech od poslední expanze rozšířilo o plochu 150 m2, na které je prostor pro 75 rackových pozic. Celkem tak nyní má toto datové centrum plochu 700 m2 a prostor pro 300 racků, vše ve vysoké úrovni kvality a zabezpečení dle standardu TIER III. Důvodem rozšíření bylo vyčerpání kapacity stávajících prostor. ČD – Telematika tak dále výrazně posiluje na poli poskytovaných ICT služeb.

„Stávající datová centra již byla plně obsazena. Právě vyčerpání kapacit a permanentní poptávka zákazníků se staly důvodem k rozšíření prostor,“ říká Tomáš Businský, člen představenstva a ředitel úseku Telekomunikačních a infrastrukturních služeb společnosti ČD – Telematika. „Zákazníci navíc kladou stále více důraz na hledisko bezpečnosti, flexibilitu a rychlé připojení k optické páteřní síti z několika nezávislých směrů. To vše může naše nově rozšířené datové centrum nabídnout. Navíc je pod nepřetržitým dohledem a nabízí možnost přístupu 24 hodin denně, na nenadálé situace tak lze reagovat okamžitě,“ dodává.

Základním kamenem nově vybudovaných a rekonstruovaných technologických prostor je bezpečnost a vysoký standard dostupnosti. Ve standardu TIER III jsou veškeré technologie a provozní systémy navrženy a realizovány tak, že jsou vždy plně redundantní (různé trasy napájení, primární + záložní klimatizace, zdroje, dva dieselagregáty apod.) a dostupnost prostor a technologií je na úrovni 99,99 %. Údržbu infrastruktury datového centra lze provádět za provozu bez jakéhokoliv přerušení.

O bezkonkurenční bezpečnosti nového technologického sálu svědčí i fakt, že budova datového centra je součástí kritické infrastruktury státu. Nachází se tedy nejen mimo záplavové oblasti i letové koridory, ale v případě ohrožení je zajištění jeho provozu naprostou prioritou. Celý prostor datového centra je projektován pro režim utajení stupně důvěrné. Oprávněnost vstupu střeží mimo karty s šifrováním také rozsáhlý kamerový systém a další bezpečnostní prvky. O maximální komfort zákazníků se starají přední specialisté v oboru. Mnozí jsou prověřeni NBÚ pro práci s informacemi až do stupně „přísně tajné“, a to včetně oprávnění k seznamování se s citlivými informacemi. Bezpečnost firemních dat zákazníků je tak zaručena na všech frontách.

Zvolené technologie zajišťují efektivní provoz datového centra s cílem dosáhnout parametru PUE (power usage effectiveness), tzn. efektivnost provozu IT technologie v datovém centru a spotřebované množství energie pro správné napájení i chlazení pod obvyklou hodnotou parametru 2 na koeficient 1,4.

Datové sály ČD – Telematiky využívá řada firem a organizací napříč všemi obory – od financí, přes telekomunikační operátory a poskytovatele IT služeb až pro zákazníky z oblasti veřejné správy. Mimo externí zákazníky se prostory využívají i pro interní potřeby a technologie ČD – Telematiky.

Pro vybudování nového datového sálu byly využity vlastní prostory společnosti v přízemí objektu ČD – Telematiky v pražských Hrdlořezích. Výstavba trvala 9 měsíců. Kromě této lokality má ČD – Telematika ještě menší datová centra v Praze 7 a v Pardubicích, v obou jsou další nižší desítky rackových pozic.

ČD – Telematika a.s. je významným poskytovatelem v oblasti drážních technologií pro zabezpečení a komunikaci, působí i jako dodavatel velkoobchodních telekomunikačních služeb. Provozuje vlastní optickou síť napříč Českou republikou, která je součástí kritické infrastruktury státu. Nabízí i služby v oblasti správy, údržby a výstavby optických infrastruktur. Portfolio svých činností doplňuje oblastí kybernetické bezpečnosti. Na trhu působí od roku 1994 a má více než 500 zaměstnanců.

VCHD Cargo: fotovoltaika má budoucnost

Mezinárodní přepravní skupina VCHD Cargo spustila provoz vlastní fotovoltaické elektrárny. 230 fotovoltaických panelů o celkovém výkonu 100 kWp zásobuje elektrickou energií skladové a administrativní prostory dceřiných společností v německém Alsfeldu. Společnost zde instalovala i bateriové úložiště a část vyrobené energie bude dodávat do veřejné sítě. Fotovoltaika je zároveň jeden ze segmentů, kterým VCHD Cargo poskytuje svoje přepravní služby.

VCHD Cargo GmbH a Völker Logistik jsou součástí skupiny VCHD Cargo a mají své sídlo v Německu v Alsfeldu. Zdejší skladová budova a cross-dock o velikosti cca 1 400 m² a kancelářské prostory jsou vytápěny energeticky úspornými tepelnými čerpadly a v budovách jsou instalovaná úsporná LED svítidla. Celková spotřeba elektrické energie už tedy byla optimalizovaná před výstavbou fotovoltaické elektrárny na podzim tohoto roku. Nyní, po jejím otestování a uvedení do běžného provozu, je systém nastavený tak, aby pokrýval celoroční spotřebu energie provozních a kancelářských prostor a dobíjecí stanice pro elektromobily. Pro ukládání energie bylo v areálu instalované bateriové úložiště s kapacitou 83 kWh. Přibližně 40 % přebytků vyrobené elektřiny pak bude dodáváno do veřejné sítě. Při instalaci a uvedení do provozu společnost spolupracovala pouze s místními firmami a projekt se jí podařilo realizovat od plánování po realizaci už za tři měsíce.

Instalace fotovoltaické elektrárny v Alsfeldu je součástí plánovaného udržitelného rozvoje našich poboček,“ vysvětluje Ing. Petr Kozel, CEO a předseda představenstva VCHD Cargo a. s., a dodává, „technologie je vyspělá a vykazuje významné úspory. Protože navíc poskytujeme naše přepravní služby služby zákazníkům/výrobcům z tohoto segmentu, máme dobré reference a vidíme ve fotovoltaice budoucnost.“

Völker Logistik, která je součástí skupiny VCHD Cargo od roku 2021, poskytuje přepravní služby dodavatelům fotovoltaických panelů. Každý den naskladňuje křehké zásilky s fotovoltaikou na svůj sklad v Alsfeldu a termíny dodání po celém Německu koordinuje přímo se zákazníky. „Segment výroby solární energie je specifický svými požadavky na kvalitu přeprav,“ vysvětluje Niko Völker, jednatel Völker Logistik GmbH, a dodává, „naši řidiči jsou speciálně vyškoleni pro doručování takových zásilek a v letošním roce jsme investovali více než 20 tisíc eur do elektrických paletových vozíků, které distribuci těchto panelů významně usnadňují.“

Informace pro editory:

VCHD Cargo a.s. byla založena v roce 1997 a specializuje se na exportní a vnitrostátní pozemní přepravy. Společnost má pobočky v Kladně, Brně a Havlíčkově Brodu a realizuje přepravy na 112 pravidelných linkových spojích do mnoha evropských zemí. Poskytuje celovozové i LTL exportní a importní přepravy a vnitrostátní přepravy typu terminál–terminál nebo dodavatel–odběratel s pravidelnými odjezdy. VCHD Cargo a.s. provozuje vlastní flotilu s více než 240 vozidly včetně těch pro přepravy ADR zásilek a zásilek s regulovaným teplotním režimem. Společnost je také dopravcem schváleným Úřadem pro civilní letectví ČR pro přepravu nákladu poštovních zásilek podrobených bezpečnostní kontrole. VCHD Cargo provozuje vlastní čerpací stanici, odborný servis i mycí linku pro osobní a nákladní vozidla.

V roce 2019 založila VCHD Cargo a.s. v Německu dceřinou společnost VCHD Cargo GmbH. Ta pak v roce 2021 koupila německou přepravní společnosti Völker Logistik. Celá skupina VCHD Cargo v roce 2023 dosáhla hrubého obratu ve výši 1.281 milionů korun a v současné době zaměstnává téměř 440 lidí v České republice i v zahraničí. Další informace jsou k dispozici na adrese http://www.vchd.cz/cs

Společnost NETGEAR oznamuje výsledky za čtvrté čtvrtletí a celý rok 2024

San Jose, Kalifornie – 5. února 2025Společnost NETGEAR oznámila finanční výsledky za čtvrté čtvrtletí a celý rok končící 31. prosince 2024.

Q4 2024

  • Čisté tržby ve výši 182,4 milionů USD, což je o 3,3 % méně než v Q4/2023.
  • GAAP hrubá marže ve výši 32,6 %, což je pokles z 34,8 % ve srovnání s Q4/2023.

Non-GAAP hrubá marže ve výši 32,8 %, pokles z 35,0 % ve srovnání s Q4/2023.

  • Provozní zisk podle GAAP ve výši 15,1 milionů USD ve srovnání s 2,9 milionů USD v Q4/2023.

Non-GAAP provozní zisk ve výši 4,2 milionů USD ve srovnání s 2,7 milionů USD v Q4/2023.

  • GAAP zisk na akcii ve výši 0,31 USD ve srovnání s 0,06 USD v Q4/2023.

Non-GAAP zisk na akcii ve výši 0,06 USD ve srovnání s 0,09 USD v Q4/2023.

  • Hotovost a ekvivalenty vzrostly o 13 milionů USD oproti předchozímu čtvrtletí (odkoupené akcie v hodnotě 10,7 milionu USD).

Fiskální rok 2024

  • Čisté tržby ve výši 673,8 milionů USD, což je o 9,1 % méně než v předchozím roce.
  • GAAP hrubá marže ve výši 29,1 % (pokles z 33,6 % v roce 2023).

Non-GAAP hrubá marže ve výši 29,3 % (pokles z 33,9 % v roce 2023).

  • Provozní zisk podle GAAP ve výši 12,2 milionů USD (33,3 milionů USD v roce 2023).

Non-GAAP provozní zisk ve výši 49,6 milionů USD (9,9 milionů USD v roce 2023).

  • GAAP zisk na akcii ve výši 0,42 USD ve srovnání s (3,57 USD v roce 2023).

Non-GAAP zisk na akcii (0,91 USD) ve srovnání s (0,03 USD) v roce 2023).

  • Hotovost a ekvivalenty skončily na 408,7 milionu USD (o 125,0 milionu USD více než v předchozím roce).

CJ Prober, generální ředitel NETGEAR, k výsledkům uvedl: „Nedávno jsem oslavil své roční výročí ve společnosti NETGEAR. Oceňuji, že jsme opět dosáhli tržeb a provozní marže nad horní hranicí odhadů. V loňském roce jsme dramaticky snížili naše zásoby, výrazně zvýšili naši hotovostní pozici, uvedli na trh nové produkty a rozšířili tým o špičkové profesionály.

Bryan Murray, finanční ředitel NETGEAR, dodal: „Jednalo se o šesté po sobě jdoucí čtvrtletí generování volných peněžních toků, které dosáhly výše 19 milionů USD. Čtvrtletí jsme ukončili s téměř 409 miliony USD v hotovosti, což představuje nárůst o 13 milionů USD. Klíčovým cílem pro nás zůstává alokace kapitálu: ve 4. čtvrtletí jsme obnovili program zpětného odkupu akcií a odkoupili kmenové akcie za přibližně 10,7 milionů USD. Dokončili jsme také restrukturalizaci firmy, čímž jsme ušetřili více než 20 milionů dolarů ročních provozních nákladů.

Originální tisková zpráva NETGEAR Reports Fourth Quarter and Full Year 2024 Results.

O společnosti NETGEAR, Inc.

Společnost NETGEAR (NASDAQ: NTGR) je průkopníkem pokročilých síťových technologií navržených tak, aby zjednodušily a zlepšily životy lidí, umožnila jim spolupracovat a připojit se ke světu informací a zábavy. Společnost má sídlo v San Jose v Kalifornii a pobočky se nacházejí po celém světě.

Spojte se se společností NETGEAR: Twitter, Facebook, Instagram a blog společnosti NETGEAR na adrese NETGEAR.com nebo tiskovém středisku NETGEAR.

©2025 NETGEAR, Inc., NETGEAR a logo NETGEAR jsou ochranné známky a/nebo registrované ochranné známky společnosti NETGEAR, Inc. a/nebo jejích dceřiných společností v USA a/nebo dalších zemích. Ostatní názvy značek a produktů slouží pouze k identifikačním účelům a mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků Informace obsažené v tomto dokumentu se mohou změnit bez předchozího upozornění. Společnost NETGEAR nenese odpovědnost za technické nebo redakční chyby nebo opomenutí v tomto dokumentu. Všechna práva vyhrazena.

ESL FACEIT Group jmenovala společnost Acer oficiálním OEM partnerem v celém portfoliu her Counter-Strike prostřednictvím své herní značky Predator

Partnerství přináší špičkové technologie esportovcům v rámci okruhu ESL Pro Tour 2025

5. února 2025 – Praha – ESL FACEIT Group (EFG), přední společnost v oblasti esportu
a videoherní zábavy, dnes oznámila společnost Acer jako svého partnera výrobce originálního vybavení (OEM) pro celý hlavní ekosystém EFG pro hru Counter-Strike, ESL Pro Tour – včetně vlajkových turnajů, profesionálních okruhů a amatérských scén.

“Naše partnerství se společností Acer vybavuje špičkové hráče ve hře Counter-Strike špičkovými technologiemi, které potřebují k tomu, aby mohli hrát co nejlépe,” řekl Bastian Veiser, ředitel partnerského managementu společnosti EFG. “Tato komplexní spolupráce poskytuje celoroční přístup ke špičkovému vybavení nejen vrcholovým sportovcům, ale také vycházejícím talentům, po mnoho dalších let.”

Spolupráce společností EFG a Acer zahrnuje několik úrovní kompetitivního hraní, včetně turnajů ESL Challenger League, ESL Pro League a Intel® Extreme Masters (IEM). EFG a Acer oslaví tuto dohodu během IEM Katowice 7. až 9. února praktickou aktivací a oznámením nových produktů na jedné z největších akcí Counter-Strike 2 v tomto roce. Kromě turnaje IEM Katowice budou herní produkty Predator představeny také na online i offline soutěžích EFG
a ve vysílání v několika jazycích.

“Esportové publikum je základnou pro naše portfolio produktů Predator a EFG nabízí bezprecedentní přístup k těmto oddaným fanouškům prostřednictvím svých vrcholných akcí,
a to jak fyzických, tak online,” řekl Vincent Lin, zástupce viceprezidenta pro globální produktový marketing a plánování společnosti Acer Inc. “Esport Counter-Strike představuje jedinečnou příležitost, jak se spojit s jedním z nejdéle existujících soutěžních titulů a s rozsáhlou základnou fanoušků, kteří hledají přesnost, intenzitu a výkon, které přináší naše herní technologie Predator.”

Další informace o společnosti ESL FACEIT Group najdete na webu eslfaceitgroup.com
a sledujte EFG na síti LinkedIn.

O ESL FACEIT Group

ESL FACEIT Group (EFG) je přední společností v oblasti esportu a videoherní zábavy, která se věnuje vytváření světů za hranicí gamingu, kde se hráči a fanoušci stávají komunitou. EFG je postavena na odkazu světoznámých značek včetně ESL, FACEIT, DreamHack a DreamHack Sports Games, které poskytují inovativní ekosystémy pro globální komunity hráčů, fanoušků
a tvůrců kolem her, které milují. Ve spolupráci s předními partnery, značkami a globálními IP společnost EFG provozuje bezkonkurenční portfolio živých akcí, digitálních platforem
a vývojářských nástrojů, které oslovují a zapojují miliony hráčů po celém světě. Více informací najdete na www.eslfaceitgroup.com.

O ESL

ESL vytváří svět, kde se každý může stát kým chce. Již více než dvě desetiletí utváříme odvětví a celosvětově vedeme esport a herní inovace v nejpopulárnějších videohrách a vytváříme komplexní ekosystém s příležitostmi, díky nimž se hráči mohou stát z nuly hrdiny a fanoušci mohou být svědky těch nejlepších příběhů, které esport nabízí. Portfolio ESL se skládá ze špičkových produktů, jako jsou ESL Pro Tour, Intel® Extreme Masters, Snapdragon Pro Series
a mnoho dalších, od grassroots až po globální elitní soutěže. ESL je součástí ESL FACEIT Group, přední společnosti v oblasti esportu a videoherní zábavy.

O Intel® Extreme Masters

Intel® Extreme Masters je nejdéle trvající globální profesionální esportový turnajový okruh na světě. Soutěž, kterou v roce 2006 zahájily společnosti Intel a ESL, nyní procestovala více než 30 měst po celém světě a uskutečnila turnaje pro 11 různých soutěžních herních titulů. Fanoušci esportu z více než 180 zemí pravidelně dělají z akcí IEM rekordmany v návštěvnosti na stadionech a sledovanosti, přičemž zahajovací akce turnaje v Austrálii v květnu 2017 znamenala pro globální soutěžní okruh pátý kontinent, který navštívil. V průběhu více než 75 akcí IEM bylo některým z největších talentů světového esportu uděleno více než 11 milionů amerických dolarů na odměnách (www.intelextrememasters.com).

O společnosti Acer

Společnost Acer, která byla založena v roce 1976, patří mezi přední světové společnosti v oblasti informačních a komunikačních technologií a působí ve více než 160 zemích. Acer se vyvíjí spolu s průmyslem a měnícím se životním stylem a zaměřuje se na vytváření světa, ve kterém se hardware, software a služby vzájemně propojí, tvoří ekosystémy a otevírají nové možnosti pro spotřebitele i podniky. 7 700 zaměstnanců společnosti Acer se věnuje výzkumu, návrhu, marketingu, prodeji a podpoře výrobků a řešení, která překonávají bariéry mezi lidmi a technologiemi. Další informace naleznete na adrese www.acer.com.

© 2024 Acer Inc. Všechna práva vyhrazena. Acer a logo Acer jsou registrované ochranné známky společnosti Acer Inc. Ostatní ochranné známky, registrované ochranné známky a/nebo značky služeb, ať už uvedené nebo ne, jsou majetkem příslušných vlastníků. Všechny nabídky se mohou změnit bez předchozího upozornění nebo závazku a nemusí být k dispozici prostřednictvím všech prodejních kanálů. Uvedené ceny jsou výrobcem doporučené maloobchodní ceny a mohou se lišit v závislosti na lokalitě. Příslušná daň z prodeje navíc.

Společnost Epson Europe získala ocenění od Keypoint Intelligence jako lídr v oblasti udržitelnosti

Podle zprávy Keypoint Intelligence pro rok 2024 Western European Workplace Sustainability Market Insight Report byla společnost Epson Europe označena za lídra v oblasti udržitelnosti na evropském trhu kancelářských tiskáren.

Společnost Keypoint Intelligence provedla rozsáhlý průzkum, který hodnotil přínos hlavních výrobců originálního vybavení (OEM) k udržitelnosti v odvětví tiskáren. Průzkum hodnotil celopodnikové vize, nedávné úspěchy, inovace výrobků, environmentální značení, marketingové a propagační úsilí. Zpráva ukazuje, že je společnost Epson Europe špičkou v této oblasti, vyniká svými ambiciózními cíli a významnými inovacemi.

Zpráva uvádí, že společnost Epson Europe dosáhla významných pokroků na cestě k udržitelnosti, které jsou v souladu s její environmentální vizí do roku 2050. Podle této zprávy je společnost Epson odhodlána dosáhnout svých cílů v oblasti snižování emisí uhlíku, usiluje o dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050 a podniká jasné a praktické kroky k tomu, aby měla nulovou uhlíkovou stopu. Tato opatření zahrnují snížení emisí CO2 o 90 % ve všech oblastech 1, 2 a 3 do roku 2050, přičemž dílčím cílem je snížení emisí v oblastech 1 a 2 o 50 % do roku 2030.

Boris Manev, ředitel ESG společnosti Epson, k výsledkům uvedl: „Toto hodnocení od společnosti Keypoint Intelligence je důkazem naší neúnavné snahy o udržitelnost a inovace. Ve společnosti Epson věříme, že péče o životní prostředí je zásadním principem naší firemní odpovědnosti, a neustále se snažíme snižovat náš dopad prostřednictvím stále udržitelnějších postupů a účinnějších technologií.“

Klíčovým důvodem pro zvolení společnosti Epson jako lídra v oblasti udržitelnosti byl její závazek k využívání obnovitelných zdrojů energie a dosažení oběhového hospodářství. Zpráva zdůraznila, že společnost Epson od ledna 2024 převedla všechny své závody v Evropě na 100% obnovitelnou energii a že je tato iniciativa v souladu se Zelenou dohodou Evropské unie, jejímž cílem je učinit z Evropy do roku 2050 první klimaticky neutrální kontinent. Kromě toho se provozy společnosti Epson řídí systémy environmentálního managementu s certifikací ISO 14001, které zajišťují přísné standardy a neustálé zlepšování chování k životnímu prostředí.

Peter Mayhew, hlavní analytik společnosti Keypoint Intelligence, shrnul tato zjištění: „Podle zprávy Western European Workplace Sustainability Market Insight Report 2024 považuje Keypoint Intelligence společnost Epson Europe za vedoucího výrobce OEM v oblasti udržitelnosti na trhu kancelářských tiskáren v západní Evropě. Naše analýza zahrnovala všechny hlavní výrobce tiskáren a hodnotila širokou škálu faktorů, jako jsou celopodnikové vize, nedávné úspěchy, inovace produktů, environmentální označení, akreditace, marketingové a propagační úsilí. Špičkou v této oblasti je společnost Epson Europe, která se odlišuje svými ambiciózními cíli a významnými inovacemi.“

Zpráva uvádí, že se společnosti Epson Europe podařilo získat uznání od předních organizací zabývajících se ochranou životního prostředí a důležitých indexů udržitelnosti. Patří mezi ně skvělé výsledky v Dow Jonesově indexu udržitelnosti (DJSI) a vysoké skóre v rámci projektu CDP (Carbon Disclosure Project) za transparentnost a environmentální výkonnost. Společnost Epson je také signatářem iniciativy UN Global Compact, čímž podtrhuje svůj závazek k odpovědnému podnikání.

Boris Manev uzavírá: „Ocenění společnosti Epson Europe společností Keypoint Intelligence jako lídra v oblasti udržitelnosti posiluje její pozici průkopníka v oblasti odpovědnosti k životnímu prostředí. Neochvějné odhodlání společnosti omezovat svou ekologickou stopu prostřednictvím inovativních technologií, zavádění obnovitelných zdrojů energie a důsledných udržitelných postupů je příkladem toho nejlepšího v oblasti odpovědného řízení společnosti.“

Další informace o iniciativách společnosti Epson Europe v oblasti udržitelnosti naleznete na adrese www.epson.eu (http://www.epson.eu).

Informace o zprávě Keypoint Intelligence o udržitelnosti trhu v západní Evropě v roce 2024 a informace o ní naleznete na adrese. www.keypointintelligence.com (https://keypointintelligence.com)

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

global.epson.com

S novou aplikací Nesnězeno zachráníte jídlo i na Slovensku, v Maďarska a Rumunsku, nově umí i jednu platbu za více nákupů

Brno, 6. února 2025: Platforma Nesnězeno, která bojuje proti plýtvání potravinami, představila novou verzi své mobilní aplikace. Jednotnou verzi mohou využívat zákazníci ve všech čtyřech zemích, kde Nesnězeno působí. Aplikace přináší řadu vylepšení včetně pokročilého filtrování a hodnocení balíčků, rozšíření platebních možností nebo tmavý režim. Nesnězeno s aplikací cílí do první pětky nejvyužívanějších B2C i B2B aplikací v segmentu potravin.

Aplikace Nesnězeno se díky své globální verzi a synergii se společností Munch zařadilo po bok dalším společnostem, které využívají jednu aplikaci na všech trzích. Zákazníkům se tak výrazně zjednodušuje přístup k zajímavým nabídkám nehledě na to, ve které zemi se právě nacházejí.

Pokročilé filtrování i jednodušší placení

Aplikace umožňuje pokročilé filtrování nabídek. Časový filtr umožní zobrazit jen nabídky dostupné až v konkrétní hodinu – tak, aby si zákazníci snadno našli balíčky, které si mohou vyzvednout po cestě z práce nebo ze školy. Díky vylepšenému mapovému podkladu aplikace umožňuje také filtrování podle druhů jídla či produktů přímo v mapě. Zákazníci si tak mohou zobrazit například pouze vegetariánská jídla nebo skrýt již vyprodané nabídky. Zároveň si mohou přidat nabídky mezi oblíbené a ve chvíli jejich dostupnosti dostanou notifikaci. Novinkou je možnost zapnutí režimu dark-mode a nové možnosti hodnocení balíčků.

Nová verze aplikace vychází vstříc aktuálním trendům v oblasti placení a rozšiřuje dostupné platební metody o Google Pay a Apple Pay, aby bylo placení co nejpohodlnější a nejrychlejší. Zároveň umožní zákazníkům objednat si z více míst a zaplatit najednou.

Nesnězeno pokrývá už všechny kraje ČR. Platformu Nesnězeno a Munch, které se spojily a čerpají ze vzájemných synergií, využívají v ČR, na Slovensku, v Rumunsku a Maďarsku už více než dva miliony zákazníků. Společně tak zachránili již více než 3 miliony balíčků potravin.

O Nesnězeno a Munch  

Munch byl založen v roce 2020 Botondem Zsoldosem, Bencem Zweckerem, Albertem Wettsteinem a Kirillem Perepelicou, jejichž misí bylo bojovat proti plýtvání potravinami prostřednictvím technologií. Společnou vizí bylo představit udržitelný přístup k potravinářskému průmyslu, který přinese prospěch jak majitelům podniků, tak zákazníkům. Restaurace, pekárny, obchody s potravinami či hotely využívají platformu Munch k prodeji svých nespotřebovaných, vysoce kvalitních potravin za snížené ceny.

V listopadu 2022 se Munch sloučil s českou aplikací Nesnězeno, založenou Jakubem Hennim. Dosud Munch zachránil více než 3 milionu balíčků potravin v České republice, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku. Tyto snahy byly rovněž oceněny množstvím cen: Nesnězeno získalo absolutní vítězství v ekologické soutěži E.ON Energy Globe nebo také Czech Social Awards v kategorii Startup. Munch na druhou stranu získal prestižní ocenění „Udržitelná společnost roku“ a „Cenu za prevenci plýtvání potravinami“ na Maďarské národní zemědělské a potravinářské výstavě.

Grafton: Absolventi technických oborů mají na trhu práce velkou výhodu

Studenti maturitních ročníků právě v těchto dnech podávají přihlášky na vysoké školy. I když nejlepší perspektivu zaměstnání v ČR nabízejí už dlouhodobě technické obory, studuje je dnes pouze 12 % vysokoškoláků. Absolventi těchto oborů přitom mohou počítat s výrazně větším zájmem ze strany zaměstnavatelů a s až o třetinu vyšší nástupní mzdou, než je tomu v případě lidí z humanitních oborů. Podle odborníků z personální agentury Grafton Recruitment proto dává smysl přihlédnout při volbě školy k budoucí uplatnitelnosti, možnostem ohodnocení a k potřebám trhu práce.

„Při volbě oboru by se studenti měli zaměřit nejen na své osobní preference, ale také na dlouhodobou udržitelnost profesní dráhy a zejména na budoucí uplatnění na trhu práce,“ upozorňuje Jitka Kouba, marketingová ředitelka personální agentury Grafton Recruitment, a dodává: „Ta se dnes díky stále silnějšímu zaměření většiny oborů na digitalizaci a nové technologie výrazně mění.“ Z dlouhodobého šetření agentury Grafton Recruitment vyplývá, že mezi nejperspektivnější patří tzv. STEM obory zaměřené na přírodní vědy, techniku, technologie a matematiku.

Nedostatek zaměstnanců s technickým vzděláním je v ČR kritický

Ačkoli jsou tyto obory naprosto zásadní jak pro tuzemský podnikový sektor, tak pro celkový rozvoj společnosti, počet jejich studentů v zemi dramaticky ubývá. Na konci roku 2017 bylo v technických oborech evidováno 48 tisíc vysokoškoláků, v roce 2022 jich však bylo už o 11 tisíc méně. To je pokles o téměř jednu čtvrtinu během pouhých pěti let a to v době, kdy enormně vzrůstají požadavky na digitalizaci a automatizaci firem.

Ty se tak v praxi potýkají se stále větším nedostatkem zaměstnanců s technickým, respektive analytickým fundamentem. Například dle průzkumu asociace ABSL tento problém trápí až 63 % společností v IT sektoru a v podnikových službách. Situace je v současnosti natolik kritická, že 9 z 10 organizací musí zavádět interní vzdělávací programy a školení, aby pokryly mezeru v odborných znalostech svých zaměstnanců.

„Nynější stav vede k tomu, že proaktivní uchazeči o zaměstnání, kteří disponují kvalitním vzděláním technického směru a dobrou znalostí cizích jazyků, najdou zajímavou a perspektivní práci celkem snadno a zároveň s tím si mohou říci i o velice slušnou nástupní mzdu. V tomto případě jde o poměrně jednoduché počty,“ shrnuje Jitka Kouba.

Mladý programátor najde práci v řádu dnů a za výbornou nástupní mzdu

Z dat Grafton Recruitment vyplývá, že zatímco absolventi technických oborů si práci nacházejí v průměru do čtrnácti dnů, ti s humanitním vzděláním mohou práci hledat i čtvrt roku. Současně s tím mají studenti, kteří úspěšně dokončili některý z oborů STEM, i vyšší nástupní mzdy. Například programátoři a vývojáři si v Praze vydělají mezi 60 až 80 tisíci Kč, v Brně 50 až 65 tisíc a v Českých Budějovicích 50 až 60 tisíc korun. Na podobnou úroveň mezd dosáhnou i elektroprojektanti, v Praze vydělají 50 až 70 tisíc, v Brně 45 až 55 tisíc a ve Zlíně 45 až 50 tisíc korun.

O něco hůře si stojí ekonomicky vzdělaný absolvent VŠ – na pozici účetní si v Praze vydělá 40–48 tisíc, v Brně 35–43 tisíc a v Plzni 35–40 tisíc. V případě absolventů humanitních oborů je propad ještě markantnější. Kupříkladu na pozici marketingového specialisty, na kterou se často hlásí, si sice v Praze mohou vydělat 38 až 48 tisíc korun, ale v Pardubicích už jen na 30 až 35 tisíc korun a v Ostravě dokonce pouhých 28 až 33 tisíc.

Specialisté z Grafton Recruitment se shodují, že absolventi humanitních škol by se měli kromě svého oboru zaměřit i na studium jazyků. Právě jazyková vybavenost spolu s ochotou učit se pracovat s novými nástroji, snahou zefektivňovat vlastní práci a samozřejmě i praxí může jejich pozici na trhu práce výrazně vylepšit.

AI mění požadavky trhu, pro technické profese představuje příležitost

Svět práce se mění. Do toho, co a jak budeme v nejbližších letech dělat, výrazným způsobem promlouvá umělá inteligence. Úkoly, které dříve vyžadovaly desítky hodin lidské práce, zvládá AI v řádu minut, což zásadně ovlivňuje budoucnost mnoha profesí. Mění se požadavky na zaměstnance, celá odvětví čelí požadavkům zásadní transformace, mnohé pozice mizí, ale zároveň vzniká řada nových příležitostí. Společným jmenovatelem velké části z nich je jejich technické zaměření.

V tomto ohledu mluví v náš neprospěch, že podíl vysokoškolsky vzdělaných osob v České republice je stále pod průměrem EU a aktuálně činí 26,7 % populace ve věku od 25 do 64 let. Ještě více alarmujícím faktem však je, že zastoupení studentů technických oborů mezi všemi tuzemskými vysokoškolskými studenty je pouhých 12 %. Zájem o technické profese však dlouhodobě klesá i v rámci učebních oborů a studia na středních školách.

Na co se tedy zaměřit při výběru vzdělávacího směru tak, aby zaručoval perspektivitu? Podle Jitky Kouby jde hlavě o obory s širším uplatněním. „Důležitý je takový obor, který nabízí spojení zájmů s budoucími potřebami trhu, ať už jde o IT, zdravotnictví nebo o tolik zmiňované technické profese,“ říká Jitka Kouba a upřesňuje: „Naprosto ideální je samozřejmě studium propojené s praxí, například na průmyslových školách, které úzce spolupracují s firmami.“

O Grafton Recruitment Czech Republic

Grafton Recruitment, s.r.o. byla založena v roce 1994 a v současné době je zastoupena 14 pobočkami po celé ČR: v Praze, Brně, Jihlavě, Ostravě, Ústí nad Labem, Českých Budějovicích, Plzni, Zlíně, Liberci, Olomouci, Hradci Králové a Kolíně. Grafton Recruitment nabízí efektivní řešení v otázkách náboru, ať už se jedná o jednorázové vyhledání zaměstnance nebo velkoobjemové nábory pro soukromý i veřejný sektor. Specializuje se dále na agenturní zaměstnávání formou dočasného přidělování. Připravuje také na míru řešení outsourcingu nebo kompletní zajištění servisu náboru řízením celého procesu jako hlavní dodavatel.
Patří rovněž mezi přední poskytovatele outplacementových služeb a poradenství nebo výběru zaměstnanců pomocí assessment center, speciálních testů a dodatečně nabízí poradenský servis v oblasti lidských zdrojů. Grafton Recruitment je součástí Gi Group. Více informací na www.grafton.cz.

Exit mobile version