Sběrová soutěž Ekoedu zveřejnila výsledky za první 3 měsíce. Zatím se vysbíralo přes 15 tisíc kilogramů elektroodpadu

Společnost REMA Systém sečetla průběžné výsledky probíhajícího sedmého ročníku sběrové soutěže Ekoedu, která je určena školám zapojeným do projektu Zelená škola. Za první tři měsíce soutěžící školy odevzdaly k recyklaci 15 471 kilogramů elektroodpadu. Soutěž potrvá až do 31. října 2024 a školy se do ní mohou zapojit kdykoliv do tohoto data. Hlavní myšlenkou soutěže je vést děti a mládež k zodpovědnému nakládání se starým elektrem. Absolutním průběžným vítězem napříč kategoriemi je Mateřská škola Dušníky se sběrem 5 100 kilogramů.

V pátek 1. března 2024 odstartoval již sedmý ročník soutěže Ekoedu zaměřené na sběr vysloužilých elektrozařízení, baterií a akumulátorů. Sběrovou soutěž pro školy od mateřských až po ty vysoké pořádá společnost REMA Systém ve spolupráci se společností REMA Battery.

„Cílem soutěže ve sběru vysloužilých elektrozařízení je motivovat žáky k udržitelnému chování. Ve spolupráci s učiteli vysvětlujeme, že odevzdáním starých elektrospotřebičů k šetrné recyklaci se mohou materiály znovu využít. Tím všichni společně šetříme životní prostředí a cenné přírodní zdroje,“ uvádí Lýdia Stanková, manažerka marketingových projektů společnosti REMA Systém, která je jedním ze tří největších kolektivních systémů zajišťujících sběr odpadních elektrozařízení působících v České republice. „Soutěž je nyní téměř v polovině, školy mají tedy ještě další čtyři měsíce na to se zapojit do našeho projektu. Právě letní prázdniny mohou využít ke sběru elektroodpadu,“ dodává Stanková.

Školy letos poprvé soutěží v nových kategoriích: mateřské a základní školy, střední a vysoké školy, speciální školy. Pro maximální férovost je kategorie mateřských a základních škol ještě navíc rozdělena na dvě podkategorie, a to na školy do 99 žáků a školy se 100 a více žáky. Ve všech podkategoriích a kategoriích budou vyhlášena tři vítězná místa.

Na vítězné školy čekají atraktivní výhry v podobě tabletů od partnera soutěže společnosti Vodafone Czech Republic, a. s. Soutěž bude probíhat až do 31. října 2024 a školy se do ní mohou zapojit i v jejím průběhu. Kompletní pravidla soutěže jsou k dispozici na webové stránce projektu Zelená škola.

Letos se na školách za první 3 měsíce vysbíralo přes 15 tun

V minulém ročníku soutěže odevzdali žáci a zaměstnanci zapojených škol 32 060 kilogramů vysloužilých elektrozařízení, baterií a akumulátorů. Letos se již po prvních třech měsících průběhu soutěže zdá, že by toto číslo mohlo být pokořeno. V období od 1. března do 31. května soutěžící školy vysbíraly již 15 471 kilogramů elektroodpadu.

V kategorii mateřských a základních škol do 99 žáků patří průběžné první místo Mateřské škole Dušníky, kde se během tří měsíců nasbíralo 5 100 kilogramů. Rodiče našich žáků jsou skvělí. Když je požádáme o sběr vysloužilých elektrospotřebičů, hned se do něj rádi zapojí. Dětem se snažíme téma významu sběru starého elektra vysvětlit, pro ty mladší tříleté je to těžké téma, ale ty šestileté to už chápou, uvedla k soutěži Vladimíra Hejdová, ředitelka Mateřské školy Dušníky. Právě tato škola se na čelních příčkách soutěže umístila již několikrát, pomyslné zlato si odnesla i v loňském roce.

Prozatímním vítězem kategorie mateřských a základních škol se 100 a více žáky je se sběrem 1 318 kilogramů Mateřská škola, Třebechovice pod Orebem, která v ročníku 2023 vybojovala 4. místo v kategorii mateřských škol. Kategorii speciálních škol zatím vede Základní škola a Praktická škola Český Brod. Loňský bronzový finalista v kategorii ZŠ se letos může pochlubit průběžným sběrem 640 kilogramů.

V kategorii středních a vysokých škol si za první tři měsíce nejlépe vede Střední průmyslová škola strojnická Vsetín, a to se sběrem 2 297 kilogramů odpadního elektra. „Naši žáci sice jsou už téměř dospělí lidé, ale do soutěží se stále rádi zapojují, zvlášť do těch s přesahem. A jako zástupcům generace, pro niž jsou elektronická zařízení pevnou součástí jejich života, a to už odmalička, jim není problematika elektroodpadu cizí,“ říká Jiří Holeček, zástupce ředitele pro oblast provozně ekonomickou ze SPŠ strojnická Vsetín, pro kterou je letošní ročník v soutěži premiérou.

Zelená škola vzdělává hravou formou

Soutěž Ekoedu je určena školám zapojeným do projektu Zelená škola a její hlavní myšlenkou je vést děti a mládež k zodpovědnému nakládání se starým elektrem. Projekt Zelená škola, do něhož se mohou školy zapojit zcela zdarma, aktuálně sdružuje už více než 560 subjektů. Školy mohou pro své žáky využívat i certifikovaný vzdělávací program Odpad není k zahození, který kombinuje zábavné pracovní listy a online interaktivní hry. Děti se tak hravou formu učí o problematice recyklace elektroodpadu. Učitelé mohou díky kvalitní metodice program snadno aplikovat do výuky.

Průběžná první místa ve sběrové soutěži Ekoedu 2024

Kategorie MŠ a ZŠ do 99 žáků Mateřská škola Dušníky, p.o.
Kategorie MŠ a ZŠ 100 a více žáků Mateřská škola, Třebechovice pod Orebem
Kategorie Speciální školy Základní škola a Praktická škola Český Brod
Kategorie Střední a vysoké školy Střední průmyslová škola strojnická Vsetín

O společnosti REMA Systém

Hlavními aktivitami společnosti REMA Systém jsou služby zabezpečující zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrických a elektronických zařízení, jde například o pračky, lednice, televizory, počítače, tiskárny, mobilní telefony a další přístroje. Ve spolupráci se společností REMA Battery navíc umožňuje i zpětný odběr odpadních baterií a akumulátorů.

Svým klientům REMA Systém nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pomoc a jednoduché vyřešení starostí s nepotřebnými či vysloužilými elektrospotřebiči. V oblasti ochrany životního prostředí REMA Systém působí od roku 2005, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrozařízení.

Podrobné informace najdete na adrese www.rema.cloud, informace k projektu Chytrá recyklace naleznete na www.chytrarecyklace.cz.

Průzkum: dvě třetiny studentů potvrzují velký přínos podnikání už na střední

Průzkum mezi absolventy výukového programu JA Studentská firma potvrdil, že dnešní mladá generace není zvědavá na dlouhé výklady, musí si vše osahat a vyzkoušet. Maximální propojení s praxí zvyšuje jejich motivaci i výkon.

V letošním školním roce vzniklo na českých středních školách rekordních 356 JA Studentských firem. 46 procent z nich se v dubnu zúčastnilo dotazníkového šetření, které ukázalo, že úspěšné podnikání, kdy firma prodá svůj produkt nebo službu, se povedlo 87 procentům středoškolských týmů. „Studenti se v programu ,učí formou činností‘ (tzv. learning by doing) a průzkum nám potvrdil, že taková výuka je baví, dává jim smysl a berou svůj úkol vážně. Ze 175 respondentů ohodnotilo velmi pozitivní přínos programu, tedy udělilo známku 1 nebo 2 jako ve škole, až 65 procent středoškoláků. Mnozí si navíc pochvalovali, že se během podnikání dobře projevilo, jak jsou jednotliví spolužáci schopni nést zodpovědnost, plnit své povinnosti a komunikovat s ostatními,“ uvedl Martin Smrž, ředitel české kanceláře vzdělávací organizace Junior Achievement (JA Czech).

O důležité roli podnikavosti ve formálním vzdělávání se v Česku mluví dlouho. Loni touto dobou publikovala Asociace podnikavé Česko statistiku, že o podnikání přemýšlí až polovina středoškoláků. Jen 49 procent studentů si přitom ve škole vyzkoušelo prezentaci vlastního projektu. Sami učitelé a další odborníci tehdy v průzkumu označili za největší překážku nedostatek vlastních zkušeností pedagogů s podnikavostí (64 %) a nízkou metodickou podporu výuky podnikavosti (55 %). „Problém českých škol spočívá v jejich odtržení od praxe. Cílem výukového programu JA Studentská firma je to změnit. Během jednoho školního roku si studenti vyzkouší reálné podnikání ‚nanečisto‘, poznají chod firem, zákonitosti výroby a obchodu. Učitelé mají k dispozici metodické a výukové materiály, odborné školení před zahájením programu i manažery z firem, kteří mentorují studentské projekty a předmět mohou zpestřit svými přednáškami,“ popsal Martin Smrž.

Chuť k podnikání je jen jedna položka z celého balíku jménem podnikavost, která je klíčová pro uplatnění na pracovním trhu 21. století. „Na programu JA Studentská firma si účastníci nejvíc cenili získaných měkkých dovedností. Nejčastěji označili zdokonalení finanční gramotnosti, schopnost plánovat a kreativně myslet, pozadu ale nezůstaly ani ‚učení prostřednictvím zkušeností‘, ‚hledání příležitostí a zdrojů‘ a ‚zvládání nejistoty a rizika, přijmutí odpovědnosti‘. Během vlastního byznysu studenti mnohokrát narazí na překážky, kdy musí nalézt jiná řešení a být připraveni na změnu, ochotně ji přijmout, to je jedna z hlavních dovedností pro moderní trh práce,“ vyjmenovala autorka průzkumu Jaroslava Menšíková, učitelka na Obchodní akademii v Lysé nad Labem, která program JA Studentská firma využívá ve svém praktickém předmětu.

Studenti mají na založení a vedení své firmy poměrně málo času, od září do června, přesto dokáží vytvořit ziskovou společnost s prodejními kanály a fungující propagací. „Studentské firmy se nejčastěji věnují výrobě a prodeji dekorativních předmětů, textiliím a bižuterii (36 %) do 100 Kč za kus (54 %). Na konci školního roku zanikají, zařídit si IČO a pokračovat dál se obvykle rozhodne zhruba pět procent firem. Mnoho studentů v průzkumu poukázalo, že by na větší zisky potřebovali víc času, tzn. více výukových hodin, víc praktických ukázek a méně dalších školních povinností, přesto studentské firmy zvládly vygenerovat čistý zisk do 5 000 Kč (48 %), každá desátá firma pak i 20 tisíc a víc,“ podotkl Martin Smrž.

Program podporující podnikavost školy obvykle využívají ve volitelných předmětech typu Aplikovaná ekonomie. Na bezmála polovině škol (47 %) vzniká každý rok pět a více firem. „Učitelé a sami studenti dávají přednost menším podnikatelským skupinám do pěti až deseti lidí před početnými týmy. Takové rozdělení studentů vytváří přirozené konkurenční prostředí pro zdravé podnikání už v rámci školy. Mimo to se mohou studentské firmy během roku poměřovat v národních soutěžích například o nejlepší vizuální identitu, představit svůj stánek na jarním veletrhu JA Expo a ti nejlepší se účastní národního finále a evropské přehlídky studentských firem v zahraničí,“ nastínil Martin Smrž.

JA CZECH, www.jaczech.org

JA Czech je obecně prospěšná vzdělávací organizace založená Tomášem Baťou, která již od roku 1992 realizuje na českých školách ucelenou koncepci nadstandardního vzdělávání. Formuje podnikatelské myšlení a finanční gramotnost mladých lidí, propojuje je s lidmi z praxe a pomáhá nastartovat jejich úspěšnou profesní kariéru. Ve spolupráci se školami vytváří příznivé a motivující prostředí pro rozvoj osobních dovedností v rámci podnikatelského vzdělávání studentů i učitelů. Stěžejního projektu JA Studentská firma, se závěrečným veletrhem JA STUDENTSKÁ FIRMA ROKU, se každoročně účastní tisíce středoškoláků.

JUNIOR ACHIEVEMENT, www.juniorachievement.org

Junior Achievement je nejstarší vzdělávací organizace na světě s rokem vzniku 1919. Působí ve více než 120 zemích světa. Zároveň byla švýcarskou institucí NGO Advisor vyhlášena jako sedmá nejvlivnější nevládní organizace světa a v lednu 2022 byla za svou práci pro rozvoj mládeže nominována na Nobelovu cenu míru. Do programů JA se každoročně zapojí 11 milionů dětí a studentů ve věku šest až 22 let.

Český startup získal 100 milionů na řešení problému s plasty, do 10 let chce 10 % evropského trhu

Český startup Green Future, který dokázal jako první a zatím jediný na světě postavit funkční a komerčního provozu schopnou jednotku termochemické recyklace, získal svoji první investici ve výši 100 milionů korun. Finance, které představují desetinu z celkové částky 999 milionů korun, na kterou startup míří, použije na další rozvoj a expanzi do zahraničí.

Technologie Green Future zvládne v komerčním provozu jako první na světě zpracovat většinu druhů plastového odpadu. Metoda termochemické recyklace probíhá bez přístupu vzduchu a bez vzniku emisí a plasty promění v pyrolýzní olej. Ten má stejné vlastnosti jako ropa k výrobě plastů a dokáže ji tak ve výrobě plně nahradit. V rámci chemického procesu vznikají i energeticky využitelné plyny a Green Future tak do budoucna plánuje ve svých recyklačních areálech také stavbu energetických center na využití těchto plynů.

Startup Green Future získal 100 milionů korun, vybrat by chtěl skoro miliardu

Společnost prozatím investovala do vývoje technologie a stavby první jednotky částku 100 milionů korun, které pochází z předchozího podnikání CEO startupu Michala Pivrnce a od akcionářů firmy. A právě z důvodu úspěšného spuštění první jednotky Green Future hledá další investory ke stavbě dalších technologií a jejich rozšiřování nejen v Česku, ale i dalších částech Evropy. Cílová částka 999 milionů korun nicméně podle Michala Pivnrce není pro Green Future životně důležitou:

„Peníze plánujeme použít na dostavbu areálu ve Dvorcích, výrobu dalších jednotek a stavbu dalších areálů v Česku i v Evropě. Na výsledné částce ale nejsme existenčně závislí a pokud bychom nezískali 999 milionů, znamená to pro nás pouze pomalejší rozvoj společnosti, než jsme plánovali. Vychází to i z našeho obchodního modelu, kdy nesháníme finance na vývoj a naši technologii rozhodně neplánujeme prodat. Naopak chceme využít naši bezprecedentní konkurenční výhodu, tedy že jsme první na světě, a začít stavět v Evropě recyklační centra. Obchodovat chceme až s výsledným produktem v podobě pyrolýzního oleje,“ říká Michal Pivnrec, CEO Green Future.

Green Future se podařilo získat první investici ve výši 100 milionů korun i přes to, že otevřela možnost investic až v polovině dubna. Investice mají formu prioritních dluhopisů určených pro kvalifikované investory. Jeden pětiletý dluhopis s ročním výnosem 10 % má hodnotu 2,7 mil. korun a nese s sebou i předkupní právo na akcie společnosti za nominální hodnotu.

Proč se společnost Green Future rozhodla pro tento způsob financování, vysvětluje Michal Pivrnec: „Máme funkční technologii, ukončený vývoj a napočítané byznysové modely, díky kterým víme, kolik jednotek potřebujeme v první fázi postavit, abychom dosáhli růstu. Naším cílem je do deseti let zabezpečovat 10 % veškerého plastového odpadu v Evropě a stát se jedničkou na trhu s pyrolýzním olejem. Víme, že naše cíle jsou ambiciózní, a to i proto, že velkou roli hraje legislativa a získávání povolení. Chceme ale vedení a směřování firmy mít ve svých rukou, a proto jsme se rozhodli pro financování pomocí dluhopisů.“

Peníze firma použije k rychlejšímu rozvoji a expanzi do zahraničí

Kromě areálu s první dokončenou jednotkou termochemické recyklace ve Dvorcích u Bruntálu pracuje v současnosti Green Future na stavbě a spuštění dalších dvou českých areálů v Červených Pečkách a Velkých Pavlovicích. Souběžně s tím také probíhají jednání o stavbě v okolních zemích, jako je Německo, Polsko, Švýcarsko nebo Rakousko. Právě v Rakousku, konkrétně u obce Hauskirchen, vznikne první zahraniční recyklační centrum Green Future. Obec firmě odprodala pozemek v průmyslové zóně a první jednotka ze dvou, které se zde budou instalovat, se už vyrábí.

„Jednotku ve Dvorcích jsme dokončili ke konci minulého roku a v současnosti finalizujeme poslední potřebná povolení v Česku, ale i dalších zemích, aby komerční provoz mohl začít ještě v letošním roce. Máme dohodnuté dodávky dostatečného množství plastového odpadu a také dohodu s velkým hráčem z oblasti petrochemického průmyslu, který se stane odběratelem našeho pyrolýzního oleje,“ zakončuje Pivrnec.

Podle analýzy sdružení Plastic Europe bylo v roce 2022 v Evropě recyklováno necelých 28 % plastového odpadu. Téměř 50 % bylo využito tepelně, tedy spáleno ve spalovnách odpadu a cementárnách, a zbytek skončil na skládce. Plast vyrobený z recyklovaných materiálů tvořil pouze necelých 20 % z celkové produkce 54,1 milionu tun plastů v roce 2022. Green Future má ambici se o tenhle odpad postarat a díky jeho přeměně na pyrolýzní olej zajistit jeho cirkularitu.

O Green Future:

Green Future založil v roce 2021 za pomoci investorů Michal Pivrnec. V roce 2023 ve Dvorcích u Bruntálu společnost dostavěla první plně funkční jednotku termochemické recyklace na světě, která může fungovat v ekonomickém i ekologickém provozu. Ta v současnosti běží v režimu vědeckého provozu a probíhá schválení komerčního využití. Společnost Green Future plánuje během roku 2024 začít stavět dva recyklační areály v Česku a jeden v Rakousku.

Michal Pivrnec:

Na vysoké škole se zamiloval do šipkového sportu a díky němu provozuje největší e-shop se šipkovým zbožím v Česku. Zabýval se i developerskou výstavbou bytů nebo stavbou vodní elektrárny. Jako lokální patriot ve svém rodném městě koupil historickou továrnu, ve které stále udržuje textilní a kovovýrobu. V roce 2021 k továrně získal i chátrající historickou Hornychovu vilu, kterou si nechal postavit majitel továrny, a v současnosti pracuje na její revitalizaci.

Venture Club oznamuje změny ve vedení Sanezoo a nové strategické iniciativy

Investiční a společenský klub Venture Club oznamuje významné změny ve vedení jednoho ze svých investovaných projektů, deep-tech společnosti Sanezoo. V rámci dlouhodobého strategického plánu tak vedení přebírá nový CEO, Luboš Nebesař. Při této příležitosti se firma zase o něco více zaměřuje na posílení financování pro rozvoj zahraničních aktivit.

Zakladatel společnosti Sanezoo, dosavadní CEO a předseda správní rady, Luboš Brzobohatý, oficiálně předal během zasedání správní rady řízení provozu a obchodu společnosti. Nadále se bude v rámci expanze na zahraniční trhy věnovat rozvoji vztahů s klíčovými partnery, korporátními zákazníky a marketingovým aktivitám.

Správní rada jmenovala do role CEO a předsedy správní rady, Luboše Nebesaře, který převezme provozní a obchodní řízení společnosti s cílem akcelerovat její tržní trakci, zlepšit procesy ve firmě a zvýšit výkonnost obchodu. Nové vedení bude také posilovat obchodní oddělení s cílem rozšířit nabídku produktových zakázek vedle stávajících projektových zakázek.

Společnosti Sanezoo se podařilo dokončit produkty pro automatizaci ve výrobních firmách. Tyto produkty, které přináší zvýšení efektivity, snížení nákladů a zajištění kvality, jsou zaměřeny na kontrolu povrchové kvality a navádění robotických ramen ve výrobních procesech. Postaveny jsou na platformě pro strojové vidění, robotické navádění a umělou inteligenci. Tu Sanezoo dlouhodobě rozvíjí. Spolu s její novou architekturou a novým uživatelským rozhraním umožňuje nastavit a přizpůsobit produkty Sanezoo pro konkrétní potřeby zákazníků, což umožňuje snadnější uvedení na trh a škálování po celém světě. Pro Sanezoo tento milník znamená novou etapu obchodního rozvoje.

“Vážím si důvěry investorů Venture Clubu i zakladatele firmy, Luboše Brzobohatého. Rovněž věřím, že společnými silami splníme všechny závazky a cíle, které jsme si na nadcházející období stanovili,” říká ke změnám nový CEO Sanezoo, Luboš Nebesař.

“V rámci dlouhodobé strategie jsme tuto změnu již dříve plánovali, ale k uskutečnění došlo až nyní. Venture Club, jakožto investor, stále vidí velký potenciál Sanezoo právě na americkém trhu, kde má od prvního čtvrtletí roku 2024 zastoupení v Cincinnati, stát Ohio. Díky nové firemní struktuře, posílenému vedení a strategickému zaměření má firma nyní zase o něco lepší předpoklady pro rychlejší růst,” vysvětluje Petr Šedivý, CEO Venture Club Invest s.r.o. a předseda výboru Venture Club z.s.

Na valné hromadě společnosti byl schválen také nový úpis akcií. Tímto krokem Sanezoo posiluje své financování, které nyní zahrnuje tři hlavní zdroje: postupně nabíhající fakturace, dluhopisy s kvartálním kupónem, a nový úpis akcií.

O společnosti Sanezoo:

SANEZOO je úspěšně se rozvíjející deep-tech společnost definující nové obzory v oblasti automatizace kontroly kvality, navádění robotů pomocí umělé inteligence. Pomocí progresivních technologií a umělé inteligence dělá průmyslové roboty rychlejšími a chytřejšími. Její řešení automatizují manuální práci úkolů, kde robotická automatizace nebyla dosud možná nebo kde je důležitá rychlost či přesnost. Náročné kontroly kvality například frézovaných a lakovaných povrchů, nebo 3D strojové vidění na základě AI pro odebírání a vychystávání součástek, jsou typické příklady užití produktů dodávaných jako dodávky pro integrátory výrobních linek a robotických pracovišť po celém světě.

O Venture Club:

Venture Club z.s. je investiční a společenský klub investorů a zájemců o investice, který sdružuje na 280 členů v investiční on-line platformě, provozované servisní organizací klubu, společností Venture Club Invest s.r.o. Skupina se zaměřuje na vyhledávání, organizování, spoluřízení investic, společenskou a vzdělávací činnost, zprostředkovává svým členům networking. Od roku 2016 přes něj prošly investice o objemu přes 595 milionů Kč, z toho v roce 2023 to bylo přes 80 milionů Kč. Mezi zainvestované projekty patří z již prodaných například všeobecné zdravotní pojištění psů a koček PetExpert a developerský projekt výstavby 108 bytů Klíčanka, z běžících investic projekt pro influencery a značky LaFluence, automobilka ZEBRA Group, dodavatel úložišť a FVE Greenbuddies Charging, výrobce baterií HE3DA Magna Energy Storage, deep-tech společnost SANEZOO, zabývající se náročnými kontrolami kvality povrchů a strojovým viděním, či poslední investovaná Vím o všem, dodavatel elektronického stavebního deníku Stavar.io.

TCL posbírala hned čtyři designérská ocenění Red Dot pro rok 2024

Přední značka spotřební elektroniky TCL byla na letošním udílení cen Red Dot Awards oceněna za výjimečný design čtyř produktů z řady televizorů a soundbarů, čímž znovu potvrdila svou pozici světové dvojky v oblasti televizorů a zároveň průkopníka v oblasti inovací a dokonalého designu.

Ocenění Red Dot Award, které bylo založeno před více než 60 lety, je vysoce uznávaným mezinárodním oceněním a měřítkem pro vynikající design. Letošní ocenění je specifickým oceněním průkopnických pokroků společnosti TCL v oblasti vizuálních a zvukových technologií.

„Dlouhodobě se snažíme pomocí inovací a kvality posouvat hranice technologií a designu. Tato ocenění potvrzují naše odhodlání dodávat vysoce kvalitní a cenově dostupné produkty, které zlepšují život našich spotřebitelů, což nám vyneslo pozici světové dvojky mezi televizory,“ komentoval Stefan Streit, CMO společnosti TCL Europe.

Shane Lee, generální ředitel TCL Design Innovation Center (DIC), k tomu dodává: „Design je jádrem inovací společnosti TCL. Snažíme se vytvářet produkty, které jsou estetické a vysoce funkční a často se stávají středobodem domácnosti. Spojením pokročilé technologie s naší filozofií designu se snažíme překonat očekávání spotřebitelů a nově definovat domácí technologie. Jsme hrdí na to, kolik našich produktů dostalo v roce 2024 prestižní ocenění za design.“

Společnost TCL pokračuje v inovacích v oblasti designu a technologií a její závazek zlepšovat divácký zážitek se rozšiřuje i na sportovní zábavu, což dokládá její rozsáhlé partnerství v oblasti sportu – podporuje národní fotbalové týmy a spolupracuje s ikonickými sportovci, aby pozvedla divácký zážitek sportovních fanoušků po celém světě. Tato partnerství podtrhují odhodlání společnosti TCL navázat kontakt se sportovními nadšenci a obohatit jejich zážitky ze zábavy v různých sportovních disciplínách.

Snaha o dokonalost

Vítězství v soutěži Red Dot Awards 2024 je důkazem neochvějného závazku společnosti TCL k dokonalosti v oblasti designu a inovací. Společnost TCL nadále stanovuje průmyslové standardy integrací pokročilých technologií s designem zaměřeným na uživatele.

Úsilí o vylepšení kvality obrazu a zvuku pomocí inovativních technologií výrazně obohatilo zážitek ze sledování, který se tak stal osobnějším a intuitivnějším. V době, kdy si domácnosti po celé Evropě užívají emoce z aktuálních sportovních událostí, podtrhuje rozsáhlá sportovní spolupráce společnosti TCL její odhodlání zlepšit zážitek ze zábavy. Ekosystém připojených zařízení TCL, který si hrdě zvolily miliony lidí, zajišťuje, že si fanoušci užijí zápasy z pohodlí domova.

Produkty oceněné Red Dot 2024:

TCL 2024 QD-Mini LED TV Series – 115X955 Max: Bezkonkurenční přesnost a výkon

Televizor TCL 115 X955 Max je vrcholem pokročilé technologie a vynikajícího designu. Tato řada kombinuje technologie 6. generace Mini LED, QLED PRO, 4K HDR Premium 5000 a 144Hz Motion Clarity Pro, které přinášejí mimořádně přesné kontrasty a živý, barevný obraz v kvalitě HDR pro milovníky filmů, seriálů, sportů a her. Díky funkcím Game Master Pro 3.0, HDMI 2.1, ALLM, 144Hz VRR, FreeSync Premium Pro, TCL Game Bar a 240Hz Game Accelerator je model X955 Max přizpůsoben pro výjimečný zážitek z hraní her v HDR kvalitě. Podporuje nejnovější formáty HDR, včetně HDR10+, Dolby Vision a Dolby Vision IQ.

Model 115X955 Max je vybaven nejpokročilejším systémem Smart TV: Google TV s integrovaným asistentem Google Assistant, který poskytuje bezproblémový přístup k širokému spektru obsahu s integrovaným hlasovým ovládáním hands-free. Reproduktory ONKYO a integrovaný duální subwoofer poskytují pohlcující kvalitu zvuku 6.2.2 Dolby Atmos a umocňují zvukový zážitek, ať už prostřednictvím samotného televizoru, nebo soundbaru TCL.

Televizory TCL řady C65 a P75: Pokročilá HDR vizuální dokonalost

Televizory TCL řady C65 kombinují technologie QLED PRO, 4K HDR Pro a Motion Clarity a poskytují barevný a ostrý obraz HDR. Tato řada je vybavena balíčkem herních funkcí Game Master 3.0, která zahrnuje pro úhlopříčky 55“, 65“, 75“ a 85“ funkci 120Hz Game Accelerator a 98palcový model má ještě vyšší stupeň – 240Hz Game Accelerator. Celé tyto řady podporují nejnovější formáty HDR včetně HDR10+ a Dolby Vision, takže jsou dokonalými společníky pro sledování filmů, her, sportu a zábavy v HDR. Řada TCL C65 se může pochlubit také vůbec nejpokročilejším systémem Smart TV s integrovanou službou Google TV s Google Assistantem. Ta umožňuje snadný přístup k oblíbenému obsahu prostřednictvím integrovaného hlasového ovládání hands-free, které vám umožní mluvit přímo s televizorem. Vysoce kvalitní reproduktory poskytují pohlcující kvalitu a prostorovost Dolby Atmos nebo lze k TV připojit soundbar TCL pro vylepšení zvukového zážitku. Modely o velikosti 55“ a větší v řadě C65 mají konfiguraci zvukových kanálů 2.1 Onkyo s vestavěným subwooferem pro ještě dynamičtější zvukové podání.

Televizory TCL řady P75 kombinují technologie 4K HDR, Wide Color Gamut a Motion Clarity a nabízejí barevný a ostrý obraz v kvalitě HDR. Tato řada obsahuje balíček herních funkcí Game Master 3.0 a podporuje nejmodernější formáty HDR, včetně HDR10+ a Dolby Vision, což zaručuje, že je nejlepším společníkem pro sledování filmů, her, sportu a zábavy v HDR.

Řada P75 je u modelů 55“ a větších vybavena 120Hz Game Acceleratorem a umožňuje rychlé a plynulé hraní buď v rozlišení 4K při 60 Hz, nebo až 120 Hz v rozlišení Full HD. Pokročilý systém Smart TV, Google TV s integrovaným asistentem Google Assistant, nabízí bezproblémový přístup k obsahu s integrovaným hlasovým ovládáním hands-free.

Díky vysoce kvalitním reproduktorům poskytuje řada TCL P75 pohlcující kvalitu zvuku Dolby Atmos, kterou lze navíc ještě vylepšit se soundbarem TCL. Bezrámečkový a kovový design řady P75 kombinuje funkční eleganci s rozsáhlým zážitkem ze sledování.

Soundbar pro domácí kino TCL řady S5/S4: Pohlcující zvukový zážitek s podporou Dolby Atmos

Soundbar pro domácí kino TCL řady S5 a S4 je navržen tak, aby poskytoval pohlcující zvukový zážitek pro každého. Jeho elegantní design se hladce integruje do různých stylů interiérů a dodá každému obytnému prostoru nádech osobitosti a tepla. Uživatelé se mohou rozhodnout pro variantu S55HE s přídavným bezdrátovým subwooferem, který kvalitu zvuku ještě zvýší. Model S45H představuje zařízení bez přídavného bezdrátového subwooferu. Navazuje na vizuální vlastnosti produktů předchozí generace a obsahuje výrazný světelný proužek na horní straně, který rezonuje s charakteristickým designovým prvkem „Cosmic Line“ portfolia soundbarů TCL a zároveň uživatelům nabízí interaktivní zážitek.

Soundbar pro domácí kino TCL řady S5 a S4 je cenově dostupný a snadno nastavitelný reproduktor pro domácí kino, který je navržen tak, aby poskytoval podmanivé zvukové řešení pro každého. Jeho elegantní a minimalistický design spolu s futuristickým interaktivním osvětlením přináší vysoce kvalitní zvuk, který nejenže představuje nový zvukový životní styl, ale také dodá každému obytnému prostoru nádech elegantního designu.

Soundbary TCL řady S5 a S4 přinášejí podporu nejmodernější zvukové technologie Dolby Atmos. Společnost TCL tak reflektuje aktuální trendy a také požadavky uživatelů, kteří v této moderní době využívají různé služby nabízející streamování obsahu, kde právě tato zvuková technologie je hojně zastoupena. Díky podpoře Dolby Atmos si divák užije obsah z těchto služeb po zvukové stránce na maximum.

Ocenění společnosti TCL v soutěži Red Dot Awards 2024 odráží trvalé odhodlání společnosti dosahovat dokonalého designu a inovací. I nadále se snaží zlepšovat uživatelské zážitky napříč celou řadou svých produktů, včetně partnerství v oblasti sportovní zábavy. S pokračujícími inovacemi chce společnost TCL přinášet do domácností po celém světě radost a kvalitu a zajistit, aby si každý okamžik zábavy užili naplno.

O společnosti TCL Electronics

Společnost TCL Electronics (1070.HK) je rychle rostoucí společností v oblasti spotřební elektroniky a předním hráčem v celosvětovém televizním průmyslu. Byla založena v roce 1981 a nyní působí na více než 160 trzích po celém světě. TCL se specializuje na výzkum, vývoj a výrobu produktů spotřební elektroniky od televizorů, audio zařízení až po chytré domácí spotřebiče. Navštivte webové stránky společnosti TCL na adrese https://www.tcl.com.

Komunikace značek směrem ke Generaci Z: Strategie, které mají zásadní dopad na jejich spotřebitelské chování

Komunikace značek směrem ke generaci Z (lidí narozených přibližně mezi lety 1997 a 2012) vyžaduje specifický přístup, protože tato generace má odlišné hodnoty, preference a způsoby interakce s médii ve srovnání s předchozími generacemi. Zde jsou klíčové strategie pro efektivní komunikaci s generací Z:

1. Autenticita a transparentnost

Generace Z oceňuje autentické a upřímné komunikace. Jsou skeptičtí vůči přehnaným marketingovým sdělením a preferují značky, které jsou transparentní ohledně svých hodnot, procesů a výrobků.

2. Sociální média

Generace Z tráví značnou část svého času na sociálních sítích jako Instagram, TikTok, YouTube a Snapchat. Úspěšné značky vytvářejí obsah, který je nejen vizuálně atraktivní, ale také interaktivní a zapojuje uživatele.

3. Rychlá a stručná komunikace

Krátké a výstižné zprávy, které rychle předají podstatu, jsou efektivní. Toto lze vidět například v oblibě krátkých videí a memů.

4. Etika a sociální odpovědnost

Generace Z se zajímá o ekologii, udržitelnost, sociální spravedlnost a etické podnikání. Značky, které prokazují závazek k těmto hodnotám a aktivně přispívají ke zlepšení společnosti, mají větší šanci na získání jejich loajality. „Pokud chcete být s vaší značkou pro tuto skupinu opravdu relevantní, nestačí jen snažit se vidět svět jejich očima. Vzhledem k tomu, jak tito mladí lidé vnímají roli korporací, u kterých mají utrácet peníze, do určité míry bude potřeba, abyste svou značku doopravdy změnili. Generace Z totiž už slyšela vzletných slov a slibů dost. Teď chce pro změnu akci,“ říká Lucie Peša, marketingová specialistka z reklamní a kreativní agentury Fairy Tailors.

5. Personalizace

Personalizovaný obsah a produkty jsou pro tuto generaci velmi přitažlivé. Analýza dat a využití umělé inteligence umožňují značkám poskytovat obsah a nabídky šité na míru individuálním preferencím a potřebám.

6. Interakce a zapojení komunity

Interaktivní kampaně, soutěže, výzvy a další formy zapojení, které podporují aktivní účast a vytváření obsahu uživateli (user-generated content), jsou velmi účinné.

7. Spolupráce s influencery

Influencery, kteří mají důvěru a vliv na sociálních sítích, mohou být klíčovými partnery v oslovování generace Z. Spolupráce s relevantními influencery může značkám pomoci získat důvěru a dosah. Přidává osobní zkušenost obchodní ředitel Fairy Tailors Ondřej Tyleček. Dodává ale, že postupně, jak se odvětví profesionalizovalo, už k podobným excesům nedochází tak často. Mínusem dnes ale může být to, že influenceři mívají placených spoluprací hned několik a to může vést k nedostatku autenticity – obzvlášť, když jednou propagují veganské tělové mléko a jindy sušené maso. Důležité je proto hledat influencera nejen podle počtu followerů, ale i podle hodnot, které by měly být v souladu s tím, co reprezentuje vaše značka. Nechcete přece spolupracovat s někým, kdo ji svým chováním nakonec poškodí. „Rizikem mohou být také skandály a kauzy, které se pak sekundárně přenášejí i na značky. Je to stejné jako s jakoukoliv jinou známou osobností,” doplňuje Marek Nieslanik, kreativní ředitel Fairy Tailors a pokračuje: „Zajímavým posunem jsou v tomto směru AI influenceři, kteří jsou vytvořeni digitálně a nehrozí tak, že je novináři vyfotí při nějaké nepleše.”

8. Inovativní technologie

Generace Z je technicky zdatná a očekává, že značky budou využívat nejnovější technologie. To zahrnuje virtuální a rozšířenou realitu, chatovací roboty, a jiné digitální inovace, které zlepšují zákaznickou zkušenost.

9. Zábava a zážitky

Značky, které dokážou vytvořit zábavný a poutavý zážitek, si získávají pozornost generace Z. To může zahrnovat interaktivní webové stránky, mobilní aplikace a živé akce.

Úspěch komunikace směrem ke generaci Z vyžaduje kombinaci těchto strategií s důrazem na pochopení a respektování jejich hodnot a způsobu života.

Z právničky digitální nomádkou: Cesta ke kariérní změně

V dnešním rychle se měnícím světě už tradiční kariéra není jenom lineární. Pro Helenu, která přešla od právničiny k profesi v technologickém odvětví, to platí dvojnásob. Její přechod z právnického prostředí do technologií, motivovaný touhou po svobodě a různými životními událostmi, vypráví inspirativní příběh o odolnosti, přizpůsobivosti a hledání naplňující kariéry. Jaké má rady pro začínající tech profesionály a jaké jsou podle Heleny výhody života digitálního nomáda? To vše se dozvíte v článku níže.

Zkušenosti z bootcampu: Odvaha a růst

Když se Helena rozhodla pro změnu své kariéry, našla útočiště v Coding Bootcamp Praha. „Bylo to jako učit se nový jazyk,“ vzpomíná na výzvu učení se programování. „Kódování je skutečně svým způsobem umění, vyžaduje to zcela odlišný způsob myšlení.“. Navzdory náročnosti se jí podařilo udržet motivaci díky naprosté koncentraci na svůj cíl a také díky vzniklému přátelství s dalšími účastníky bootcampu.

Právě lidé, které potkala, sehráli klíčovou roli v jejím přerodu. „Udržuji kontakt s přáteli z bootcampu z celého světa,“ říká. „Je skvělé vidět, jak celý program pomáhá lidem změnit kariéru, obzvlášť těm, kteří už něco jiného dělali.“. V rychle se měnícím světě ovládaném umělou inteligencí je podle ní schopnost plynule měnit kariéru klíčovou dovedností.

„Programování vás zapojí do velkého společenství vývojářů, kde můžete sdílet znalosti a učit se od ostatních. A vůbec nevadí, že jste třeba zapřisáhlý introvert, protože mnoho komunit a diskusních fór funguje čistě online. V rámci komunity okolo našeho bootcampu jsme si uvědomili, že komunita může sloužit i k něčemu jinému než sdílení zkušeností, a to sice k vytváření vzorů pro ostatní,“ doplňuje Jana Večerková, zakladatelka intenzivních kurzů programování Coding Bootcamp Praha

Rady pro začínající tech profesionály

Těm, kteří zvažují kariérní posun do oblasti technologií, Helena radí, aby si ujasnili svou motivaci. „Rozhodněte se, proč chcete tuto změnu udělat,“ říká a zdůrazňuje, že silná osobní motivace je pro vytrvalost při změně kariéry klíčová. Doporučuje také získat nějaké zkušenosti v oboru, než se plně oddáte práci na dálku, protože firmy často dávají přednost kandidátům s prokazatelnou praxí.

Práce na dálku a život digitálního nomáda

Přechod na remote pozici pro ni byl přirozený a odpovídal její touze po nezávislosti a efektivitě. „Na dálku jsem mnohem efektivnější a miluji svobodu cestování,“ říká. Helena však zároveň zdůrazňuje důležitost sebekázně, vytváření pracovních návyků a udržování rovnováhy mezi konektivitou a přepracovaností.

Život digitálního nomáda se pro Helenu stal rychle normou, která jí umožňuje poznávat svět a zároveň si udržet stabilní kariéru. Domovskou základnu má na Tenerife a přibližně šest měsíců v roce tráví na cestách. Tento životní styl je sice osvobozující, ale přináší s sebou i řadu výzev, jako je přizpůsobení se různým časovým pásmům a zajištění spolehlivého přístupu k internetu. „Snažím se dodržovat disciplínu, například mít oddělený pracovní prostor a dělat krátké přestávky. Jde o to najít rovnováhu a nenechat si prací pohltit veškerý čas,“ radí.

Vyvážení práce, koníčků a péče o sebe sama

Helenina schopnost udržet si zdravou rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem pramení z její rychlosti adaptace a efektivity. Dává přednost fyzickým aktivitám, jako je jízda na koni a pilates, čímž si zajišťuje odreagování, které není závislé na obrazovce. „Najít si koníček, který vás odpojí od práce, je nezbytné,“ radí. Heleně tyto aktivity poskytují nezbytné duševní přestávky a pomáhají předcházet vyhoření.

Výhled do budoucna: Budoucnost připravená na změnu

Helenina cesta je důkazem možnosti začít znovu v jakékoli fázi života. Její příběh povzbuzuje ostatní, aby přijali změnu a šli za svými vášněmi, i když to znamená vystoupit z komfortní zóny. Zatímco Helena pokračuje v dokumentování svých zkušeností a plánování svého podcastu, doufá, že bude inspirovat ostatní, aby následovali své sny a žili autenticky.

HONOR 200 Pro obsadil přední místo v žebříčku DXOMARK

Nový smartphone HONOR 200 Pro získal skvělé hodnocení v žebříčku DXOMARK a obdržel prestižní Gold label za displej i medaili za pohodlí pro oči

Globální technologická značka HONOR oznámila, že její nový chytrý telefon HONOR 200 Pro ocenila nezávislá srovnávací organizace DXOMARK. HONOR 200 Pro se umístil na předním místě v žebříčku high-end smartphonů DXOMARK a potvrzuje tak závazek společnosti HONOR vytvářet výjimečné inovace zaměřené na člověka. HONOR 200 Pro také obdržel prestižní ocenění Gold Display Label a Eye Comfort Label za vynikající kvalitu displeje a funkce pro pohodlí očí. Podle protokolu DXOMARK Display prokázal HONOR 200 Pro výbornou přesnost barev ve všech testovaných světelných podmínkách, skvělé vykreslení videa HDR10 i za špatných světelných podmínek a výjimečnou rychlost od dotyku k reakci displeje.

Společnost HONOR se zaměřuje na vývoj inovací, které nabízejí perfektní funkce orientované na člověka. Proto nás těší, že HONOR 200 Pro dosáhl předních příček v žebříčcích High-End a Global Rankings a také že získal několik ocenění od nezávislých výzkumníků DXOMARK. Toto uznání podtrhuje naše odhodlání poskytovat náročným uživatelům po celém světě nejlepší technologie ve své třídě. I nadále budeme posouvat hranice, abychom přinášeli další pokrok a vyšší uživatelský komfort,“ řekl George Zhao, generální ředitel společnosti HONOR Device Co, Ltd.

Displej s výjimečným výkonem na předních příčkách žebříčků DXOMARK High-End a Global Rankings

HONOR 200 Pro prošel u DXOMARK přísným testem displeje chytrých telefonů, který hodnotil jeho výkon ve čtyřech oblastech: čitelnost, barvy, video a dotyk. Tento model získal za svůj displej úctyhodné skóre 151 bodů ze 157 možných, čímž se umístil na prvním místě v žebříčku High-End displejů společnosti DXOMARK a na osmém místě v globálním žebříčku DXOMARK.

HONOR 200 Pro, vybavený výjimečným 6,78palcovým displejem HONOR Eye Comfort Display[1], dosáhl v protokolu testování displejů společnosti DXOMARK vynikajících výsledků a v oblasti barev plného počtu 165 bodů ze 165 možných. Jeho barevná vyváženost byla po celou dobu testování přesná, a to díky působivému špičkovému jasu HDR 4000 nitů[2]a 1,5K plovoucímu displeji zaoblenému na všech čtyřech stranách[3]. Kromě toho zařízení získalo 146 bodů z maximálních 163 v oblasti výkonu videa. Novinka nabízí vynikající možnosti přehrávání HDR10 videí a poskytuje příjemný zážitek ze sledování, který se velmi podobá přirozenému lidskému vnímání.

Test DXOMARK také přinesl působivé skóre 158 bodů ze 164 v dotykovém výkonu, který se vyznačuje bleskurychlou a přesnou průměrnou dobou odezvy 56 milisekund. S podporou obnovovací frekvence 120 Hz[4] poskytuje HONOR 200 Pro plynulé rozhraní, které je ideální pro rychlé hraní her s vysokou snímkovou frekvencí a slibuje čistý obraz a minimální rozmazání pohybu.

Ocenění DXOMARK Eye Comfort za funkce ochrany očí s AI

Nový smartphone HONOR 200 Pro obdržel díky řadě inovativních funkcí zaměřených na pohodlí očí také ocenění DXOMARK Eye Comfort Label. Tento chytrý telefon je vybavený technologií flicker-free, dobře řízenou úrovní jasu a účinným filtrováním modrého světla, což z něj dělá zařízení, které je pohodlné pro oči v mnoha různých situacích.

HONOR 200 Pro také nabízí funkci AI Circadian Night Display, která využívá umělou inteligenci k chytrému nastavení teploty barev obrazovky, regulaci modrého světla a přechodu na nastavení displeje. Večer a v noci tak podporuje tvorbu melatoninu pro kvalitnější spánek. Certifikací TÜV Rheinland Flicker Free Display a TÜV Rheinland Full Care Display bylo oceněno i jeho 3840Hz bezrizikové PWM stmívání[5], které zaručuje nepostřehnutelné blikání i v prostředí s nízkým osvětlením pro maximální ochranu očí. HONOR 200 Pro také podporuje funkci Natural Tone 2.0, která optimalizuje gradient teploty barev v čase na základě identifikace teploty barev okolí. Kromě toho je HONOR 200 Pro vybaven funkcí adaptivního stmívání, která upravuje jas obrazovky na základě intenzity vnějšího světla a používaných aplikací, čímž zajišťuje uživateli optimální pohodlí při sledování displeje v jakémkoli prostředí.

Cena a dostupnost

Chytrý telefon HONOR 200 Pro 12 GB / 512 GB je na českém trhu k dispozici v barvách Moonlight White a Black za doporučenou cenu 19 900 Kč. Již pouze do 30. června je nabízen u prodejců Alza, Datart, iSpace, Mobil Pohotovost a Huramobil s dárkem: slevovým kódem HONOR2500 se slevou 2500 Kč, nabíjecím adaptérem 100 W zdarma v hodnotě 899 Kč a s chytrými hodinkami HONOR Choice Watch v hodnotě 2290 Kč.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.honor.com/cz

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

  1. Vzhledem k zaobleným rohům displeje je úhlopříčka obrazovky 6,78 palce, měřeno podle standardního obdélníku (skutečná zobrazitelná plocha je o něco menší).
  2. Údaj o jasu 4000 nitů pochází z laboratoří HONOR a platí pouze v případě, že je příslušný zdroj videa na celé obrazovce.
  3. Rozlišení se měří jako standardní obdélník. Při konstrukci se zaoblenými rohy je efektivních pixelů o něco málo menší.
  4. Obrazovka podporuje maximální obnovovací frekvenci 120 Hz. Obnovovací frekvence se může mírně lišit v závislosti na rozhraních různých aplikací a kvalitě her.
  5. Technologie stmívání 3840 Hz s ultravysokou frekvencí PWM má certifikát TÜV Rheinland Flicker-free a dosahuje bezrizikové úrovně stmívání. Testovací standard pro certifikaci TÜV Rheinland Flicker-free se řídí korelací mezi úrovní rizika blikání a frekvencí blikání v normě IEEE Std 1789-2015, která definuje úroveň bez blikání, pokud je frekvence stmívání vyšší než 3125 Hz. Telefon není zdravotnické zařízení a není určený k léčbě.

Lenovo přináší na český trh dvojici počítačů s umělou inteligencí a aplikací Copilot+

Společnost Lenovo dnes na tiskové konferenci v centru Prahy představila bohatou nabídku nových zařízení, které budou od července dostupné na českém trhu. Mezi nimi nechyběly ani Lenovo Yoga Slim 7x a Lenovo ThinkPad T14s Gen 6, první notebooky optimalizované pro umělou inteligenci s aplikací Copilot+, poháněné procesory Qualcomm Snapdragon X Elite. Ty nabízí vyšší produktivitu, kreativitu a zabezpečení v kombinaci s chytrým zpracováním všech úloh a umožňují tak uživatelům zcela nový zážitek z interakce s jejich zařízením.

Nově představené notebooky jsou výsledkem spolupráce Lenovo se společnostmi Microsoft a Qualcomm, jejichž zástupci nesměli na tiskové konferenci chybět. Lenovo jako jedna z prvních technologických firem na světě přináší koncovým uživatelům notebooky plně optimalizované pro využití umělé inteligence, které jsou vybaveny novými procesory Snapdragon X Elite od Qualcomm Technologies. Díky 12jádrové architektuře Qualcomm Oryon, grafice Qualcomm Adreno a dedikované NPU jednotce Qualcomm Hexagon přinášejí nové notebooky dosud nejrychlejší AI NPU zpracování v rychlosti až 45 bilionů operací za vteřinu (TOPS). Nejnovější vylepšení od společnosti Microsoft a její aplikace Copilot+ zase uživatelům poskytují přístup k funkcím velkého jazykového modelu (LLM) i v offline režimu, takže mohou uživatelé prozkoumávat nekonečné možnosti umělé inteligence kdekoliv a kdykoliv.

Umělá inteligence a možnosti jejího využití jsou v dnešní době velmi zajímavým a často skloňovaným tématem. Jsme velice rádi, že můžeme běžným uživatelům i zkušeným profesionálům od nynějška nabízet další dva notebooky, které jsou plně připraveny na umělou inteligenci. Díky spolupráci se společnostmi Microsoft a Qualcomm jsou tato zařízení opravdu výjimečná a věřím, že uživatelům usnadní práci na jejich osobních i firemních projektech a otevřou jim dveře k neomezeným možnostem umělé inteligence,“ říká Pavel Janich, produktový manažer pro segment osobních počítačů ve společnosti Lenovo.

Lenovo Yoga Slim 7x: chytřejší cesta nejen k tvorbě obsahu

Nový notebook Lenovo Yoga Slim 7x přináší ve svém tenkém těle s váhou začínající na 1,28 kg neomezený potenciál umělé inteligence, kterou využijí především tvůrci digitálního obsahu. Hexagon NPU v procesoru Snapdragon X Elite poskytuje uživatelům přístup k vestavěným funkcím, jako je tvorba obrázku dle psaného požadavku, pokročilé funkce pro úpravu fotek a videí, zpětná vazba pro tvorbu a úpravu textu a mnoho dalších. Lenovo AI Core spolupracuje s procesorem Snapdragon X Elite pro chytré nastavení režimu používání a dynamickou úpravu výkonu a energetické účinnosti v závislosti na dané činnosti. Veškerý obsah ožívá na 14,5palcovém dotykovém panelu PureSight OLED s poměrem stran 16:10, rozlišením 3K a frekvencí 90 Hz s maximálním jasem 1000 nitů. Displej zároveň přináší podporu 100% sRGB a DCI-P3 barevného gamutu a podporu technologie TUV Rheinland Low Blue Light.

ThinkPad T14s Gen 6: stvořen pro byznys

ThinkPad T14s Gen 6 je první profesionální notebook Lenovo nové generace s aplikací Copilot+ a představuje významný skok v oblasti AI počítačů pro firemní využití. Díky pokročilému procesoru Snapdragon X Elite, který je vybaven integrovanou grafikou Adreno GPU a vlastním AI enginem, přináší ThinkPad T14s Gen 6 výjimečný uživatelský zážitek. Zabudovaná 45 TOPS NPU jednotka zprostředkovává špičkové funkce umělé inteligence přímo v zařízení, což zvyšuje produktivitu a usnadňuje proces tvorby obsahu. Copilot+ pomáhá zefektivnit běžné činnosti díky síle generativní AI a strojového učení a díky bezproblémové integraci napříč aplikacemi Microsoft 365 se efektivita práce podobá situaci, kdy má uživatel neustále k dispozici svého personalizovaného AI asistenta.

ThinkPad T14s Gen 6 je vybaven až 64GB vysokorychlostní LPDDR5x pamětí a disponuje mimořádně tenkým 14palcovým tělem s úzkými rámečky displeje.

ThinkPad T14s Gen 6 pomáhá minimalizovat rizika díky robustním bezpečnostním funkcím a řešení ThinkShield, které se zaměřuje na ochranu zařízení bez snížení jeho efektivity. Zároveň nabízí detekci hrozeb založenou na umělé inteligenci se zabezpečeným procesem spouštění a firmware se schopností samoléčby. To poskytuje pevný základ pro celkové zabezpečení systému ve spolupráci s jednotkou Qualcomm Secure Processing Unit a řešením Microsoft Pluton.

Kromě zmíněných notebooků s aplikací Copilot+ představila společnost Lenovo řadu dalších zařízení, které jsou nově dostupné na českém trhu.

Cena a dostupnost

  • Notebook Lenovo Yoga Slim 7x bude na našem trhu dostupný od července 2024 s cenou začínající na 34 990 Kč včetně DPH. Předprodej byl zahájen již 20.5.
  • Notebook Lenovo ThinkPad T14s Gen 6 bude na našem trhu dostupný od srpna 2024 s cenou začínající na 53 690 Kč včetně DPH.
  • Tablet Lenovo Tab Plus je na našem trhu dostupný s cenou začínající na 6999 Kč včetně DPH.
  • Tablet Lenovo TAB P12 Matte Display je na našem trhu k dispozici za cenu začínající na 9999 Kč včetně DPH.

O společnosti Lenovo

Lenovo je globální technologická společnost s obratem 57 miliard USD, která se nachází na 217. místě v žebříčku Fortune Global 500 a každý den poskytuje služby milionům zákazníků na 180 trzích. Společnost Lenovo, která se zaměřuje na odvážnou vizi poskytovat chytřejší technologie pro všechny, navázala na svůj úspěch největší světové společnosti v oblasti osobních počítačů svým portfoliem typu pocket-to cloud, které se skládá ze zařízení připravených a optimalizovaných pro umělou inteligenci (počítače, pracovní stanice, chytré telefony, tablety), infrastruktury (datová centra, úložiště, edge, HPC a softwarově definovaná infrastruktura), softwaru, řešení a služeb. Tato transformace spolu s inovacemi Lenovo, které mění svět, vytváří inkluzivnější, důvěryhodnější a udržitelnější digitální společnost pro každého a kdekoli. Společnost Lenovo je zapsána na hongkongské burze cenný papírů pod značkou Lenovo Group Limited (HKSE: 992) (ADR: LNVGY). Pokud chcete vědět více, navštivte stránky https://www.lenovo.com a přečtěte si nejnovější zprávy prostřednictvím StoryHub.

Přední česká e-mailingová služba Ecomail vstupuje na polský trh. Láká na plně lokalizované a funkční řešení

Ecomail, přední česká marketingová platforma zaměřená na e-mailing, oznámila svůj vstup na polský trh. V konkurenci dalších polských i globálních nástrojů chce klienty zaujmout především jednoduchou integrací na nástroje, jako je polský Shoper nebo další oblíbené PrestaShop, Shopify a WooCommerce, kvalitním nativním supportem a propracovanými funkcionalitami, které pomáhají uživatelům zvyšovat tržby.

Jednička na českém trhu Ecomail má na u nás už tisíce klientů mezi malými a středními podnikateli. Mezi jejich klienty patří například Packeta, Grizly, Alensa a další.

Ačkoliv anglická verze nástroje existuje už více než dva roky, po důkladném zmapování trhu se společnost nyní rozhodla soustředit síly primárně na Polsko, ve kterém vidí velký potenciál. „V loňském roce jsme kompletně lokalizovali celou aplikaci, tým jsme posílili o bilingvní kolegy, kteří se starají o polskou klientelu, a zahájili intenzivní komunikaci s polskými partnery. Nyní pracujeme na integracích na nejvýznamnější polské nástroje,“ okomentoval situaci na novém trhu Jan Tlapák, spoluzakladatel a CEO ze společnosti Ecomail.

V konkurenci jiných chce Ecomail nabídnout řešení primárně pro e-shopy, a to právě včetně propracovaných integrací. Kromě standardních možností disponuje také pokročilou automatizací, využitím AI k vylepšení a úpravě textů v aplikaci i přehledným a jednoduchým prostředím pro přípravu e-mailů a automatizací.

Mezi další klíčové výhody odlišující naši aplikaci od konkurenčních řešení na polském trhu patří jednoduché používání, přívětivé UI celé aplikace a support zdarma pro všechny klienty,” doplňuje Jan Tlapák.

E-commerce trh v Polsku patří k nejrychleji rozvíjejícím se v Evropě. V minulém roce vzrostl na hodnotu 22 miliard dolarů, predikce navíc nasvědčují tomu, že by měl růst pokračovat i nadále s očekávaným nárůstem hrubé tržní hodnoty na 47,6 miliardy dolarů do roku 2027.​ V tomto roce by již mohl pokořit hranici 33 miliard dolarů, což představuje meziroční nárůst o více než 11 %.

Podle zprávy společnosti Gemius v roce 2022 nakupovalo na internetu 77 % polských uživatelů, což je pod celoevropských průměrem, který dosahuje více než 90 %. V Polsku zatím prodává on-line tři čtvrtiny všech společností, přičemž 80 % z nich generuje méně než 10 % svého obratu prostřednictvím internetového prodeje. Předpokládá se, že polská e-commerce tak ještě významně vzroste a do roku 2026 bude tvořit jednu pětinu všech maloobchodních tržeb v Polsku.

Mezi nejčastěji nakupované on-line produkty patří oblečení a doplňky (79 %), obuv (66 %) nebo kosmetika a parfémy (65 %). Co se týče platebních metod, 70 % Poláků preferuje rychlý převod prostřednictvím platebních služeb, jako jsou PayU/BlueMedia, mobilní platby BLIK (58 %), kreditní karty (43 %) a bankovní převody (40 %)​.

Exit mobile version