Rok 2024 začal nadějně. Období limitované investiční aktivity na trhu komerčních nemovitostí v ČR se blíží ke konci

Navzdory současnému oslabení investiční aktivity v regionu střední a východní Evropy (CEE) objemy investic do komerčních nemovitostí v České republice v 1. čtvrtletí roku 2024 zaznamenaly meziroční nárůst o 36 %. Celkem zde byl v tomto období zainvestován kapitál v objemu 545 milionů eur, přičemž dominovali zejména lokální investoři. Výnosy nezaznamenaly oproti předchozímu čtvrtletí žádný výrazný pohyb. Dle odhadů společnosti Colliers, předního poskytovatele diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic, by se celkový objem transakcí v roce 2024 měl dostat na hranici 1,4 miliardy eur. To by znamenalo konec tříletého období poklesu a naději, že se český realitní investiční trh odráží ode dna.

V 1. čtvrtletí roku 2024 byl na českém trhu zainvestován kapitál v celkovém objemu asi 545 milionů eur do různých typů komerčních nemovitostí, což představuje meziroční nárůst o 36 % a více než trojnásobný objem ve srovnání s předchozím čtvrtletím (4. čtvrtletí 2023). To je ve srovnání s 15% poklesem celého CEE trhu výborný výsledek. Prozatím přetrvává dominance lokálních investorů, resp. investorů z regionu střední a východní Evropy. K nejvýznamnějším transakcím 1. čtvrtletí letošního roku patřil prodej OC Arkády Pankrác a prodej 50% podílu v portfoliu hotelů společnosti CPI PG.

Zatímco kupní cena OC Arkády Pankrác o rozloze 40 000 m2 činila přibližně 270 milionů eur s výnosem o něco vyšším než naším udávaným „prime yieldem“ pro pražská nákupní centra, 50% podíl v portfoliu osmi hotelů CPI PG společnosti Best Hotel Properties činil 173 milionů eur, což mimo jiné dokládá důvěru a odolnost českého realitního trhu, hotelový sektor nevyjímaje.

Výnosy z „prime“ nemovitostí jsou v současné době stabilní

Pokud jde o referenční prime výnosy na české investiční scéně, v 1. čtvrtletí roku 2024 nedošlo k žádnému výraznému pohybu u žádné z hlavních tříd aktiv a ani se nedomníváme, že by některá z nedávných investičních transakcí opravňovala k revizi našeho současného postoje k výši výnosů,“ komentuje situaci Josef Stanko, senior analytik ze společnosti Colliers, a dodává: „Podle našeho názoru se tedy výnosy z nejlepších kancelářských nemovitostí pohybují na úrovni 5,50 %, zatímco výnosy z nejlepších průmyslových nemovitostí jsou o něco málo vyšší a dosahují 5,25 %. V případě různých dílčích maloobchodních segmentů v prime segmentu jsou výnosy z high street nemovitostí na úrovni 4,50 %, z nákupních center na úrovni 6,00 % a z nejlepších maloobchodních parků na úrovni 6,25 %.“

Nálada na trhu však dle Stanka zůstává proměnlivá. Někteří investoři, s nimiž společnost Colliers jednala, se domnívají, že ceny na českém trhu se ještě plně nezkorigovaly, a očekávají další pokles kapitálových hodnot. Na druhou stranu není překvapivé, že majitelé nebo prodávající nemovitostí vyjadřují spíše optimistický pohled na hodnotu svých nemovitostí. Navzdory rozdílným pohledům na tvorbu cen se však experti ze společnosti Colliers domnívají, že rozdíl mezi nabídkou a poptávkou se začíná zmenšovat, což by mělo podpořit transakční aktivitu po zbytek roku 2024. Dalším faktorem, který je třeba vzít v úvahu, jsou očekávané budoucí náklady na dluhové financování. Vzhledem k předpokládanému snížení základních úrokových sazeb ze strany ECB ještě v tomto roce by takový krok mohl usnadnit jednání a pomoci zmenšit cenový rozdíl.

Očekávání rostou, ale bude trvat delší dobu, než trh zesílí

S každým dalším měsícem na trh přicházejí nejrůznější aktiva, jako je například lukrativně umístěný multifunkční objekt Myslbek v centru Prahy, kancelářské centrum Hradčanská společnosti S-Immo v Praze 6, portfolio fondu Nova Real Estate prodávající 16 aktiv a dokonce i několik tzv. sale & leaseback (zpětného pronájmu) průmyslových nemovitostí, které se nacházejí v regionálních městech nebo v jejich blízkosti.

Je zřejmé, že majitelé nemovitostí se snaží prezentovat takové příležitosti, které by mohly vzbudit zájem investorů dosud aktivních na trhu nebo i přilákat ty, kteří zatím stojí stranou. Profil mnoha z těchto potenciálních transakcí by se však dal popsat spíše jako value-add nebo jako oportunistické investice, a proto spíše přilákají zavedené místní investory, kteří jsou ochotni podstoupit dlouhodobá rizika, jako je repositioning budov nebo jejich rekonstrukce.

„S ohledem na výsledky za 1. čtvrtletí předpokládáme, že se objem transakcí v roce 2024 dostane na hranici 1,4 miliardy eur. Takový výsledek by tak zastavil meziroční pokles celkového objemu investic zaznamenaný v posledních třech letech. To samo o sobě může naznačovat, že se český realitní investiční trh odráží ode dna,“ říká na závěr Josef Stanko s tím, že i přes rostoucí očekávání ještě několik kvartálů potrvá, než trh skutečně zesílí.

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic. Společnost působí v 66 zemích a 19 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 28 let přináší zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,5 miliardy dolarů a 98 miliardami dolarů spravovaných aktiv Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch svých klientů, investorů a lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, X @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

I zesnulí potřebují pořádek. Digitalizace hřbitovů ulehčuje práci úředníkům i pozůstalým

Dle zákona o pohřebnictví je každá obec povinna zajistit řádnou správu svého pietního místa. Přístupy radnic k dané problematice se však napříč Českem liší. Některé samosprávy stále vsázejí na stohy papírových smluv, nákresů a tabulek, jiným zjednodušují administrativu komplexní pasporty hřbitovů. Jejich výsledkem mohou být například přehledné mapové aplikace, ve kterých úředníci i pozůstalí najdou vše potřebné na jednom místě.

V České republice se dle Portálu veřejné správy nachází přibližně 11 tisíc hřbitovů. Řadí se mezi ně hřbitovy církevní, židovské či vojenské. Jednoznačně největší procento z nich však zaujímají veřejná pietní místa, jejichž správu mají dle zákona obvykle na starosti města a obce.

Legislativa ale přesně nestanovuje, jakou podobu musí zpracování pasportu hřbitova mít. Existuje tak stále mnoho obcí, které danou administrativu zajišťují primárně prostřednictvím papírových archů, v nichž shromažďují potřebné smlouvy, tabulky, nákresy a mapy. V posledních letech se však zvyšuje poptávka po komplexních digitálních pasportech, jež převedou všechna potřebná data do mapové aplikace.

Podobný krok se před pár lety rozhodly udělat například Otnice na Vyškovsku. „Pasport hřbitova je velmi přehledný, interaktivní a snáze dostupný veřejnosti. Pro místní samosprávu je velkým ulehčením administrativy spojené s pronájmem hrobových míst, kterou jsme předtím řešili pouze tištěnou verzí a složitým vyhledáváním v dokumentech,“ uvádí starosta Otnic Pavel Mezuláník.

Stejnou zkušenost sdílí i nedaleká Telnice. „Aplikace nám umožňuje u jednotlivých hrobových míst zobrazit fotografii hrobového zařízení a rovněž původní nájemní smlouvu. Dále hlídá nájemní dobu a její ukončení a zasílá včas upozornění do e-mailu obce,“ popisuje Bohumila Hrazdírová, místostarostka obce Telnice. Dodává, že občanům je veřejná verze aplikace bez citlivých dat přístupná na webových stránkách obce, kde umožňuje náhled na volná místa, stejně jako vyhledání hrobu konkrétního zemřelého.

Informace na jednom místě

Základním kamenem pro tvorbu komplexních pasportů hřbitova jsou detailní letecké snímky. „Při tvorbě pasportu vytváříme ortofotomapu o rozlišení jeden centimetr na pixel. Z ní provádíme geodeticky přesné zaměření hrobových míst. Pokud jsou hroby pod stromy, využíváme mobilní laserový skener,“ nastiňuje Drahomíra Zedníčková, výkonná ředitelka společnosti TopGis, která se specializuje na letecké snímkování, tvorbu dat a provoz geoinformačních systémů pro města a obce.

Ve výsledné mapové aplikaci jsou následně ke každému hrobovému místu přiřazeny fotografie náhrobků, informace o nájemcích, zemřelých a všechny důležité smlouvy a další údaje. Dohromady vytvářejí elektronickou hřbitovní knihu, kterou může vlastník v průběhu času pohodlně aktualizovat. Software rovněž umožňuje inteligentní generování šablon dokumentů pro přípravu nájemních smluv, upomínek nebo detailů hrobů. Do nich jsou automaticky synchronizovány potřebné informace z databáze – odpadá tak nutnost ručního vyplňování.

„Ideální je společně s pasportizací hřbitova pořídit také pasport zeleně a mobiliáře. Na jednom místě pak bude mít vlastník kompletní informace pro plánování údržby a rozvoje hřbitova,“ radí Drahomíra Zedníčková.

Digitalizace zefektivňuje fungování obcí

Podle indexu DESI z loňského roku je Česká republika optikou digitalizace veřejných služeb v Evropské unii až na 20. místě. I díky zvyšujícímu se počtu obcí, které – ať už ze zákonné povinnosti, či dobrovolně – převádějí své běžné fungování do elektronické podoby, by se pozice tuzemska mohla postupně zlepšovat.

Komplexní pasport hřbitova je však pouze jedním ze střípků, které k digitální obci patří. Vedle komunikace s občany prostřednictvím webových stránek, sociálních sítí, aplikací či elektronických úředních desek je podstatná právě efektivní správa majetku. Města a vesnice by tak měly mít k dispozici komplexní pasporty nejen hřbitovů, ale i budov, mobiliáře, komunikací, osvětlení, zeleně, inženýrských sítí či reklamních ploch. Samozřejmostí jsou i pravidelné inventury.

V rámci projektu Digitálních technických map (DTM) budou zároveň od 1. července obce ze zákona povinny aktualizovat informace o svém polohopisu a dopravní a technické infrastruktuře do krajských DTM. „Řada obcí si za daným účelem zajišťuje služby externího dodavatele. Data od obcí, které využívají naši mapovou aplikaci GisOnline.cz, přebíráme, kontrolujeme a obcím pomáháme plnit jejich zákonnou povinnost související s DTM. Data rovněž zpřístupňujeme v jejich vlastním projektu a mají je tak ihned na jednom místě k dispozici pro vlastní využití,“ uzavírá Drahomíra Zedníčková.

​Investiční skupina Thein představuje komplexní ESG strategii

Evropská směrnice CSRD o nefinančním reportingu, zaměřující se na faktory udržitelnosti, přináší nové povinnosti pro velké evropské firmy. Ačkoliv investiční skupina Thein, působící v oblasti ICT služeb a průmyslu, do této kategorie nespadá a není zákonem povinna vytvářet ESG reporting, rozhodla se i přesto ESG principy proaktivně začlenit do svého fungování. Nyní představuje zastřešující ESG politiku napříč všemi entitami.

Investiční skupina Thein za pomoci svých firemních expertů integrovala principy a závazky v oblasti sociální, environmentální odpovědnosti a odpovědného řízení. Tímto krokem jasně demonstruje svůj pevný postoj k udržitelnosti i odpovědnému podnikání. Garantem ESG politiky, jakožto jedné z klíčových hodnot skupiny Thein, se stala Jana Studničková, CEO iBusiness Thein.

“Udržitelnost v podnikání je stále hojně diskutovaným tématem. Mnoho tuzemských společností se navíc již brzy bude muset řídit ESG principy podle evropské směrnice CSRD a výsledky povinně reportovat. Skupina Thein není těmito pravidly přímo ovlivněna, nicméně jsme se i přesto rozhodli k problematice přistoupit proaktivně. Stanovili jsme si jasné principy a závazky a snažíme se co nejefektivněji uplatňovat sociální a environmentální odpovědnost napříč dceřinkami. Uvědomujeme si, jak velký dopad naše činnosti mají na společnost i životní prostředí,” vysvětluje Jana Studničková, CEO iBusiness Thein, odpovědná za ESG politiku celé skupiny Thein.

V rámci ESG strategie se skupina zaměřila na zlepšování environmentálního dopadu svých činností, podporu sociální odpovědnosti a posílení etického řízení a správy ve všech vlastních entitách. Klíčové oblasti, na které se společnosti budou soustředit, pak zahrnují především měření emisí CO2, implementaci nízkoemisních technologií, firemní dobrovolnictví a programy pro rozvoj zaměstnanců.

O skupině Thein

Thein je investiční skupina založená zkušeným manažerem a investorem Tomášem Budníkem, která se zaměřuje na rozvoj technologických společností v oboru lCT, kyberbezpečnosti a průmyslu 4.0. Pomocí fondů Thein Private Equity SICAV a J&T Thein SICAV chce ve svém portfoliu propojovat zajímavé projekty a poskytovat jim byznysovou a infrastrukturní expertízu. Hlavní filosofií skupiny Thein je hledání nové synergie mezi jednotlivými projekty a udržení českého know-how v českých rukách.

Venture Club Pitch Night má vítěze. O investici se bude ucházet aplikace Take up

Venture Club, investiční a společenský klub, zná vítěze prvního ročníku exkluzivního večera Venture Club Pitch Night#1, během něhož se představily inovativní projekty před odbornou porotou a zasoutěžily si o možnost investice až milion eur od zkušených investorů. První místo nakonec obsadila aplikace Take Up, která je tak nyní na cestě získat požadovanou investici. Naplánovala si získat 4-8 milionů Kč. V ceně diváků dominoval český vynález, Termosolární úl.

Venture Club Pitch Night#1, exkluzivní večer pod záštitou investičního a společenského klubu investorů Venture Club, má své vítěze. Šest vybraných společností představilo svůj byznys před odbornou porotou složenou z osobností podnikatelského a investičního světa. Do ní zasedli Petr Šedivý, předseda výboru a CEO Venture Clubu, Hanuš Brychta, místopředseda a investor, Petr Štěpánek, CFO a analytik Venture Clubu, Šimon Rákosník, Managing Director agentury Rubikon PR, Kamil Vaniš, ředitel Strategy & Operations Advisory BDO, a Dana Bérová, investorka ze Scaleupboard. Kromě porotců se během akce sešlo více než 120 návštěvníků, a to jak z řad investorů, tak široké veřejnosti se zájmem o českou byznysovou scénu i svět investic.

Soutěžící byli různorodí. Assisto Consulting představilo svá fintech řešení na násobení růstu obchodních aktivit zákazníků bank při zachování nízkého úvěrového rizika, Adventurer zase svou mobilní aplikaci pro plánování outdoorových aktivit a databázi treků i výletů z celé Evropy. Symfio přišlo s platformou pro manažerské účetnictví, která zlepšuje řízení firem prostřednictvím předvídatelných čísel a přehledných analýz. Take up se ukázalo s aplikací pro hledání parťáků pro volnočasové aktivity, sdružující uživatele různých věkových kategorií se společnými zájmy. Qeedio představilo technologické řešení pro neustálé monitorování kritických firemních procesů. V neposlední řadě vystoupil také projekt Termosolární úl, jenž využívá solární energii k hubení roztočů Varroa destructor a zároveň slouží jako léčebné zařízení pro včely.

Vítězem večera a investiční příležitostí se nakonec stala aplikace Take up. Na druhém místě se umístila aplikace Adventurer a jako třetí porotci zvolili projekt Termosolární úl. Diváckou cenu pak získal projekt Termosolární úl. Všichni umístění byli odměněny atraktivními cenami partnerů a užili si navazující společenský a networkingový večer.

“Jakožto porotci jsme rozhodně nestáli před snadným úkolem. Kritériem v divácké soutěži byla zajímavost projektu, porota navíc řešila investovatelnost projektu. Volba nakonec padla na aplikaci Take up, která pro rychlý rozvoj investici užije, disponuje zajímavým nápadem a dobrou užitnou hodnotou pro uživatele. Má perspektivní podnikatelský plán a zajímavý příběh v pozadí. Za prvních několik měsíců si aplikaci dostupnou v sedmi jazycích instalovalo přes 25 tisíc uživatelů. Do konce roku jich chce mít na 50 tisíc a jít do světa. Rádi jí pomůžeme,” komentuje Petr Šedivý, CEO Venture Club Invest s.r.o. a předseda výboru Venture Club z.s a dodává: “Všem zúčastněným ještě jednou děkujeme za odvahu prezentovat a podnikat a přejeme hodně štěstí do dalších podnikatelských let. Potenciál rozhodně mají. Také děkujeme divákům za skvělou atmosféru, partnerům za ceny, aktivní účast i mediální podporu. Brzy znovu na viděnou. Ve Venture Clubu nebo na Venture Club Pitch Night #2. Určitě ji uděláme.”

Aplikace Take up má tak nyní možnost získat nejen plánovanou investici 4-8 milionů Kč, ale třeba až milion eur pro rychlejší rozvoj prostřednictvím prezentace na Dnu D, který proběhne 4. června 2024.

O Venture Club:

Venture Club z.s. je investiční a společenský klub investorů a zájemců o investice, který sdružuje na 280 členů v investiční on-line platformě, provozované servisní organizací klubu, společností Venture Club Invest s.r.o. Skupina se zaměřuje na vyhledávání, organizování, spoluřízení investic, společenskou a vzdělávací činnost, zprostředkovává svým členům networking. Od roku 2016 přes něj prošly investice o objemu přes 595 milionů Kč, z toho v roce 2023 to bylo přes 80 milionů Kč. Mezi zainvestované projekty patří z již prodaných například všeobecné zdravotní pojištění psů a koček PetExpert a developerský projekt výstavby 108 bytů Klíčanka, z běžících investic projekt pro influencery a značky LaFluence, automobilka ZEBRA Group, dodavatel úložišť a FVE Greenbuddies Charging, výrobce baterií HE3DA Magna Energy Storage, deep-tech společnost SANEZOO, zabývající se náročnými kontrolami kvality povrchů a strojovým viděním, či poslední investovaná Vím o všem, dodavatel elektronického stavebního deníku Stavar.io.

Eviden zve programátory a vývojáře na konferenci PragVue

Akce představí javascriptový framework Vue.js z různých pohledů i v případových studiích

V úterý 17. září 2024 se v Praze v prostorech Cinema City – Nový Smíchov uskuteční celodenní konference PragVue zaměřená na javascriptový framework Vue.js. Konferenci pořádá společnost Eviden a jejím cílem je prezentovat Vue.js jako moderní a flexibilní programátorský nástroj. Zváni jsou vývojáři, programátoři a všichni, co se zajímají o JavaScript a podobné technologie.

„Přestože je Vue.js méně používaným frontendovým řešením než dominantní React, vidíme v něm velký potenciál z hlediska flexibility. Oproti starším nástrojům přináší řadu inovativních řešení, dá se využít pro drobné úpravy i komplexní aplikace. Díky své jednoduchosti je navíc vhodný i pro programátorské nováčky. To vše chceme na konferenci ukázat zájemcům z řad začínajících i pokročilých vývojářů. Chystáme pro ně příjemné přátelské setkání, kde se dozví něco nového a zároveň se potkají s odborníky z praxe, třeba i u dobrého jídla a pití,“ shrnuje Alois Sečkár, iniciátor a pořadatel konference ze společnosti Eviden.

Mezi mluvčími konference jsou například Daniel Roe, vedoucí core týmu nástroje Nuxt, webový inženýr a konzultant Alexander Lichter, ambasador Vue.js komunity Konstantin Bifert nebo Alois Sečkár, vývojář ze společnosti Eviden. Konference PragVue proběhne v angličtině a zúčastní se jí tak i zájemci ze zahraničí.

Program z různých úhlů pohledu představí svět Vue.js. Ukáže mimo jiné jednoduchost, díky které je možné vytvořit a zprovoznit funkční aplikaci v pouhých 15 minutách. Dále nabídne náhled do navazujícího ekosystému nástrojů a knihoven, včetně nadstavby Nuxt, díky které lze spojit vývoj frontendu a backendu do jednoho projektu. Účastníci se mohou těšit i na demoverze projektů a inspirativní případové studie.

Early bird cena vstupného do konce června 2024 je 149 € (cca 3 700 Kč), poté budou vstupenky k dostání za 179 € (cca 4 430 Kč). Registrace probíhají na webu www.pragvue.com. Kapacita je omezena na 300 lidí.

Základní informace:

PragVue

17. září 2024 9:00-16:00

Cinema City – Nový Smíchov, Praha

Vstupné: 149 € do konce června / 179 € od začátku července (občerstvení v ceně)

Více na: www.pragvue.com

O společnosti Eviden

Společnost Eviden pokrývá oblasti digitálních služeb, velkých dat a bezpečnosti. Eviden je globálním lídrem v oblasti spolehlivé a udržitelné digitální transformace založené na datech. Jako digitální podnik nové generace s celosvětově vůdčími pozicemi v oblasti digitálních technologií, cloudu, dat, pokročilé výpočetní techniky a kybernetické bezpečnosti přináší odborné znalosti pro všechna odvětví ve více než 53 zemích. Spojením špičkových technologií napříč celým digitálním kontinuem a 57 000 specialistů světové úrovně rozšiřuje Eviden možnosti technologií pro podniky a orgány veřejné správy a pomáhá jim budovat jejich digitální budoucnost. Eviden je součástí skupiny Atos s ročním obratem cca 5 miliard eur.

SuccessBooks® oznámilo nový kontrakt o spolupráci Radima Paříka na vydání knihy „Influence and Impact“ s Chrisem Vossem

Americké nakladatelství SuccessBooks® uzavřelo s Radimem Paříkem, renomovaným mezinárodním profesionálním vyjednavačem, lektorem a překladatelem do znakové řeči, smlouvu na vydání nové a zástupci nakladatelství dlouho očekávané knihy “Influence and Impact“ (Vliv a dopad). Tato spolupráce Radima Paříka, Chrise Vosse a dalších předních odborníků slibuje neocenitelný zdroj inspirace pro čtenáře po celém světě.

Radim Pařík jako respektovaná osobnost v České republice i na Slovensku přináší do knihy své bohaté zkušenosti a vědomosti. Jako prezident Asociace vyjednavačů a autor několika knih zanechal v oblasti vyjednávání výraznou stopu. Jeho bestseller „Umění vyjednat cokoliv“ se krátce po vydání stal nejprodávanější českou knihou o vyjednávání. Jeho spoluautorský počin s Chrisem Vossem „Empathetic Leadership“ se letos dostal na žebříčky bestsellerů Amazonu.

Radimova profesní cesta vedla několika zeměmi přes vrcholné pozice v nadnárodní skupině Schwarz, kterou časopis Forbes zařadil mezi pět největších světových maloobchodních prodejců. Získal magisterský titul v oboru strategického managementu na Nottingham Trent University a titul Ph.D. v oboru vyjednávání na LIGS University. Radim si své vyjednávací dovednosti neustále rozšiřuje na nejprestižnějších světových institucích včetně Harvardu, Schrannerové instutu vyjednávání nebo na univerzitě IMD.

Radim Pařík se angažoval jako lektor v programech vyjednávání na několika evropských univerzitách. Založil také Fascinating Academy, která poskytuje tréninky nejen pro obchodní vyjednávání. Je spolumajitelem poradenské skupiny PR PA RT NE RS a inicioval vznik Asociace vyjednavačů, která sdružuje odborníky a profesionály z pěti zemí na čtyřech kontinentech.

Kromě svých profesních úspěchů se Radim věnuje podpoře komunity neslyšících, působí jako ambasador dětí z dětských domovů na Letním podnikatelském kempu a pomáhá TOP 100 českým a slovenským firmám v náročných vyjednáváních. Učil vyjednávat také agenty Bezpečnostní informační služby a vrcholné politiky v Česku i v zahraničí. Získal titul Osobnost československého LinkedInu.

Pro více informací o Radimu Paříkovi a jeho práci můžete navštívit web www.fascinating.academy nebo ho najdete na sociálních sítích:

• Facebook: www.facebook.com/radim.parik

• LinkedIn: www.linkedin.com/in/radim-parik

• Instagram: www.instagram.com/radimparik

Nový HONOR 200 Lite přichází na český trh

Zažijte novou úroveň zábavy s mimořádnými funkcemi fotoaparátu a displejem orientovaným na člověka

Globální technologická značka HONOR uvádí na český trh nový model HONOR 200 Lite. Tento všestranný chytrý telefon je navržený tak, aby naplnil nejrůznější potřeby a přání svých uživatelů, a nabízí kombinaci vynikající portrétní fotografie, pohlcujícího displeje, skvělého hardwarového výkonu, elegantního designu a plynulého uživatelského prostředí. Novinka bude dostupná od 1. června 2024 za doporučenou cenu 7 990 Kč, navíc s dárkem v podobě adaptéru HONOR SuperCharge 66 W v hodnotě 599 Kč. K dispozici bude i slevový kupon, se kterým lze HONOR 200 Lite pořídit ještě o 1000 Kč levněji.

Pozoruhodná portrétní fotografie

HONOR 200 Lite je vybavený výkonným systémem tří fotoaparátů, který vyniká v portrétní fotografii a umožňuje pořizovat úžasné snímky s výjimečnými detaily. Systém se skládá ze 108MPx hlavního fotoaparátu, 5MPx širokoúhlého a hloubkového fotoaparátu a 2MPx makrofotoaparátu. Hlavní fotoaparát podporuje světelnost f/1,75 a 108 milionů pixelů obrazu s vysokým rozlišením a režimem HIGH-RES, takže si snímky zachovají ostrost a přesnost i za špatných světelných podmínek. Hlavní fotoaparát podporuje tři různé režimy pro zachycení krásných portrétů z různých vzdáleností a vytváří také progresivní efekty bokeh, které na snímku napodobují přirozené vidění lidských očí.

Kromě působivé sestavy zadního fotoaparátu je HONOR 200 Lite vybavený i 50MPx předním fotoaparátem, který si poradí v různých světelných podmínkách. Díky špičkovému algoritmu HONOR RAW Domain umí zachytit vyvážené portréty s přesným zaostřením. Díky funkci automatického přepínání FOV mezi 1x a 0,8x[1] umožňuje HONOR 200 Lite uživatelům fotit si skvělá skupinová selfie s detaily v pozadí. HONOR 200 Lite navíc disponuje selfie světlem, které vytváří umělecké světelné efekty a dodává 3D portrétům život. S modelem HONOR 200 Lite si tak každý může pořídit působivé selfie, které v každém záběru podtrhne jeho osobnost.

Mimořádně jasný displej pro nepřekonatelný vizuální zážitek

HONOR 200 Lite je vybavený 6,7palcovým displejem[2] Eye-comfort AMOLED s velmi tenkými rámečky, který uživatelům poskytuje pohlcující zážitek ze sledování. Díky obnovovací frekvenci 90 Hz[3] se vyznačuje hladším zobrazením pohybu a lepší odezvou v plynulejším rozhraní. Špičkový jas HDR 2000 nitů[4] živě vykresluje barvy a zajišťuje vynikající viditelnost i ve slunečném prostředí, což uživatelům usnadňuje čtení zpráv, navigaci nebo prohlížení obrázků kdykoli a kdekoli.

V souladu se svým závazkem tvořit technologie orientované na člověka začlenil HONOR do displeje řadu inovací na ochranu očí, jako je technologie pulzně šířkové modulace (PWM), cirkadiánní noční zobrazení, dynamické stmívání, nastavení jasu na 4096 úrovních, tmavý režim a režim E-book. Integrace bezrizikového stmívání PWM[5] s frekvencí 3240 Hz účinně minimalizuje zátěž očí při nízkém jasu. HONOR 200 Lite s certifikací TÜV Rheinland Flicker-free je tak přizpůsobený potřebám uživatelů, kteří se svým zařízením tráví dlouhé hodiny.

Stylový design se zvýšenou odolností

HONOR 200 Lite se vyznačuje velmi tenkým designem, který v sobě spojuje eleganci, pohodlí a odolnost a představuje tak bytelné zařízení s atraktivním vzhledem. S tloušťkou pouhých 6,78 mm[6] a lehkým tělem vážícím jen 166 g[7] se HONOR 200 Lite příjemně nosí po celý den.

HONOR 200 Lite je atraktivní i díky tomu, že vydrží každodenní opotřebení, což potvrzuje 5hvězdičková certifikace SGS za odolnost proti pádu. Smartphone HONOR 200 Lite je díky inovativní konstrukční technologii komplexně chráněný proti náhodným pádům z výšky až 1,65 metru a uživatelé tak mohou zůstat ve větším klidu.

Zvýšený výkon hardwaru pro optimální produktivitu

HONOR 200 Lite má 8GB paměť a prostornou 256GB úložnou jednotku, což je přizpůsobeno uživatelům, kteří chtějí mít ke svým médiím snadný přístup. Zařízení je také vybaveno technologií HONOR RAM Turbo (8GB+8GB)[8], která vylepšuje ukládání souborů přesunem části paměti flash do paměti RAM, což přináší plynulejší a bezproblémový provoz. Zařízení je poháněno procesorem MediaTek Dimensity 6080, který podporuje působivé zobrazovací schopnosti, vysokorychlostní připojení 5G a plynulé a živé efekty displeje.

Bezproblémový uživatelský zážitek díky prodloužené výdrži baterie a systému MagicOS 8.0

Baterie s kapacitou 4500 mAh[9] zajišťuje dlouhou výdrž bez nutnosti častého nabíjení a tím i nepřerušovaný uživatelský zážitek. Na jedno nabití HONOR 200 Lite zvládne až 29 hodin volání, 14 hodin přehrávání videa a 16 hodin[10] prohlížení webu. Ve spojení s 35W kabelovým adaptérem HONOR Wired SuperCharge mohou uživatelé své zařízení rychle dobíjet i na cestách.

HONOR 200 Lite s nejnovějším systémem MagicOS 8.0 založeným na Androidu 14 nabízí plynulé a inteligentní uživatelské prostředí i inovativní funkce, jako jsou Magic Capsule, Magic Portal, HONOR Global Favorites Space, Shortcut a Parallel Space.

Barva, cena a dostupnost

Chytrý telefon HONOR 200 Lite bude v Česku k dispozici ve dvou barevných provedeních: v zelené Cyan Lake a v černé Midnight Black. Na český trh vstupuje 1. června 2024 za doporučenou cenu 7 990 Kč, navíc s dárkem v podobě adaptéru HONOR SuperCharge 66 W v hodnotě 599 Kč. K dispozici bude i slevový kupon, se kterým lze HONOR 200 Lite pořídit ještě o 1000 Kč levněji.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.honor.com/cz

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

  1. Při zapnutém režimu Bokeh může přední fotoaparát podporovat pouze 1x FOV.
  2. Díky zaobleným rohům displeje je úhlopříčka vnější obrazovky 6,7 palce, měřeno podle standardního obdélníku (skutečná zobrazitelná plocha je o něco menší). 
  3. Obrazovka podporuje maximální obnovovací frekvenci 90 Hz. Obnovovací frekvence se může mírně lišit v závislosti na rozhraních různých aplikací a kvalitě her.
  4. Údaje o jasu pocházejí z laboratoří HONOR a projevují se pouze v některých situacích.
  5. Obrazovka podporuje maximální vysokofrekvenční stmívání PWM 3240 Hz, které se projeví v situacích s nízkým jasem. Chytrý telefon není zdravotnické zařízení a není určený k léčbě.
  6. Údaje z laboratoří HONOR. Skutečné rozměry se mohou lišit v závislosti na konfiguraci, výrobním procesu a metodě měření. Tloušťka (6,78 mm) nezahrnuje výčnělek fotoaparátu.
  7. Údaje z laboratoří HONOR. Celková hmotnost včetně baterie. Skutečná hmotnost se může lišit v závislosti na konfiguraci výrobku, výrobních procesech a metodách měření.
  8. Údaje z laboratoří HONOR. Dostupné interní úložiště může být menší, protože jeho část zabírá operační systém a aplikace. 
  9. Typická hodnota. Jmenovitá kapacita nevyměnitelné baterie je 4400 mAh.
  10. Údaje z laboratoří HONOR.

SoundLink Max: Historicky největší, nejvýkonnější a nejodolnější bluetooth reproduktor Bose, navíc umí plavat

Audiosystémy Bose pro reprodukci filmového zvuku jsou už od konce šedesátých let minulého století známy tím, že dokáží z malého těla vytvořit velký zvuk. Za tímto fenoménem stál původně zakladatel značky Amar Bose – profesor na Massachusetts Institute of Technology (MIT). Jeho poznatky z psychoakustiky promítal celá desetiletí do vývoje. Nejnovějším přírůstkem do produktové rodiny Bose je nyní dosud největší Bluetooth reproduktor Bose nesoucí označení SoundLink Max. Nabízí vynikající zvuk, maximální možnou odolnost a 20 hodin hlasité hudby na jedno nabití.

Na první pohled nevypadá „největší“ Bluetooth reproduktor Bose mohutně. Samotné rozměry však klamou, stejně jako tomu vždy bylo u produktů Bose. Nový SoundLink Max si vypůjčil některé prvky ze soundbarů Bose s prostorovým zvukem. Jeho základem je speciální kombinace a uložení reproduktorů označené jako Bose Articulated Array, které zahrnuje trojici různě nasměrovaných výškových reproduktorů v kombinaci s dvěma speciálně navrženými basovými pasivními zářiči. Díky tomu nabízí Max vynikající pokrytí celého prostoru nejen přímo před reproduktorem. K tomu přidává velmi přirozený a zároveň působivý zvuk s hlasitostí a čistotou, která překonává jeho velikost. Bose SoundLink Max je dispozici v černé a světle modré barvě, plně nabitý dokáže přehrávat hlasitě hudbu až 20 hodin a jeho baterie poslouží i jako powerbanka s konektorem USB-C pro dobití smartphonu nebo jiného zařízení.

Odolný proti prachu, ponoření do vody i nárazům, po pádu do vody vyplave

Design reproduktoru Bose SoundLink Max připomíná trochu zvětšený SoundLink Flex doplněný pohodlným úchytem z barevně sladěného lana. Tomu odpovídá i konstrukce a téměř absolutní odolnost. Přední strana a boky zaujmou ocelovou mřížkou s práškovým nástřikem, všechny ostatní části jsou pokryty silikonovým povrchem, který zajišťuje mechanickou odolnost a prémiový vzhled. Reproduktor splňuje stejně jako SoundLink Flex nároky specifikace IP67 a vydrží nárazy, působení jemného prachu nebo písku a neublíží mu ani úplné ponoření. Pokud spadne do vody, sám okamžitě vyplave. Kromě toho je odolný vůči korozi a UV záření. Díky tomu je skvělým společníkem, o kterého se nemusíte bát ani na pláži, na lodi nebo během průtrže mračen.

Reproduktor váží 2,13 kg a jeho rozměry jsou 26,5 x 12 x 10,5 cm. Dodávaný úchyt lze snadno odepnout a nahradit samostatně prodávaným popruhem z lana vhodným pro nošení přes rameno.

Díky použitým technologiím a patentovanému digitálnímu zpracování signálu minimalizuje SoundLink Max zkreslení a zajišťuje plný zvuk při poslechu všech hudebních žánrů. Reprodukci lze upravit podle vlastních představ pomocí třípásmového ekvalizéru (basy, středy a výšky) dostupného v aplikaci Bose Music, která umožňuje pohodlné nastavení všech audiozařízení Bose. Dva reproduktory lze snadno bezdrátově propojit a vytvořit sadu pro stereo poslech. Stejně jakou u svých ostatních Bluetooth reproduktorů výrobce neuvádí často nicneříkající výkon ve wattech. Bose SoundLink Max je potřeba slyšet na vlastní uši.

Pro bezdrátovou reprodukci využívá Bose SoundLink Max technologii Bluetooth 5.3 s podporou kodeků SBC a AAC, což zajišťuje kompatibilitu s téměř všemi Bluetooth zařízeními. Pro dosažení zvuku s vysokým rozlišením využívá reproduktor Snapdragon Sound™ s nejnovějším adaptivním kodekem Qualcomm® aptX™. Snadnější párování s Android zařízeními umožňuje Google Fast Pair a mnohé uživatele potěší také funkce Spotify Tap. V případě potřeby lze Bose SoundLink Max propojit se zdrojem zvuku také pomocí AUX vstupu (3,5 mm stereo jack) a využít například pro reprodukci zvuku z gramofonu, CD nebo MP3 přehrávače či jiného zdroje.

Reproduktor Bose SoundLink Max je na našem trhu nyní dostupný u autorizovaných prodejců Bose za doporučenou koncovou cenu 9 990 Kč. Popruhy přes rameno lze dokoupit samostatně za 1 490 Kč, náhradní rukojeti za 790 Kč.

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys CS je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean, Energy Sistem a další. Česká pobočka BaSys CS v poslední době významně rozvíjí také distribuční divizi prémiových domácích spotřebičů s aktuálně nabízenými značkami Laurastar a Cuisinart.

drupa 2024: Epson odhaluje novou špičkovou průmyslovou tiskárnu barevných štítků na vyžádání na veletrhu drupa, hala 5, stánek D20

Nová kompaktní průmyslová barevná tiskárna štítků ColorWorks C8000e společnosti Epson nabízí vysokorychlostní tisk kvalitních štítků s výrazným snížením množství odpadu a ekologické stopy

Epson 28. května na veletrhu drupa (hala 5, stánek D20) v Düsseldorfu odhalil svou nejnovější průmyslovou barevnou inkoustovou tiskárnu štítků. Nová tiskárna ColorWorks C8000e je určena pro interní tisk barevných štítků podle potřeby, tiskne výjimečně kvalitní štítky vysokou rychlostí a současně výrazně snižuje náklady a množství odpadu spojené s tradičními analogovými procesy výroby štítků.

Nová špičková tiskárna ColorWorks C8000e nabízí řadu pokročilých funkcí, které staví na úspěchu svého předchůdce ColorWorks C7500 a uspokojuje požadavky na velkoobjemovou výrobu štítků v odvětvích od potravinářství, nápojů, chemie a zdravotnictví až po zahradnictví, farmacii, skladování a logistiku.

Tiskárna ColorWorks C8000e je navržena tak, aby pomohla eliminovat náklady spojené s předtiskem, jako jsou například odpadní štítky nebo nadměrné zásoby. V Epson unikátní technologii tisková hlava PrecisionCore dokáže tisknout detailní, konzistentní a přesné barevné štítky vysoké kvality. Model ColorWorks C8000e dosahuje rozlišení obrazu 1 200 x 600 dpi, což umožňuje přesnou reprodukci čárových kódů a drobných písem, a jeho rychlost tisku 300 mm/s minimalizuje dobu tisku podle potřeby. Pro další zvýšení přesnosti a spolehlivosti obrazu je model C8000e vybaven technologií kontroly trysek Epson (NVT), která zabraňuje tiskovým chybám, a také nástrojem pro shodu přímých barev a ICC profily pro snadnou a přesnou správu barev.

Tiskárna C8000e podporuje širokou škálu typů předlohy, včetně matného a lesklého papíru, fólií a syntetických materiálů. Je schopna tisknout štítky o šířce od jednoho do čtyř palců. Nastavitelná vzdálenost tiskové hlavy (až 0,6 mm) umožňuje použití silnějších předlohy například při tisku cenovek nebo květinových štítků. Protože tiskárna tiskne na média splňující certifikaci BS 5069 bez ztráty kvality, je také ideální pro výrobu štítků určených k použití v náročných prostředích, například vystavených slané vodě nebo chemikáliím.

Tiskárna Epson ColorWorks C8000e se vyznačuje nízkými celkovými náklady na vlastnictví (TCO) a je navržena tak, aby dosahovala optimální efektivity a snižovala dopad na životní prostředí. Použití vysokokapacitních inkoustových sáčků znamená, že používá o 75 % méně plastu než při použití cartridgí a poskytuje 1,65násobně větší objem ve srovnání se svým předchůdcem. Při výrobě tohoto modelu bylo použito o 2,6 kg méně kovových dílů než při výrobě modelu C7500.

Model C8000e poskytuje vylepšenou nabídku možností připojení včetně USB 3.0, vysokorychlostního rozhraní Ethernet, Wi-Fi (volitelně) a vstupně-výstupního portu, takže ho lze snadno integrovat do nových infrastruktur bez nutnosti změny stávajících softwarových systémů. Podpora jazyků ZPL a ESC/Label zajišťuje jednoduchou a bezproblémovou integraci se staršími systémy. Jednoduchá je také integrace s infrastrukturou SAP, a to pomocí ovladačů ABAP pro přímý tisk ERP. Podnikům, které chtějí optimalizovat pracovní postupy a zvýšit celkovou efektivitu, umožňuje model C8000e snadný přesun podle potřeby tisku štítků do cloudu pomocí Loftware, jednoho z nejkomplexnějších řešení pro správu štítků a uměleckých děl v oboru, nebo NiceLabel Cloud, který lze přizpůsobit potřebám podniků všech velikostí. Správa a konfigurace tisku je díky novým aplikacím a cloudovým službám dále zjednodušena.

Model C8000e má oproti modelu C7500 o 35 % nižší instalační prostor. Proto vyžaduje mnohem méně místa k instalaci a vejde se do mnohem stísněnějších prostor. Tiskárna ColorWorks C8000e má nový design s přístupem z jedné strany, který dále zjednodušuje správu a údržbu tiskárny tím, že umožňuje všechny operace, jako je doplňování papíru, výměna inkoustu a tisk. Velké inkoustové vaky navíc umožňují delší tiskové úlohy bez přerušení. Tiskárna je kryta zárukou Epson s CoverPlus dostupnou bez ohledu na objem nákupu zákazníka.

„Nová, kompaktní a špičková tiskárna ColorWorks C8000e je zkonstruována tak, aby poskytovala vysokorychlostní a vysoce kvalitní tisk barevných štítků podle potřeby pro rychle rostoucí trh s průmyslovými štítky,“ uvedl Anton Belousov, produktový manažer pro ColorWorks ve společnosti Epson Europe. „Mezi lety 2019 a 2023 poptávka po modelech ColorWorks společnosti Epson výrazně vzrostla, což jasně dokazuje výhody, které naše jedinečná technologie nabízí, a to nejen z hlediska nákladové efektivity, hodnoty a kvality, ale také jako prostředek k výraznému snížení množství odpadu a mnoha dopadů na životní prostředí spojených s méně efektivními analogovými procesy hromadné výroby štítků.

Je zřejmé, že budoucnost průmyslové produkce barevných štítků spočívá v tisku podle potřeby. Společnost Epson v tomto nejnovějším přírůstku do řady ColorWorks hrdě nabízí nejlepší technologii ve své třídě.“

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

Belkin BoostCharge Pro 2 v 1 podporuje technologii Qi2 a nabíjí současně iPhone a AirPods a další zařízení

Společnost Belkin, která je již 40 let přední značkou spotřební elektroniky, rozšiřuje nabídku nabíjecích stojanů a podložek, které podporují nejmodernější technologii Qi2. Díky bezdrátovému nabíjení Qi2 stačí položit iPhone 15 na podložku a získáte bezpečné a spolehlivé bezdrátové nabíjení. Technologie Qi2 optimalizuje spotřebu energie a chrání životnost baterie připojeného zařízení. Belkin BoostCharge Pro 2-in-1 dokáže nabíjet s výkonem 15 W telefon iPhone 15 případně další produkty podporující Qi2 a současně výkonem 5 W a technologií Qi sluchátka AirPods. Navíc je k dispozici i výstup USB-C®.

Bezdrátová nabíjecí podložka BoostCharge Pro 2-in-1 Magnetic Wireless Charging Pad Qi2 15W

  • Bezdrátové nabíjení iPhonu technologií Qi2 a výkonem až 15 W
  • Qi2 optimalizuje spotřebu energie a chrání životnost baterie
  • Snadná spolupráce s Qi2 pomocí magnetického připojení
  • Kompaktní design pro přenášení
  • Nabíjí AirPods výkonem až 5 W pomocí technologie Qi
  • Výstup USB-C s výkonem 5 W pro nabíjení dalších zařízení
  • Součástí balení je 30W napájecí zdroj a kabel USB-C na USB-C
  • Bezpečnost zajištěna přísným testováním a špičkovým hardwarovým provedením
  • Obal 100% bez plastů
  • Vyroben z recyklovaných materiálů

Více o technologií Qi2

Qi2 je nejnovější a nejmodernější dostupná technologie bezdrátového přenosu energie do zařízení. Qi2 funguje s iPhonem 15 a dalšími zařízeními podporujícími Qi2 a nabízí bezpečné magnetické spojení, rychlejší nabíjení a přenos většího množství energie. Qi2 také optimalizuje spotřebu energie a chrání životnost baterie. Technologie Qi2 byla vyvinutá konsorciem Wireless Power Consortium (WPC), jehož členem je i společnost Belkin, a představuje nejnovější standard v technologii bezdrátového nabíjení. Poskytuje až 15W nabíjecí výkon a využívá magnetické spojení k výraznému zvýšení rychlosti nabíjení. Srdcem Qi2 je magnetický napájecí profil (MPP), který vyvinula společnost WPC na základě technologie MagSafe společnosti Apple. Qi2 je ale otevřený všem výrobcům zařízení jako průmyslový standard, zatímco MagSafe je určen pro zařízení Apple. Qi2 bude dostupnější pro různé značky chytrých telefonů a operační systémy. V čínštině znamená Qi [čí] energii.

Výhody bezdrátového nabíjení Qi2

Rychlost: Zdaleka největší výhodou je, že Qi2 nabíjí mnohem rychleji než jeho předchůdce Qi. Qi2 nabíjí až 15 watty, zatímco Qi nabíjí od 5 do 15 wattů. Větší výkon znamená rychlejší nabíjení. Ale rychlost je jen začátek. Díky důmyslnému využití magnetů je nabíjení mnohem účinnější a vytváří mnohem méně tepla, protože nabíjecí cívky jsou vždy správně vyrovnané.

Bezpečnost: Qi2 se snaží optimalizovat využití energie, minimalizovat dobu nabíjení a chránit životnost a integritu baterie zařízení. Standard zahrnuje vylepšenou detekci cizích předmětů, která zajišťuje, že se nabíjejí pouze kompatibilní zařízení, a minimalizuje se riziko nehod nebo poškození. Fungovat budou pouze certifikovaná zařízení Qi2. Pokud není zařízení certifikováno, může se výkon nabíjení lišit.

Kompatibilita: Qi2 bude zpočátku kompatibilní s vybranými zařízeními iPhone 15, iPhone 14, iPhone 13 a dalšími zařízeními kompatibilními se standardem MagSafe, ale je k dispozici výrobcům zařízení se systémem Android pro integraci do jejich budoucích zařízení.

Výhled do budoucna: Qi2 umožní inovace nových produktů i v jiných ohledech. Funkce magnetického zámku bude podporovat nové tvarové faktory produktů, jako je například náhlavní souprava AR/VR. Bude také podporovat nové typy příslušenství, které se magneticky připevní k zadní straně telefonu, například přídavnou baterii.

Udržitelnost: Nabíjecí kabely mají tendenci se opotřebovávat kvůli mechanickému namáhání při každodenním připojování a odpojování a končí jako odpad na skládkách. Bezdrátové nabíječky toto mechanické namáhání eliminují a neopotřebovávají se, čímž se snižuje množství zbytečného odpadu.

Cena a dostupnost

Bezdrátová nabíjecí podložka BoostCharge Pro 2-in-1 Magnetic Wireless Charging Pad Qi2 15W

je k dispozici u vybraných prodejců a prodejců ve dvou variantách (bílá a černá).

Doporučená koncová cena je 1 990 Kč. Produkty Belkin jsou k dostání mimo jiné prostřednictvím Smarty.cz a iStores.cz.

Výhradním distributorem značky Belkin pro Českou republiku je SWS a.s. a AT Computers a.s.

https://www.belkin.com/2-in-1-magnetic-wireless-charging-pad-with-qi2-15w/P-WIZ021.html

https://www.belkin.com/company/blog/what-is-qi2-wireless-charging-and-why-you-want-it/

O společnosti Belkin

Společnost Belkin je kalifornský lídr v oblasti příslušenství, který již 40 let dodává oceňované produkty pro napájení, ochranu, produktivitu, konektivitu a audio. Společnost Belkin, která byla navržena a zkonstruována v jižní Kalifornii a prodává se ve více než 100 zemích po celém světě, si zachovává své stálé zaměření na výzkum a vývoj, komunitu, vzdělávání, udržitelnost, a především na lidi, kterým slouží. Od skromných začátků v garáži v jižní Kalifornii v 80. letech až po dnešní rozmanitou globální technologickou společnost zůstáváme navždy inspirováni planetou, na které žijeme, a spojením mezi lidmi a technologiemi.

Exit mobile version