Trezor ze skupiny SatoshiLabs uvádí na trh novou peněženku Trezor Safe 5 a představuje službu Trezor Expert

Začátečníkům i dlouholetým uživatelům přináší komfort pro každodenní správu kryptoměn

Trezor, výrobce vůbec první hardwarové kryptopeněženky, oznamuje uvedení nové peněženky Trezor Safe 5. Novinka přináší nejvyšší možnou úroveň zabezpečení a pohodlí. Trezor Safe 5 je navržen s důrazem na pravidelné uživatele kryptoměn a nabízí rozšířené funkce i zcela nový design. Nový model má barevný dotykový displej, vylepšené zálohování a vysokou odolnost proti poškození. Kromě toho Trezor přichází s edicí pouze pro bitcoin, která uspokojí potřeby těch nejvášnivějších bitcoinových nadšenců. Společnost současně spouští službu Trezor Expert, která poskytne personalizovanou podporu při nastavování kryptoměnové peněženky a dává si za cíl zvýšit důvěru uživatelů v odpovědnou správu digitálních aktiv.

„Trezor Safe 5 je pomyslným vrcholem naší desetileté zkušenosti s vývojem hardwarových peněženek. Díky tomu nabízíme zařízení, které je nejen technologicky na výši, ale také se snadno používá. Při jeho vývoji jsme se jako vždy drželi open-source přístupu, kdy pracujeme i s postřehy komunity. Naše rozhodnutí uvést na trh také edici pouze pro bitcoin potom vychází z dlouhodobé poptávky po optimalizovaném a bezpečném řešení pro nejznámější kryptoměnu na světě. Limitovaná edice Trezoru Safe 3 Bitcoin-only se na podzim 2023 vyprodala za neuvěřitelných 24 hodin, a my tak víme, že je o takové řešení zájem. Věříme, že tato peněženka poskytne bitcoinovým nadšencům vše, co potřebují,“ říká Matěj Žák, CEO společnosti Trezor.

Revoluční krok ve správě kryptoměn

Trezor Safe 5 je navržen tak, aby splňoval nejvyšší standardy bezpečnosti a zároveň poskytoval intuitivní uživatelské prostředí. Nový model je ideální zejména pro aktivní uživatele, kteří chtějí mít své kryptoměny pod kontrolou spolu s maximální bezpečností. Změny ovšem doznal také design zařízení.

  • Barevný displej nabízí uživatelům přehled o transakcích a usnadňuje navigaci. Haptická technologie Trezor Touch poskytuje fyzickou odezvu posilující zážitek z jeho používání.
  • Je vybaven bezpečnostním čipem nejvyšší třídy EAL 6+, který chrání citlivé údaje a provádí zabezpečené kryptografické operace. Čip nevyžaduje smluvní NDA, což zajišťuje transparentnost a důvěru v integritu zařízení.
  • Trezor Safe 5 je chráněn povrchem z Gorilla Glass, který zajišťuje odolnost proti poškrábání a mechanickému poškození. Zařízení je pak dostupné v několika elegantních barvách: black graphite, violet ore a green beryl.

Další novinkou je společností nově doporučený standard zálohy pomocí 20 slov. Ten uživatelům umožňuje jednoduše přejít ze Single-share Backup na pokročilé zálohování Multi-share Backup, které umožňuje rozdělit hlavní privátní klíč na více částí, což eliminuje riziko ztráty přístupu při ztrátě některé z částí. Záloha je vytvořena pomocí tzv. Šamirova schématu pro sdílení tajemství (Shamir’s secret sharing, SSS), kdy se rozdělí hlavní privátní klíč na několik unikátních částí. Uživatelé si následně mohou zvolit, z kolika unikátních částí bude záloha složená a kolik z nich je potřeba k obnovení peněženky. I když tedy některé části ztratí, přístup ke kryptoměnám jim zůstane. Pro tyto potřeby český výrobce peněženek také nabízí 20slovní verzi zařízení Trezor Keep Metal, jehož prostřednictvím je možné klíč ochránit a uschovat offline.

Současně Trezor uvádí na trh také edici Trezor Safe 5 pouze pro bitcoin. Tento model odstraňuje všechny funkce nesouvisející s bitcoinem, což optimalizuje uživatelské prostředí pro správu této konkrétní kryptoměny. Edice je dostupná v charakteristické oranžové barvě, která je symbolem bitcoinu. Své bitcoinové verze se dočkal i loni představený model Trezor Safe 3, jedná se tedy o další nový produkt v portfoliu.

Personalizovaná podpora pro bezpečnou správu kryptoměn

Služba Trezor Expert je navržena pro uživatele, kteří chtějí lépe pochopit a plně využívat své kryptoměnové peněženky. Nabízí personalizované online konzultace s odborníky na hardwarové peněženky. Uživatelé si mohou rezervovat individuální konzultace, během nichž jim specialisté pomohou s nastavením jejich peněženek a poskytnou rady na téma bezpečné správy a ochrany kryptoměn.

„Služba Trezor Expert je navržena tak, aby uživatelům poskytla jistotu a vedení při přechodu z centralizovaných burz k vlastní správě kryptoměn. Nováčkům totiž někdy chybí zkušenosti, znalosti a důvěra v kryptoměnové peněženky, a proto se uchylují k provizornímu řešení, kdy jejich aktiva spravují třetí strany. Často tak hledají pomoc na sociálních sítích či internetových fórech. My jim nyní poskytneme expertního průvodce, který jim pomůže primárně nastavit peněženku, ale také podrobněji prozkoumat bezpečnostní aspekty self-custody či vhled do tématu správy privátních klíčů a obecného nakládání s kryptoměnami,“ uvedl Matěj Žák, CEO společnosti Trezor.

Trezor Safe 5 Bitcoin-only a Trezor Safe 5 v provedení black graphite jsou aktuálně dostupné pro předobjednávky za cenu 169 dolarů, s prvními dodávkami plánovanými zhruba na polovinu července. Barevné provedení green beryl a violet ore by mělo být v prodeji zhruba od poloviny srpna. Službu Trezor Expert lze zakoupit za cenu 99 amerických dolarů na oficiálním e-shopu Trezoru.

Více o SatoshiLabs

SatoshiLabs je technologická skupina, která se zaměřuje na posílení nezávislosti jednotlivce a budování decentralizovaného finančního ekosystému prostřednictvím kryptoměnových a open source technologií. Společnost, která zastřešuje čtyři nezávislé entity, se těší skvělé globální pověsti díky vytváření produktů definujících odvětví. Kromě Trezoru – první hardwarové kryptopeněženky na světě, stojí SatoshiLabs i za vznikem zdrojových kódů a populárních standardů BIP 39 a 44, bez kterých by se většina kryptopeněženek neobešla. Vedle toho skupina pomocí Invity.io usnadňuje také samotné obchodování s kryptoměnami a její startup Tropic Square se věnuje vývoji přelomového, plně auditovatelného čipu založeného na open source přístupu, jenž by se měl objevit také v Trezoru. Nejnovější přírůstek Vexl.it poskytuje jednotlivcům možnost anonymně a bezpečně nakládat s bitcoiny v rámci vlastní komunity.

Více o společnosti Trezor

Společnost Trezor je výrobcem první kryptoměnové hardware peněženky, jež vznikla v roce 2013. Stala se průkopníkem ve vývoji self-custody a poskytla jednotlivcům zařízení založené na open-source přístupu k vývoji, které umožňuje každému snadno a bezpečně držet kryptoměny. Dnes společnost nabízí celý ekosystém snadno použitelných hardwarových i softwarových produktů, které pomáhají chránit uživatele – od kryptoměnových nováčků až po naprosté experty. V roce 2023 společnost spustila iniciativu Trezor Academy, která vzdělává místní komunity na africkém kontinentu v oblasti působení v bitcoinovém ekosystému. Trezor je součástí technologického holdingu SatoshiLabs.

Ženy z vedení Mety a Samsungu míří do Pipedrive. Stanou se novými šéfkami produktu a marketingu

Estonský scaleup Pipedrive, který vyvinul prodejní CRM platformu pro malé a střední podniky, dále posiluje svůj produktový a marketingový tým. Zmíněná oddělení nově povedou Viktoria Ruubel jako CPO a Sandrine Desbarbieux-Lloyd jako CMO. Jejich bohaté zkušenosti z vedoucích pozic mj. v Metě a Samsungu pomůžou společnosti připravit se na další fázi růstu.

„Moc nás těší, že můžeme přivítat Sandrine a Viktorii, jejichž znalosti, dovednosti a zkušenosti budou nedocenitelné při našem dalším růstu a rozvoji. Pipedrive pokračuje v rošiřování své globální působnosti, Sandrinina expertiza v oblasti získávání nových klientů, generování příjmů a digitální transformace pro nás tak bude zásadní. Viktoriiny hluboké odborné znalosti produktového leadershipu a její úspěchy s uváděním a rozšiřováním produktů na nových trzích budou stěžejní pro posouvání naší produktové strategie,“ uvádí Dominic Allon, CEO společnosti Pipedrive. „S jejich společným vedením jsme ve skvělé pozici přinášet našim zákazníkům větší přidanou hodnotu a zrychlit náš růst,“ dodává.

Viktoria Ruubel má přes 20 let zkušeností s vedením globálních produktů a týmů v rychle rostoucích scaleupech a inovátorských technologických firmách. Během své kariéry zastávala vedoucí pozice pro Metu, kde působila jako director of partnership pro Evropu, Blízký východ a Afriku, dále pracovala ve společnostech Skype, Intuit, IPF Group a dalších. Jako šéfka týmů pro produkty a partnerství pomohla firmám rozšířit produktová portfolia a vstupovat na nové trhy. Ve své poslední funkci jako managing director of Digital Identity ve společnosti Veriff vedla Viktorie nové odvážné počiny s cílem podpořit růst byznysu a diverzifikovat zdroje příjmů.

„Jsem velmi nadšená, že se přidávám k týmu Pipedrive. Vyzařuje z něj odhodlání dělat špičkové produkty, což dokládá i zpětná vazba zákazníků. Produkt mluví sám za sebe – je intuitivní, výkonný a věří mu více než 100 000 klientů, kteří se na něj spoléhají se zefektivněním svého prodejního procesu. Těší mě, že k tomu můžu svými zkušenostmi z oblasti strategického růstu postaveného na produktech přispět a pracovat v tak talentovaném a nadšeném týmu. Budeme pokračovat v rozvoji Pipedrive v prodejní platformu, která je jedničkou na trhu a umožňuje našim zákazníkům maximalizovat svůj potenciál a dosáhnout úspěchu,“ sděluje Ruubel.

Sandrine Desbarbieux-Lloyd má jako manažerka 25 let zkušeností z mezinárodního trhu. Do Pipedrive přichází ze společnosti Meta, kde působila jako UK group director. Předtím zastávala pozici evropské VP of Digital pro Samsung, kde vedla prodejní a marketingové aktivity v hodnotě desítek miliard korun ve 34 zemích. V Samsungu také založila centrum excelence pro aplikace strojového učení v marketingu. Během své kariéry působila dále ve vedoucích rolích pro značky Avis Budget Group, Tesco, Lacoste, Kurt Geiger, Hilton City Inn a další.

„K Pipedrive jsem se rozhodla přidat, protože se zaměřuje na marketing, prodej a technologie, což jsou oblasti, které mě nesmírně zajímají. Věřím, že je tu spoustu prostoru stavět na skvělých základech, které tým vybudoval, a dál jako byznys růst. V roli CMO je mým cílem postavit do centra fungování Pipedrive zákazníky, zlepšit služby pro malé a střední podniky a vybudovat silnou vizionářskou strategii, která bude mít pro svůj úspěch jasně definovaná KPI. Jsem odhodlaná vést tým pozitivně, podporovat jej ve skvělých výkonech a také podněcovat vznik dalších inovací,“ říká Desbarbieux-Lloyd.

Obě expertky posilují Pipedrive v momentě, kdy společnost oznámila svou produktovou strategii a uvedla sadu nástrojů využívajících generativní nástroje umělé inteligence, které usnadňují růst malým a středním podnikům. Pipedrive AI využívá technologii OpenAI a interně vyvinutý AI software a pomáhá prodejcům ubrat manuální práci, zjednodušit komunikaci a s minimem námahy uzavírat více obchodů. Šetří tak čas, zlepšuje výkonnost a pomáhá více než 100 000 zákazníků dělat během prodejního procesu chytřejší rozhodnutí.

Více o Pipedrive

Pipedrive je přední nástroj pro řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodní a marketingové specialisty. Těm pomáhá držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro ně důležité. Startup byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Tallinnu, Tartu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Dublinu, Rize a Berlíně. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 100 000 firem po celém světě. V České republice má tým 55 lidí, z toho 27 vývojářů a 17 lidí v produktové organizaci.

HP oceňuje špičkové servisní partnery v České republice – Ocenění Customer Service Excellence 2024 získalo 5 z českých partnerských firem HP

HP Inc. Česká republika ocenila své servisní partnery v rámci prvního ročníku Customer Service Excellence 2024. Ohodnotila tak vysokou kvalitu služeb, které poskytují její autorizovaní servisní partneři zákazníkům. V roce 2024 se mezi vybrané oceněné řadí v České republice společnosti IMPROMAT – COMPUTER s.r.o., XANADU a.s., FS CODES s.r.o, Aricoma Systems a.s. a Rexonix s.r.o.

„Společnost HP si cení dlouhodobé spolupráce se svými partnery a je hrdá, že může ocenit ty, kteří jdou nad rámec očekávání. Věříme, že tato ocenění podtrhnou význam kvality služeb pro zákazníky a posílí vztahy mezi HP, jejími partnery a koncovými zákazníky,“ říká Eva Bláhová. Partner Service Delivery Manager HP ČR. „Gratulujeme všem oceněným partnerům a těšíme se na další společné úspěchy. “

Program HP Customer Service Excellence 2024 je určený k hodnocení a ocenění servisních partnerů za výjimečnou kvalitu zákaznické péče, kterou poskytují. Iniciativa klade důraz na význam kvalitního servisu a motivuje partnery k neustálému zlepšování poskytovaných služeb. Oceněné firmy získají od HP fyzický i digitální certifikát, jež mohou hrdě vystavovat na sociálních sítích a provozovnách. Zákazníci a partneři HP mohou ocenění vnímat jako důkaz vysoké úrovně služeb, na níž se mohou spolehnout.

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

EVOLVEO EasyPhone ID. Jednodušší telefon snad už ani neexistuje

EVOLVEO rozšiřuje nabídku tlačítkových telefonů o model EasyPhone ID. Jen čtyři velká tlačítka

Značka EVOLVEO přidává do své nabídky praktických tlačítkových telefonů nový model pro seniory EasyPhone ID. Je vhodný i pro ty nejmenší děti, jako první mobilní telefon. Patří mezi vůbec nejjednodušší telefony na trhu. EVOLVEO EasyPhone ID má pouze čtyři velká tlačítka pro uložení hlavních kontaktů, zjednodušené ovládací menu, ale také hlasitý reproduktor a FM rádio s vestavěnou anténou. Nechybí ani důležité a požadované bezpečnostní funkce, jako jsou integrovaná svítilna, a především SOS tlačítko pro odeslání nouzové zprávy

EVOLVEO EasyPhone ID překvapí atraktivním designem v černé barvě a minimálním množstvím tlačítek. Tento mobilní telefon je navržen tak, aby poskytoval snadné a přehledné ovládání pro seniory i děti, kteří se s moderními technologiemi teprve seznamují. Jednoduché a přehledné menu se ovládá pomocí opravdu velkých tlačítek, každá funkce telefonu je snadno dostupná a snadno se používá. Celkově je možné uložit až čtyři hlavní kontakty a pět SOS čísel, která mohou být aktivována pomocí jediného stisknutí tlačítka. Přidávání nových kontaktů je jednoduché a snadné, protože se provádí pomocí SMS příkazů.

Mobilní telefon pro seniory EVOLVEO EasyPhone ID má přehledný, jasný a barevný 1,77″ TFT displej. Zobrazené informace jsou snadno čitelné a srozumitelné. Vše lokalizované pro české prostředí. Displej zobrazuje čas a datum, poskytuje informace o síle signálu, stavu baterie a aktuálním operátorovi. Uživatel má tak dispozici všechny důležité informace. K dispozici je i FM rádio s vestavěnou anténou pro poslech vysílán bez nutnosti připojení k internetu.

Důležitou a uživateli vyžadovanou funkcí je i SOS tlačítko, které je u telefonu EVOLVEO EasyPhone ID dostatečně velké a je umístěno na zadní straně telefonu. Pomocí tlačítka je možné v případě nouze okamžitě kontaktovat pomoc. EVOLVEO EasyPhone ID umožňuje uložení až pěti SOS kontaktů, které mohou být kontaktovány pomocí SMS zprávy ihned po stisknutí tlačítka. Funkce SOS tlačítka poskytuje uživateli i jeho blízkým tolik potřebný pocit bezpečí a snadnou a rychlou komunikaci v případě krizové situace.

S dobíjecím portem USB-C a vyměnitelnou baterií nabízí EVOLVEO EasyPhone ID spolehlivou výdrž až 8 dnů v pohotovostním režimu. Hmotnost tlačítkového telefonu pro seniory EVOLVEO EasyPhone ID je 70 gramů včetně baterie a jeho rozměry jsou (d × š × v): 113 × 54 × 12,8 mm.

Dostupnost a cena
Mobilní telefon pro seniory EVOLVEO EasyPhone ID je dostupný prostřednictvím sítě internetových obchodů a vybraných prodejců již od 790 Kč včetně DPH.

Technické specifikace tlačítkového telefonu pro seniory EVOLVEO EasyPhone ID

• Mobilní telefon s velkými tlačítky vhodný pro seniory nebo pro děti

• Jednoduché ovládání a ergonomický design

• Velký barevný 1,77″ TFT displej

• Informace zobrazené na displeji:

o Datum včetně dne v týdnu

o Čas

o Operátor a síla signálu

o Stav baterie v 5 úrovních

• Dobíjecí port USB-C (Type C)

• Kapacita pro uložení kontaktů: 4 hlavní kontakty + 5 SOS kontaktů

• Kontakty rychlé volby pro snadné vytáčení blízkých osob

• Počet předvoleb pro rychlou volbu: 4

• SOS tlačítko s výrazným barevným odlišením pro SOS volání a SMS v případě nouze

• Počet předvoleb SOS kontaktů: 5

• Přidávání kontaktů pomocí SMS příkazů:

o Klasické kontakty (1-4): *#CALL#1#telefonní číslo#

o SOS kontakty (1-5): *#SOS#1#telefonní číslo#

• Nezávislé FM rádio funkční i pro vestavěný reproduktor

• Automatické ladění rádia

• Hlasitý výkonný reproduktor pro poslech FM rádia a vyzvánění

• Počet melodií pro vyzvánění: 1

• Uživatelsky vyměnitelná 700 mAh Li-Ion baterie (součást dodávky)

• Výdrž v pohotovostním režimu až 8 dnů

• Doba nabíjení baterie: 2 hodiny

• Rozlišení displeje 160 × 128 px

• Čtyři velká oddělená tlačítka klávesnice pro snadné ovládání a volání blízkým osobám

• Potvrzovací tlačítko

• Výkonná LED svítilna s možností rozsvícení i při uzamknuté obrazovce

• Bílé LED podsvícení kláves při odemčené obrazovce

• Posuvné tlačítko pro zapnutí/vypnutí svítilny

• Tlačítka pro ovládání hlasitosti

• Tlačítko pro vypnutí/zapnutí telefonu

• Tlačítko pro odemknutí/zamknutí telefonu

• Pokrytí pásem GSM 900/1 800 MHz

• 1 SIM karta (Mini SIM)

• Průvlek na poutko v pravé horní části telefonu

• Automatické nastavení přesného času podle operátora

• Kalendář

• Jazykové mutace návodu k obsluze: CZ, SK, EN, HU, RO

• Jazykové mutace firmwaru: CZ, SK, EN, HU, RO

• Délka kabelu nabíjecího adaptéru: 90 cm

• Rozměry telefonu (d × š × v): 113 × 54 × 12,8 mm

• Hmotnost vč. baterie: 70 g

www:

https://eshop.evolveo.cz/evolveo-easyphone-id–mobilni-telefon-pro-seniory–cerna/

Facebook: https://www.facebook.com/EvolveoCZ/

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCEono-1cGHesLH4-fz6Lw4w

Instagram: https://www.instagram.com/evolveo_cz/

EVOLVEO je značka elektroniky, která vznikla v roce 2005 a specializuje se na oblasti digitálního domova, osobní elektroniky a herních produktů. Značka je zaměřena na muže, kteří se zajímají o spotřební elektroniku nebo informační technologie, požadují trendové produkty a hledají ekonomicky výhodnější řešení vzhledem k nabídce velkých nadnárodních značek. Rozvoj, distribuci a servis EVOLVEO zajištuje mezinárodní tým ve více než deseti zemích.
EVOLVEO podléhá řízení jakosti dle normy ISO 9001.

ČR zná vítěze ankety EXEC E-commerce osobnost pro rok 2024.

Druhý ročník ankety EXEC e-commerce osobnost již má svého výherce. Stal se jím Dalibor Cicman, zakladatel GymBeam. Druhou a třetí příčku obsadili zástupci internetových obchodů Trenýrkárna a Alza. Došlo i na udělení speciálního ocenění. Slavnostní předávání proběhlo 6. 6. 2024 na uzavřené VIP akci EXEC Edge pořádané společností Shopsys a Sounds Good Agency, na které se sešlo na 100 zástupců největších českých a slovenských e-shopů. Anketu vyhlašuje mediální e-commerce platforma EXEC, kterou provozuje společnost Shopsys.

Česko je aktuálně v přepočtu na počet obyvatel země s nejvíce e-shopy (4 700 na mil. obyvatel) na hlavu v Evropě. A nejen proto v loňském roce odstartoval 1. ročník ankety EXEC E-commerce osobnost. Ta měla i pro letošek za cíl vybrat mezi nominovanými špičkové kandidáty, kteří mají zásadní vliv na český nebo slovenský trh s elektronickými obchody. Odborná porota hodnotila byznysové výsledky, úspěšné projekty a další osobní i pracovní výsledky v e-commerce za posledních 12 měsíců.

Zatímco historicky první oceněnou e-commerce osobností se loni stal Tomáš Braverman, tehdejší ředitel společnosti Heureka, letos prvenství získal Dalibor Cicman, zakladatel e-shopu GymBeam. Ten se specializuje na prodej zdravých potravin a potravinových doplňků. „Vítězství v soutěži EXEC E-commerce osobnost roku 2024 je pro mě velkou ctí a uznáním práce celého našeho týmu. Těší mě, že naše práce přináší zákazníkům hodnotu.“ uvádí Dalibor Cicman, za kterého převzala cenu Lenka Lukáčová, ředitelka marketingu GymBeam pro Česko a Slovensko.

Odborná porota byla stejně jako loni složena z předních e-commerce manažerů a expertů, investorů a majitelů e-shopů či služeb. Předsedou poroty byl Petr Svoboda, zakladatel společnosti Shopsys a Convertim. V porotě zasedl i loňský vítěz Tomáš Braverman. A právě tito experti se rozhodli zvolit mezi vysokou konkurencí Dalibora Cicmana jako vítěze. Ocenili zejména enormní růst e-shopu GymBeam a kvalitní leadership napříč firmou, včetně vzdělávání celé e-commerce scény.

Druhé místo ankety obsadil Ruslan Skopal, zakladatel e-shopu Trenýrkárna. Kromě toho, že oblíbený e-shop zaměřený hlavně na spodní prádlo vybudoval, veřejně sdílí také zkušenosti s managementem či hospodářské výsledky firmy. Angažuje se rovněž v tématu Temu na evropské úrovni.

Na třetím místě skončila Eva Šípková, má na starosti Customer Experience ve společnosti Alza. Eva byla oceněna zejména za celou řadu inovací, či služeb jako například “Do půlnoci máš, ráno v AlzaBoxu máš”, doručování zboží do AlzaBoxu bez obalu či věrnostní program AlzaPlus+.

Speciální ocenění za Inspiraci roku získal Tomáš Čech, zakladatel společnosti Angry Beards. Tomáš cenu obdržel jako zástupce někoho, kdo má jiný přístup, buduje komunitu a silnou odlišnou komunikaci.” uvedl Petr Svoboda.

A jak je na tom česká e-commerce aktuálně?

V roce 2023 se trh s e-commerce probíjel silnou celosvětovou depresí. Hodnota akcií světových e-commerce značek totiž loni výrazně poklesla oproti maximu v období 2021-2022. Pro letošek však avizovaná hodnota akcií viditelně posílila, i když od maxima jsou ještě znatelně daleko. Podíl e-commerce na retailu dosáhne úrovně z roku 2021 (tehdy 17,3 %) nejdříve příští rok (2025). Za 2023 to bylo 15,8 %, za 2024 hodnota činila 16,6 %.

Mezi nejpreferovanější platební metody stále na přední příčce patří dobírka (34 %), platba kartou (31 %) a bankovní převod (29 %). V Německu spotřebitelé platí až 70 % kartou, dobírkou jen 12 %. Data vyplývají z prezentace Davida Antoše, ředitele Boston Consulting Group, na akci, kde proběhlo i předávání cen.

Společnost Shopsys pomáhá předním B2B i B2C hráčům digitalizovat jejich prodeje a uspět v omnichannel světě. Pro své zákazníky je spolehlivým full-service e-commerce partnerem s nejlepšími technologiemi a mnohaletým know-how. Mezi největší klienty, o které se stará přes 70 IT odborníků, patří Tescoma, SCONTO Nábytek, Mountfield, Bushman, Démos, B2B Partner, Officeo nebo Agátin svět.

Startuje osmý ročník světové soutěže Huawei XMAGE Awards 2024. Loňskými vítězi se stali i dva Češi

Společnost Huawei zahájila již osmý ročník světové soutěže XMAGE Awards 2024, která se zaměřuje na fotografie pořízené pomocí zařízení Huawei. Jejím cílem je inspirovat spotřebitele, aby plně popustili uzdu své kreativitě využitím špičkové technologie XMAGE. Zahájení soutěže letos doprovázela i inaugurační globální výstava s názvem „Srdečný svět – 12 let fotografie Huawei“. Výstavu zdobily stovky inspirativních fotografií, mezi kterými byly také dvě z Česka.

Výstava nesoucí název Srdečný svět představila téměř 300 fotografií pořízených smartphony Huawei, které byly vybrány na základě milionů přihlášek. Tyto snímky zachycují okamžiky ze všech koutů světa stejně jako skutečnou příbuznost obyčejných lidí. Společně fotografie vystihují novou filozofii značky Huawei XMAGE „Síla obrazu“. Jejím cílem je podnítit představivost, kreativitu a uznání spotřebitelů pomocí špičkové zobrazovací technologie zařízení Huawei a předvést její silný dopad nad rámec toho, co je zachyceno.

Inspirace ze všech koutů světa

Poslední desetiletí bylo obdobím rychlého rozvoje mobilní fotografie, a právě tuto skutečnost výstava reflektuje. Za uplynulých 12 let společnost Huawei stála v popředí vývoje mobilních fotografických technologií prostřednictvím neustálých inovací. Vystavené fotografie jsou tak důkazem jejího úspěchu a odhodlání nabízet uživatelům kvalitní zařízení, která se svými schopnostmi dokáží vyrovnat leckterému fotoaparátu. Keith Ladzinski, fotograf National Geographic, během slavnostního otevření řekl: „Fotografie, jakožto náš univerzální jazyk, dokáže zachytit krásu a inspirovat ke konverzaci. Tato výstava odráží přemýšlení společnosti Huawei o technologii i umění a představuje skutečně upřímnou filozofii značky.“

Vystavovaly se fotografie českých autorek

Na výstavě nechyběly ani fotografie pořízené dvěma českými autorkami, Karin Jarošovou a Růženou Suchánkovou. Karin v České republice působí jako projektová manažerka, která s nadšením zachycuje krásné životní okamžiky objektivem. Fotografuje zejména svého syna a rodinu, aby si uchovala nezapomenutelné vzpomínky. Na její fotografické cestě se stal nepostradatelným zdrojem inspirace její manžel, který je sám fotograf. Na výstavě byl k spatření její snímek s názvem „Na skútru“, který zachytila v roce 2008.

Při diskusi o vzniku fotografie řekla: „Byl to hřejivý okamžik, kdy dědeček vytáhl z garáže starý skútr, aby ukázal mému synovi, že stále ještě funguje.“ Tato jednoduchá, ale hřejivá scéna s bohatým příběhem se dotkla jejího srdce a přiměla ji hluboce ocenit krásu v jednoduchosti. Ve svém fotografickém projevu autorka původem z Ostravy zachycuje nejen detaily života, ale vyjadřuje také lásku a vřelost ke své rodině.

Autorkou druhé vystavené fotografie je Růžena Suchánková, někdejší kriminalistická technička, která svou kariéru v letošním roce plánuje přesměrovat na profesionální svatební a rodinnou fotografku. V minulosti používala filmové fotoaparáty, ale nástup chytrých telefonů Huawei v ní znovu probudil vášeň pro fotografování.

A jak její vystavená fotografie vznikla? Při obyčejné procházce se svou neteří Lucií. Přestože měla v té době u sebe fotoaparát Canon, rozhodla se tento krásný okamžik zachytit raději svým chytrým telefonem. Výsledkem je působivá scéna, která zachycuje Lucii dívající se přes rameno v tajemném lesním pozadí. Růžena věří, že pro profesionální kvalitu není nutné profesionální vybavení. Mobilní fotografie dokáže dostatečně vyjádřit emoce, zaznamenat nezapomenutelné okamžiky a ukázat krásu každodenního života.

Přední fotografická soutěž Huawei XMAGE Awards 2024

Během slavnostního zahájení výstavy oficiálně odstartoval i letošní ročník soutěže Huawei XMAGE Awards. Od roku 2017 se této každoroční soutěže zúčastnili uživatelé z více než 170 zemí a regionů, kteří dosud přispěli téměř 4 miliony fotografií. I tento rok je soutěž otevřenou platformou pro vynikající fotografování chytrými telefony.

Letošní ročník XMAGE Awards navíc představuje nové kategorie „Moments“, „Faces“, „So Far So Close“ a „Style“, které znázorňují vedoucí postavení společnosti Huawei v oblasti snapshot, portrétní fotografie, teleobjektivu, makrofotografie a barevného stylingu. Kromě toho byla vytvořena nová ocenění vlajkových mobilních zařízení Huawei, jako jsou „Best of Pura Series“ a „Best of Mate series“. Soutěž letos také přivítá novou porotu složenou z vážených porotců, mezi něž patří Chen Xiaobo – 9. viceprezident Čínské asociace fotografů, Keith Ladzinski – fotograf National Geographic a režisér nominovaný na cenu Emmy, James Perolls – módní fotograf a režisér, Susi Belianska – portrétní fotografka a vizuální umělkyně a Li Changzhu – zástupce Huawei Consumer Business Group. Ti společně vyberou nejpůsobivější fotografické příběhy.

Přihlaste se i vy

Máte smartphone Huawei? Baví vás fotografování a myslíte si, že mají vaše fotografie hloubku? Zkuste své štěstí v soutěži i vy. Jedním z loňských vítězů byl například Michal Petrů, známý jako @losmichalos, který ve volném čase fotí výhradně na smartphony Huawei. Vítěznou fotografii se šesti stromy v kategorii Outdoor, kterou nazval stromořadí, zachytil na Huawei P40 Pro. „Této krásné scény jsem si všiml, když jsem projížděl kolem. Nedalo mi to a musel jsem se za deset minut vrátit a vyfotit to,“ okomentoval svou fotografii Michal Petrů.

Registrace do Huawei XMAGE Awards 2024 je nyní otevřena a přihlášky se uzavírají 15. září 2024 ve 24:00 pekingského času (GMT+8). Pokud vlastníte zařízení Huawei, například jeden z nových chytrých telefonů řady Pura, můžete svou fotografii do soutěže přihlásit i vy. Pokud zvítězíte, vaše dílo může být mimo jiné prezentováno na globálních reklamních platformách a na jízdenkové kartě Huawei Pay. Pro více informací a přihlášení do soutěže prosím navštivte oficiální webovou stránku.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

České kreativní studio NICE! vytvořilo nový trailer na kultovní hru World of Warcraft pro amerického vývojáře počítačových her Blizzard Entertainment

Herní komunita World of Warcraft (WoW) se opět dočkala nového traileru ke své oblíbené online hře. Tentokrát se jedná o trailer k novému datadisku Shadow and Fury: World of Warcraft – The War Within, na jehož scénáři pracoval kreativní ředitel WoW Chris Metzen, který také propůjčil svůj hlas postavě Thralla. Tvůrcem oficiálního traileru, který získal více než půl milionu zhlédnutí během několika dní od uvedení, je opět české kreativní studio NICE! pod kreativním vedením režiséra Václava Krbůška a pod supervizí 3D animátora Radima Zeifarta, známého v herní komunitě pod pseudonymem Hurricane.

Nejnovější trailer je výsledkem pokračující oficiální spolupráce mezi pražským produkčním a postprodukčním studiem NICE! a americkou společností Blizzard Entertainment, která se specializuje na vývoj a vydávání počítačových her. Na tvorbě traileru, který vznikal šest měsíců, se podílelo devět lidí na straně výroby v České republice a čtyři na straně klienta ve Spojených státech.

Aktuální projekt studia NICE! se možná překvapivě nejvíce vymyká tím, že při tvorbě traileru nebylo možné využít prakticky žádnou inovativní metodu umělé inteligence (AI). S výjimkou textur postav, které byly zvětšeny pomocí AI, byl každý kousek traileru vytvořen přesně na míru. „Společnost Blizzard přesně ví, co chce, a vyžaduje velmi specifický styl, kterého lze dosáhnout pouze ruční prací. Každý odstín barvy, každá miniaturní animace v krystalu na obleku Allerie, detaily vlasů Thralla, každý pohyb musí být přesně takový, aby zapadl do stylu WoW,“ vysvětluje kreativní režisér traileru Václav Krbůšek. Tento přístup je způsob, jakým hlavní tým Blizzardu a WoW vytváří samotnou hru v sídle společnosti v Kalifornii. Všechny herní assety se vyrábí výhradně ručně na místě pod přísným vedením, které má za úkol udržovat přísně definovaný vizuální styl WoW.

Nejvíce práce při samotné tvorbě traileru bylo věnováno sladění s Blizzardem ohledně vizuální podoby a animací. Původní verze videa měla mnohem složitější svícení a materiály, které se ale museli postupně upravovat, aby přesně seděly stylu herní grafiky WoW. Trailer není renderován v herním enginu, jak mnozí diváci předpokládají, ale v programu Blender. Právě klientský požadavek na in-game vzhled traileru se promítl i do animací. „Animace vycházely z videoreferencí, které jsme si sami na kameru zahráli a natočili, ale na Blizzard působily příliš realisticky. Postupně jsme je proto zjednodušovali, aby působily spíše jako ručně animované postavy z hry než jako motion capture,“ popisuje tvorbu animací Václav Krbůšek. Navzdory tomu doufá, že se jim podařilo přinést do vizuální podoby něco navíc.

Spolupráce pražského kreativního studia s Blizzard Entertainment začala díky 3D grafikovi a animátorovi Radimu Zeifartovi, který je současně jedním ze čtyř zakladatelů studia NICE!. Jeho fanouškovské trailery k World of Warcraft již před několika lety zaujaly pozornost nadšených fanoušků i samotného Blizzardu. Postupně si Blizzard všiml produkce studia NICE!, která je za Radimem a začal s ním spolupracovat. V letošním roce se studio začalo podílet na výrobě trailerů nejen pro legacy produkty WoW Classic, ale také pro moderní Retail, kterým se kreativně věnuje režisér Václav Krbůšek.

„I přes lehkou nervozitu z odpovědnosti, která nám byla svěřena při práci na moderním WoW, jsme věřili, že výsledek bude skvělý. Poprvé od začátku naší spolupráce napsal scénář k traileru sám Chris Metzen, bývalý viceprezident a současný kreativní ředitel celého WoW, který zároveň propůjčuje hlas mnoha klíčovým postavám, jako je Thrall. Materiál, na kterém jsme mohli stavět, byl tedy dobrý již od počátku,“ říká Václav Krbůšek. Vzájemná spolupráce začala poměrně netradičně, protože celý trailer byl nejprve vytvořen ve studiu NICE! pouze ve zvukové podobě podle scénáře. Hudbu spojili s nahrávkami hlasů a takto vytvořili celý trailer ve zvukové podobě. Výsledek překvapivě fungoval natolik dobře, že se Blizzard rozhodl jít s NICE! i do zbytku produkce a trailer mohli začít realizovat i vizuálně.

Tým NICE! se pravidelně dvakrát týdně setkával se zástupci Blizzardu na konferenčních hovorech, kde prezentoval vývojové fáze traileru – od hrubého animaticu, přes hrubý previs až po finální doladění animací a vzhledu. S Blizzardem udržovali také neustálý kontakt prostřednictvím aplikace Slack (a stále pokračují – v současnosti spolupracují na třech nových projektech), kterou proudily různé, často tehdy ještě tajné, modely z budoucí hry. „Nevýhodou je časový posun, který znamená, že naše meetingy s klientem začínají, když už většina našich spoluobčanů končí pracovní den, a nezřídka máme konferenční hovory i ve 2 ráno našeho času. Nicméně z hlediska kvality spolupráce si na Blizzard nemůžeme stěžovat. I přes velikost jejich brandu je jejich přístup velmi lidský a zároveň racionální. Pokud projevíte snahu, jsou ochotni poskytnout veškerou podporu,“ dodává Václav Krbůšek.

Official Trailer – Shadow and Fury | The War Within | World of Warcraft (youtube.com)

Director: Václav Krbůšek
Supervize: Radim Zeifart
3D Lead: Ondřej Skalník

3D Supporting Artists: Šimon Lánský, Martina Svojíková
Animation: Tom Stockinger, Martina Svojíková
Rigger: Pavel Oliva

Project Management: Lenka Reiterová, Julie Czigle

Client side: Chris Metzen, Terran Gregory, David Silverman, Alex Mangold

NICE!

NICE! je pražská kreativní produkční a postprodukční agentura, která se specializuje na 3D postprodukci, VFX a live action natáčení. Mezi významné a dlouhodobé klienty studia patří například Seznam.cz, Eduzměna, Nestlé, síť kin CineStar nebo Blizzard Entertainment. NICE! také působí v reklamní agentuře pro neziskový sektor, studio Družina s.r.o.

https://www.nice.film/

https://www.youtube.com/channel/UCVJpg9Qs4UJrwAN3DvzEx_A

https://www.instagram.com/nice.film_prague/

https://www.facebook.com/nicefilmprague/

Připravte se na možná historicky nejteplejší léto

Podle meteorologů jsou před námi měsíce, které by mohly svými vysokými teplotami přepsat historii dosavadního měření. Je čas se připravit na příjemný způsob ochlazení a naplánovat si dovolenou i víkendy u vody. Přinášíme tři tipy, které vám mohou každý letní den zpříjemnit, ať budete vody, na výletě, grilovat na zahradě nebo trávit po práci večery doma.

Udělejte si každý den novou domácí zmrzlinu
Tu nejpoctivější zmrzlinu si uděláte jen sami. Všechny přísady i množství cukru budete mít pod kontrolou a navíc můžete experimentovat. Chcete namítnout, že je to pracné a zdlouhavé? Co kdybychom vám řekli, že základ na dvě příchutě zmrzliny současně můžete mít připravený během několika minut a po jeho zmrazení stačí nádobu založit do zmrzlinovače a zapnout? Duální výrobník zmrzliny Cuisinart ICE40BCE (3 590 Kč) vyrobí s pomocí vestavěných lopatek během přibližně 25 minut dvě litrovky vláčné smetanové zmrzliny nebo ledového sorbetu. Servírovat můžete ve formě kopečků třeba do kornoutu. Co zkusit v létě třeba osvěžující mátovou?

Na pláž si vezměte reproduktor, kterému neuškodí písek ani voda … a umí plavat
Ať už budete chtít ozvučit pokoj, velkou zahradní party, poslouchat hudbu na pláži nebo třeba přímo na lodi, skvěle vám poslouží dosud největší a nejvýkonnější Bluetooth reproduktor od Bose s označením SoundLink Max (9 990 Kč). V létě u moře oceníte, že je maximálně odolný, neublíží mu koupel ve slané vodě ani jemný písek (splňuje specifikaci IP 67) a když spadne do vody, vyplave i přes svou úctyhodnou hmotnost 2,13 kg zpátky na hladinu. Reproduktor si vypůjčil některé prvky využívané v soundbarech s prostorovým zvukem a díky tomu pokryje zvukem celý prostor nejen před reproduktorem. Poskytuje velmi přirozený a zároveň působivý zvuk s hlasitostí a čistotou, která překonává jeho velikost. Na jedno nabití hraje až 20 hodin, k dispozici je v černé a světle modré barvě a jeho baterie poslouží i jako powerbanka s konektorem USB-C pro dobití smartphonu nebo jiného zařízení.

Poslouchejte muziku celý den, při běhu i ve vaně
Nedovedete si představit léto bez hudby a svůj oblíbený beat potřebujete slyšet od ranního probuzení až večerní koupele po cvičení nebo běhu? Pak potřebujete bezdrátová sluchátka, která vydrží hrát dlouho a nevadí jim, když s nimi zmoknete na běžecké stezce nebo dokonce spadnou do vody. A samozřejmě musí skvěle vypadat. To všechno splňuje nejnovější model absolutně bezdrátových sluchátek Energy Sistem Sport 6 (1 790 Kč). Na jedno nabití hrají až 5 hodin, přenosné pouzdro skrývá energii pro jejich další trojnásobné dobití, specifikace IPX7 zaručuje, že se jim neublíží ani úplné ponoření do vody a jejich svěží bíložluté provedení je na léto jako dělané.

Čtyřdenní pracovní doba: v Česku ji nabízí procento firem. Umělá inteligence a mladá generace to změní

Čtyřdenní pracovní doba se v Evropě stává trendem. Svým zaměstnancům ji nabízejí například firmy na Islandu, v Belgii, Švýcarsku nebo Německu. V Česku se ke kratšímu pracovnímu týdnu zatím přiklání jen hrstka firem. Nese s sebou řadu výhod, ale i větší zaměstnaneckou zodpovědnost.

Oficiálně se v Česku o plošném zavedení čtyřdenního pracovního týdne prozatím neuvažuje. Některé firmy už ho ale svým zaměstnancům nabízejí. A není to v historii poprvé, kdy čeští zaměstnanci zažívají zavádění kratšího pracovního týdne. „Když v roce 1968 vstoupila v platnost vyhláška ministerstva práce, která stanovila pětidenní pracovní týden, spousta lidí si neuměla fungování podniků bez pracovních sobot představit. Některé je několikrát ročně vyhlašovaly až do roku 1989. Nyní se ocitáme v podobné situaci, kdy nástup umělé inteligence, robotizace a automatizace představuje revoluci v pracovním prostředí. Ta se dotýká i délky pracovního týdne. Některé podniky v tuzemsku už čtyřdenní pracovní dobu zkoušejí, prozatím se jedná jen o nízký počet, odhady uvádějí, že kratší pracovní dobu prozatím nabízí zhruba procento firem v Česku,“ řekla Olga Hyklová, majitelka a výkonná ředitelka personální agentury Advantage Consulting.

V Česku je tento model teprve v počátečních fázích, ale zájem o něj roste, a to zejména mezi inovativními a progresivními firmami. Z těch, které kratší pracovní týden zavedly, zatím znějí převážně pozitivní ohlasy. „Mezi hlavní benefity čtyřdenní pracovní doby patří zvýšená produktivita, vyšší úroveň spokojenosti zaměstnanců, lepší skloubení pracovního a osobního života – takzvaný work-life balance a snížení stresu. Zaměstnanci mají více času na rodinu, koníčky a osobní rozvoj, což může vést k jejich větší loajalitě a motivaci. Kratší setrvání zaměstnanců v kancelářích představuje i úsporu firemních peněz, jako jsou nižší náklady na energie, úklid kanceláří a celkový provoz,“ popsala Marcela Vyskoková, marketingová manažerka personální agentury Advantage Consulting.

V některých oborech je zavedení čtyřdenního pracovního týdne snazší. „Čtyřdenní pracovní doba je ideální pro firmy, které kladou důraz na inovace, flexibilitu a moderní přístup k práci. Patří sem kreativní agentury, marketingové a reklamní firmy a další odvětví, kde je důležitá kreativita a duševní práce. Tento model může být také výhodný pro startupy a menší firmy, které chtějí přilákat talentované pracovníky a nabídnout jim atraktivní pracovní podmínky,“ vyjmenovala Olga Hyklová.

Speciální kategorii tvoří společnosti zaměřující se na informační technologie. Nejvíc firem, které zkrácený pracovní týden nabízejí, je právě ze světa jedniček a nul. „V současné době odhadujeme, že přibližně pět procent firem v oblasti IT v Česku nabízí čtyřdenní pracovní dobu. V oboru IT je čtyřdenní pracovní týden stále častěji zkoumán jako možnost pro zlepšení pracovního prostředí a zvýšení spokojenosti zaměstnanců,“ uvedla Denisa Janatová, ředitelka společnosti smitio – kariérní platformy pro IT komunitu. A právě IT obory jsou podle ní vhodným kandidátem pro zavedení kratšího pracovního týdne z několika důvodů. „Uplatnění v IT často klade důraz na výstupy a výsledky práce spíše než na pevně daný čas strávený v kanceláři. Díky technologickému pokroku je také možné provádět práci na dálku a flexibilně, což umožňuje efektivnější rozložení pracovního času. Zaměstnanci v IT mají často silně vyvinuté analytické a organizační schopnosti, které jim umožňují efektivnější plánování a správu času. Nicméně zavádění čtyřdenní pracovní doby vyžaduje pečlivé plánování a přizpůsobení pracovního prostředí, aby byla zajištěna efektivita a produktivita práce. Úspěch tohoto modelu závisí na schopnosti firem, a hlavně managementu přizpůsobit se novým pracovním podmínkám a najít rovnováhu mezi potřebami zaměstnanců a požadavky podnikání,“ upozornila.

Čtyřdenní pracovní týden neznamená méně pracovních úkolů, zaměstnanci je jen musejí stihnout v kratším čase. To vyžaduje lepší organizaci práce, větší zodpovědnost a spolupráci v týmu. „Když mají zaměstnanci na splnění svých úkolů omezený čas, mají tendenci být produktivnější a soustředěnější. Čtyřdenní pracovní týden nejčastěji vítají zaměstnanci generace Z, kteří díky perfektnímu ovládání moderních technologií najdou často řešení problému rychleji. Zejména generace Z preferuje flexibilitu, která jim umožňuje lépe sladit práci se studiem, osobními zájmy a cestováním,“ popsala Gabriela Hansliková, obchodní ředitelka personální agentury Advantage Consulting.

Právě nástup nové generace na pracovní trh nahrává zavádění kratší pracovní doby. „Díky tomu, že je pro mladou nastupující generaci práce s technologiemi samozřejmostí, dokáže pracovní proces výrazně zrychlit a usnadnit. Díky lidem generace Z a jejich efektivnímu přístupu k práci je pravděpodobné, že po jejich masivnějším nástupu na pracovní trh bude stále větší množství firem čtyřdenní pracovní dobu zavádět. Výhodné to bude pro obě strany – firmy zrychlí své procesy a zaměstnanci naleznou lepší vyváženost mezi osobním a pracovním životem,“ předpokládá Petr Hykel, majitel a ředitel headhunterské společnosti Theones.

Vedle výhod spojených s kratším pracovním týdnem upozorňují personalisté i na řadu rizik. Mnohé firmy přistupují k čtyřdennímu pracovnímu týdnu s velkou skepsí. „Obávají se, že pokud by byl pátek volný, zaměstnanci by čtvrtek začali vnímat jako nový pátek, což by vedlo k nižší produktivitě. Nevýhody čtyřdenní pracovní doby zahrnují možné logistické a organizační výzvy, například nutnost přizpůsobení pracovních procesů a zajištění dostatečné dostupnosti pro klienty. Některé firmy mohou mít obavy z poklesu produktivity nebo ztráty kontroly nad pracovním výkonem zaměstnanců. Implementace tohoto modelu může také vyžadovat změny v legislativě a kolektivních smlouvách,“ vyjmenovala Marcela Vyskoková.

ADVANTAGE CONSULTING, www.acjobs.cz

Personální agentura Advantage Consulting je největší česká personální agentura v oblasti Recruitmentu. Uchazečům o zaměstnání pomáhá s jejich uplatněním na trhu práce od roku 2002. Síť poboček má po celé ČR. Zajišťuje komplexní služby v oblasti lidských zdrojů, poradenství v otázkách náboru a hodnocení nových či stávajících zaměstnanců.

FTMO přitahuje stále více klientů. Jako jednička segmentu jim firma za první kvartál vyplatila celkem 620 milionů korun

České FTMO, které poskytuje lidem po celém světě možnost zdokonalit a monetizovat své obchodní dovednosti, dále těží ze své pozice jedničky v moderním prop tradingu. Meziročně počet registrací na platformě v prvním kvartálu tohoto roku stoupl o 30 %, což představuje 270 tisíc lidí a podle zakladatelů svědčí o důvěře uživatelů. Významně – o celých 75 % – narostlo i množství odměn, které platforma za aktivity na virtuálním účtu svým klientům poskytla. O více než 70 % stoupla taktéž celková hodnota vyplacených odměn. FTMO tak svým klientům za tři měsíce tohoto roku vyplatilo v přepočtu celkem až 620 milionů korun. Zároveň FTMO pozoruje i zvyšující se úspěšnost v celém ověřovacím procesu. Na vyšší odměny si přišli i Češi a Slováci, počet jejich výplat stoupl zhruba o polovinu.

„Pro nás tato čísla znamenají, že klientům přinášíme jasnou přidanou hodnotu. Také z jejich strany cítíme, že nás vnímají jako lídra odvětví. Současně jde z našeho pohledu o vizitku toho, že se v komunitě nadále těšíme vysoké důvěře. To je pro nás ostatně nejdůležitější a vnímáme to jako základní kámen úspěchu. Velmi často se také ukazuje, že další hráči na trhu bedlivě sledují každý náš krok, a vlastně tak můžeme být zdrojem inspirace pro ostatní,“ vysvětluje Otakar Šuffner, spoluzakladatel a CEO FTMO.

Úspěšnost ve „výzvě“ stoupla meziročně o více než třetinu (36 %) a také verifikovaných účtů, tedy těch, které mají možnost získat FTMO Account, bylo v tomto čtvrtletí o 28 % více než před rokem. Zatímco donedávna platilo, že výzvou (Challenge) prošel zhruba každý desátý trader, v prvním kvartálu se úspěšnost v FTMO Challenge pohybovala okolo 20 %. Přitom podle FTMO podmínky splnění zůstaly stejné. Lze tak vidět, že lidé se vzdělávají a zlepšují, což je hlavním posláním společnosti. Počet výplat, které klienti obdrželi za první čtvrtletí 2024, přitom meziročně vzrostl o 75 %. Rovněž spolehlivost ve vyplácení odměn je jedním z aspektů, kterých si uživatelé podle FTMO cení nejvíce.

Také Češi a Slováci tradují o sto šest

Průměrná výplata, kterou obchodující klienti v Česku a na Slovensku dostávají, dosáhla rekordní výše 78 tisíc korun. Přestože český a slovenský trh představuje pro FTMO pouze zlomek celkového byznysu, i zde úspěšnost klientů roste. V minulém roce stoupla celková hodnota odměn v Česku a Slovensku rovnou o 75 %, obdobně narostl i jejich celkový počet.

„Sledujeme poměrně zajímavý růst v počtu lidí, kteří z Česka a Slovenska obchodují. Stoupá ale i jejich úspěšnost. A ačkoli je pro nás tuzemský trh jen malou částí celého byznysu, těší nás, že můžeme přispět k rozvoji tradingu v Česku. Mimo samotný vývoj produktu se však v Česku soustředíme na rozšiřování společnosti prostřednictvím akvizic, které významně podporují naši růstovou strategii. Současně zde nabíráme i množství talentovaných lidí, kteří nám pomohou posunout FTMO zase o další krok dál. Aktuální tempo růstu společnosti si totiž chceme udržet, i proto nadále rozšiřujeme už tak skvělý tým, který máme,“ dodává Šuffner.

O společnosti FTMO

České FTMO je největší technologická společnost zaměřující se na rozvoj dovedností a znalostí pro obchodování na finančních trzích. Z pozice stabilního lídra trhu lidem po celém světě poskytuje demo účty navázané na vývoj na reálných trzích – s hodnotou do výše až čtyř milionů korun. S pomocí školení, koučinku a pokročilých nástrojů motivuje FTMO své uživatele k co nejlepším výkonům a ty úspěšné odmění až 90 % z výsledků na jejich demo účtech. Aby však na odměnu dosáhli, musejí klienti splnit tzv. Ověřovací proces, obsahující FTMO Challenge a Verifikaci. Od spuštění si platformu v placených i neplacených režimech vyzkoušelo přes 1,5 milionu lidí z téměř celého světa. Od svého vzniku v roce 2015 společnost pětkrát vyhrála soutěž Deloitte Fast 50 hodnotící nejrychleji rostoucí technologické firmy střední Evropy, její zakladatelé se stali EY Technologickými podnikateli roku 2022 v České republice a sbírají i další ocenění.

Exit mobile version