HTC VIVE přináší letní nadílku, k nejlepšímu PC headsetu VIVE Pro 2 přidává bezplatně bezdrátový adaptér

Společnost HTC dnes zahájila akci pro všechny VR nadšence, kteří ocení kombinaci špičkové grafiky PCVR a svobody bezdrátového provozu. HTC VIVE Wireless adaptér v hodnotě 10 490 Kč totiž výrobce přibaluje k VR sadě HTC VIVE Pro 2 Full Kit zdarma. Nabídka platí pro nákup prostřednictvím webové stránky VIVE.com, nebo vybraných prodejců jako například Alza.cz až do 20.8.2023.

Svobodný pohyb s HTC VIVE Wireless adaptérem

Bezdrátový adaptér Vive Wireless Adaptor představuje první skutečně bezdrátové řešení pro HTC VIVE, VIVE Pro i VIVE Pro 2, které nabízí špičkové PCVR zážitky v celém herním poli 4 x 4 m. Divoké přestřelky, 360° BeatSaber mapy, ani prohledávání temných zákoutí v graficky náročných hrách jako je Half-Life: Alyx tak už nemusí být rušeny starostí o kabel. Adaptér stojí na technologii Intel WiGig v pásmu 60GHz, která přináší úžasně nízké latence a skvělý výkon, nesrovnatelný s běžným WI-Fi připojením.

V páru s HTC VIVE Pro 2 se zorným úhlem 120 ° dokáže bezdrátový adaptér zprostředkovat obraz s obnovovací frekvencí 90 Hz a rozlišením 3264 x 1632 pixelů. Hráčům tak neunikne žádný detail ve scéně. Ti nejnáročnější uživatelé s dostatkem prostoru pro hru ocení i možnost dalšího rozšíření své sestavy prostřednictvím dodatečných základnových stanic standardu SteamVR 2.0.

Obří herní prostor se základnovými stanicemi SteamVR 2.0

Základnové stanice SteamVR 2.0 mají schopnost párování až 4 jednotek v jediném systému. Uživatelé tak mohou standardní sestavu HTC VIVE Pro 2 Full Kit, která se skládá z headsetu se 120° zorným polem, obnovovací frekvencí až 120 Hz a 5k rozlišením (4896 x 2448), dvou základnových stanic a dvou ovladačů ještě rozšířit pomocí dvou dalších základnových stanic. Ty mohou zdokonalit sledování pohybu ve stávajícím herním prostoru, anebo navýšit jeho plochu ze standardního rozměru až 4 x 4 m na extrémních 10 x 10 m.

Základnové stanice HTC Base Station 2.0 získají fanoušci na stránkách VIVE.com i v obchodě Alza.cz za cenu 5 349 Kč.

O společnosti HTC VIVE

HTC Vive je první komplexní systém virtuální reality vyvinutý ve spolupráci firem HTC a Valve, který je od základu designován pro virtuální realitu v pokojovém měřítku (room-scale VR). Umožnil tak rozvoj VR technologie do podoby, v jaké ji známe dnes. Nové modely HTC VIVE Pro 2, VIVE Focus 3 a VIVE Flow, které na průkopnický headset navazují tak uživatele pohltí vizuálně, fyzicky i emocionálně, ať už se jedná o náročné hráče či profesionály.

Zažijte prázdniny plné relaxu se svým chytrým telefonem

Od jednoduchého přepínání SIM karet pomocí technologie eSIM přes zvyšování odolnosti vůči vodě až po zachycování pamětihodných portrétů špičkovým fotoaparátem. To jsou některé z mnoha moderních prvků smartphonů, jako jsou ty z řady vivo V29, které zpříjemňují prázdninový odpočinek.

Klid v duši a flexibilita na cestách s technologií eSIM

Místní SIM karta je velmi užitečné vybavení obzvláště ve velmi vzdálených destinacích. Dosud bylo zařizování místní karty poměrně náročnou a občas i nákladnou záležitostí. Díky technologii eSIM ale nyní uživatelé chytrých telefonů mohou jednoduše vyměňovat SIM profily bez nutnosti fyzické výměny SIM karty. Aktivovat novou eSIM kartu je tedy pouze otázkou několika klepnutí a připraveni můžete být ještě, než prázdniny začnou. Přímo na místě pak stačí jen přepnout na dříve zakoupenou eSIM. Funkce navíc už není jen výsadou vlajkových modelů, nedávno vydaný telefon vivo V29 Lite také nabízí dva fyzické sloty pro SIM kartu s osmi dalšími profily eSIM pro maximálně pohodlné přepínání profilů nejen na cestách.

Spolehlivý parťák na cesty s certifikací IP

Slaná voda na pláži může chytrý telefon poškodit a znesnadnit tak jeho používání. Chytré telefony s certifikací IP (ingress protecion, stupeň krytí) nabízejí další úroveň ochrany. Ochrana se může pohybovat od odolnosti vůči prachu a sprškám vody ze všech stran až po odolnost vůči pobytu v mělké vodě (až 1,5 metru hluboké) po dobu 30 minut u nejvyšších úrovní certifikace. Všechna zařízení vivo V29 jsou certifikovaná oficiálními IP oceněními, aby uživatelé mohli v klidu odpočívat u bazénu a nebát se namočení telefonu.

Zachycení perfektních snímků z dovolené

Chytré telefony na dovolených často zachycují nejpříjemnější okamžiky pomocí fotoaparátu. Speciální režimy určené pro fotografování jídla nebo focení v noci pomáhají uživatelům lépe zachytit dovolenkové večeře. Režim pro portréty zase zajišťuje, že momenty s přáteli nebo rodinou zachytíte navždy v té nejlepší kvalitě. Smartphony s optickou stabilizací, včetně řady vivo V29, pak navíc zjednodušují pořizování stabilních videí například při plavbách mezi ostrovy.

Nedávno vydaný V29 Lite všechny výše zmíněné prvky nabízí už dnes. Vivo ale svou nabídku řady V brzy rozšíří. Blížící se zařízení z řady V bude silným a všestranným pomocníkem pro každé letní dobrodružství s prémiovými funkcemi a unikátními inovacemi klíčových funkcí.

O vivo

vivo je technologická společnost, která vytváří produkty založené na skvělém designu a jejímž základem jsou chytrá zařízení a inteligentní služby. Cílem společnosti je propojovat lidi po celém světe s digitálním světem. Prostřednictvím jedinečné kreativity poskytuje vivo svým uživatelům stále pohodlnější mobilní a digitální život.

V návaznosti na základní hodnoty společnosti, mezi které patří tzv. Benfen*, orientace na design a uživatele, realizovala společnost vivo strategii udržitelného rozvoje s vizí stát se společností světové úrovně.

Společnost vivo sdružuje a rozvíjí nejlepší místní talenty, aby dosáhla vynikajících výsledků, a podporuje ji síť výzkumných a vývojových středisek v Šen-čenu, Dongguanu, Nanjingu, Pekingu, Hangzhou, Šanghaji a Xi’anu, která se zaměřují na vývoj nejmodernějších spotřebitelských technologií, včetně 5G, umělé inteligence, průmyslového designu, zobrazovacího systému a dalších perspektivních technologií. vivo také vytvořilo inteligentní výrobní síť (včetně těch, které autorizovala společnost vivo) s roční výrobní kapacitou téměř 200 milionů smartphonů. K dnešnímu dni má společnost vivo rozvětvenou prodejní síť ve více než 60 zemích a regionech a oblíbilo si ji více než 400 milionů uživatelů po celém světě.

*„Benfen“ je čínský termín označující přístup k práci. Znamená dělat správné věci správným způsobem. Popisuje poslání společnosti vivo, jejíž vizí je budovat technologie sloužící dobrým účelům.

Novinky o společnosti vivo najdete na https://www.vivo.com/cz/about-vivo/news

Autorizované zastoupení společnosti vivo v České republice provozuje společnost ZHI SHENG INTERNATIONAL CZECH, s. r. o. oficiální obchodní a distribuční zástupce společnosti vivo Mobile Communication Co.

Jak propojit zapomenuté vinylové nebo CD sbírky s digitální hudbou: Stačí správný zesilovač

Možná vás láká myšlenka pořízení nového gramofonu a občas procházíte nabídku desek na internetu. Nebo máte ve skříni skoro zapomenutou sbírku CD disků nebo vinylů spolu s přehrávačem či gramofonem a hudbu přitom streamujete pomocí Spotify a posloucháte ji přes přenosný Bluetooth reproduktor. Faktem je, že čím víc zvukových formátů chcete používat, tím obtížnější je najít vhodný způsob, jak je všechny propojit do jednoho funkčního systému.

Řešením může být použití vhodného zesilovače, který dokáže pracovat s analogovými i digitálními hudebními knihovnami. Pojďme si demonstrovat vzorový příklad na přístroji Bose Music Amplifier.

Analogové a digitální nahrávky: Které jsou lepší?

Typickým příkladem analogových zvukových nosičů jsou vinylové desky a audiokazety. CD disky, MP3 a veškerý hudební obsah streamovaný z internetu zastupuje naproti tomu digitální zvuk. Proč bychom se v těchto pojmech měli chtít orientovat, co to pro nás znamenají?

Aniž bychom zacházeli příliš hluboko do technických pojmů, rozdíl mezi analogovými a digitálními formáty tkví v tom, jak jsou zvukové vlny zaznamenány, a především pak uloženy. Většina nahrávek je ve studiích pořizována v analogové podobě a na analogové nosiče mohou být pak skladby uloženy v původní podobě a kvalitě. Pro uložení nahrávky na pevný disk nebo jiný datový nosič včetně CD je třeba převést analogové vlny na čísla – jedničky a nuly. Při reprodukci je však čísla třeba převézt zpět, protože reproduktor umí vytvořit zvuk z analogového signálu.

Proto jsou nahrávky na vinylových deskách považovány za jedny z nejkvalitnějších. Aby na ně byly zvukové vlny uloženy, není třeba je převádět nejdřív na binární čísla a pak při přehrávání zpět do analogové podoby. Skladby jsou uloženy v původním formátu a výsledek může být díky tomu přesnější reprezentací studiové nahrávky. S vinyly souvisí ale i stinné stránky – povrch desek se může časem poškodit nebo zaprášit a výsledkem je slyšitelné praskání či jiné zvuky při přehrávání. I záznam na magnetické pásce se může časem zhoršit.

Na digitální nahrávky nemá zub času negativní vliv. Pokud pomineme nebezpečí zničení datového nosiče (například CD nebo pevného disku), jsou v podstatě věčné a jejich kvalita zůstává nedotčena. Kromě toho je správa a údržba digitální hudební knihovny mnohem jednodušší. Digitální nahrávky zapadají ideálně do doby mobilních zařízení s vestavěnými miniaturními paměťovými úložišti.

Díky technologickému pokroku je kvalita digitální hudby z pohledu mnoha uživatelů plně dostačující, nicméně někteří posluchači stále preferují teplý a bohatý zvuk, který nabízí vinylové desky.

Propojení analogového a digitálního světa hudby

V průběhu posledních dvou desetiletí začala světu jednoznačně dominovat digitální hudba a velká část lidí přesunula své staré analogové sbírky do skříní nebo sklepů. Díky přístrojům, jako je zesilovač Bose Music Amplifier, je možné je opět vzkřísit a oba světy propojit do jediného moderního systému.

Zmíněný zesilovač umí totiž pracovat s analogovými i digitálními formáty. Jeho vstupy umožňují připojit externí zařízení, jako je gramofon s vestavěným předzesilovačem, CD přehrávač nebo kazetový magnetofon a současně je vybaven Wi-Fi® rozhraním i kabelovým síťovým konektorem a integrovanými funkcemi pro plnohodnotné využití digitální hudby. Umožňuje připojení k hudebním knihovnám uložených v cloudu i na zařízeních připojených k domácí síti a zároveň umí přímo přistupovat k populárním streamovacím platformám (například Spotify) i online rádiím. Zesilovač přistupuje přímo ke službám, takže hudba nemusí být přehrávána v telefonu a do zesilovače posílána přes Bluetooth, což má výhodu v tom, že uživatel není vázán na dosah Bluetooth. Veškerý digitální obsah je možné využívat stejně jako u ostatních chytrých reproduktorů Bose pomocí mobilního zařízení s aplikací Bose Music a díky podpoře Apple Airplay 2, Chromecast či Spotify Connect také přímo z dalších aplikací. V Bose Music lze také upravovat úroveň basů a výšek v závislosti na osobních preferencích nebo druhu hudby.

K zesilovači Bose Music Amplifier je možné připojit až dva páry pasivních reproduktorů, tedy takové, které nemají vlastní vestavěný zesilovač. Využít lze jak podlahové, tak i regálové nebo stolní reproduktorové Hi-Fi soustavy, případně i stropní nebo nástěnné modely, jako třeba Virtually Invisible 791 II nebo i venkovní reproduktory Bose 251 pro Pro ozvučení teras a pergol, případně Bose Freespace 360 II, které lze zakomponovat přímo do zahrady.

Možná přišel čas oprášit ty krabice plné vinylů nebo CD disků a pustit si znovu zapomenuté skladby, o kterých jste si mysleli, že se k nim už nikdy nevrátíte. Už nemusíte volit mezi analogovým a digitálním zvukem.

Společnost Analytics Data Factory představuje NEOData, unikátní real-time službu pro sjednocení a analýzu dat napříč systémy a technologiemi

Česká společnost Analytics Data Factory, která je expertem na správu a využití firemních dat, představuje svůj nový produkt NEOData, službu pro získávání, zpracování a vyhodnocování dat napříč systémy a technologiemi. Inovativní služba dokáže pomoci firmám všech velikostí sjednotit data z různých zdrojů – aplikací, internetových stránek, databází apod. a efektivně je využít k dalšímu rozvoji podnikání. To vše navíc v reálném čase v řádu milisekund. Díky NEOdata tak firmy mohou snadno zachytit podvodné finanční transakce, předpovídat chování zákazníků nebo zrychlit a automatizovat své interní procesy. Pro využití produktu NEOData přitom není potřeba žádný dodatečný hardware nebo licence, vše je poskytováno formou služby a tehdy, kdy to zákazník skutečně potřebuje.

„Pro společnosti všech velikostí napříč trhem může být problémem, že uchovávají data v různých zdrojích, aplikacích, na webových stránkách nebo v databázích a neumí nebo technologicky nedokáží zajistit jejich propojení,“ říká Kamil Mahdal, zakladatel a CEO společnosti Analytics Data Factory. „Naše nová all-in-one služba NEOData tento problém řeší a získaná data navíc dokáže pokročile zpracovat a vyhodnocovat. Případů využití je nepřeberné množství a odvíjí se od potřeb a požadavků jednotlivých zákazníků,“ doplňuje Kamil Mahdal.

NEOData je nástroj, který dokáže v řádu milisekund propojit surová data z různých zdrojů, zachytit anomálie, ale i vzorce a trendy, a na základě automatického vyhodnocení v reálném čase poskytnout zákazníkovi potřebné výstupy. Zároveň dokáže replikovat a distribuovat data a události do různých systémů v jeden okamžik. Službu NEOData využijí společnosti z oblasti bankovnictví, pojišťovnictví, průmyslu a výroby, retailu, veřejných služeb i mnoha dalších.

Produkt NEOData funguje na základě modelu RaaS (Result as a Service), nejedná se o platformu, ale o all-in-one službu, kterou mohou zákazníci využívat pouze tehdy a v takovém rozsahu, v jakém potřebují. V rámci produktu NEOData je zahrnuta licence, podpora 24/7 i proaktivní dohled a konzultace. Zákazník nemusí alokovat vlastní hardware ani personální zdroje a platí pouze za reálně využité služby na principu pay-as-you-go. Samotná implementace řešení je navíc oproti platformě velice rychlá.

Po řešení Food Save, které společnost ADF představila na jaře letošního roku, je NEOData dalším produktem, který staví na dlouholetých zkušenostech firmy v oblasti pokročilé analýzy a zpracování dat a na spolupráci s předními světovými technologickými společnostmi, jako je SAS, VMware, Dell a další.

Více informací o službě NEOData je k dispozici na webových stránkách www.neodatabyadf.cz. 

O společnosti Analytics Data Factory:

Analytics Data Factory je na českém trhu dodavatelem a správcem řešení postavených na analytických technologiích společnosti SAS včetně veškerého navazujícího ekosystému, jako je hardware, operační systémy, databáze, vývojový a verzovací software, messaging infrastruktura nebo big data platformy. Analytics Data Factory se primárně specializuje na oblasti, ve kterých dle referencí poskytuje služby na špičkové úrovni. Jedná se především o oblast aktivního řízení vztahu se zákazníky v reálném čase (CRM), prevence vzniku podvodů v reálném čase, zpracování signálů a rozpoznávání obrazu v reálném čase, pokročilé analytiky na velkých a streamovaných datech, stabilizace a refaktoring / reverzní inženýrství a migrace a stabilizace systémových a integračních platforem. Mezi klienty patří Komerční banka, Česká podnikatelská pojišťovna, pojišťovna Kooperativa, Home Credit, a další. Více informací o společnosti je k dispozici na www.byadf.cz.

Společnost REMA Systém získala licenci MŽP. Provozem kolektivního systému bude i nadále podporovat udržitelnost

Společnost REMA Systém obdržela od Ministerstva životního prostředí (MŽP) oprávnění k provozování kolektivního systému dle nové legislativy. Splnila všechny podmínky dané zákonem pro zajišťování zpětného odběru odpadních elektrozařízení. REMA Systém díky svým službám podporuje odpovědný přístup k životnímu prostředí nejen obcí, firem a škol, ale i koncových spotřebitelů. V roce 2022 pomocí husté sběrné sítě zajistila šetrnou recyklaci a likvidaci rekordních 27 tisíc tun vysloužilých elektrospotřebičů.

Nový zákon 542/2020 Sb. o výrobcích s ukončenou životností, který nabyl účinnosti v roce 2021, výrazně upravil podmínky provozu kolektivních systémů pro zpětný odběr odpadu. Společnost REMA Systém všechny podmínky dané aktuální legislativou bez výhrady splnila. Díky tomu získala od Ministerstva životního prostředí oprávnění pro provoz kolektivního systému na dobu neurčitou, a to pro zcela všechny skupiny elektrozařízení, včetně solárních panelů, pro které dříve povinnosti nezajišťovala. REMA Systém na českém trhu vybudovala a nastavila unikátní systém sběrné sítě a bude pokračovat v provozu veřejných i neveřejných sběrných míst. Navíc REMA Systém své komplexní služby nabízí v rámci rozmanitých projektů, jako je Zelená firma, Zelená obec, Zelená škola či Buď líný.

„Naším dlouhodobým cílem po bezmála dvě dekády našeho působení na tuzemském trhu je zajišťovat maximálně kvalitní služby v oblasti recyklace a likvidace vysloužilých elektrozařízení. Rozhodnutí Ministerstva životního prostředí je potvrzením toho, že naši práci děláme velmi dobře,“ sděluje David Chytil, člen představenstva společnosti REMA Systém. Ta je jedním ze tří nejvýznamnějších kolektivních systémů sběru odpadních elektrozařízení v ČR. „Navíc máme za sebou nejlepší rok v historii fungování společnosti, kdy se nám podařilo sebrat dosud největší množství odpadních elektrozařízení,“ podotýká Chytil.

Rekordní výsledky

Společnost REMA Systém v roce 2022 zpětně odebrala v rámci své sběrné sítě přes 27 tisíc tun vysloužilých elektrospotřebičů, to znamená o šestinu větší množství než v předchozím roce. Jako již tradičně, tak i za rok 2022 přesáhla celková míra  zpětného odběru vysloužilých elektrospotřebičů zákonem stanovenou hranici 65 %.

REMA Systém se po celou dobu osmnácti let svého působení zaměřuje na podporu lokálních zpracovatelů. Společně se snaží zajistit co nejvyšší efektivitu v recyklaci vysloužilého elektrozařízení. Díky tomu dosahuje maximálního materiálového využití odpadních elektrozařízení, a to na hranici 94 %. Přitom minimální hranice pro jednotlivé skupiny elektrozařízení je stanovena zákonem v rozmezí 75 až 85 %.

„Zisk oprávnění od Ministerstva životního prostředí nás motivuje do dalších let a ukazuje, že zvolená cesta je správná. V žádném případě neslevíme z našich snah o ochranu životního prostředí. Vždy budeme hledat nová účinná řešení pro šetrnou recyklaci a likvidaci vysloužilých elektrospotřebičů. Naše práce nás stále baví a naplňuje, a to i díky skvělým partnerům, kterým patří poděkování za naše skvělé výsledky,“ popisuje další člen představenstva Ondřej Rybyšar. REMA Systém navíc neklade důraz jen na ochranu životního prostředí, ale i na společenskou odpovědnost. „Proto u partnerských zpracovatelských závodů velmi dobře fungují i chráněné dílny, které zaměstnávají osoby se sníženou pracovní schopností, kterým dává REMA Systém možnost uplatnění a seberealizace,“ doplňuje Rybyšar.

Hravá edukace nejen pro Zelené školy

Nová legislativa například zpřísňuje podmínky pro kolektivní systémy v oblasti edukace. Společnost REMA Systém se vzdělávání věnuje již mnoho let, a to díky svému projektu Zelená škola. Ten více než 560 školským zařízením od mateřských škol až po univerzity usnadňuje likvidaci odpadních elektrozařízení například pomocí jednorázových svozů nebo formou dlouhodobé spolupráce. Školy mohou pro své žáky využívat i certifikovaný vzdělávací program Odpad není k zahození. Osvětový program byl pro letošní rok inovován a rozšířen o interaktivní prvky, kdy děti mohou kombinovat zábavné pracovní listy s hraním online her. Navíc je program bezplatně dostupný ke stažení všem zájemcům, tedy nejen pedagogům.

Motivace k udržitelnosti firem, obcí i občanů

Pro získání licence od MŽP společnost REMA Systém prokázala, že provozuje dostatečně hustou sběrnou síť. Ta dnes nabízí již více než 20 tisíc míst zpětného odběru po celé České republice. Bohatá síť byla vybudována i díky partnerům z řad obcí a firem. Proto před 15 lety založila společnost REMA Systém projekt Zelená firma, který má dnes bezmála 2 800 členů, a Zelená obec sdružující přes 850 obcí. Cílem těchto iniciativ je podporovat odpovědné chování, usnadnit ekologickou recyklaci vysloužilých elektrospotřebičů a ušetřit práci s doprovodnou administrativou. „Firmy motivujeme k udržitelnému přístupu například pořádáním pravidelných sběrových akcí. Ta letošní právě probíhá, a to až do října 2023,“ upozorňuje David Chytil. „Nezapomínáme ani na participující obce. Proto starostům obcí, které mají největší množství sebraného vysloužilého elektrozařízení v přepočtu na obyvatele, předáváme příkladné certifikáty,“ vyjmenovává Chytil a dodává, že REMA Systém nezapomíná ani na koncové spotřebitele, kterým nabízí svůj servis prostřednictvím projektu Buď líný. Lidé si mohou nechat odvézt vysloužilé elektrospotřebiče pohodlně přímo ze svého domova.

O společnosti REMA Systém

Hlavními aktivitami společnosti REMA Systém jsou služby zabezpečující zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrických a elektronických zařízení, jde například o pračky, lednice, solární panely, televizory, počítače, tiskárny, mobilní telefony a další přístroje. Ve spolupráci se společností REMA Battery navíc umožňuje i zpětný odběr odpadních baterií a akumulátorů.

Svým klientům REMA Systém nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pomoc a jednoduché vyřešení starostí s nepotřebnými či vysloužilými elektrospotřebiči. V oblasti ochrany životního prostředí REMA Systém působí od roku 2005, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrozařízení.

Podrobné informace najdete na adrese www.rema.cloud, informace k projektu Chytrá recyklace naleznete na www.chytrarecyklace.cz.

Fotbalový stadion v Teplicích přivítal podzimní část ligy s novým kamerovým systémem. Zachytí každou tvář na tribuně

Třetí největší fotbalový stadion v republice, teplická AGC Aréna Na Stínadlech má nový nástroj, jak zvýšit bezpečnost na tribunách. Monitorovací stanoviště a systém 6 kamer s extrémním rozlišením od společnosti SECURITAS ČR umožnil v sobotu 22. července při prvním ligovém zápase FK Teplice s Viktorií Plzeň zachytit každou tvář ve sledovaných sektorech, a identifikovat tak případné pachatele výtržností a přestupků. Naštěstí kamery ukázaly jen nadšené fandění korunované výhrou domácích.

Teplický fotbalový stadion byl už v době svého otevření v roce 1973 významnou sportovní stavbou ve světovém měřítku. Pod jménem ACG Aréna Na Stínadlech je nyní stadion ve správě FK Teplice a s kapacitou 18 221 sedících diváků je to po Letné a Edenu třetí největší fotbalový stánek v republice. Velikosti stadionu a nárokům 1. fotbalové ligy odpovídá i nově instalovaný kamerový systém, který teď v ostrém provozu prověří podzimní část fotbalové Fortuna ligy.

O bezpečnost při utkáních se stará policie spolu s agenturou

Ostrahu stadionu a pořadatelskou službu během zápasů má už několik let na starosti tým největší tuzemské bezpečnostní agentury SECURITAS ČR, která v minulosti na stadionu instalovala i přístupový systém s turnikety. „Každé utkání má své specifické nároky – v závislosti na očekávaném počtu diváků, charakteru hostujícího týmu a dalších okolnostech,“ říká Pavel Průša, bezpečnostní manažer stadionu ACG Aréna ze společnosti SECURITAS ČR. „Proto vždy v týdnu před zápasem organizujeme koordinační poradu se zástupci Policie ČR, při které probereme rizika a spolupráci složek policie s agenturou – podobné to bylo i v sobotu před utkáním s Viktorií Plzeň. Zatímco agenturní strážní mají na starosti spíše pořadatelské úkoly, řešení přestupků a incidentů je vždy prací policie – a stejně tak obsluha dispečinku kamerového systému.“

Kamery s extrémním rozlišením zachytí tváře

Nový kamerový systém si FK Teplice nejdřív vyzkoušel v podobě dočasné instalace, kdy si klub zapůjčil od agentury SECURITAS ČR řešení se čtyřmi kamerami speciálně pro dohled rizikových tribun při utkání se Spartou Praha v září 2022. Vzhledem k tomu, že se pilotní nasazení osvědčilo, od července 2023 je už v ostrém provozu trvalý kamerový systém. Ten jednak splňuje přísnější legislativu Ligové fotbalové asociace (LFA), zvyšuje pocit bezpečí návštěvníků a pořadatelům umožňuje lepší kontrolu dění na tribunách.  Systém pokrývá celkem 6 potenciálně rizikových sektorů a oblastí stadionu a skládá se ze 6 kamer, z nichž čtyři mají mimořádné rozlišení 40 Mpx a až 200mm optický zoom. Díky tomu dokážou zachytit jednotlivé tváře a v případě incidentu zajistit detailní snímek.

„Díky novým kamerám budeme moct garantovat vyšší úroveň bezpečnosti při utkáních – například pokud někdo odpálí při utkání světlici, může si být jistý, že jeho oblečení, místo na tribuně, a dokonce tvář identifikujeme přesně, a můžeme tedy tuto osobu rychle najít. Technickou správu systému má na starosti agentura SECURITAS ČR, která kamerový systém instalovala, samotný monitoring a reakci na vážnější incidenty jsou už v režii Policie ČR,“ uvádí Martin Kovařík, tiskový mluvčí FK Teplice, a dodává, že rozvoj kamerového systému bude pokračovat. „V dalších etapách chceme kompletně pokrýt kamerami celé hlediště i další veřejné prostory a nasadit automatické rozpoznávání tváří, které jsou uložené v archivu, spolu s napojením systému na turnikety. To umožní mimo jiné automaticky uzavřít vstup fanouškům, kteří mají problémovou minulost.“

Jak marketingové firmy hledají talenty na vysokých školách

Marketing patří v Česku k nejpopulárnějším oborům na trhu. Z nejnovějších dat portálu Startupjobs.cz vyplývá, že hned po vývojářích láká tato práce druhý nejvyšší počet lidí. Proto není divu, že firmy i marketingové agentury mapují školní terén a snaží se podchytit nadané talenty včas.

Zatímco auditorská společnost KPMG přišla nedávno s novým náborovým filmem, zaměstnavatel ŠKODA Auto disponuje vlastní školou a Metrostav podporuje ty nejlepší učně stipendiem, marketingová společnost Ecomail se rozhodla pomáhat studentům a vybraným vysokým školám zkušenostmi z vlastní praxe. Na výuce e-mail marketingu tak začala spolupracovat s vybranými vysokými školami po celém Česku, od pražské Vysoké školy ekonomické přes ČZU po zlínskou Univerzitu Tomáše Bati.

Ecomailu se přitom osvědčilo posílat do výuky na vysokých školách místo HRisty nebo CEO firmy e-mailingové specialisty. Ti se studentům prostřednictvím vlastních zkušeností z praxe snaží přiblížit svět marketingu a e-commerce. „Díky tomu, že výuku navštíví náš marketingový specialista, studenty v jejich znalostech posouváme o krok dále, než co by se naučili pouze z běžné teorie. Do vysokých škol přinášíme praktickou výuku a možnost vyzkoušet si během hodin také práci s nástrojem Ecomail, který firmy využívájí k e-mail marketingu. Studenti dostanou v hodině za úkol například navrhnout marketingovou strategii e-mailingu pro konkrétní firmu, vyzkouší si aplikaci a zjistí, jak by ji mohli využít v praxi,“ vysvětluje Jakub Stupka, COO společnosti Ecomail.

Vedle praktické výuky se během uplynulého školního roku ve spolupráci s fakultou Podnikohospodářskou na VŠE podílel Ecomail i na tvorbě nové učebnice s názvem Jak na marketingovou komunikaci. Na ní pracovala bezmála rok téměř dvacítka ostřílených praktiků v čele s vedoucí katedry marketingu VŠE. Publikace je postavena na příbězích, ze kterých čtenář vyčte, jak správně používat všechny nástroje marketingové komunikace, od reklamy přes e-mailing, podporu prodeje, sponzoring, eventy, PR, sociální média až po osobní prodej na veletrhu.

„Čtenáři se tak mohou seznámit například s příběhem, který jsem prožil se svou skvělou kamarádkou Pavlínou. E-mailové kontakty na členy věrnostního klubu jí v době pandemie covid-19 zachránily malý obchůdek s oblečením a dnes vlastní poměrně úspěšný e-shop a provozuje několik obchodů po celé České republice. Kniha je plná podobných příběhů, které mají za cíl poutavou formou představit marketing od A do Z,“ vysvětluje Lukáš Balek, odborník na e-mail marketing.

Ze školy rovnou do zaměstnání

Díky spolupráci s vysokými školami se firmě daří nábor mladých a kreativních lidí. „Studentům nabízíme zkrácené úvazky a placené praxe. Začínají u nás pracovat už během studií a často zůstávají i po dokončení. Už od začátku je bereme jako plnohodnotné členy týmu, kteří se zapojují do všech aktivit. Výhodou je, že jakmile poznají zázemí a chod firmy, velmi rychle kariérně rostou a posouvají se na vyšší pozice. Aktuálně jich máme v Ecomailu hned šest,“ dodává Jakub Stupka, COO společnosti Ecomail.

Podle něj ale už dávno neplatí, že práci hledají jen studenti v závěrečných ročnících. „Dneska už je běžné, že studenti vysokých škol při studiu zároveň pracují. Firmy by tak rozhodně neměly čekat na absolventy. Pokud chtějí oslovit kreativní mladé lidi, měly by se začít poohlížet už po studentech prvního a druhého ročníku bakalářského studia,“ komentuje situaci.

K oslovení studentů jim pomáhají i příběhy absolventů, kteří už v Ecomailu nějakou dobu pracují a na akademickou půdu se vrací proto, aby svým mladším spolužákům přiblížili, co je při práci v marketingu čeká: „Komunikace s absolventy vysokých škol studentům pomáhá odbourat strach z toho, že nebudou stíhat práci a současně i studium. Díky tomu, že se pobaví se svými vrstevníky, získají užitečné informace a vhled do reálného pracovního prostředí, což je inspiruje při hledání své vlastní kariérní dráhy.“  

Rozhovor s odborníkem: Navigace investicemi v době inflace

Jan Večerka, zakladatel crowdfundingové platformy, která zprostředkovává kolektivní investování do nemovitostí v různých zemích Evropy, má za sebou dlouhé roky zkušeností v oblasti financí a investic. V tomto rozhovoru budeme diskutovat o tom, jak aktuální světová situace, zejména inflace, ovlivňuje investiční rozhodování, a jak BrikkApp pomáhá investorům dosáhnout dobrého zhodnocení svých prostředků.

Jaké faktory aktuálně nejvíce ovlivňují svět investic? (např. geopolitické konflikty, inflace, energetická situace)?

Z mého pohledu je to na prvním místě inflace. Inflace snižuje hodnotu peněz v čase. To znamená, že peníze, které máte dnes, budou za určitou dobu méně hodnotné. Toto ovlivňuje investory, protože musí zvážit zvýšené inflační riziko při rozhodování o svých investicích. Investoři hledají takové investice, které budou v dlouhodobém horizontu generovat větší návratnost než inflace, aby si udrželi reálnou hodnotu svého kapitálu. To má dopad na investiční rozhodnutí, neboť různá aktiva, především v krátkém horizontu, mají různý potenciál růstu cen v souvislosti s inflací. Zároveň jsou aktiva, kdy růst jejich cen je oproti aktuální inflaci opožděn. To se týká především nemovitostí.

Jaké komodity aktuálně profitují z geopolitické situace? Jsou investice do drahých kovů, jako je zlato a stříbro, stále oblíbenou volbou pro české investory? Je zájem Čechů o tyto kovy stabilní, nebo se mění v závislosti na období?

V období ekonomické nestability a nedůvěry v tradiční finanční systém se často zvyšuje poptávka po bezpečných přístavech pro uchování hodnoty. Zlato a stříbro jsou za takové bezpečné přístavy považovány a jejich ceny mohou růst. Investoři se často obrací ke zlatu a stříbru jako k útočišti během krizových období, což může vyvolat růst jejich cen. Toto se projevilo i za současné situace. S tím jak se situace na trzích uklidňuje a inflace začíná klesat, lze očekávat i snižování atraktivity těchto aktiv.

Jak si vedou v této době investice do nemovitostí? Jsou stále oblíbené?

Investice do nemovitostí v této době stále patří mezi oblíbené způsoby investování. Nicméně, vysoké úrokové sazby snižují spekulativní poptávku. Vyšší úrokové sazby znamenají vyšší náklady na financování a mohou snižovat atraktivitu investic do nemovitostí pro některé potenciální kupce.

Nicméně, v posledních měsících jsme svědky růstu objemu hypoték, což naznačuje, že zájem o investice do nemovitostí se opět zvyšuje. Domnívám se, že v tom hraje roli také zvýšená důvěra investorů, že klesající inflace může v dohledné době způsobit pokles úrokových sazeb ČNB, což přinese na trh odloženou poptávku řady kupujících a může způsobit další růstu cen.

Jakou roli zde hrají nemovitostní fondy? Porážejí zisky inflaci?

Výsledky nemovitostních fondů byly v roce 2022 na historicky nejvyšších úrovních. Obecně při inflaci, která atakuje hranici 20 % je těžké nalézt investiční nástroj, který dokáže porazit inflaci. Několika realitním fondům se k takovéto výnosnosti podařilo přiblížit, ale většina realitních fondů se pohybovala na úrovni ročního výnosu 5–10 %.

Jaké jsou další možnosti, které investoři mají, když chtějí zhodnotit své úspory v době inflace?

Existuje několik dalších možností, jak investovat své úspory v době inflace. Akciové trhy jsou jednou z možností, ale nesou vyšší riziko vzhledem k současnému stavu ekonomiky. Pokud plánujete investovat do individuálních akcií, měli byste být připraveni se intenzivně věnovat průzkumu dané firmy nejen v době nákupu, ale po celou dobu držení dané akcie. Dluhopisy, zejména státní dluhopisy, mohou být lákavou volbou pro ty, kteří hledají spolehlivou a málo rizikovou investici. Nicméně, nabízejí relativně malé výnosy v porovnání s mírou inflace. Další možností jsou investice do drahých kovů, jako je zlato a stříbro. Ty mají historicky poměrně stabilní hodnotu a s časem mají tendenci se zhodnocovat. Avšak mohou podléhat kolísavým výkyvům cen a je také nezbytné zvážit poplatky za skladování či dodání. Další nevýhodou je nízká likvidita a možnost prodeje přes velmi omezený počet zprostředkovatelů. Mezi další možnosti patří kryptoměny jejichž hodnota však může být neuvěřitelně volatilní. Investice do kryptoměn mohou být velmi lukrativní, ale zároveň nesou i vysoké riziko. Je to oblast, kterou by si investoři měli pečlivě rozmyslet a mít na paměti její specifika.

Můžete nám více říct o mikroinvesticích do nemovitostí, které jste zmínil? Proč se ukazují jako výhodný způsob investování i v době vysoké inflace?

Mikroinvestice do nemovitostí jsou poslední dobou velkým hitem a ukazují se jako výhodný způsob investování i v době vysoké inflace. Skrze platformy jako BrikkApp je možné investovat již od 500 kč do projektů po celé Evropě a diversifikovat tak riziko nejen díky různým regionům, různým měnám (eurozóna vs. koruny), ale i skrze různé typy nemovitostí od komerčních, rezidenčních či po půdu. Navíc možný výnos tohoto typu investování se pohybuje mezi 7–12 % za rok. Oproti loňsku vidí v BrikkApp nárůst vyplácených úroků ve výši 1–2 %. Projekty, které nabízí mají typický investiční horizont 12–24 měsíců a jsou proto přesvědčeni, že v tomto horizontu jejich projekty i při současné inflaci obstojí

HTC U23 pro se 108Mpx fotoaparátem, 256GB úložištěm a zvýšenou odolností dorazil na pulty českých obchodů

Společnost HTC dnes zahájila prodej nejnovějšího smartphonu HTC U23 pro v České republice. Všestranný 5G telefon se 108Mpx fotoaparátem, 12 GB RAM a 256GB úložištěm je nyní k dispozici v elektronickém obchodě Alza.cz, za příznivou cenu 13 490 Kč. Novinka potěší dostatečně výkonným procesorem Qualcomm Snapdragon 7 gen 1 zajišťujícím plynulý běh systému i náročnějších aplikací, 3,5mm jack konektorem pro sluchátka a podporou paměťových karet.

HTC U23 Pro nabízí uživatelům kromě bohaté výbavy a příznivé ceny i širokou škálu fotografických funkcí. Jeho 108Mpx hlavní fotoaparát s clonovým číslem f/1,7 a optickou stabilizací obrazu zajistí ostré fotografie i v náročných světelných podmínkách. Čelní 32 Mpx selfie kameru (f/2,45) ocení fanoušci sociálních sítí a skvěle poslouží i pro videohovory. Telefon disponuje i 8Mpx širokoúhlým fotoaparátem, 5Mpx makro snímačem a 2Mpx senzorem hloubky ostrosti pro portrétní fotografii a přirozený bokeh efekt. Obsáhlá nabídka fotografických režimů tak umožní zachytit okouzlující snímky malých objektů, skvělé portrétní fotografie i působivá panoramata. Skuteční fanoušci fotografie pak ocení přítomnost manuálního režimu Pro mode a také 108Mpx režim umožňující využít plného rozlišení hlavního snímače.

HTC U23 Pro je ideálním společníkem pro reálný i virtuální svět. S podporou VR headsetů, jako je HTC VIVE Flow a VIVE XR Elite, a možností streamování jakéhokoli obsahu na virtuální plátno, si uživatelé budou moci dopřát skutečně filmový zážitek naprosto kdekoli. Telefon je navíc vybaven předinstalovanou aplikací VIVERSE, s jejíž pomocí lze tvořit a upravovat avatary pro virtuální světy.

Cena a dostupnost

HTC U23 Pro je dostupný exkluzivně v obchodě www.alza.cz za cenu 13 490 Kč v barvách Coffee Black a Snow White.

O společnosti HTC VIVE

HTC Vive je první komplexní systém virtuální reality vyvinutý ve spolupráci firem HTC a Valve, který je od základu designován pro virtuální realitu v pokojovém měřítku (room-scale VR). Umožnil tak rozvoj VR technologie do podoby, v jaké ji známe dnes. Nové modely HTC VIVE Pro 2, VIVE Focus 3 a VIVE Flow, které na průkopnický headset navazují tak uživatele pohltí vizuálně, fyzicky i emocionálně, ať už se jedná o náročné hráče či profesionály.

Nejlepší sluchátka s potlačením okolního hluku – Sony představuje skutečně bezdrátová sluchátka do uší WF-1000XM5

Představujeme nová skutečně bezdrátová sluchátka WF-1000XM5. Tento nový model je nejnovějším přírůstkem oceňované řady 1000X a nabízí nejlepší potlačení okolního hluku, pohlcující zvuk nové úrovně a dosud nejlepší kvalitu hovorů od Sony. Se sluchátky WF-1000XM5 budete jen vy a hudba. 

Partnerství s Benem Cristovao

Pro uvedení sluchátek WF-1000XM5 spolupracovala společnost Sony se známým zpěvákem Benem Cristovao.

„Tyhle nový sluchátka od Sony mě baví pro jejich čistý sound, který oceňuju u chillovějších skladeb i těch songů, který mají basy vyhnaný na maximum. Dost často potřebuju poslouchat různý verze svých rozpracovaných skladeb na cestách, nebo naopak dokázat na chvíli úplně vypnout všechno kolem a maximálně se soustředit. Třeba na koncert, co mě zrovna čeká. Oceňuju proto režim potlačení okolního hluku, který mi tohle zajistí,“ říká Ben.

For The Music

Zároveň s uvedením této novinky na trh představila společnost Sony pro své audio produkty nový slogan „For The Music“. Tímto sloganem se společnost Sony hlásí k pozici přední audio značky spojující tvůrce a milovníky hudby, jejímž cílem je vytvářet autentické hudební zážitky a překonávat očekávání fanoušků tím, že všestranně podporuje vizi tvůrců. 

Nejvýkonnější potlačení okolního hluku v historii

Sluchátka WF-1000XM5 nastavují novou úroveň pro čistý zvuk a poslech bez rozptylování. Díky zkušenostem společnosti Sony na poli hudby se můžete těšit na dokonalý hudební zážitek.

Sluchátka WF-1000XM5 jsou vybavena nejmodernější technologií, která zajišťuje špičkovou kvalitu zvuku a nejvýkonnější potlačení okolního hluku [1] na trhu. Zvukové procesory v reálném čase a vysoce výkonné mikrofony pohánějí speciálně navrženou jednotku Dynamic Driver X, která zajišťuje reprodukci širokých frekvencí, hlubokých basů a čistých vokálů. Jsou navržena tak, aby vás pohltila tak kvalitním zvukem, že máte pocit, jako byste byli ve studiu se svými oblíbenými umělci.

Sluchátka WF-1000XM5 jsou nyní vybavena třemi mikrofony na každém sluchátku, včetně dvou mikrofonů se zpětnou vazbou, které zlepšují výkon potlačení nízkých frekvencí. Jedná se o dosud největší krok společnosti Sony v oblasti potlačení šumu, jehož výsledkem je ještě přesnější zachycení okolního zvuku.

Integrovaný procesor V2, nově vyvinutý společností Sony, uvolňuje potenciál procesoru HD Noise Cancelling Processor QN2e. Jedinečná kombinace technologií ovládá šest mikrofonů v obou sluchátcích a zajišťuje bezprecedentní kvalitu potlačení hluku, kterou lze přizpůsobit tak, aby poskytovala nejlepší výkon pro konkrétní prostředí.

Schopnost reprodukce nižších frekvencí se u modelu WF-1000XM5 zlepšila také díky novému měniči Dynamic Driver X. Nástavce pro izolací hluku jsou navíc vybaveny jedinečným polyuretanovým pěnovým materiálem, který snižuje hluk v oblasti vysokých frekvencí.

Navrženo odborníky pro úžasnou kvalitu zvuku

U sluchátek WF-1000XM5 je vše od nejjemnějších vokálů až po hlubší basy vyladěno na míru hudbě.

Díky speciálně navrženému Dynamic Driver X pro reprodukci širokých frekvencí vám WF-1000XM5 umožní vychutnat si bohatší a detailnější vokály. Konstrukce membrány kombinuje několik různých materiálů pro membránu a její okraj, čímž je dosaženo čistých výšek a hlubokého, bohatého zvuku basů s nízkým zkreslením.

Díky kombinaci nově vyvinutého procesoru HD Noise Cancelling Processor QN2e a integrovaného procesoru V2 společnosti Sony disponuje model WF-1000XM5 přesným 24bitovým zpracováním zvuku a vysoce výkonným analogovým zesílením. Výsledkem je nízké zkreslení a křišťálově čistá reprodukce zvuku.

Základem modelu WF-1000XM5 je i nadále prvotřídní kvalita zvuku s podporou bezdrátového zvuku ve vysokém rozlišení díky technologii LDAC a také technologie DSEE ExtremeTM, která zvyšuje kvalitu komprimované digitální hudby v reálném čase. Sluchátka jsou navíc vybavena funkcí 360 Reality Audio, která vytváří pohlcující zvukový zážitek, jenž vás přenese do středu hudebního dění. [2]

Sluchátka WF-1000XM5 jsou vybavena technologií sledování pohybu hlavy, která zajišťuje realistický a přesvědčivý poslech díky automatickému přizpůsobení zvukových polí tak, aby kompenzovala pohyb vaší hlavy. Zvuky jsou přesně sladěny s displejem smartphonu, a to i při vašem pohybu, abyste byli zcela vtaženi do sledování po připojení ke kompatibilním smartphonům/službám [3].

Dosud nejlepší kvalita hovorů od společnosti Sony

Model WF-1000XM5 má nyní vůbec nejlepší kvalitu hovorů od společnosti Sony [4], která vám zřetelně zprostředkuje hlas v každé situaci, ať už jste v kanceláři, pracujete z domova, na veřejném prostranství nebo v hluku.

Díky algoritmu redukce šumu založenému na umělé inteligenci, který využívá zpracování hluboké neutrální sítě (DNN) a senzory kostního vedení, bude váš hlas křišťálově čistý a přirozený i v hlučném prostředí. Pokud jste navíc venku, struktura pro potlačení hluku větru minimalizuje jakýkoli hluk větru, takže budete mít vždy jistotu, že vás bude slyšet.

Pohodlný a krásný design

Sluchátka WF-1000XM5 byla navržena s ohledem na pohodlí a vyznačují se vylepšenou lesklou texturou a na dotek luxusním povrchem, takže je bude radost nosit. Tvar náušníků je vymodelován podle lidského ucha s ergonomickým designem, který zajišťuje bezpečné a stabilní usazení.  Tato sluchátka jsou navíc přibližně o 25 % menší a zhruba o 20 % lehčí než jejich předchůdce (WF-1000XM4), takže jejich nošení je pohodlnější po delší dobu.

Koncovky sluchátek s izolací hluku jsou vyrobeny z exkluzivního materiálu, který nejen zlepšuje usazení, ale také zvyšuje pohodlí tím, že díky nově navrženému tvaru snižuje tlak v uchu. Koncovky se navíc dodávají ve čtyřech různých velikostech, včetně extra malých (velikost SS), takže si můžete vybrat, které vám dokonale padnou do uší.

Bezproblémový zážitek z poslechu

Model WF-1000XM5 je také vybaven funkcí automatického přehrávání Auto Play pro poslech bez nutnosti obsluhy. Přehrávání hudby si můžete načasovat a přizpůsobit podle svých preferencí, například když si nasazujete sluchátka do uší nebo když se vydáte na krátkou procházku. Snadno si tak zlepšíte náladu. Kromě toho vás zvukové notifikace informují o důležitých událostech, takže telefon může zůstat pohodlně v kapse. Propojením zařízení se službami Spotify, Endel a Apple Music [5], získáte přístup ke své oblíbené hudbě a relaxačním zvukům, aby byl váš zážitek z poslechu skutečně jedinečný [6] [7]. Stejně jako model WF-1000XM5, také model WH-1000XM5 nyní podporuje funkci automatického přehrávání Auto Play.

Pokud hledáte nové možnosti zábavy nad rámec hudby a filmů, sluchátka WF-1000XM5 využívají nové snímače a technologii prostorového zvuku, která vám zajistí pohlcující zvuk při hraní her s rozšířenou realitou, jako je Ingress od společnosti Niantic [8]. Technologie sleduje pohyb hlavy a zvuk přenáší z různých směrů tak, aby dokonale odpovídal dění na obrazovce. [9]

Sluchátka WF-1000XM5 jsou také vybavena oblíbenými funkcemi Sony, jako jsou Adaptive Sound Control a Speak-to-Chat, a funkcí Multipoint Connect, která umožňuje připojit dvě zařízení Bluetooth současně, takže při příchozím hovoru sluchátka automaticky poznají, které zařízení zvoní, a připojí se k tomu správnému. Zůstat ve spojení nebylo nikdy jednodušší díky funkcím Fast Pair a Swift Pair. Navíc můžete sluchátka WF-1000XM5 ovládat hlasem pomocí svého oblíbeného hlasového asistenta.

Díky až osmihodinové výdrži baterie [10] si můžete užívat hodiny nepřetržitého poslechu. Rychlé tříminutové nabíjení zajistí až 60 minut přehrávání. Technologie Qi navíc nabízí snadné bezdrátové nabíjení [11].

Sluchátka jsou voděodolná s krytím IPX4 [12] [13], takže vám v poslechu hudby nezabrání ani stříkající voda, pot nebo procházka v dešti.

Lepší pro životní prostředí

WF-1000XM5 využívá recyklované plastové materiály [14] a pro obal používá vlastní papírový materiál Original Blended Material společnosti Sony. Original Blended Material je ekologicky šetrný papírový materiál vyrobený z bambusu, vláken cukrové třtiny a recyklovaného papíru [15].

Cena a dostupnost

Model WF-1000XM5 bude v prodeji od srpna 2023 za doporučenou cenu 6999 CZK.

Více se o WF-1000XM5 dozvíte ZDE.

O Sony Corporation

Společnost Sony Corporation je zábavní společnost, jež staví na preciznosti a jedinečnosti svých technologií a zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin. Cílem společnosti je prostřednictvím svých produktů a kreativity probudit emoce u samotných spotřebitelů i firem a zároveň jim dát pocit, že se produkty staly jejich neodmyslitelnou součástí a mohou si tak kousek unikátnosti vychutnat každý den – od domácí zábavy, zvuku a hudby, fotografie a spotřební elektroniky až po mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/

[1]K 10. dubnu 2023. Potlačení okolního hluku podle výzkumu společnosti Sony Corporation, měřeného podle směrnic JEITA pro 10 nejvýznamnějších značek (podle podílu na trhu) na trhu skutečně bezdrátových sluchátek s potlačením okolního hluku.

[2] Vyžaduje aplikaci Sony | Headphones Connect, která může vyžadovat předplatné služby streamování hudby, jež je zpoplatněno. Některé služby nemusí být v některých zemích/oblastech dostupné.

[3] S chytrými telefony se systémem Android 13 schopnými sledovat pohyb hlavy si můžete vychutnat obsah s prostorovým zvukem (například Netflix nebo YouTube). Aplikace, které mohou využívat přehrávání prostorového zvukového obsahu a sledování pohybu hlavy, se liší v závislosti na smartphonu. Obsah ve formátu 360 Reality Audio si můžete vychutnat s Xperia 1V v aplikaci 360 Reality Audio Live, nugs.net nebo TIDAL. Některé služby nemusí být v určitých zemích/oblastech dostupné. Počet kompatibilních zařízení se bude rozšiřovat.

[4] Od 26. června 2023 u skutečně bezdrátových sluchátek

[8] Služba nemusí být v některých zemích/oblastech dostupná.

[9] Funkce budou k dispozici v létě 2023.

[10] 8 hodin (sluchátka) + 16 hodin (nabíjecí pouzdro), celkem 24 hodin při použití potlačení šumu a připojení Bluetooth®. 12 h (sluchátka) + 24 h (nabíjecí pouzdro), celkem 36 h při použití připojení Bluetooth® a vypnutém potlačení hluku.

[11] Nabíjecí podložka se prodává samostatně. Nabíjecí pouzdro je kompatibilní s bezdrátovými nabíjecími podložkami, které splňují standard Qi. V závislosti na použité bezdrátové nabíjecí podložce však nemusí být zařízení schopno správně nabíjet.

[12] S výjimkou zvukovodu jednotky (výstupní zvukovod), větracích otvorů a otvorů pro mikrofon.

[13] Nabíjecí pouzdro ani koncovky sluchátek nejsou voděodolné.

[14] Recyklovaný plast je použit pro více částí těla sluchátek a pouzdra, může být variabilní.

[15] V závislosti na zeměpisné oblasti. Bez nátěrových a lepicích materiálů.

Exit mobile version